abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116008740
Ja. Natuurlijke progressie heet dat.

:')
pi_116008747
Nou ja, ik weet niet hoe ik het moet zien. Dat Wiggins een goede ronderenner is geworden, was wel eerder duidelijk. Zeker op dat parcours had ie een buitenkansje. Veel tijdritkilometers, Evans die aan zijn jaar teveel bezig was, geen Contador en Andy Schleck en verder geen andere renners van zijn kwaliteiten.

Je weet nooit wat er écht achter de schermen gebeurt bij Sky, maar ik houd het voorlopig op een gunstige samenloop van omstandigheden waardoor ze één en twee werden. Het meest verrassende blijf ik de doorbraak van Froome in de Vuelta vinden.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 25 augustus 2012 @ 23:33:43 #228
862 Arcee
Look closer
pi_116008756
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 23:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Tegenwoordig zwemmen ze toch al sneller zonder die pakken dan met ?
Sporadisch nog maar, maar enkele records zijn al gebroken idd. Kwestie van tijd voor al die records zijn gebroken.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_116008855
quote:
Lance Armstrong is als tweede geëindigd in de Power of Four, een zware mountainbikewedstrijd voor amateurs over vier bergen in het skigebied van Aspen. Na alle commotie gisteren rond zijn beslissing om de strijd tegen de dopingaantijgingen op te geven en het besluit van het Amerikaanse antidopingbureau Usada om hem zijn zeven tourtitels af te nemen, besloot Armstrong toch 'gewoon' op de fiets te stappen.

Amstrong liet na afloop weten dat het goed met hem ging. 'Ik ben meer rust dan ik de afgelopen tien jaar heb gehad. Niemand hoeft medelijden met mij te hebben. Het gaat geweldig.' Hij maakte zich er meer druk om dat hij in de race werd verslagen door de 16-jarige Keegan Swirbul. 'Nu ga ik een cheeseburger eten', zei hij na zijn korte intermezzo met de toegestroomde Amerikaanse verslaggevers.

Hij reed de wedstrijd in het shirt van Livestrong, de foundation die hij heeft opgezet in de strijd tegen kanker. Volgens zijn woordvoerder Mark Higgins was de start in de wedstrijd niet tegen de regels van Usada, dat hem ook levenslang schorste. Armstrong wilde zondag ook starten in een marathon, maar hij ziet daar waarschijnlijk vanaf.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-gaat-geweldig.dhtml

Blijf het wel jammer vinden dat Armstrong door de actie van Usada ook geen Iron Man competitie mag doen.
pi_116008887
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 23:33 schreef Leatherface het volgende:
Nou ja, ik weet niet hoe ik het moet zien. Dat Wiggins een goede ronderenner is geworden, was wel eerder duidelijk. Zeker op dat parcours had ie een buitenkansje. Veel tijdritkilometers, Evans die aan zijn jaar teveel bezig was, geen Contador en Andy Schleck en verder geen andere renners van zijn kwaliteiten.

Je weet nooit wat er écht achter de schermen gebeurt bij Sky, maar ik houd het voorlopig op een gunstige samenloop van omstandigheden waardoor ze één en twee werden. Het meest verrassende blijf ik de doorbraak van Froome in de Vuelta vinden.
Maar Wiggins werd 130e ofzo in de Tour in 2007. In het jaar waarin hij riep dat hij hoopte dat hij ooit een tijdrit zou winnen, waarin hij zei dat als dat gebeurde het niet met een minuut verschil zou zijn, omdat hij het clean zou doen. En nu zijn we hier in 2012. In 2007 5% lichaamsvet en een redelijke tijdrijder, dramatisch bergop. In 2012, naar eigen zeggen 7/8 kg afgevallen (het opvallende is dat volgens de Olympische spelen 2012 hij helemaal niet afgevallen is, hij stond op die site op 77kg), supertijdrijder en bergop het sterkste na Froome...
pi_116008936
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 23:36 schreef Ericr het volgende:

[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-gaat-geweldig.dhtml

Blijf het wel jammer vinden dat Armstrong door de actie van Usada ook geen Iron Man competitie mag doen.
Hoezo? Hij heeft 18 jaar wielervolgers bedrogen en daarmee miljoenen verdiend en nu moeten we het jammer vinden dat hij eindelijk gestraft wordt?
pi_116009092
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 23:37 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Maar Wiggins werd 130e ofzo in de Tour in 2007. In het jaar waarin hij riep dat hij hoopte dat hij ooit een tijdrit zou winnen, waarin hij zei dat als dat gebeurde het niet met een minuut verschil zou zijn, omdat hij het clean zou doen. En nu zijn we hier in 2012. In 2007 5% lichaamsvet en een redelijke tijdrijder, dramatisch bergop. In 2012, naar eigen zeggen 7/8 kg afgevallen (het opvallende is dat volgens de Olympische spelen 2012 hij helemaal niet afgevallen is, hij stond op die site op 77kg), supertijdrijder en bergop het sterkste na Froome...
Wiggins pre en na 2008 is inderdaad wel een opvallend verschil. Nu is het wel zo dat hij na de Spelen van Peking de baan vaarwel zegde, maar binnen een jaar uitgroeien tot ronderenner (immers vierde in de Tour) is wel opvallend. Dat jaar was hij nog wel in dienst van Garmin.
pi_116009171
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 23:42 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Wiggins pre en na 2008 is inderdaad wel een opvallend geval. Nu is het wel zo dat hij na de Spelen van Peking de baan vaarwel zegde, maar binnen een jaar uitgroeien tot ronderenner (immers vierde in de Tour) is wel opvallend. Dat jaar was hij nog wel in dienst van Garmin.
Niet helemaal natuurlijk, 1 van de beste baanwielrenners van zijn tijd en al vele grote prijzen voordat hij op de weg naam begon te maken. Iemand die 4 Km kan rijden op de baan met een gemiddelde van 55km/uur kan met specifieke training ook langere tijdritten aan. Die 4 km is al grotendeels aeroob, het vermogen had Wiggins dus al. Maar dan had ik zelf meer een Boardman transformatie verwacht dan de renner die we nu zien.
pi_116009174
Ik weet inderdaad niet wat ik van 2009 moet denken, al is het nog wel een heel verschil met nu. In 2009 verloor hij in de enige zware bergetappe dat jaar nog een minuut of 3, verder waren het vooral aankomsten zoals nu in de Vuelta met één aankomst bergop als enige klim, dat is met een tijdrijdersfilosofie nog wel te doen.
pi_116009370
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 23:45 schreef Ericr het volgende:

[..]

Niet helemaal natuurlijk, 1 van de beste baanwielrenners van zijn tijd en al vele grote prijzen voordat hij op de weg naam begon te maken. Iemand die 4 Km kan rijden op de baan met een gemiddelde van 55km/uur kan met specifieke training ook langere tijdritten aan. Die 4 km is al grotendeels aeroob, het vermogen had Wiggins dus al. Maar dan had ik zelf meer een Boardman transformatie verwacht dan de renner die we nu zien.
Het vreemde is dat in die periode zijn proloog minder was dan nu, met, dat moet wel, minder spiermassa (aangezien vetpercentage in 2007 5% was). Dus of hij heeft niet zoveel gewicht verloren als hij zegt, of hij heeft dat gedaan zonder vermogen te verliezen op korte afstanden. Beide gevallen zouden een raadsel zijn.

Wiggins in 2007.
pi_116009480
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 23:50 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Het vreemde is dat in die periode zijn proloog minder was dan nu, met, dat moet wel, minder spiermassa (aangezien vetpercentage in 2007 5% was). Dus of hij heeft niet zoveel gewicht verloren als hij zegt, of hij heeft dat gedaan zonder vermogen te verliezen op korte afstanden. Beide gevallen zouden een raadsel zijn.

[ afbeelding ]
Wiggins in 2007.
gast , iedereen in de tour gebruikt, snap je het nu????
pi_116009510
Nee hoor. Er is redelijk bewijs om aan te nemen dat Basso sinds zijn comeback clean is bijvoorbeeld.
pi_116009516
Klopt het dat de verjaringstermijn bij resultaten afpakken normaal 8 jaar is?
Geen mobiele telefoon en nog nooit ge-sms't.
Heerlijk tegen de stroom in
pi_116009551
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 23:54 schreef Panthera. het volgende:
Nee hoor. Er is redelijk bewijs om aan te nemen dat Basso sinds zijn comeback clean is bijvoorbeeld.
welk bewijs?
pi_116009581
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 23:54 schreef Wilskracht het volgende:
Over het algemeen wel, maar dat kan veranderd worden (hoe dat legaal zit, dat weet ik niet), wat in dit geval zo is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 23:55 schreef THEFXR het volgende:

[..]

welk bewijs?
Watt data enzovoorts. Ik heb het niet bij de hand nu, maar heb het een tijdje geleden bekeken en dat is vrij geloofwaardig.
pi_116009588
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 23:54 schreef Wilskracht het volgende:
ja
pi_116009637
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 23:56 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Over het algemeen wel, maar dat kan veranderd worden (hoe dat legaal zit, dat weet ik niet), wat in dit geval zo is.
Dus de UCI kan in beroep gaan bij het CAS met als reden de verjaringstermijn.
pi_116009684
dat zullen ze dan wel doen.
Hoewel, als betekent dat het openbaar wordt misschien niet. Want ik vemoed dat de rol van het UCI in deze zaak allesbehalve zuiver is.
pi_116009762
Ik weet niet precies wat de opties van de UCI zijn. In ieder geval kunnen ze de USADA uitspraak aanvechten of die accepteren. Maar de UCI kennende zullen ze wel een kleine technische onjuistheid aangrijpen om alles in de doofpot te doen. Voor een organisatie die 125,000 dollar ontving ter compensatie van het in een doofpot stoppen van Lance's positieve EPO test van 2001 hoef je niet veel te verwachten.
pi_116009781
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 23:59 schreef Wombcat het volgende:
dat zullen ze dan wel doen.
Hoewel, als betekent dat het openbaar wordt misschien niet. Want ik vemoed dat de rol van het UCI in deze zaak allesbehalve zuiver is.
Als ze het niet doen doe dan maar geen winnaar van al die Tour de Francen.
pi_116009879
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 00:01 schreef Panthera. het volgende:
Ik weet niet precies wat de opties van de UCI zijn. In ieder geval kunnen ze de USADA uitspraak aanvechten of die accepteren. Maar de UCI kennende zullen ze wel een kleine technische onjuistheid aangrijpen om alles in de doofpot te doen. Voor een organisatie die 125,000 dollar ontving ter compensatie van het in een doofpot stoppen van Lance's positieve EPO test van 2001 hoef je niet veel te verwachten.
USADA uitspraak moeten ze accepteren. Ze kunnen alleen in beroep bij het CAS.
pi_116010036
Ja, daar doelde ik op ;)
  zondag 26 augustus 2012 @ 03:31:23 #248
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_116013919
Breaking news: Armstrong moet ook maanlanding alsnog inleveren. Buzz Aldrin nu als eerste op de maan.
http://www.speld.nl/2012/(...)anlanding-inleveren/
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  zondag 26 augustus 2012 @ 04:12:20 #249
pi_116014229
  zondag 26 augustus 2012 @ 04:20:54 #250
pi_116014264
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 23:22 schreef peaceman het volgende:

[..]

Dus jij vindt dat Mercx zijn titels ook uit de boeken moeten? Die is namelijk wel positief bevonden... Wordt een flinke klus om dan normale klassementen te krijgen...
Merckx reed in een tijd waarbij je voor dopinggebruik een boete ipv een schorsing kreeg. (zie Zoetemelk meerdere keren bv) , de uitslagen waarbij hij betrapt werd zijn trouwens uit zijn erelijst geschrapt ...

't belangrijkste feit blijft voor mij trouwens dat Lance er zo alles aan doet/deed om 'clean' te blijven overkomen. Dat deed eigenlijk behalve hem géén enkele grote wielrenner uit het verleden. De perfecte reactie op de aanklachten van het USADA was geweest : "Ja ik heb gepakt, ik geef het nu toe, maar so what ? Van elke Tour die ik gewonnen heb is ondertussen al de volledige top 10 betrapt of hebben ze dopinggebruik toegegeven"

Maar nee, Lance is écht de complete rotzak die het niet eens wil toegeven, die niet eens het 'waarom' wil zeggen ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')