abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116550753
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 18:51 schreef cikolata het volgende:

[..]

Nope, OV krijg je alleen nog nominaal (als je prestatiebeurs ontvangt) + 1 jaar (leenfase)
Weet je het zeker? Want ik las net juist ergens anders nominaal + 1 jaar. Dus hbo 4 jaar(nominaal)+1 jaar master (nominaal) + 1 jaar.
pi_116551848
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 23:36 schreef xminator het volgende:

[..]

Weet je het zeker? Want ik las net juist ergens anders nominaal + 1 jaar. Dus hbo 4 jaar(nominaal)+1 jaar master (nominaal) + 1 jaar.
Het is weer lekker duidelijk allemaal, maar vanaf 2013 is het echt prestatiebeurs + 1 jaar leenfase: http://www.ib-groep.nl/SR(...)xi=4,Case=obj(19901)

Het hangt er echter ook van af welke bachelor je hebt gedaan en welke master je gaat doen: http://www.ib-groep.nl/SR(...)xi=4,Case=obj(25152)
Als je bv. een hbo bachelor hebt gedaan krijg je wel prestatiebeurs (en OV) voor een hbo master, maar niet voor een 1-jarige WO master. Hier staat trouwens ook dat je op het WO alleen voor de bachelor prestatiebeurs krijgt, wat dan weer niet klopt... En "De wo-master is onderdeel van een 4-jarige wo-master" slaat ook nergens op :')
pi_116553300
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 00:13 schreef cikolata het volgende:

[..]

Het is weer lekker duidelijk allemaal, maar vanaf 2013 is het echt prestatiebeurs + 1 jaar leenfase: http://www.ib-groep.nl/SR(...)xi=4,Case=obj(19901)

Het hangt er echter ook van af welke bachelor je hebt gedaan en welke master je gaat doen: http://www.ib-groep.nl/SR(...)xi=4,Case=obj(25152)
Als je bv. een hbo bachelor hebt gedaan krijg je wel prestatiebeurs (en OV) voor een hbo master, maar niet voor een 1-jarige WO master. Hier staat trouwens ook dat je op het WO alleen voor de bachelor prestatiebeurs krijgt, wat dan weer niet klopt... En "De wo-master is onderdeel van een 4-jarige wo-master" slaat ook nergens op :')
Bedankt, op die andere site staat het dus verkeerd..
Wat een pauperregeling is dit dan, geen ov krijgen terwijl je de langstudeerboete nog niet eens hoeft te betalen.
pi_116553776
Gaat inderdaad weer helemaal nergens over. Mijn HBO netjes in vier jaar afgerond, ziet er naar uit dat mijn premaster ook eind dit jaar klaar is en mijn beloning is dus dat ik in mijn eenjarige master goud geld kwijt ben aan OV kosten. Lekker!
Amen.
  zondag 9 september 2012 @ 02:57:06 #230
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_116555233
Gisteren is er bijna 500 euro van mijn rekening afgeschreven ;(
All she wants and needs is just a little taste..
  zondag 9 september 2012 @ 07:51:08 #231
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_116556038
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 01:22 schreef Jivis het volgende:
Gaat inderdaad weer helemaal nergens over. Mijn HBO netjes in vier jaar afgerond, ziet er naar uit dat mijn premaster ook eind dit jaar klaar is en mijn beloning is dus dat ik in mijn eenjarige master goud geld kwijt ben aan OV kosten. Lekker!
Hoeveel moet je dan betalen voor die master?
Lo que no se ve es lo que cuenta.
pi_116560894
quote:
2s.gif Op zondag 9 september 2012 07:51 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Hoeveel moet je dan betalen voor die master?
Master gewoon het normale collegegeld, maar het gaat me om de kosten van het OV. Als ik veel colleges heb en dagelijks moet reizen ben ik fucked.
Amen.
pi_116562555
ik studeer dit jaar pas af dus krijg helaas te maken met de langstudeerboete. Nu heb ik na 10 jaar dus eindelijk mijn bachelor, weet iemand hoe dat zit met kwijtschelding OV? Worden alle OV-kosten (8000+ euro) kwijtgescholden of alleen 3 jaar OV-kosten? Dit scheelt mij meer als de boete helaas :'( telt een bachelor als diploma?
pi_116562705
Klote, en onnodig (een paar mensen extra met de trein laten reizen moet toch wel te regelen zijn). Sta er woensdag even bij stil wanneer je bepaalt op welke partij je stemt, als je die keuze nog niet hebt gemaakt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 9 september 2012 @ 13:58:02 #235
124676 RobertoCarlos
pi_116562911
quote:
2s.gif Op zondag 9 september 2012 12:56 schreef Jivis het volgende:

[..]

Master gewoon het normale collegegeld,
Gaat inderdaad dan helemaal nergens over. :( Mijn eerste studie netjes in vier jaar afgerond, wil doorstuderen en mijn beloning is dus dat ik in mijn eenjarige master 15.000 euro kwijt ben aan collegegeld. Lekker! :( :(
pi_116563178
quote:
2s.gif Op zondag 9 september 2012 13:58 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Gaat inderdaad dan helemaal nergens over. :( Mijn eerste studie netjes in vier jaar afgerond, wil doorstuderen en mijn beloning is dus dat ik in mijn eenjarige master 15.000 euro kwijt ben aan collegegeld. Lekker! :( :(
Waarom moet je 15.000 euro voor een master betalen? Dacht dat je daarvoor gewoon het wettelijke collegegeld van pakweg ¤1.800 moest betalen?
  zondag 9 september 2012 @ 14:59:05 #237
124676 RobertoCarlos
pi_116564856
Nee :N Als je door wilt studeren naar een hoger niveau word je daarvoor in NL gewoon gestraft :( :( Stelletje klootzakken :( :(
pi_116564990
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 13:48 schreef 123dudeguys het volgende:
ik studeer dit jaar pas af dus krijg helaas te maken met de langstudeerboete. Nu heb ik na 10 jaar dus eindelijk mijn bachelor, weet iemand hoe dat zit met kwijtschelding OV? Worden alle OV-kosten (8000+ euro) kwijtgescholden of alleen 3 jaar OV-kosten? Dit scheelt mij meer als de boete helaas :'( telt een bachelor als diploma?
binnen 10 jaar klaar is alle voorlopige studentov lening kwijtgescholden
pi_116567098
quote:
2s.gif Op zondag 9 september 2012 14:59 schreef RobertoCarlos het volgende:
Nee :N Als je door wilt studeren naar een hoger niveau word je daarvoor in NL gewoon gestraft :( :( Stelletje klootzakken :( :(
Huh, ik heb mijn HBO Bachelor en dus nog recht op een master. Betaal daarvoor dus het normale collegegeld. Hoezo is dat bij jou anders?
Amen.
pi_116567444
quote:
2s.gif Op zondag 9 september 2012 16:21 schreef Jivis het volgende:

[..]

Huh, ik heb mijn HBO Bachelor en dus nog recht op een master. Betaal daarvoor dus het normale collegegeld. Hoezo is dat bij jou anders?
hij doelt op een extra master. Rechten is 3+1 jaar.
pi_116567449
quote:

[..]

en trouwens, schakelprogramma is een 2de bachelor.
pi_116569621
Het staat er echt vreselijk onduidelijk. Zie het volgende stuk.

quote:
Het recht op het studentenreisproduct wordt voor studenten met twee jaar ingekort. Het maximale recht wordt daarmee teruggebracht van ‘prestatiebeurs plus drie jaar’ naar ‘prestatiebeurs plus één jaar’. Voorbeeld: voor een wo-bachelor en master samen (meestal vier jaar) bestaat straks vijf jaar in plaats van zeven jaar recht op een studentenreisproduct.

DUO bron
Mijn interpretatie is dat je, mits meerjarige master, ook langer recht hebt op stufi en OV. Dit wordt gestaafd doordat de prestatiebeurs die wordt kwijtgescholden voor een 3-jarige bachelor + 2-jarige master - wat mijn traject is - op WO niveau 5 jaar is en die voor een WO bachelor + 1-jarige master 4 jaar is. 5 jaar 'prestatiebeurs' plus 1 jaar uitloop = 6 jaar.

In de link hieronder staat het echt compleet onduidelijk - als ik hem letterlijk lees heb je als WO-student 3 jaar (nominale duur van verreweg meeste Bachelors) recht op een prestatiebeurs en dat is het... Dit staat ook zo in de OP, maar daaronder staat ook weer zo'n OP-moet-geupdate worden ding.

quote:
Kan iemand hier licht op werpen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Omentuva op 09-09-2012 17:57:19 ]
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_116571634
Ja, ik vind het ook vaag. Ik ging zelf uit van Bachelor + master en een jaar uitloop, maar blijkbaar heb je er nu in totaal maar vijf jaar recht op en that's it.

Maar op elke website staat eigenlijk iets anders.
Amen.
  zondag 9 september 2012 @ 19:04:32 #244
124676 RobertoCarlos
pi_116571983
quote:

[..]

Mijn punt is dat je zat te klagen over een OV-kaartje terwijl jij met een HBO bachelor+master (wat zo beschreef je het) gewoon gesponsord verder mag leren aan een uni, terwijl die mogelijkheid om verder te studeren in feite onmogelijk is gemaakt voor studenten (in het algemeen, niet ikke dus) aan een uni (aangezien die voor een 2e studie erna dus duizenden euri collegegeld betalen.)

Oftewel: niet zo zeiken over je OV-kosten, wees blij dat je over kunt stappen naar een uni. En anders moet je maar gewoon daar gaan wonen... :P
  zondag 9 september 2012 @ 19:04:56 #245
124676 RobertoCarlos
pi_116571994
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 16:36 schreef Yreal het volgende:

[..]

en trouwens, schakelprogramma is een 2de bachelor.
Waarom betaalt ie dan niet het instellingstarief?
pi_116572418
quote:
2s.gif Op zondag 9 september 2012 19:04 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Oftewel: niet zo zeiken over je OV-kosten, wees blij dat je over kunt stappen naar een uni. En anders moet je maar gewoon daar gaan wonen... :P
Ja okee, maar had dan tenminste een soort regeling getroffen dat je je OV tegen een redelijk tarief kunt lenen. Stufi lenen om zo'n NS trajectkaart aan te schaffen is stukken duurder en omslachtiger.

Toen ik begon was deze regel er namelijk nog niet, anders was ik misschien überhaupt wel niet aan een premaster/master begonnen.
Amen.
pi_116572462
quote:

[..]

Waarom betaalt ie dan niet het instellingstarief?
Er is met de meeste universiteiten afgesproken dat studenten in een schakelprogramma gewoon het normale collegegeld betalen.
Amen.
pi_116572663
quote:

[..]

Mijn punt is dat je zat te klagen over een OV-kaartje terwijl jij met een HBO bachelor+master (wat zo beschreef je het) gewoon gesponsord verder mag leren aan een uni, terwijl die mogelijkheid om verder te studeren in feite onmogelijk is gemaakt voor studenten (in het algemeen, niet ikke dus) aan een uni (aangezien die voor een 2e studie erna dus duizenden euri collegegeld betalen.)

Wat bedoel je? Mensen kunnen toch gewoon bachelor+master doen? Ja dat ze niet 2 bachelors kunnen doen lijkt mij vanzelf sprekend.
pi_116579375
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 19:23 schreef xminator het volgende:

[..]

Wat bedoel je? Mensen kunnen toch gewoon bachelor+master doen? Ja dat ze niet 2 bachelors kunnen doen lijkt mij vanzelf sprekend.
Waarom niet? Zijn er niet heel veel die daar zin in hebben. En de enige opleidingen waar echt kosten moeten worden gemaakt doen het nou weer wel voor 1700 euro.

Nee dan de uva. 2de master 12k. Never nooit dat dat een reeële prijs is he
  zondag 9 september 2012 @ 21:48:28 #250
124676 RobertoCarlos
pi_116581624
quote:
2s.gif Op zondag 9 september 2012 19:17 schreef Jivis het volgende:

[..]

Er is met de meeste universiteiten afgesproken dat studenten in een schakelprogramma gewoon het normale collegegeld betalen.
Zo gewoon is dat dus niet :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')