Voor de premaster betaal je dus instellingstarief.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:49 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Tel uit je verlies bedoel je![]()
Voor mijn richting staat nog wel een pre-master iig, is recent zelfs nog een jaar geworden ipv een half jaar helaas.
Jaar pre-master met langstudeerboete + jaar master... of 1 jaar buitenland... tja
Is dat ook een nieuwe regeling dan? Want dat was voor het afgelopen studiejaar iig niet zo.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
Voor de premaster betaal je dus instellingstarief.
Daar zijn ze dit jaar mee begonnen, bestaan uitzonderingen voor kleine schakelprogramma;s en dergelijken.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:52 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Is dat ook een nieuwe regeling dan? Want dat was voor het afgelopen studiejaar iig niet zo.
Inderdaad. Hbo'ers mogen niet naar de uni. Als ze echt willen moeten ze eventjes flink wat geld ophoesten.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
Daar zijn ze dit jaar mee begonnen, bestaan uitzonderingen voor kleine schakelprogramma;s en dergelijken.
Ben er ook mooi hard door genaaid. Gelukkig mijn eerste jaartje bachelor er in deeltijd er al afgerond... nu mag ik dokkenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:07 schreef soklos het volgende:
[..]
Inderdaad. Hbo'ers mogen niet naar de uni. Als ze echt willen moeten ze eventjes flink wat geld ophoesten.
Er is veel veranderd afgelopen jaar zie ik. Universiteit van Amsterdam had bijvoorbeel een pre-master programma voor Business Studies voor HBO'ers, maar daar is nu niets meer van terug te vinden. (edit: wellicht weggehaald omdat het vol zit, misschien bestaat het nog wel)quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:07 schreef soklos het volgende:
[..]
Inderdaad. Hbo'ers mogen niet naar de uni. Als ze echt willen moeten ze eventjes flink wat geld ophoesten.
Gelukkig heb ik er geen last van, maar ik kan me voorstellen dat het super frustrerend is.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ben er ook mooi hard door genaaid. Gelukkig mijn eerste jaartje bachelor er in deeltijd er al afgerond... nu mag ik dokken
http://studiegids.uva.nl/web/uva/sgs/nl/p/983.htmlquote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:14 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Er is veel veranderd afgelopen jaar zie ik. Universiteit van Amsterdam had bijvoorbeel een pre-master programma voor Business Studies voor HBO'ers, maar daar is nu niets meer van terug te vinden. (edit: wellicht weggehaald omdat het vol zit, misschien bestaat het nog wel)
Nijmegen heeft het nog wel, maar daar staat niet duidelijk aangegeven of je daar dan instellingsgeld voor moet betalen of gewoon wettelijk collegegeld van ¤1.700.
Maar goed, bedankt Nederland voor het makkelijk maken van mijn keuze. Ik ga mijn master wel in Spanje doen. Bu-bye.
Ja had nu ook dit gevonden:quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
http://studiegids.uva.nl/web/uva/sgs/nl/p/983.html
Een van de weinige mogelijkheden die nog bestaat
Voor de uva moet je de studiegids site gebruiken, staat werkelijk alles in.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:24 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Ja had nu ook dit gevonden:
http://www.studeren.uva.n(...)0BE-688C7CD10A92B70A
Leek even alsof het niet bestond omdat op de applicatiepagina van Business Studies zelf er alleen het volgende staat:
A Bachelor's degree from a university of applied sciences, a Fachhochschule (Germany) or Polytechnic will not be taken into consideration
Zonder verwijzing naar een pre-master mogelijkheid, lekker onduidelijk (zoals zoveel websites van universiteiten)
Kijk maar eens bij rechten... ul, vu, uva, uu... allemaal aan de ou uitbesteed.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:26 schreef VacaLoca het volgende:
Keek trouwens ook niet goed, staat wel een verwijzing naar 'Dutch Degree' en dan kom je uiteindelijk bij pre-master traject uit.
Hoe dan ook, je zegt dat het een van de weinige mogelijkheden is. Terwijl ik voor bedrijfskunde/Business Studies nog wel verschillende uni's zie die het aanbieden... is dat voor andere sectoren niet zo dan?
je kunt ook gewoon je VWO halenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 17:07 schreef soklos het volgende:
[..]
ze tellen inschrijvingen en kijken dan voor je huidigen opleidingen of je langstudeerder bent. Al heb je 3x het eerste jaar gedaan ben je voor de 4de keer nog steeds geen langstudeerder.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:50 schreef RacerDKB het volgende:
Hm, als ik bij Mijn DUO op Langstudeerders klik en wat gegevens invul dan komt er uit dat ik gewoon het instellingsgeld/collegegeld moet betalen, ondanks dat ik al twee jaar ingeschreven ben op WO-niveau (en nu dus nieuwe studie kies).
Snap er maar weinig van, was toch aardig zeker dat ik die boete wel kreeg dit jaar.
Holy shit, is dat zo? Dat zou namelijk erg goed nieuws zijnquote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
ze tellen inschrijvingen en kijken dan voor je huidigen opleidingen of je langstudeerder bent. Al heb je 3x het eerste jaar gedaan ben je voor de 4de keer nog steeds geen langstudeerder.
ja.. tel al je huidige inschrijvingen op en kijk dan of dat meer dan nominaal +1 is voor je huidige inschrijving.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:52 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Holy shit, is dat zo? Dat zou namelijk erg goed nieuws zijn
1 jaar UvA gedaan en 1 jaar VU, en ga nu beginnen aan een studie van 3 jaar bachelor, dus dan is het toch 5 jaar voor de bachelor; dus boete?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:53 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja.. tel al je huidige inschrijvingen op en kijk dan of dat meer dan nominaal +1 is voor je huidige inschrijving.
Voor 3 jarige bachelors begint de boete dus vanaf het 5de jaar. Als je naar de universiteit gaat kan je vast wel tellenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:55 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
1 jaar UvA gedaan en 1 jaar VU, en ga nu beginnen aan een studie van 3 jaar bachelor, dus dan is het toch 5 jaar voor de bachelor; dus boete?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |