quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:31 schreef -Dries- het volgende:
Als je moet terugschakelen is het beter om éérst af te remmen en daarna terug te schakelen of kan je eerst terugschakelen om daarna af te remmen? Of maakt het niet uit?
Eerst remmen dan terugschakelen.quote:
Afhankelijk van je snelheid kun je ook eerst terugschakelen, maar dan moet je wel de koppeling heel rustig op laten komen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:38 schreef tomaat52 het volgende:
Als deze rijles een examen zou zijn was ik feilloos geslaagd.
[..]
Eerst remmen dan terugschakelen.
Dan rem je af op de motor.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:40 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Afhankelijk van je snelheid kun je ook eerst terugschakelen, maar dan moet je wel de koppeling heel rustig op laten komen.
Nee, gas bijgeven.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:40 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Afhankelijk van je snelheid kun je ook eerst terugschakelen, maar dan moet je wel de koppeling heel rustig op laten komen.
Elke keer als ik rij zou ik diep zakken als het een rijexmane isquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:38 schreef tomaat52 het volgende:
Als deze rijles een examen zou zijn was ik feilloos geslaagd.
[..]
Eerst remmen dan terugschakelen.
Nee, want dan schiet het toerental behoorlijk omhoog he.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:42 schreef Gezicht het volgende:
Ik dacht dat op de motor remmen juist wél het nieuwe (mileubewuster) rijden was.
Dus? Moderne auto's knijpen de toevoer van brandstof af. Oudere niet. Ik merk het ook als ik in mijn oude auto rem op de motor, verbruik knalt omhoog terwijl nieuwe auto en remmen op de motor lager verbruik is.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:50 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Nee, want dan schiet het toerental behoorlijk omhoog he.
Als de motor in de toeren gaan krijgen ze toch meer brandstof, of ben ik nou gek?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 15:17 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Dus? Moderne auto's knijpen de toevoer van brandstof af. Oudere niet. Ik merk het ook als ik in mijn oude auto rem op de motor, verbruik knalt omhoog terwijl nieuwe auto en remmen op de motor lager verbruik is.
Heb nog iets van 12 lessen of zo te gaan, dus tijd zat om alles nog rustig door te nemen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 14:47 schreef Andyy het volgende:
[..]
Elke keer als ik rij zou ik diep zakken als het een rijexmane is
Behalve als m'n moeder in de auto zit
Als je geen gas geeft schiet je toerenteller wel omhoog, maar wordt de inspuiting afgeknepen. Dat betekent dat hij alleen lucht staat te malen. Bij de ene soort auto's wordt er nog iets ingespoten, maar er zijn er ook die hem helemaal knijpen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:03 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Als de motor in de toeren gaan krijgen ze toch meer brandstof, of ben ik nou gek?
Ik deed soms de knoop-methode.quote:Op zondag 26 augustus 2012 00:07 schreef Nafi het volgende:
Morgen mijn 5e rijles inmiddels. Kan al sinds mijn eerste les 'prima rijden', dus zelf schakelen en al maar ik heb een nogal foute stuurtechniek.. Bij de doorgeefmethode geef ik het stuur niet door met mijn ene hand maar trek ik hem juist naar beneden met mijn andere, het gaat helemaal automatisch alsof ik het al jaren zo doe![]()
Zijn er nog anderen die moeite hadden met de juiste stuurtechniek in het begin?
Ja, stuur op kwart voor drie vasthouden, en dan de bocht om gaan. Dan zit je linkerhand rechts en je rechterhand links.quote:
Haha hoe flikte je dat nou weerquote:Op zondag 26 augustus 2012 00:15 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Ja, stuur op kwart voor drie vasthouden, en dan de bocht om gaan. Dan zit je linkerhand rechts en je rechterhand links.
Moet van mijn instructeur altijd overpakken bij scherpe bochten, ga morgen eens doorgeefmethode proberen dan.quote:Op zondag 26 augustus 2012 00:30 schreef tomaat52 het volgende:
Doorgeven doe ik eigenlijk alleen maar. Overpakken alleen tijdens inparkeren.
Nee, overpak of doorgeef zijn beiden toegestaan en je moet die techniek gebruiken die op dat moment het beste van toepassing is.quote:Op zondag 26 augustus 2012 00:26 schreef Nafi het volgende:
[..]
Haha hoe flikte je dat nou weer![]()
Is het trouwens zo dat je bij het rijexamen verplicht de doorgeef- of overpakmethode moet gebruiken? Laten ze je zakken als je bijvoorbeeld zoiets gaat proberen:
vuistregel is voor elkaar door (rechter schema) en zo te zien kan het in dit praktijkvoorbeeld ook. Niet met te hoge snelheid, maar dat kan toch al niet omdat je rekening moet houden met kruisend verkeer op de voorrangsweg.quote:Op zondag 26 augustus 2012 19:54 schreef RacerDKB het volgende:
Misschien is het heel vanzelfsprekend en ik heb het al eens tijdens de les gevraagd maar het is weer weggezakt, maar ik heb de volgende vraag:
In de volgende afbeelding, wanneer pas je de linkersituatie toe en wanneer de rechter?
[ afbeelding ]
Als er genoeg ruimte is dan lijkt de rechter me mogelijk, maar zijn hier ook geschreven regels voor? Hoe communiceer je met de andere bestuurder hoe het gaat gebeuren, etc.?
Zoals dit praktijkvoorbeeld:
[ afbeelding ]
De bruine Peugeot gaat naar zijn links richting de stoplichten, en wij gaan naar onze links van de stoplichten af. Hoe los je dit op en wie gaat eerst?
Ik doe precies hetzelfde inderdaad. Kan ook nogal in de knoop raken!quote:Op zondag 26 augustus 2012 00:15 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Ja, stuur op kwart voor drie vasthouden, en dan de bocht om gaan. Dan zit je linkerhand rechts en je rechterhand links.
Dat gebeurd nooit man. Dus feliciteerd.quote:Op maandag 27 augustus 2012 12:27 schreef das_phantom het volgende:
Zo, ik heb m volgens mij gehaald. Later een mooi verhaal maar eerst zeker weten of het allemaal goed geregistreerd is. Het moment van feliciteren was ik heel blij (tranen sprongen letterlijk in mn ogen) maar nu zit ik te denken, wat als computerstoring (alle examens van vandaag moeten helaas overnieuw)
Daarom hand op het midden van het stuur en dan pak je wel vanzelf over.quote:Op zondag 26 augustus 2012 00:15 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Ja, stuur op kwart voor drie vasthouden, en dan de bocht om gaan. Dan zit je linkerhand rechts en je rechterhand links.
Heb het me al afgeleerd.quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:33 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Daarom hand op het midden van het stuur en dan pak je wel vanzelf over.
Sjonnie!quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:33 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Daarom hand op het midden van het stuur en dan pak je wel vanzelf over.
Alleen voordat je gaat sturen het is niet zo dat ik de hele tijd zo rijd.quote:
Hoe laat en waar?quote:
hiahohoaha, ik ben goed hoor.quote:Op maandag 27 augustus 2012 18:52 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Hoe laat en waar?
Weet ik dat ik uit de buurt moet blijven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leuk! Dat te rechts rijden herken ik ook van mn eerste lessen, en volgens mij. Instructeur deed eigenlijk iedereen dat in t beginquote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:18 schreef borisz het volgende:
Nou net mijn eerste rijles gehad.. Ik leef nog.
Even wennen
Sturen via de overpakmethode. Eerst op de parkeerplaats leren bochten maken en daarna direct een plaatselijk rondje. Gas geven gaat makkelijk en bleef vaak 'te rechts' rijden. Al ging dat al beter het einde van de les.
Volgende week weer daarna ook vaker in de week.
Zo lang hij niet te hard moet werken (onder de 1500 a 2000 dus) is het prima. Overigens prefereer ik bij een koude motor om wat hoger te blijven draaien. Loopt allemaal net iets soepeler, merk 's ochtends wel eens dat hij inhoud (plankgas geven en gewoon geen snelheidsverhoging zien).quote:Op woensdag 29 augustus 2012 03:02 schreef -Erick- het volgende:
Vraag: ik rij nu in een benzine auto, neem aan dat onder de 3k toeren je zuinig aan het rijden bent toch? Als ik 50km/u rijd dan zit ik er net ietsje onder in zijn 3, of is het toch beter naar zijn 4 te schakelen. Heb het wel gedaan maar dat is zo k*t als je moet remmen of gas los moet laten.
Meer licht trekt meer aandacht en valt sneller op.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 19:56 schreef JochemP het volgende:
Krijg je een boete als je zonder verlichting aan te zetten uit je auto zwemt?
Ja dat geloof ik maar de lampjes zouden echt het laatste zijn waar ik aan zou denken als ik met auto en al het water in tyfquote:Op woensdag 29 augustus 2012 20:07 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Meer licht trekt meer aandacht en valt sneller op.
Ik ook niet hoor.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 20:08 schreef JochemP het volgende:
[..]
Ja dat geloof ik maar de lampjes zouden echt het laatste zijn waar ik aan zou denken als ik met auto en al het water in tyf
Leuke vraag. Persoonlijk lijkt mij, in het geval van je praktijkvoorbeeld, het linker schema (dus achter elkaar langs) de beste manier in deze situatie.quote:Op zondag 26 augustus 2012 19:54 schreef RacerDKB het volgende:
Misschien is het heel vanzelfsprekend en ik heb het al eens tijdens de les gevraagd maar het is weer weggezakt, maar ik heb de volgende vraag:
In de volgende afbeelding, wanneer pas je de linkersituatie toe en wanneer de rechter?
[ afbeelding ]
Als er genoeg ruimte is dan lijkt de rechter me mogelijk, maar zijn hier ook geschreven regels voor? Hoe communiceer je met de andere bestuurder hoe het gaat gebeuren, etc.?
Zoals dit praktijkvoorbeeld:
[ afbeelding ]
De bruine Peugeot gaat naar zijn links richting de stoplichten, en wij gaan naar onze links van de stoplichten af. Hoe los je dit op en wie gaat eerst?
Hoeveel lessen heb je nog om eraan te werken?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:43 schreef Paxcon het volgende:
Mijn aandachtspuntjes zijn nu naderingssnelheid rotondes en plek op de weg. Ik kom soms met te hoge snelheid aan of heb de koppeling nog niet laten opkomen als ik de rotonde oprijd, hetgeen m'n instructeur wel wil.
Daarnaast rij ik soms blijkbaar bijna stoepjes aan de rechterkant aan als ik wil remmen of krappe straatjes doormoet
Oh genoeg, volgens mij heb ik nog iets van 20 uur over van m'n pakketquote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:45 schreef H-D het volgende:
[..]
Hoeveel lessen heb je nog om eraan te werken?
Ooh das wel genoeg voor die dingetjes tochquote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:47 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Oh genoeg, volgens mij heb ik nog iets van 20 uur over van m'n pakketMaar er zal vast nog wel meer aan schorten.
Grappig is dat, je krijgt tijdens rijles geleerd te schakelen voor de rotonde, bocht o.i.d. Ik ben eigenlijk altijd aan het schakelen in het uitkomen van een bocht/rotonde.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:43 schreef Paxcon het volgende:
Mijn aandachtspuntjes zijn nu naderingssnelheid rotondes en plek op de weg. Ik kom soms met te hoge snelheid aan of heb de koppeling nog niet laten opkomen als ik de rotonde oprijd, hetgeen m'n instructeur wel wil.
Daarnaast rij ik soms blijkbaar bijna stoepjes aan de rechterkant aan als ik wil remmen of krappe straatjes doormoet
Ja volgens mij wel...quote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:48 schreef H-D het volgende:
[..]
Ooh das wel genoeg voor die dingetjes toch
Heb je ook alle bijzondere verrichtingen al gedaan enzo?
Handrem en donut?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:50 schreef Paxcon het volgende:
Keren: 3x steken, bochtje achteruit, halve draai
Je hoort, voor het goede, je schakelen voor de actie gedaan te hebben, zodat je daar met 2 handen kan rijden. Echter, eerste beste keer dat jij voor een rood VKItje loopt en links/rechtsaf wilt, moet je ook in de bocht schakelen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:52 schreef Pino112 het volgende:
Ik heb helemaal niks geleerd met de les qua overpakken/weetikveel?.
Tis me ook niet gezegd door een examinator dat ik het niet goed doe.
Dat zijn ze idd:Pquote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:50 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja volgens mij wel...
Parkeren: achteruit, vooruit, achteruit file, vooruit file,
Stilzetten
Hellingproef
Keren: 3x steken, bochtje achteruit, halve draai
Dat zijn ze toch?
Ik heb het over hoe je je stuur vast 'moet' houden.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je hoort, voor het goede, je schakelen voor de actie gedaan te hebben, zodat je daar met 2 handen kan rijden. Echter, eerste beste keer dat jij voor een rood VKItje loopt en links/rechtsaf wilt, moet je ook in de bocht schakelen.
In de winter met sneeuw lukt dat wel erg goed, toen kon ik in bredere straatjes met de handrem in 1x omdraaienquote:
Oh... vandaar dat ik me het niet kon herrineren dan.. het bestaat gewoon niet?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
Vooruit filé? Zullen we het bij achteruit houden? Vooruit lukt alleen als je 2 of 3 plaatsen vrij hebt of als je over de stoep heen draait.
Het bestaat wel maar je hebt tenminste 2 plaatsen nodigquote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:01 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Oh... vandaar dat ik me het niet kon herrineren dan.. het bestaat gewoon niet?
Jawel maar gewoon niet handig vaak.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:01 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Oh... vandaar dat ik me het niet kon herrineren dan.. het bestaat gewoon niet?
Heb je parkeersensoren?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:10 schreef Paxcon het volgende:
Oh.. nouja bij het lessen moet ik telkens achteruit doen dus dat zal dan inderdaad wel niet erg praktisch zijn.
Volgens mij niet, nooit iets van gehoord. Wel een schermpje waarop staat welke versnelling ik zit en dat aangeeft wanneer ik moet schakelen.quote:
Okee...ook ietsquote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:12 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Volgens mij niet, nooit iets van gehoord. Wel een schermpje waarop staat welke versnelling ik zit en dat aangeeft wanneer ik moet schakelen.
Een volkswagen golf V ofzoquote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:14 schreef H-D het volgende:
[..]
Okee...ook ietswaar reed je ook alweer in?
Versnellingspook.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:15 schreef Paxcon het volgende:
Die koppelingspook gaat trouwens fokking stroefVooral naar z'n 1 en naar z'n 5
Ohquote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:16 schreef H-D het volgende:
[..]
Versnellingspook.je hebt een versnellingspook en een koppelingspedaal. Verschillende dingen
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:19 schreef H-D het volgende:
[..]
Ach omdat jij het benten we straks studiegenoten zijn.
Niks van aantrekken, alsof zij zulke goede chauffeurs zijnquote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:25 schreef The_Voice_Within het volgende:
Heb me vandaag over de drempel heen gezet om een paar opfris-rijlesjes te nemen... Heb 9 jaar geleden zonder problemen m'n rijbewijs gehaald en vind het heerlijk om auto te rijden en ben ook totaal niet bang in de auto.
Maar heb eigenlijk altijd in een automaat gereden (Smart van het werk, en de auto van moeder), en nu heb ik eindelijk, sinds vandaag, m'n eigen auto, maar die is schakel... Ben het gevoel en zelfvertrouwen hierin dan ook echt een beetje kwijt, en heb vandaag na wat mislukte pogingen besloten om toch even een opfriscursus te nemen.
Merk wel in m'n omgeving dat mensen hier wat dom op kunnen reageren, dus stiekem schaam ik me wel een beetje...Maar vond de rijlessen toen altijd harstikke leuk en hoop dat ik snel met m'n eigen auto de weg opkan.
Thanks! Kan wel wat motivatie gebruiken, want hoor nu constant mensen zeggen dat ik niet zo moeilijk moet doen en gewoon gaan rijden. Nou, ik ga mezelf en andere echt niet in gevaar brengen met m'n gestuntel.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:28 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Niks van aantrekken, alsof zij zulke goede chauffeurs zijn.
Succes
Volgens mij niet, maar ben niet helemaal zekerquote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:21 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Geen Polo? Dat had mijndes ook namelijk.
En dan ben ik benieuwd...waarom dan een Peugeot 207 ?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:33 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Volgens mij niet, maar ben niet helemaal zekerHeb er niet zoveel verstand van.
Wat ik wel weet ik dat ik (ooit) deze auto wil kopen:
[ afbeelding ]
Gewoon het uiterlijkquote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:35 schreef H-D het volgende:
[..]
En dan ben ik benieuwd...waarom dan een Peugeot 207 ?
Maar wat aan het uiterljk? Het lijnenspel ofzo?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:35 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Gewoon het uiterlijkSpecificaties heb ik geen verstand van en maken me ook niet zoveel uit
En het is wel Peugeot?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:37 schreef Paxcon het volgende:
Alleen het is niet echt de auto die ik bedoel maar ik heb ongeveer alle types gegogled maar dit komt het dichtstebij. Die ik nog mooier vind ik wat blokkiger, maar die kan ik dus niet vinden maar zie die wel eens rijden en dan denk ik echt ''![]()
''
Ja ik weet niet wat het isquote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:37 schreef H-D het volgende:
[..]
Maar wat aan het uiterljk? Het lijnenspel ofzo?
Niet?de motor enzo?
Okeee. Apart:Pquote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:38 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja ik weet niet wat het isEn motor enzo maakt me niks uit. Rijden doen ze allemaal wel en heb niet echt behoefte aan 250km/u ofzo. Zuinigheid zou voor mij nog wel een issue zijn want dat vind ik wel belangrijk.
Nee volgens mij niet.. 308 lijkt er op maar die ik in m'n hoofd heb is minder lang..quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:41 schreef H-D het volgende:
[..]
Okeee. Apart:P
Het is geen 307/308/208?
Wel nieuw? Dan zou je toch echt 207/208 zeggen...quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:45 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Nee volgens mij niet.. 308 lijkt er op maar die ik in m'n hoofd heb is minder lang..
Ja wel redelijk nieuw volgens mij. Als ik er weer één zie die ik bedoel ga ik wel even op de achterkant kijken en onthoudenquote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:47 schreef H-D het volgende:
[..]
Wel nieuw? Dan zou je toch echt 207/208 zeggen...
Het is ook geen 206+ ?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:48 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja wel redelijk nieuw volgens mij. Als ik er weer één zie die ik bedoel ga ik wel even op de achterkant kijken en onthouden
Als ie dan iets korter is dan een 308 moet het bijna een 307 zijn...:Pquote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:52 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Volgens mij niet, iets groter/hoekiger
Dat dacht ik eerst ook maar nu rij ik af en toe in een Citroen C1 en dan zit ik me te ergeren aan het feit dat ie zo vreselijk langzaam optrekt in de 4e en 5e versnelling. Dan trap je vol je gas in maar gebeurt er niksquote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:38 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja ik weet niet wat het isEn motor enzo maakt me niks uit. Rijden doen ze allemaal wel en heb niet echt behoefte aan 250km/u ofzo. Zuinigheid zou voor mij nog wel een issue zijn want dat vind ik wel belangrijk.
Is ook heerlijk en ontzettend leuk ook bovendienquote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:01 schreef JochemP het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook maar nu rij ik af en toe in een Citroen C1 en dan zit ik me te ergeren aan het feit dat ie zo vreselijk langzaam optrekt in de 4e en 5e versnelling. Dan trap je vol je gas in maar gebeurt er niksLijkt me heerlijk om een keer in een auto te rijden met een beetje power, zoals mijn lesauto (VW nog wat, met 6 versnellingen
)
Touran?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:01 schreef JochemP het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook maar nu rij ik af en toe in een Citroen C1 en dan zit ik me te ergeren aan het feit dat ie zo vreselijk langzaam optrekt in de 4e en 5e versnelling. Dan trap je vol je gas in maar gebeurt er niksLijkt me heerlijk om een keer in een auto te rijden met een beetje power, zoals mijn lesauto (VW nog wat, met 6 versnellingen
)
Heel verstandig en verantwoordelijk van je! Niks van al die mensen aantrekken en pas gaan rijden als jij je comfortabel voelt. Zowel jij als de rest van het verkeer heeft hier baat bij.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:31 schreef The_Voice_Within het volgende:
[..]
Thanks! Kan wel wat motivatie gebruiken, want hoor nu constant mensen zeggen dat ik niet zo moeilijk moet doen en gewoon gaan rijden. Nou, ik ga mezelf en andere echt niet in gevaar brengen met m'n gestuntel.
Vanmiddag wel wat op een parkeerterrein geoefend met m'n vriend erbij, maar dat ging niet echt vloeiend. Dus dan maar even opnieuw wat lesjes.
Ja ik weet niet.. vreemdquote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:55 schreef H-D het volgende:
[..]
Als ie dan iets korter is dan een 308 moet het bijna een 307 zijn...:P
haha jaquote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:24 schreef H-D het volgende:
[..]
Laat wel weten als je erachter bent...ben wel benieuwd nu
Eerste paar lessen is me de motor nooit afgeslagen.. later krijg je een beetje gemakzucht omdat je de auto beter onder controle krijgt en dan wil het nog wel eens mis gaan.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:55 schreef Nafi het volgende:
Vandaag mijn 6e rijles achter de rug. Mijn verkeerde stuurtechniek waar ik het over had lijkt verholpen te zijn maar nu heb ik opeens moeite gekregen met de koppeling. Hoewel het de voorgaande lessen goed ging trek ik mijn voet nu te snel weg![]()
We hebben de keerproef geprobeerd (steken ofzo?) en vooruit inparkeren maar dat ging nogal dramatisch omdat ik die slippende koppeling maar niet onder controle krijg![]()
Na hoeveel lessen waren jullie die koppeling meester?
Vlak achter dan toch?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:10 schreef delano.888 het volgende:
Vandaag tijdens de rijles had ik weer de hele tijd zo'n irritante bumperklever.
Echt irritant de hele tijd iemand zo vlak voor je.
Als je dat overkomt gewoon negeren! Niet even de rem licht aantikken etcquote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:10 schreef delano.888 het volgende:
Vandaag tijdens de rijles had ik weer de hele tijd zo'n irritante bumperklever.
Echt irritant de hele tijd iemand zo vlak voor je.
Haha het is meer omdat ik me kapot erger aan klevers en dan vervolgens rechts gaan inhalen, so be it! Nog erger is mensen die remmend van rijstrook verwisselen of geen gas bijgeven.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:16 schreef delano.888 het volgende:
Iemand in mijn vriendenlijst op FB maakte dezelfde grap en kreeg 50 likes. Ik zal m wel verkeerd herhaalt hebben
Hier kan je ook geen likes krijgen ...mss is dat hetquote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:16 schreef delano.888 het volgende:
Iemand in mijn vriendenlijst op FB maakte dezelfde grap en kreeg 50 likes. Ik zal m wel verkeerd herhaalt hebben
Dat is ook irritant eigenlijkquote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:26 schreef delano.888 het volgende:
Ik vind klevers (achter me dus) juist geweldig. Ik irriteer me er niet aan, ik ga ze juist pesten, langzamer rijden, vaker de rem aantikken terwijl het niet nodig is, heerlijk!
Nee, dat doe ik uiteraard alleen bij klevers als ik gewoon 50 rij maar hun willen dat ik 60 rij ofzo, dat doe ik dus echt niet, dan ga ik juist 40 rijden omdat ze zitten te kleven.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:32 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat is ook irritant eigenlijkals je dat echt elke keer blijft doen. Geef gewoon gas ben je ervan af.
40 rijden is ook enorm irritant. Blijf dan iig gewoon 50 rijden. Nu ben je net zo raar bezig als de klever zelf imo.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:33 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik uiteraard alleen bij klevers als ik gewoon 50 rij maar hun willen dat ik 60 rij ofzo, dat doe ik dus echt niet, dan ga ik juist 40 rijden omdat ze zitten te kleven.
Ik ga echt niet 60 rijden omdat hun haast hebben, dan halen ze maar lekker in.
Wat een onzin. Ik rij netjes precies 50. Hij zit achter me te douwen zodat ik onderhand 60 moet rijden om veilige afstand achter me te hebben. Hij kan me gewoon inhalen. Dan laat ik me niet opjagen en ga ik 40 rijden. Als hij zo nodig harder wil haalt hij me maar in. 40 rijden is ook niet verboden overigens, kleven daarentegen wel.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:35 schreef H-D het volgende:
[..]
40 rijden is ook enorm irritant. Blijf dan iig gewoon 50 rijden. Nu ben je net zo raar bezig als de klever zelf imo.
40 rijden waar je 50 mag is irritant. Als je dat doet om iemand te treiteren die jou treitert is dat ook irritant.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:37 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik rij netjes precies 50. Hij zit achter me te douwen zodat ik onderhand 60 moet rijden om veilige afstand achter me te hebben. Hij kan me gewoon inhalen. Dan laat ik me niet opjagen en ga ik 40 rijden. Als hij zo nodig harder wil haalt hij me maar in. 40 rijden is ook niet verboden overigens, kleven daarentegen wel.
Ik heb tot de laatste les de auto af laten slaanquote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:55 schreef Nafi het volgende:
Vandaag mijn 6e rijles achter de rug. Mijn verkeerde stuurtechniek waar ik het over had lijkt verholpen te zijn maar nu heb ik opeens moeite gekregen met de koppeling. Hoewel het de voorgaande lessen goed ging trek ik mijn voet nu te snel weg![]()
We hebben de keerproef geprobeerd (steken ofzo?) en vooruit inparkeren maar dat ging nogal dramatisch omdat ik die slippende koppeling maar niet onder controle krijg![]()
Na hoeveel lessen waren jullie die koppeling meester?
Omdat dat niet veilig is. Als ik een noodstop maak zit hij in mn achterbak. Als ik met 40 een noodstop maak is het een stuk veiliger. Ik snap echt niet dat je het voor de klevers opneemt, je zult er zelf ook wel één zijn? Niks mis met 40 rijden waar je 50 mag, totaal niet verboden, nogmaals, ze kunnen me ook inhalen als ze haast hebben. Iemand naar de 60 toe drukken, DAT is wel ontzettend irritant, verboden, en gevaarlijk.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:40 schreef H-D het volgende:
[..]
40 rijden waar je 50 mag is irritant. Als je dat doet om iemand te treiteren die jou treitert is dat ook irritant.
Waarom ga je niet gewoon door met normaal autorijden ipv terug treiteren?
Het hinderen van andere automobilisten is echter wel verboden.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:43 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Omdat dat niet veilig is. Als ik een noodstop maak zit hij in mn achterbak. Als ik met 40 een noodstop maak is het een stuk veiliger. Ik snap echt niet dat je het voor de klevers opneemt, je zult er zelf ook wel één zijn? Niks mis met 40 rijden waar je 50 mag, totaal niet verboden, nogmaals, ze kunnen me ook inhalen als ze haast hebben. Iemand naar de 60 toe drukken, DAT is wel ontzettend irritant, verboden, en gevaarlijk.
Nee hr ik kleef nooit. En 40 rijden waar je 50 mag ìs gewoon irritant als het zonder reden is. Je houdt iedereen op.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:43 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Omdat dat niet veilig is. Als ik een noodstop maak zit hij in mn achterbak. Als ik met 40 een noodstop maak is het een stuk veiliger. Ik snap echt niet dat je het voor de klevers opneemt, je zult er zelf ook wel één zijn? Niks mis met 40 rijden waar je 50 mag, totaal niet verboden, nogmaals, ze kunnen me ook inhalen als ze haast hebben. Iemand naar de 60 toe drukken, DAT is wel ontzettend irritant, verboden, en gevaarlijk.
40 rijden waar je 50 mag is echt absoluut niet verboden.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:45 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Het hinderen van andere automobilisten is echter wel verboden.
40 rijden waar je 50 mag is toch ook hinderen van anderen? Of telt dat argument even niet omdat jij het doet?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:49 schreef delano.888 het volgende:
[..]
40 rijden waar je 50 mag is echt absoluut niet verboden.
hij hindert mij en zet mij in een gevaarlijke situatie (als ik een noodstop moet maken heb ik een whiplash) hij kan mij inhalen. Waarom nemen jullie het op voor de bumperklevers, niemand hier die ooit van inhalen heeft gehoord ofzo? Dat hij zichzelf de prak in wil rijden is zijn keus, hoeft hij mij niet mee te nemen. Waarom zou een klever mij liever naar de 60 toe drukken dan me inhalen, dat is zijn probleem, niet de mijne. Ik hoop echt dat jullie beide een keer achter me zitten te kleven, super aso en gevaarlijk, dan verdien je het om afgeremd te worden.
Waarom heb ik het vermoeden dat jij oorzaak en gevolg door elkaar haalt.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:49 schreef delano.888 het volgende:
[..]
40 rijden waar je 50 mag is echt absoluut niet verboden.
hij hindert mij en zet mij in een gevaarlijke situatie (als ik een noodstop moet maken heb ik een whiplash) hij kan mij inhalen. Waarom nemen jullie het op voor de bumperklevers, niemand hier die ooit van inhalen heeft gehoord ofzo? Dat hij zichzelf de prak in wil rijden is zijn keus, hoeft hij mij niet mee te nemen. Waarom zou een klever mij liever naar de 60 toe drukken dan me inhalen, dat is zijn probleem, niet de mijne. Ik hoop echt dat jullie beide een keer achter me zitten te kleven, super aso en gevaarlijk, dan verdien je het om afgeremd te worden.
Dus 110 rijden op de snelweg is volgens jou ook hinderen? Dan doet half nederland het fout. Stel je niet aan man. Iedereen die kleeft, creeërt een gevaarlijke situatie voor zichzelf & "het slachtoffer", en verdient het dus om afgeremd te worden.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:52 schreef H-D het volgende:
[..]
40 rijden waar je 50 mag is toch ook hinderen van anderen? Of telt dat argument even niet omdat jij het doet?
En Ik hoop dat je een wat meer volwassenere mentaliteit krijgt mbt autorijden.
Oh en ik kleef nooit. Dus ik kleef jou ook niet dus.
quote:Bumperkleven en de boetes
De boetes voor bumperkleven zijn vrij hoog. Dit komt doordat er een hele onveilige situatie ontstaan wanneer automobilisten gaan bumper kleven. Wanneer hun voorganger moet remmen, is de afstand te klein en knalt de bumperklever er achterop. De boete wordt bepaald door de snelheid waarmee gereden wordt.
Overtreding Boete 2011 Boete 2012
Snelheid tot 80 km/h 200 euro 240 euro
Snelheid 81 km/h tot 100 km/h 310 euro 370 euro
Snelheid 100 km/h t/m 120 km/h 440 euro 500 euro
Bij een afstand korter dan drie meter 550 euro 650 euro
Als je 110 rijdt op de linkerbaan wel ja.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:57 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dus 110 rijden op de snelweg is volgens jou ook hinderen? Dan doet half nederland het fout. Stel je niet aan man. Iedereen die kleeft, creeërt een gevaarlijke situatie voor zichzelf & "het slachtoffer", en verdient het dus om afgeremd te worden.
Nogmaals, als iemand VLAK achter mij zit te drukken terwijl ik 50 rij, dan brengt hij mij in gevaar, een noodstop zou dan een whiplash veroorzaken. Als datzelfde gebeurt met 40 is het al stukken veiliger. Maar als de klever zich irriteert aan mijn 40 rijden, dan haalt hij toch gewoon lekker in? Ik snap echt niet waarom jullie het beide voor de klevers opnemen, volgens mij hebben jullie geen idee hoe gevaarlijk het is.
Waarom denk je dat er een boete van ¤200,- tot ¤550,- op staat (afhankelijk snelheid/afstand)?? Ja dat zijn echt de bedragen, doen ze niet voor niks.
Juist ja, dus jij springt ook van de brug omdat iedereen dat doet.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:14 schreef Pizza_Boom het volgende:
Man, je hebt nog rijles, ga eerst eens een half tot een heel tonnetje (100 dkm) ofzo wegstoken en kom dan terug met wat ervaring. Als je rijles hebt, rijd je keurig de maximale snelheid op de teller en is je instructeur heilig. Ergo, als jij 50 op de teller rijdt, rijd je in werkelijkheid iets van 40 a 45. Verder is het eigenlijk not done om een lesvoertuig in te halen als dat niet is toegestaan omdat een leerling daarvan zou kunnen schrikken en rare dingen zou kunnen doen.
Verder heb je veel eerder het idee dat iemand kleeft dan dat deze dat daadwerkelijk doet. Vaak is er als jij vindt dat iemand dicht achter je rijdt, nog zat ruimte, zeker bij 50 km/h.
Als jij trouwens echt overtuigd bent van je gelijk, moet je dat met je examen doen. Mag je omkeren en terug naar het CBR, want je moet gewoon met het verkeer meerijden. Rijdt iedereen 10 km/h boven de vmax, dan probeer jij dat ook enig zins te doen.
Als iedereen Vmax +10 rijdt maar jij niet zak je waarschijnlijk voor niet assertief genoeg rijden en gebrek aan verkeersinzicht.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:22 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Juist ja, dus jij springt ook van de brug omdat iedereen dat doet.
Overigens heb ik het hierboven elke keer gehad over een situatie waarbij de klever mij ook gewoon veilig had kunnen inhalen, maar hij koos ervoor dat niet te doen, en te kleven.
Kleven = verboden, bij 50 km/h rijd je 14 m/s, dus moet de auto achter mij officieel gezien 28 meter afstand houden. Als hij dan ongeveer 3 meter afstand houd (wat echt wel in te schatten is) heb ik alle recht om af te remmen (zodat hij mij eerder in gaat halen en de situatie dus weer veilig is)
Maargoed, laten jullie de klevers maar lekker zitten, knalt er een keer een boven op je, dan denk je, ik had ook kunnen afremmen zodat hij me had ingehaald.
Nee, dat heb je niet, het opzettelijk veroorzaken van gevaar (in dit geval door opzettelijk te gaan remmen) is verboden. Ga je wetboekje nog maar eens een keer lezen. Die bumperklever zit fout, maar jij zit nog veel fouter door opzettelijk het risico op een ongeluk een stuk groter te maken. Overigens moet je eens proberen in de spits op de snelweg 28 meter afstand te houden (bij 100 km/h). Als het je lukt om meer dan 20 meter van je voorganger te rijden ben je een knap figuur.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:22 schreef delano.888 het volgende:
Kleven = verboden, bij 50 km/h rijd je 14 m/s, dus moet de auto achter mij officieel gezien 28 meter afstand houden. Als hij dan ongeveer 3 meter afstand houd (wat echt wel in te schatten is) heb ik alle recht om af te remmen (zodat hij mij eerder in gaat halen en de situatie dus weer veilig is)
En daar komt nog bij wat jij eerder zei. Dat tijdens rijles en in het begin van je rijbewijs mensen veel sneller lijken te kleven dan in werkelijkheid zo is. En je voelt je veel sneller opgejaagd. Daar gaan enige km's overheen voordat dat weg is. Dat moet meneer maar van ons aannemen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:31 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, dat heb je niet, het opzettelijk veroorzaken van gevaar (in dit geval door opzettelijk te gaan remmen) is verboden. Ga je wetboekje nog maar eens een keer lezen. Die bumperklever zit fout, maar jij zit nog veel fouter door opzettelijk het risico op een ongeluk een stuk groter te maken.
En als iedereen van een brug af springt heeft niets te maken met het gevalletje met het verkeer meerijden. Je kan beter zeggen: Als iedereen 180 gaat rijden, doe jij dat dan ook als vergelijking met je als iedereen van een brug af springt.
Het is duidelijk dat je nog wat verkeersinzicht moet ontwikkelen, want veilig deelnemen in het verkeer betekent dat je constant de fouten van anderen aan het oplossen bent. Geeft niet, verkeersinzicht moet je ontwikkelen, maar neem dan ook wat aan van mensen die wel veel rijden.
Maargoed, deze discussies voeren met iemand die nog rijles heeft is hetzelfde als een discussie over de regels met onderhoud e.d. gaan voeren met iemand die nog nooit in de industrie heeft gewerkt, maar alleen alles op papier kent. De praktijk is namelijk altijd anders en komt praktisch nooit overeen met de situatie die degene uit de theorie zal kennen.
Dat doet er niet toe, ik ben niet helemaal achterlijk, en zie echt wel een verschil tussen 3 of 28 meter. Ik voel me totaal niet opgejaagd, ik vind het alleen ontzettend asociaal als iemand anders hemzelf EN MIJ in gevaar brengt door onnodig te douwen terwijl ik gewoon de goede snelheid (50 bij 50, 80 bij 80) heb. Dan heb ik het ook nog over een situatie waarbij je niet in de spits zit, en hij me gewoon kan inhalen. Volgens mij heb ik juist meer inzicht dan jullie door veilig langzamer te gaan rijden, zodat hij me inhaalt. Jullie laten je dus liever opjagen tot 60 en incasseren desnoods de boete. Dat is gewoon dom als je het mij vraagt. Maargoed, ieder voor zich.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:35 schreef H-D het volgende:
[..]
En daar komt nog bij wat jij eerder zei. Dat tijdens rijles en in het begin van je rijbewijs mensen veel sneller lijken te kleven dan in werkelijkheid zo is. En je voelt je veel sneller opgejaagd. Daar gaan enige km's overheen voordat dat weg is. Dat moet meneer maar van ons aannemen.
Dus je vindt iemand asociaal dat hij kort op je rijdt en je daarmee in gevaar brengt, dus ga je remmen...quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:39 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe, ik ben niet helemaal achterlijk, en zie echt wel een verschil tussen 3 of 28 meter. Ik voel me totaal niet opgejaagd, ik vind het alleen ontzettend asociaal als iemand anders hemzelf EN MIJ in gevaar brengt door onnodig te douwen terwijl ik gewoon de goede snelheid (50 bij 50, 80 bij 80) heb. Dan heb ik het ook nog over een situatie waarbij je niet in de spits zit, en hij me gewoon kan inhalen. Volgens mij heb ik juist meer inzicht dan jullie door veilig langzamer te gaan rijden, zodat hij me inhaalt. Jullie laten je dus liever opjagen tot 60 en incasseren desnoods de boete. Dat is gewoon dom als je het mij vraagt. Maargoed, ieder voor zich.
Neuh ik rij gewoon 50 of 80 . Laat me niet opjagen naar 60 of 90. Maar ik ga ook niet op die rem stampen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:39 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Dat doet er niet toe, ik ben niet helemaal achterlijk, en zie echt wel een verschil tussen 3 of 28 meter. Ik voel me totaal niet opgejaagd, ik vind het alleen ontzettend asociaal als iemand anders hemzelf EN MIJ in gevaar brengt door onnodig te douwen terwijl ik gewoon de goede snelheid (50 bij 50, 80 bij 80) heb. Dan heb ik het ook nog over een situatie waarbij je niet in de spits zit, en hij me gewoon kan inhalen. Volgens mij heb ik juist meer inzicht dan jullie door veilig langzamer te gaan rijden, zodat hij me inhaalt. Jullie laten je dus liever opjagen tot 60 en incasseren desnoods de boete. Dat is gewoon dom als je het mij vraagt. Maargoed, ieder voor zich.
Mag ik vragen waarom je opfrislessen neemt? Heb je lang niet gereden waardoor je onzeker bent?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 08:36 schreef The_Voice_Within het volgende:
Mijn eerste opfrisles is gepland voor komende dinsdag… Ben benieuwd wat ik ervan ga maken, rijinstructeur denkt overigs dat ik niet veel lessen nodig heb.
Eerste/tweede les gaan we in zijn VW Golf doen, en als dat goed gaat wilt hij nog een les in mijn eigen Renault Scenic doen.
Nadeel is natuurlijk wel dat ik in 9 jaar tijd mijn eigen rijstijl heb ontwikkeld, dus hoop dat hij daarlangs af kan kijken…
Staat 2/3 pagina's terugquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je opfrislessen neemt? Heb je lang niet gereden waardoor je onzeker bent?
Ah, bedankt voor het opzoeken.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 11:06 schreef H-D het volgende:
[..]
Staat 2/3 pagina's terug
Edit:
"Heb me vandaag over de drempel heen gezet om een paar opfris-rijlesjes te nemen... Heb 9 jaar geleden zonder problemen m'n rijbewijs gehaald en vind het heerlijk om auto te rijden en ben ook totaal niet bang in de auto.
Maar heb eigenlijk altijd in een automaat gereden (Smart van het werk, en de auto van moeder), en nu heb ik eindelijk, sinds vandaag, m'n eigen auto, maar die is schakel... Ben het gevoel en zelfvertrouwen hierin dan ook echt een beetje kwijt, en heb vandaag na wat mislukte pogingen besloten om toch even een opfriscursus te nemen.
Merk wel in m'n omgeving dat mensen hier wat dom op kunnen reageren, dus stiekem schaam ik me wel een beetje...Maar vond de rijlessen toen altijd harstikke leuk en hoop dat ik snel met m'n eigen auto de weg opkan. "
Yw. Je bent toch een van de vedettes van dit topic heaquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 11:26 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ah, bedankt voor het opzoeken.![]()
Ik lees hier niet dagelijks dus wist niet of het al gezegd was.
Geweest misschien, ik doe al jaren iets anders dan lesgeven.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 11:28 schreef H-D het volgende:
[..]
Yw. Je bent toch een van de vedettes van dit topic hea
Ja weet ik maar je bent toch nog wel vaak hier met tips/tricks/uitleg enzoquote:Op vrijdag 31 augustus 2012 11:31 schreef vannelle het volgende:
[..]
Geweest misschien, ik doe al jaren iets anders dan lesgeven.
Nou, antwoord heb je al gekregen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 10:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je opfrislessen neemt? Heb je lang niet gereden waardoor je onzeker bent?
Jeps, gelezen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 19:08 schreef The_Voice_Within het volgende:
[..]
Nou, antwoord heb je al gekregen.![]()
Ben ook absoluut niet bang in het verkeer, over de snelweg scheuren is echt een van m'n favoriete hobby's.Kan dan ook echt niet wachten om in m'n eerste echte eigen auto de weg op te gaan.
Baal er nu alleen van dat de auto mooi staat te zijn op de oprit, maar nog altijd even moet meeliften met een collega naar het werk.
Succes!quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 23:35 schreef tuut-chips het volgende:
Morgen (hopelijk!) laatste rijles en maandagochtend in Doetinchem op voor mijn examen... Word nu toch wel een beetje zenuwachtig!
Iets met dodehoek ofzo?quote:Op zaterdag 1 september 2012 14:09 schreef Paxcon het volgende:
Gister bijna een fietsen aangereden toen ik wou afslaanSlecht
Ja echt een verschil idd. Met 120 heb je echt het gevoel dat je niet opschietquote:Op zaterdag 1 september 2012 13:22 schreef tuut-chips het volgende:
Rijles ging in ieder geval prima (130 gereden) dus we zien wel hoe het maandag loopt
Moet zeggen dat 130 toch net wel iets lekkerder doorrijdt dan 120!
Nee ik keek gewoon niet in m'n spiegel toen ik wou afslaanquote:Op zaterdag 1 september 2012 15:12 schreef H-D het volgende:
[..]
Iets met dodehoek ofzo?
[..]
Ja echt een verschil idd. Met 120 heb je echt het gevoel dat je niet opschietmja is ook gewenning natuurlijk want als je altijd 150 rijdt zul je dat gevoel met 130 ook wel hebben.
Oh ja dat kan ook natuurlijk.quote:Op zaterdag 1 september 2012 15:23 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Nee ik keek gewoon niet in m'n spiegel toen ik wou afslaan
Ja inderdaad. Gelukkig lette hij op en trapte hij op de rem.quote:Op zaterdag 1 september 2012 15:24 schreef H-D het volgende:
[..]
Oh ja dat kan ook natuurlijk.![]()
Gelukkig heb je nog een instructeur dan
Ja maar CBR enzo wil dat je dat doet. Dus doe maar gewoon. Later kan je altijd nog besluiten het niet te doen omdat je immers, zelf ziet dat er niemand voor je rijdt. Al kan er natuurlijk altijd een scooter ofzo langs je heen glippen en dan in je dode hoek zitten.quote:Op zaterdag 1 september 2012 15:26 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Gelukkig lette hij op en trapte hij op de rem.
Als dat maar niet bij m'n examen gebeurt. Oh en volgens hem moet ik als ik uitwijk steeds in m'n spiegel kijken (oké, dat snap ik nog) maar ook als ik dan weer terugwil naar m'n eigen weghelft (bijvoorbeeld bij een wegversmalling) terwijl ik daar net naar toe rijd en dus heb gezien dat er niemand voor me rijdt
Ja precies..quote:Op zaterdag 1 september 2012 15:38 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja maar CBR enzo wil dat je dat doet. Dus doe maar gewoon. Later kan je altijd nog besluiten het niet te doen omdat je immers, zelf ziet dat er niemand voor je rijdt. Al kan er natuurlijk altijd een scooter ofzo langs je heen glippen en dan in je dode hoek zitten.
Vandaag vroeg mijn instructeur waarom ik stopte, ik had wel 3x voor die auto langs kunnen rijden.quote:Op zaterdag 1 september 2012 15:24 schreef H-D het volgende:
[..]
Oh ja dat kan ook natuurlijk.![]()
Gelukkig heb je nog een instructeur dan
Als je bij iedere zijdelingse verplaatsing even de bijbehorende handelingen doet is het makkelijker onthouden en gaat het straks op het examen op de autopilot. een zorg minder dan. stel je voor dat je bij iedere handeling eerst gaat beslissen of het wel zin heeft ben je altijd te laat. die kostbare tijd kun je beter nuttig besteden aan kijken enzo.quote:Op zaterdag 1 september 2012 15:26 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Gelukkig lette hij op en trapte hij op de rem.
Als dat maar niet bij m'n examen gebeurt. Oh en volgens hem moet ik als ik uitwijk steeds in m'n spiegel kijken (oké, dat snap ik nog) maar ook als ik dan weer terugwil naar m'n eigen weghelft (bijvoorbeeld bij een wegversmalling) terwijl ik daar net naar toe rijd en dus heb gezien dat er niemand voor me rijdt
De man die m'n moeder vanmiddag op een centimeter na aanreed dacht ook zoquote:Op zaterdag 1 september 2012 15:26 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Gelukkig lette hij op en trapte hij op de rem.
Als dat maar niet bij m'n examen gebeurt. Oh en volgens hem moet ik als ik uitwijk steeds in m'n spiegel kijken (oké, dat snap ik nog) maar ook als ik dan weer terugwil naar m'n eigen weghelft (bijvoorbeeld bij een wegversmalling) terwijl ik daar net naar toe rijd en dus heb gezien dat er niemand voor me rijdt
Dat kan. Maar opzich is zijn gedachtegang niet heel vreemd. 9/10 keer is het in die situaties gewoon praktisch fysiek onmogelijk dat er nog iets naast je zit. En dan kijk je gewoon niet over je schouder. Of je hebt gewoon vaak genoeg gespiegeld voor je verplaatsing dat je gewoon zeker weet dat er niks is.quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:34 schreef princess-a het volgende:
[..]
De man die m'n moeder vanmiddag op een centimeter na aanreed dacht ook zoIemand die tijdens het rijden nog best ver achter je lijkt te zitten, kan tijdens het uitwijken ineens naast je zijn komen rijden
Gelukkig had de instructeur jou nog dan.quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:06 schreef LDS het volgende:
[..]
Vandaag vroeg mijn instructeur waarom ik stopte, ik had wel 3x voor die auto langs kunnen rijden.
Hij had even een fietser over het hoofd gezien die ik gelukkig wel zag
Hoezo?quote:Op zondag 2 september 2012 17:41 schreef Argo het volgende:
Hmm ik heb mijn rijbewijs nu al een tijdje, maar mijn rijstijl is toch angstaanjagend.
Goed of slecht?quote:Op zondag 2 september 2012 17:41 schreef Argo het volgende:
Hmm ik heb mijn rijbewijs nu al een tijdje, maar mijn rijstijl is toch angstaanjagend.
Spijker op z'n kop.quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:21 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Als je bij iedere zijdelingse verplaatsing even de bijbehorende handelingen doet is het makkelijker onthouden en gaat het straks op het examen op de autopilot. een zorg minder dan. stel je voor dat je bij iedere handeling eerst gaat beslissen of het wel zin heeft ben je altijd te laat. die kostbare tijd kun je beter nuttig besteden aan kijken enzo.
quote:
Gekke manoeuvres soms. En soms nog weg komen met super veel gasquote:
Misschien meer/vaker rijden, dat je meer routine en rijervaring krijgt.quote:Op zondag 2 september 2012 18:24 schreef Argo het volgende:
[..]
[..]
Gekke manoeuvres soms. En soms nog weg komen met super veel gasDat klinkt dan weer heel aso, verder gaat het wel goed.
Ja het gaat zo wel goed maar ik ben dan ook redelijk veel aan het rijden.quote:Op zondag 2 september 2012 21:09 schreef H-D het volgende:
[..]
Misschien meer/vaker rijden, dat je meer routine en rijervaring krijgt.
Komt vanzelf met meer gereden kmquote:Op zondag 2 september 2012 21:15 schreef Argo het volgende:
[..]
Ja het gaat zo wel goed maar ik ben dan ook redelijk veel aan het rijden.Het zijn vaak de kleine dingen die ik vergeet.
Je reed een Toyota toch? Ook wel een vriendelijke eerste auto lijkt mequote:Op zondag 2 september 2012 21:24 schreef Argo het volgende:
[..]
Ja ben allang blij dat parkeren wel redelijk goed gaat, hoewel soms scheef.
Ja klopt een Corolla, die rijdt eigenlijk super fijn.quote:Op zondag 2 september 2012 21:27 schreef H-D het volgende:
[..]
Je reed een Toyota toch? Ook wel een vriendelijke eerste auto lijkt me
Precies dat bedoel ikquote:Op zondag 2 september 2012 21:28 schreef Argo het volgende:
[..]
Ja klopt een Corolla, die rijdt eigenlijk super fijn.Dat is echt een auto waar je niet veel moeite voor hoeft te doen.
Geen idee, dat moet nog blijken. Ik denk het wel eerlijk gezegd. Alleen weet ik nog niet goed wanneer ik moet schakelen. Dat moet ik volgens mij veel vroeger doen. Nu doe ik rond de 40 pas de 3 en rondt de 60 pas de 4 en boven de 70-80 de 5.quote:Op zondag 2 september 2012 21:29 schreef H-D het volgende:
[..]
Precies dat bedoel iken zuinig denk ik?
Ergens tussen 2000-2500 toeren opschakelen kan vaak wel...hangt ook wel van je motor af...als die pas veel koppel bij hoge toerentellen heeft zul je 'm wat hoger in de toeren/lagere versnelling kunnen houden omdat je anders weinig trekkracht hebt . Tenzij je niet schakellui rijdt en niet erg vind om regelmatig terug te schakelen om weg te komen/in te halen als je wat in snelheid weggezakt bent.quote:Op zondag 2 september 2012 21:30 schreef Argo het volgende:
[..]
Geen idee, dat moet nog blijken. Ik denk het wel eerlijk gezegd. Alleen weet ik nog niet goed wanneer ik moet schakelen. Dat moet ik volgens mij veel vroeger doen. Nu doe ik rond de 40 pas de 3 en rondt de 60 pas de 4 en boven de 70-80 de 5.
Maar ik kan bij de 30 al in de 3 en bij 50 in de 4 en bij 70 misschien de 5. Ik weet eigenlijk niet wanneer ik moet schakelen.Ik ben daar nu aan mee aan het experimenteren.
Ja dat is het probleem ik heb geen tachometer in mijn corolla. Maar ik ben niet schakel lui. Maar op zich is te vroeg schakelen nooit schadelijk en altijd zuiniger?quote:Op zondag 2 september 2012 21:37 schreef H-D het volgende:
[..]
Ergens tussen 2000-2500 toeren opschakelen kan vaak wel...hangt ook wel van je motor af...als die pas veel koppel bij hoge toerentellen heeft zul je 'm wat hoger in de toeren/lagere versnelling kunnen houden omdat je anders weinig trekkracht hebt . Tenzij je niet schakellui rijdt en niet erg vind om regelmatig terug te schakelen om weg te komen/in te halen als je wat in snelheid weggezakt bent.
Toerenteller noemen we zo'n ding in normaal nederlandsquote:Op zondag 2 september 2012 21:38 schreef Argo het volgende:
[..]
Ja dat is het probleem ik heb geen tachometer in mijn corolla. Maar ik ben niet schakel lui. Maar op zich is te vroeg schakelen nooit schadelijk en altijd zuiniger?
Ik laat de auto meestal zelf schakelenquote:Op zondag 2 september 2012 21:39 schreef Gezicht het volgende:
Schakelen jullie dan ook echt op basis van je toerenteller? Ik schakel namelijk altijd op het geluid van de motor...
Ja ik heb een 1.3 met heel wat kleppen, hij kan wel prima mee op de autoweg. 130 vandaagquote:Op zondag 2 september 2012 21:41 schreef H-D het volgende:
[..]
Toerenteller noemen we zo'n ding in normaal nederlands
Tè vroeg is ook niks...als je bij 1500 toeren opschakelt zak je veeeeel te ver terug jn je toeren en is je motor te lui om iets te doen. Je voelt het ook wel. Dacht dat jij een vrij kleine turboloze motor hebt ofniet? Meestal moet je die wel een beetje op toeren te houden om 'm levendig te houden.
16 kleppen gok ik?quote:Op zondag 2 september 2012 21:44 schreef Argo het volgende:
[..]
Ja ik heb een 1.3 met heel wat kleppen, hij kan wel prima mee op de autoweg. 130 vandaagDat was wel sjiek. Hij kan goed mee, maar ik denk dat ik hem gewoon wat vroeger in de 3 ga zetten en vroeger in de 4 en vroeger in de 5 dan zit ik altijd wel goed.
Ja 16 kleppen ja. Geen idee wat dat inhoudt maar is meer dan 12.quote:Op zondag 2 september 2012 21:47 schreef H-D het volgende:
[..]
16 kleppen gok ik?
130 rijdt wel lekkerder tochen als ie genoeg kracht even om ff snel iets in te halen....dat vind ik altijd wel belangrijk
3 kleppen per cillinder komt niet zo vaak voor dus 12 lijkt me apart. 4kleppen per cillinder in jouw geval. Die hebben te maken met de inlaat van lucht en uitstroom van verbrandingsgassen enzo.quote:Op zondag 2 september 2012 21:48 schreef Argo het volgende:
[..]
Ja 16 kleppen ja. Geen idee wat dat inhoudt maar is meer dan 12.Verder heb ik niet zo heel veel turbo maar hij kan wel redelijk hard, voor een eerste auto is hij heel net. Binnenkort moet ik nog de winterbanden erop laten zetten. Maar dat is pas in oktober geloof ik?
Aah ok ik snap er allemaal niets van van auto-zaken. Ik hoop alleen dat ik nog een hele tijd met die van mij kan doen. En dan hoop ik ooit een gloednieuwe Corolla te kunnen aanschaffen.quote:Op zondag 2 september 2012 21:55 schreef H-D het volgende:
[..]
3 kleppen per cillinder komt niet zo vaak voor dus 12 lijkt me apart. 4kleppen per cillinder in jouw geval. Die hebben te maken met de inlaat van lucht en uitstroom van verbrandingsgassen enzo.
Je hebt helemaal geen turbo want je hebt een atmosferisch blokgeen blok met een turbo.
Uhmm ja heb weleens gehoord winterbanden vanaf de 'R' in de maand.
De Corolla wordt niet meer gemaakt dus dat wordt vrij lastigquote:Op zondag 2 september 2012 21:58 schreef Argo het volgende:
[..]
Aah ok ik snap er allemaal niets van van auto-zaken. Ik hoop alleen dat ik nog een hele tijd met die van mij kan doen. En dan hoop ik ooit een gloednieuwe Corolla te kunnen aanschaffen.
http://www.toyota.com/corolla/quote:Op zondag 2 september 2012 22:06 schreef H-D het volgende:
[..]
De Corolla wordt niet meer gemaakt dus dat wordt vrij lastig
Moet je 'm wel importeren dan want volgens mij is die niet voor de Nederlandse markt in principe....quote:Op zondag 2 september 2012 22:08 schreef Argo het volgende:
[..]
http://www.toyota.com/corolla/
Deze dan?
Dat is wel jammer, ik moet dan maar naar een auto zoeken die op de corolla lijkt.quote:Op zondag 2 september 2012 22:12 schreef H-D het volgende:
[..]
Moet je 'm wel importeren dan want volgens mij is die niet voor de Nederlandse markt in principe....
Een Toyota Avensisquote:Op zondag 2 september 2012 22:13 schreef Argo het volgende:
[..]
Dat is wel jammer, ik moet dan maar naar een auto zoeken die op de corolla lijkt.
Wat is spannend dan?quote:Op zondag 2 september 2012 22:14 schreef H-D het volgende:
[..]
Een Toyota Avensismaar waarom koop je niet iets spannenders ofzo
Dus je wilt een van die twee met een spoiler...:P maar Pax..neem dan wel een lekkere motorisatie die bij je spoiler pastquote:Op zondag 2 september 2012 22:16 schreef Paxcon het volgende:
Hee H-D. Ik heb nou twee keer de auto gespot die ik bedoelde en de ene keer was het een 207 en de andere keer een 307Maar ze hadden beide zo'n kleine spoiler, dus ik denk dat dat is wat het voor mij ''afmaakt''
Wat? Motorisatie?quote:Op zondag 2 september 2012 22:19 schreef H-D het volgende:
[..]
Dus je wilt een van die twee met een spoiler...:P maar Pax..neem dan wel een lekkere motorisatie die bij je spoiler past
Geen bmw. De Alfa is wel erg tof.quote:Op zondag 2 september 2012 22:19 schreef H-D het volgende:
[..]
Een BMW 3 series. Een Alfa 159. Een Jaguar XF. Een Saab 9-3 Aero. Zoiets
Smaken verschillen een G klaas ASMA als ik ooit weer eens een rijbewijs heb en mijner spaarvarken vol zitquote:Op zondag 2 september 2012 22:19 schreef H-D het volgende:
[..]
Een BMW 3 series. Een Alfa 159. Een Jaguar XF. Een Saab 9-3 Aero. Zoiets
De motor die erin ligt...neem eentje met beetje sportieve aspiraties....past bij je spoilerquote:Op zondag 2 september 2012 22:20 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Wat? Motorisatie?![]()
Ik ga dan ooit een 307 met subtiele spoiler kopenWat een toffe auto is dat. Nu eerst een rijbewijs en geld, dus dat duurt nog wel een paar jaar.
Oh nou weet niet hoorquote:Op zondag 2 september 2012 22:28 schreef H-D het volgende:
[..]
De motor die erin ligt...neem eentje met beetje sportieve aspiraties....past bij je spoiler
Paxquote:Op zondag 2 september 2012 22:29 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Oh nou weet niet hoor, als het maar goedkoop is en er mooi uitziet
Ja maar ik hoef geen boetes enzoquote:Op zondag 2 september 2012 22:30 schreef H-D het volgende:
[..]
Paxneem wel iets leuks en klein beetje snels
Hij wordt uitgefaseerd alleen nog uit voorraad leverbaar. Maar begint ergens bij 30k dacht ik.quote:Op zondag 2 september 2012 22:30 schreef Argo het volgende:
[..]
Wat kost die alfa nieuw? En waar rij je zelf in?
Boetes heb je zelf in de hand heaquote:Op zondag 2 september 2012 22:30 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja maar ik hoef geen boetes enzo
En zo'n Peugeot 307 ís leuk!
Ach ik heb er toch geen gevoel voor. Vandaag ook behoorlijk gefaald met kartenquote:Op zondag 2 september 2012 22:32 schreef H-D het volgende:
[..]
Boetes heb je zelf in de hand hea
Maar nog leuker met leuke motor!
Wauw dat is wel een baze bak.quote:Op zondag 2 september 2012 22:31 schreef H-D het volgende:
[..]
Hij wordt uitgefaseerd alleen nog uit voorraad leverbaar. Maar begint ergens bij 30k dacht ik.
Ik rij zelf een Alfa 166 3.0 V6
Ahw arme jongenquote:Op zondag 2 september 2012 22:34 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ach ik heb er toch geen gevoel voor. Vandaag ook behoorlijk gefaald met kartenWe gingen met z'n vieren karten (collega's) en ik ben door alledrie in 12 minuten een ronde ingehaald
Ik reed ook per ronde 4-8 seconden langzamer dan de rest
.
Achja ik durfde ook wel, maar ik heb ook helemaal geen ideale lijnen gereden volgens mijquote:Op zondag 2 september 2012 22:37 schreef H-D het volgende:
[..]
Ahw arme jongenkomt vanzelf wel. Gewoon doen/durven
Dankje!quote:Op zondag 2 september 2012 22:34 schreef Argo het volgende:
[..]
Wauw dat is wel een baze bak.Dat doe je goed kerel.
Mijn Corolla valt in het niet naast z'n ding.
Dan stel ik het kartbedrijf gewoon aansprakelijk.quote:Op zondag 2 september 2012 22:37 schreef H-D het volgende:
[..]
Ahw arme jongenkomt vanzelf wel. Gewoon doen/durven
Disclaimer:Nu niet meteen allemaal onverantwoorde dingen gaan doen. Denk aan je juridische carriere.
True.:Pquote:Op zondag 2 september 2012 22:38 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Achja ik durfde ook wel, maar ik heb ook helemaal geen ideale lijnen gereden volgens mijEn ik ben ook een paar keer wezen tollen omdat ik gewoon te hard/te scherp stuurde. Kost ook weer lekker veel tijd.
Precies, mijn auto is zuiniger.quote:
Zuiniger is ie wel denk ik jaquote:Op zondag 2 september 2012 22:41 schreef Argo het volgende:
[..]
Precies, mijn auto is zuiniger.Die van jou is wel stoer, maar ach ik heb toch geen dames die ik kan oppikken in mijn auto.
Had wel bijna een civic gewild.
Zorg in de eerste plaats voor een goed en vooral recent theorieboek en lees dat grondig door.quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:14 schreef mvm. het volgende:
Ik heb al een aantal rijlessen gedaan en dat gaat me allemaal wel redelijk af maar moet nog steeds iets aan me theorie doen. Maar weet niet echt hoe te beginnen. Wat is nou een beetje een goede manier om goed te leren voor de theorie?
Succes!quote:Op woensdag 5 september 2012 09:20 schreef tomaat52 het volgende:
Ben zo zenuwachtig als de neten.Om 10:15 gaat het beginnen.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 5 september 2012 11:25 schreef tomaat52 het volgende:
Geslaagd.
Gestelde vragen gevaarherkenning: 25
Goed beantwoord: 17
Gestelde vragen verkeersregels en verkeersinzicht: 40
Goed beantwoord: 38
Gefeliciteerd.quote:Op woensdag 5 september 2012 12:14 schreef PAAC het volgende:
Wist niet dat er een topic voor was, ben zelf nu ook met rijlessen bezig (eindelijk) en gisteren theorie gehaald(7 fout gevaar herkenning, 3 fout regels en inzicht).
Hoop dat ik morgen avond geen "op het zebrapad overstekende voetgangers" over het hoofd zie (al 3x gedaan)
Feli met je theorie.quote:Op woensdag 5 september 2012 12:14 schreef PAAC het volgende:
Wist niet dat er een topic voor was, ben zelf nu ook met rijlessen bezig (eindelijk) en gisteren theorie gehaald(7 fout gevaar herkenning, 3 fout regels en inzicht).
Hoop dat ik morgen avond geen "op het zebrapad overstekende voetgangers" over het hoofd zie (al 3x gedaan)
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 5 september 2012 11:25 schreef tomaat52 het volgende:
Geslaagd.
Gestelde vragen gevaarherkenning: 25
Goed beantwoord: 17
Gestelde vragen verkeersregels en verkeersinzicht: 40
Goed beantwoord: 38
Belangrijk is dan wel te letten op stap 3.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:42 schreef Anne het volgende:
http://www.hulpbijautotewater.nl/stappenplan/
Het belangrijkste is dat u zo snel mogelijk de auto verlaat.
Dit inderdaad, in het begin dacht ik ook van shit ik heb een fout gemaakt ik ga zakken en toen ontspande ik mijzelf, je hebt heel examen nog om je te laten zien en dat was ook zo, dat punt noemde ze op samen met een ander punt en ik was geslaagd.quote:Op woensdag 5 september 2012 14:28 schreef tuut-chips het volgende:
Rijbewijs maandag aangevraagd en net al opgehaald! Supersnel dus!
Wat ik wel iedereen die zijn praktijk gaat doen: niet opgeven als het even niet lukt of je een ingreep hebt!
Ik had na ongeveer 10 minuten een ingreep (niet goed gekeken bij een kruispunt), maar daarna reed ik blijkbaar een stuk overtuigender. Examinator heeft me toen nog een keer langs het stuk waar ik een ingreep had laten rijden, en toen ging het wel goed. Gewoon je examen uitrijden dus, ook al denk je dat je gezakt bent!
Je beseft dat je heel veel mazzel hebt gehad? Ingreep is normaal gesproken rechtsomkeert naar CBR.quote:Op woensdag 5 september 2012 14:28 schreef tuut-chips het volgende:
Rijbewijs maandag aangevraagd en net al opgehaald! Supersnel dus!
Wat ik wel iedereen die zijn praktijk gaat doen: niet opgeven als het even niet lukt of je een ingreep hebt!
Ik had na ongeveer 10 minuten een ingreep (niet goed gekeken bij een kruispunt), maar daarna reed ik blijkbaar een stuk overtuigender. Examinator heeft me toen nog een keer langs het stuk waar ik een ingreep had laten rijden, en toen ging het wel goed. Gewoon je examen uitrijden dus, ook al denk je dat je gezakt bent!
Tegenwoordig niet meer hoor, ze laten je examen gewoon afmaken.quote:Op woensdag 5 september 2012 21:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je beseft dat je heel veel mazzel hebt gehad? Ingreep is normaal gesproken rechtsomkeert naar CBR.
Examinator zei ook dat bij bijna 50% van alle examens hij daar een ingreep moest doen omdat dat een ontzettend kut kruispunt is. Bij mij viel het zelfs nog wel meequote:Op woensdag 5 september 2012 21:29 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je beseft dat je heel veel mazzel hebt gehad? Ingreep is normaal gesproken rechtsomkeert naar CBR.
Je mag het wel afmaken maar dan ben je wel gezaktquote:Op woensdag 5 september 2012 21:33 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Tegenwoordig niet meer hoor, ze laten je examen gewoon afmaken.
Je kan je nog wel bewijzen.quote:Op woensdag 5 september 2012 21:46 schreef princess-a het volgende:
[..]
Je mag het wel afmaken maar dan ben je wel gezakt
Blijkbaar niet dus hequote:Op woensdag 5 september 2012 21:46 schreef princess-a het volgende:
[..]
Je mag het wel afmaken maar dan ben je wel gezakt
Tegenwoordig?quote:Op woensdag 5 september 2012 21:33 schreef Oceanview het volgende:
[..]
Tegenwoordig niet meer hoor, ze laten je examen gewoon afmaken.
Is dat niet dat ze geparkeerd is?quote:Op woensdag 5 september 2012 21:56 schreef tomaat52 het volgende:
Vandaag iemand zien zakken op de parkeerplaats van het Cbr.
Wij reden over de parkeerplaats toen iemand plotseling naar voren schoot.![]()
Dus mijn moeder d'r auto parkeren, zien we dat meisje en haar examinator weer uitstappen en naar binnen lopen.
Tof.quote:Op woensdag 5 september 2012 22:18 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Tegenwoordig?
In principe rijdt men altijd het examen uit. Tenzij leerling er echt een potje van maakt.
* ook geslaagd is met ingreep.
Moet ik er wel bijzeggen dat 't ruim 11 jaar geleden was.quote:
Ik doe hetzelfde met de rijlessen. Mijn instructeur zegt dan dat omdat ik afrem/voorzichtig ben de andere de indruk kan geven om hem voor te laten gaan en dat die dan dus eerder kan gaan oversteken.quote:Op woensdag 5 september 2012 22:48 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Moet ik er wel bijzeggen dat 't ruim 11 jaar geleden was.
Een man in een scootmobiel wilde oversteken (geen vop), maar het was voor mij niet duidelijk of 'ie door zou rijden, dus ik hield in maar stopte niet. Ik had eigenlijk voorrang, maar examinator greep in en liet het mannetje voorgaan omdat ik aan het tapdansen was op de pedalen. (voorrang nemen mag niet, omdat je geen recht hebt op een aanrijding). Bij terugkomst hadden we het er even over, maar ik was toch geslaagd, want de rest van de rit ging wel goed.
En dat rijdt nu met 25,5 meter over 's lands wegen.quote:Op woensdag 5 september 2012 22:48 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Moet ik er wel bijzeggen dat 't ruim 11 jaar geleden was.
Een man in een scootmobiel wilde oversteken (geen vop), maar het was voor mij niet duidelijk of 'ie door zou rijden, dus ik hield in maar stopte niet. Ik had eigenlijk voorrang, maar examinator greep in en liet het mannetje voorgaan omdat ik aan het tapdansen was op de pedalen. (voorrang nemen mag niet, omdat je geen recht hebt op een aanrijding). Bij terugkomst hadden we het er even over, maar ik was toch geslaagd, want de rest van de rit ging wel goed.
Tja moet je toch gaan lessen he.quote:Op donderdag 6 september 2012 12:54 schreef mitchelll0181 het volgende:
Hmm net theorie voor motor aangevraagd.. helemaal geen zin om te lessen..Marr wil wel motor rijden ..
Op hol?quote:Op maandag 10 september 2012 17:14 schreef Nafi het volgende:
Gister weer een rijles gehad, nummertje 8 inmiddels![]()
Ik heb wel het gevoel dat ik redelijk vooruitgang boek. Koppeling lijkt goed te gaan, hoewel ik hem eerst niet vasthield op het aangrijpingspunt doe ik dat nu wel maar met het gassen tijdens het optrekken heb ik nog moeite. Of mijn instructeur roept dat ik moet gas geven of de motor slaat op hol omdat ik teveel gas geef![]()
Motor is wel een paar keertjes afgeslagen helaas..
Naja niet op hol maar hij maakt dan behoorlijk wat geluid. Of maakt dat niet uit zolang je zonder schokken wegkomt?quote:Op maandag 10 september 2012 18:57 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Op hol?Gewoon 1800 toeren is zat om mee op te trekken.
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:58 schreef LDS het volgende:
Yes, geslaagd voor mn theorie. Dit examen was echt tien keer zo makkelijk
Nee, SMS heeft soms tijd nodig, afgelopen weekend nog ervaren op Vlieland. SMS had soms een halve dag nodig.quote:Op maandag 10 september 2012 12:48 schreef mitchelll0181 het volgende:
Gelijk een andere instructeur vragen ..
Sms komt altijd aan..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |