Heeeee! Niet waar! 8]quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
Wat een gejank zeg! Ongemotiveerd zooitje!!
Deze dusquote:Op maandag 27 augustus 2012 19:08 schreef Monerd het volgende:
Bedankt trouwens voor jullie geruststellingen.
Maar ik ben nog steeds boos op dat pauperbedrijf (hier hoort een boos poppetje)
quote:Op maandag 27 augustus 2012 12:23 schreef eriksd het volgende:
Ben de titel kwijt Maharbal, had laatst een boek gelezen met van een stuk of 20 EU landen hun CFC-wetgeving en mogelijke strijd met EU-recht. Helaas wel een paar jaar oud en dus alweer gedeeltelijk achterhaald. Zoek de titel nog wel even op.
Niet op m'n ipadjequote:Op maandag 27 augustus 2012 19:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Smiley's staan gewoon onderaan je postvenster hè.
Zoals hier al duizend keer vermeld ligt dat puur aan je persoonlijke voorkeur. Welke je op dit punt nog niet hebt. Meeste docenten gebruiken de Kluwer.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:29 schreef Morera het volgende:
Hoi, ik begin dit jaar met rechtsgeleerdheid aan de Erasmus universiteit in Rotterdam.
Ik heb wat vragen en hoop dat iemand mij daar antwoord op kan/wil geven![]()
1. Maakt het uit welk wettenbundel je hebt? Via de studievereniging JFR kan ik de Vermande Wettenbundel krijgen.
Dat weet ik niet, maar als je hem gratis hebt zou ik gewoon kijken of je daadwerkelijk er iets aan hebt.quote:2. Heb je iets aan " Wetteksten voor het HEAO" ? Heb ik niet aangeschaft, maar van iemand gekregen die er niets meer mee doet.
Nope.quote:3. Ik heb vrijdag de machtiging op de post gedaan en wacht nu op de eerste afschrijving van collegegeld en helaas ook langstudeerboete, is er bij jullie al wat afgeschreven?
Als ik goed opgelet heb nee, en ja.quote:4. Zijn hier meer mensen die mee gaan met het JFR introductieweekend? Of die lid zijn van de vereniging?
Pure lestijd tussen de zes en twaalf uur per week. Zelfstudie zo veel je nodig hebt om het te begrijpen. Voor de tentamens een paar dagen per tentamen. Verplichtingen met medestudenten maak je uiteraard zelfquote:5. Hoeveel dagen/tijd per week ben je ongeveer kwijt aan werkgroepen en verplichtingen met medestudenten?
Alvast bedankt
Vermande is bazenshit!!quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:29 schreef Morera het volgende:
Hoi, ik begin dit jaar met rechtsgeleerdheid aan de Erasmus universiteit in Rotterdam.
1. Maakt het uit welk wettenbundel je hebt? Via de studievereniging JFR kan ik de Vermande Wettenbundel krijgen.
2. Heb je iets aan " Wetteksten voor het HEAO" ? Heb ik niet aangeschaft, maar van iemand gekregen die er niets meer mee doet.
3. Ik heb vrijdag de machtiging op de post gedaan en wacht nu op de eerste afschrijving van collegegeld en helaas ook langstudeerboete, is er bij jullie al wat afgeschreven?
4. Zijn hier meer mensen die mee gaan met het JFR introductieweekend? Of die lid zijn van de vereniging?
5. Hoeveel dagen/tijd per week ben je ongeveer kwijt aan werkgroepen en verplichtingen met medestudenten?
Alvast bedankt
Aardig wat overeenkomsten hier haha, ik begin ook dit jaar aan de EUR met rechtsgeleerdheid en ook al startende met een langstudeerboete.quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:29 schreef Morera het volgende:
2. Heb je iets aan " Wetteksten voor het HEAO" ? Heb ik niet aangeschaft, maar van iemand gekregen die er niets meer mee doet.
3. Ik heb vrijdag de machtiging op de post gedaan en wacht nu op de eerste afschrijving van collegegeld en helaas ook langstudeerboete, is er bij jullie al wat afgeschreven?
4. Zijn hier meer mensen die mee gaan met het JFR introductieweekend? Of die lid zijn van de vereniging?
5. Hoeveel dagen/tijd per week ben je ongeveer kwijt aan werkgroepen en verplichtingen met medestudenten?
Alvast bedankt
31 boeken voor 1 jaar? :squote:Op maandag 27 augustus 2012 20:53 schreef Keyos het volgende:
[..]
Aardig wat overeenkomsten hier haha, ik begin ook dit jaar aan de EUR met rechtsgeleerdheid en ook al startende met een langstudeerboete.
Zijn er nog wettenbundels bij de JFR voor dat introductieweekend? Ik las dat alleen de eerste 50 mensen die zich hebben aangemeld voor het introductieweekend een gratis bundel krijgen dus ik weet niet of ze die 50 al bereikt hebben, ik moet mij namelijk nog aanmelden. Ik ga dus zeer waarschijnlijk naar het introductieweekend van de JFR, ik ben niet naar de Eurekaweek geweest dus dat kan ik een beetje compenseren met dat weekend.
Mijn machtiging is vorigeweek verwerkt en de eerste afschrijving zou vandaag moeten zijn, maar ik kan dat pas morgen controleren.
Jij bent ook aardig geschrokken zeker van de boekenlijst? Alle jezus, 31 boeken, dat gaat pijn doen in de portemonnee.
Eens. Kluwerquote:
Yep, EUR heeft een deal gemaakt met Kluwer dat alles digitaal aangeboden gaat worden. Ze adviseren je nu om een compleet pakket te kopen van meer dan ¤600, want door deze digitale deal kunnen ze stukken van boeken gebruiken die ze anders om financiële redenen nooit zouden laten kopen.quote:
Vind het wel veel hoor. 31 boeken. Verder moet je je afvragen hoelang ze bruikbaar zijn. Recht is nogal onderhevig aan veranderingen. Ook moet je kijken of je het wel fijn vindt lezen. Als je veel moet lezen dan is papier gewoon veel rustiger voor je ogen, of je moet e-inkt hebben. Ik zou gewoon per vak kijken welke boeken er nodig zijn, kijken of je er tweedehands aan kunt komen en anders of je het in de bieb kan lenen. De grotere standaardwerken zou ik wel gewoon kopen. Zoals Corstens, De Hullu, Asser, Damen of Konijnenbelt (afhankelijk waar je studeert) en Van der Pot of Kortmann (ook afhankelijk van waar je studeert).quote:Op maandag 27 augustus 2012 21:12 schreef Keyos het volgende:
[..]
Yep, EUR heeft een deal gemaakt met Kluwer dat alles digitaal aangeboden gaat worden. Ze adviseren je nu om een compleet pakket te kopen van meer dan ¤600, want door deze digitale deal kunnen ze stukken van boeken gebruiken die ze anders om financiële redenen nooit zouden laten kopen.
Ik schaf nu maar even bij Bol gewoon een Kluwer Collegebundel aan (zodat hij voor donderdag binnen is), als ik bij de eerste 50 van dat weekend zit (of wanneer ze hem sowieso weg gaan geven) verkoop ik hem gewoon weer via internet, makkelijk zat.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:01 schreef Morera het volgende:
Keyos ik heb mij al eerder voor het JFR weekend aangemeld en heb dus een bericht dat ik dat wettenbundel "gratis" bij de prijs van dat weekend krijg. Ik ben ook niet naar de Eurekaweek geweest en wil toch wel een beetje leuk kennismaken met medestudenten enzo. Ik ben ook interesse in de zogenaamde sprekers die daar zullen komen.
Eerlijk gezegd denk ik dat iedereen die mee gaat wel een wettenbundel krijgt, dat gedoe met die 50 eerste aanmeldingen zal wel een extra prikkel zijn geweest.
Dan ken je er meer dan ik want ik ken er echt helemaal niemand. Ik pap best makkelijk aan met mensen dus dat weekend is ideaal om even wat contacten te leggen. Verder is het denk ik ook gewoon een leuke startquote:Op maandag 27 augustus 2012 22:08 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik schaf nu maar even bij Bol gewoon een Kluwer Collegebundel aan (zodat hij voor donderdag binnen is), als ik bij de eerste 50 van dat weekend zit (of wanneer ze hem sowieso weg gaan geven) verkoop ik hem gewoon weer via internet, makkelijk zat.
Hopen maar dat ik een goede keus maak om naar dat weekend te gaan, ik ken behalve een goede vriend van mij die criminologie studeert en een kennis die rechten studeert helemaal niemand op de ESL én JFR dus een mooie kans om wat vriendschappen te sluiten.
Ik ging altijd alleen naar het eindfeest.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:32 schreef Maharbal het volgende:
*Maharbal heeft nooit intro's en introweken gedaan*
Ik was altijd op vakantie![]()
Ik weet niet waarom, ik zie hem het vaakste langskomen en ik zou het vervelend vinden als ik straks de pagina's van de SDU moet gaan zoeken tijdens colleges omdat alleen uit Kluwer wordt gerefereerd. Of dit inderdaad gaat gebeuren weet ik niet, maar ik wil voor alles voorbereid zijn.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:10 schreef Morera het volgende:
[..]
Dan ken je er meer dan ik want ik ken er echt helemaal niemand. Ik pap best makkelijk aan met mensen dus dat weekend is ideaal om even wat contacten te leggen. Verder is het denk ik ook gewoon een leuke start![]()
Waarom kies je voor Kluwer?
Ik redelijk vaak. Dit heb ik vooral bij tentamens die twee uur duren. Verder heb ik dit ook bij deeltentamens die een uur duren. Het liefst zou ik willen dat ze deeltentamens afschaffen op de EUR.quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:52 schreef Paxcon het volgende:
Komen jullie eigenlijk vaak in tijdnood tijdens tentamens?
Ik niet.quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:52 schreef Paxcon het volgende:
Nee. Heel sporadisch maar dat is dan omdat ik ziek was oid. Sterker nog: ik zit regelmatig een kwartier naar het plafond te kijken.quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:52 schreef Paxcon het volgende:
Cherique?quote:Op maandag 27 augustus 2012 19:29 schreef Morera het volgende:
Alvast bedankt
Ik heb letterlijk ieder tentamen een half uur over, zelfs als ik mezelf forceer rustig aan te doen. Er zijn wel veel mensen in mijn omgeving die altijd te weinig tijd hebben, maar ik snap daar echt niets van. Als ik de pen met mijn tenen vast zou pakken en met mijn voeten boven tafel zou schrijven redde ik het nog.quote:Op maandag 27 augustus 2012 23:52 schreef Paxcon het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |