abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115964909

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - 1-2 - eentwee

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

<iframe height='454' width='300' frameborder='0' allowtransparency='true' scrolling='no' src='http://app.strava.com/clubs/fok-recreatieve-wielrenners/latest-rides/0dcfd2b549ee27475b4706ec4f3e1fba1d5ef7ff?show_rides=true'></iframe>

<iframe height='160' width='300' frameborder='0' allowtransparency='true' scrolling='no' src='http://app.strava.com/clubs/fok-recreatieve-wielrenners/latest-rides/0dcfd2b549ee27475b4706ec4f3e1fba1d5ef7ff?show_rides=false'></iframe>

De marmotte in 2013?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door kanovinnie op 26-08-2012 12:33:56 ]
pi_115965069
Pff, wat een tocht :') Vanacht 2 uurtjes geslapen dus niet helemaal fit. Toch maar op fietsje terug van werk. Niet vooruit te branden :( Toen kort achter elkaar 2 flinke buien en bij oudewater met nog zo'n 25 - 30 km te gaan zakte ik ineens door m'n zadel waardoor zadelpunt rest van de tocht in m'n zak stond gericht :X Naja, zag kinderen toch al niet echt zitten.

Nu eerst; bier. :)
pi_115965832
Gelukkig wordt het wel heerlijk fietsweer dit vrije weekend!

:')
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:28:07 #4
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115969991
Zaterdag heb ik een bruiloft op de planning. Ik ga niet teveel drinken want ik ga zondag naar de club.

Het maakt me eigenlijk niet uit als het regent. Ik ga er met de auto heen en ik kan daar douchen.
pi_115971665
Ik heb gelukkig al 430km gefietst sinds maandag, dus mag dit weekend wel even uitrusten :)
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_115974346
Ik nog maar 30 sinds maandag. :(
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:41:22 #7
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115974627
Ik heb nog 0km recreatief gewielrend deze week, dus ik mag nog even.
pi_115975935
Ik ook nog maar 30 recreatief.

Zondag een triatlon en dinsdag training voor NCK ploegentijdrit. Lekker bikkelen dus!
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 23:11:48 #9
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115976094
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 23:07 schreef Tommeke het volgende:
Ik ook nog maar 30 recreatief.

Zondag een triatlon en dinsdag training voor NCK ploegentijdrit. Lekker bikkelen dus!
Kom je nog naar ´t NK volgende week?
pi_115977673
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 23:11 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Kom je nog naar ´t NK volgende week?
Nein :'(

Moet beide dagen arbeiten. Anders was ik er wel bij :)
pi_115982997
Ben ook al 1.5 kilo kwijt tov maandag, zag ik net! Kan ook vocht zijn maar ik drink me echt suf!
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 08:49:29 #12
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115983020
quote:
Het is vandaag half tot zwaar bewolkt en er trekken geregeld buien over. Hierbij kan lokaal onweer voorkomen. De middagtemperatuur loopt uiteen van 19 graden in het noordwesten tot 23 graden in het zuidoosten van het land. De zuid tot zuidwestenwind is boven land matig, kracht 3 of 4, aan de kust en op het IJsselmeer vrij krachtig of krachtig, kracht 5 tot 6 en neemt vanmiddag langs de westkust waarschijnlijk tijdelijk toe tot hard, 7. Bij buien is de wind tamelijk vlagerig.
Best aardig weer vandaag volgens mij, wel een paar fikse buien net maar gieten doet het niet. Koud wordt het ook niet met 19/23 graden en veel wind. Lijkt me prima weer voor een training. Gaan er nog mensen fietsen hier?
pi_115983631
ik hoop morgen op de fiets Ronde van Midden Nederland te kunnen gaan kijken/afsteken. Hopen dat dat beetje te doen is, anders toch de auto in als het weer niet wil meewerken :S
everyone's a critic...
even you ! !
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 09:57:42 #14
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_115983777
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 08:49 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Best aardig weer vandaag volgens mij, wel een paar fikse buien net maar gieten doet het niet. Koud wordt het ook niet met 19/23 graden en veel wind. Lijkt me prima weer voor een training. Gaan er nog mensen fietsen hier?
Nope. Ik sta trouwens op 0 km deze week. Wel 45 gelopen...
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 10:14:47 #15
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115984051
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 09:57 schreef No-P het volgende:

Nope. Ik sta trouwens op 0 km deze week. Wel 45 gelopen...
Druk met de studie zeker?

Ik ga zo even naar de gym voor het bovenlijf. Op de stadsfiets, eigenlijk wil ik met de auto omdat ik rustdag heb maar de boel is hier half afgesloten ivm cityracing morgen dus ik kan beter even op de fiets gaan, 't is toch vlakbij.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 10:32:42 #16
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_115984350
Zowaar is Patroon in de juiste provincie gebleven, Marco is het dorp niet uit geweest, dus de KOM's zijn veilig. En toch 1 kwijt. Wat een kutvakantie ;(
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_115984458
Ik zit vast op een boot :(
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 10:43:19 #18
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_115984527
ik ga fietsen B-)
.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 10:44:27 #19
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_115984550
Ghehe, vertel? Ik heb een stukje gevonden van 86% volgens mijn garmin :P Knappe jongen als je daar naar boven fietst.

Daarnaast vrij weinig sportieve dingen gedaan, 1 wandeling van 12 km met ~1200 hoogtemeters en een kortere met 700 (maar die begon op 1800 en eindigde op 2300)

Noord spanje is _O_
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 10:53:42 #20
545 dop
:copyright: dop
pi_115984709
:W
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 10:32 schreef kanovinnie het volgende:
Zowaar is Patroon in de juiste provincie gebleven, Marco is het dorp niet uit geweest, dus de KOM's zijn veilig. En toch 1 kwijt. Wat een kutvakantie ;(
die kom's van jou stellen zo weinig voor die wil niemand hebben ~O>
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 10:55:31 #21
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_115984754
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 10:53 schreef dop het volgende:
~O>

[..]

die kom's van jou stellen zo weinig voor die wil niemand hebben ~O>
Kan ik me goed voorstellen :P

Heb ik hier nog wat gemist? Hoe was de meet?
Kreeg halverwege de vakantie een smsje van een maat van me die in Thailand zat, met zijn fiets. Die was een tocht van 900 km aan het doen. Toen was ik toch even jaloers.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 11:00:09 #22
545 dop
pi_115984863
Voorbeeldje van wat eentwee in het vorige deel nog zij over strava en kom.s waar bij start en eind, of routepunt te dicht op elkaar liggen.

http://app.strava.com/segments/1827503

dat zijn pas snelheden
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 11:08:14 #23
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_115985066
Precies, hoe wordt je daar KOM? Zo veel mogelijk rondjes feitsen.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 11:12:49 #24
545 dop
pi_115985165
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 11:08 schreef kanovinnie het volgende:
Precies, hoe wordt je daar KOM? Zo veel mogelijk rondjes feitsen.
veel geluk dat je gps data precies zo is dat strava zich er in verslikt en de verkeerde tijd uitrekend.

er zijn 2 andere kom's daar die de klim van de maaslandkering bestrijken die kloppen wel
en er is 1 aparte voor de afdaling die klopt meestal ook wel.

http://www.heuvelsfietsen.nl/Rest_van_Nederland/Maeslantkering-kruin.php

[ Bericht 11% gewijzigd door dop op 25-08-2012 11:27:45 ]
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 11:18:02 #25
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_115985278
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 11:12 schreef dop het volgende:

[..]

veel geluk dat je gps data precies zo is dat strava zich er in verslikt en de verkeerde tijd uitrekend.

er zijn 2 andere kom's daar die de klim van de maaslandkering bestrijken die kloppen wel
en er is 1 aparte voor de afdaling die klopt meestal ook wel.
http://app.strava.com/segments/1642226

Hier is er wat anders aan de hand, daar is een segment van 20 km aangemaakt op een klein kutrondje. Als je 1 rondje doet telt die tijd voor 20 rondjes blijkbaar :D

Edit: Hetzelfde is aan de hand bij die van jou. Die is 48 km lang.
pi_115985405
Ik wil ook KOMs!!

Ik heb een tijdje in de top 10 gestaan met een klimmetje op de Tankerberg, maar kwam veel te kort om ook maar in de buurt van de 1e plaats te komen.

* Holenbeer gaat segment in de achtertuin maken*
pi_115985483
Misschien dat één van jullie me kan helpen. Afgelopen week heb ik de ketting van mijn 'hybride' gazelle gebroken uit de categorie sportieve stadsfiets.

Nu wil ik de cassette en de ketting gaan vervangen danwel laten vervangen, alleen wil ik als het even kan een enigzins deugdelijk set er opzetten, omdat ik mijn fiets misschien wel iets wilder gebruik dan de gedmiddelde eigenaar.

Er zit een Shimano Deore afmontering op, wat volgens mij een absolute instapset is. Ik vraag me een aantal dingen af: Ik heb voor drie tandwielen en achter acht

- Is het nodig om ook voortandwielen te vervangen? Ik heb eigenlijk altijd op het grote blad gefietst voor en in het normale gebruik ligt de ketting eigenlijk nooit scheef (voor groot, achter groot)
- Is het verstandig om de voor danwel achter derailleur te vervangen?
- Maakt het nog heel veel uit wat voor ketting ik gebruik. Ik zie dat je moet kijken naar hoeveel bladen je achter hebt, maar dan nog is er verschillende keuze.

Ik wil me hier sowieso in verdiepen omdat ik ook nog een keer een race fiets wil gaan kopen en dan is dit een mooie manier om het materiaal een beetje te leren kennen.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 11:36:19 #28
545 dop
pi_115985623
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 11:29 schreef Held_op_Sokken het volgende:

- Is het nodig om ook voortandwielen te vervangen? Ik heb eigenlijk altijd op het grote blad gefietst voor en in het normale gebruik ligt de ketting eigenlijk nooit scheef (voor groot, achter groot)

als wat hier staat klopt dan rij je juist wel altijd met een scheve ketting,
deore is geen top en gaat zeker minder lang mee als de duurdere ketting en tandwielen , maar hoeft echt niet zomaar te breken omdat je er een beetje mee aan het raggen bent.
onderhoud en juist gebruiken is ook voor duur spul belangerijk.

rij je veel in modder, vuil en regen ?
maak je de ketting regelmatig schoon, en smeer je hem?
hoe en waar mee smeer je?
maak je de buitenkant van de ketting ook droog na het smeren ?
pi_115985635
je zou Raymond_K eens kunnen PMen, hij trapte zijn groep ook wel eens kapot en heeft wellicht ervaring.

Maar wat versta je onder 'wild' gebruik? Die Deore wordt toch ook op mountainbikes gebruikt? lijkt mij sterk dat het op jouw Hybride meer te verduren heeft.
pi_115985851
dop:
Een beetje scheef wel, maar ik rijd niet op de grootste twee tandwielen achter. Meestal op het 3e/4e/5e tandwiel en zelden op 7/8 achter,

Ik rijd altijd over de weg, maar soms wel in de regen wat wel wat smerigheid met zich mee brengt. Daarbij. Maar in principe doe ik vaak niet meer dan de ketting/ lopende delen een beetje bijsmeren als ik denk dat hij een beetje droog wordt. Met betrekking tot schoonmaken geldt dat ik af en toe wat vuil verwijder, maar dat is misschien wel een belangrijk onderdeel van een probleem. Dat doe ik niet echt regelmatig. Als ik smeer dan doe ik het met zo'n spuitbus van die 'niet vette' olie. De buitenkant droog maken doe ik niet.

Hoe / hoe vaak maken jullie de spullen schoon, en waarmee? Het probleem van mijn fiets is dat het een beetje lastig is om overal lekker bij te kunnen.

Holenbeer:
Met wild gebruik bedoel ik dat ik nog wel eens op de trappers ga staan. Niet echt iets waarvoor een gewone sportieve stadsfiets gebouwd is volgens mij.
pi_115986001
quote:

Er zit een Shimano Deore afmontering op, wat volgens mij een absolute instapset is.
Absoluut niet. Zit Nog alivo en acera voor.

quote:
For MTB
Acera entry; 24-speed, great braking and shifting impressive function, great price
Alivio active; 24-speed, great braking and shifting, stylish looks improved shifters, sleeker shapes, less weight
Deore enthusiast; 27-speed, great braking and shifting, light sweet parts and price
Deore LX sport; 27-speed, sweet braking and shifting, lighter, fine finish, durable nearly XT shifting and braking
Deore XT race; 27-speed, lighter, great braking and shifting, beautiful, more durable works nearly as well as XTR
XTR pro; 27-speed, superlight, phenomenal braking and shifting and ultra durable world's lightest and highest tech off-road parts group
pi_115986013
op de trappers staan lijkt mij niet echt een reden om derailleurs te vervangen. Denk eerder dat je het in de richting van onderhoud moet zoeken (waar Dop al heen ging) en dat daarom de ketting geknapt is. Ook de redelijk scheve kettinglijn bevorderd het niet.

Hoe vaak ik de ketting schoon maak varieert van het aantal ritten. Ik denk dat ik met droge ritten zo'n 500 km fiets. Met natte ritten maak ik vaker schoon.
Overigens is een quicklink wellicht iets voor jou. Kan je tussen je ketting zetten en daarmee de ketting eenvoudig van de fiets halen. Is wel makkelijk met schoonmaken
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:05:17 #33
545 dop
pi_115986275
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 11:48 schreef Held_op_Sokken het volgende:
dop:
Een beetje scheef wel, maar ik rijd niet op de grootste twee tandwielen achter. Meestal op het 3e/4e/5e tandwiel en zelden op 7/8 achter,

Ik rijd altijd over de weg, maar soms wel in de regen wat wel wat smerigheid met zich mee brengt. Daarbij. Maar in principe doe ik vaak niet meer dan de ketting/ lopende delen een beetje bijsmeren als ik denk dat hij een beetje droog wordt. Met betrekking tot schoonmaken geldt dat ik af en toe wat vuil verwijder, maar dat is misschien wel een belangrijk onderdeel van een probleem. Dat doe ik niet echt regelmatig. Als ik smeer dan doe ik het met zo'n spuitbus van die 'niet vette' olie. De buitenkant droog maken doe ik niet.

Hoe / hoe vaak maken jullie de spullen schoon, en waarmee? Het probleem van mijn fiets is dat het een beetje lastig is om overal lekker bij te kunnen.

Holenbeer:
Met wild gebruik bedoel ik dat ik nog wel eens op de trappers ga staan. Niet echt iets waarvoor een gewone sportieve stadsfiets gebouwd is volgens mij.
conclusie advies:
als je smeert dan eerst vuil verwijderen.
smeer middel mag na het smeren best even blijven zitten, maar zorg dat als je de weg op gaat de ketting aan de buitenkant zo droog mogelijk is zodat er zo min mogelijk vuil aan blijft plakken.
heb je in modder en regen gereden , dan liefst gelijk na de rit , en ander volgende ochtend, schoon en droog maken/opnieuw smeren.
gebruik niet zomaar elk willekeurig smeermiddel of olie, en gebruik ze zeker niet door elkaar.
mijn persoonlijke voorkeur is ptfe spray maar er zijn genoeg andere smeermiddelen die geen vuil aantrekken en die niet plakkerig en kleverig op de ketting achter blijven, die ook geschikt zijn.
wat merk en type ketting betreft dat zijn persoonlijk voorkeuren, maar de goedkoopste shimano ketting van 10 euro gaat een stuk minder lang mee als een dure van 40 euro.
de vraag blijft dan wel, elk jaar een nieuwe van 10 euro kopen of eens in de paar jaar 40 euro uitgeven.
en het blijft dan niet bij alleen de ketting dat verhaal gaat ook voor tandwielen op.

[ Bericht 0% gewijzigd door dop op 25-08-2012 12:19:41 ]
pi_115986320
Ik heb je post aan de favorieten toegevoegd. Ik gabij de aanschaf van nieuwe onderdelen direct ook mee aan de slag met spullen voor het onderhoud.

Dankjewel!
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:42:57 #35
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115987115
quote:
Misschien dat één van jullie me kan helpen. Afgelopen week heb ik de ketting van mijn 'hybride' gazelle gebroken uit de categorie sportieve stadsfiets.

Nu wil ik de cassette en de ketting gaan vervangen danwel laten vervangen, alleen wil ik als het even kan een enigzins deugdelijk set er opzetten, omdat ik mijn fiets misschien wel iets wilder gebruik dan de gedmiddelde eigenaar.

Er zit een Shimano Deore afmontering op, wat volgens mij een absolute instapset is. Ik vraag me een aantal dingen af: Ik heb voor drie tandwielen en achter acht

- Is het verstandig om de voor danwel achter derailleur te vervangen?
- Maakt het nog heel veel uit wat voor ketting ik gebruik. Ik zie dat je moet kijken naar hoeveel bladen je achter hebt, maar dan nog is er verschillende keuze.

Ik wil me hier sowieso in verdiepen omdat ik ook nog een keer een race fiets wil gaan kopen en dan is dit een mooie manier om het materiaal een beetje te leren kennen.
Je moet goed kijken naar de voortandwielen. Als de tanden er scherp en puntig geworden zijn kan je beter vervangen. Soms is het voor een hybride stadfiets met goedkope afmontage prijstechnisch beter een heel nieuw crankstel te monteren ipv alleen bladen vervangen.

Of je ook nieuwe derrailleurs nodig hebt? Misschien alleen achter, als er teveel zijdelingse speling op zit wel, maar dat is meestal niet het geval. Vervang eerst eens de kabels.

Ketting zou ik de goedkoopste nemen die er is voor 8speed.
pi_115987141
Hoeveel voordeel haal je als zomern00b uit klikpedalen? Ik rij nog steeds zonder, en vraag me af ik ik met mijn schijtconditie er echt profijt uit haal.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:45:49 #37
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115987181
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 12:44 schreef muzas het volgende:
Hoeveel voordeel haal je als zomern00b uit klikpedalen? Ik rij nog steeds zonder, en vraag me af ik ik met mijn schijtconditie er echt profijt uit haal.
Minstens 30/40% schat ik.

Mag ik zeggen dat echt wielrennen of mtb-en begint met klikpedalen?
pi_115987258
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 12:45 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

:o Zo veel, tuurlijk mag je dat zeggen. Als je het nog toelicht ook leren begin00bs als ik er wellicht ook iets van :P
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:49:33 #39
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115987263
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 10:55 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Kan ik me goed voorstellen :P

Heb ik hier nog wat gemist? Hoe was de meet?
Kreeg halverwege de vakantie een smsje van een maat van me die in Thailand zat, met zijn fiets. Die was een tocht van 900 km aan het doen. Toen was ik toch even jaloers.
De meet was leuk en gezellig Kanoboy, Noord Spanje is idd erg mooi, waar zat je precies?
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:52:14 #40
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115987319
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 12:49 schreef muzas het volgende:

[..]

:o Zo veel, tuurlijk mag je dat zeggen. Als je het nog toelicht ook leren begin00bs als ik er wellicht ook iets van :P
Nou, ik heb een soort racebakfiets. Op die fiets, hij is best zwaar, fiets ik net zo hard als een beginnend racefietser. Zeg 20/25km/u ongeveer. Er zitten dubbelfunctie pedalen op van Shimano, met aan de ene kant klikken en de andere kant voor een gewone schoen. Als ik met die fiets ga rijden met gewone schoenen kom ik echt amper tegen de brug op.

Met een klikpedaal kan je zowel duwen als trekken dus veel meer power en efficiëntie.
pi_115987389
Het investeren waard dus. Dat wat het duwtje wat ik nodig had. thx.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 12:55:38 #42
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115987391
Als ik mocht kiezen tussen 1 innovatie van de afgelopen 30 jaar op de fiets minder en 't zou gaan tussen de versnellingen in de remgreep of klikpedalen dan wist ik het wel.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:08:21 #43
545 dop
pi_115987665
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 12:45 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

dat mag je zeggen , 30 tot 40% betwijfel ik maar toch zeker doen het rijd gewoon meer ontspannen zeker als je er eenmaal aan gewend bent.
ken geen mensen die daar achteraf spijt van hebben gehad
pi_115987674
Voor mij zijn de klikpedalen ook echt een kwestie van gevoel. Bij een fiets zonder klikpedalen (of die enkele keer dat ik mijn racefiets met gewone schoenen berijd, bijv. als ik hem naar de FM breng) heb ik het idee dat ik óp de fiets zit. Bij een fiets mét klikpedalen heb ik het idee dat de fiets en ik één zijn. Bij dat hele meditatieve proces van fietsen hoort voor mij dat ik vast zit aan dat ding en dat ding aan mij. Of het echt 30-40% verschil maakt - dat lijkt me redelijk veel. Stel dat ik zonder 25 km/u kan, dan zou ik dus mét 33-35 km/u gaan, lijkt me niet te veel verschil.

Bij klimmen is het verschil wel meer denk ik.
pi_115987727
Als ik mijn vraag van gister (die achter in het vorige topic is beland) nog even zou mogen herhalen: ben al 10 jaar vegetariër, laatste 3 jaar eet ik wel vis. Merk sinds die 3 jaar ook echt een positief verschil in energie en uithoudingsvermogen (hoewel ik pas rond die tijd ben begonnen met wielrennen). Ook gewoon gedurende de dag.

Vraag me af wie hier ervaring heeft met het al dan niet eten van vlees en hoeveel verschil het maakt op je resultaten.

Zit er namelijk serieus aan te denken om af en toe een stukje vlees te eten (biefstuk, paardenvlees, kip) voor de proteïne, ijzer, B12, etc. (hoewel ik eerlijk gezegd na 10 jaar geen idee heb of ik het überhaupt naar binnen krijg!)
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:13:05 #46
545 dop
pi_115987772
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:10 schreef JohnDDD het volgende:
Als ik mijn vraag van gister (die achter in het vorige topic is beland) nog even zou mogen herhalen: ben al 10 jaar vegetariër, laatste 3 jaar eet ik wel vis. Merk sinds die 3 jaar ook echt een positief verschil in energie en uithoudingsvermogen (hoewel ik pas rond die tijd ben begonnen met wielrennen). Ook gewoon gedurende de dag.

Vraag me af wie hier ervaring heeft met het al dan niet eten van vlees en hoeveel verschil het maakt op je resultaten.

Zit er namelijk serieus aan te denken om af en toe een stukje vlees te eten (biefstuk, paardenvlees, kip) voor de proteïne, ijzer, B12, etc. (hoewel ik eerlijk gezegd na 10 jaar geen idee heb of ik het überhaupt naar binnen krijg!)
ik heb er geen ervaring mee , maar ken wel mensen die matig zijn met vlees.
het schijnt dat vooral kip wel goed is, dus als je iets probeert denk ik dat je daar mee moet beginnen.

je opmerking over klikpedalen en meer 1 zijn met de fiets snijd wel hout , zo kun je het denk ik wel het beste omschrijven
pi_115988021
Zit samen met fietsmaatje onderweg op de 160 km van de germania klimtocht (TCW) , nu in groesbeek op 2/3. natgeregend dus tijd voor een broodje bij een café. Op de eerste post in een café in kleve was er al gratis appeltaart bij de koffie, van de organisatie :9 Los van 2 korte heftige buitjes lekker weer hoor, veel zon en harde wind!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 13:58:59 #48
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_115988908
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 12:49 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

De meet was leuk en gezellig Kanoboy, Noord Spanje is idd erg mooi, waar zat je precies?
Goed te horen, vind 't jammer dat ik op vakantie was.

Ben in Porto geweest, Muros/portosin/santiago de compostella, in de Picos zat ik in Potes. Daarna Zarautz/san sebastiaan.

En ook nog in omgeving Huarca en salamanca geweest.
pi_115989237
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 13:08 schreef JohnDDD het volgende:
Voor mij zijn de klikpedalen ook echt een kwestie van gevoel. Bij een fiets zonder klikpedalen (of die enkele keer dat ik mijn racefiets met gewone schoenen berijd, bijv. als ik hem naar de FM breng) heb ik het idee dat ik óp de fiets zit. Bij een fiets mét klikpedalen heb ik het idee dat de fiets en ik één zijn. Bij dat hele meditatieve proces van fietsen hoort voor mij dat ik vast zit aan dat ding en dat ding aan mij. Of het echt 30-40% verschil maakt - dat lijkt me redelijk veel. Stel dat ik zonder 25 km/u kan, dan zou ik dus mét 33-35 km/u gaan, lijkt me niet te veel verschil.

Bij klimmen is het verschil wel meer denk ik.
Kaas heeft ook niet gezegd dat het 30-40% op je snelheid scheelt ;) Als ervaringsdeskundige weet hij dat vermogen en snelheid zich niet lineair verhouden. Als doorgestudeerde idioot kan ik dat bevestigen :P

Wat betreft je vleesvraag: ik denk dat je weinig last zult hebben van het niet eten van vlees en dus ook weinig voordeel van het weer gaan eten. Zeker op ons niveau. Uiteraard moet je wel zorgen voor een gebalanceerde voeding. Moet zeggen dat ik e.e.a. ook nooit langs een meetlat heb gelegd. Wel is mijn bloed vaak genoeg onderzocht en daar is nooit iets raars (ijzertekort) uitgekomen. Ik houd een kleine slag om de arm. Het is nu immers wachten op slechte grappen over mijn fietsprestaties en pescotarisme.
pi_115989527
Btw, veel mooie aanbiedingen bij Chainreactioncycles, vooral kleding en schoenen (Shimano, Sidi) voor bedragen waarvan jullie je altijd afvragen waar Abraham de mosterd haalt.

Edit: de link even veranderd in mijn standaardmanier van zoeken (gesorteerd op hoogste korting :P )
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:23:46 #51
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_115989542
Och, zolang je je maar vrij als een vis voelt maakt het niet uit wat je eet toch?
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:29:11 #52
545 dop
pi_115989679
moest het even opzoeken , maar er zijn ook profs die vegetarisch zijn

Maarten Tjallingii
Robert Millar

verder zijn er nogal wat uit een lopende theorieen , roodvlees zou helemaal niet zo geweldig zijn , vis en kip juist wel, maar het al oude verkondigde gevarieerde voeding lijkt overal stand te houden
ook bij groentes zijn er die grotere meerwaarde hebben als anderen.
met het oog op variatie zou 1x per week kip en 1 keer vis denk ik geen slechte gedachte zijn.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:33:47 #53
545 dop
pi_115989799
quote:
12s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 14:23 schreef eentwee het volgende:
Btw, veel mooie aanbiedingen bij Chainreactioncycles, vooral kleding en schoenen (Shimano, Sidi) voor bedragen waarvan jullie je altijd afvragen waar Abraham de mosterd haalt.

Edit: de link even veranderd in mijn standaardmanier van zoeken (gesorteerd op hoogste korting :P )
ff snel gekeken maar vooral xxxl en xs zijn in de aanbieding gangbare maten krijgen niet de zelfde korting.
maar toch thx voor de link :)
pi_115990035
Ligt er een beetje aan wat je nodig hebt natuurlijk. Grotere maten zijn er ook wel. Ik heb wat moois uit de Giordana body clone lijn gescoord.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:45:41 #55
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115990098
Jammer, mijn maat zit er ook niet bij. Ik heb nieuwe 44 Sidi giau nodig, liefst wit.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:46:43 #56
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_115990128
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 14:45 schreef kaasplankje het volgende:
Jammer, mijn maat zit er ook niet bij. Ik heb nieuwe 44 Sidi giau nodig, liefst wit.
http://www.rose.nl/artike(...)eme-duo-x/aid:425091
Met extra pedalen!
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:49:04 #57
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_115990200
Ik mot die pedalen niet. :{w
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 14:57:26 #58
545 dop
pi_115990436
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 14:49 schreef kaasplankje het volgende:
Ik mot die pedalen niet. :{w
geef ze aan je lief voor der verjaardag , twee vliegen in een klap
pi_115992399
Ik heb eigenlijk nieuwe bidons nodig omdat mijn huidige aan de buitenkant te smerig zijn geworden (en uberhaupt zijn af en toe weer frisse bidons met schone mondstukjes geen overbodige luxe). Nu zie ik die dingen qua prijs variëren tussen de 1,95 tot meer dan 10 euro per stuk.

Waar zit het prijsverschil in? Het gaat om 500 ml bidons en niet met thermofuncties. prijsverschil alleen in het merkje/opdruk, of ook in de sluittechniek van het mondstukje?
Overigens zie ik ook nog bidons met een klik/klem-achtige dop en met een draaidop. Daar nog verschil in qua kans op lekkage?

nog aanraders waar ik op moet letten?
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:14:20 #60
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_115992484
Ik heb deze een tijdje geleden gekocht: http://www.rose.nl/artike(...)ce-750-ml/aid:408740 Ben er tevreden mee. 10 euro voor een bidon zou ik echt niet uitgeven.
pi_115992627
Welke pedalen zijn beter? en wat is het verschil?

Deze;
http://www.bike-discount.(...)-silver.html?mfid=43

Of deze;
http://www.bike-discount.(...)pd-a520.html?mfid=43

Volgens die site kunnen deze schoenen op allebei die pedalen. Heb ik daar nog wat extra's voor nodig of niet?
http://www.bike-discount.(...)g-shoes.html?mfid=43

Wat bidons betreft, ik koop ze altijd in een sportzaak, en het enige waar ik ze op controleer is of het tuutje een beetje soepel opent en sluit. Zodat ik niet als een hongerige leeuw hard bijten aan zo'n stuk plastic sta te rukken.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:19:46 #62
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_115992681
Heb je een MTB, of ga je een MTB kopen in de nabije toekomst (2 jaar?)
pi_115992709
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 16:19 schreef kanovinnie het volgende:
Heb je een MTB, of ga je een MTB kopen in de nabije toekomst (2 jaar?)
Nop. Zojuist aan mijn neefje geschonken :P

edit; mss wel het vermelden waard.. Ik rij niet op een Racefiets, maar een fitnessbike.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 16:22:26 #64
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_115992779
quote:
7s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 16:20 schreef muzas het volgende:

[..]

Nop. Zojuist aan mijn neefje geschonken :P
Dan zou ik voor de SPD-SL pedalen gaan. Die zijn voor racefietsgebruik bedoeld

De enige reden die er nu nog is om voor MTB pedalen te gaan is omdat die plaatjes vaak verzonken in het profiel van je schoen zitten waardoor je plaatjes niet slijten als je loopt (met MTB'en loop je wat vaker itt racefietsen)
Maar die schoenen waar jij naar linkt hebben geen profiel, dus ook dit voordeel niet.
pi_115995793
Eentwee koopjesman :D

Hopelijk morgen droog, Hel van 't Wapen fietsen.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 18:43:32 #66
545 dop
pi_115996785
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 18:01 schreef Oksel het volgende:
Eentwee koopjesman :D

Hopelijk morgen droog, Hel van 't Wapen fietsen.
dat is toch een kroegentocht, oude mannen met dikke buiken die voor de rit al aan het bier zitten :)
pi_116002556
Math salden nog mooie kleding te koop? Wij gaan er op de terug weg misschien ff langs.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_116008063
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 21:18 schreef Patroon het volgende:
Math salden nog mooie kleding te koop? Wij gaan er op de terug weg misschien ff langs.
Zeker ff doen.
Die hebben mooi spul, en behoorlijk keus ook. Zorg dat ie meisje niet in de kelder(tje) komt: daar staan hele dure damesracefietsen met van die kekke meisjeskleurtjes. Niet goedkoop uiteraard...
Mijn foto's op Flickr!
pi_116008989
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 18:43 schreef dop het volgende:

[..]

dat is toch een kroegentocht, oude mannen met dikke buiken die voor de rit al aan het bier zitten :)
Daarom is het ook hel van.
pi_116014856
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 23:14 schreef Gripper het volgende:

[..]

Zeker ff doen.
Die hebben mooi spul, en behoorlijk keus ook. Zorg dat ie meisje niet in de kelder(tje) komt: daar staan hele dure damesracefietsen met van die kekke meisjeskleurtjes. Niet goedkoop uiteraard...
Haha dankje. Ik zal haar aan de ketting leggen ;)
  zondag 26 augustus 2012 @ 08:57:42 #71
545 dop
pi_116014992
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 augustus 2012 23:40 schreef dimi_stevens het volgende:

[..]

Daarom is het ook hel van.
weer zit ook lekker mee, zonde van het bier al dat water er in
pi_116015570
Ik heb in oktober een nieuwe fiets :@
Haters gonna hate.
pi_116015596
en...? wat gaat het worden?
pi_116015609
quote:
99s.gif Op zondag 26 augustus 2012 10:10 schreef CyclingGirl het volgende:
Leuk! Wat heb je op het oog?
  zondag 26 augustus 2012 @ 10:48:28 #75
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116016100
quote:
99s.gif Op zondag 26 augustus 2012 10:10 schreef CyclingGirl het volgende:
profploeg?

Ik kon mijn bed niet uitkomen vanmorgen. :@
pi_116017549
het lijkt hier droog te blijven de middag. Zo dus lekker op de fiets en Ronde van MiddenNederland afsteken.. (hopen dat buienradar niet liegt :) )
everyone's a critic...
even you ! !
  zondag 26 augustus 2012 @ 11:57:54 #77
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116017646
Misschien ook ff fietsen ja, kijken of de cider en paella de beenspieren goed gedaan hebben :')
pi_116017953
Ik had je bijna kano! http://app.strava.com/rides/18822087#340715828 (bijna is niet helemaal :'( )
Geen aanval op je andere KOM's omdat ik geen zin had :7
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  zondag 26 augustus 2012 @ 12:09:33 #79
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116017996
Die keer dat ik daar die KOM neerzette heb ik op dat idiote tempo doorgereden tot het tunneltje daar. Ik wist niet waar hij eindigde :') Zeker op 1 van die toeritten van de autoweg?

Edit: Denk je dat we elkaar al een keer gezien hebben? Zou haast wel moeten :P
pi_116018391
Ja eindigt op zo'n toerit. Ik heb nog nooit een witte fiets met 3 kruizen gezien (dat was die van jou toch?)
pi_116018436
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 10:14 schreef Patroon het volgende:

[..]

Leuk! Wat heb je op het oog?
Een Trek Domane 5.9 WSD de nieuwe van 2013
http://www.topbikes.nl/up(...)endurance-2013_1.jpg
Haters gonna hate.
pi_116018443
quote:
6s.gif Op zondag 26 augustus 2012 10:48 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

profploeg?

Ik kon mijn bed niet uitkomen vanmorgen. :@
nee helaas
Haters gonna hate.
  zondag 26 augustus 2012 @ 12:24:31 #83
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116018455
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 12:22 schreef MarcoD het volgende:
Ja eindigt op zo'n toerit. Ik heb nog nooit een witte fiets met 3 kruizen gezien (dat was die van jou toch?)
Si, een Dracat met Team Amsterdam/Grontmij erop.

Sowieso, als je een witte Dracat ziet (helemaal met campa groep ipv de normale shimano) dan weet je dattie van mij is :P
pi_116018812
Regen :( Eens kijken wat ik ga doen vandaag. ATB of lopen?
pi_116018842
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 12:24 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Si, een Dracat met Team Amsterdam/Grontmij erop.

Sowieso, als je een witte Dracat ziet (helemaal met campa groep ipv de normale shimano) dan weet je dattie van mij is :P
Heb je er nog een foto van dan zal ik voortaan goed opletten als ik een witte fiets voorbij ga :P .
Als je ooit een zwart carbon frame met campa centaur red black groep heb gezien dan ben je mij tegengekomen.
  zondag 26 augustus 2012 @ 12:37:00 #86
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116018898
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 12:35 schreef MarcoD het volgende:
Als je ooit een zwart carbon frame met campa centaur red black groep heb gezien dan ben je mij tegengekomen.
Ik zal wel even zwaaien als ik je de volgende keer inhaal op de dijk ;)

Heb je nog nooit gezien denk ik. Maargoed, ik heb ook een half uur in het wiel van pritt gefietst tijdens de rvnh :')
  zondag 26 augustus 2012 @ 12:39:43 #87
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116018993
quote:
99s.gif Op zondag 26 augustus 2012 12:23 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Toffe fiets! Krijg je 'm in die kleuren? Dat goudkleurige vind ik gaaf!
Het lijkt trouwens wel of de hoek van het balhoofd veel groter is dan bij herenfietsen?

Ik zat trouwens in een Spaans dorpje een stukje van de Vuelta te kijken, toen kwam er opeens reclame van het (volgens mij) Spaanse team langs. Ook een tandem. Toevallig jouw man?
  zondag 26 augustus 2012 @ 12:40:56 #88
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116019035

pi_116019107
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 12:39 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Toffe fiets! Krijg je 'm in die kleuren? Dat goudkleurige vind ik gaaf!
Het lijkt trouwens wel of de hoek van het balhoofd veel groter is dan bij herenfietsen?

Ik zat trouwens in een Spaans dorpje een stukje van de Vuelta te kijken, toen kwam er opeens reclame van het (volgens mij) Spaanse team langs. Ook een tandem. Toevallig jouw man?
Thanks!
Hij is ook Goud en wit ja gaaf he. Ik heb geen idee of die hoek groter is dan bij de heren. Het is wel een erg vette fiets.

Ja zou best kunnen, ik weet niet welke reclame ze hebben laten zien, er zijn 3 Spaanse heren tandems dus het kunnen ze alle 3 zijn lol.

Hij zit nu al in London. Hij rijdt 30 augustus kwalificatie baan en hopelijk ook de finale. 5 september tijdrit en 8 september weg. Bij die laatste ben ik erbij. Met de baan erbij werd het toch een duur verblijf daar in London en hij wil graag nog op vakantie daarna. Hij is echt blij ook als het over is, hij is nerveus. En ik ook wel hihihi.
Haters gonna hate.
  zondag 26 augustus 2012 @ 13:05:55 #90
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116019861
quote:
99s.gif Op zondag 26 augustus 2012 12:43 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Thanks!
Hij is ook Goud en wit ja gaaf he. Ik heb geen idee of die hoek groter is dan bij de heren. Het is wel een erg vette fiets.

Ja zou best kunnen, ik weet niet welke reclame ze hebben laten zien, er zijn 3 Spaanse heren tandems dus het kunnen ze alle 3 zijn lol.

Hij zit nu al in London. Hij rijdt 30 augustus kwalificatie baan en hopelijk ook de finale. 5 september tijdrit en 8 september weg. Bij die laatste ben ik erbij. Met de baan erbij werd het toch een duur verblijf daar in London en hij wil graag nog op vakantie daarna. Hij is echt blij ook als het over is, hij is nerveus. En ik ook wel hihihi.
Ik ga wel even kijken of ik de reclame kan vinden op youtube.

Veel plezier in Londen. Hard schreeuwen, dat kan hij wel gebruiken!
pi_116023090
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 11:54 schreef the_critic het volgende:
het lijkt hier droog te blijven de middag. Zo dus lekker op de fiets en Ronde van MiddenNederland afsteken.. (hopen dat buienradar niet liegt :) )
Ik vrees dat buienradar toch niet helemaal gelijk heeft gekregen :X Er zijn toch nog een paar fikse buien over de Bilt en omgeving gekomen...
I want to break free from your lies
Youre so self satisfied I don't need you
I've got to break free
God knows God knows I want to break free
pi_116023770
Vanmorgen maar ff de ATB gepakt. Lekker ongesoigneerd raggen door de blubber, ook wel eens leuk :)
pi_116024966
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 13:05 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ik ga wel even kijken of ik de reclame kan vinden op youtube.

Veel plezier in Londen. Hard schreeuwen, dat kan hij wel gebruiken!
Tnx ga ik zeker doen en ik houd jullie op de hoogte.
Haters gonna hate.
pi_116025711
quote:
99s.gif Op zondag 26 augustus 2012 12:23 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

mooie kleurencombi zeg
pi_116028217
Ook weinig gefietst deze week, wel gister me fiets maar eens goed schoon gemaakt, en me ketting is ook weer mooi. Kreeg deze week trouwens mailtje terug van Strava, ze vonden erg leuk wat ik gemaakt heb, en vroegen of ik verder door ga onwikkelen, ze gaan binnenkort namelijk hun API aanpassen :)

Vanmorgen voor de verandering maar weer eens een potje gevoetbalt, morgen maar weer eens fietsen als het lekker is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 26 augustus 2012 @ 16:26:22 #96
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116028400
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 16:22 schreef raptorix het volgende:
Ook weinig gefietst deze week, wel gister me fiets maar eens goed schoon gemaakt, en me ketting is ook weer mooi. Kreeg deze week trouwens mailtje terug van Strava, ze vonden erg leuk wat ik gemaakt heb, en vroegen of ik verder door ga onwikkelen, ze gaan binnenkort namelijk hun API aanpassen :)

Vanmorgen voor de verandering maar weer eens een potje gevoetbalt, morgen maar weer eens fietsen als het lekker is.
Wat heb je gemaakt dan?
pi_116028433
Jup morgen vrije dag, lekker rondje plannen.
pi_116028448
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 16:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Wat heb je gemaakt dan?
Programma om leaderboards van teams te maken :)
  zondag 26 augustus 2012 @ 16:29:00 #99
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116028518
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 16:27 schreef raptorix het volgende:

[..]

Programma om leaderboards van teams te maken :)
Grappig, staat dat online?
pi_116028609
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 16:29 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Grappig, staat dat online?
Nee het is een standalone die nu nog een image genereerd:

Zoiets als dit: https://www.dropbox.com/s/cr22wtw2n9v1l3y/teamstrava.png
pi_116029329
Zo, wat een weer hier.. -O-

En mijn nieuwe fiets staat maar te blinken.. O+
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  zondag 26 augustus 2012 @ 16:52:52 #102
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116029384
Mooi toch? Is het nieuwe er meteen af als je er een rondje mee gaat doen :P

Wat voor fiets heb je?
pi_116029439
Doen ze normaal iets met je zadel/zadelpen tijdens een fietsbeurt? Kan het me niet voorstellen eigenlijk..
pi_116029509
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 16:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Doen ze normaal iets met je zadel/zadelpen tijdens een fietsbeurt? Kan het me niet voorstellen eigenlijk..
Lijkt me niet, staat ie anders na een beurt ofzo?
pi_116029515
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 16:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Opnieuw monteren met schoon vet hoort eigenlijk wel bij een uitgebreide beurt.
pi_116029636
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 16:56 schreef raptorix het volgende:

[..]

Lijkt me niet, staat ie anders na een beurt ofzo?
Ben er na 20 km doorheen gezakt (precies na de beurt..) Dus misschien niet goed terug vast gezet dan.
pi_116029674
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 16:59 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ben er na 20 km doorheen gezakt (precies na de beurt..) Dus misschien niet goed terug vast gezet dan.
Misschien eerder wat harder vastgezet, ben geen expert maar lijkt me dat als ie vaster zit, deze ook eerder kan breken.
pi_116029685
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 17:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

Misschien eerder wat harder vastgezet, ben geen expert maar lijkt me dat als ie vaster zit, deze ook eerder kan breken.
Is niet gebroken, geloof ik. Net terug vast gezet en voelt stevig aan iig :P
pi_116029717
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 17:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Is niet gebroken, geloof ik. Net terug vast gezet en voelt stevig aan iig :P
Ah misschien hebben ze er dus wat vet tussen gezet en is ie daardoor verzakt, zag van de week trouwens kerel rijden zonder zadel, loste het op door op ze bagagedrager te gaan zitten :D
pi_116029779
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 17:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ah misschien hebben ze er dus wat vet tussen gezet en is ie daardoor verzakt, zag van de week trouwens kerel rijden zonder zadel, loste het op door op ze bagagedrager te gaan zitten :D
Dat deed ik vroeger ook altijd als klein holenbeertje, gewoon omdat ik dat kon 8-)

Overigens wel een gigantisch kutdag vandaag met al die regen, net nu ik veel tijd heb
pi_116030012
Eindelijk een KOM op een 14km klim. Mijn vakantie is geslaagd, ik kan met een gerusthart naar huis ;)

:P
pi_116030127
Vanmiddag een triathlon gedaan.

Had Yankee z'n vriendin pas bij het hardlopen ingehaald. Wat reed die meid hard :D
pi_116030632
Ik moest me bij het fietsen inhouden om niet harder te gaan en me niet over de kop te gaan. Hardlopen ging wel superlekker.
pi_116031545
Ik heb ook eens een strava-accountje gemaakt. Voorheen alles met runkeeper bijgehouden. Maar valt me meteen al op dat als ik de .gpx van runkeeper exporteer naar strava, er wat verschillen optreden (max km/h, av. km/h, etc.)

Wellicht dat dat komt omdat die gpx met de runkeeper app is opgenomen?
pi_116031553
Mijn fiets stond bijna de gehele week bij de fietsenmaker omdat ik al veel te lang met een tik komende uit het crankstel rondrijd. Helaas kan de fietsenmaker ook niet echt iets vinden en zegt dat ik elke keer moet controleren of de snelspanner achter wel goed stevig vastzit. Dat is dus zijn conclusie van de oorzaak. }:|

Rotzooi van FSA :r

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2012 17:51:29 ]
pi_116031569
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 14:28 schreef hollander87 het volgende:

[..]

Ik vrees dat buienradar toch niet helemaal gelijk heeft gekregen :X Er zijn toch nog een paar fikse buien over de Bilt en omgeving gekomen...
inderdaad 4x een fikse bui op mijn kop gehad.. :S maar wel een erg mooie koers gezien. Vele malen peleton dat in meerdere groepen knalde en dan weer bij elkaar kwam. Vanavond maar weer fiets poetsen :(
everyone's a critic...
even you ! !
pi_116031692
quote:
7s.gif Op zondag 26 augustus 2012 17:50 schreef muzas het volgende:
Ik heb ook eens een strava-accountje gemaakt. Voorheen alles met runkeeper bijgehouden. Maar valt me meteen al op dat als ik de .gpx van runkeeper exporteer naar strava, er wat verschillen optreden (max km/h, av. km/h, etc.)

Wellicht dat dat komt omdat die gpx met de runkeeper app is opgenomen?
Strava laat natuurlijk zijn eigen rekenarij los op de ruwe GPX data. Kleine verschillen zijn dus logisch. Wat is de orde van grootte?
  zondag 26 augustus 2012 @ 17:59:18 #118
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116031812
eentwee, ben jij van oorsprong Spaans?
pi_116031936
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 17:55 schreef eentwee het volgende:

[..]

Strava laat natuurlijk zijn eigen rekenarij los op de ruwe GPX data. Kleine verschillen zijn dus logisch. Wat is de orde van grootte?
Mijn maximum snelheid (op het zelfde stuk) bijvoorbeeld; (opgenomen met runkeeper app);

runkeeper; 48,6 km/h
endomondo; 41,3 km/h
sportstracker; 50,4

strava; 57,6 :')

av. speed ligt bij strava ook 0,5 km/h hoger.

Volgende rit eens meten met de Strava App.
pi_116032153
quote:
7s.gif Op zondag 26 augustus 2012 18:04 schreef muzas het volgende:

[..]

Mijn maximum snelheid (op het zelfde stuk) bijvoorbeeld; (opgenomen met runkeeper app);

runkeeper; 48,6 km/h
endomondo; 41,3 km/h
sportstracker; 50,4

strava; 57,6 :')

av. speed ligt bij strava ook 0,5 km/h hoger.

Volgende rit eens meten met de Strava App.
Max snelheden zijn met gps niet nauwkeurig. De gem wordt berekend aan de hand van afstand en tijd, stuk nauwkeuriger.
pi_116032649
De verschillen in gemiddelde snelheid komt doordat runkeeper de totaal tijd gebruikt en strava gebruikt de bewogen tijd.
  zondag 26 augustus 2012 @ 18:27:51 #122
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116032869
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 18:22 schreef MarcoD het volgende:
De verschillen in gemiddelde snelheid komt doordat runkeeper de totaal tijd gebruikt en strava gebruikt de bewogen tijd.
Als je iets vanaf je garmin upload ja. De mobiele functie heeft een pauze functie.
pi_116033163
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 18:27 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Als je iets vanaf je garmin upload ja. De mobiele functie heeft een pauze functie.
Die hoef je niet perse te gebruiken als je ff stil staat. Op het einde corrigeert de mobiele versie automatisch de tijd door de momenten die je stil staat niet mee te tellen.
pi_116033983
Pfffff.... vanochtend een hele zware rit gehad. Ik was onder lichte medicatie en ik kreeg op den duur last van mijn rug omdat het echt heel hard waaide. Normaal is wind niet zo erg, maar harde wind en bijna de hele weg tegen van je rit is niet prettig. Ik had op een gegeven moment geen zin meer, maar toch uitgefietst.

112Km met 1111 hoogte meters (geen idee trouwens waarom Strava "1 calories" registreert terwijl het in Garmin Connect wel goed is).

http://app.strava.com/activities/19792094
  zondag 26 augustus 2012 @ 21:15:05 #125
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_116040433
Ga ik even op vakantie, leuteren julie tegelijk een handvol topics vol zie ik :7
Gisteren terug gekomen van een trektochtje door Belgie, met de trein naar Gent, doorfietsen naar Brugge, naar Diksmuide, Ieper en eindigen in Waregem. kilometer of 300 (was m'n teller een dagje kwijt dus niet precies) met bepakking en kampeerspullen, en wat sites en musea bezichtigd over WO1 tussen het stoempen door.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  zondag 26 augustus 2012 @ 21:24:24 #126
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_116041060
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 17:14 schreef Tommeke het volgende:

Had Yankee z'n vriendin pas bij het hardlopen ingehaald. Wat reed die meid hard :D
Pakhaas ^O^
.
  zondag 26 augustus 2012 @ 21:29:20 #127
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116041450
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:24 schreef Yankee het volgende:

Pakhaas ^O^
Tommeke aan de doping? Het mocht eens tijd worden, die natte krant. :{w
pi_116042163
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 17:50 schreef MCH het volgende:
Mijn fiets stond bijna de gehele week bij de fietsenmaker omdat ik al veel te lang met een tik komende uit het crankstel rondrijd. Helaas kan de fietsenmaker ook niet echt iets vinden en zegt dat ik elke keer moet controleren of de snelspanner achter wel goed stevig vastzit. Dat is dus zijn conclusie van de oorzaak. }:|

Rotzooi van FSA :r
Ik heb een stevens aspin 2011 met easton vista wielen. Na een regenrit gaat het achtewiel na plm 80km kraken. Het lijkt dan ook of het van het crackstel afkomt. Als ik het wiel uit het frame haal en de snelspanner en patten met vet insmeer voor montage is het kraakje weg tot ik weer een regenritje heb. Dan komt het kraakje na plm 80km weer terug en dan herhaalt het smeer ritueeltje zich weer.
  zondag 26 augustus 2012 @ 21:41:37 #129
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116042478

Baas Eeckhout wint vandaag de Schaal Sels, een Belgiese 1.1 profklassieker van 204km op 41 jarige leeftijd door een spurtend peloton 10 tellen voor te blijven. _O_ _O_
pi_116042530
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 17:59 schreef kanovinnie het volgende:
eentwee, ben jij van oorsprong Spaans?
Nee, hoezo?
pi_116042554
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:24 schreef Yankee het volgende:

[..]

Pakhaas ^O^
:D

Wanneer doe jij eens mee?
pi_116042996
@Kaas: Ik ben nu een wandelende/fietsende/zwemmende medicijnkast.

Over Stevens Aspin: Met Ultegra 6700 heb je een garantie op een krakend frame, ik ken tientallen mensen met die fiets die een kraak hebben.
pi_116043110
quote:
9s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:37 schreef dimi_stevens het volgende:

[..]

Ik heb een stevens aspin 2011 met easton vista wielen. Na een regenrit gaat het achtewiel na plm 80km kraken. Het lijkt dan ook of het van het crackstel afkomt. Als ik het wiel uit het frame haal en de snelspanner en patten met vet insmeer voor montage is het kraakje weg tot ik weer een regenritje heb. Dan komt het kraakje na plm 80km weer terug en dan herhaalt het smeer ritueeltje zich weer.
Ik geloof je wel, alleen ik vind het verder een dubieus verhaal van mijn FM. Ik heb op fiets.nl ook een topic geopend en daar lees ik veel meer verhalen van mensen die problemen hebben met spul van FSA. Maar goed, de oorzaak van een tik kan soms heel moeilijk te achterhalen zijn.
  zondag 26 augustus 2012 @ 21:50:18 #134
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116043235
quote:
9s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:37 schreef dimi_stevens het volgende:

Zit er lak op de framepatten waar je het wiel in klemt? Misschien is het daardoor niet stroef genoeg en gaat met een buitje de boel wat schuiven. Ik heb dat ook met die Concorde met chromen achtervorken. Als ik het achterwiel niet goed vast zet trap ik het wiel zo scheef tegen het frame. Kraken daardoor heb ik nog nooit meegemaakt.

Ik zou er geen vet op doen maar juist ontvetten en misschien wat schuren met een klosje.
pi_116043682
Ik heb vandaag de hele dag in de schuur geklust. We zijn een klimwand aan het bouwen, lekker thuis klauteren. Frame staat, deze week gaan de platen (al voorzien van gaten, inslagmoeren en met zand en verf ruw gemaakt) ertegen aan. En dan maar boulderroutes erin schroeven. :)
Mijn foto's op Flickr!
pi_116043802
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:56 schreef Gripper het volgende:
Ik heb vandaag de hele dag in de schuur geklust. We zijn een klimwand aan het bouwen, lekker thuis klauteren. Frame staat, deze week gaan de platen (al voorzien van gaten, inslagmoeren en met zand en verf ruw gemaakt) ertegen aan. En dan maar boulderroutes erin schroeven. :)
Kun je er ook met de fiets tegenop? :D
  zondag 26 augustus 2012 @ 22:03:25 #137
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116044349
Vreeswijk mountain :D
pi_116045727
@Kaas: Dat kan een oorzaak zijn. Het natte weer komt er weer aan en zal het uitproberen.
pi_116046504
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 16:52 schreef kanovinnie het volgende:
Mooi toch? Is het nieuwe er meteen af als je er een rondje mee gaat doen :P

Wat voor fiets heb je?
Carrera Nitro SL, met een Campa Centaur Red - Black afmontage

Dit keer voor een volledige "Italiaanse" fiets gegaan..

De komende dagen wordt het weer heelijk fiets weer!
pi_116046556
quote:
10s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:57 schreef MCH het volgende:

[..]

Kun je er ook met de fiets tegenop? :D
Nee, aan je vingertoppen :) klimmen is natuurlijk wel heel goed voor je core strength en dat komt dan weer van pas bij het fietsen.
Mijn foto's op Flickr!
  zondag 26 augustus 2012 @ 22:47:48 #141
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_116047719
quote:
1s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:42 schreef Tommeke het volgende:

[..]

:D

Wanneer doe jij eens mee?
Zwemmen is voor vissen, lopen is voor dieren :7
.
  zondag 26 augustus 2012 @ 23:02:33 #142
58560 Oksel
Gezellig.
pi_116048703
Ja, en in water neuken bovendien de vissen, dus wat moet je daar uberhaupt in?

Vandaag uurtje gelopen. Ging erg goed, had nog wel 5-10 extra kunnen pakken. En dat terwijl ik al maanden niet gelopen heb. Wat een kutsport.
pi_116049480
quote:
14s.gif Op zondag 26 augustus 2012 22:47 schreef Yankee het volgende:

[..]

Zwemmen is voor vissen, lopen is voor dieren :7
Baas _O_
pi_116055333
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:15 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ga ik even op vakantie, leuteren julie tegelijk een handvol topics vol zie ik :7
Gisteren terug gekomen van een trektochtje door Belgie, met de trein naar Gent, doorfietsen naar Brugge, naar Diksmuide, Ieper en eindigen in Waregem. kilometer of 300 (was m'n teller een dagje kwijt dus niet precies) met bepakking en kampeerspullen, en wat sites en musea bezichtigd over WO1 tussen het stoempen door.
Knieën nog heel gehouden? knap trouwens om je teller een dagje kwijt te raken, of was het de laatste dag?
eten!!!
  maandag 27 augustus 2012 @ 06:43:42 #145
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116056537
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 21:42 schreef eentwee het volgende:

[..]

Nee, hoezo?
Oh, vanwege wat dingen op strava, zoals 't voorstellen bijvoorbeeld.
Ik zit nog met mijn kop in Spaanse sferen :')
pi_116057244
ik ga in sept nog 12dgn naar meer van Lugano.. Uiteraard de fiets mee in de auto! Iemand die daar ooit al eens is geweest, en wat mooie tips heeft?! DM of PM of laat maar horen :)
everyone's a critic...
even you ! !
  maandag 27 augustus 2012 @ 09:22:30 #147
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116057728
Collega van me heeft met 40/uur een hobbeltje aangetikt.
2 dagen IC, 5 gebroken ribben, gebroken schouder en een pussende wond...
pi_116057843
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 09:22 schreef kanovinnie het volgende:
Collega van me heeft met 40/uur een hobbeltje aangetikt.
2 dagen IC, 5 gebroken ribben, gebroken schouder en een pussende wond...
Auw, kut. Ben ik blij dat ik bijna nooit de 40 haal :+

Gisteren met de freewheel stadsfiets hier in A'dam om een plas te ontwijken een stoepje genomen met een flinke kuil erin: achterband opgeblazen.
  maandag 27 augustus 2012 @ 09:40:21 #149
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116057998
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 09:30 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Auw, kut. Ben ik blij dat ik bijna nooit de 40 haal :+

Gisteren met de freewheel stadsfiets hier in A'dam om een plas te ontwijken een stoepje genomen met een flinke kuil erin: achterband opgeblazen.
Dan ben ik wel weer blij dat ik nooit gevallen ben... Ook niet met de 50 km/uur die ik soms haal :P
pi_116058234
Was nog nooit zo dicht bij een valpartij als daarnet. Reed over de Maasboulevard, wil een een fietster inhalen, gaat ze ineens zonder richting aan te geven vol naar links een afslag in. Ik met mn voorwiel in haar fietstassen, slippen, uit de pedalen geschoten, stoep op gebutst maar wel blijven zitten :')

Ging weer kut vandaag. Wel lekker weer.
pi_116058236
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 08:48 schreef the_critic het volgende:
ik ga in sept nog 12dgn naar meer van Lugano.. Uiteraard de fiets mee in de auto! Iemand die daar ooit al eens is geweest, en wat mooie tips heeft?! DM of PM of laat maar horen :)
Paar jaar geleden in Porlezza geweest, aan het Italiaanse deel van meer van lugano. Was toen net zo'n beetje begonnen met recreatief fietsen en kwam met mijn polder cassette en dubbel het dal niet uit. Comomeer was vanuit Porlezza ook voor mij goed bereikbaar, maar dat is een doorgaande weg en het rijdt niet zo comfi met een bus in je achterwiel die er maar niet voorbij kan. Ook de tunnels langs het meer tussen Porlezza en Lugano zijn wel mogelijk met de fiets, maar het is geen feest. Zoals gezegd, de interessante klimmen kwam ik niet boven ..., maar ze zijn er genoeg.
pi_116058275
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 09:52 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Was nog nooit zo dicht bij een valpartij als daarnet. Reed over de Maasboulevard, wil een een fietster inhalen, gaat ze ineens zonder richting aan te geven vol naar links een afslag in. Ik met mn voorwiel in haar fietstassen, slippen, uit de pedalen geschoten, stoep op gebutst maar wel blijven zitten :')
En toen zei je dat je op haar viel?
  maandag 27 augustus 2012 @ 09:54:42 #153
153506 Captain_Fabulous
pi_116058288
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 01:45 schreef janatwork het volgende:

[..]

Knieën nog heel gehouden? knap trouwens om je teller een dagje kwijt te raken, of was het de laatste dag?
Vlaanderen is vlak, en dat vinden de knieen lekker. Verder heel lichte versnellingen gereden, maar op dag 2 was ik verdwaald, en kwam ik met 108 km op de teller op de camping aan, toen heb ik de volgende dag de route aangepast en maar een kilometer of 40 gedaan om het heel te houden. Klinkt misschien als weinig kilometers, maar je kruissnelheid op zo'n fiets + kampeerbagage ligt tussen 16 en 22 km in 't uur. Dus 108 km duurt dan best een hele lange dag lang, omdat je ook routebordjes zoekt en kaart moet lezen. Belgen kunnen namelijk GEEN :( :( :( routes aangeven, en fatsoenlijke plaatsnaam aanwijzers zijn ze vaak ook te laks voor ofzo.

En de teller had ik 's 's ochtends op wandelschoenen vertrokken omdat ik eerst naar het Flanders Field museum ging in ieper, en naar Tyne Cot begraafplaats. Dus pas toen ik daar had rondgewandeld, trok ik m.n fietsschoenen aan, en stoote ik m'n teen aan de teller 8)7 Dus van die dag geen betrouwbare kilometer telling.
pi_116058335
quote:
5s.gif Op maandag 27 augustus 2012 09:54 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

En toen zei je dat je op haar viel?
Neuj, of ze richting aan kon geven voortaan. Was idd mooie vrouw. Milfje
pi_116058372
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 09:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

He bah :9
pi_116058373
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 09:52 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Paar jaar geleden in Porlezza geweest, aan het Italiaanse deel van meer van lugano. Was toen net zo'n beetje begonnen met recreatief fietsen en kwam met mijn polder cassette en dubbel het dal niet uit. Comomeer was vanuit Porlezza ook voor mij goed bereikbaar, maar dat is een doorgaande weg en het rijdt niet zo comfi met een bus in je achterwiel die er maar niet voorbij kan. Ook de tunnels langs het meer tussen Porlezza en Lugano zijn wel mogelijk met de fiets, maar het is geen feest. Zoals gezegd, de interessante klimmen kwam ik niet boven ..., maar ze zijn er genoeg.
Ben daar ook 3 jaar geweest. Mooi gebied. Geen ervaring met fietsen daar.
pi_116058385
Hoi mede fiets lovers,
Als ik dalijk de kans heb een fiets aan te schaffen doe ik dat. Maar eerst mijn huis inrichten.

Heb in het verleden 2 racefietsen gehad. O.a. een Fausto Coppi met shimano ultegra en een Bianchi met ultegra. Ook heb ik wedstrijden gereden.

Met het mooie weer in Zuid-Limburg begint het toch vaak te kriebelen. Al die mooie wegen richting valkenburg, eys, wittem, vaals.. etc etc.

Kan eigenlijk niet wachten.. :o

Gr
Op dinsdag 28 augustus 2012 09:51 schreef 'TheOneAndOnly' het volgende:
Ts is echt een pareltje voor de maatschappij...
pi_116058687
Fuuuu, dacht ik gisteren een KOM te pakken door vlak na de regenbuien en nog best stevige wind een segment redelijk vol gas te rijden. Kom ik thuis heeft 's ochtends iemand al 2 km/uur gemiddeld harder gereden. Zelf 48 km/uur gemiddeld gereden over 3,2 km, de 50 gemiddeld was lastig geworden zelfs als ik wel voluit was gegaan. Pad kent net even te veel hobbels om echt lekker in je ritme te komen.

Degene die de KOM heeft is gisteren er overigens echt op uit getrokken om meerdere KOM's aan te vallen. Zijn rit zigzagt echt alle kanten op in het Westland.
  maandag 27 augustus 2012 @ 10:26:06 #159
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_116058958
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 17:14 schreef Tommeke het volgende:

Goed bezig! Zag je tussentijden net, in vergelijking met fietsen zijn de andere 2 onderdelen nog wel een voor verbetering vatbaar :D ...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_116059307
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 10:26 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Goed bezig! Zag je tussentijden net, in vergelijking met fietsen zijn de andere 2 onderdelen nog wel een voor verbetering vatbaar :D ...
Fietsen is wel redelijk. Al verlies ik wel behoorlijk op Yankee z'n vriendinnetje, op langere tijdritten ben ik toch wel flink sneller dan haar. Had misschien toch meer gas moeten geven, maar ik was nog redelijk fris met hardlopen.

Zwemmen ging zelfs voor mijn doen kut, maar dat doe ik nooit. Hardlopen ook niet, 5 km non-stop hardlopen deed ik voor het laatst in 2009 :')

Maar ik ga deze winter wel veel hardlopen met m'n vriendin, dus dat komt wel goed!
pi_116059357
Hmmm, ik zie nog wat gasten op wie ik minuten verlies tijdens het fietsen wat mij normaal niet zo overkomen. Had harder gemoeten haha.
pi_116059676
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 09:52 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

Jup, wij gaan ook naar Porlezza. Goed om te weten dat het wel even handig is om de casette wat te gaan aanpassen dan. Verder maar eens via gpssies/strava kijken of er daar nog leuke routes en klimmetjes te vinden zijn.. :)
everyone's a critic...
even you ! !
pi_116060217
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 10:52 schreef the_critic het volgende:
Jup, wij gaan ook naar Porlezza.
In dat geval nog een tip, wij aten prima pizza aan de Via alla Fabricca. Niet zo duur en je zit er relaxed met zicht op het meer.
pi_116061688
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 11:11 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

In dat geval nog een tip, wij aten prima pizza aan de Via alla Fabricca. Niet zo duur en je zit er relaxed met zicht op het meer.
Ook niet onbelangrijk. Fietsen en lekker eten kun je in Italië goed combineren :9
Mijn foto's op Flickr!
  maandag 27 augustus 2012 @ 12:11:14 #165
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116061974
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 10:52 schreef the_critic het volgende:

[..]

Jup, wij gaan ook naar Porlezza. Goed om te weten dat het wel even handig is om de casette wat te gaan aanpassen dan. Verder maar eens via gpssies/strava kijken of er daar nog leuke routes en klimmetjes te vinden zijn.. :)
Beter, als je naar Zwitserland gaat moet je wel geldpest hebben. :{w

Bovendien is het eten ook beter in Italië. Als je gaat kamperen of zelf koken moet je eens bij een delicatessen/speciaalzaak vlees halen van koeien uit de streek en dat dan op de BBQ smijten ooh jonge :9

Kost je 30.- de kilo maar echt _O_
pi_116062688
Die Forclaz is een pittig apparaat. Net opgereden. Nog wel ff een Belg achter gelaten. Morgen weer huiswaarts.
  maandag 27 augustus 2012 @ 12:56:05 #167
27167 SuperWeber
pi_116063263
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 10:41 schreef Tommeke het volgende:
Hmmm, ik zie nog wat gasten op wie ik minuten verlies tijdens het fietsen wat mij normaal niet zo overkomen. Had harder gemoeten haha.
Tja, dat is een beetje aanvoelen, ik fiets meestal gewoon rond mijn omslagpunt, dat is ongeveer hetzelfde als wat je in een langere tijdrit zal fietsen, echter op het eind van de tijdrit laat je de boel oplopen tot boven je omslagpunt. Als je dat niet doet en op het eind (laatste 1,5 km oid) van het fietgedeelte een lekker hoge trapfrequentie draait moet je daarna nog gewoon fatsoenlijk kunnen lopen...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
pi_116064138
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 09:56 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Kan ze wel lekker zijn, t blijft een dom wijf :P
Toch heb je een leuk ochtend-fietsforens ritje zo, grotendeels langs de ijssel,
Werk je nou bij het NH hotel, of bij het scheepvaartmuseum? :)
Mijn foto's op Flickr!
pi_116064454
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:28 schreef Gripper het volgende:

[..]

Kan ze wel lekker zijn, t blijft een dom wijf :P
Toch heb je een leuk ochtend-fietsforens ritje zo, grotendeels langs de ijssel,
Werk je nou bij het NH hotel, of bij het scheepvaartmuseum? :)
Nog een stukje terug :P

Ja, je fietst bijna de hele tijd langs of over het water :Y Toch gaat het wel een beetje vervelen hoor. Vanaf Monfoort tot zeg maar Capelle aan de IJssel is tof, maar Utrecht/Leidsche Rijn en Rotterdam in vind ik echt verschrikkelijk. Zeker als je het voor de zoveelste keer doet. Ik kan ook niet echt variëren met de route omdat ik dan wel erg laat op m'n werk aankom.

Favoriete moment is wel in Rotterdam, als ik voorbij de Esso de maasboulevard op draai in de ochtendzon, al die bruggen en de skyline.. Dat is echt O+
pi_116064661
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:38 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

Favoriete moment is wel in Rotterdam, als ik voorbij de Esso de maasboulevard op draai in de ochtendzon, al die bruggen en de skyline.. Dat is echt O+
Ja, dan is mijn aankomst bij de skyline van Ede toch wat minder fantastisch :')
Aan de andere kant, naar huis rijden en mn mooie dorpje aan de lek zien liggen is dan weer wél leuk :)
Mijn foto's op Flickr!
pi_116064741
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:44 schreef Gripper het volgende:

[..]

Ja, dan is mijn aankomst bij de skyline van Ede toch wat minder fantastisch :')
Aan de andere kant, naar huis rijden en mn mooie dorpje aan de lek zien liggen is dan weer wél leuk :)
Jij hebt wel de Amerongse berg onderweg :9 Dé klim richting Rotterdam is de gele brug bij de Douwe Egberts fabriek :')

Ga jij ook heen en weer? Dat heb ik nog niet gedaan, vind ik echt teveel gedoe.
pi_116064920
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Jij hebt wel de Amerongse berg onderweg :9 Dé klim richting Rotterdam is de gele brug bij de Douwe Egberts fabriek :')

Ga jij ook heen en weer? Dat heb ik nog niet gedaan, vind ik echt teveel gedoe.
Klopt ja, 's morgens als ik nog moet wakker worden gelukkig van de mietjeskant, en 's middags terug doe ik vaak wat extra's met grebbeberg, paardenveld, defensieweg, etc. erbij.

Ik rij niet vaak op 1 dag heen en weer. Dan is het én vroeg op, én laat thuis, wordt wel een erg lange dag. Nu neem ik alles mee in de auto, fiets ik 's avonds naar huis, en de volgende ochtend weer naar werk.
Jij gooit vanavond de boel in de trein?
Mijn foto's op Flickr!
pi_116065030
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:51 schreef Gripper het volgende:

[..]

Klopt ja, 's morgens als ik nog moet wakker worden gelukkig van de mietjeskant, en 's middags terug doe ik vaak wat extra's met grebbeberg, paardenveld, defensieweg, etc. erbij.

Ik rij niet vaak op 1 dag heen en weer. Dan is het én vroeg op, én laat thuis, wordt wel een erg lange dag. Nu neem ik alles mee in de auto, fiets ik 's avonds naar huis, en de volgende ochtend weer naar werk.
Jij gooit vanavond de boel in de trein?
Jep. Nu hoef ik zelfs niet te wachten tot 6 uur omdat het nog zomerdienstregeling is. Al mag je vaak sowieso wel met je fiets in de trein tijdens de spits als je het even netjes vraagt.
pi_116066406
Kleine #$%^#$%-vliegjes :(

Op een punt dat ik het redelijk moeilijk had, vol in m'n longen. Hoesten, afstappen, alles er op en er aan :r
pi_116066902
Wat is DE kettingsmeer van dit moment?
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:50:43 #176
153506 Captain_Fabulous
pi_116066987
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 12:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Beter, als je naar Zwitserland gaat moet je wel geldpest hebben. :{w
Als je uit eten wil enzo wel. maar ik heb daar niet veel duurder gekampeerd dan in Oostenrijk of Belgie als ik me goed herinner, en supermarkten zijn er iets duurder maar niet gigantisch.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_116067044
Dan denk ik dat je je de koers niet goed herinnert. Vond de prijzen bijna niet te geloven toen ik er in 2010 voor het laatst was, 30-50% duurder dan in NL ofzo. En je moet betalen voor elke scheet die je laat.
pi_116067101
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:52 schreef eentwee het volgende:
Dan denk ik dat je je de koers niet goed herinnert. Vond de prijzen bijna niet te geloven toen ik er in 2010 voor het laatst was, 30-50% duurder dan in NL ofzo. En je moet betalen voor elke scheet die je laat.
Koers hebben ze nu vastgezet toch? Duur land wel ja.
  maandag 27 augustus 2012 @ 14:57:13 #179
153506 Captain_Fabulous
pi_116067166
Jammer, kennelijk een roze herinneringsbril op. Was een perfect land voor een eerste trektocht, overzichtelijk, schoon, geordend...weinig kans echt stomme fouten te maken tijdens het reizen zolang je niet de bergen in ging :+
pi_116067290
Zwitserland is echt absurd duur, zelfs de McDo was al bijna te duur voor mij als pauperstudent. :P
  maandag 27 augustus 2012 @ 15:03:41 #181
153506 Captain_Fabulous
pi_116067356
Als de Mac een budgetaire aanslag is, kun je beter thuis blijven :6
pi_116067468
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 14:57 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Jammer, kennelijk een roze herinneringsbril op. Was een perfect land voor een eerste trektocht, overzichtelijk, schoon, geordend...weinig kans echt stomme fouten te maken tijdens het reizen zolang je niet de bergen in ging :+
was de prijs niet juist gestegen door de komst van de Euro? en aangezien jij nog over Franse Francs spreekt was je de prijsstijging nog voor.
pi_116067507
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:03 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Als de Mac een budgetaire aanslag is, kun je beter thuis blijven :6
Nee hoor, bijna een tientje voor een menuutje is gewoon veel.
pi_116067511
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:07 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

was de prijs niet juist gestegen door de komst van de Euro? en aangezien jij nog over Franse Francs spreekt was je de prijsstijging nog voor.
Zwitserse Marken ja? Ponden? Zwitserse euro's?

;)
pi_116067680
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:09 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Zwitserse Marken ja? Ponden? Zwitserse euro's?

;)
ik ben er nog niet over uit of je mij nu belachelijk maakt of niet :'( :P
pi_116067711
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:13 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

ik ben er nog niet over uit of je mij nu belachelijk maakt of niet :'( :P
Dat nooit ;) Ik neem aan dat CF het over zwitserse francs had ;)
pi_116067773
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dat nooit ;) Ik neem aan dat CF het over zwitserse francs had ;)
ah, dat kan natuurlijk ook. Ik legde de relatie tussen francs wat te snel met frankrijk :@
pi_116067948
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:16 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

ah, dat kan natuurlijk ook. Ik legde de relatie tussen francs wat te snel met frankrijk :@
Dat zijn dan ook de enige malloten in de eurozone die nog altijd consequent elke euro-prijs naar de franc terugrekenen. En dat terwijl we de euro toch alweer zeker een jaar of 10 hebben :')
Mijn foto's op Flickr!
pi_116067982
Gisteren deden Jose en Michel het nog met een flesje wijn. Naar de Belgische Mark dan uiteraard :P
pi_116068096
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:21 schreef Gripper het volgende:

[..]

Dat zijn dan ook de enige malloten in de eurozone die nog altijd consequent elke euro-prijs naar de franc terugrekenen. En dat terwijl we de euro toch alweer zeker een jaar of 10 hebben :')
Kunnen ze over een jaar of 2 weer makkelijk overstappen :')
pi_116069756
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 12:56 schreef SuperWeber het volgende:

[..]

Tja, dat is een beetje aanvoelen, ik fiets meestal gewoon rond mijn omslagpunt, dat is ongeveer hetzelfde als wat je in een langere tijdrit zal fietsen, echter op het eind van de tijdrit laat je de boel oplopen tot boven je omslagpunt. Als je dat niet doet en op het eind (laatste 1,5 km oid) van het fietgedeelte een lekker hoge trapfrequentie draait moet je daarna nog gewoon fatsoenlijk kunnen lopen...
Ga ik dat de volgende keer ook doen!
pi_116071584
Net lekker stukje gefietst, alsof ik wat EPO had gekregen.

Snap alleen die hidden segments niet echt, maarja. Sowieso moet ik maar niet teveel naar die gare segments kijken want dat is toch zinloos :p.
pi_116071948
Is het eigenlijk een beetje done als bijna alles met Ultegra afgemonteerd is om er vervolgens toch een crankset 105 op te zetten? Een Ultegra crankset is zo duur. }:|
pi_116071989
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:59 schreef MCH het volgende:
Is het eigenlijk een beetje done als bijna alles met Ultegra afgemonteerd is om er vervolgens toch een crankset 105 op te zetten? Een Ultegra crankset is zo duur. }:|
Why not?
pi_116072125
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:00 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Why not?
Geen idee, misschien stond er een verbodsregel in het handboek voor soigneeridders.
pi_116072162
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:04 schreef MCH het volgende:

[..]

Geen idee, misschien stond er een verbodsregel in het handboek voor soigneeridders.
Geen idee, die heb ik gebruikt om m'n billen mee af te vegen.
  maandag 27 augustus 2012 @ 17:21:01 #197
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116072726
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 15:21 schreef Gripper het volgende:

[..]

Spanjaarden ook hoor... Inclusief knopjes op de pinautomaat voor 3 nullen erachter.
  maandag 27 augustus 2012 @ 17:23:16 #198
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116072816
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 16:59 schreef MCH het volgende:
Ik heb er een tijdje geleden wel voor gekozen om een crank te nemen die centaur was ipv een goedkopere om zo mijn groep compleet te houden. Maar je moet natuurlijk lekker zelf weten wat je op je fiets zet.
  maandag 27 augustus 2012 @ 17:43:00 #199
545 dop
pi_116073424
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 10:15 schreef Ericr het volgende:
Fuuuu, dacht ik gisteren een KOM te pakken door vlak na de regenbuien en nog best stevige wind een segment redelijk vol gas te rijden. Kom ik thuis heeft 's ochtends iemand al 2 km/uur gemiddeld harder gereden. Zelf 48 km/uur gemiddeld gereden over 3,2 km, de 50 gemiddeld was lastig geworden zelfs als ik wel voluit was gegaan. Pad kent net even te veel hobbels om echt lekker in je ritme te komen.

Degene die de KOM heeft is gisteren er overigens echt op uit getrokken om meerdere KOM's aan te vallen. Zijn rit zigzagt echt alle kanten op in het Westland.
zou me niet verbazen als mij n broer de boos doener is , welke kom?
  maandag 27 augustus 2012 @ 18:11:08 #200
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116074274
Hmm, wil wat meer fietsshirts hebben. Suggesties?
pi_116074338
  maandag 27 augustus 2012 @ 18:18:08 #202
153506 Captain_Fabulous
pi_116074483
Had trouwens m'n Ronde van Vlaanderen shirt aan op vakantie, en iedereen was lief tegen me. Toch handig zo'n shirt.
pi_116074736
Heb laatst een tweedehands shirtje van Davitamon-Lotto op de kop getikt in de kleuren van de Amerikaanse kampioen (grappig dat zo'n shirtje bestaat, enige Amerikaanse kampioen bij die ploeg was Fred Rodriguez, geloof ik). Tientje voor betaald. Echt topkwaliteit, en mooi op te zien. Heb er rode sokken en een rood-wit-zwart bibje bijgekocht en had al rode handschoenen en een blauwe helm.
pi_116075079
Lol, kreeg een berichtje van een belg van wie ik de KOM had gestolen. Hij feliciteerde me en zij dat ik niet hoefde te vrezen voor het terug pakken van de KOM omdat hij uit België komt. Grappig dat Strava
  FOK!fotograaf maandag 27 augustus 2012 @ 19:14:18 #205
73911 ultra_ivo
pi_116076798
Ben ff een weekendje fietsen, is bijna een hele SC volgeluld. Wordt er niet meer gefietst?
Over de vraag van JohnDDD in het vorige topic, ben al heel wat jaren vegetarier en dat voelt prima met sporten. Sinds ik vegetarier ben sport ik beter en heb een behoorlijke palmares bij elkaar gefietst en geschaatst.
pi_116077062
Volgens de Strava pagina wordt er gewoon nog gefietst.

En als dat ding van raptorix klaar is kunnen we ons natuurlijk helemaal niet meer verstoppen. Ik heb al aan mijn baas gevraagd of ik 4 dagen per week mag werken.
  maandag 27 augustus 2012 @ 19:23:55 #207
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116077234
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:20 schreef ThePlaneteer het volgende:
Volgens de Strava pagina wordt er gewoon nog gefietst.

En als dat ding van raptorix klaar is kunnen we ons natuurlijk helemaal niet meer verstoppen. Ik heb al aan mijn baas gevraagd of ik 4 dagen per week mag werken.
Dat deed ik vroeger ook toen ik nog in loondienst was. Dan had ik meer tijd om te trainen. Mijn werkgever vond dat maar zozo. :')
pi_116077449
65 km gefietst na het werk..

Mijn conditie is nog ver te zoeken.. :D

Maar wat is het prachtig weer :)
  maandag 27 augustus 2012 @ 19:37:31 #209
62913 Blik
The one and Only!
pi_116077916
Ik ga morgen ook maar weer een rondje fietsen, is alweer een ruime week geleden

en blikchick staat nog steeds op knappen...
  maandag 27 augustus 2012 @ 19:39:16 #210
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116078022
Spannend! Hou ons op de hoogte wil je?
  maandag 27 augustus 2012 @ 19:40:13 #211
545 dop
pi_116078074
quote:
11s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:39 schreef kaasplankje het volgende:
daar zijn speciale topics voor in ouderschap

weg wezen hier :)
  maandag 27 augustus 2012 @ 19:41:03 #212
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116078119
Awel, daar kom ik niet en Blik mag dat best hier posten van mij.
  maandag 27 augustus 2012 @ 19:41:40 #213
308981 Narcotical
Best in the World
pi_116078147
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:40 schreef dop het volgende:

[..]

daar zijn speciale topics voor in ouderschap

weg wezen hier :)
Blikbaby hoort hier natuurlijk ook gewoon thuis, dat is de toekomst van het nederlandse wielrennen ;)
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
  maandag 27 augustus 2012 @ 19:42:13 #214
545 dop
pi_116078173
quote:
6s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:41 schreef kaasplankje het volgende:
Awel, daar kom ik niet en Blik mag dat best hier posten van mij.
dit is het topic voor klapperende eirstokken en stromend vruchtwater ksssssssssssssssssssst
  maandag 27 augustus 2012 @ 19:45:05 #215
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116078307
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:42 schreef dop het volgende:

[..]

dit is het topic voor klapperende eirstokken en stromend vruchtwater ksssssssssssssssssssst
Jij weet er meer van dan ik. Ik heb geen koters. :{w
pi_116078325
Tijdens de vakantie de fiets thuisgelaten (helaas). Sinds gister terug en net ff gefietst weer. Ineens donders veel last van mij rug, heb dus ook niet zo'n lange rit kunnen maken :( Komt denk doordat ik anderhalve week op een lichtbed geslapen heb, met maar een (rot) kussen...

Hoop dat ik er snel minder last van heb...
  maandag 27 augustus 2012 @ 19:47:38 #217
62913 Blik
The one and Only!
pi_116078428
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:42 schreef dop het volgende:

[..]

Ik poog OUD zoveel mogelijk te vermijden, juist vanwege al die klapperende eierstokken en verzuurde ouwe wijven die daar posten.

quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:41 schreef Narcotical het volgende:

[..]

Blikbaby hoort hier natuurlijk ook gewoon thuis, dat is de toekomst van het nederlandse wielrennen ;)
En zo is het :) Al vanaf z'n 5de op de racefiets :D
  maandag 27 augustus 2012 @ 19:48:30 #218
62913 Blik
The one and Only!
pi_116078467
quote:
11s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:39 schreef kaasplankje het volgende:
Ik zal het hier ook vermelden, de mensen die het niet willen lezen die negeren het maar ;)
pi_116078469
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:43 schreef dop het volgende:

[..]

zou me niet verbazen als mij n broer de boos doener is , welke kom?
Spoorlijn Hoek van Holland, KOM is nu van Koos de Haan.
  maandag 27 augustus 2012 @ 19:52:27 #220
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116078670
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:47 schreef Blik het volgende:

En zo is het :) Al vanaf z'n 5de op de racefiets :D
Zoiets?

pi_116078801
Vanaf 3 maanden beginnen met de EPO kuur maximaal resultaat.
pi_116079163
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:14 schreef ultra_ivo het volgende:
Ben ff een weekendje fietsen, is bijna een hele SC volgeluld. Wordt er niet meer gefietst?
Over de vraag van JohnDDD in het vorige topic, ben al heel wat jaren vegetarier en dat voelt prima met sporten. Sinds ik vegetarier ben sport ik beter en heb een behoorlijke palmares bij elkaar gefietst en geschaatst.
Bedankt, interessant! Moet wel zeggen dat ik altijd een stoot energie krijg na een flink stuk vis. Was vroeger met vlees ook zo.

Had vandaag iets raars. Eerste uur super gefietst, telkens tegen de 39-40 per uur met windje in de rug. Tweede uur had ik opeens een mentale inzinking, voelde me nog wel ok maar er lag een soort triestheid over me, had zin om naar huis te gaan, had overal een soort diepe interne pijn, alsof je kat net overreden is ofzo. Uiteindelijk nog 2 uur totaal verslagen met 16 km/u rondgereden, kwam niet meer vooruit, vervolgens de laatste 20 minuten wat gestretcht en dat leek te helpen want toen ging het weer beter. Echt heel vreemd.
  maandag 27 augustus 2012 @ 20:23:29 #223
545 dop
pi_116080051
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:48 schreef Ericr het volgende:

[..]

Spoorlijn Hoek van Holland, KOM is nu van Koos de Haan.
paralel daar aan loopt http://app.strava.com/rides/19769920#356332863
die had hij gister heel even maar daar gingen er nog even 2 over heen
pi_116080117
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 20:23 schreef dop het volgende:

[..]

paralel daar aan loopt http://app.strava.com/rides/19769920#356332863
die had hij gister heel even maar daar gingen er nog even 2 over heen
Ja dat pad loopt een stuk beter, langs de Spoorlijn is echt een sloper door de bultjes in de weg. Langs de waterweg is het gelukkig wel een vlak pad.
pi_116080131
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 20:02 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Had vandaag iets raars. Eerste uur super gefietst, telkens tegen de 39-40 per uur met windje in de rug. Tweede uur had ik opeens een mentale inzinking, voelde me nog wel ok maar er lag een soort triestheid over me, had zin om naar huis te gaan, had overal een soort diepe interne pijn, alsof je kat net overreden is ofzo. Uiteindelijk nog 2 uur totaal verslagen met 16 km/u rondgereden, kwam niet meer vooruit, vervolgens de laatste 20 minuten wat gestretcht en dat leek te helpen want toen ging het weer beter. Echt heel vreemd.
Je wordt gestraft omdat je een zielig visje hebt gegeten. Dierenbeul!
pi_116080257
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 20:25 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Je wordt gestraft omdat je een zielig visje hebt gegeten. Dierenbeul!
Dat was gister :P
Denk dat het iets mentaals is...ben vandaag weer begonnen met werken, denk dat het daaraan ligt.
  maandag 27 augustus 2012 @ 21:34:06 #227
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116083860
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 18:33 schreef Patroon het volgende:
Lol, kreeg een berichtje van een belg van wie ik de KOM had gestolen. Hij feliciteerde me en zij dat ik niet hoefde te vrezen voor het terug pakken van de KOM omdat hij uit België komt. Grappig dat Strava
Ben er vandaag 2 kwijt :{
pi_116084647
Mensen met honden, sterf :(

Had er vandaag op een nippertje in mijn voorwiel hangen. Reed in de bebouwde kom (ik pas altijd mijn snelheid aan, dus reed niet overdreven hard). Zag in de verte al een vrouw met hond lopen, maar dat heb je er zoveel, dus neem al wat extra ruimte. Precies op het moment dat ik passeer, schiet die hond opeens de weg op (was wel aangelijnd, maar dat kon verder niets voorkomen). Ik kon hem nog net met mijn voorwiel ontwijken, maar raakte hem wel nog met mijn trapper. :{ Toen nog omgedraaid om te kijken of dat ik het beestje niet had doodgereden, maar die liep nog vrolijk. Toen de eigenares maar even de huid vol gescholden of dat ze voortaan wat beter op dat kutbeest wil letten. :(
  maandag 27 augustus 2012 @ 21:48:06 #229
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116084701
En ik me maar afvragen waarom mijn collega's altijd grapjes maken dat ik en een andere wielrennende collega met bloeddoorlopen ogen en schuim in de mond al vloekend, tierend en rochelend over het fietspad razen...
  maandag 27 augustus 2012 @ 21:49:06 #230
308981 Narcotical
Best in the World
pi_116084750
quote:
8s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:46 schreef Sautor het volgende:
Prima, regel jij even mijn uitvaart dan? ;)
pi_116084797
quote:
Hou je er qua dieet ook rekening mee? Zeker gezien je monstertochten.
pi_116085099
quote:
8s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:46 schreef Sautor het volgende:

Had er vandaag op een nippertje in mijn voorwiel hangen. Reed in de bebouwde kom (ik pas altijd mijn snelheid aan, dus reed niet overdreven hard). Zag in de verte al een vrouw met hond lopen, maar dat heb je er zoveel, dus neem al wat extra ruimte. Precies op het moment dat ik passeer, schiet die hond opeens de weg op (was wel aangelijnd, maar dat kon verder niets voorkomen). Ik kon hem nog net met mijn voorwiel ontwijken, maar raakte hem wel nog met mijn trapper. :{ Toen nog omgedraaid om te kijken of dat ik het beestje niet had doodgereden, maar die liep nog vrolijk. Toen de eigenares maar even de huid vol gescholden of dat ze voortaan wat beter op dat kutbeest wil letten. :(
:(

Honden _O_

Mensen :N
pi_116085133
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:55 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

:(

Honden _O_

Mensen :N
:N

Katten ^O^
pi_116085142
Blik:

pi_116085380
quote:
16s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:55 schreef Sautor het volgende:

[..]

:N

Katten ^O^
Deze post krijgt goedkeuring van KnutdeKat

FOK!fotograaf maandag 27 augustus 2012 @ 22:10:24 #236
73911 ultra_ivo
pi_116086066
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:49 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Hou je er qua dieet ook rekening mee? Zeker gezien je monstertochten.
Eigenlijk niet. Juist randonneurs zie je van alles eten dat niet onder de noemer klassieke sportvoeding past. Friet, cola en ander zoet en vet spul. In de praktijk eet ik tijdens een brevet gewoon wat ik op een gewone werkdag ook zou eten. De extra energie haal ik uit sportdrank (heb altijd een hele zak poedertjes bij me). Dat werkt prima.
  maandag 27 augustus 2012 @ 22:11:23 #237
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116086117
3 KOM's kwijt nu. Een zwarte dag
  maandag 27 augustus 2012 @ 22:12:50 #238
27167 SuperWeber
pi_116086216
Die van mij kon al fietsen voordat hij kon lopen 8-)
pi_116086354
quote:
16s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:55 schreef Sautor het volgende:
Katten ^O^
Nee, maar poezen :9
Topic gaat wel een beetje naar de klote zo.
  maandag 27 augustus 2012 @ 22:17:20 #240
27167 SuperWeber
pi_116086477
Btw net nog even mijn ongeveer 20 jaar oude aluminium Cadex even opgeknapt en promotie gegeven tot tacx-fiets als voorbereiding op de winter. Ik weet dat ik in principe buiten moet trainen (en dat ben ik ook van plan), maar met pekel/kutweer etc. heb ik daar geen zin in, dus is dit een mooie oplossing. Bovendien gebruik ik dat ding dan tenminste nog, nu staat hij na een succesvolle leenperiode van mijn broer werkloos in de schuur.

Daarnaast mijn andere fiets weer even geprepareerd voor een triathlon a.s. zondag. Dus snellere wielset er weer in, juiste tandwielen erop en ligstuur weer gemonteerd. Er moet eigenlijk ook een nieuw stuurlintje op, maar daar ben ik niet meer aan toegekomen...
pi_116086509
quote:
9s.gif Op maandag 27 augustus 2012 22:11 schreef kanovinnie het volgende:
3 KOM's kwijt nu. Een zwarte dag
:o dat gaat hard, ik zie net dat ik er weer 2 bij heb :P
  maandag 27 augustus 2012 @ 22:31:48 #242
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_116087453
Niet zoveel tegen honden, mist goed opgevoed of goed aangelijnd. En helaas kan ik van te voren op de mtb of tijdens het hardlopen niet zien of hij mij interessant vind of niet. Dit jaar al meerdere keren zo'n beest achter me aangehad.
Op de racefiets niet zoveel last van. Hond of kind = rustig aan en daar heb ik geen problemen mee. Heb geen KOMetjes te verdedigen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  maandag 27 augustus 2012 @ 22:35:39 #243
62913 Blik
The one and Only!
pi_116087692
quote:
14s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:55 schreef cafca het volgende:
Blik:

[ afbeelding ]
zo ja! :D
pi_116088467
Welke eindbazen hier gebruiken allemaal strava android? Met welke telefoon? Hoe bevalt dat? Zie je vaak het lijntje naast de weg lopen? Mis je vaak een segment? Kan ik rekening houden met de GPS kwaliteit als ik een nieuwe neem. Is onmogelijk om daar in reguliere reviews informatie over te vinden.
pi_116089662
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 22:31 schreef No-P het volgende:
Niet zoveel tegen honden, mist goed opgevoed of goed aangelijnd. En helaas kan ik van te voren op de mtb of tijdens het hardlopen niet zien of hij mij interessant vind of niet. Dit jaar al meerdere keren zo'n beest achter me aangehad.
Op de racefiets niet zoveel last van. Hond of kind = rustig aan en daar heb ik geen problemen mee. Heb geen KOMetjes te verdedigen.
Inderdaad. Honden en kinderen op de weg neem ik altijd snelheid terug. Meestal hoeft het niet maar sommige mensen letten echt totaal niet op.. Kind + hond kunnen er niet zoveel aan doen..
pi_116089795
Ik gebruik strava op mijn Android htc desire. Ik heb niet het idee dat ik ooit segmenten mis, maar goed ik controleer daar dan ook niet actief op.

puntje van aandacht is wel de accuduur. die is niet al te best, al is mijn telefoon inmiddels wel al weer 2,5 jaar oud, wat vast hierin een rol zal spelen.

verder niks dan *O*

8-)
pi_116092080
@Ivo: Ach so, ik dacht misschien veel noten enzo.

@SuperWeber: Welke doe je aan mee?
pi_116092412
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 23:14 schreef nodisch18 het volgende:
Ik gebruik strava op mijn Android htc desire. Ik heb niet het idee dat ik ooit segmenten mis, maar goed ik controleer daar dan ook niet actief op.

puntje van aandacht is wel de accuduur. die is niet al te best, al is mijn telefoon inmiddels wel al weer 2,5 jaar oud, wat vast hierin een rol zal spelen.

verder niks dan *O*

8-)
Zet je WiFi uit, dat scheelt.
Bij mij verspilt Strava eigenlijk amper batterij.
pi_116095887
ik heb hem meestal op vliegmodus. Dat zet ook de gsm en 3G uit. Maar dik 2 jaar intensief gebruik van de telefoon doet de batterij geen goed.
pi_116096195
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 22:51 schreef eentwee het volgende:
Welke eindbazen hier gebruiken allemaal strava android? Met welke telefoon? Hoe bevalt dat? Zie je vaak het lijntje naast de weg lopen? Mis je vaak een segment? Kan ik rekening houden met de GPS kwaliteit als ik een nieuwe neem. Is onmogelijk om daar in reguliere reviews informatie over te vinden.
Ik , HTC X ONE, erg goed.
Nee het lijntje loopt meestal vrij perfect, ik vermoed dat ze ook correctie gebruiken door het te vergelijken met andere ritten, ik heb contact met de developers, zal eens vragen of ze dat doen.
pi_116096299
Ik heb een vraag. Mijn man rijdt nu met campa record maar wil eigenlijk met Shimano gaan rijden. Moet hij dan de HELE groep wisselen? Of moet hij dan alleen de kransen, en derailleur wisselen?
Haters gonna hate.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:06:15 #252
545 dop
pi_116096401
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 07:51 schreef CyclingGirl het volgende:
Ik heb een vraag. Mijn man rijdt nu met campa record maar wil eigenlijk met Shimano gaan rijden. Moet hij dan de HELE groep wisselen? Of moet hij dan alleen de kransen, en derailleur wisselen?
achter en voor deraileur zijn wel bruikbaar( moeten wel worden afgestelt), maar shifters kun je niet gebruiken,
meest verstandige is gewoon alles wisselen, als je goed weet hoe het werkt en wat je doet zijn sommige dingen uitwisselbaar, maar als het net ff niet helemaal gaat zoals je wil blijf je met een net niet helemaal lekker werkende combinatie zitten.

het is zeker niet alleen ff kransjes en ketting wisselen , de shimano kransjes passen niet op een campa body, en een campa ketting loopt ook niet goed over shimano kransjes.
eigenlijk is zo engeveer alles net ff een andere maat , en daarom werkt het dus niet goed samen

welke campa onderdelen is hij niet tevreden over of welke shimano delen wil hij graag hebben / uitproberen?

[ Bericht 2% gewijzigd door dop op 28-08-2012 08:13:01 ]
pi_116096427
Shifters en derailleurs moeten ook vervangen worden hoor! Shimano heeft een andere slag dan Campa.
pi_116096430
en shifters werken ook net niet helemaal lekker op deraileur. Is wel redelijk af te stellen, maar echt soepel lopend wordt het niet. Beter is gewoon alles te vervangen in dat geval.
maar waarom wil hij die overstap ineens maken?! Zodat jullie beide de spullen uitwisselbaar hebben?? jij ging toch nieuwe fiets aanschaffen? Kun jij dan niet beter Campa gaan kopen?
everyone's a critic...
even you ! !
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:11:17 #255
545 dop
pi_116096439
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 08:09 schreef Tommeke het volgende:
Shifters en derailleurs moeten ook vervangen worden hoor! Shimano heeft een andere slag dan Campa.
misschien schrijf ik het niet duidelijk maar shifters moeten vervangen , die zijn ook bepalend voor de slag , de derailleurs nemen gewoon de slag over van de shifter, en kunnen met wat verstelling wel gewoon werken
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:14:17 #256
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116096466
Het is waarschijnlijk dat de remhoeven wel dezelfde lengte kabel geven als wat de shifter commandeert. Ook het crankstel en bracket zou je wel kunnen laten zitten wellicht. Maar of dat nu zo fraai is?
pi_116096475
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 08:10 schreef the_critic het volgende:
en shifters werken ook net niet helemaal lekker op deraileur. Is wel redelijk af te stellen, maar echt soepel lopend wordt het niet. Beter is gewoon alles te vervangen in dat geval.
maar waarom wil hij die overstap ineens maken?! Zodat jullie beide de spullen uitwisselbaar hebben?? jij ging toch nieuwe fiets aanschaffen? Kun jij dan niet beter Campa gaan kopen?
Nou het zit zo. We hebben nu allebei een nieuwe fiets met Shimano. Nu wil hij die groep van zijn oude fiets ook naar Shimano zetten zodat alles uitwisselbaar is. Dat is het verhaal. Ik had dus gehoord dat je niet alles hoeft te wisselen van Campa naar Shimano. Vandaar mijn vraag hier. Als hij de hele groep moet wisselen is het wel een duur grapje.
Haters gonna hate.
pi_116096484
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 08:10 schreef the_critic het volgende:
En nee ik ga niet naar Campa. Ik kan niet mij die kleine knopjes op de handlebar.
Haters gonna hate.
pi_116096490
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 08:14 schreef kaasplankje het volgende:
Het is waarschijnlijk dat de remhoeven wel dezelfde lengte kabel geven als wat de shifter commandeert. Ook het crankstel en bracket zou je wel kunnen laten zitten wellicht. Maar of dat nu zo fraai is?
Het is een oude fiets van 10 jaar waar hij op gaat rijden met strooizout op de weg of slecht weer. Het gaat nu even niet om het mooie :)
Haters gonna hate.
pi_116096508
Aah op die manier.. nee, wordt dan inderdaad een duur grapje (Misschien 2ehands nog goedkope set te vinden.. fiets kopen met groep die je wilt. Beide groepen omwisselen en weer fiets verkopen?! ) Maarja.. dat moet je een leuk projectje vinden voor in de wintermaanden :)
everyone's a critic...
even you ! !
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:19:48 #261
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116096522
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 08:16 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Het is een oude fiets van 10 jaar waar hij op gaat rijden met strooizout op de weg of slecht weer. Het gaat nu even niet om het mooie :)
Hoeveel speed Campa? En hoeveel speed is die Shimano?
pi_116096529
Beiden 10 speed
Haters gonna hate.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:21:45 #263
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116096542
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 08:20 schreef CyclingGirl het volgende:
Beiden 10 speed
Probeer eens een Shimano wiel in die Campa fiets, misschien kun je de meeste verzetten wel redelijk schakelen.
pi_116096556
Ja dat gaat wel maar het is niet erg fijn. (hebben we al eens geprobeerd).
Dus ik dacht wellicht alleen kransen, body, derailleur maar nu hoor ik dus ook shifters. Ik dacht dat die konden blijven zitten?
Haters gonna hate.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:23:35 #265
545 dop
pi_116096560
quote:
99s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 08:20 schreef CyclingGirl het volgende:
Beiden 10 speed
shifters, ketting ,body en casette is dan het minimale wat je moet vervangen.
en dan moet er vervolgens nog wel goed worden afgestelt met niet 100% garantie voor een goed resultaat
pi_116096562
Dat afstellen daar ken ik wel iemand voor :)
Haters gonna hate.
pi_116096585
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 08:11 schreef dop het volgende:

[..]

misschien schrijf ik het niet duidelijk maar shifters moeten vervangen , die zijn ook bepalend voor de slag , de derailleurs nemen gewoon de slag over van de shifter, en kunnen met wat verstelling wel gewoon werken
Ook de derailleurs hebben een andere slag. Bij het aantrekken van de kabel beweegt de derailleur bij Campa meer/minder dan bij Shimano hoor!
pi_116096607
Wordt nog een heel project dan :S
Haters gonna hate.
pi_116096615
M.a.w. alleen crank kun je blijven gebruiken? :P
pi_116096622
Ja ;(
Haters gonna hate.
pi_116096648
Nou ja pech voor hem dan :) blijft hij maar lekker met Campa :6
Haters gonna hate.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:38:08 #272
545 dop
pi_116096702
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 08:25 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Ook de derailleurs hebben een andere slag. Bij het aantrekken van de kabel beweegt de derailleur bij Campa meer/minder dan bij Shimano hoor!
je bedoeld dat de arm iets langer of korter is, daar kun je mee spelen door de kabel net aan de andere kant van de schroef vast te zetten, maar inderdaad dat maakt het niet ideaal.
pi_116096861
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 08:38 schreef dop het volgende:

[..]

je bedoeld dat de arm iets langer of korter is, daar kun je mee spelen door de kabel net aan de andere kant van de schroef vast te zetten, maar inderdaad dat maakt het niet ideaal.
Ja, dat bedoel ik :P
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 08:55:52 #274
27167 SuperWeber
pi_116096929
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 00:06 schreef Tommeke het volgende:
@Ivo: Ach so, ik dacht misschien veel noten enzo.

@SuperWeber: Welke doe je aan mee?
Ik zoek het wat dichterbij dan jij, dus ik doe mee in Drachten...
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:36:05 #275
153506 Captain_Fabulous
pi_116097678
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 19:47 schreef Blik het volgende:
Ik poog OUD zoveel mogelijk te vermijden, juist vanwege al die klapperende eierstokken en verzuurde ouwe wijven die daar posten.
Groot gelijk, daar hoort een echte vent niet thuis.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 09:41:23 #276
153506 Captain_Fabulous
pi_116097771
quote:
Over de vraag van JohnDDD in het vorige topic, ben al heel wat jaren vegetarier en dat voelt prima met sporten.
Mijn kilometrage op vakante is niet zo indrukwekkend als het jouwe natuurlijk, maar in 4 dagen in belgie touren heb ik maar 1 maal echt vlees gegeten (dagschoteltje n Diksmuide), en verder haast alleen maar brood, water, cola spagheti achtige zaken en een hamburger hier en daar. En ik merk dat ik het vlees nauwelijks mis, maar de groente/salades die bij zo'n schotel geserveerd worden, als een wolf naar binnen sla.terwijl ik daar normaal niet zo gek op ben. Maar op trektocht kun je mij bakken groenvoer geven, gaat allemaal op. Ik moet ook absoluut geregeld yogurt hebben.
pi_116098444
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 09:41 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Mijn kilometrage op vakante is niet zo indrukwekkend als het jouwe natuurlijk, maar in 4 dagen in belgie touren heb ik maar 1 maal echt vlees gegeten (dagschoteltje n Diksmuide), en verder haast alleen maar brood, water, cola spagheti achtige zaken en een hamburger hier en daar. En ik merk dat ik het vlees nauwelijks mis, maar de groente/salades die bij zo'n schotel geserveerd worden, als een wolf naar binnen sla.terwijl ik daar normaal niet zo gek op ben.
Behoorlijk vegentarisch bezig inderdaad.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 10:34:12 #278
153506 Captain_Fabulous
pi_116098810
In vergeliking met oude wielerwijsheden die elke dag biefstuk voorschreven wel :+
Ik vind het bij elke tocht opvallend hoe ik naar groenvoer ga hunkeren.
pi_116098970
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 22:51 schreef eentwee het volgende:
Ik gebruik hem op de Galaxy S2.
Batterijduur is echt superprima, maar ik gebruik de app JuiceDefender om batterijduur echt te verlengen. Als ik dan nog WiFi uitzet kan ik zo 8 uur fietsen.

Segmenten mis ik nooit, tenzij ik gewoon echt verkeerd/anders rij. Zit ook nooit naast een weg ofzo.
GPS is dus wel aardig. Qua hoogtemeters heb ik echter totaal geen idee, maar dit zal vast een flinke afwijking hebben vrees ik.

Het is iig beter dan de iPhone, las daar laatst nog een artikel over. Hilarisch, die kerel zat bijna nooit op een weg _O-
pi_116099113
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 08:21 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Probeer eens een Shimano wiel in die Campa fiets, misschien kun je de meeste verzetten wel redelijk schakelen.
Dat zou inderdaad redelijk moeten werken (95%). Voldoende voor een winterfiets.
@cyclinggirl: als het niet goed werkte, heb je dan ook de derailleur afgesteld? De spacing van de meeste Shimano wielen is al anders namelijk. En eventueel de ketting even overgezet..

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 07:37 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik , HTC X ONE, erg goed.
Nee het lijntje loopt meestal vrij perfect, ik vermoed dat ze ook correctie gebruiken door het te vergelijken met andere ritten, ik heb contact met de developers, zal eens vragen of ze dat doen.
Nee doen ze niet. De kwaliteit van de GPS chip is bepalend. Zal eens wat tracks van je bekijken, wie ben je op Strava?
Ik heb na twee HTC's het wel redelijk gehad. Beide hadden een ronduit dramatische GPS ontvanger, lachwekkend slecht gewoon. Onbruikbaar voor Strava. Daarom heb ik jaren geleden al een bluetooth gps dongle gekocht. Helaas ging bij de eerste HTC de bluetooth kapot en was ik 2 dagen te laat voor de garantie. Bij de huidige (Desire HD) is de bluetooth verbinding instabiel zodat de meeste tracks op willekeurige momenten eindigen.

Weet jij trouwens waarom steeds maar 4 (of 3?) satellieten worden gebruikt, ook als het apparaat er 12 ziet? Ik snap dat je er niet meer nodig hebt voor een positiebepaling, maar ik heb de indruk dat het apparaat steeds dezelfde satellieten blijft gebruiken, waardoor je soms lange tijd een slechter signaal hebt. Ik zie wel eens tracks die kilometers lang dezelfde afwijking hebben van 100m o.i.d. Die volgen dan wel netjes de bochten in de weg alleen ergens verderop.

@ThePlaneteer: van de S2 heb ik inderdaad al goede dingen gezien, ook in bosrijke gebieden. Dus die staat hoog op het lijstje.

[ Bericht 4% gewijzigd door eentwee op 28-08-2012 10:57:27 ]
pi_116099306
Je kan ook zo'n shiftmate ertussen zetten. Dat is zo'n wieltje wat er voor zorgt dat je een Shimano-wiel in een Campa fiets kan doen.
pi_116099337
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 10:43 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ik gebruik hem op de Galaxy S2.
Batterijduur is echt superprima, maar ik gebruik de app JuiceDefender om batterijduur echt te verlengen. Als ik dan nog WiFi uitzet kan ik zo 8 uur fietsen.

Segmenten mis ik nooit, tenzij ik gewoon echt verkeerd/anders rij. Zit ook nooit naast een weg ofzo.
GPS is dus wel aardig. Qua hoogtemeters heb ik echter totaal geen idee, maar dit zal vast een flinke afwijking hebben vrees ik.

Het is iig beter dan de iPhone, las daar laatst nog een artikel over. Hilarisch, die kerel zat bijna nooit op een weg _O-
iPhone 3G dan? Want tot voor kort deed ik alles met iPhone 4 en was daar toch niet ontevreden over hoor. Tuurlijk zie ik nu wel dat m'n edge een mooiere track maakt, maar het scheelt niet heel veel imo. Hij is zelfs een stuk beter dan een polar met losse gps ontvanger.

Door het bos: http://app.strava.com/activities/8710586
pi_116099421
Moet de iPhone 3 geweest zijn ja, die was dramatisch. De 4 is best bruikbaar :) Maar ik moet geen Apple.
pi_116099738
Ik zal ff kijken of ik het stuk nog kan vinden.
Zag er wel komisch uit :)
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:09:18 #285
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_116101462
1-2, waarom geen garmin?
pi_116101751
Daar kun je niet mee bellen?

Zou zelf ook wel een Edge 500 willen maar gewoon geen geld voor over atm.
pi_116102655
Iemand hiermee ervaring? Sinds ik mijn fietscomputer (Cateye velo) op de stuurpen heb geplaatst (ipv stuur) valt hij constant uit; krijg bijna tijdens elke rit wel een "ERROR" waarna de hele fietscomputer automatisch wordt gereset, ik alles opnieuw moet instellen en alles weer leeg is. De batterij heb ik niet ál te lang geleden nog vervangen. Soms wordt het scherm ook wazig dan moet ik er even op tikken en dan doet hij het weer. Ook met regen heb ik al een aantal keer een error gehad...
pi_116102929

Laatste hand wordt aan mijn fietsje gelegd. Is een samenraapsel van alles en nog wat geworden, (dat mocht ook, want eerst maar eens zien hoe of wat) maar het is allemaal zo onverwacht soepel, dat ik er zelf van sta te kijken.
Stuurpen toch verkort, stuur wat afgedraaid en grepen verplaatst. Stuur wat hoger in 'beginstand' gezet. Zadel en pen ook aangepast. Nu alleen nog (toer - want ook mtb schoenen - ) pedalen erop en dan mag ik...

Maar die eerste test meters :o Ik dacht echt dat gaat m niet worden! Wat een bottenschudder (Ik reed dan ook op klinkertjes)
Maar toen bleek dat ie de bandjes knetterhard had opgepompt om het allemaal even lekker te laten settelen. Grapjas. Ik schrok me echt wild :')
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 12:57:19 #289
308981 Narcotical
Best in the World
pi_116102990
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 12:55 schreef jack4ya het volgende:
[ afbeelding ]
Laatste hand wordt aan mijn fietsje gelegd. Is een samenraapsel van alles en nog wat geworden, (dat mocht ook, want eerst maar eens zien hoe of wat) maar het is allemaal zo onverwacht soepel, dat ik er zelf van sta te kijken.

Maar die eerste meters :o Ik dacht echt dat gaat m niet worden! Wat een bottenschudder (Ik reed dan ook op klinkertjes)
Maar toen bleek dat ie de bandjes knetterhard had opgepompt om het allemaal even lekker te laten settelen. Grapjas. Ik schrok me echt wild :')
Wilde je met half slappe bandjes gaan fietsen dan? Ik rij altijd met 8 bar en dan kan je ze met de hand niet meer induwen hoor ;)

Een foto van de fiets wordt ook gewaardeerd trouwens ;) :P
pi_116103065
Bandjes horen uiteraard ook keihard te staan.
pi_116103082
Dat zal :Y , maar als hij zegt dat zo knetterhard 'stonden' dan geloof ik 'm blind.

edit: - okay, laat maar weer -
pi_116103172
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 12:17 schreef ThePlaneteer het volgende:
Daar kun je niet mee bellen?

Zou zelf ook wel een Edge 500 willen maar gewoon geen geld voor over atm.
+1. Een telefoon heb je toch altijd nodig. Alleen de 500 vind ik niet goed genoeg, 800 te duur en te groot. Sim only kijk ik elke keer wel naar maar valt me altijd tegen wat je daar dan mee bespaart. De telecomboeven hebben nu wel iets nieuws trouwens: telefoon lease. Dan betaal je hetzelfde alleen is de telefoon niet van jou _O- Je privegegevens dus ook niet (niet dat ze dat nog waren bij Apple en Google). En na afloop van het contract moet je het toestel teruggeven of mag je hem afkopen voor een later door de provider te bepalen bedrag :')
pi_116103246
ik heb een samsung galaxy ace, echt een kuttelefoon en die batterij is bij internetgebruik echt na een uur alweer leeg
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:04:40 #294
545 dop
pi_116103254
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:02 schreef eentwee het volgende:

[..]

+1. Een telefoon heb je toch altijd nodig. Alleen de 500 vind ik niet goed genoeg, 800 te duur en te groot. Sim only kijk ik elke keer wel naar maar valt me altijd tegen wat je daar dan mee bespaart. De telecomboeven hebben nu wel iets nieuws trouwens: telefoon lease. Dan betaal je hetzelfde alleen is de telefoon niet van jou _O- Je privegegevens dus ook niet (niet dat ze dat nog waren bij Apple en Google). En na afloop van het contract moet je het toestel teruggeven of mag je hem afkopen voor een later door de provider te bepalen bedrag :')
wat zit er op de 800 dat je zo graag wil dat niet op een 500 zit ?
pi_116103264
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 12:59 schreef jack4ya het volgende:
Dat zal :Y , maar als hij zegt dat zo knetterhard 'stonden' dan geloof ik 'm blind.

edit: - okay, laat maar weer -
Weet niet wat het nut ervan is maar als ze idd op >8 bar stonden is dat niet echt nodig. Tenzij je zelf 80+ kg bent. Afhankelijk van je gewicht kun je met 5-7 bar wel toe en dat scheelt behoorlijk in comfort.
pi_116103291
Ik heb een Edge 500 en ik ben er super tevreden over.
pi_116103323
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:04 schreef dop het volgende:

[..]

wat zit er op de 800 dat je zo graag wil dat niet op een 500 zit ?
Betere GPS chip, kaarten, betere course functie (werkt niet goed meer met nieuwe firmware) en de mogelijkheid om 2 datavelden (bijv. HR, cadans) in te stellen als je een track volgt zodat je niet elke keer hoeft te scrollen om te zien of je een afslag gemist hebt. Daarnaast is de verhouding buitenmaat/schermmaat bij de 800 beter.
pi_116103434
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:05 schreef eentwee het volgende:

[..]

Weet niet wat het nut ervan is maar als ze idd op >8 bar stonden is dat niet echt nodig. Tenzij je zelf 80+ kg bent. Afhankelijk van je gewicht kun je met 5-7 bar wel toe en dat scheelt behoorlijk in comfort.
Hij had ze er net omgelegd en door ze tijdelijk knetterhard te zetten, settled het zich kennelijk beter/sneller. Ik ben 64kg dus het zal idd wel wat minder hard worden. Maar kennelijk ontging de clou dat ik het gewoon een enorm verschil vond omdat ik van een mtb kom. (Of ik kom van een niet technische invalshoek...)
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:29:26 #299
308981 Narcotical
Best in the World
pi_116104020
Hoe hard is "knetterhard" ? ;) Een band op 5 bar voelt met de hand ook al heel hard aan en je voelt weinig verschil met 8 bar, maar als ik fiets dan voel ik wel degelijk dat verschil ;)
pi_116104072
ik pompte eerder tot 11 bar maar dat was ook wat overdreven hard
Voor de man met de hamer is ieder probleem een spijker.,
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:32:33 #301
308981 Narcotical
Best in the World
pi_116104132
Ik ben redelijk zwaar (90-95 kg) en pomp tot 8 bar op en dat is hard zat met mijn gewicht :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')