SPOILER: Motivatie van FOK!kersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2012 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Foto's van Team Fok! tijdens Rotterdam Ekiden 2012Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 4% gewijzigd door Liesje68 op 26-08-2012 15:43:32 ]![]()
Ach, dat is het al. Ik loop al ruim 4 mnd niet...quote:Op zondag 26 augustus 2012 00:33 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Ow, jeemig, klinkt als een langetermijnplan.
Wil gewoon dat het goed komt...![]()
Morgen voor de tweede x hardlopen. Ik wou vandaag maar toen onweerde het. Kijken hoe het gaat. Aansluitend 18km fietsen voor een bbq.Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Dank je, alleen zie ik geen mogelijkheid om te posten zonder een email openbaar te maken...quote:Op zondag 26 augustus 2012 00:40 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
http://www.damloop.nl/201(...)anbod/?comments=true
Ah, zit niet op te letten! Kan gewoon zelf reageren...morgen even bekijken!
Bedankt!![]()
Oei ik moet gaan slapen rust is zeer belangrijk iedereen weet dat maar de meeste lappen dit feit aan hun laars.. ik soms ook
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]![]()
Ik wil automatisch zeggen "rust is groei" maar het is geen krachttraining. Maar rust is natuurlijk goed voor alles, ook voor hardlopers.quote:Op zondag 26 augustus 2012 01:21 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Oei ik moet gaan slapen rust is zeer belangrijk iedereen weet dat maar de meeste lappen dit feit aan hun laars.. ik soms ookJust remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Ik lag al te slapen ,maar Vampirella ( m'n nieuwe buurvrouw) vond 1.00 uur wel een geschikt tijdstip om haar droger aan te zettenquote:Op zondag 26 augustus 2012 01:21 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
Oei ik moet gaan slapen rust is zeer belangrijk iedereen weet dat maar de meeste lappen dit feit aan hun laars.. ik soms ook![]()
![]()
Oldschool nachtstroomquote:Op zondag 26 augustus 2012 01:35 schreef Shravani het volgende:
[..]
Ik lag al te slapen ,maar Vampirella ( m'n nieuwe buurvrouw) vond 1.00 uur wel een geschikt tijdstip om haar droger aan te zetten
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger![]()
Lawaaiige burenquote:Op zondag 26 augustus 2012 01:35 schreef Shravani het volgende:
[..]
Ik lag al te slapen ,maar Vampirella ( m'n nieuwe buurvrouw) vond 1.00 uur wel een geschikt tijdstip om haar droger aan te zetten![]()
Ik heb er ook af en toe last van..
Praten helpt niet ze snappen het niet of willen het niet snappen..[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Dat laatste denk ikquote:Op zondag 26 augustus 2012 01:38 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
[..]
Lawaaiige buren![]()
Ik heb er ook af en toe last van..
Praten helpt niet ze snappen het niet of willen het niet snappen..![]()
Heb m'n mp3 speler maar even gepakt, kan ik tenminste met m'n eigen herrie in slaap vallen.
Trusten![]()
![]()
Ja ik duik er ook inquote:Op zondag 26 augustus 2012 01:39 schreef Shravani het volgende:
[..]
Dat laatste denk ik![]()
Heb m'n mp3 speler maar even gepakt, kan ik tenminste met m'n eigen herrie in slaap vallen.
Trusten![]()
![]()
![]()
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Midden in de nacht?quote:Op zondag 26 augustus 2012 03:52 schreef Dr.Sexy het volgende:
Zo, toch nog even hardgelopen na al dat gefeest haha
Ik ga zo ook even.![]()
Heel even dacht ik gewoon straks weer te gaan lopen. Ik voel vrijwel niks meer. Toch maar slimmer wezen en nog een dagje binnen blijven.
Good luck kwiwi! En wtf Sexy? Midden in de nacht? Why? Bezopen?
Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ja, het regent hier nu ook! Naaktslakken galore! Maar ik ga morgen weer
Wie is trouwens die nr 1 op Endomondo?[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Da's TWCquote:Op zondag 26 augustus 2012 09:02 schreef Guppyfriend het volgende:
Ja, het regent hier nu ook! Naaktslakken galore! Maar ik ga morgen weer
Wie is trouwens die nr 1 op Endomondo?
F means you're fucked![]()
Die is goed bezigquote:
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Morning![]()
Yukiwe gaan echt binnenkort ff met z'n 3en lopen. Puur om voor jou te bewijzen dat dit een piece of cake voor je zal zijn
Ik geloof in je!
![]()
Mogguhquote:Op zondag 26 augustus 2012 09:33 schreef GotC het volgende:
Morning![]()
Yukiwe gaan echt binnenkort ff met z'n 3en lopen. Puur om voor jou te bewijzen dat dit een piece of cake voor je zal zijn
Ik geloof in je!
Wauw, goede timingjullie zijn lief!!
![]()
thx meis
Ik ben iig blij dat ik de nacht redelijk doorgekomen ben. Kramp gehad tot een uur of 2-3, daarna behoorlijk goed door kunnen slapen dus voel me ook weer wat beter
En voordeel van morgen om 8 uur moeten beginnen: ik kan morgen weer naar de loopgroep
♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
Die 10 km ga je wel halen Yuki. Piece of cake.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.![]()
.
Wat gaan jullie lopen vandaag? Ik ga een loopje doen van 30 minuten. zone 1 of 2, wat dus zone 2 wordt omdat het anders helemaal slakkentempo is.
Renate Wennemars houdt voor beginners trouwens een andere formule aan qua hartslag: 220 - 90% van je leeftijd. En vrouwen mogen daar weer 5 bij op tellen. Scheelt toch weer een beetje.![]()
Vandaag een rustdag hier, maar zou eigenlijk bes willen lopen. Zit nu pas op les 6 van Evy, maar wil het niet te veel forceren. Straks houden mijn spieren het niet bij
Gisteren wel gelopen. Mijn jongste dochter wilde ook mee, maar dan op de fiets. Dus die heeft heel de weg naast me gereden. Was wel gezellig![]()
![]()
Ik voel die 18km van gisteren wel zeg en om 12u weer voetballen
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”![]()
Ze wil niet voor niks dat je op tempo 1 gaat lopen he..quote:Op zondag 26 augustus 2012 10:03 schreef Rammelaartje het volgende:
.
Wat gaan jullie lopen vandaag? Ik ga een loopje doen van 30 minuten. zone 1 of 2, wat dus zone 2 wordt omdat het anders helemaal slakkentempo is.
Renate Wennemars houdt voor beginners trouwens een andere formule aan qua hartslag: 220 - 90% van je leeftijd. En vrouwen mogen daar weer 5 bij op tellen. Scheelt toch weer een beetje.
Ik heb lekker rustdagje vandaagPrima ook, met die baggerellende buiten.
Morgen ook weer loopgroepInterval zo te zien..
2x 1 - 2x 2 - 2x 1
min
(3x)
P = 30 sec
SP = 5 min DL 1![]()
Ik train inmiddels lang genoeg op hartslag om te weten dat haar zone 1 voor mij nu nog niet haalbaar isquote:Op zondag 26 augustus 2012 10:22 schreef GotC het volgende:
[..]
Ze wil niet voor niks dat je op tempo 1 gaat lopen he..
Ik heb lekker rustdagje vandaagPrima ook, met die baggerellende buiten.
Morgen ook weer loopgroepInterval zo te zien..
2x 1 - 2x 2 - 2x 1
min
(3x)
P = 30 sec
SP = 5 min DL 1Zij rekent zone 1 als max hartslag - 50. Dan kom ik uit op 149 en dan ga ik echt naar 10 of 11 minuten op een km. Zolang ik maar onder die 85% max hartslag blijf is er niet zoveel aan de hand. Is toch alleen maar het uitbouwen van je duurvermogen en dat had ik met Honselaar al veel verder getraind
Pijnlijke interval zo te zien, lijkt niet zoveel te zijn die korte stukjes lopen maar met maar 30 seconde pauze heb je natuurlijk nooit de tijd om te herstellen. Zal je wel flink stuk van gaan, lekker![]()
![]()
Zo. Kunnen deze in de OP Lies?
2 september 2012 - 1 v/d 4 loop (Sparta)
GotC - 5 km
YUR - 10 km
4 november 2012 - Laan van Meedervoortloop
GotC - 10 km![]()
Is ook zoquote:Op zondag 26 augustus 2012 10:26 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Ik train inmiddels lang genoeg op hartslag om te weten dat haar zone 1 voor mij nu nog niet haalbaar isZij rekent zone 1 als max hartslag - 50. Dan kom ik uit op 149 en dan ga ik echt naar 10 of 11 minuten op een km. Zolang ik maar onder die 85% max hartslag blijf is er niet zoveel aan de hand. Is toch alleen maar het uitbouwen van je duurvermogen en dat had ik met Honselaar al veel verder getraind
Pijnlijke interval zo te zien, lijkt niet zoveel te zijn die korte stukjes lopen maar met maar 30 seconde pauze heb je natuurlijk nooit de tijd om te herstellen. Zal je wel flink stuk van gaan, lekkerWel interessant dat je bij RW 10 km niet op hartslag hoeft te trainen (tempo's aanhouden op gevoel/tempo), en bij 15 km wel!
Mwah, is gewoon een lekkere interval. Vind m nog niet zo zwaar. De series zijn erg goed om te leren je energie te verdelen, veel mensen gaan voluit bij serie 1..en dan gaan ze kapot
![]()
![]()
Volgende week:
Maandag interval
Woensdag interval
Zaterdag fartlek
Zondag 1 v/d 4
Nja, zaterdag sla ik over.![]()
RW10 werkt ook met hartslag:
Toelichting schema:
In het schema wordt met verschillende tempo’s gewerkt. Deze tempo’s zijn gekoppeld aan hartslagzones, deze zones worden aangeduid van zone 1 t/m 5. Als je traint met een hartslagmeter, lees dan de informatie ‘trainen met hartslagmeting’ eens goed door. Train je zonder hartslagmeter, dan kun je onderstaande tempo’s aanhouden tijdens de trainingen.
Pfff wat een week!! Ga je voor een tijd bij 1 vd 4 of voor uitlopen?![]()
Ah, ok!quote:Op zondag 26 augustus 2012 10:36 schreef Rammelaartje het volgende:
RW10 werkt ook met hartslag:
Toelichting schema:
In het schema wordt met verschillende tempo’s gewerkt. Deze tempo’s zijn gekoppeld aan hartslagzones, deze zones worden aangeduid van zone 1 t/m 5. Als je traint met een hartslagmeter, lees dan de informatie ‘trainen met hartslagmeting’ eens goed door. Train je zonder hartslagmeter, dan kun je onderstaande tempo’s aanhouden tijdens de trainingen.
Pfff wat een week!! Ga je voor een tijd bij 1 vd 4 of voor uitlopen?Ik heb 'm op gevoel gelopen, ging ook prima. Mits je maar een verschil kan voelen/maken qua tempo's.
Mmm ik weet het niet! Ik ga rustig beginnen op 6:20+-, en vanaf km 3 kijken hoe ik me voel. Gaat het goed? Versnellen. Niet zo? Gewoon volhouden.
Ik hoop rond de 31 min te finishen, dat zou prima zijn![]()
![]()
ik ben op start to run gestuit en overweeg toch eens te beginnen met hardlopen.. ik twijfel omdat ik flink wat overgewicht heb en bang ben mijn knieën te veel te belasten met blessures tot gevolg
terechte angst, hebben jullie tips? ervaringen met beginnend hardlopen met overgewicht... waar moet ik nog meer op letten?
ik las al dat goed schoeisel belangrijk is![]()
Hoi!quote:Op zondag 26 augustus 2012 10:50 schreef JaneDoe het volgende:
ik ben op start to run gestuit en overweeg toch eens te beginnen met hardlopen.. ik twijfel omdat ik flink wat overgewicht heb en bang ben mijn knieën te veel te belasten met blessures tot gevolg
terechte angst, hebben jullie tips? ervaringen met beginnend hardlopen met overgewicht... waar moet ik nog meer op letten?
ik las al dat goed schoeisel belangrijk isTop dat je het sowieso al overweegt
Belangrijkste: Goed naar je lichaam luisteren! I.p is hardlopen met overgewicht goed mogelijk met goede opbouw en goede schoenen
Sowieso is het in jouw situatie idd erg belangrijk om goede schoenen aan te laten meten bij een hardloopspeciaalzaakJe gewrichten en pezen krijgen tenslotte 3x je lichaamsgewicht per stap te verduren.
Verder is het dan misschien prettig om eerst lekker stukken te gaan wandelen/fietsen/zwemmen om wat gewicht kwijt te raken.![]()
Welkom JaneDoe!
Ik sluit me volledig aan bij GotC. Je kunt daarnaast overwegen om een arts of fysiotherapeut te raadplegen en hem/haar je vragen voor te leggen.
Hoe het ook verder gaat: succes en veel plezier!!♥ || Baby catcher in training || ♥![]()
![]()
gotc en cantfazeme
ja tis iets wat ik eigenlijk al langer wil, maar weet niet goed hoe te beginnen..las over de loopgroepen van start to run en dat het laagdrempelig is dus dacht dit is mijn kans!!!
maar goed, eigenlijk zou ik dus eerst wat moeten afvallen met andere lichaamsbeweging alvorens te beginnen met hardlopen? fietsen is een goede optie voor mij wat dat betreft![]()
Het ligt ook een beetje aan hoeveel overgewicht je hebt, bij hardlopen krijgen je benen 3x je lichaamsgewicht bij iedere stap die je zet. Als je erg veel overgewicht hebt zou ik ook naar een fysio gaan om advies te vragen.![]()
Voordeel van de loopgroepen van Start to Run is wel dat je onder begeleiding van goede trainers loopt en ook traint op een goede looptechniek, dat beperkt het risico op blessures wel.quote:Op zondag 26 augustus 2012 11:01 schreef JaneDoe het volgende:
gotc en cantfazeme
ja tis iets wat ik eigenlijk al langer wil, maar weet niet goed hoe te beginnen..las over de loopgroepen van start to run en dat het laagdrempelig is dus dacht dit is mijn kans!!!
maar goed, eigenlijk zou ik dus eerst wat moeten afvallen met andere lichaamsbeweging alvorens te beginnen met hardlopen? fietsen is een goede optie voor mij wat dat betreft
So many adventures couldn't happen today, so many songs we forgot to play, so many dreams swinging out of the blue.![]()
Lopen met m'n moeder ging, verrassend genoeg, wel goedZe loopt ongeveer even hard, maar met kleinere passen dan ik (heb nogal lange benen) dus dat was even wennen in het begin want ik ging steeds op de maat van haar meelopen maar wel met die grote passen, dus dat werkte niet
Maar na 5 minuten liepen we allebei weer op onze eigen manier.
Dit was les.. uhm.. 14 van Evy volgens mij. Iets meer dan 4 km in 30 minuten, en dat met wandelen tussendoor. Het hardlopen gaat gemiddeld op 9.5 - 10km/u.
Edit 6 min/km dus voor de mensen die dat liever zien![]()
![]()
Dat dusquote:Op zondag 26 augustus 2012 11:05 schreef GDPP het volgende:
[..]
Voordeel van de loopgroepen van Start to Run is wel dat je onder begeleiding van goede trainers loopt en ook traint op een goede looptechniek, dat beperkt het risico op blessures wel.
Je traint dan al onder begeleiding. Erg goed idee om daaraan mee te doen imo!![]()
![]()
Wat leuk!!quote:Op zondag 26 augustus 2012 10:29 schreef GotC het volgende:
Zo. Kunnen deze in de OP Lies?
2 september 2012 - 1 v/d 4 loop (Sparta)
GotC - 5 km
YUR - 10 km
4 november 2012 - Laan van Meedervoortloop
GotC - 10 kmHoiquote:Op zondag 26 augustus 2012 10:50 schreef JaneDoe het volgende:
ik las al dat goed schoeisel belangrijk is![]()
Ik heb Start to Run in maart gedaan, en ik vond het echt heel erg leuk! Wat GotC ook zegt, ik raad je aan om naar een speciaalzaak te gaan en daar goede schoenen te laten aanmeten. Het is een investering, maar het echt waard. Zeker met wat overgewicht.
Overigens bouwt Start to Run heel langzaam op, dus je krijgt goed de tijd om te wennen. Daarnaast let de begeleider goed op je![]()
Je gaat het vast ook leuk vinden![b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*![]()
Morning
Net ontbeten dus nu schoenen aan en hardlopen.
Helaas wel op de loopband want het de buien zijn net iets te veel en te hard.![]()
Jaquote:
Heb er ook zin in!
De 1 v/d 4 is een 'wedstrijd' tussen de 4 atletiekverenigingen in Den Haag. Elke keer organiseert een andere vereniging de loop
En de Laan van Meerdervoortloop..m'n 1e echte 10km! Lekker, door de duinen, over het strand, rondje atletiekbaan (bij HAAG)
![]()
![]()
Dat wordt nog wat in de herfst/winterquote:Op zondag 26 augustus 2012 11:12 schreef Sarabi het volgende:
Morning
Net ontbeten dus nu schoenen aan en hardlopen.
Helaas wel op de loopband want het de buien zijn net iets te veel en te hard.![]()
![]()
Oh die ziet er leuk uitquote:Op zondag 26 augustus 2012 11:14 schreef GotC het volgende:
[..]
Ja
Heb er ook zin in!
De 1 v/d 4 is een 'wedstrijd' tussen de 4 atletiekverenigingen in Den Haag. Elke keer organiseert een andere vereniging de loop
En de Laan van Meerdervoortloop..m'n 1e echte 10km! Lekker, door de duinen, over het strand, rondje atletiekbaan (bij HAAG)
[ afbeelding ]loopt je daar ook echt over het zand en zo?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
Forum Opties Forumhop: Hop naar: