abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 augustus 2012 @ 14:58:05 #151
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_115908267
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:56 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Die Sander de Rouwe kwam op mij absoluut niet over als een capabele bestuurder.
Dat is dan ook een parlementariër. Hoe minder je daarvan verwacht, hoe meer het alleen maar kan meevallen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_115908333
Zoals men kan zien aan het debat blijft het CDA een prachtpartij: integer, eerlijk maar bovenal duidelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2012 14:59:35 ]
  Moderator donderdag 23 augustus 2012 @ 15:00:00 #153
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_115908354
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:58 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat is dan ook een parlementariër. Hoe minder je daarvan verwacht, hoe meer het alleen maar kan meevallen.
Foutje inderdaad.
pi_115908409
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:56 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Die Sander de Rouwe kwam op mij absoluut niet over als een capabele bestuurder.
net even gegoogled hij wordt 32 :') hij lijkt nog maar 18 :|W

:X
De Rouwe is gehuwd, vader van twee dochters en twee zonen
:X

hoe dan ook een vuile leugenaar: Hij is lid van de Protestante Kerk in Nederland.....dus de bekentenis van zonden wordt daarom hoofdzakelijk gedaan in de privésfeer, in gebed voor God.

sterkte daarmee :(
  Moderator donderdag 23 augustus 2012 @ 15:01:45 #155
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_115908430
Maar als ze per 1 januari de boete gaan opheffen, wat ik wel verwacht, waarom het dan nu niet gelijk doen? Krijg je dan dat je de helft van je studieboete moet betalen over dat halve jaar? Het wordt er alleen maar lastiger op lijkt me.
pi_115908493
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:01 schreef Slobeend het volgende:
Maar als ze per 1 januari de boete gaan opheffen, wat ik wel verwacht, waarom het dan nu niet gelijk doen? Krijg je dan dat je de helft van je studieboete moet betalen over dat halve jaar? Het wordt er alleen maar lastiger op lijkt me.
Waaruit concludeer jij de afschaffing per januari?
pi_115908515
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:01 schreef Slobeend het volgende:
Op basis van welke gronden verwacht je dat?

En waarom nu niet? Omdat het in de wet staat dat we vanaf 1 september moeten betalen.
Just when you think there is no one else to disappoint you, you disappoint yourself.
pi_115908547
We hebben genoeg tijd om er over te praten dus daarom hebben we het maar even doorgeschoven naar aankomende dinsdag. Zodat we daar in de plenaire zaal verder kunnen praten met meer mensen. Want dat maakt het nemen van een beslissing op korte termijn eenvoudiger.
  Moderator donderdag 23 augustus 2012 @ 15:05:09 #159
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_115908585
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:03 schreef Sjacq het volgende:

[..]

Waaruit concludeer jij de afschaffing per januari?
Omdat na de verkiezingen het CDA het ineens wel dekkend gaat krijgen. Maar het kan ook zijn dat het dan het jaar erna pas afgeschaft gaat worden.
pi_115908668
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:05 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Omdat na de verkiezingen het CDA het ineens wel dekkend gaat krijgen. Maar het kan ook zijn dat het dan het jaar erna pas afgeschaft gaat worden.
Op dit moment verwacht ik eigenlijk dat het gewoon doorgedrukt gaat worden en je gewoon moet lappen. Ik denk dat ze dinsdag nog meer van hetzelfde gaan doen en dat ze daarna de hele boete doodzwijgen.
pi_115908697
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:05 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Hoezo zouden ze het dan wel ineens dekkend krijgen?
Ik kreeg net anders het idee dat die De Rouwe niet eens de moeite wilde nemen om ook maar een beetje zn best te doen.
  Moderator donderdag 23 augustus 2012 @ 15:08:20 #162
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_115908711
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:03 schreef Nailpolish het volgende:

[..]

Op basis van welke gronden verwacht je dat?

En waarom nu niet? Omdat het in de wet staat dat we vanaf 1 september moeten betalen.
Ja, maar dat kan je met terug werkende kracht wijzigen toch? Dat maakt het per 1 januari ook zo lastig lijkt me, want dan zit je er al voor de helft in.
Maar omdat een ruime meerderheid in de Kamer tegen deze boete is, denk ik dat met het nieuwe kabinet de boete gaat vervallen. Dat kan toch haast niet anders.
pi_115908774
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:43 schreef eriksd het volgende:

[..]

Welnee, zijn nauwelijks jongeren die op het CDA stemmen. Denk niet dat dit veel problemen op gaat leveren verder. Vergeet ook niet dat er een hoop mensen naast studenten in dit land zijn die het idee volledig steunen.
Helaas hebben die Nederlanders niet in de gaten wat de collateral damage is, dat bijvoorbeeld brave deeltijdstudenten die geen recht hebben op studiefinanciering en die 3-4 dagen werken naast hun opleiding nu minstens 10 000 Euro aan boete moeten betalen (in 1 jaar tijd met 80 Euro verhoogd): 6000 doordat ze 6 jaar over de driejarige bachelor doen en 3000 doordat ze 4 jaar over de tweejarige maste rdoen.
Zelfs niet alle politici hebben dat in de gaten getuige de uitspraak van Arie Slob in het debat van gisteren. En dat noemt zich christelijk. :N
Of erger nog, ze hebben het wel in de gaten (ik heb niet die indruk aangezien er in het parlement niet eens over werd gesproken alvorens de wet werd aangenomen) maar hun hart is teveel van steen om daar iets om te geven.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_115908845
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Helaas hebben die Nederlanders niet in de gaten wat de collateral damage is, dat bijvoorbeeld brave deeltijdstudenten die geen recht hebben op studiefinanciering en die 3-4 dagen werken naast hun opleiding nu minstens 10 000 Euro aan boete moeten betalen (in 1 jaar tijd met 80 Euro verhoogd): 6000 doordat ze 6 jaar over de driejarige bachelor doen en 3000 doordat ze 4 jaar over de tweejarige maste rdoen.
Zelfs niet alle politici hebben dat in de gaten getuige de uitspraak van Arie Slob in het debat van gisteren. En dat noemt zich christelijk. :N
Of erger nog, ze hebben het wel in de gaten (ik heb niet die indruk aangezien er in het parlement niet eens over werd gesproken alvorens de wet werd aangenomen) maar hun hart is teveel van steen om daar iets om te geven.
Hahhaa, moeten christenen meer geven om boetes dan anderen? :')
  donderdag 23 augustus 2012 @ 15:12:55 #165
165633 eriksd
The grand facade...
pi_115908906
Dat is natuurlijk grenzeloos naief. Christelijke politici zijn veruit het onbetrouwbaarst én hongerig naar het pluche.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_115908907
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:11 schreef Taurus het volgende:

[..]

Hahhaa, moeten christenen meer geven om boetes dan anderen? :')
Een collecte in de kerk voor de slachtoffers van deze ramp zou niet verkeerd zijn. :D
  Moderator donderdag 23 augustus 2012 @ 15:14:40 #167
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_115908987
Het valt me ook zwaar tegen van de CU. Ik stem normaal gesproken CU, maar hierin vind ik ze ontzettend kortzichtig. Als je de boete dan toch wil invoeren, doe het dan niet voor al studerenden. Ik heb 2 jaar Hbo gedaan, daarna naar de Uni van studie gewisseld en nu in mijn 3e jaar van de bachelor moet ik dus die boete betalen. Op zich had dat sneller gekund, maar als ik dit eerder had geweten had ik nooit van studie geswitcht. Dit is zo'n willekeurige boete. :r
pi_115909011
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:07 schreef DannyDeko het volgende:

[..]

Hoezo zouden ze het dan wel ineens dekkend krijgen?
Ik kreeg net anders het idee dat die De Rouwe niet eens de moeite wilde nemen om ook maar een beetje zn best te doen.
De Rouwe is een puppet, die heeft helemaal niks te vertellen. Hem is waarschijnlijk gewoon een verhaaltje ingefluisterd dat hij tijdens het debat vervolgens zo'n 15x herhaald heeft.
pi_115909038
Een jaar langstuderen is 60000 kikkertjes.
pi_115909053
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:14 schreef Slobeend het volgende:
Het valt me ook zwaar tegen van de CU. Ik stem normaal gesproken CU, maar hierin vind ik ze ontzettend kortzichtig. Als je de boete dan toch wil invoeren, doe het dan niet voor al studerenden. Ik heb 2 jaar Hbo gedaan, daarna naar de Uni van studie gewisseld, en nu in mijn 3e jaar van de bachelor moet ik dus die boete betalen. Op zich had dat sneller gekund, maar als ik dit eerder had geweten, had ik nooit van studie geswitcht. Dit is zo'n willekeurige boete. :r
Sowieso het argument waarom: "want anders kom er een sociaal leenstelsel". Net alsof als ze daar ook maar enig invloed op hebben als een meerderheid het wil..
pi_115909324
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 14:51 schreef Ryon het volgende:
Dat het CDA weggevaagd wordt is trouwens een oprechte ramp voor dit land. Je kan veel over die lui zeggen, maar er komen capabele bestuurders uit voort en er zitten mensen in die redelijk zijn. Het plattelandsvolk loopt nu en masse over naar een partij die voornamelijk bezig is met het weren van de islam en die een ruzie in de gazastrook belangrijker vindt dan wat er hier gebeurt.

Een partij die ook qua onderwijs een beslissende stem heeft, maar praktisch niet meedoet aan het inhoudelijke debat. Doodzonde.
Ik weet niet zeker hoe ik die laatste zin van jou moet interpreteren maar het CDA heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan de afbraak van ons onderwijs door de scholen te 'stimuleren' om te fuseren en de scholen zelfstandig te maken (zelf bepalen welk salaris je betaalt aan de leraar (onderbetaalde eerstegraadsleraren), zelf bepalen wie je als leraar aanneemt (onderbevoegden), een winststreven mogen hebben enz.). Op zich is er niets mis mee wanneer een school zelfstandig opereert maar in de Nederlandse situatie met al die megascholen is dat linke soep.

Wat betreft die capabele bestuurders, ook het CDA heeft wat zwarte schapen. In de breedte leveren ze misschien iets betere bestuurders dan de meeste partijen, dat wel. Ik vind het zonde dat partijen niet meer mensen buiten hun eigen kringetje werven. Waarom niet vaker eerst werven en dan lid maken?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_115909456
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:15 schreef Devz het volgende:

[..]

De Rouwe is een puppet, die heeft helemaal niks te vertellen. Hem is waarschijnlijk gewoon een verhaaltje ingefluisterd dat hij tijdens het debat vervolgens zo'n 15x herhaald heeft.
Sowieso. Die zat er nou ook niet echt van dit is mijn mening :') Meer aan zijn stem te horen : Godverdomme, ik ben het hier zo mee oneens maar anders trapt maxime me de partij uit :')

CDA , kapot moeten ze.
pi_115909514
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 15:28 schreef Yreal het volgende:

[..]

Sowieso. Die zat er nou ook niet echt van dit is mijn mening :') Meer aan zijn stem te horen : Godverdomme, ik ben het hier zo mee oneens maar anders trapt maxime me de partij uit :')

CDA , kapot moeten ze.
Gaan ze al in de peilingen :')
pi_115909516
Was een onverwachtse uitkomst :')
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_115909527
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE :'( en weer :'( en :'( volgens mij is komende dinsdag idd koffie drinken :'(

http://www.telegraaf.nl/b(...)gstudeerboete__.html

hij sluit niet doorgaan volledig uit :(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')