Kan dat niet gewoon via politiek24 enzo?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:24 schreef Kansenjongere het volgende:
Jammer dat ik het debat hier niet kan zien, ik zou graag het gezicht van die CDA'er willen zien bij het uitspreken van al die lachwekkende teksten.
Jawel, maar ik kan het op mijn werk niet maken om een debat aan te gaan zettenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kan dat niet gewoon via politiek24 enzo?
Edit: ja, dus: http://nos.nl/nieuws/live/politiek24/
Inderdaadquote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:26 schreef Drebbelman het volgende:
- CDA, ga je mee met ons voorstel?
- Ik moet vaststellen, en dus moet ik constateren, en dat is heel jammer, dat ik moet vaststellen, en dat betreur ik, want we doen zo ons best, en dus constateer ik, dat er niemand wil meewerken met ons.
A zeggen en B doen. Story of the CDA.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:21 schreef Devz het volgende:
Het CDA gaat wel echt keihard op zijn bek in dit debat. Dat lulletje heeft echt totaal niets toe te voegen.
Als de magische Toverfee Tinkerbell komt helpen kan er een spoedwet vóór de verkiezingen komen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:29 schreef Taurus het volgende:
Is dat debat nog bezig ofzo?Een mislukt debat waarvan de conclusie al bekend is, is nog steeds bezig? Waarom?
Volgens NRC is het debat afgelopen... Kwaliteitskrant hè...quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:29 schreef Taurus het volgende:
Is dat debat nog bezig ofzo?Een mislukt debat waarvan de conclusie al bekend is, is nog steeds bezig? Waarom?
Ze praten nu toch precies over de zaken waarover in verkiezingstijd gesproken moet worden, namelijk wat zij zelf hebben gedaan om veranderingen te bewerkstelligen en waarom dat niet gelukt is omdat de andere partijen stom waren.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:29 schreef Tchock het volgende:
In plaats van praten over wat er daadwerkelijk besproken moet worden praten ze over hoe en met wie en wanneer ze praten
Ik stem niet groenlinks maar vind het wel onbegrijpelijk dat de partij het zo slecht doet in de peilingen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:33 schreef Taurus het volgende:
[..]
Ik vind die Dibi wel een fijn mannetje.
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:36 schreef eriksd het volgende:
Zijlstra stijgt aanzienlijk in mijn achting.
Ruzie in de partij, gepruts met lijsttrekkersverkiezing, middeleeuwse partijstructuur, enige wapenfeiten in de afgelopen regeerperiode zijn een missie + akkoord waar de achterban het mee oneens is, diverse fractieleden die de partij meer kwaad dan goed doen (Peters, Dibi).quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:34 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
Ik stem niet groenlinks maar vind het wel onbegrijpelijk dat de partij het zo slecht doet in de peilingen.
Ga er maar niet van uit.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:39 schreef Devz het volgende:
Volgende week dinsdag voortzetting, dus misschien is er nog een hele kleine kans. Maar niet als de CDA alweer terugkrabbelt, waar het in het debat toch op leek.
Meen je niet! Voortzetting van wat? Gaan ze naar oplossingen zoeken in de tussentijd of wat?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:39 schreef Devz het volgende:
Volgende week dinsdag voortzetting, dus misschien is er nog een hele kleine kans. Maar niet als de CDA alweer terugkrabbelt, waar het in het debat toch op leek.
Niks mis met Dibi.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:37 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Ruzie in de partij, gepruts met lijsttrekkersverkiezing, middeleeuwse partijstructuur, enige wapenfeiten in de afgelopen regeerperiode zijn een missie + akkoord waar de achterban het mee oneens is, diverse fractieleden die de partij meer kwaad dan goed doen (Peters, Dibi).
Krijgen ze er extra voor betaald dan?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:40 schreef Drebbelman het volgende:
Hoeveel zouden al deze debatten kosten?
Inhoudelijk is er nog een hoop te verbeteren bij Dibi en op de korte termijn zullen de conflicten die hij met zijn partij heeft gevoerd (en zelf heeft opgezocht) GL geen goed doen.quote:
Jij had liever gehad dat de boete gewoon per collegejaar 2011 was ingevoerd zoals al in het regeerakkoord stond dat in september 2010 werd gepresenteerd?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:40 schreef Nailpolish het volgende:
[..]
Meen je niet! Voortzetting van wat? Gaan ze naar oplossingen zoeken in de tussentijd of wat?
Pffff, die onzekerheid. Dat kan toch niet?!
Hij blijkt Genesis te luisteren?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:36 schreef eriksd het volgende:
Zijlstra stijgt aanzienlijk in mijn achting.
Dat wilde men helemaal niet.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:51 schreef Ryon het volgende:
Nou, dat zit er dus dik aan te komen. Ben benieuwd of men na de verkiezingen wel een consensus krijgt over het sociaal leenstelsel. Sowieso bizar dat men dat even in een weekje tijd in elkaar wilde gaan flansen.
Daar is hij niet cool genoeg voor.quote:
Dinsdag komt er waarschijnlijk een plenaire debat over de langstudeerboete, want vandaag kwamen ze er niet uit. Eigenlijk.. Als er een oplossing komt voor de 400 miljoen, dan is iedereen voor behalve de ChristenUnie. Zelfs de VVD en de PVV.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:51 schreef Ryon het volgende:
Ik heb helaas het spektakel gemist, maar wat ik meekreeg was:
Halbe wilde alleen de boete wieberen als er een financieel alternatief gevonden was en eigenlijk begreep iedereen dat wel. Er is twee dagen met elkaar gebakkeleid maar niemand had 400 miljoen in zijn achterzak zitten en nu is er besloten om er nog een paar maandjes over na te denken. Het CDA heeft de schuld van alle ellende gekregen, maar die stonden toch al op zeteltje weinig dus dat maakt allemaal weinig uit.
Nou, dat zit er dus dik aan te komen. Ben benieuwd of men na de verkiezingen wel een consensus krijgt over het sociaal leenstelsel. Sowieso bizar dat men dat even in een weekje tijd in elkaar wilde gaan flansen.
Daar geef ik u gelijk in; daarom lijkt me er ook wel een redelijke kans dat de langstudeerboete überhaupt niet zal sneuvelen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:59 schreef eriksd het volgende:
[..]
Daar is hij niet cool genoeg voor.
Doelde meer op het mantra budgettaire dekking. Een impopulaire stelling zo blijven verkondigen kan op mijn respect rekenen.
62 miljoen....quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:59 schreef soklos het volgende:
[..]
Dinsdag komt er waarschijnlijk een plenaire debat over de langstudeerboete, want vandaag kwamen ze er niet uit. Eigenlijk.. Als er een oplossing komt voor de 400 miljoen, dan is iedereen voor behalve de ChristenUnie. Zelfs de VVD en de PVV.
Dat is niet makkelijk. Zijlstra wil (en zal) niet verliezen dus volgens mij stemt die met niets in. Anne (vvd) gaat echt niet ergens mee instemmen na het harde werken van Zijlstra.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:59 schreef soklos het volgende:
[..]
Dinsdag komt er waarschijnlijk een plenaire debat over de langstudeerboete, want vandaag kwamen ze er niet uit. Eigenlijk.. Als er een oplossing komt voor de 400 miljoen, dan is iedereen voor behalve de ChristenUnie. Zelfs de VVD en de PVV.
Die opmerking sloeg met name op de vreugde bij talloze studenten wanneer er ergens weer een krantenkop verscheen met iets in de trend van 'Langstudeerboete van tafel'. Als je snapt hoe typische CDA politici en typische krant-journalisten werken dan had je wel begrepen dat vreugde geenszins terecht was. Als ik dan hoor dat er mensen zijn die nog op CDA gaan stemmen dan kan ik daar met mijn hoofd niet bij, net als PVV overigens, maar goed. Er zijn teveel domme mensen in dit land, dus we krijgen wat de meerderheid verdient. Jammer dat de VVD en CDA niet keihard worden afgestraft met de verkiezingen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:18 schreef Taurus het volgende:
[..]O en jij wist dit al lang..
Al krijg je 50 realitychecks door politiek beleid, betekent dat dat je het nooit meer ergens mee oneens kan zijn of je stem kan laten horen? Of verbaast kan zijn, of iets belachelijk kan vinden?
"De ware aard" van politici en journalisten ligt gewoon voor het oprapen hoor, die laten ze namelijk voortdurend gewoon zien en daar is niet mis mee. Politiek bedrijven is nu eenmaal een spel, daar is niets geheimzinnigs aan waar je 'opeens achter komt'.
de 63 miljoen is alleen voor het jaar 2012/2013. De PVV en de VVD willen alleen mee als er een stelselmatige, langdurige oplossing komt voor het gat van 400 miljoen. Voor het jaar 2012/2013 zou er volgens Zijlstra een oplossing moeten komen voor een gat van 183 miljoen. Opschorten tot en met januari is 63 miljoen.quote:
ze moeten ook alleen maar opschorten en dan na 12 september gaan ze werken aan invoering soc leenstelsel....quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:04 schreef soklos het volgende:
[..]
de 63 miljoen is alleen voor het jaar 2012/2013. De PVV en de VVD willen alleen mee als er een stelselmatige, langdurige oplossing komt voor het gat van 400 miljoen. Voor het jaar 2012/2013 zou er volgens Zijlstra een oplossing moeten komen voor een gat van 183 miljoen. Opschorten tot en met januari is 63 miljoen.
overigens er zijn vast studenten geweest bij het debat van buma die echt bier gingen kopen nadat hij riep dat de boete niet door zou gaan.....eeeh gaat buma nu het geld dat ze hebben besteed aan bier teruggeven?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 14:06 schreef Kremers het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)j-met-dode-mus.dhtml
Op naar de 0 zetels voor de Christen Dommen
Volgens die redenering kan Hitler ook op respect rekenen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 13:59 schreef eriksd het volgende:
[..]
Daar is hij niet cool genoeg voor.
Doelde meer op het mantra budgettaire dekking. Een impopulaire stelling zo blijven verkondigen kan op mijn respect rekenen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |