Leuk! Dat te rechts rijden herken ik ook van mn eerste lessen, en volgens mij. Instructeur deed eigenlijk iedereen dat in t beginquote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:18 schreef borisz het volgende:
Nou net mijn eerste rijles gehad. . Ik leef nog.
Even wennen
Sturen via de overpakmethode . Eerst op de parkeerplaats leren bochten maken en daarna direct een plaatselijk rondje. Gas geven gaat makkelijk en bleef vaak 'te rechts' rijden. Al ging dat al beter het einde van de les.
Volgende week weer daarna ook vaker in de week.
Zo lang hij niet te hard moet werken (onder de 1500 a 2000 dus) is het prima. Overigens prefereer ik bij een koude motor om wat hoger te blijven draaien. Loopt allemaal net iets soepeler, merk 's ochtends wel eens dat hij inhoud (plankgas geven en gewoon geen snelheidsverhoging zien).quote:Op woensdag 29 augustus 2012 03:02 schreef -Erick- het volgende:
Vraag: ik rij nu in een benzine auto, neem aan dat onder de 3k toeren je zuinig aan het rijden bent toch? Als ik 50km/u rijd dan zit ik er net ietsje onder in zijn 3, of is het toch beter naar zijn 4 te schakelen. Heb het wel gedaan maar dat is zo k*t als je moet remmen of gas los moet laten.
Meer licht trekt meer aandacht en valt sneller op.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 19:56 schreef JochemP het volgende:
Krijg je een boete als je zonder verlichting aan te zetten uit je auto zwemt?
Ja dat geloof ik maar de lampjes zouden echt het laatste zijn waar ik aan zou denken als ik met auto en al het water in tyfquote:Op woensdag 29 augustus 2012 20:07 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Meer licht trekt meer aandacht en valt sneller op.
Ik ook niet hoor.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 20:08 schreef JochemP het volgende:
[..]
Ja dat geloof ik maar de lampjes zouden echt het laatste zijn waar ik aan zou denken als ik met auto en al het water in tyf
Leuke vraag. Persoonlijk lijkt mij, in het geval van je praktijkvoorbeeld, het linker schema (dus achter elkaar langs) de beste manier in deze situatie.quote:Op zondag 26 augustus 2012 19:54 schreef RacerDKB het volgende:
Misschien is het heel vanzelfsprekend en ik heb het al eens tijdens de les gevraagd maar het is weer weggezakt, maar ik heb de volgende vraag:
In de volgende afbeelding, wanneer pas je de linkersituatie toe en wanneer de rechter?
[ afbeelding ]
Als er genoeg ruimte is dan lijkt de rechter me mogelijk, maar zijn hier ook geschreven regels voor? Hoe communiceer je met de andere bestuurder hoe het gaat gebeuren, etc.?
Zoals dit praktijkvoorbeeld:
[ afbeelding ]
De bruine Peugeot gaat naar zijn links richting de stoplichten, en wij gaan naar onze links van de stoplichten af. Hoe los je dit op en wie gaat eerst?
Hoeveel lessen heb je nog om eraan te werken?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:43 schreef Paxcon het volgende:
Mijn aandachtspuntjes zijn nu naderingssnelheid rotondes en plek op de weg. Ik kom soms met te hoge snelheid aan of heb de koppeling nog niet laten opkomen als ik de rotonde oprijd, hetgeen m'n instructeur wel wil.
Daarnaast rij ik soms blijkbaar bijna stoepjes aan de rechterkant aan als ik wil remmen of krappe straatjes doormoet
Oh genoeg, volgens mij heb ik nog iets van 20 uur over van m'n pakket Maar er zal vast nog wel meer aan schorten.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:45 schreef H-D het volgende:
[..]
Hoeveel lessen heb je nog om eraan te werken?
Ooh das wel genoeg voor die dingetjes tochquote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:47 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Oh genoeg, volgens mij heb ik nog iets van 20 uur over van m'n pakket Maar er zal vast nog wel meer aan schorten.
Grappig is dat, je krijgt tijdens rijles geleerd te schakelen voor de rotonde, bocht o.i.d. Ik ben eigenlijk altijd aan het schakelen in het uitkomen van een bocht/rotonde.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:43 schreef Paxcon het volgende:
Mijn aandachtspuntjes zijn nu naderingssnelheid rotondes en plek op de weg. Ik kom soms met te hoge snelheid aan of heb de koppeling nog niet laten opkomen als ik de rotonde oprijd, hetgeen m'n instructeur wel wil.
Daarnaast rij ik soms blijkbaar bijna stoepjes aan de rechterkant aan als ik wil remmen of krappe straatjes doormoet
Ja volgens mij wel...quote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:48 schreef H-D het volgende:
[..]
Ooh das wel genoeg voor die dingetjes toch
Heb je ook alle bijzondere verrichtingen al gedaan enzo?
Handrem en donut?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:50 schreef Paxcon het volgende:
Keren: 3x steken, bochtje achteruit, halve draai
Je hoort, voor het goede, je schakelen voor de actie gedaan te hebben, zodat je daar met 2 handen kan rijden. Echter, eerste beste keer dat jij voor een rood VKItje loopt en links/rechtsaf wilt, moet je ook in de bocht schakelen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:52 schreef Pino112 het volgende:
Ik heb helemaal niks geleerd met de les qua overpakken/weetikveel? .
Tis me ook niet gezegd door een examinator dat ik het niet goed doe.
Dat zijn ze idd:Pquote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:50 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja volgens mij wel...
Parkeren: achteruit, vooruit, achteruit file, vooruit file,
Stilzetten
Hellingproef
Keren: 3x steken, bochtje achteruit, halve draai
Dat zijn ze toch?
Ik heb het over hoe je je stuur vast 'moet' houden.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 21:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je hoort, voor het goede, je schakelen voor de actie gedaan te hebben, zodat je daar met 2 handen kan rijden. Echter, eerste beste keer dat jij voor een rood VKItje loopt en links/rechtsaf wilt, moet je ook in de bocht schakelen.
In de winter met sneeuw lukt dat wel erg goed, toen kon ik in bredere straatjes met de handrem in 1x omdraaienquote:
Oh... vandaar dat ik me het niet kon herrineren dan.. het bestaat gewoon niet?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
Vooruit filé? Zullen we het bij achteruit houden? Vooruit lukt alleen als je 2 of 3 plaatsen vrij hebt of als je over de stoep heen draait.
Het bestaat wel maar je hebt tenminste 2 plaatsen nodigquote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:01 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Oh... vandaar dat ik me het niet kon herrineren dan.. het bestaat gewoon niet?
Jawel maar gewoon niet handig vaak.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:01 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Oh... vandaar dat ik me het niet kon herrineren dan.. het bestaat gewoon niet?
Heb je parkeersensoren?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:10 schreef Paxcon het volgende:
Oh.. nouja bij het lessen moet ik telkens achteruit doen dus dat zal dan inderdaad wel niet erg praktisch zijn.
Volgens mij niet, nooit iets van gehoord. Wel een schermpje waarop staat welke versnelling ik zit en dat aangeeft wanneer ik moet schakelen.quote:
Okee...ook iets waar reed je ook alweer in?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:12 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Volgens mij niet, nooit iets van gehoord. Wel een schermpje waarop staat welke versnelling ik zit en dat aangeeft wanneer ik moet schakelen.
Een volkswagen golf V ofzoquote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:14 schreef H-D het volgende:
[..]
Okee...ook iets waar reed je ook alweer in?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |