Welke?quote:Op donderdag 6 september 2012 23:48 schreef Devz het volgende:
[..]
Schaf een paar nutteloze subsidies af en je bent er al.
Bij de leraren in het onderwijs, natuurlijk. Die verdienen veel te veel en hebben de laatste jaren alleen maar betere arbeidsvoorwaarden en een hoop meer salaris gekregen. De bestuurders verdienen wel een bonus om met die... mensen om te gaan - dat wens je niemand toe. [/satire]quote:Op donderdag 6 september 2012 23:44 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Als de Langstudeerboete wordt afgeschaft, waar moet dan op bezuinigd worden?![]()
![]()
Zo makkelijk kom je er niet van af. Je moet de bezuiniging in 1 week ff regelen. Dit zei je namelijk eerder.quote:Op vrijdag 7 september 2012 00:11 schreef Omentuva het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de vraag, en eentje waarvoor nog wat extra moet worden gekeken. Als ik het me goed herinner was het zo dat er ook nog een korting op de universiteiten zat voor iets van 200-250 miljoen (zelfde pakket als de boete), dus rekenen we die erbij of niet? Het totaalpakket was ~400 miljoen maar de boete zelf is veel minder, dus. Zal wel een geval 'beetje hier, beetje daar' worden, waarschijnlijk binnen het onderwijs zelf - minder geld naar scholen bijvoorbeeld.
Die kortingen van de uni's zijn al ergens voor besteed, dus dat gaat niet. Dus nogmaals: zeg jij even in 1 week waar je die bezuinigingen vandaan haalt als de Langstudeerboete niet doorgaat.quote:Op donderdag 6 september 2012 22:22 schreef Omentuva het volgende:
Om even terug on-topic te gaan: Ik vind het echt zo treurig dat ik bijna moet lachen m.b.t. hoe de partijen hier mee om zijn gegaan. Er is een meerderheid tegen dit hele verhaal, en dan kunnen ze het niet eens worden over HOE de boel moet worden afgeschaft...
Zal ik dan maar op de 14e (of 13e) antwoord geven? Je formuleert het wel zo.quote:Op vrijdag 7 september 2012 00:27 schreef RobertoCarlos het volgende:
Die kortingen van de uni's zijn al ergens voor besteed, dus dat gaat niet. Dus nogmaals: zeg jij even in 1 week waar je die bezuinigingen vandaan haalt als de Langstudeerboete niet doorgaat.
Stel hier je vragen aan Halbe Zijlstra van de VVD 
uff.. doei spaarrekeningquote:Een sociaal leenstelsel moet eerst wettelijk geregeld worden en dat duurt twee jaar. Studenten die aan een studie beginnen per september 2014 zullen dan met een sociaal leenstelsel te maken krijgen en niet meer met de langstudeermaatregel. Studenten die voor 1 september 2014 met een studie zijn begonnen blijven onder de langstudeermaatrgel vallen en krijgen niet te maken met een sociaal leenstelsel. Als een student geneeskunde bijvoorbeeld op 1 september 2013 begint met de studie, dan heeft hij 3 jaar bachelor en 1 jaar uitloop, daarna 3 jaar master en 1 jaar uitloop en valt hij in het negende jaar (2022) onder het verhoogde collegegeld vanwege de langstudeermaatregel.
Ja hè?quote:
Ik ben het niet helemaal met je eens.quote:Op donderdag 6 september 2012 19:32 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Het grootste probleem ligt niet bij de leraren maar bij de jongeren zelf als je het mij vraagt. Vandaag ook weer op FOK! iemand die doodleuk postte dat het hem geen flikker kon schelen hoe hij dingen opschreef, zolang we maar begrepen wat hij bedoelde. Deze houding zie je helaas steeds vaker voorkomen: autocorrect maakt mensen ook nog eens lui terwijl het besef dat zo'n autocorrect niet perfect is ook nog ontbreekt. Zonde.
Ik vind het jammer dat hij de resterende vragen niet beantwoordt. Dat kan hij nu niet doen maar hij zou het wel in wat vrije uurtjes kunnen doen een dezer dagen.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:06 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja hè?en het gaat ook echt zó goed!
mooie kritische vragen en niet al te veel gezeik (maar dat is gewoon allemaal netjes weggehaald).
FOK!
HRA voor hypotheken boven 3 ton of zo iets. D'uh.quote:Op donderdag 6 september 2012 23:44 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Als de Langstudeerboete wordt afgeschaft, waar moet dan op bezuinigd worden?![]()
![]()
Je moet het toch voor de eerste van de maand aanvragen voor welke maand je het als eerste wilt ontvangen?quote:Op vrijdag 7 september 2012 17:45 schreef BradleyQ het volgende:
Ik las hier ergens dat het 4 tot 6 weken duurt totdat je collegegeldkrediet-aanvraag is verwerkt,![]()
klopt dit en zo ja is er een manier om die bureaucraten tot extra snelheid aan te sporen?
klopt! en manier.. nope.. lief vragen als je ze spreekt misschienquote:Op vrijdag 7 september 2012 17:45 schreef BradleyQ het volgende:
Ik las hier ergens dat het 4 tot 6 weken duurt totdat je collegegeldkrediet-aanvraag is verwerkt,![]()
klopt dit en zo ja is er een manier om die bureaucraten tot extra snelheid aan te sporen?
Zie de posts van Re in de topics: vragen die niet beantwoord zijn worden gemaild en in de loop van de week nog beantwoord.quote:Op vrijdag 7 september 2012 11:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik vind het jammer dat hij de resterende vragen niet beantwoordt. Dat kan hij nu niet doen maar hij zou het wel in wat vrije uurtjes kunnen doen een dezer dagen.
Ik heb het op de 31e aangevraagdquote:Op vrijdag 7 september 2012 18:16 schreef Mss het volgende:
[..]
Je moet het toch voor de eerste van de maand aanvragen voor welke maand je het als eerste wilt ontvangen?
Krijg je hem overigens in één keer? Of krijg je hem in termijnen?
Je OV is dan inderdaad niet meer geldig, deze mag je nu nog maar 5 jaar gebruiken.quote:Op vrijdag 7 september 2012 18:23 schreef xminator het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de ov-studentenkaart? Heb nu binnen 4 jaar, dus nominaal, een hbo opleiding behaald. Nu ben ik bezig met een 1 jarig master, maar stel ik heb daarboven nog een half jaar uitloop. Is dan mijn ov na 1 jaar niet meer geldig? Dan heb ik nog geen langstudeerboete maar mag ik wel enorm veel geld extra gaan betalen voor gebruik van OV (verkapte boete dan).
Maar ik zag wel ergens staan dat je nog een jaar extra krijgt als je een master gaat volgen? Ik doe nu een premaster (met OV) en heb dan vijf jaar vrij reizen. Die premaster wordt echter officieel gezien als extra Bachelor jaar (als ik het verneuk zit ik dus ook met een langstudeerboete).quote:Op zaterdag 8 september 2012 16:31 schreef Mrjolyn_ het volgende:
[..]
Je OV is dan inderdaad niet meer geldig, deze mag je nu nog maar 5 jaar gebruiken.
Nope, OV krijg je alleen nog nominaal (als je prestatiebeurs ontvangt) + 1 jaar (leenfase)quote:Op zaterdag 8 september 2012 18:38 schreef Jivis het volgende:
[..]
Maar ik zag wel ergens staan dat je nog een jaar extra krijgt als je een master gaat volgen? Ik doe nu een premaster (met OV) en heb dan vijf jaar vrij reizen. Die premaster wordt echter officieel gezien als extra Bachelor jaar (als ik het verneuk zit ik dus ook met een langstudeerboete).
Mocht ik dus gewoon mijn premaster halen en me inschrijven voor mijn eenjarige master, dan heb ik toch nog een jaar recht op OV?
Godverdommequote:Op zaterdag 8 september 2012 18:51 schreef cikolata het volgende:
[..]
Nope, OV krijg je alleen nog nominaal + 1 jaar
Nop,quote:Op zaterdag 8 september 2012 18:38 schreef Jivis het volgende:
[..]
Maar ik zag wel ergens staan dat je nog een jaar extra krijgt als je een master gaat volgen? Ik doe nu een premaster (met OV) en heb dan vijf jaar vrij reizen. Die premaster wordt echter officieel gezien als extra Bachelor jaar (als ik het verneuk zit ik dus ook met een langstudeerboete).
Mocht ik dus gewoon mijn premaster halen en me inschrijven voor mijn eenjarige master, dan heb ik toch nog een jaar recht op OV?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |