Jaja, v/d most blabla. Maar met een fatsoenlijke opleiding word het in een keer wel heel wat makkelijker. Miljoenen, boeiend. Leuk vast inkomen met zekerheid, dat is meer waard. De kans dat je dat met MAVO haalt? (leuk als in 1.5 keer modaal) minimaal.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:13 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Vooropleiding wil niet per definitie zeggen dat het bepaald of je je toekomst vergooid.
Ik heb iemand met een universitaire opleiding gekend die nu als schoonmaker aan het werk is. En ik ken iemand met uitsluitend Mavo die uiteindelijk voor enkele miljoenen een succesvol bedrijf heeft verkocht.
Ik hoef niet persee te leven in een huis van 5 ton met elke dag op je luie reet niks doenquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:13 schreef Esses het volgende:
[..]
Heb je mij dat horen zeggen? Of wil je liever eindigen als ER (sorry ER), postbode bij Post NL, lange dagen, weinig geld? Je hele leven bij Defensie blijven werken... Een fantasie, niet eens een droom.
[..]
Nee, dat heb je mij niet horen zeggen. Hij zegt alleen iets over kansen enzo.
Zo weinig?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:12 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Fokkers zijn allemaal universitair opgeleid en verdienen op zijn minst de Balkenendenorm.
Je hebt mij niets hoeven zeggen over een huis van 5 ton. Maar stratenmaker is ook een tof beroep. Vooral als je 57 bent.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:15 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Ik hoef niet persee te leven in een huis van 5 ton met elke dag op je luie reet niks doen
Ooit van deeltijdopleidingen gehoord?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:16 schreef Esses het volgende:
[..]
Je hebt mij niets hoeven zeggen over een huis van 5 ton. Maar stratenmaker is ook een tof beroep. Vooral als je 57 bent.
Ze verdienen het wel, maar krijgen het nietquote:
Deeltijdopleidingen, het sprookje van een goed papiertje halen als je bij de baas werkt. En wat als je voor 6 maanden van huis gaat? Je oefeningen nog compleet vergeten. Blijft er ineens weinig over van je deeltijdopleiding.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:16 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Ooit van deeltijdopleidingen gehoord?
Want je kan na je tijd bij DEF niet deeltijd doen met een andere baan.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:18 schreef Esses het volgende:
[..]
Deeltijdopleidingen, het sprookje van een goed papiertje halen als je bij de baas werkt. En wat als je voor 6 maanden van huis gaat? Je oefeningen nog compleet vergeten. Blijft er ineens weinig over van je deeltijdopleiding.
Oh, NA def zelfs. Van welke baan wil je dat in vredesnaam gaan betalen?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:19 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Want je kan na je tijd bij DEF niet deeltijd doen met een andere baan.
Er zijn genoeg banen waar je redelijk mee kan verdienen en dus ook wel een opleiding kan betalen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:19 schreef Esses het volgende:
[..]
Oh, NA def zelfs. Van welke baan wil je dat in vredesnaam gaan betalen?
Want je kan natuurlijk ook geen geld sparen. Dat is onmogelijkquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:19 schreef Esses het volgende:
[..]
Oh, NA def zelfs. Van welke baan wil je dat in vredesnaam gaan betalen?
Da's in het bezuinigingen topic geloof ikquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:21 schreef jankaas020 het volgende:
@marymouse: had jij laatst niet een plaatje gepost met het verschil wat waar aan uitgegeven, zoals defensie, zorg en onderwijs? of was dat iemand anders?
ik probeer het terug te vind op m'n phone, zonder succes..
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:21 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Er zijn genoeg banen waar je redelijk mee kan verdienen en dus ook wel een opleiding kan betalen.
Nu je nog bij je ouders woont lijkt 1000 euro heel veel. Maar straks, als je bij de baas werkt, misschien zelfs uit huis gaat... dan is 1000 euro ineens hel weinig. Heel, heel, heel, heul weinig.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:21 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Want je kan natuurlijk ook geen geld sparen. Dat is onmogelijk
Was ik ja:quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:21 schreef jankaas020 het volgende:
@marymouse: had jij laatst niet een plaatje gepost met het verschil wat waar aan uitgegeven, zoals defensie, zorg en onderwijs? of was dat iemand anders?
ik probeer het terug te vind op m'n phone, zonder succes..
Klopt heb ik het ook geplaatst. Wordt een beetje moe van de piepers die blijven roepen dat zorg vóór defensie moet gaan, dus dat er best nog een miljard van defensie af kan voor de zorgquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:22 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Da's in het bezuinigingen topic geloof ik
Ja natuurlijk, je moet je huis, gas elektra water etc. allemaal betalen, daar blijft een klein deel van over wat je kan gebruiken zelf. Als je daar delen van spaart kan je ook wel een opleiding betalen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:22 schreef Esses het volgende:
[..]
[..]
Nu je nog bij je ouders woont lijkt 1000 euro heel veel. Maar straks, als je bij de baas werkt, misschien zelfs uit huis gaat... dan is 1000 euro ineens hel weinig. Heel, heel, heel, heul weinig.
Ik had het lopen te lang uitgesteld en net even krachttraining gedaan en mezelf verplicht om m'n reet naar buiten te slepen. Je begint wel sneller te rennen bij elke kraak en koeiengehuil dat je hoortquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:08 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Da's echt kut jaWaarom doe je dat dan ook
QFTquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:12 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Fokkers zijn allemaal universitair opgeleid en verdienen op zijn minst de Balkenendenorm.
Veel werkgevers vergoeden trouwens ook een deel van je opleidingskosten. Ik heb een universitaire opleiding (niet afgemaakt) in deeltijd gedaan en 75% van de kosten werd door mijn werkgever vergoed.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:24 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, je moet je huis, gas elektra water etc. allemaal betalen, daar blijft een klein deel van over wat je kan gebruiken zelf. Als je daar delen van spaart kan je ook wel een opleiding betalen.
Mietjequote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:26 schreef samthegreat5 het volgende:
[..]
Ik had het lopen te lang uitgesteld en net even krachttraining gedaan en mezelf verplicht om m'n reet naar buiten te slepen. Je begint wel sneller te rennen bij elke kraak en koeiengehuil dat je hoort.
Gevonden: [DEF] Defensie bezuinigingen 2012 #10quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:22 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Da's in het bezuinigingen topic geloof ik
dankjewel.quote:
Een leuke MBO/HBO opleiding, excl. boeken en reiskosten is nogal wat voor nodig aan financiële middelen. Ja, je hebt gelijk. Je kunt sparen. Als je mega lang wilt sparen.... tjah... Dan heb je daarna nog je tijdsprobleem. van tussen de 1500 en de 2600 euro BRUTO, houd je 1300-1700 netto over. Succes met huis, GWE, internet, televisie, auto alles betalen. PLUS je opleiding. Oja, shit, je werkte deeltijd. Lever van dat bedrag ook nog maar een deel in.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:24 schreef BredeBradda het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, je moet je huis, gas elektra water etc. allemaal betalen, daar blijft een klein deel van over wat je kan gebruiken zelf. Als je daar delen van spaart kan je ook wel een opleiding betalen.
MITS het raakvlak heeft met je werkgebied, want dan is het belastingaftrekbaar. Waarom denk je anders dat werkgevers het vergoeden.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 22:27 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Veel werkgevers vergoeden trouwens ook een deel van je opleidingskosten. Ik heb een universitaire opleiding (niet afgemaakt) in deeltijd gedaan en 75% van de kosten werd door mijn werkgever vergoed.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |