Je snapt het dan ook niet. Je loopt wel te piepen dat er niet genoeg goede games uitkomen voor de Vita, maar staat er niet even bij stil om te bedenken waarom er zo weinig goede games zijn. De Vita is voor veel developers gewoon de moeite niet waard, omdat er te weinig geld te halen valt. Zo simpel is het gewoon. En zolang de "Vita is voor echte games, anders koop je maar een tablet"-mentaliteit heerst, zullen veel mensen inderdaad liever voor de veelzijdigheid van een tablet gaan, helemaal met de Nexus 7 op komst. En ik vind dat jammer.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:04 schreef sp3c het volgende:
'je snapt het gewoon niet' is wel echt een klassieker
Jaquote:Op zondag 26 augustus 2012 16:09 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Virtual controls zijn alleen bij games als Plants vs Zombies handig. Bij games als God of War absoluut niet.
Maar jongens: is deze discussie nodig?
Ja, ik vind van wel. Ik zou graag zien dat de Vita een succes wordt, want dan komen de toptitels vanzelf wel. Maar zolang Sony in de oude "betaal maar voor kwaliteit"-mentaliteit blijft hangen, gaat dat hem niet worden. Teveel mensen kiezen dan voor de "misschien wat minder goed, maar toch ook leuk"-optie van tablet games, helemaal nu goede tablet steeds betaalbaarheid worden.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:09 schreef Peter_Aragorn het volgende:
Virtual controls zijn alleen bij games als Plants vs Zombies handig. Bij games als God of War absoluut niet.
Maar jongens: is deze discussie nodig?
Klopt, maar dat was voordat Apple met iOS mobiele gaming veranderde.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:16 schreef Peter_Aragorn het volgende:
De PSP begon ook ontzettend traag en hier zijn uiteindelijk, in mijn ogen, heel goede games voor uit gekomen.
Dat wou ik ook zeggen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:16 schreef Peter_Aragorn het volgende:
De PSP begon ook ontzettend traag en hier zijn uiteindelijk, in mijn ogen, heel goede games voor uit gekomen.
nee de Vita is voor veel developers de moeite niet waard omdat het ding niet goed verkoopt ... soort kip/ei verhaal maar diezelfde developers kiezen dan niet ineens voor de mobiele apperaten omdat daar zoveel geld te verdienen valt maar voor de consoles of voor 3DSquote:Op zondag 26 augustus 2012 16:08 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Je snapt het dan ook niet. Je loopt wel te piepen dat er niet genoeg goede games uitkomen voor de Vita, maar staat er niet even bij stil om te bedenken waarom er zo weinig goede games zijn. De Vita is voor veel developers gewoon de moeite niet waard, omdat er te weinig geld te halen valt. Zo simpel is het gewoon. En zolang de "Vita is voor echte games, anders koop je maar een tablet"-mentaliteit heerst, zullen veel mensen inderdaad liever voor de veelzijdigheid van een tablet gaan, helemaal met de Nexus 7 op komst. En ik vind dat jammer.
ja logisch, dat zou ik ook doen maar die keuze komt niet zo heel erg veel voorquote:Als ik de keuze heb tussen God of War voor een tientje op de iPad spelen, en voor 20 euro op de Vita spelen, weet ik wel welke versie ik koop. Schiet die prijs echter door naar de 50 euro voor exact hetzelfde spel dan is die keuze opeens een stuk moeilijker en leer ik wel te leven met virtual controls.
dat zeiden ze ook van een sega saturnquote:Op zondag 26 augustus 2012 17:28 schreef MacorgaZ het volgende:
Die wordt geen collectors item hoor, alles is tegenwoordig gewoon grote massaproductie, voor jouw PSP zijn er (tien)duizenden anderen mét doos.
Onzin. Rayman Origins is een port van een consolespel. Waarom moet dat zoveel kosten? Uncharted is een lichte variatie op zijn console tegenhangers. Waarom moet dat zoveel kosten? Sure, er zat heel veel werk in de originele spellen, maar dit zijn gewoon dezelfde spellen met kleine aanpassingen, en de ENIGE reden dat ze er zoveel geld voor vragen, is omdat 'hardcore gamers' de rechtvaarding ervoor slikken. Zoals jij laat zien.quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:18 schreef sp3c het volgende:
nee de Vita is voor veel developers de moeite niet waard omdat het ding niet goed verkoopt ... soort kip/ei verhaal maar diezelfde developers kiezen dan niet ineens voor de mobiele apperaten omdat daar zoveel geld te verdienen valt maar voor de consoles of voor 3DS
het zijn vooral hele kleine teams die aan IOS titels werken, niets mis mee natuurlijk maar je kunt het echt niet vergelijken met titels waar teams van 40/50 man 2/3 jaar aan hebben zitten sleutelen
Als zelfs de makers van GoW een iOS-versie niet uitsluiten, doe ik dat ook niet: http://www.ign.com/articl(...)uld-come-to-vita-iosquote:ja logisch, dat zou ik ook doen maar die keuze komt niet zo heel erg veel voor
Nee, PSP/DS bezitters betaalden hier meer voor omdat het spel uitkwam voordat de markt veranderd werd. Rockstar snapte dat je zelfs een spel als Chinatown Wars niet voor 30 euro op iOS uit kunt brengen. Sterker nog: ik heb het voor 79 cent gekocht. En ik heb er vele uren plezier in zitten.quote:GTA Chinatown Wars deed het zo bv en als die tegelijk met de PSP versie in de winkel lag voor die prijs had ik het uberhaupt niet gekocht want ik vind dat nog steeds een beetje een naaistreek
de PSP/DS bezitters betaalden hier gewoon extra zodat de telefoongamers de game goedkoop konden kopen
Saturnquote:Op zondag 26 augustus 2012 18:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
dat zeiden ze ook van een sega saturn
Nou ik heb hem 8 jaar geleden ofzo hier op fok voor nog behoorlijk geld verkocht. Nou had ik wel de eerste saturn (ovale aan/uit knop), alle accessoires (MPEG adapter, analoge stick van winters night) en ALLE AAA games (including alle Panzer Dragoons) en alles boxed.quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:00 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Saturn
Is dat een collector's item dan? Want ik heb die van mij nog steeds ergens liggen, en volgens mij nog boxed ook.
Die Saturn had ik ook. Ik weet niet meer welke spellen ik er allemaal bij had. Weet wel dat ik de originele Rayman destijds echt de meest geniale platformer ever vond.quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ik heb hem 8 jaar geleden ofzo hier op fok voor nog behoorlijk geld verkocht. Nou had ik wel de eerste saturn (ovale aan/uit knop), alle accessoires (MPEG adapter, analoge stick van winters night) en ALLE AAA games (including alle Panzer Dragoons) en alles boxed.
Daar was een verzamelaar wel erg blij mee.
Saturn was sowieso mijn laatste console waar ik nog tijd voor had. Daarna hebben kinderen en volwassen leven er aardig de klad in gebrachtquote:Op zondag 26 augustus 2012 22:11 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Die Saturn had ik ook. Ik weet niet meer welke spellen ik er allemaal bij had. Weet wel dat ik de originele Rayman destijds echt de meest geniale platformer ever vond.
Mooie prijs uiteindelijk, maar damn, wat moest er een gezeik aan vooraf gaan, zeg.quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Saturn was sowieso mijn laatste console waar ik nog tijd voor had. Daarna hebben kinderen en volwassen leven er aardig de klad in gebracht
[TK]Sega Saturn
quote:Op zondag 26 augustus 2012 22:25 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Mooie prijs uiteindelijk, maar damn, wat moest er een gezeik aan vooraf gaan, zeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |