abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 26 augustus 2012 @ 16:04:53 #1
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116027436
PlayStation Vita zal begin 2012 in de winkels liggen. Er komen twee versies van de nieuwe handheld, eentje met enkel Wifi en eentje met Wifi en 3G. De eerste gaat je 249 euro kosten, de tweede kost je 299 euro. De richtprijzen voor de games zijn nog niet bekendgemaakt, maar de verwachting is dat die een euro of vijftig gaan kosten.

110608_47809_PSVITA_Header.jpg

= promofilmpje =

= Specs =
CPU: ARM® Cortex- A9 core (4 core)
GPU: SGX543MP4+
External Dimensions: Approx. 182.0 x 18.6 x 83.5mm (width x height x depth)
(tentative, excludes largest projection)
Screen (Touch Screen): 5 inches (16:9), 960 x 544, Approx. 16 million colors, OLED
Multi touch screen (capacitive type)
Rear Touch Pad: Multi touch pad (capacitive type)
Cameras: Front camera, Rear camera
Sound: Built-in stereo speakers
Built-in microphone
Sensors: Six-axis motion sensing system (three-axis gyroscope,
three-axis accelerometer), Three-axis electronic compass
Location: Built-in GPS
Wi-Fi location service support
Keys / Switches: PS button, Power button, Directional buttons (Up/Down/Right/Left), Action buttons (Triangle, Circle, Cross, Square), Shoulder buttons (Right/Left), Right stick, Left stick
START button, SELECT button, Volume buttons (+/-)
Wireless Communications: Mobile network connectivity (3G), IEEE 802.11b/g/n (n = 1x1)(Wi-Fi)(Infrastructure mode/Ad-hoc mode), Bluetooth® 2.1+EDR (A2DP/AVRCP/HSP)

= Previews =
Hands on van de nieuwe PlayStation Vita hardware.

Aangekondigde games:
Little Deviants
Reality Fighters
LittleBigPlanet Vita
Escape Plan

110608_47809_PSVITA_Content_Leader.jpg

Volledige launch lijst:

PS Vita games beschikbaar op 22 februari:

Escape Plan (PSN Only)
Hot Shots Golf: World Invitational (Everybodys Golf)
Hustle Kings (PSN Only)
Little Deviants
ModNation Racers: Road Trip
Super StarDust Delta (PSN only)
Uncharted: Golden Abyss
wipEout 2048
Army Corps of Hell
Asphalt Injection
BEN10 Galactic Racing
Blazblue: Continuum Shift EXTEND
Dungeon Hunter Alliance
Dynasty Warriors Next
F1 2011
FIFA Soccer
Lumines Electronic Symphony
Michael Jackson The Experience
Plants vs. Zombies (PSN Only)
Rayman Origins
Shinobido 2: Revenge of Zen
Tales of Space: Mutant Blobs (PSN Only)
Touch My Katamari
Ultimate Marvel vs. Capcom 3
Virtua Tennis 4: World Tour Edition

GAME ON!


Home + Start, werkt in elke game. :P
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_116027585
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 16:04 schreef sp3c het volgende:
'je snapt het gewoon niet' is wel echt een klassieker :')
Je snapt het dan ook niet. Je loopt wel te piepen dat er niet genoeg goede games uitkomen voor de Vita, maar staat er niet even bij stil om te bedenken waarom er zo weinig goede games zijn. De Vita is voor veel developers gewoon de moeite niet waard, omdat er te weinig geld te halen valt. Zo simpel is het gewoon. En zolang de "Vita is voor echte games, anders koop je maar een tablet"-mentaliteit heerst, zullen veel mensen inderdaad liever voor de veelzijdigheid van een tablet gaan, helemaal met de Nexus 7 op komst. En ik vind dat jammer.

Als ik de keuze heb tussen God of War voor een tientje op de iPad spelen, en voor 20 euro op de Vita spelen, weet ik wel welke versie ik koop. Schiet die prijs echter door naar de 50 euro voor exact hetzelfde spel dan is die keuze opeens een stuk moeilijker en leer ik wel te leven met virtual controls.
  zondag 26 augustus 2012 @ 16:09:30 #3
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_116027629
Daarom moet modderfokking Sony blijven investeren in dat ding.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_116027631
Virtual controls zijn alleen bij games als Plants vs Zombies handig. Bij games als God of War absoluut niet.

Maar jongens: is deze discussie nodig :+?
  zondag 26 augustus 2012 @ 16:10:16 #5
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_116027661
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 16:09 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Virtual controls zijn alleen bij games als Plants vs Zombies handig. Bij games als God of War absoluut niet.

Maar jongens: is deze discussie nodig :+?
Ja :7.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_116027678
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 16:10 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja :7.
8-) Oke
pi_116027862
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 16:09 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Virtual controls zijn alleen bij games als Plants vs Zombies handig. Bij games als God of War absoluut niet.

Maar jongens: is deze discussie nodig :+?
Ja, ik vind van wel. Ik zou graag zien dat de Vita een succes wordt, want dan komen de toptitels vanzelf wel. Maar zolang Sony in de oude "betaal maar voor kwaliteit"-mentaliteit blijft hangen, gaat dat hem niet worden. Teveel mensen kiezen dan voor de "misschien wat minder goed, maar toch ook leuk"-optie van tablet games, helemaal nu goede tablet steeds betaalbaarheid worden.

De oude manier van mobiele games op de markt brengen werkt gewoon niet meer anno 2012. Hoe sneller Sony dat begrijpt, hoe sneller we goede games krijgen.

En virtual controls zouden bij God of War inderdaad echt zwaar tekort schieten.
pi_116027931
De PSP begon ook ontzettend traag en hier zijn uiteindelijk, in mijn ogen, heel goede games voor uit gekomen.
pi_116027965
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 16:16 schreef Peter_Aragorn het volgende:
De PSP begon ook ontzettend traag en hier zijn uiteindelijk, in mijn ogen, heel goede games voor uit gekomen.
Klopt, maar dat was voordat Apple met iOS mobiele gaming veranderde.

Maar toch: Ghost of Sparta _O_

[ Bericht 10% gewijzigd door Splackavellie02 op 26-08-2012 16:27:54 ]
pi_116028382
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 16:16 schreef Peter_Aragorn het volgende:
De PSP begon ook ontzettend traag en hier zijn uiteindelijk, in mijn ogen, heel goede games voor uit gekomen.
Dat wou ik ook zeggen. :D
----
  zondag 26 augustus 2012 @ 16:55:06 #11
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_116029452
Eigenlijk moet je gewoon een jaar of 1 a 2 wachten voor je een gameconsole aanschaft. Heb je meteen wel een paar goeie titels er tussen zitten. Dat is het nadeel van early adopter.

Tabletgames.. tsja, er zijn er een paar leuk en dan heb je het ook wel gehad.
Maar als Apple of Samsung inderdaad goeie controls als accessoire erbij zou leveren, dan zijn idd Nintendo en Sony gewoon de lul. Ik heb bijv. GTA3 op m'n Samsung Tab 7 Plus, maar de besturing is gewoon om te huilen vergeleken met die op de PS2 of zelfs PSP.

PSP begon ook slecht tegenover de DS. Heb toen ook mijn PSP verkocht en een jaar of 2 later weer een PSP gekocht, een PSP-3000.. ligt nog in de kast, die hoeft niet meer weg want die levert niets meer op.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2012 @ 16:59:42 #12
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116029625
Ik heb ook besloten mijn PSP-1000 import uit japan (over early adapters gesproken) met 40+ games en 15+ films gewoon te houden tot het een collectors item wordt ;)

Helaas, helaas de originele doos weg gegooid.
  zondag 26 augustus 2012 @ 17:28:56 #13
222292 MacorgaZ
Computer says no.
pi_116030763
Die wordt geen collectors item hoor, alles is tegenwoordig gewoon grote massaproductie, voor jouw PSP zijn er (tien)duizenden anderen mét doos.
Op zondag 2 augustus 2015 22:19 schreef Qwea het volgende:
Mijn kut smaakt minder zuur dan dit bier.
pi_116031666
Welke DLC is het beste van Motorstorm?
  Moderator zondag 26 augustus 2012 @ 18:18:38 #15
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_116032462
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 16:08 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Je snapt het dan ook niet. Je loopt wel te piepen dat er niet genoeg goede games uitkomen voor de Vita, maar staat er niet even bij stil om te bedenken waarom er zo weinig goede games zijn. De Vita is voor veel developers gewoon de moeite niet waard, omdat er te weinig geld te halen valt. Zo simpel is het gewoon. En zolang de "Vita is voor echte games, anders koop je maar een tablet"-mentaliteit heerst, zullen veel mensen inderdaad liever voor de veelzijdigheid van een tablet gaan, helemaal met de Nexus 7 op komst. En ik vind dat jammer.
nee de Vita is voor veel developers de moeite niet waard omdat het ding niet goed verkoopt ... soort kip/ei verhaal maar diezelfde developers kiezen dan niet ineens voor de mobiele apperaten omdat daar zoveel geld te verdienen valt maar voor de consoles of voor 3DS

het zijn vooral hele kleine teams die aan IOS titels werken, niets mis mee natuurlijk maar je kunt het echt niet vergelijken met titels waar teams van 40/50 man 2/3 jaar aan hebben zitten sleutelen

je snapt het gewoon niet

quote:
Als ik de keuze heb tussen God of War voor een tientje op de iPad spelen, en voor 20 euro op de Vita spelen, weet ik wel welke versie ik koop. Schiet die prijs echter door naar de 50 euro voor exact hetzelfde spel dan is die keuze opeens een stuk moeilijker en leer ik wel te leven met virtual controls.
ja logisch, dat zou ik ook doen maar die keuze komt niet zo heel erg veel voor

GTA Chinatown Wars deed het zo bv en als die tegelijk met de PSP versie in de winkel lag voor die prijs had ik het uberhaupt niet gekocht want ik vind dat nog steeds een beetje een naaistreek

de PSP/DS bezitters betaalden hier gewoon extra zodat de telefoongamers de game goedkoop konden kopen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2012 @ 18:19:07 #16
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116032486
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 17:28 schreef MacorgaZ het volgende:
Die wordt geen collectors item hoor, alles is tegenwoordig gewoon grote massaproductie, voor jouw PSP zijn er (tien)duizenden anderen mét doos.
dat zeiden ze ook van een sega saturn
pi_116043995
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 18:18 schreef sp3c het volgende:
nee de Vita is voor veel developers de moeite niet waard omdat het ding niet goed verkoopt ... soort kip/ei verhaal maar diezelfde developers kiezen dan niet ineens voor de mobiele apperaten omdat daar zoveel geld te verdienen valt maar voor de consoles of voor 3DS

het zijn vooral hele kleine teams die aan IOS titels werken, niets mis mee natuurlijk maar je kunt het echt niet vergelijken met titels waar teams van 40/50 man 2/3 jaar aan hebben zitten sleutelen

Onzin. Rayman Origins is een port van een consolespel. Waarom moet dat zoveel kosten? Uncharted is een lichte variatie op zijn console tegenhangers. Waarom moet dat zoveel kosten? Sure, er zat heel veel werk in de originele spellen, maar dit zijn gewoon dezelfde spellen met kleine aanpassingen, en de ENIGE reden dat ze er zoveel geld voor vragen, is omdat 'hardcore gamers' de rechtvaarding ervoor slikken. Zoals jij laat zien.
quote:
ja logisch, dat zou ik ook doen maar die keuze komt niet zo heel erg veel voor
Als zelfs de makers van GoW een iOS-versie niet uitsluiten, doe ik dat ook niet: http://www.ign.com/articl(...)uld-come-to-vita-ios
quote:
GTA Chinatown Wars deed het zo bv en als die tegelijk met de PSP versie in de winkel lag voor die prijs had ik het uberhaupt niet gekocht want ik vind dat nog steeds een beetje een naaistreek

de PSP/DS bezitters betaalden hier gewoon extra zodat de telefoongamers de game goedkoop konden kopen
Nee, PSP/DS bezitters betaalden hier meer voor omdat het spel uitkwam voordat de markt veranderd werd. Rockstar snapte dat je zelfs een spel als Chinatown Wars niet voor 30 euro op iOS uit kunt brengen. Sterker nog: ik heb het voor 79 cent gekocht. En ik heb er vele uren plezier in zitten.
pi_116044048
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 18:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

dat zeiden ze ook van een sega saturn
Saturn _O_

Is dat een collector's item dan? Want ik heb die van mij nog steeds ergens liggen, en volgens mij nog boxed ook.
pi_116044088
New Little King's Story komt 27 september al uit, is een soort mix tussen rpg en rts.

  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2012 @ 22:02:16 #20
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116044257
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:00 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Saturn _O_

Is dat een collector's item dan? Want ik heb die van mij nog steeds ergens liggen, en volgens mij nog boxed ook.
Nou ik heb hem 8 jaar geleden ofzo hier op fok voor nog behoorlijk geld verkocht. Nou had ik wel de eerste saturn (ovale aan/uit knop), alle accessoires (MPEG adapter, analoge stick van winters night) en ALLE AAA games (including alle Panzer Dragoons) en alles boxed.

Daar was een verzamelaar wel erg blij mee.
pi_116044996
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:02 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nou ik heb hem 8 jaar geleden ofzo hier op fok voor nog behoorlijk geld verkocht. Nou had ik wel de eerste saturn (ovale aan/uit knop), alle accessoires (MPEG adapter, analoge stick van winters night) en ALLE AAA games (including alle Panzer Dragoons) en alles boxed.

Daar was een verzamelaar wel erg blij mee.
Die Saturn had ik ook. Ik weet niet meer welke spellen ik er allemaal bij had. Weet wel dat ik de originele Rayman destijds echt de meest geniale platformer ever vond.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2012 @ 22:15:31 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116045331
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:11 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Die Saturn had ik ook. Ik weet niet meer welke spellen ik er allemaal bij had. Weet wel dat ik de originele Rayman destijds echt de meest geniale platformer ever vond.
Saturn was sowieso mijn laatste console waar ik nog tijd voor had. Daarna hebben kinderen en volwassen leven er aardig de klad in gebracht :P

[TK]Sega Saturn
pi_116045905
Lekker gezeur van anderen in die topic zeg :+
pi_116046178
quote:
6s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:15 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Saturn was sowieso mijn laatste console waar ik nog tijd voor had. Daarna hebben kinderen en volwassen leven er aardig de klad in gebracht :P

[TK]Sega Saturn
Mooie prijs uiteindelijk, maar damn, wat moest er een gezeik aan vooraf gaan, zeg.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2012 @ 22:26:31 #25
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_116046274
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:25 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Mooie prijs uiteindelijk, maar damn, wat moest er een gezeik aan vooraf gaan, zeg.
:') Hou op, schei uit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')