dit, indurain was met 80 kilo een beest, maar wel 1 die ook de bergen opvloogquote:Op maandag 27 augustus 2012 19:30 schreef Ereinion het volgende:
Indurain werkte met Conconi, de leermeester van Cecchini en Ferrari, die in de jaren '80 al met bloeddoping werkte om Moser aan het werelduurrecord te helpen, en vaak gezien wordt als de man die EPO in het peloton heeft gebracht. 0% kans dat Indurain geen EPO heeft gebruikt. Sowieso, in de jaren 93 tot 95 was EPO-gebruik zo wijdverspreid en waren de effecten ervan zo groot dat alle traditionele middelen van de wereld nog niet genoeg zijn om een niet-EPO gebruiker een koers van niveau te laten winnen.
quote:Op maandag 27 augustus 2012 13:47 schreef Mani89 het volgende:
Ugrumov was wel een eindbaas zeg, die reed rond met een natuurlijk hematocrit van 32 en heeft dat opgespoten tot 60, dat is echt een mega gigantisch verschil.
Inderdaad, het bericht vanmorgen dat Armstrong zijn eerste vijf overwinningen "best wel" had mogen houden was stuitend en verwonderlijk. Heb ik mij heel erg over verbaasdquote:Op maandag 27 augustus 2012 23:03 schreef SaintOfKillers het volgende:
Die Tygart is zich ondertussen wel redelijk belachelijk aan het maken met zijn gelul over verjaringstermijnen en cadeautjes voor Armstrong als hij had meegewerkt (of alsnog zou besluiten dat te doen). Doet zijn geloofwaardigheid niet zoveel goed.
Dat moet wel zo ongeveer dé EPO-rit geweest zijn, buiten die explosie van Ricco in de Pyreneeën dan.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:58 schreef Falco het volgende:
Zie de EPO-pakkers eens knallen. Ongelooflijk
Als groep wel maar Pantani op Alpe d'Huez in 1997 blijf ik indrukwekkender vinden. Gewoon constant omhoog sprinten :quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:44 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat moet wel zo ongeveer dé EPO-rit geweest zijn, buiten die explosie van Ricco in de Pyreneeën dan.
Waar kan ik dat lezen?quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Inderdaad, het bericht vanmorgen dat Armstrong zijn eerste vijf overwinningen "best wel" had mogen houden was stuitend en verwonderlijk. Heb ik mij heel erg over verbaasd
Cool, ik heb een petje van iemand van de Saeco ploeg van dat jaarquote:Op maandag 27 augustus 2012 23:44 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat moet wel zo ongeveer dé EPO-rit geweest zijn, buiten die explosie van Ricco in de Pyreneeën dan.
Kelme, de trendsetter in het aantrekken van Fuentesquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:09 schreef DeeBee het volgende:
Escartin vloog ook nog even voorbij in het groepje Indurain op Hautacam in 1996, onze nieuwe Tourwinnaar!
weer die corruptie, als je meewerkt valt je straf veel lager uit, sport een dienst bewijzen, tering he!quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:10 schreef APK het volgende:
[..]
http://nos.nl/artikel/411081-lege-handen-armstrong-onnodig.html
Groeihormoon is nog maar sinds een paar jaar echt op te sporen en de andere middelen hadden ze waarschijnlijk zo onder de knie dat ze niet positief werden getest. Er zullen hier en daar ook wel wat 'vriendendiensten' verricht zijn.quote:
Is volgens mij één van de weinige kansen voor de organisaties om te weten te komen hoe die dopingcarousels werken als je er zelf niet in zit en zo 'beter' gewapend te zijn tegen toekomstige dopingpraktijken.quote:weer die corruptie, als je meewerkt valt je straf veel lager uit, sport een dienst bewijzen, tering he!
Logisch maar Tygart had dat gewoon niet naar buiten moeten brengen. Het is een trap na en denkt hij nu echt alsof het dan allemaal minder erg zou zijn voor Lance?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:31 schreef kl1172 het volgende:
[..]
[..]
Is volgens mij één van de weinige kansen voor de organisaties om te weten te komen hoe die dopingcarousels werken als je er zelf niet in zit en zo 'beter' gewapend te zijn tegen toekomstige dopingpraktijken.
Tygart roept dat Lance zijn 7 titels kwijt is, Lance zelf riep jarenlang dat hij de meest geteste atleet is die niet positief is bevonden (ja, hij is niet 'positief' bevonden, maar werd evenveel getest zoals de meeste eliterenners) terwijl hij gedopeerde topatleten de vernieling in reed. Ze hebben allebei dingen de wereld ingestuurd die niet PC zijn...quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:51 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Logisch maar Tygart had dat gewoon niet naar buiten moeten brengen. Het is een trap na en denkt hij nu echt alsof het dan allemaal minder erg zou zijn voor Lance?
En dat terwijl USADA al lange tijd verkondigt dat ze dmv bewijs (getuigenverklaringen) Lance al zijn zeven titels gingen afnemen
Deze blijft ook geweldig. Romandie 1998quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:06 schreef Ericr het volgende:
[..]
Als groep wel maar Pantani op Alpe d'Huez in 1997 blijf ik indrukwekkender vinden. Gewoon constant omhoog sprinten :
ik geloof dat jij niet helemaal lekker bent!quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:14 schreef kl1172 het volgende:
[..]
Tygart roept dat Lance zijn 7 titels kwijt is, Lance zelf riep jarenlang dat hij de meest geteste atleet is die niet positief is bevonden (ja, hij is niet 'positief' bevonden, maar werd evenveel getest zoals de meeste eliterenners) terwijl hij gedopeerde topatleten de vernieling in reed. Ze hebben allebei dingen de wereld ingestuurd die niet PC zijn...
Ofwel laten we doping toe ofwel zullen we genoodzaakt zijn tot zulke 'heksenjachten', zo simpel is het. Ik denk niet dat er geld genoeg is om de atleten dagelijks te controleren en uit dit debacle weten we ook dat zelfs in de huidige tijd dat ook niet alles wil zeggen met al het achter de schermen gekonkelfoezel en juridisch gescherm. En als ze nu eenmaal wat laten liggen links en rechts, tja, ze hebben nu wel de grootste vis wat wel een statement is naar de anderen toe. Niet dat dat per sé zo veel zal veranderen, maar het zal het wel weer wat moeilijker maken.
Ik ben niet anti-doping, maar als je gepakt bent, geef het dan ook toe.
Die bazenacties op de fiets blijven geweldig (en achteraf gezien ook grappig) om te zien, die tijden zullen waarschijnlijk niet meer terug komen (of de dopingregels zouden aanzienlijk losser moeten worden).
De rit naar Pamplona in diezelfde tour is ook de EPO-rit bij uitstek. Ik weet nog dat ik het toentertijd zo te doen had met Indurain.quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:44 schreef Leatherface het volgende:
[..]
2003 Alpe d'Huez was ook mooi. Die stonden ook allemaal stijf.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:06 schreef Ericr het volgende:
[..]
Als groep wel maar Pantani op Alpe d'Huez in 1997 blijf ik indrukwekkender vinden. Gewoon constant omhoog sprinten :
Dat is mijn standpunt, toelaten, zodat tenminste al dat duister gedoe van de baan is maar met een gedegen doktersbegeleiding via bv. bio paspoort (alhoewel dat nog wel enkele jaren zal duren voor dat op punt staat) of wel 'heksenjacht' want anders pak je ze gewoon niet, zo simpel is het. Ik geef hier gewoon de 2 mogelijkheden, vooral aan de mensen die maar zitten te klagen over de 'heksenjacht' op Armstrong. Er is helemaal geen heksenjacht, USADA doet gewoon zijn job en als Lance die oude dopingcontroles te slim af was, dan moet het gewoon op deze manier. Hier worden geen oude koeien uit de sloot gehaald, Bruyneel zit nog altijd in het wielercircus, soigneurs, dokters, ... ook nog steeds.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:37 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik geloof dat jij niet helemaal lekker bent!
weet je nog waarom tommy simpson gestoven is?
zodat er toen op doping getest ging worden, ter veiligheid van de sporter.
er zijn verschillende renners overleden door epo/doping!
Daarom moeten ze blijven testen, zodat de grove middelen niet ingezet kunnen worden.
de enigste die opgeknoopt moeten worden, zijn die dopingdokters/artsen, al is arts/dokter nog teveel eer voor die drugdealers, gewoon renners als proefkonijn gebruiken en met ongesteste medicijnen laten rijden!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |