abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:17:27 #226
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_115953805
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 14:50 schreef Luigi het volgende:

[..]

Mwach ik denk dat het op de lange termijn geen structurele zoden aan de dijk zet. (Neemt niet weg dat fraude op welk nivo dan ook bestreden moet worden hoor). Denk eerder dat we met z'n allen eerder moeten accepteren dat gezondheid nu eenmaal geld kost. En meer dan we er nu voor betalen.

Vroeger (20 jaar geleden ;) ) was iemand 25-50 gulden per maand kwijt aan telefoonkosten bijv. Tegenwoordig vinden we het heel normaal dat je daar 100+ euro (all-in-one abbo, mobieltje, etc) voor neerlegt. En dat is nog een luxe product ook.
100 euro voor een abonnement? Dat betaal ik niet hoor, ik betaal 32. 100 euro vind ik wat dat betreft veel.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_115953866
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 15:17 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

100 euro voor een abonnement? Dat betaal ik niet hoor, ik betaal 32. 100 euro vind ik wat dat betreft veel.
Wat ik bedoel is dat dat geen exorbitant bedrag is, voor een gezin dus. Beetje leuke internet verbinding (middelste Ziggo pakket is 45 euro geloof ik), mobieltje voor pa (2 - 3 tientjes) per maand, voor moeders of 1 van de kinderen, en je zit er zo aan.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:19:35 #228
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_115953899
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 15:10 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat speelt ook mee inderdaad.

Zo'n Gerrit Zalm wordt bijvoorbeeld verafgood, maar had hij in die economisch extreem gunstige periode waarin hij onze financiën beheerde niet beter een buffer kunnen opbouwen in plaats van destijds strooien met allerlei forse en structurele belastingverlagingen en cadeautjes? Waar we nu overigens nog steeds de wrange en goede vruchten van plukken (maar wel met structureel lagere inkomsten voor de overheid).
En dat allemaal om zieltjes te winnen voor zijn partij. En als je het zo bekijkt zijn wij als stemmers dan net zo schuldig. Wij laten ons beinvloeden door dat soort reclame-stunts.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:20:59 #229
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_115953942
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 15:18 schreef Luigi het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat dat geen exorbitant bedrag is, voor een gezin dus. Beetje leuke internet verbinding (middelste Ziggo pakket is 45 euro geloof ik), mobieltje voor pa (2 - 3 tientjes) per maand, voor moeders of 1 van de kinderen, en je zit er zo aan.
Maar dat is idd een luxe-product, daar kun je voor kiezen. Al is internet in de meeste gevallen al een noodzakelijk kwaad omdat je zoveel online moet doen.

Ziek worden is doorgaans geen keuze.
pi_115953991
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:23 schreef tong80 het volgende:
GVD. Breek alles maar af. Mijn ma doet beroep op thuiszorg. Ze heeft een schamel weduwepensioentje. Mijn pa heeft daar vanaf zijn 12e voor gewerkt. Ze kan ieder dubbeltje gebruiken.
Ik kan amper voor mezelf zorgen. Moet ik dan de huishoudster gaan spelen ?

:P
Jij bent dus niet bereid om iets voor je ouders te doen en vind dat die kosten geheel bij de maatschappij thuis horen.

Ik vind dat eigenlijk belachelijk. Mensen die beschikken over famillie en vrienden of een dikke bankrekening mag best wel een grotere eigen bijdrage worden verwacht.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_115954155
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 11:36 schreef tong80 het volgende:
Dit is ook een leuke :

'Om dit te realiseren moeten er duizenden wijkverpleegkundigen worden aangenomen die kunnen beoordelen of iemand hulpbehoevend genoeg is voor thuiszorg.'

'Beppie doe eens voor hoe je je billen afveegt.'

'Zie je wel dat het je lukt.' 'Als je maar wil.'

:P
Je moet de zaken niet anders maken als dat ze bedoeld zijn. Het ging bij het betoog van Schippers in mijn beleving vooral om de simpele huishoudelijke taken die onder de thuiszorg vallen. Niet om de verpleging. Het gaat dus om zaken als wat stofzuigen, afwasse, stoffen, etc. Wat is daar precies erg aan om dat even voor je ouders, familie en vrienden te doen. Dat was tot 30 jaar geleden vrij normaal en toen werd het niet door de overheid vergoed. Nu doen we of het een godvergeven recht is terwijl het gewoon onbetaalbaar is. iedereen wil wel een gratis schoonmaakster.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_115954192
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 15:20 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Maar dat is idd een luxe-product, daar kun je voor kiezen. Al is internet in de meeste gevallen al een noodzakelijk kwaad omdat je zoveel online moet doen.

Ziek worden is doorgaans geen keuze.
In luxe kun je snijden. En ik zie maar heel, heel weinig van die klagers hun rookwaren inleveren, hun auto omruilen, hun iPhones niet meer kopen, etc. Ik koop ook Euroshopper spullen he, om wat over te houden? Wij doen onze dochter ook niet meer naar de BSO omdat die 250 euro per maand (waar dus geen cent toeslag tegenover staat) ons te gortig werd. Daar hebben we wat comfort voor moeten inleveren (vrouw schuiven met uren, met een moeder wat omstebeurt afspraken gemaakt, etc) maar hop, wel 250 euro per maand bespaard.

Er wordt te makkelijk gehuild door mensen. Onderneem nou eens actie denk ik dan.

(disclaimer: dit slaat natuurlijk niet op mensen die écht in de penarie zitten en buiten hun schuld om ziek, werkloos of weet ik veel wat zijn... die mogen en moeten gewoon een sociaal vangnet kunnen gebruiken!)
pi_115954219
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 15:27 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Je moet de zaken niet anders maken als dat ze bedoeld zijn. Het ging bij het betoog van Schippers in mijn beleving vooral om de simpele huishoudelijke taken die onder de thuiszorg vallen. Niet om de verpleging. Het gaat dus om zaken als wat stofzuigen, afwasse, stoffen, etc. Wat is daar precies erg aan om dat even voor je ouders, familie en vrienden te doen. Dat was tot 30 jaar geleden vrij normaal en toen werd het niet door de overheid vergoed. Nu doen we of het een godvergeven recht is terwijl het gewoon onbetaalbaar is. iedereen wil wel een gratis schoonmaakster.
_O_ _O_ _O_ !
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:34:54 #234
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_115954472
quote:
7s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 15:28 schreef Luigi het volgende:

[..]

In luxe kun je snijden. En ik zie maar heel, heel weinig van die klagers hun rookwaren inleveren, hun auto omruilen, hun iPhones niet meer kopen, etc. Ik koop ook Euroshopper spullen he, om wat over te houden? Wij doen onze dochter ook niet meer naar de BSO omdat die 250 euro per maand (waar dus geen cent toeslag tegenover staat) ons te gortig werd. Daar hebben we wat comfort voor moeten inleveren (vrouw schuiven met uren, met een moeder wat omstebeurt afspraken gemaakt, etc) maar hop, wel 250 euro per maand bespaard.

Er wordt te makkelijk gehuild door mensen. Onderneem nou eens actie denk ik dan.

(disclaimer: dit slaat natuurlijk niet op mensen die écht in de penarie zitten en buiten hun schuld om ziek, werkloos of weet ik veel wat zijn... die mogen en moeten gewoon een sociaal vangnet kunnen gebruiken!)
^O^
Als iedereen er nou zou over zou denken, dan zijn we het snel eens. maar helaas kent NL teveel huilies en is eigen verantwoordelijkheid tegenwoordig ver te zoeken. Vooral als het gratis is.
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_115954532
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 15:10 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Dat speelt ook mee inderdaad.

Zo'n Gerrit Zalm wordt bijvoorbeeld verafgood, maar had hij in die economisch extreem gunstige periode waarin hij onze financiën beheerde niet beter een buffer kunnen opbouwen in plaats van destijds strooien met allerlei forse en structurele belastingverlagingen en cadeautjes? Waar we nu overigens nog steeds de wrange en goede vruchten van plukken (maar wel met structureel lagere inkomsten voor de overheid).
Juist in goede tijden spaar je in slechte tijden heb je dan ene potje om het uit te geven. Wat ook is vroeger werd er gewoon door familieleden wat klusjes gedaan zoals poetsen of even de dagelijks boodschapjes doen. Nu komt daar een tafeltje dek je en een poetshulp voor kijk dat soort dingetjes kunne familieleden gerust doen. Echte verpleging ligt gewoon bij de verpleging en dat moet ook zo blijven.

Tegenwoordig doen we alsof we ontzettend druk zijn en het leven amper Nannen door alle verplichtingen alsof men 30/40 jaar terug het niet druk had maar ach iedereen wil steeds groter en luxer maar een beetje tijd vrijmaken om wat hulp te bieden hoe maar daar hebben we de overheid voor dat mag best anders als je het mij vraagt.
pi_115954606
Het is makkelijk praten over eigen verantwoordelijkheid als je geld genoeg hebt, en genoeg luxe hebt om op te bezuinigen. Maar voor veel mensen met een lager inkomen komt die eigen verantwoordelijkheid vooral neer op "zoek het zelf maar uit" en hou vooral niks meer over dan puur voor het overleven en de noodzakelijke levensbehoeften als je toevallig de pech hebt dat je (chronisch) ziek bent en van medische hulp afhankelijk bent.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_115954666
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 15:36 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Juist in goede tijden spaar je in slechte tijden heb je dan ene potje om het uit te geven. Wat ook is vroeger werd er gewoon door familieleden wat klusjes gedaan zoals poetsen of even de dagelijks boodschapjes doen. Nu komt daar een tafeltje dek je en een poetshulp voor kijk dat soort dingetjes kunne familieleden gerust doen. Echte verpleging ligt gewoon bij de verpleging en dat moet ook zo blijven.

Tegenwoordig doen we alsof we ontzettend druk zijn en het leven amper Nannen door alle verplichtingen alsof men 30/40 jaar terug het niet druk had maar ach iedereen wil steeds groter en luxer maar een beetje tijd vrijmaken om wat hulp te bieden hoe maar daar hebben we de overheid voor dat mag best anders als je het mij vraagt.
Precies, als Gerrit Zalm niet zo het geld had lopen verkwisten hadden we de jaren erna een potje gehad voor de minder goede tijden, en had de overheid meer inkomsten gehad, waardoor mogelijk mensen nu nog wel de overheid zou hebben gehad om er voor hun te zijn wat betreft medische verzorging.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:40:08 #238
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_115954667
Als nou iedereen die meer wil betalen dat alvast doet, iedereen die zeurt dat men te vlug naar de dokter gaat nu eens zelf zolang wachten tot het ongeneeslijk is,de medicijnen alvast zelf betalen.
Let wel je kunt geen aanspraak maken op een korting van je verzekering want dan halen de maatregelen niks uit.
pi_115954709
Het moeilijke hieraan is dat je een algemeen beleid gaat voeren op een miljoen verschillende gevallen, hoe dan ook gaan mensen erop achteruit, terwijl andere profiteren. Je moet gaan voor een beleid wat voor de algemene norm te verantwoorden is en da's dit voorstel niet, in mijn ogen.
Dit, dus.
pi_115954715
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 15:36 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Een groot deel van de Nederlanders brengt uren achter de beeldbuis door, dus met die drukte valt het echt wel wat mee.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:43:53 #241
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_115954820
Laat de tabaksindustrie de zorgkosten betalen voor rokers, zij hebben immers flinke winsten geboekt door het afhankelijk/verslaafd maken van rokers?
pi_115954829
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 15:41 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Een groot deel van de Nederlanders brengt uren achter de beeldbuis door, dus met die drukte valt het echt wel wat mee.
Druk met zeiken.
pi_115954882
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 15:38 schreef Tomatenboer het volgende:
Het is makkelijk praten over eigen verantwoordelijkheid als je geld genoeg hebt, en genoeg luxe hebt om op te bezuinigen. Maar voor veel mensen met een lager inkomen komt die eigen verantwoordelijkheid vooral neer op "zoek het zelf maar uit" en hou vooral niks meer over dan puur voor het overleven en de noodzakelijke levensbehoeften als je toevallig de pech hebt dat je (chronisch) ziek bent en van medische hulp afhankelijk bent.
Onzin, we moeten zelf weer wat meer verantwoordelijkheid nemen voor elkaar en niet bij alles naar de overheid kijken. Dat maakt alles duur.
Wat is nou precies het probleem om even bij familie of vrienden wat huishoudelijk werk te doen als ze in de positie kommen dat ze het zelf niet meer zo goed kunnen? Ik doe ook veel dingen voor mijn moeder omdat ze ook steeds verder achteruit gaat. Ik vind dat eigenlijk vrij normaal, maar als ik hier lees begrijp ik dat het beter is als er gewoon 2 dagen in de week thuiszorg komt, dan kan ik weer meer dagen egoïstisch bezig zijn en de maatschappij betaalt wel. Super ^O^
pi_115954895
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 15:40 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Precies, als Gerrit Zalm niet zo het geld had lopen verkwisten hadden we de jaren erna een potje gehad voor de minder goede tijden, en had de overheid meer inkomsten gehad, waardoor mogelijk mensen nu nog wel de overheid zou hebben gehad om er voor hun te zijn wat betreft medische verzorging.
Klopt maar ben je het er ook mee eens dat het in de tegenwoordige maatschappij steeds meer geld gaat richting luxe die een mens eigenlijk niet perse nodig heeft?

quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 15:41 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Ik ben arbeidsongeschikt helaas dus breng veel tijd achter een beeldscherm door ondanks dat maak ik vrijwel iedere avond ene rondje langs de oudjes in mijn omgeving. Gewoon een praatje maken en ik zie gewoon hoe erg ze dat nodig hebben is trouwens ook gewoon leuk om de verhalen van vroeger te horen met 10 gezinsleden opgroeien in een 3 kamer rijtjeshuis dat soort dingen weet je. Maar ik doe nog wel wat meer dan dat trouwens.

Als je dat eens zegt tegen een leeftijdsgenoot kijken ze je aan alsof ze net water hebben zien branden :') :')
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:48:01 #245
93231 Sosa
Bolivian druglord
pi_115955005
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 15:38 schreef Tomatenboer het volgende:
dat is ook makkelijker praten voor mensen die meer verdienen. En het lijkt dan ook onrechtvaardig voor de lagere inkomens. Maar nood breekt wet, en als het neerkomt op de thuiszorg (dus niet de hulpbehoevenden) zoals gesteld in het bronartikel en wat Boris_ zegt
quote:
de simpele huishoudelijke taken die onder de thuiszorg vallen. Niet om de verpleging. Het gaat dus om zaken als wat stofzuigen, afwasse, stoffen, etc. Wat is daar precies erg aan om dat even voor je ouders, familie en vrienden te doen
wat anders het hele stelsel in gevaar brengt, dan komt het neer op eigen verantwoordelijkheid.
I only tell you once. Don't fuck me, Tony. Don't you ever try to fuck me.
pi_115955154
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 15:45 schreef Sneezeechu het volgende:

Als je dat eens zegt tegen een leeftijdsgenoot kijken ze je aan alsof ze net water hebben zien branden :') :')
De wij-komen-van-school-en-moeten-een-huis-kopen-en-2-autos-hebben generatie?
pi_115955203
quote:
14s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 15:52 schreef Luigi het volgende:

[..]

De wij-komen-van-school-en-moeten-een-huis-kopen-en-2-autos-hebben generatie?
Ondertussen ploffen ze 's avonds na het werk neer voor de tv om er niet meer achter weg te komen en ondertussen zeuren dat de schoonmaak van moeder niet door de maatschappij betaald wordt :')
pi_115955264
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 15:45 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Onzin, we moeten zelf weer wat meer verantwoordelijkheid nemen voor elkaar en niet bij alles naar de overheid kijken. Dat maakt alles duur.
Wat is nou precies het probleem om even bij familie of vrienden wat huishoudelijk werk te doen als ze in de positie kommen dat ze het zelf niet meer zo goed kunnen? Ik doe ook veel dingen voor mijn moeder omdat ze ook steeds verder achteruit gaat. Ik vind dat eigenlijk vrij normaal, maar als ik hier lees begrijp ik dat het beter is als er gewoon 2 dagen in de week thuiszorg komt, dan kan ik weer meer dagen egoïstisch bezig zijn en de maatschappij betaalt wel. Super ^O^
Ik ben ermee eens dat er niks mis is om eerst naar de mogelijkheden te kijken die de mensen zélf kunnen regelen, en dat er niks mis is om wat meer van familie of kennissen verlangt. Indien mogelijk, en ook niet dwingend. Maar dit zou eigenlijk wel een vanzelfsprekendheid moeten zijn, iets dat vanuit de mensen zelf komt.

Maar als dat niet uit de mensen zelf komt kun je ze ook niet dwingen.

Maar ik bedoel meer dat er in financiële zin niet veel meer van met name lagere inkomens verlangt kan worden.
pi_115955317
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 15:45 schreef Sneezeechu het volgende:

[..]

Klopt maar ben je het er ook mee eens dat het in de tegenwoordige maatschappij steeds meer geld gaat richting luxe die een mens eigenlijk niet perse nodig heeft?

[..]
Ja daar ben ik mee eens. De maatschappij is erg materialistisch ingesteld, bij jong en oud, onder alle inkomensgroepen.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 15:57:52 #250
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_115955371
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 augustus 2012 15:22 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Jij bent dus niet bereid om iets voor je ouders te doen en vind dat die kosten geheel bij de maatschappij thuis horen.

Ik vind dat eigenlijk belachelijk. Mensen die beschikken over famillie en vrienden of een dikke bankrekening mag best wel een grotere eigen bijdrage worden verwacht.
En als je ver bij je ouders vandaan woont? En wie zorgt er voor je kinderen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')