rustigquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:53 schreef Syntix het volgende:
Froome kraakt helemaal niet. Froome is een baas en doet het iets rustiger kneuzen
Nee een aantal hier hebben niet helemaal door dat Froome iets rustiger aan doet en daarna terug komtquote:
Ben jij de jojomen van de wielertopics ofzo?quote:
Minder steil.quote:
Piti en Purito kunnen gewoon een goede eindsprint draaien.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:57 schreef SaintOfKillers het volgende:
Lichtjes zielig hoe Contador met zijn mini-verzetje zichzelf dol draaide maar die 2 anderen niet kon afhouden.
Ik bedoel in het eindklassement.quote:
Dat was Crescenzo d'Amore.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:59 schreef marcodej het volgende:
Winner Anacona is de mooiste naam ooit.
Yepquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:59 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
dat is het maximaal haalbare, tenzij natuurlijk 1 van de grote 4 straks door het ijs zakt.
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:59 schreef JC14 het volgende:
Oh wat is dit lekker zeg. Spanjaarden die de Vuelta gaan domineren. Weg met die Froome.
Contador beter dan paar dagen geleden, Valverde ook prima, Rodriquez heerlijk.
Contador, Valverde en Rodriquez
Wat is z'n achterstand momenteel?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:02 schreef TheArt het volgende:
Ik zie Gesink door de tijdrit tot bij Purito komen in het klassement.
Eens, die gingen opeens wel erg had nog die laatste metersquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:02 schreef Arcee het volgende:
Wow, wat kwamen Valverde en Rodriguez nog hard aanzetten op Contador, zeg.
1.41quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:03 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wat is z'n achterstand momenteel?
Zolang er maar een Spanjaard wint.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:02 schreef Maver24 het volgende:
Ik heb toch veel meer met Valverde dan met Contador,
Heb meer sympathie voor Valverde en gewoon een toffe renner
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:03 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zolang er maar een Brit wint.
1.41 op Purito. Tijdrit is 39,5 km.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:03 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Wat is z'n achterstand momenteel?
Denk dat Boom de grootste kanshebber is voor een ritzege eigenlijk.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:03 schreef Pedroso het volgende:
Ten Dam ook verbazend goed overigens. Als er een ritzege gaat komen van een Rabo dan zal het van (een verbeterde) Mollema moeten komen. Gesink zal gaan voor de 5e plek, evt. 4e als er eentje wegvalt van de Big Four.
Als Gesink nou een keertje mee kan met die top 4 laten ze hem misschien wel gaan.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:03 schreef Pedroso het volgende:
Ten Dam ook verbazend goed overigens. Als er een ritzege gaat komen van een Rabo dan zal het van (een verbeterde) Mollema moeten komen. Gesink zal gaan voor de 5e plek, evt. 4e als er eentje wegvalt van de Big Four.
Ik denk dat Rabo's en alsnog verbeteren/herstellen in een grote ronde geen goede combinatie zijn.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:03 schreef Pedroso het volgende:
Echt he?!quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:56 schreef Szura het volgende:
[..]
Ben jij de jojomen van de wielertopics ofzo?
Kruijswijk in de Giro?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik denk dat Rabo's en alsnog verbeteren/herstellen in een grote ronde geen goede combinatie zijn.
Zie het niet meer gebeuren.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:04 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Als Gesink nou een keertje mee kan met die top 4 laten ze hem misschien wel gaan.
Dat is voornamelijk als ze op hun bek zijn gegaan en dat is nu (nog) niet gebeurd.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:04 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik denk dat Rabo's en alsnog verbeteren/herstellen in een grote ronde geen goede combinatie zijn.
Gesink moet alle zeilen bijzetten om erbij te blijven idd.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:04 schreef marcodej het volgende:
Jammer dat Gesink (nog) net niet die ouderwetse scherpte bergop heeft. Leek vroeger nog een extra versnelling te hebben.
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:07 schreef Marcoss het volgende:
Rabo overigens nog wel gewonnen vandaag, Vos wint GP Plouay..
Is nog niet binnenquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:09 schreef TargaFlorio het volgende:
Op hoeveel minuten is JVDB binnen gekomen?
Zullen ze wel behouden als de tijdrit goed gaat.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:10 schreef Marcoss het volgende:
Rabo wel aan de leiding in het ploegenklassement nu, 2.27 voor AG2R
Eros Poli en Marco Velo vind ik nog mooier.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:59 schreef marcodej het volgende:
Winner Anacona is de mooiste naam ooit.
Misschien wordt dat wel het nieuwe doel. Met Gesink, Mollema en Ten Dam moet je een eind kunnen komen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:10 schreef Marcoss het volgende:
Rabo wel aan de leiding in het ploegenklassement nu, 2.27 voor AG2R
Moreno had Burgos echt als hét doel, Gesink (en ook Mollema) reden daar om op te bouwen richting Vuelta na een mislukte Tour. Is toch wel iets anders natuurlijk.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:17 schreef One_of_the_few het volgende:
Als je rabo ziet rijden en een Moreno is het jammer dat rabo niet veel meer hun best doen om een ronde van burgos, catalonie, zwitserland of parijs-nice te winnen. Focus daarop en dan zien hoe het in de grote ronde gaat. Raak je in de winning mood en win je meer. Lijkt erop dat gesink qua niveau rond de top 5 zit met misschien een 3e plek, maar kan net zo goed 8e worden.
Maar goed, benieuwd wat Gesink kan na een echt goede en normale winter.
Dat is precies mijn punt. Waarom stellen ze zulke rondes niet eens een keer als doel? Zijn ze zoveel slechter in de vuelta als ze burgos winnen?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:18 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Moreno had Burgos echt als hét doel, Gesink (en ook Mollema) reden daar om op te bouwen richting Vuelta na een mislukte Tour. Is toch wel iets anders natuurlijk.
VDB kan gewoon geen 2 grote rondes na elkaar aan op het hoogste niveau. Zeker mentaal niet, fysiek waarschijnlijk ook niet.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:21 schreef Pedroso het volgende:
De Belgen vallen ook tegen overigens. VDB wordt er overal afgereden en de Gendt kan alleen de Vuelta nog redden met een etappezege (niet onmogelijk trouwens).
Omdat Vos vast lag.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:08 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ik heb nooit gesnapt waarom men nu pas met een vrouwenploeg gestart is.
Mja de Gendt was sowieso meer verwacht, omdat dat zijn hoofddoel was dit jaar. Nog meer dan de Giro. Maargoed. Denk wel dat hij nog wel een rit ergens gaat winnen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:28 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
VDB kan gewoon geen 2 grote rondes na elkaar aan op het hoogste niveau. Zeker mentaal niet, fysiek waarschijnlijk ook niet.
De Gendt verbaasde me eigenlijk met zijn aanval van deze week, die had ik ten vroegste op het einde van de 2e week eens vooraan verwacht.
Ja, Rodriguez gaf vorig jaar aan dat hij te vroeg in vorm was en daardoor niet meer vooruit kwam in de latere etappes in de Vuelta. Die won Burgos toen, dit jaar bouwde hij heel anders op met een vrij matige vorm in Burgos, al beter in San Sebastian en nu heel goed. Ook Moreno lijkt zelf niet meer de vorm van die week in Burgos te hebben.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 17:22 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dat is precies mijn punt. Waarom stellen ze zulke rondes niet eens een keer als doel? Zijn ze zoveel slechter in de vuelta als ze burgos winnen?
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 18:05 schreef Chiappucci het volgende:
[..]
Ah, jammer zeg... Wat is daar de reden van? Leek me toch niet heel slecht te rijden.
twitter:RobRuijgh twitterde op zaterdag 25-08-2012 om 18:02:32Sterkte voor @tom_dumoulin na zijn val in #Rit8 #Vuelta12 Hopen dat het meevalt... Beterschap!! reageer retweet
twitter:koendekort twitterde op zaterdag 25-08-2012 om 18:50:29Heard the news that @tom_dumoulin is okay after his crash. Stitched the cut in his belly up on the spot but scan showed no internal bleeding reageer retweet
Je weet wat 'm in de tussentijd allemaal is overkomen?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:13 schreef groenen het volgende:
Wel pijnlijk. Gesink kon eerder in zijn carriere Valverde (zelfs voor zijn schorsing) bergop het vuur aan de schenen leggen. En toen dachten we allemaal dat Gesink nog zou groeien. Is alleen maar slechter geworden.
Euhm hij staat gewoon 5de in het algemeen klassement ?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:13 schreef groenen het volgende:
Wel pijnlijk. Gesink kon eerder in zijn carriere Valverde (zelfs voor zijn schorsing) bergop het vuur aan de schenen leggen. En toen dachten we allemaal dat Gesink nog zou groeien. Is alleen maar slechter geworden.
Beetje payback van Valverde op BMC?twitter:Phil_Gilbert1 twitterde op zaterdag 25-08-2012 om 21:56:01@alejanvalverde @movistar_team I also participat a little cause valverde took me by the hips and came back to the group! Not nice... reageer retweet
Wel behoorlijk kleurloos natuurlijk, het is leuk voor de boeken mocht hij aan het einde van de Vuelta nog op die klassering staan maar te hopen valt dat hij toch minimaal 1 etappe wel met de echte matadoren kan meekomen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 20:42 schreef TLC het volgende:
[..]
Euhm hij staat gewoon 5de in het algemeen klassement ?
twitter:Stefclement twitterde op zondag 26-08-2012 om 10:32:55Todays international stage between Andorra and Barcelona finishing on the Olympic Mont-Juig. Beautiful finish area, Matti is our man today. reageer retweet
twitter:rabowielrennen twitterde op zondag 26-08-2012 om 09:38:21De rit naar Barcelona kan misschien wel wat voor Matti Breschel zijn. Bekijk hoe hij over deze #Vuelta denkt: http://t.co/XcrjSknt reageer retweet
Zoveel spectaculaire zaken hebben we niet gemist hoor. Ook gisteren was alleen het laatste halfuur interessant.quote:Op zondag 26 augustus 2012 14:43 schreef StateOfMind het volgende:
Toch is en blijft het balen dat er pas vanaf 16.00u beelden te zien zijn op TV en op internet![]()
Zoveel leuker dan de afgelopen Tour.
Lijkt me wel. Zelfde soort klim qua lengte en stijging. Misschien ligt finish nu iets verder.quote:Op zondag 26 augustus 2012 16:56 schreef Sheepcidus het volgende:
is dit dezelfde finish als die Barcelona rit die Hushovd won?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.but it ain't right either.
Durf het voor komend WK misschien ook wel.quote:Op zondag 26 augustus 2012 17:20 schreef TargaFlorio het volgende:
Vorig jaar zou je je geld op Gilbert zetten.
Hij vergeet de boni'squote:Op zondag 26 augustus 2012 17:23 schreef Szura het volgende:
Wuyts denkt/hoopt volgens mij dat Rodriguez de etappezege gewoon weggeeft
Zat er eergisteren ook goed bij toch? Kan zo'n klimmetje ook wel aan.quote:Op zondag 26 augustus 2012 17:29 schreef DeeBee het volgende:
Bouhanni dan hier ineens wel meesprinten...
Vertrouwen. Goed voor het WK!quote:Op zondag 26 augustus 2012 17:34 schreef Van_Poppel het volgende:
Gilbert heeft blijkbaar weer getankt.
Zal de aanval wel opgezet hebben, die late aanvalletjes hebben weinig tot geen effect op de strijdlust.quote:Op zondag 26 augustus 2012 18:06 schreef Chiappucci het volgende:
Verrassend dat Chacón de strijdlustigste is.
