abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 augustus 2012 @ 19:06:32 #118
165633 eriksd
The grand facade...
pi_116076434
Komt nog wel. Masterfase fiscaal blinkt niet uit in technische duidelijkheid. Hebben ze nog steeds zo'n rare handleiding voor fiscaal procesrecht? Die enorm verouderd is? Je hebt toch niet dat boek gekocht hé?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_116076459
quote:
2s.gif Op maandag 27 augustus 2012 18:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
Wat een gejank zeg! Ongemotiveerd zooitje!! ~O>
Heeeee! Niet waar! 8]
pi_116076491
@erik
Ik doe geen master fiscaal maar vul mijn keuzeruimte met een aantal fiscale vakken
pi_116076524
Bedankt trouwens voor jullie geruststellingen.

Maar ik ben nog steeds boos op dat pauperbedrijf (hier hoort een boos poppetje)

:)
pi_116076585
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:08 schreef Monerd het volgende:
Bedankt trouwens voor jullie geruststellingen.

Maar ik ben nog steeds boos op dat pauperbedrijf (hier hoort een boos poppetje)

:)
Deze dus :(
  maandag 27 augustus 2012 @ 19:10:57 #123
165633 eriksd
The grand facade...
pi_116076633
Was leuk al die groepjes in de OMHP. Ook opvallend dat meisjes van die leeftijd al veel volwassener zijn dan de jongens :P

Verder sowieso een meerderheid aan vrouwen volgens mij.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_116077163
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:09 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Deze dus :(
Niet logisch! :(
pi_116077287
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:22 schreef Monerd het volgende:

[..]

Niet logisch! :(
Smiley's staan gewoon onderaan je postvenster hè.
  maandag 27 augustus 2012 @ 19:29:05 #126
370039 Morera
more more more
pi_116077447
Hoi, ik begin dit jaar met rechtsgeleerdheid aan de Erasmus universiteit in Rotterdam.
Ik heb wat vragen en hoop dat iemand mij daar antwoord op kan/wil geven :D

1. Maakt het uit welk wettenbundel je hebt? Via de studievereniging JFR kan ik de Vermande Wettenbundel krijgen.

2. Heb je iets aan " Wetteksten voor het HEAO" ? Heb ik niet aangeschaft, maar van iemand gekregen die er niets meer mee doet.

3. Ik heb vrijdag de machtiging op de post gedaan en wacht nu op de eerste afschrijving van collegegeld en helaas ook langstudeerboete, is er bij jullie al wat afgeschreven?

4. Zijn hier meer mensen die mee gaan met het JFR introductieweekend? Of die lid zijn van de vereniging?

5. Hoeveel dagen/tijd per week ben je ongeveer kwijt aan werkgroepen en verplichtingen met medestudenten?

Alvast bedankt :*
pi_116077993
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 12:23 schreef eriksd het volgende:
Ben de titel kwijt Maharbal, had laatst een boek gelezen met van een stuk of 20 EU landen hun CFC-wetgeving en mogelijke strijd met EU-recht. Helaas wel een paar jaar oud en dus alweer gedeeltelijk achterhaald. Zoek de titel nog wel even op.

B-)
pi_116079145
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:25 schreef Tchock het volgende:

[..]

Smiley's staan gewoon onderaan je postvenster hè.
Niet op m'n ipadje
pi_116079562
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 20:01 schreef Monerd het volgende:

[..]

Niet op m'n ipadje
Kun je bij instellingen instellen van wel.
pi_116079909
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:29 schreef Morera het volgende:
Hoi, ik begin dit jaar met rechtsgeleerdheid aan de Erasmus universiteit in Rotterdam.

1. Maakt het uit welk wettenbundel je hebt? Via de studievereniging JFR kan ik de Vermande Wettenbundel krijgen.
Zoals hier al duizend keer vermeld ligt dat puur aan je persoonlijke voorkeur. Welke je op dit punt nog niet hebt. Meeste docenten gebruiken de Kluwer.
quote:
2. Heb je iets aan " Wetteksten voor het HEAO" ? Heb ik niet aangeschaft, maar van iemand gekregen die er niets meer mee doet.
Dat weet ik niet, maar als je hem gratis hebt zou ik gewoon kijken of je daadwerkelijk er iets aan hebt.
quote:
3. Ik heb vrijdag de machtiging op de post gedaan en wacht nu op de eerste afschrijving van collegegeld en helaas ook langstudeerboete, is er bij jullie al wat afgeschreven?
Nope.
quote:
4. Zijn hier meer mensen die mee gaan met het JFR introductieweekend? Of die lid zijn van de vereniging?
Als ik goed opgelet heb nee, en ja.
quote:
5. Hoeveel dagen/tijd per week ben je ongeveer kwijt aan werkgroepen en verplichtingen met medestudenten?

Pure lestijd tussen de zes en twaalf uur per week. Zelfstudie zo veel je nodig hebt om het te begrijpen. Voor de tentamens een paar dagen per tentamen. Verplichtingen met medestudenten maak je uiteraard zelf ;)
pi_116081446
quote:

Vermande is bazenshit!!
  maandag 27 augustus 2012 @ 20:53:28 #132
263417 Keyos
Like a Boss
pi_116081753
quote:

Aardig wat overeenkomsten hier haha, ik begin ook dit jaar aan de EUR met rechtsgeleerdheid en ook al startende met een langstudeerboete.

Zijn er nog wettenbundels bij de JFR voor dat introductieweekend? Ik las dat alleen de eerste 50 mensen die zich hebben aangemeld voor het introductieweekend een gratis bundel krijgen dus ik weet niet of ze die 50 al bereikt hebben, ik moet mij namelijk nog aanmelden. Ik ga dus zeer waarschijnlijk naar het introductieweekend van de JFR, ik ben niet naar de Eurekaweek geweest dus dat kan ik een beetje compenseren met dat weekend.

Mijn machtiging is vorigeweek verwerkt en de eerste afschrijving zou vandaag moeten zijn, maar ik kan dat pas morgen controleren.

Jij bent ook aardig geschrokken zeker van de boekenlijst? Alle jezus, 31 boeken, dat gaat pijn doen in de portemonnee.

[ Bericht 1% gewijzigd door Keyos op 27-08-2012 21:02:12 ]
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_116082362
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 20:53 schreef Keyos het volgende:

[..]

Aardig wat overeenkomsten hier haha, ik begin ook dit jaar aan de EUR met rechtsgeleerdheid en ook al startende met een langstudeerboete.

Zijn er nog wettenbundels bij de JFR voor dat introductieweekend? Ik las dat alleen de eerste 50 mensen die zich hebben aangemeld voor het introductieweekend een gratis bundel krijgen dus ik weet niet of ze die 50 al bereikt hebben, ik moet mij namelijk nog aanmelden. Ik ga dus zeer waarschijnlijk naar het introductieweekend van de JFR, ik ben niet naar de Eurekaweek geweest dus dat kan ik een beetje compenseren met dat weekend.

Mijn machtiging is vorigeweek verwerkt en de eerste afschrijving zou vandaag moeten zijn, maar ik kan dat pas morgen controleren.

Jij bent ook aardig geschrokken zeker van de boekenlijst? Alle jezus, 31 boeken, dat gaat pijn doen in de portemonnee.
31 boeken voor 1 jaar? :s
pi_116082392
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 20:48 schreef H-D het volgende:

[..]

Vermande is bazenshit!!
Eens. Kluwer :') Wc-papier ziet er nog beter uit. Of nouja. Als je de vergelijking gaat trekken met wc-papier. Dan is Vermande bazen papier. Lekker zacht en mooi wit. Kluwer is gerecyclede wc-papier van Euro Shopper.
  maandag 27 augustus 2012 @ 21:12:46 #135
263417 Keyos
Like a Boss
pi_116082623
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:06 schreef soklos het volgende:

[..]

31 boeken voor 1 jaar? :s
Yep, EUR heeft een deal gemaakt met Kluwer dat alles digitaal aangeboden gaat worden. Ze adviseren je nu om een compleet pakket te kopen van meer dan ¤600, want door deze digitale deal kunnen ze stukken van boeken gebruiken die ze anders om financiële redenen nooit zouden laten kopen.

Ik heb de boekenlijst hier: http://www.esl.eur.nl/fil(...)en_Fiscaal_recht.pdf
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_116083032
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:12 schreef Keyos het volgende:

[..]

Yep, EUR heeft een deal gemaakt met Kluwer dat alles digitaal aangeboden gaat worden. Ze adviseren je nu om een compleet pakket te kopen van meer dan ¤600, want door deze digitale deal kunnen ze stukken van boeken gebruiken die ze anders om financiële redenen nooit zouden laten kopen.
Vind het wel veel hoor. 31 boeken. Verder moet je je afvragen hoelang ze bruikbaar zijn. Recht is nogal onderhevig aan veranderingen. Ook moet je kijken of je het wel fijn vindt lezen. Als je veel moet lezen dan is papier gewoon veel rustiger voor je ogen, of je moet e-inkt hebben. Ik zou gewoon per vak kijken welke boeken er nodig zijn, kijken of je er tweedehands aan kunt komen en anders of je het in de bieb kan lenen. De grotere standaardwerken zou ik wel gewoon kopen. Zoals Corstens, De Hullu, Asser, Damen of Konijnenbelt (afhankelijk waar je studeert) en Van der Pot of Kortmann (ook afhankelijk van waar je studeert).

edit: wat een rare lijst zeg..

Hoofdstukken vermogensrecht, J.H. Nieuwenhuis
en
Zwaartepunten van het vermogensrecht,
en
Compendium van het Nederlands vermogensrecht

Meestal wordt er gekozen voor of Hoofdstukken vermogensrecht samen met de Compendium of Zwaartepunten van het vermogensrecht (hetgeen al een zeer compleet inleidend werk is)

Beknopte geschiedenis van het Romeinse recht, kan je prima tweedehands krijgen overigens.

Bahh, al die inleidende boeken zijn sowieso onzin. Waarom niet gewoon beginnen met standaardwerken. In Nijmegen beginnen ze strafrecht gewoon met Corstens en De Hullu die je dan ook de rest van je studeertijd kan gebruiken (tenzij er grote veranderingen zijn en een nieuwe druk wordt gevraagd)

Het is mij echt een raadsel waarom ze voor de boeken hebben gekozen die ze bij inleidend privaatrecht hebben staan. Twee inleidende werken en dan ook nog eens de studiereeks van Kluwer extra erbij. Het is echt gewoon zwaar onnodig en dubbel. Komt vast door de deal die ze met Kluwer hebben gesloten.

[ Bericht 7% gewijzigd door soklos op 27-08-2012 21:30:51 ]
  maandag 27 augustus 2012 @ 21:27:03 #137
263417 Keyos
Like a Boss
pi_116083390
Ik zag inderdaad dat sommige boeken, zeker de boeken die al lang niet zijn geupdate, vaak voor enkele euro's al 2de hands op te halen zijn. Ik heb zelf niets tegen digitaal, ik wil echter digitale versies als extra hebben wanneer ik geen zin heb om het boek mee te nemen, ik vind het niet waard om in één klap meer dan ¤600 neer te leggen voor de boekenlijst die voorgeschreven is .
  maandag 27 augustus 2012 @ 22:01:25 #138
370039 Morera
more more more
pi_116085468
Bedankt voor de antwoorden! Ik koop buiten de wettenbundel nog helemaal niks. Ik heb mijn lesje wel geleerd met die dure pakketten waar je dan de helft amper van gebruikt.

Een wettenbundel kan je moeilijk omheen lijkt me, maar de rest ga ik echt per vak bekijken hoor en indien nodig tweedehands, nieuw, uit de bieb lenen, of kopieren oid. Dat zie ik dan wel weer.

Keyos ik heb mij al eerder voor het JFR weekend aangemeld en heb dus een bericht dat ik dat wettenbundel "gratis" bij de prijs van dat weekend krijg. Ik ben ook niet naar de Eurekaweek geweest en wil toch wel een beetje leuk kennismaken met medestudenten enzo. Ik ben ook interesse in de zogenaamde sprekers die daar zullen komen.

Eerlijk gezegd denk ik dat iedereen die mee gaat wel een wettenbundel krijgt, dat gedoe met die 50 eerste aanmeldingen zal wel een extra prikkel zijn geweest.

Verder vind ik boeken in pdf formaat handig om samenvattingen te maken etc, maar om echt te lezen wil ik eigenlijk liever boeken van papier. Ik ben dus niet zo blij met dat digitale boeken gedoe maar het zal vast wel wennen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Morera op 27-08-2012 22:14:33 ]
  maandag 27 augustus 2012 @ 22:08:03 #139
263417 Keyos
Like a Boss
pi_116085927
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 22:01 schreef Morera het volgende:

Keyos ik heb mij al eerder voor het JFR weekend aangemeld en heb dus een bericht dat ik dat wettenbundel "gratis" bij de prijs van dat weekend krijg. Ik ben ook niet naar de Eurekaweek geweest en wil toch wel een beetje leuk kennismaken met medestudenten enzo. Ik ben ook interesse in de zogenaamde sprekers die daar zullen komen.

Eerlijk gezegd denk ik dat iedereen die mee gaat wel een wettenbundel krijgt, dat gedoe met die 50 eerste aanmeldingen zal wel een extra prikkel zijn geweest.

Ik schaf nu maar even bij Bol gewoon een Kluwer Collegebundel aan (zodat hij voor donderdag binnen is), als ik bij de eerste 50 van dat weekend zit (of wanneer ze hem sowieso weg gaan geven) verkoop ik hem gewoon weer via internet, makkelijk zat.

Hopen maar dat ik een goede keus maak om naar dat weekend te gaan, ik ken behalve een goede vriend van mij die criminologie studeert en een kennis die rechten studeert helemaal niemand op de ESL én JFR dus een mooie kans om wat vriendschappen te sluiten.
  maandag 27 augustus 2012 @ 22:10:03 #140
370039 Morera
more more more
pi_116086047
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 22:08 schreef Keyos het volgende:

[..]

Ik schaf nu maar even bij Bol gewoon een Kluwer Collegebundel aan (zodat hij voor donderdag binnen is), als ik bij de eerste 50 van dat weekend zit (of wanneer ze hem sowieso weg gaan geven) verkoop ik hem gewoon weer via internet, makkelijk zat.

Hopen maar dat ik een goede keus maak om naar dat weekend te gaan, ik ken behalve een goede vriend van mij die criminologie studeert en een kennis die rechten studeert helemaal niemand op de ESL én JFR dus een mooie kans om wat vriendschappen te sluiten.
Dan ken je er meer dan ik want ik ken er echt helemaal niemand. Ik pap best makkelijk aan met mensen dus dat weekend is ideaal om even wat contacten te leggen. Verder is het denk ik ook gewoon een leuke start :)

Waarom kies je voor Kluwer?
  maandag 27 augustus 2012 @ 22:11:31 #141
165633 eriksd
The grand facade...
pi_116086126
Zou iedereen op het hart willen drukken zoveel mogelijk van dat soort introductiedingen te doen. Krijg je nooit spijt van.
Bis bis bis
pi_116087501
*Maharbal heeft nooit intro's en introweken gedaan*

Ik was altijd op vakantie ;(
  maandag 27 augustus 2012 @ 22:42:47 #143
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_116088060
* IkeDubaku99 heeft alleen een enkele intro meegemaakt.
pi_116088247
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 22:32 schreef Maharbal het volgende:
*Maharbal heeft nooit intro's en introweken gedaan*

Ik was altijd op vakantie ;(
Ik ging altijd alleen naar het eindfeest.
  maandag 27 augustus 2012 @ 23:08:53 #145
263417 Keyos
Like a Boss
pi_116089433
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 22:10 schreef Morera het volgende:

[..]

Dan ken je er meer dan ik want ik ken er echt helemaal niemand. Ik pap best makkelijk aan met mensen dus dat weekend is ideaal om even wat contacten te leggen. Verder is het denk ik ook gewoon een leuke start :)

Waarom kies je voor Kluwer?
Ik weet niet waarom, ik zie hem het vaakste langskomen en ik zou het vervelend vinden als ik straks de pagina's van de SDU moet gaan zoeken tijdens colleges omdat alleen uit Kluwer wordt gerefereerd. Of dit inderdaad gaat gebeuren weet ik niet, maar ik wil voor alles voorbereid zijn.

We zullen elkaar vast en zeker tegenkomen tijdens de introweek van de JFR, it's a small world.
  maandag 27 augustus 2012 @ 23:09:45 #146
165633 eriksd
The grand facade...
pi_116089484
Ik heb de SDU en ik ben een baas. 'Nuff said.
Bis bis bis
pi_116091525
Komen jullie eigenlijk vaak in tijdnood tijdens tentamens?
  maandag 27 augustus 2012 @ 23:54:19 #148
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_116091600
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 23:52 schreef Paxcon het volgende:
Ik redelijk vaak. Dit heb ik vooral bij tentamens die twee uur duren. Verder heb ik dit ook bij deeltentamens die een uur duren. Het liefst zou ik willen dat ze deeltentamens afschaffen op de EUR.
pi_116091601
quote:
Ik niet.
  maandag 27 augustus 2012 @ 23:54:22 #150
165633 eriksd
The grand facade...
pi_116091602
quote:
Nee. Heel sporadisch maar dat is dan omdat ik ziek was oid. Sterker nog: ik zit regelmatig een kwartier naar het plafond te kijken.

Als ik zo terugkijk was het eigenlijk een grote vakantie.
Bis bis bis
pi_116091673
Oh oke..
pi_116094022
quote:

Cherique? :D
pi_116094044
quote:
Ik heb letterlijk ieder tentamen een half uur over, zelfs als ik mezelf forceer rustig aan te doen. Er zijn wel veel mensen in mijn omgeving die altijd te weinig tijd hebben, maar ik snap daar echt niets van. Als ik de pen met mijn tenen vast zou pakken en met mijn voeten boven tafel zou schrijven redde ik het nog.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 01:40:28 #154
370039 Morera
more more more
pi_116094237
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 01:23 schreef Yreal het volgende:

[..]

Cherique? :D
De wattes? :D
pi_116094665
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 01:40 schreef Morera het volgende:

[..]

De wattes? :D
oh nee je klonk even als iemand die ik kende :P kom je uit zoetermeer?

[ Bericht 1% gewijzigd door Yreal op 28-08-2012 02:17:09 ]
pi_116094905

kansloos toch dit... :') :') :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')