abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 augustus 2012 @ 13:09:10 #1
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_116063584
Ik maak dit topic aan voor een vriendin van me. Hopelijk heeft iemand tips waar ze wat mee kan, ze weet het ondertussen niet meer.

Hoe het begon:
Mijn vriendin (ik noem haar voor het gemak even Ann) kreeg in december vorig jaar nieuwe buren. Een turks gezin. Man, vrouw, twee kindjes. Ze waren tot diep in de nacht aan het klussen (met diep bedoel ik tot een uur of 2). Ze wilden niet meteen moeilijk gaan doen bij nieuwe buren, maar na een week is haar man er toch maar naartoe gegaan, met de vraag of ze het rustig aan willen doen, in ieder geval 's avonds. Hun zoontje werd regelmatig wakker, en dat kon toch niet de bedoeling zijn (hoe hun eigen kindjes de nachten doorbrachten, ik wil het niet weten). Veel excuses, sorry dat wisten we niet, en het werd rustiger. Ann en haar man dachten dat het klaar was.

Totdat ze samen met een vriendin in de speeltuin tegenover haar huis zat. De buurvrouw kwam al scheldend op hun af, bleek dat ze ooit had gedacht dat de schoonzus van de vriendin van Ann een verhouding had met haar man, en daarom had ze een probleem met die vriendin. En ook met Ann, want die was ook met haar bevriend (volgt u het nog?)
En sindsdien is het helemaal mis. Vanwege een foute aanname van de buurvrouw waar Ann sowieso niks mee te maken heeft leeft ze nu al maanden op de toppen van haar zenuwen. Zij en haar zoontje worden bedreigd, er wordt constant op de muren gebonkt, ze staren door haar raam naar binnen, uren achter elkaar, en vorige week stond de buurvrouw achter haar met een geheven arm met daarin een stok met scherpe punt. Op het schoolplein maar liefst, met voorafgaand daaraan scheldpartijen.

Ann heeft al regelmatig de politie en de woningbouw gebeld. Ze heeft nu ook aangifte gedaan (vanwege het steekincident) en de buurvrouw heeft zes uur vastgezeten, toen moesten ze haar weer laten gaan. Het pesten, bedreigen, intimideren en treiteren is er alleen maar erger op geworden.

De politie zegt niet meer te kunnen doen dan wat ze nu doen. De boel in de gaten houden en er zo snel mogelijk zijn als er daadwerkelijk iets gebeurt (als ze 112 belt zien ze daar meteen dat zij het is). De woningbouw kan niet veel, omdat de gemeente het huis huurt. Buurvrouw zit daar omdat ze een speciaal geval is, ze was opgenomen in de psychiatrie en volgens de gemeente heeft ze recht op een nieuwe kans. Gemeente doet voor zover ik weet ook niks.
Haar vader staat daar ingeschreven als hoofdbewoner, maar die woont er dus niet.
Haar man woont er ook, maar officieel is hij ingeschreven in België, omdat hij niet in NL kan/mag wonen vanwege een gevangenisstraf, zoiets.

Lang verhaal, vast heel onsamenhangend, maar heeft iemand tips?
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_116063850
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:09 schreef Turbomuis het volgende:
De politie zegt niet meer te kunnen doen dan wat ze nu doen. De boel in de gaten houden en er zo snel mogelijk zijn als er daadwerkelijk iets gebeurt (als ze 112 belt zien ze daar meteen dat zij het is). De woningbouw kan niet veel, omdat de gemeente het huis huurt. Buurvrouw zit daar omdat ze een speciaal geval is, ze was opgenomen in de psychiatrie en volgens de gemeente heeft ze recht op een nieuwe kans. Gemeente doet voor zover ik weet ook niks.
Dat was het eerste waar ik aan dacht toen ik voorgaande 2 alinea´s las. Je mag wat betreft blij zijn dat ze al een keer opgenomen is en dat er dus wel iets bekend is.
Enige wat ik kan zeggen, blijf alles melden wat er gebeurt. Ik vrees dat je verder heel weinig kan doen. Als het zo doorgaat zou ik zelfs overwegen te verhuizen, aangezien je het niet voor elkaar gaat krijgen haar verplicht op te nemen of mee te laten nemen tenzij er iets heel ergs gebeurt en de vraag is of je daar op wil gaan zitten wachten. Het klinkt namelijk alsof ze heel onvoorspelbaar is.
Oh, and that's a bad miss!
  maandag 27 augustus 2012 @ 13:19:57 #3
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_116063911
Zo veel mogelijk filmen zou ik zeggen.

Of de FOK! knokploeg inschakelen.
  maandag 27 augustus 2012 @ 13:20:38 #4
346757 ChrisHantzen
Hoofd zonder man!
pi_116063930
Zorgmelding doen bij een arts over haar psychiatrische toestand?
pi_116063960
Er is op dit moment inderdaad geen indicatie om haar opnieuw te laten opnemen. Derhalve alle details/bedreigingen etc blijven noteren en melden. Uiteindelijk stapelt zich dit elkaar wel op en kun je wellicht wel iets bereiken.

Op dit moment is verder niks mogelijk lijkt me omdat de situatie nu geen acuut gevaar vormt voor haarzelf of omgeving. (De overlast daar buiten gelaten uiteraard)
Ben je het wel of niet met me eens? Quote me en reageer.
  maandag 27 augustus 2012 @ 13:27:00 #6
6067 Turbomuis
pi_116064097
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:21 schreef Whipper het volgende:
Er is op dit moment inderdaad geen indicatie om haar opnieuw te laten opnemen. Derhalve alle details/bedreigingen etc blijven noteren en melden. Uiteindelijk stapelt zich dit elkaar wel op en kun je wellicht wel iets bereiken.

Op dit moment is verder niks mogelijk lijkt me omdat de situatie nu geen acuut gevaar vormt voor haarzelf of omgeving. (De overlast daar buiten gelaten uiteraard)
Ik vind achter iemand staan met een steekwapen best acuut...

Maar goed, wat ik vooral heel belachelijk vind is dat Ann uit haar huis weggepest wordt en bijna niet meer naar buiten durft (ze durft haar hond niet meer in de tuin te laten, bang dat die vergiftigd wordt) en dat buurvrouw lekker kan blijven zitten en Ann het leven zuur kan maken, zonder dat er iets aan gedaan wordt.
Ik dacht dat woongenot best een belangrijk ding was, maar dat valt dus wel tegen...
pi_116064102
Verhuizen. Dit gevecht ga je toch niet winnen. En al zou je het winnen, de tijd, pijn, stress en moeite die jij er in hebt gestopt krijg je niet meer terug.
  maandag 27 augustus 2012 @ 13:28:12 #8
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_116064320
quote:
De woningbouw kan niet veel, omdat de gemeente het huis huurt. Buurvrouw zit daar omdat ze een speciaal geval is, ze was opgenomen in de psychiatrie en volgens de gemeente heeft ze recht op een nieuwe kans. Gemeente doet voor zover ik weet ook niks.
Haar vader staat daar ingeschreven als hoofdbewoner, maar die woont er dus niet.
Vreemd dat zij blijkbaar een woning is toegewezen door de gemeente, met als bedoeling dat zij een kans krijgt op wonen in de samenleving... maar dat de gemeente dan de vader als hoofdbewoner laat inschrijven? En als dit een of ander kansgeef project is, zitten daar dan geen voorwaarden aan vast? Bepaalde regels die ze niet mag overtreden?

quote:
Haar man woont er ook, maar officieel is hij ingeschreven in België, omdat hij niet in NL kan/mag wonen vanwege een gevangenisstraf, zoiets.
Dan is hij toch gewoon strafbaar bezig? Er valt denk ik inmiddels wel aan te tonen dat hij daar altijd is en dus illegaal woont...
pi_116064389
iets zegt mij dat in dit geval er ook wel een gezinscoach oid aanwezig is bij dat gezin, gezien het herintegratie verhaal...
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
  maandag 27 augustus 2012 @ 13:36:10 #11
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_116064390
Wat een rotsituatie!
Zoals al gezegd, meld echt ieder incident bij de politie en/of woningbouw en laat je vriendin een dossier aanmaken. Een geluk bij een ongeluk is hier dat het dus duidelijk gaat om een psychiatrisch geval dus is er al het een en ander bekend.

Helaas is het heel moeilijk om van dergelijke getikte buren af te komen en is het maar de vraag of je vriendin die lange strijd nog aan kan en aan wil gaan. Ik kan me zo voorstellen dat het inderdaad beter is om zelf maar op zoek te gaan naar een andere woning, hoewel het natuurlijk van de gekke is dat jouw vriendin moet gaan verhuizen omdat de BUREN zich niet normaal kunnen gedragen...

Veel sterkte!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  maandag 27 augustus 2012 @ 13:39:43 #12
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116064506
Verhuizen is de beste tip die ik je kan geven :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  maandag 27 augustus 2012 @ 13:44:26 #13
6067 Turbomuis
pi_116064664
Verhuizen is geen optie. De woningbouw wil ze geen andere woning geven, ergens anders een huis huren kan niet gezien de wachtlijsten bij woningbouwverenigingen hier, particulier huren is te duur en kopen is geen optie. En woningruil, sja, willens en wetens mensen daarnaast laten wonen? Ik denk niet dat ze dat kan...
  maandag 27 augustus 2012 @ 13:48:16 #14
6067 Turbomuis
pi_116064788
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:33 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Vreemd dat zij blijkbaar een woning is toegewezen door de gemeente, met als bedoeling dat zij een kans krijgt op wonen in de samenleving... maar dat de gemeente dan de vader als hoofdbewoner laat inschrijven? En als dit een of ander kansgeef project is, zitten daar dan geen voorwaarden aan vast? Bepaalde regels die ze niet mag overtreden?

[..]

Dan is hij toch gewoon strafbaar bezig? Er valt denk ik inmiddels wel aan te tonen dat hij daar altijd is en dus illegaal woont...
Blijkbaar niet, er wordt niks aan gedaan. Hij staat ingeschreven in Belgie, en zijn vrouw (ze zijn gescheiden geloof ik, maar wel bij elkaar nog/weer) zegt dat hij daar niet woont. Dus dan houdt het kennelijk op.

quote:
2s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:36 schreef RanTheMan het volgende:
iets zegt mij dat in dit geval er ook wel een gezinscoach oid aanwezig is bij dat gezin, gezien het herintegratie verhaal...
Ik geloof wel dat de kinderbescherming het daar in de gaten houdt. Maar een gezinscoach is er volgens mij niet. Daar heeft Ann nooit wat van gezegd in ieder geval.
pi_116065077
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:44 schreef Turbomuis het volgende:
Verhuizen is geen optie. De woningbouw wil ze geen andere woning geven, ergens anders een huis huren kan niet gezien de wachtlijsten bij woningbouwverenigingen hier, particulier huren is te duur en kopen is geen optie. En woningruil, sja, willens en wetens mensen daarnaast laten wonen? Ik denk niet dat ze dat kan...
Ik zou eens kijken of je vriendin dit geval niet heel groot in het nieuws kan krijgen, misschien moet je de Telegraaf eens een belletje geven. Dan komen de reacties "Dat dit kan in Nederland" aardig los en misschien handelt de gemeente wat slagvaardiger. Leuk natuurlijk dat dat mens een tweede kans krijgt in de maatschappij, maar dat moet niet op deze manier ten koste van andere mensen gaan.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:01:14 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116065287
quote:
Betaalt ze al minder huur wegens 'derving van het woongenot'?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_116066685
quote:
Verhuizen is geen optie. De woningbouw wil ze geen andere woning geven
Dit is een bekend gegeven en komt helaas erg vaak voor.
De woningbouw weet dat de woningen in de buurt van een kansgeval niet te verhuren zijn.
En probeert dus de buren met hun kansgeval op te zadelen door ze geen mogelijkheid te bieden op een andere woning.

De enige oplossing is dan verhuizen naar een gebied met een andere woningbouw en mijn advies is om dat maar te doen en wel zo snel mogelijk want deze situatie is slopend voor Ann.

Sterkte!
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_116066972
Inderdaad, andere woningbouwverening. Ik zou echt aanraden om je daar toch vast in te gaan verdiepen, hoe idioot het ook is dat zij haar woning uit moet omdat de buren zich niet gedragen, maar als zij zich dreigend op blijft stellen, maar verder eigenlijk niets doet heb je geen poot om op te staan totdat ze misschien wel een keer klapt, daar wil je ook niet op wachten. Een dergelijke situatie lijkt me ook niet prettig voor haar en haar kind.
Ik zou echt alles blijven melden bij de politie en misschien hulp zoeken bij psychiatrische instellingen, hier http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=90348 staat het één en ander. Je kan misschien informatie inwinnen bij de lokale GGD/GGZ-instelling.
Oh, and that's a bad miss!
  maandag 27 augustus 2012 @ 15:02:42 #19
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_116067327
Dossier opbouwen, alles opschrijven en opnemen waar mogelijk.Probeer scheldpartijen op een voicerecorder te krijgen, gluren door de ramen op beeld (tip: elke smartphone met camera zal volstaan) Dit elke week met de woningbouw communiceren als klacht en aangeven dat het opgelost moet worden.

Van elke bedreiging aangifte doen. Van elke keer op jouw terrein komen aangifte doen. (kan telefonisch of via internet)

Vervolgens na een maand of wat woningbouw X tijd geven om op te lossen of anders minder huur gaan betalen ivm gederfd woongenot. Dit bouw je langzaam af naar 0 euro huur. Genoeg jurisprudentie over en het enige wat de woningbouw niet wilt is minder huurpenningen ontvangen.
Dum de dum
pi_116074169
Net zo lang de gemeente en woningbouw lastig blijven vallen tot zij weg gaat of Ann een ander woning krijgt toegewezen (+schade vergoeding). Woongenot aangetast, veiligheid in geding, angst voor de kinderen, overspannen etc etc. Dossier opbouwen. Oh dreigen met de media werkt ook altijd best leuk bij dat soort organisaties.
pi_116077337
Echt een kut situatie dit... meer kan ik er niet over zeggen. Verschrikkelijk als je "thuis" niet meer als thuiskomen voelt...

Mijn Vriendin heeft het zelfde meegemaakt met haar Ex vriend. Huis is verkocht en relatie kapot.. Gelukkig maar anders had ik haar nu niet :P

zonder gekheid.. ik leef mee maar heb geen oplossing :N
Playing guitar is a religion.
pi_116091782
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:42 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Dit is een bekend gegeven en komt helaas erg vaak voor.
De woningbouw weet dat de woningen in de buurt van een kansgeval niet te verhuren zijn.
En probeert dus de buren met hun kansgeval op te zadelen door ze geen mogelijkheid te bieden op een andere woning.

De enige oplossing is dan verhuizen naar een gebied met een andere woningbouw en mijn advies is om dat maar te doen en wel zo snel mogelijk want deze situatie is slopend voor Ann.

Sterkte!
Toepasselijke username ^O^

(niet persoonlijk bedoeld hoor)
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_116093266
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 23:59 schreef r_one het volgende:

[..]

Toepasselijke username ^O^

(niet persoonlijk bedoeld hoor)
;)
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_116121330
Wij hebben een schizofrene onderbuurvrouw en ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem. Ik woon in België en zolang de onderbuurvrouw haar huur betaalt, wil onze makelaar haar er niet uitgooien. Maar zij schreeuwt, stampt, slaat met deuren, verschuift al haar meubels 's nachts, slaat met dingen tegen het plafond en dat zo'n 8 uur per dag.
Wat ik doe is bij ieder wissewasje de politie bellen. Laat ze maar komen. Het enige probleem is dat de onderbuurvrouw de deur niet open doet voor de politie ("en dan kunnen we niets doen mevrouw"), maar daarna is ze altijd wel een paar uur stil.

Ik ben al aan het kijken naar een andere woning, maar ook ik sta niet lang genoeg ingeschreven en ik heb een jaarcontract en verdien niet heel veel, waardoor ik niets kan kopen.
pi_116122826
haal bij de slager een paar varkenskoppen
sneak vroeg in de ochtend naar de voor en achtertuin van hun en steek stokken in de grond en spies die koppen erop.
wacht op de show in het speeltuintje tegenover
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:24:56 #26
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_116123134
verhuizen.
pi_116123707
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 21:17 schreef YebCar het volgende:
haal bij de slager een paar varkenskoppen
sneak vroeg in de ochtend naar de voor en achtertuin van hun en steek stokken in de grond en spies die koppen erop.
wacht op de show in het speeltuintje tegenover
lijkt me echt een constructieve oplossing inderdaad :')
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_116126840
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 21:37 schreef DroogDok het volgende:

[..]

lijkt me echt een constructieve oplossing inderdaad :')
Niet constructief....wel puur vermaak ;)
  woensdag 29 augustus 2012 @ 00:10:35 #29
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_116132927
quote:
particulier huren is te duur
Je vriendin heeft een zoontje, toch? D.w.z. ze zijn met z'n tweeen?

Dan hoeft particulier huren niet te duur te zijn, als je maar zo klein mogelijk gaat wonen. Het wordt moeilijk, al je spullen in de opslag, maar het kan wel.

Bijv. een studio, of in een woongroep of zo.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 07:24:31 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116137034
De buurvrouw woont er officieel met haar vader, maar in werkelijkheid met haar man, klikt als uitkeringsfraude...
Dus je kunt de NSB'er uit gaan hangen, misschien dat dat effect heeft.

Overigens ben ik benieuwd hoe het met de kinderen zit als moeder psychiatrisch patiënt is en vader officieel niet in NL woont, beetje vreemd dat jeugdzorg er niet bovenop zit.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')