Ik kijk nu ook met commentaar van de NOS, wat is dat tragisch. Breschel, lekker boeiend, veel fouten..quote:
Was toch eerst Ballan die draagt geen belgisch kampioenshelm ondanks dat hij dat het ook niet is.quote:
Natuurlijk, maar één van die twee prutsers op de NOS riep weer meteen dat het Gilbert wasquote:Op zondag 26 augustus 2012 19:33 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Was toch eerst Ballan die draagt geen belgisch kampioenshelm ondanks dat hij dat het ook niet is.
Nu je het zegt , waarom draagt Gilbert die helm? Hij is geen BKquote:Op zondag 26 augustus 2012 19:33 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Was toch eerst Ballan die draagt geen belgisch kampioenshelm ondanks dat hij dat het ook niet is.
Te idioot idd! Hou het gewoon bij mouwtjes.quote:Op maandag 27 augustus 2012 17:02 schreef sausagin het volgende:
[..]
Nu je het zegt , waarom draagt Gilbert die helm? Hij is geen BK
Die prutsers van Sporza deden het ook weer prima door Ruijgh als vierde over de streep zien te komen.quote:Op zondag 26 augustus 2012 19:38 schreef Szura het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar één van die twee prutsers op de NOS riep weer meteen dat het Gilbert was
De parcoursbouwer heeft hier echt geweldig werk verricht.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:19 schreef Stephan5 het volgende:
Tjonge. Deze Vuelta al zoveel moois gezien...100x meer dan in de Tour.
Nah is niet helemaal waar. De sprints zijn niet om aan te zien bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 00:19 schreef Stephan5 het volgende:
Tjonge. Deze Vuelta al zoveel moois gezien...100x meer dan in de Tour.
Inderdaad. Dat ligt ook aan de parcoursbouwerquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nah is niet helemaal waar. De sprints zijn niet om aan te zien bijvoorbeeld.
De sprints boeien me persoonlijk ook niet, vind zo'n sprintersweek zoals die vaak is in de Tour de France echt afschuwelijk. Zo'n sprint de Montjuic op vind ik veel mooier om te zienquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:19 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nah is niet helemaal waar. De sprints zijn niet om aan te zien bijvoorbeeld.
Dat blijkt. Maar een ronde is veel meer dan alleen een berg op fietsen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:36 schreef Blik het volgende:
[..]
De sprints boeien me persoonlijk ook niet, vind zo'n sprintersweek zoals die vaak is in de Tour de France echt afschuwelijk. Zo'n sprint de Montjuic op vind ik veel mooier om te zien
Moet een beetje afwisselen. 7x Rodriguez/Sagan is ook niet leuk. Wat dat betreft was 1e week van laatste tour best ok.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:36 schreef Blik het volgende:
[..]
De sprints boeien me persoonlijk ook niet, vind zo'n sprintersweek zoals die vaak is in de Tour de France echt afschuwelijk. Zo'n sprint de Montjuic op vind ik veel mooier om te zien
Misschien dat deze Vuelta een beetje doorschiet qua finishes bergop, maar een Tour de France met 15 zo goed als vlakke etappes is ook niemand bij gebaat. Wat is er nou leuk aan dat de sprinters er met 9 etappes vandoor gaan? Dit jaar viel het nog mee, er zijn ook edities van de de TdF geweest met nog meer sprintetappesquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:38 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat blijkt. Maar een ronde is veel meer dan alleen een berg op fietsen.
Misschien moet je nog even naar de uitslagen kijken, precies waarvan je nu zegt dat het niet leuk is:quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Moet een beetje afwisselen. 7x Rodriguez/Sagan is ook niet leuk. Wat dat betreft was 1e week van laatste tour best ok.
En ook nog Froome bergrit(je) in de 1e week. Als je die etappe's had vervangen voor zo'n heuvelop sprintje was het 7 x Sagan geweest..quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:52 schreef Blik het volgende:
[..]
Misschien moet je nog even naar de uitslagen kijken, precies waarvan je nu zegt dat het niet leuk is:
1x Cancellara (proloog), 3x Sagan, 2x Greipel, 1x Cavendish
een week heeft bij jou 8 dagen?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:02 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
En ook nog Froome bergrit(je) in de 1e week. Als je die etappe's had vervangen voor zo'n heuvelop sprintje was het 7 x Sagan geweest..
Probleem is vaak dat het in de Tour onmogelijk is omdat de Tour uit zijn voegen is gegroeid. Bij een aankomst in de Tour moet tegenwoordig een megagroot terrein zijn waar de hele volgerscaravaan op neergepland kan worden. Aankomst op steile klimmetjes van een paar kilometer, waar verder niet zoveel ruimte is, is schier onmogelijk daar. In de Vuelta heb je daar veel minder last van. Daarnaast durven ze bij de Vuelta en de Giro ook veel eerder om de volgerscaravaan wat verder van de finish te droppen, omdat er bij de finish zelf helemaal geen ruimte is. In de Tour werd dat volgens mij alleen toen bij de aankomst op de Galibier gedaan en dat was volgens mij hoge uitzondering.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:08 schreef Blik het volgende:
[..]
een week heeft bij jou 8 dagen?
En deze Vuelta waren er iets heftigere heuvels dan in de Tour, Sagan had in deze Vuelta echt niet al die etappes gewonnen. De Tour had nog best wat heftiger mogen zijn in plaats van een heuveltje van 1 km lengte erin te leggen
Ik vind massasprints fenomenaal om te zien. Natuurlijk zou je zo'n etappe ook 10 kilometer lang kunnen maken, maar dat geldt feitelijk voor etappes met een helling als slot ook.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 09:50 schreef Blik het volgende:
[..]
Misschien dat deze Vuelta een beetje doorschiet qua finishes bergop, maar een Tour de France met 15 zo goed als vlakke etappes is ook niemand bij gebaat. Wat is er nou leuk aan dat de sprinters er met 9 etappes vandoor gaan? Dit jaar viel het nog mee, er zijn ook edities van de de TdF geweest met nog meer sprintetappes
Het is ook niet zo dat hij helemaal niet vooruit komt. Mja vorig jaar was hij de eerste weken ook iets minder en hefet hij pas in de laatste week de vuelta naar zich toe getrokken(Vooral op de Anliru). Niet dat ik weer zo'n wederopstanding verwacht, omdat het niveau dit jaar gewoon erg hoog is.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:15 schreef franklop het volgende:
Cobo weer duidelijk gevalletje van verkeerde ploegleider dit jaar?
Cobo presteert alleen top met Gianetti. Zonder is hij niets bijzonders.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:15 schreef franklop het volgende:
Cobo weer duidelijk gevalletje van verkeerde ploegleider dit jaar?
Heel leerzaam juist, aangezien hij wilde kijken of hij een tweede grote ronde aan zou kunnen na een volledige Tour.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 16:32 schreef sausagin het volgende:
Van den broeck rijdt ook een zinloze ronde.
Dan heeft hij gezien dat hij dat niet kan. Hij kan amper mee klimmen met sprintersquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 16:37 schreef wimderon het volgende:
[..]
Heel leerzaam juist, aangezien hij wilde kijken of hij een tweede grote ronde aan zou kunnen na een volledige Tour.
De Gendt en Moncoutié moeten hun etappe nog krijgen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 16:51 schreef Pedroso het volgende:
Welke etappes zal de Gendt er uitpikken om voor een etappe overwinning te gaan ?
Zal ongetwijfeld zaterdag of zondag er vol voor gaan. En waarschijnlijk nog afmaken ook.
Alhoewel het in deze Vuelta niet makkelijk is om voor te blijven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |