Zelfs een rijtjeshuis is op veel locaties onbetaalbaar op 1 salaris. Ik ken BB'ers die vroeger de post liepen en een tweekapper + garage konden betalen van dat inkomen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:00 schreef betyar het volgende:
[..]
Eigen keus. Starters willen starten in een villa met dubbel garage. Begin gewoon op een flatje of rijtjeshuis.
Dat vraag ik niet en mocht je de AOW afschaffen bespaard je dat 18%.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:00 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Als dat mij de helft aan belasting zou schelen zou dat best interessant zijn.
Stel je hebt meerdere kinderen met een inkomen en die betalen allemaal die 18% aan degene die de ouders in huis neemt, kan erg interessant worden dan.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:04 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat vraag ik niet en mocht je de AOW afschaffen bespaard je dat 18%.
Met hun 17e pas?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:05 schreef klaaskippegaas het volgende:
Ik ken BB ers die in een villa woonden met 6 garages vol met auto's van meer dan 3 ton (in guldens dan he) en het enige wat ze deden was werken op de zaterdag bij Appie en met hun 17 e jaar met pensioen.
Maar dat was vroeger en wij kunnen dat nu ophoesten.
Stel je hebt geen kinderen? Onzin die je uitkraamt. Alsof jouw broer of zus even 18% van zijn of haar loon afgeeft omdat jij pa en ma in huis neemt. Desalniettemin gaat dit van kwaad naar erger met je voorstellen en is je eerste voorstel al waardeloos omdat "wij" de jeugd nu eenmaal hebzuchtige vieze ratten zijn.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:05 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Stel je hebt meerdere kinderen met een inkomen en die betalen allemaal die 18% aan degene die de ouders in huis neemt, kan erg interessant worden dan.
In de jaren 80 waren er genoeg BB'er die net een paar jaar gewerkt hadden en het wel mooi vonden en zich lieten afkeuren. Die zitten 30 jaar later met een riante koopwoning, leuk eigen vermogen (zwart verdient) en spenderen grote delen van hun tijd in het zonnige zuiden.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:05 schreef klaaskippegaas het volgende:
Ik ken BB ers die in een villa woonden met 6 garages vol met auto's van meer dan 3 ton (in guldens dan he) en het enige wat ze deden was werken op de zaterdag bij Appie en met hun 17 e jaar met pensioen.
Maar dat was vroeger en wij kunnen dat nu ophoesten.
Ze mogen ook in natura betalen hoor, gewoon 2 dagen per week de verzorging op zich nemen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:08 schreef betyar het volgende:
Stel je hebt geen kinderen? Onzin die je uitkraamt. Alsof jouw broer of zus even 18% van zijn of haar loon afgeeft omdat jij pa en ma in huis neemt. Desalniettemin gaat dit van kwaad naar erger met je voorstellen en is je eerste voorstel al waardeloos omdat "wij" de jeugd nu eenmaal hebzuchtige vieze ratten zijn.
Als ze vanaf hun 17de gaan werken, ja. Maar het gros blijft nog wel effe leren. Minimaal tot de 24. Dan een jaartje 'de wereld zien' en dan pas solliciteren. Lukt dat meteen, boffen. Maar als ze vanaf hun 26ste eens een baantje hebben, is dat al snel.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:57 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wow.... wel 40 jaar gewerkt![]()
Nou, voor een schoolverlater anno 2012 mag je minstens rekenen op 50 jaar
Ik ken iemand die met zijn 18 bij de post begon, fulltime en niet meer kon bekostigen dan een huurflat.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:02 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zelfs een rijtjeshuis is op veel locaties onbetaalbaar op 1 salaris. Ik ken BB'ers die vroeger de post liepen en een tweekapper + garage konden betalen van dat inkomen.
Wassenaar zekerquote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:34 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ken iemand die met zijn 18 bij de post begon, fulltime en niet meer kon bekostigen dan een huurflat.
Eigenlijk ben je dus gewoon jaloers. Als we dan toch gaan beginnen met "ik ken mensen", mijn pa(1950) en ma(1955) zijn begonnen met 75 gulden op de rekening, pa begon na de dienstplicht te werken en is puur op werken, werken en nog veel meer werken op de top terecht gekomen. En nee, ze genieten nu niet van een riant pensioen. Nog 2-3 jaartjes en vind pa het wel welletjes en dan gaat hij genieten, zijn ze 45 jaar verder. Het gros van de BB'ers hebben helemaal niet zoveel als men denkt. Leugens, allemaal leugens.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:02 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Zelfs een rijtjeshuis is op veel locaties onbetaalbaar op 1 salaris. Ik ken BB'ers die vroeger de post liepen en een tweekapper + garage konden betalen van dat inkomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |