abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115913207
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:49 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Tel uit je verlies bedoel je ;(
Voor mijn richting staat nog wel een pre-master iig, is recent zelfs nog een jaar geworden ipv een half jaar helaas.

Jaar pre-master met langstudeerboete + jaar master... of 1 jaar buitenland... tja
Voor de premaster betaal je dus instellingstarief.
pi_115913330
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:50 schreef Yreal het volgende:

[..]

Voor de premaster betaal je dus instellingstarief.
Is dat ook een nieuwe regeling dan? Want dat was voor het afgelopen studiejaar iig niet zo.
pi_115913374
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:52 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Is dat ook een nieuwe regeling dan? Want dat was voor het afgelopen studiejaar iig niet zo.
Daar zijn ze dit jaar mee begonnen, bestaan uitzonderingen voor kleine schakelprogramma;s en dergelijken.
pi_115914427
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 16:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

Daar zijn ze dit jaar mee begonnen, bestaan uitzonderingen voor kleine schakelprogramma;s en dergelijken.
Inderdaad. Hbo'ers mogen niet naar de uni. Als ze echt willen moeten ze eventjes flink wat geld ophoesten.
pi_115914529
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 17:07 schreef soklos het volgende:

[..]

Inderdaad. Hbo'ers mogen niet naar de uni. Als ze echt willen moeten ze eventjes flink wat geld ophoesten.
Ben er ook mooi hard door genaaid. Gelukkig mijn eerste jaartje bachelor er in deeltijd er al afgerond... nu mag ik dokken :')
pi_115914768
quote:

[..]

Er is veel veranderd afgelopen jaar zie ik. Universiteit van Amsterdam had bijvoorbeel een pre-master programma voor Business Studies voor HBO'ers, maar daar is nu niets meer van terug te vinden. (edit: wellicht weggehaald omdat het vol zit, misschien bestaat het nog wel)

Nijmegen heeft het nog wel, maar daar staat niet duidelijk aangegeven of je daar dan instellingsgeld voor moet betalen of gewoon wettelijk collegegeld van ¤1.700.

Maar goed, bedankt Nederland voor het makkelijk maken van mijn keuze. Ik ga mijn master wel in Spanje doen. Bu-bye.
pi_115914817
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 17:09 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ben er ook mooi hard door genaaid. Gelukkig mijn eerste jaartje bachelor er in deeltijd er al afgerond... nu mag ik dokken :')
Gelukkig heb ik er geen last van, maar ik kan me voorstellen dat het super frustrerend is. :)
pi_115914916
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 17:14 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Er is veel veranderd afgelopen jaar zie ik. Universiteit van Amsterdam had bijvoorbeel een pre-master programma voor Business Studies voor HBO'ers, maar daar is nu niets meer van terug te vinden. (edit: wellicht weggehaald omdat het vol zit, misschien bestaat het nog wel)

Nijmegen heeft het nog wel, maar daar staat niet duidelijk aangegeven of je daar dan instellingsgeld voor moet betalen of gewoon wettelijk collegegeld van ¤1.700.

Maar goed, bedankt Nederland voor het makkelijk maken van mijn keuze. Ik ga mijn master wel in Spanje doen. Bu-bye.
http://studiegids.uva.nl/web/uva/sgs/nl/p/983.html

Een van de weinige mogelijkheden die nog bestaat
pi_115915260
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 17:17 schreef Yreal het volgende:

[..]

http://studiegids.uva.nl/web/uva/sgs/nl/p/983.html

Een van de weinige mogelijkheden die nog bestaat
Ja had nu ook dit gevonden:

http://www.studeren.uva.n(...)0BE-688C7CD10A92B70A

--
pi_115915301
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 17:24 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Ja had nu ook dit gevonden:

http://www.studeren.uva.n(...)0BE-688C7CD10A92B70A

Leek even alsof het niet bestond omdat op de applicatiepagina van Business Studies zelf er alleen het volgende staat:

A Bachelor's degree from a university of applied sciences, a Fachhochschule (Germany) or Polytechnic will not be taken into consideration

Zonder verwijzing naar een pre-master mogelijkheid, lekker onduidelijk (zoals zoveel websites van universiteiten)
Voor de uva moet je de studiegids site gebruiken, staat werkelijk alles in.
pi_115915392
Keek trouwens ook niet goed, staat wel een verwijzing naar 'Dutch Degree' en dan kom je uiteindelijk bij pre-master traject uit.

Hoe dan ook, je zegt dat het een van de weinige mogelijkheden is. Terwijl ik voor bedrijfskunde/Business Studies nog wel verschillende uni's zie die het aanbieden... is dat voor andere sectoren niet zo dan?
pi_115915690
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 17:26 schreef VacaLoca het volgende:
Keek trouwens ook niet goed, staat wel een verwijzing naar 'Dutch Degree' en dan kom je uiteindelijk bij pre-master traject uit.

Hoe dan ook, je zegt dat het een van de weinige mogelijkheden is. Terwijl ik voor bedrijfskunde/Business Studies nog wel verschillende uni's zie die het aanbieden... is dat voor andere sectoren niet zo dan?
Kijk maar eens bij rechten... ul, vu, uva, uu... allemaal aan de ou uitbesteed.
pi_115916598
quote:

[..]

je kunt ook gewoon je VWO halen
pi_115916691
de 'uitkomst' van het debat van vandaag is wel lullig in ieder geval. maar zeg nu zelf, had iemand wat anders verwacht? en nu weer alle hoop zetten op aanstaande dinsdag, het laatste strohalmpje :') het besluit is al lang genomen, zo'n debat is alleen maar voor de vorm naar buiten toe. de enige mogelijkheid is dat het wordt afgeschaft door een volgend kabinet, maar daar heb je nu niets aan.
pi_115921848
Ik heb nu twee jaar gestudeerd en ga waarschijnlijk beginnen aan een nieuwe studie/bachelor, dus dat is boete :P

Maar hoe krijg je die boete nou precies? Op 30 september krijg je een leuke brief van de overheid met een rekening daarin, die je meteen moet voldoen? Het collegegeld heb ik wel paraat om in één keer te betalen, alleen die boete niet.
pi_115922127
Beste student,

De Erasmus Universiteit Rotterdam heeft een machtiging van u ontvangen om het collegegeld voor het collegejaar 2012-2013 van uw rekening af te schrijven.
Het door u verschuldigde bedrag 485,40 zal op 27/08/2012 van de door u aangegeven rekening worden geīncasseerd.

Ik verzoek u vriendelijk er zorg voor te dragen dat er voldoende saldo op de bankrekening staat om dit incasso te kunnen uitvoeren.

Heeft u een uitschrijfverzoek via Studielink ingediend? Dan loopt de automatische incasso door totdat uw uitschrijfverzoek is verwerkt. Dit kan zes tot acht
weken duren. Na verwerking van uw uitschrijfverzoek wordt de incasso stop gezet en wordt het eventueel teveel ingehouden collegegeld terug gestort op uw rekening.

Wordt uw inschrijfverzoek achteraf om welke reden dan ook niet geaccepteerd? Dan zal de incasso stopgezet worden
en wordt het eventueel teveel ingehouden collegegeld terug gestort op uw rekening.

Meer informatie vindt u op de website: http://www.eur.nl/inschrijven

Met vriendelijke groet,

Bureau Onderwijsgelden

:( + :'( wat bedoelen ze met het dikgedrukte? :'( kunnen ze me zomaar uitschrijven? :'(
  donderdag 23 augustus 2012 @ 20:25:15 #242
165633 eriksd
The grand facade...
pi_115922168
Uiteraard. En terecht ook.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 20:26:15 #243
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_115922228
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 20:25 schreef eriksd het volgende:
Uiteraard. En terecht ook.
_O-
  donderdag 23 augustus 2012 @ 20:36:55 #244
165633 eriksd
The grand facade...
pi_115922686
Wat opgeruimd.
Nu weer ontopic: de langstudeerboete.

[ Bericht 90% gewijzigd door eriksd op 24-08-2012 16:55:32 ]
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_115923366
Hm, als ik bij Mijn DUO op Langstudeerders klik en wat gegevens invul dan komt er uit dat ik gewoon het instellingsgeld/collegegeld moet betalen, ondanks dat ik al twee jaar ingeschreven ben op WO-niveau (en nu dus nieuwe studie kies).

Snap er maar weinig van, was toch aardig zeker dat ik die boete wel kreeg dit jaar.
pi_115923443
quote:
5s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 20:50 schreef RacerDKB het volgende:
Hm, als ik bij Mijn DUO op Langstudeerders klik en wat gegevens invul dan komt er uit dat ik gewoon het instellingsgeld/collegegeld moet betalen, ondanks dat ik al twee jaar ingeschreven ben op WO-niveau (en nu dus nieuwe studie kies).

Snap er maar weinig van, was toch aardig zeker dat ik die boete wel kreeg dit jaar.
ze tellen inschrijvingen en kijken dan voor je huidigen opleidingen of je langstudeerder bent. Al heb je 3x het eerste jaar gedaan ben je voor de 4de keer nog steeds geen langstudeerder.
pi_115923507
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 20:51 schreef Yreal het volgende:

[..]

ze tellen inschrijvingen en kijken dan voor je huidigen opleidingen of je langstudeerder bent. Al heb je 3x het eerste jaar gedaan ben je voor de 4de keer nog steeds geen langstudeerder.
Holy shit, is dat zo? Dat zou namelijk erg goed nieuws zijn :D
pi_115923544
quote:
10s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 20:52 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Holy shit, is dat zo? Dat zou namelijk erg goed nieuws zijn :D
ja.. tel al je huidige inschrijvingen op en kijk dan of dat meer dan nominaal +1 is voor je huidige inschrijving.
pi_115923643
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 20:53 schreef Yreal het volgende:

[..]

ja.. tel al je huidige inschrijvingen op en kijk dan of dat meer dan nominaal +1 is voor je huidige inschrijving.
1 jaar UvA gedaan en 1 jaar VU, en ga nu beginnen aan een studie van 3 jaar bachelor, dus dan is het toch 5 jaar voor de bachelor; dus boete?
pi_115923707
quote:
11s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 20:55 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

1 jaar UvA gedaan en 1 jaar VU, en ga nu beginnen aan een studie van 3 jaar bachelor, dus dan is het toch 5 jaar voor de bachelor; dus boete?
Voor 3 jarige bachelors begint de boete dus vanaf het 5de jaar. Als je naar de universiteit gaat kan je vast wel tellen :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')