Oudejaarsclub aan de haal met grote penisHet omstreden standbeeld van een enorme penis in de voortuin van de Steenbergse kunstenaar Peter de Koning vormt het doelwit van een oudejaarsvereniging.
De leden hebben hun 'buit' alvast aangekondigd om de Brabander niet de stuipen op het lijf te jagen.
Peter de Koning schrikt niet van de stunt die een oudejaarsvereniging uit wil halen met zijn standbeeld. ,,Als ze hem maar weer terugbrengen."
Het is in het noorden van het land de stunt rond oud en nieuw: het meest opmerkelijke voorwerp ontvreemden en na de jaarwisseling weer ergens op laten duiken. De grapjassen hebben hun terrein nu uitgebreid en hun blik laten vallen op een Brabantse souvenir. ,,Ik kreeg een telefoontje dat ze mijn houten creatie deze week komen stelen," vertelt De Koning, die er wel om kan lachen.
BezoekjeVolgens de Brabander kondigt de oudejaarsvereniging hun 'bezoekje' vast aan om niet in de problemen te komen. Eerder liep een groepering uit Friesland tegen de lamp, toen ze in het holst van de nacht het wapenschild van het provinciehuis in Leeuwarden schroefden. ,,Ze hebben blijkbaar geleerd van hun 'mislukte' stunts."
De Koning maakt zijn penisstandbeeld vast in orde: ,,Ik ben al aan het schuren, zodat hij er straks prachtig bij staat. Laat ze maar komen."
StatementDe 'penis' vormde vorig jaar het middelpunt van een hoogopgelopen ruzie tussen de kunstenaar en een wijkagent in Steenbergen. De kunstenaar wilde met het houten beeld een statement maken. De agent was volgens hem te ver gegaan bij het fouilleren van zijn dochter. Op een bordje bij de enorme penis in zijn tuintje verwees de kunstenaar naar de politieman.
De kunstenaar vermoedt dat de vereniging de fallus - zoals hij het standbeeld graag noemt - neer gaat zetten in Tholen, waar de wijkagent sinds kort zijn beroep uitoefent. ,,Wie het goed weet te raden krijgt een kleine fallus voor in de tuin, hartstikke leuk," belooft De Koning.
De speciaal opgerichte verenigingen gingen al eens aan de haal met de middenstip van SC Heerenveen in het Abe Lenstra Stadion en de ringen van het Olympisch Stadion in Amsterdam.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)et-grote-penis.dhtmlEn weg is tie weer