SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door kanovinnie op 26-08-2012 12:33:56 ]
Kom je nog naar ´t NK volgende week?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:07 schreef Tommeke het volgende:
Ik ook nog maar 30 recreatief.
Zondag een triatlon en dinsdag training voor NCK ploegentijdrit. Lekker bikkelen dus!
Neinquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 23:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Kom je nog naar ´t NK volgende week?
Best aardig weer vandaag volgens mij, wel een paar fikse buien net maar gieten doet het niet. Koud wordt het ook niet met 19/23 graden en veel wind. Lijkt me prima weer voor een training. Gaan er nog mensen fietsen hier?quote:Het is vandaag half tot zwaar bewolkt en er trekken geregeld buien over. Hierbij kan lokaal onweer voorkomen. De middagtemperatuur loopt uiteen van 19 graden in het noordwesten tot 23 graden in het zuidoosten van het land. De zuid tot zuidwestenwind is boven land matig, kracht 3 of 4, aan de kust en op het IJsselmeer vrij krachtig of krachtig, kracht 5 tot 6 en neemt vanmiddag langs de westkust waarschijnlijk tijdelijk toe tot hard, 7. Bij buien is de wind tamelijk vlagerig.
Nope. Ik sta trouwens op 0 km deze week. Wel 45 gelopen...quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 08:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Best aardig weer vandaag volgens mij, wel een paar fikse buien net maar gieten doet het niet. Koud wordt het ook niet met 19/23 graden en veel wind. Lijkt me prima weer voor een training. Gaan er nog mensen fietsen hier?
Druk met de studie zeker?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 09:57 schreef No-P het volgende:
Nope. Ik sta trouwens op 0 km deze week. Wel 45 gelopen...
die kom's van jou stellen zo weinig voor die wil niemand hebbenquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 10:32 schreef kanovinnie het volgende:
Zowaar is Patroon in de juiste provincie gebleven, Marco is het dorp niet uit geweest, dus de KOM's zijn veilig. En toch 1 kwijt. Wat een kutvakantie
Kan ik me goed voorstellenquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 10:53 schreef dop het volgende:
[..]
die kom's van jou stellen zo weinig voor die wil niemand hebben
veel geluk dat je gps data precies zo is dat strava zich er in verslikt en de verkeerde tijd uitrekend.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:08 schreef kanovinnie het volgende:
Precies, hoe wordt je daar KOM? Zo veel mogelijk rondjes feitsen.
http://app.strava.com/segments/1642226quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:12 schreef dop het volgende:
[..]
veel geluk dat je gps data precies zo is dat strava zich er in verslikt en de verkeerde tijd uitrekend.
er zijn 2 andere kom's daar die de klim van de maaslandkering bestrijken die kloppen wel
en er is 1 aparte voor de afdaling die klopt meestal ook wel.
als wat hier staat klopt dan rij je juist wel altijd met een scheve ketting,quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:29 schreef Held_op_Sokken het volgende:
- Is het nodig om ook voortandwielen te vervangen? Ik heb eigenlijk altijd op het grote blad gefietst voor en in het normale gebruik ligt de ketting eigenlijk nooit scheef (voor groot, achter groot)
Absoluut niet. Zit Nog alivo en acera voor.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:29 schreef Held_op_Sokken het volgende:
Er zit een Shimano Deore afmontering op, wat volgens mij een absolute instapset is.
quote:For MTB
Acera entry; 24-speed, great braking and shifting impressive function, great price
Alivio active; 24-speed, great braking and shifting, stylish looks improved shifters, sleeker shapes, less weight
Deore enthusiast; 27-speed, great braking and shifting, light sweet parts and price
Deore LX sport; 27-speed, sweet braking and shifting, lighter, fine finish, durable nearly XT shifting and braking
Deore XT race; 27-speed, lighter, great braking and shifting, beautiful, more durable works nearly as well as XTR
XTR pro; 27-speed, superlight, phenomenal braking and shifting and ultra durable world's lightest and highest tech off-road parts group
conclusie advies:quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:48 schreef Held_op_Sokken het volgende:
dop:
Een beetje scheef wel, maar ik rijd niet op de grootste twee tandwielen achter. Meestal op het 3e/4e/5e tandwiel en zelden op 7/8 achter,
Ik rijd altijd over de weg, maar soms wel in de regen wat wel wat smerigheid met zich mee brengt. Daarbij. Maar in principe doe ik vaak niet meer dan de ketting/ lopende delen een beetje bijsmeren als ik denk dat hij een beetje droog wordt. Met betrekking tot schoonmaken geldt dat ik af en toe wat vuil verwijder, maar dat is misschien wel een belangrijk onderdeel van een probleem. Dat doe ik niet echt regelmatig. Als ik smeer dan doe ik het met zo'n spuitbus van die 'niet vette' olie. De buitenkant droog maken doe ik niet.
Hoe / hoe vaak maken jullie de spullen schoon, en waarmee? Het probleem van mijn fiets is dat het een beetje lastig is om overal lekker bij te kunnen.
Holenbeer:
Met wild gebruik bedoel ik dat ik nog wel eens op de trappers ga staan. Niet echt iets waarvoor een gewone sportieve stadsfiets gebouwd is volgens mij.
Je moet goed kijken naar de voortandwielen. Als de tanden er scherp en puntig geworden zijn kan je beter vervangen. Soms is het voor een hybride stadfiets met goedkope afmontage prijstechnisch beter een heel nieuw crankstel te monteren ipv alleen bladen vervangen.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 11:29 schreef Held_op_Sokken het volgende:
Misschien dat één van jullie me kan helpen. Afgelopen week heb ik de ketting van mijn 'hybride' gazelle gebroken uit de categorie sportieve stadsfiets.
Nu wil ik de cassette en de ketting gaan vervangen danwel laten vervangen, alleen wil ik als het even kan een enigzins deugdelijk set er opzetten, omdat ik mijn fiets misschien wel iets wilder gebruik dan de gedmiddelde eigenaar.
Er zit een Shimano Deore afmontering op, wat volgens mij een absolute instapset is. Ik vraag me een aantal dingen af: Ik heb voor drie tandwielen en achter acht
- Is het nodig om ook voortandwielen te vervangen? Ik heb eigenlijk altijd op het grote blad gefietst voor en in het normale gebruik ligt de ketting eigenlijk nooit scheef (voor groot, achter groot)
- Is het verstandig om de voor danwel achter derailleur te vervangen?
- Maakt het nog heel veel uit wat voor ketting ik gebruik. Ik zie dat je moet kijken naar hoeveel bladen je achter hebt, maar dan nog is er verschillende keuze.
Ik wil me hier sowieso in verdiepen omdat ik ook nog een keer een race fiets wil gaan kopen en dan is dit een mooie manier om het materiaal een beetje te leren kennen.
Minstens 30/40% schat ik.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:44 schreef muzas het volgende:
Hoeveel voordeel haal je als zomern00b uit klikpedalen? Ik rij nog steeds zonder, en vraag me af ik ik met mijn schijtconditie er echt profijt uit haal.
quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Minstens 30/40% schat ik.
Mag ik zeggen dat echt wielrennen of mtb-en begint met klikpedalen?
De meet was leuk en gezellig Kanoboy, Noord Spanje is idd erg mooi, waar zat je precies?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 10:55 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kan ik me goed voorstellen
Heb ik hier nog wat gemist? Hoe was de meet?
Kreeg halverwege de vakantie een smsje van een maat van me die in Thailand zat, met zijn fiets. Die was een tocht van 900 km aan het doen. Toen was ik toch even jaloers.
Nou, ik heb een soort racebakfiets. Op die fiets, hij is best zwaar, fiets ik net zo hard als een beginnend racefietser. Zeg 20/25km/u ongeveer. Er zitten dubbelfunctie pedalen op van Shimano, met aan de ene kant klikken en de andere kant voor een gewone schoen. Als ik met die fiets ga rijden met gewone schoenen kom ik echt amper tegen de brug op.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:49 schreef muzas het volgende:
[..]Zo veel, tuurlijk mag je dat zeggen. Als je het nog toelicht ook leren begin00bs als ik er wellicht ook iets van
dat mag je zeggen , 30 tot 40% betwijfel ik maar toch zeker doen het rijd gewoon meer ontspannen zeker als je er eenmaal aan gewend bent.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Minstens 30/40% schat ik.
Mag ik zeggen dat echt wielrennen of mtb-en begint met klikpedalen?
ik heb er geen ervaring mee , maar ken wel mensen die matig zijn met vlees.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:10 schreef JohnDDD het volgende:
Als ik mijn vraag van gister (die achter in het vorige topic is beland) nog even zou mogen herhalen: ben al 10 jaar vegetariër, laatste 3 jaar eet ik wel vis. Merk sinds die 3 jaar ook echt een positief verschil in energie en uithoudingsvermogen (hoewel ik pas rond die tijd ben begonnen met wielrennen). Ook gewoon gedurende de dag.
Vraag me af wie hier ervaring heeft met het al dan niet eten van vlees en hoeveel verschil het maakt op je resultaten.
Zit er namelijk serieus aan te denken om af en toe een stukje vlees te eten (biefstuk, paardenvlees, kip) voor de proteïne, ijzer, B12, etc. (hoewel ik eerlijk gezegd na 10 jaar geen idee heb of ik het überhaupt naar binnen krijg!)
Goed te horen, vind 't jammer dat ik op vakantie was.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:49 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
De meet was leuk en gezellig Kanoboy, Noord Spanje is idd erg mooi, waar zat je precies?
Kaas heeft ook niet gezegd dat het 30-40% op je snelheid scheeltquote:Op zaterdag 25 augustus 2012 13:08 schreef JohnDDD het volgende:
Voor mij zijn de klikpedalen ook echt een kwestie van gevoel. Bij een fiets zonder klikpedalen (of die enkele keer dat ik mijn racefiets met gewone schoenen berijd, bijv. als ik hem naar de FM breng) heb ik het idee dat ik óp de fiets zit. Bij een fiets mét klikpedalen heb ik het idee dat de fiets en ik één zijn. Bij dat hele meditatieve proces van fietsen hoort voor mij dat ik vast zit aan dat ding en dat ding aan mij. Of het echt 30-40% verschil maakt - dat lijkt me redelijk veel. Stel dat ik zonder 25 km/u kan, dan zou ik dus mét 33-35 km/u gaan, lijkt me niet te veel verschil.
Bij klimmen is het verschil wel meer denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |