Jij naar Panama, ik naar Cuba.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:29 schreef Sjacq het volgende:
Dan maar die boete nog een paar jaar lenen en naar Panama vertrekken.
Uitkomst is precies alsof er geen debat was.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat is de uitkomst? Boete wordt niet onmiddelijk ongedaan gemaakt maar wordt wel voor het volgende jaar ongedaan gemaakt of iets dergelijks?
Ik snap het wel. Er komt een motie, CDA moet tegenstemmen of Zijlstra wegsturen omdat hij budgettair wil dekken. De frame is hoe dan ook enorm nadelig.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:30 schreef lisselotte88 het volgende:
Heeft die Dibi trouwens niet iets beters te doen?![]()
GroenLinks-Kamerlid Tofik Dibi wil komende dinsdag de Kamer bijeen roepen om over het voorstel te stemmen. De VVD wil ook minister van Financiën De Jager bij dit debat.
eeeh wij zijn geen politici en hebben al door dat het niets wordt....is het tofik dan niet duidelijk dat hij niet de held gaat worden? hij dacht volgens mij dat hij dat wel zou worden
![]()
http://www.scienceguide.n(...)angstudeerboete.aspx
geeft valse hoop tezamen met onze zure sap:
Jolande Sap @jolandesap
Goed nieuws van CPB. Meevaller voor 2013 van ruim een miljard. Dekking voor afschaffen van de langstudeerboete is al voor het debat binnen!
met andere woorden: we kunnen geen groenlinks, geen vvd, geen cda, geen pvv, geen cu, geen sgp stemmen......d66 draait veel was het echt zo moeilijk om gewoon aan te sluiten bij de pvda net en ja te zeggendus d66 wordt het ook niet....houden we over sp/pvda/pvdd....pvda krijgt nooit iets voor mekaar....sp wordt tot nu toe uitgelachen omdat ze nooit hebben geregeerd....resteert: pvdd om op te stemmen. Volgens mij gaat Marianne stijgen
NEE! dinsdag wordt het debat voortgezet.....gewoon voor de gezelligheid....schijnt dat de koffie daar lekker isquote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Wat is de uitkomst? Boete wordt niet onmiddelijk ongedaan gemaakt maar wordt wel voor het volgende jaar ongedaan gemaakt of iets dergelijks?
denk je nou echt dat er iets gaat gebeurenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:35 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik snap het wel. Er komt een motie, CDA moet tegenstemmen of Zijlstra wegsturen omdat hij budgettair wil dekken. De frame is hoe dan ook enorm nadelig.
Je hebt gewoon geen pepernoot van mijn post begrepen schat. De enige reden voor het debat is het cda weg te zetten, er gebeurt verder niets.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:39 schreef lisselotte88 het volgende:
[..]
denk je nou echt dat er iets gaat gebeurenze gaan gewoon weer een leuk gesprek houden en elkaar onzekerheid verwijten en dan eindigt het met: studenten betalen, maar 12 september kunnen jullie nog verandering bewerkstelligen. Dan komt 12 september, maar uiteindelijk zijn het loze beloftes.
Vind het eigenlijk bijna zielig voor sander de rouwe....die kan er toch niets aandoen dat buma tijdens een studentendebat wat enthousiast werd en dacht: 70000 student = 70000 stemmen en die ouders zullen ook welzijn dus een ton extra stemmen
![]()
cda
Of het CDA stemt voor, en kijkt toe terwijl de regering het voorstel verwerpt.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:35 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik snap het wel. Er komt een motie, CDA moet tegenstemmen of Zijlstra wegsturen omdat hij budgettair wil dekken. De frame is hoe dan ook enorm nadelig.
Ik weet niet hoe jij je salarisonthandelingen zoal voert, maar persoonlijk doe ik dat 1 op 1 met mijn werkgever zonder publiek of camera's.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:34 schreef lisselotte88 het volgende:
wat was dat trouwens voor onzin met al die verwijten? wat is gebeurd is toch gebeurd? ze hadden die drie uur moeten besteden om toch tot een compromis te komen.
Ik hoop het niet want de kans is groot dat de VVD dan nog wat extra zetels krijgt. Het zou bijzonder slecht nieuws zijn voor Nederland als Rutte een tweede termijn krijgt.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:40 schreef soklos het volgende:
CDA is al dood. heeft maar 13 zetels in de peilingen en na vandaag zullen dat er nog wel minder zijn.
Welnee, zijn nauwelijks jongeren die op het CDA stemmen. Denk niet dat dit veel problemen op gaat leveren verder. Vergeet ook niet dat er een hoop mensen naast studenten in dit land zijn die het idee volledig steunen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:40 schreef soklos het volgende:
CDA is al dood. heeft maar 13 zetels in de peilingen en na vandaag zullen dat er nog wel minder zijn.
Ik ken maar weinig mensen die het idee volledig steunen. Het principe wordt wel gesteund. Dus dat mensen die te lang over hun studie doen een boete krijgen. De kritiek richt zich dan ook voornamelijk op de terugwerkende kracht van de regeling. De regeling zoals die er nu ligt wordt vrijwel door niemand gesteund.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:43 schreef eriksd het volgende:
[..]
Welnee, zijn nauwelijks jongeren die op het CDA stemmen. Denk niet dat dit veel problemen op gaat leveren verder. Vergeet ook niet dat er een hoop mensen naast studenten in dit land zijn die het idee volledig steunen.
Die Sander de Rouwe kwam op mij absoluut niet over als een capabele bestuurder.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:51 schreef Ryon het volgende:
Dat het CDA weggevaagd wordt is trouwens een oprechte ramp voor dit land. Je kan veel over die lui zeggen, maar er komen capabele bestuurders uit voort en er zitten mensen in die redelijk zijn. Het plattelandsvolk loopt nu en masse over naar een partij die voornamelijk bezig is met het weren van de islam en die een ruzie in de gazastrook belangrijker vindt dan wat er hier gebeurt.
Een partij die ook qua onderwijs een beslissende stem heeft, maar praktisch niet meedoet aan het inhoudelijke debat. Doodzonde.
Dit pleidooi ondersteun ik.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:51 schreef Ryon het volgende:
Dat het CDA weggevaagd wordt is trouwens een oprechte ramp voor dit land. Je kan veel over die lui zeggen, maar er komen capabele bestuurders uit voort en er zitten mensen in die redelijk zijn. Het plattelandsvolk loopt nu en masse over naar een partij die voornamelijk bezig is met het weren van de islam en die een ruzie in de gazastrook belangrijker vindt dan wat er hier gebeurt.
Een partij die ook qua onderwijs een beslissende stem heeft, maar praktisch niet meedoet aan het inhoudelijke debat. Doodzonde.
die leugenaar zei gisteren tijdens het debat dat hij er vertrouwen in had dat er vandaag een akkoord bereikt zou worden.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:46 schreef soklos het volgende:
[..]
Ik ken maar weinig mensen die het idee volledig steunen. Het principe wordt wel gesteund. Dus dat mensen die te lang over hun studie doen een boete krijgen. De kritiek richt zich dan ook voornamelijk op de terugwerkende kracht van de regeling. De regeling zoals die er nu ligt wordt vrijwel door niemand gesteund.
Zou overigens wel een reactie van Buma willen hebben.
Dat is dan ook geen bestuurder.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:56 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Die Sander de Rouwe kwam op mij absoluut niet over als een capabele bestuurder.
Daar ben ik het mee eens. Het CDA moet weer daadkracht tonen. Nu maken ze een belofte die ze vervolgens niet na kunnen komen. Zoiets is dodelijk in de verkiezingen. Sinds Balkenende zijn ze al aan het stuntelen, erg zonde. Het is namelijk een partij met veel bestuurservaring. Ze hadden ook nooit met de PVV in zee moeten gaan. Luister eens naar de oude garde van de partij in de plaats van je eigen zin doordrijven. Van Agt en Lubbers waren tegen. Een groot deel van het CDA was tegen. Zelfs tijdens de verkiezingen zeiden ze dat ze niet wilden samenwerken met de PVV. En wat doen ze na de verkiezingen... Juist ja.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:51 schreef Ryon het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |