In geen enkele gevangenis zijn kindermoordenaars of kindermisbruikers en pedofielen populair, en dat is nog zwak uitgedrukt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:37 schreef Luxuria het volgende:
Trouwens waarom krijgt hij een speciale plek? Een appartement nog wel?
Gooi hem gewoon in een cel, net als iedere andere gek.
Alsnog geen reden om hem in meer luxe te laten leven dan nodig is.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:41 schreef TLC het volgende:
[..]
In geen enkele gevangenis zijn kindermoordenaars of kindermisbruikers en pedofielen populair, en dat is nog zwak uitgedrukt.
mee eens, laat die breivik maar los onder medegevangenen, kijken hoe lang het duurt voordat ie tussen 6 plankjes uit de gevangenis wordt gedragenquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:55 schreef Scabies het volgende:
[..]
Alsnog geen reden om hem in meer luxe te laten leven dan nodig is.
In Noorwegen zijn er zelfs eilandjes waar gevangen een eigen optrekje hebben. Ze geloven daar heel erg in het knuffelen van criminelen en het schijnt nog succes te hebben óókquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:37 schreef Luxuria het volgende:
Trouwens waarom krijgt hij een speciale plek? Een appartement nog wel?
Gooi hem gewoon in een cel, net als iedere andere gek.
Dan had hij het maar niet moeten doen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 09:56 schreef TLC het volgende:
[..]
mee eens, laat die breivik maar los onder medegevangenen, kijken hoe lang het duurt voordat ie tussen 6 plankjes uit de gevangenis wordt gedragen
Wat? De uitspraak is live te volgen.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 10:00 schreef Luxuria het volgende:
Zal dat ook ergens terug te kijken zijn?
Er zijn ook mensen die werken.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 10:01 schreef andre347 het volgende:
[..]
Wat? De uitspraak is live te volgen.
Haha ja is ook eigenlijk niet de bedoelingquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 10:02 schreef andre347 het volgende:
[..]
en tegelijk fokken. Logisch![]()
Ik denk dat het vast wel ergens terug te kijken is
Mijn Noors is niet geweldig dus dan is Engels wel handig. Maakt niet zo veel uit dat ze door elkaar praten.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 10:06 schreef FredVleespet het volgende:
Lekker irritant altijd die 2 talen door elkaar
De keuzes in dezen zijn:quote:
Keuze 2 leidt ook nog tot verlenging van het proces met een jaar omdat Breivik in beroep zou gaan. Dat is meer een straf voor de nabestaanden dan voor Breivik.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 10:14 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De keuzes in dezen zijn:
1) hem zijn zin geven, hem toerekeningsvatbaar verklaren en hem 21 jaar de bak in gooien; of
2) hem niet zijn zin geven, hem niet toerekeningsvatbaar verklaren en hem een veel lagere straf geven.
Ik vind optie 1 een prima keuze.
En dat idd.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 10:15 schreef andre347 het volgende:
Keuze 2 leidt ook nog tot verlenging van het proces met een jaar omdat Breivik in beroep zou gaan. Dat is meer een straf voor de nabestaanden dan voor Breivik.
Zou ontoerekeningsvatbaar niet betekenen dat hij levenslang zou worden behandeld in een inrichting?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 10:14 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
De keuzes in dezen zijn:
1) hem zijn zin geven, hem toerekeningsvatbaar verklaren en hem 21 jaar de bak in gooien; of
2) hem niet zijn zin geven, hem niet toerekeningsvatbaar verklaren en hem een veel lagere straf geven.
Ik vind optie 1 een prima keuze.
zij is een Utøya overlevendetwitter:MartinovicEmma twitterde op vrijdag 24-08-2012 om 10:07:58JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! #tilregnelig. #Breivik #dom. @vgnett reageer retweet
en/of als men vindt dat mensen in de samenleving een gevaar voor hem kunnen zijn (die wraak nemen als hij vrijkomt dus).quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 10:20 schreef Saekerhett het volgende:
M.a.w., die malloot komt nooit meer vrij. Want na die 21 jaar kunnen ze hem nog steeds vasthouden als ze vinden dat hij een gevaar voor de samenleving blijkt.
Het is de maximale straf in Noorwegen, heb ik begrepen. Wettelijk kan het dus niet hoger (met uitzondering van de bovenstaande posts).quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 10:23 schreef TLC het volgende:
Voor ieder persoon die breivik geexecuteerd heeft krijgt ie dus een klein halfjaar gevangenisstraf, ook aan de lage kant.
Jammer. Hij zal dus niet als knettergek weggezet kunnen worden. En daarbij z'n manifest ookquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 10:17 schreef controlaltdelete het volgende:
Toerekeningsvatbaar en 21 jaar hoor ik net op de radio.
Ik vind het wel positief. Lieden, ook hier, schilderden Breivik af als geestelijk gestoord maar deelden zijn denkbeelden wel. Je hoeft dus niet gestoord te zijn om daadwerkelijk de daad bij het woord te voegen. Als je dergelijke ideeen aanhangt kom je ook maar tot 1 conclusie : zonder geweld blijft het "probleem" bestaan. Het enige verschil tussen hen en Breivik is dus dat Breivik de stap naar geweld al heeft gemaakt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 10:36 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Jammer. Hij zal dus niet als knettergek weggezet kunnen worden. En daarbij z'n manifest ook
Hij toont ook geen enkel teken van ook maar enig berouw.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 10:49 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
Droevig, ik heb het gevoel dat hij de enige "winnaar" is in dit verhaal. De doden krijg je hiermee niet terugen dan is zo'n celstraf niet eens echt een straf..
Hij is nog steeds overtuigd van zijn ideeen...quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 10:51 schreef TLC het volgende:
Hij toont ook geen enkel teken van ook maar enig berouw.
De enige verstandige reactie op deze 2 pagina's.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 10:50 schreef gnaeus het volgende:
Ik vind het wel positief. Lieden, ook hier, schilderden Breivik af als geestelijk gestoord maar deelden zijn denkbeelden wel. Je hoeft dus niet gestoord te zijn om daadwerkelijk de daad bij het woord te voegen. Als je dergelijke ideeen aanhangt kom je ook maar tot 1 conclusie : zonder geweld blijft het "probleem" bestaan. Het enige verschil tussen hen en Breivik is dus dat Breivik de stap naar geweld al heeft gemaakt.
Een man had vrij, maar kwam toch even op zijn werkquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 10:58 schreef spijkerbroek het volgende:
Indrukwekkende opsomming van de omgekomen slachtoffers in de regeringswijk.
Toch wel een mooi eerbetoon aan deze mensen, hoe triest ook.
Zo dichtbij? Nederland? Hier is een vent toch ook met een geweer een winkelcentrum ingelopen en mensen neergeknald? Die vent was helemaal de weg kwijt.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:01 schreef henkde_j het volgende:
Blijf het bizar vinden dat het zo dichtbij gebeurd is
Mwoa, ik zat de avond voor de aanslag in een café aan het plein waar de bom is geplaatst. En tijdens de schietpartij reden we achteraf gezien langs het eiland.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:06 schreef h-fc het volgende:
[..]
Zo dichtbij? Nederland? Hier is een vent toch ook met een geweer een winkelcentrum ingelopen en mensen neergeknald? Die vent was helemaal de weg kwijt.
bizar.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:15 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Mwoa, ik zat de avond voor de aanslag in een café aan het plein waar de bom is geplaatst. En tijdens de schietpartij reden we achteraf gezien langs het eiland.
Was wel even een wtf momentje toen we een paar dagen later pas het nieuws binnenkregen. SMSjes van vrienden enzo. We dachten, het dodental zal wel een typfout zijn. Pas dagen later zagen we pas de omvang van de aanslag.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:16 schreef theguyver het volgende:
[..]
bizar.
ik had paar vrienden gemaakt op rockwerchter 1 van de meiden ervan zat op eiland. gelukkig overleefd![]()
ik zat m ook wel te knijpen die meid reageerde pas de maandag er op, op een sms van me.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:19 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Was wel even een wtf momentje toen we een paar dagen later pas het nieuws binnenkregen. SMSjes van vrienden enzo. We dachten, het dodental zal wel een typfout zijn. Pas dagen later zagen we pas de omvang van de aanslag.
Ja, als je het als een debiel wilt bekijken idd.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:24 schreef Murdera het volgende:
zo'n 100 dagen per leven?
Boete uitzitten is zo'n 50 euro per dag.
Dus 5000 euro is een mensenleven in dit verhaal ongeveer waard.
Ah, dat is wel iets dichterbij ja. Had jij hem ontoerekeningsvatbaar verklaard willen zien worden? Zo ja, waarom?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:15 schreef henkde_j het volgende:
Mwoa, ik zat de avond voor de aanslag in een café aan het plein waar de bom is geplaatst. En tijdens de schietpartij reden we achteraf gezien langs het eiland.
Ehm tsja, lastig. Opzich zou het beter zijn om hem ontoerekeningsvatbaar te verklaren. Nu is de kans op een heldenstatus groter binnen bepaalde groepenquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:33 schreef h-fc het volgende:
[..]
Ah, dat is wel iets dichterbij ja. Had jij hem ontoerekeningsvatbaar verklaard willen zien worden? Zo ja, waarom?
Ik stel die vraag omdat ik je op de vorige pagina zag reageren met 'Jammer, niet ontoerekeningsvatbaar' oid. Denk dat het voor de nabestaanden een rechtvaardiger idee geeft dat hij wel toerekeningsvatbaar is verklaard.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:35 schreef henkde_j het volgende:
Ehm tsja, lastig. Opzich zou het beter zijn om hem ontoerekeningsvatbaar te verklaren. Nu is de kans op een heldenstatus groter binnen bepaalde groepen
Hmm tsja, je kan het op twee manieren bekijken.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:38 schreef h-fc het volgende:
[..]
Ik stel die vraag omdat ik je op de vorige pagina zag reageren met 'Jammer, niet ontoerekeningsvatbaar' oid. Denk dat het voor de nabestaanden een rechtvaardiger idee geeft dat hij wel toerekeningsvatbaar is verklaard.
Ach, als hij ontoerekeningsvatbaar was verklaard zou het de schuld van linkse rechters zijn geweest. Ik geloof niet dat extreem-rechts hem dan niet als held had gezien.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 11:35 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Ehm tsja, lastig. Opzich zou het beter zijn om hem ontoerekeningsvatbaar te verklaren. Nu is de kans op een heldenstatus groter binnen bepaalde groepen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |