abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:02:27 #126
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116114699
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 18:00 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ja, ik moet minder kritisch en 'angstig' zijn.
da's een fout die ik ook maakte; je beseft niet dat de vacaturetekst een 'ideaalplaatje' is ipv een echte harde eis :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 19:44:03 #127
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_116118760
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 10:50 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dat kun je telefonisch zeggen 'hey we hebben nu dit en dit en dit besproken kun je dat nog even op mail bevestigen naar mij, voor mijn administratie?'
En Little_Dolls, als de andere partij het niet wil bevestigen kun jij het altijd van jouw kant bevestigen. Het is natuurlijk iets meer werk maar het is voor jezelf ook goed om even op een rijtje te zetten wat er is besproken en wat er is afgesproken.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 12:40 schreef vencodark het volgende:
Btw, in hoeverre 'bemoeien' jullie vrienden, partner en familieleden zich met je werkloosheid of sollicitaties? Bij mij vragen ze er altijd wel naar en verwachten ze soms ook dat ik solliciteer naar elke functie waar maatschappelijk werk bijstaat, terwijl deze inhoudelijk misschien helemaal niet bij me past. Dat is soms wel vervelend. En ik vind het niet altijd fijn om uit te leggen waar en wanneer ik ergens naar gesolliciteerd heb. Juist omdat ik niet zoveel nog heb verstuurd en dat al genânt genoeg vind. :@
Ik had redelijk veel last van familie die negatief commentaar leverde. Heb ervan geleerd om mijn sollicitatie activiteiten niet met ze te bespreken.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 10:56:57 #128
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_116140665
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 18:02 schreef Maanvis het volgende:

[..]

da's een fout die ik ook maakte; je beseft niet dat de vacaturetekst een 'ideaalplaatje' is ipv een echte harde eis :)
Eens. Ik kreeg met drie maanden werkervaring ook een baan waar drie jaar werkervaring voor gevraagd werd. En als ik zie hoe moeilijk het is om echt goede mensen te vinden...

Je moet wel realistisch blijven, natuurlijk, en als junior niet op een seniorfunctie reageren. Maar je moet je niet laten afschrikken omdat je een of ander softwareprogramma niet beheerst ofzo :). Veel is te leren :).

In sommige vacatures staat ook nadrukkelijk dat het geen zin heeft te solliciteren als je niet aan de eisen voldoet. Dan bespaar ik me ook maar de moeite :).
Niet meer actief op Fok!
pi_116142581
Ervaring blijft vaak wel de dooddoener, ook al is je instelling nog zo positief.

Als je geluk hebt zijn er "maar" 10 andere sollicitanten voor dezelfde functie, en als een ander meer ervaring heeft is het gelijk al afgelopen.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 11:55:47 #130
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116142610
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:54 schreef Rhalius het volgende:
Ervaring blijft vaak wel de dooddoener, ook al is je instelling nog zo positief.

Als je geluk hebt zijn er "maar" 10 andere sollicitanten voor dezelfde functie, en als een ander meer ervaring heeft is het gelijk al afgelopen.
onzin, wij hebben bijvoorbeeld liever iemand die goed in het team past met 2 jaar ervaring dan iemand die niet in het team past met 25 jaar ervaring :)
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_116144764
Morgen een telefonisch interview voor een baan bij de DEUTSCHE BANK in Berlijn. Net een artikel gelezen dat Duitsland een groot tekort heeft mensen, dus wie weet.
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:05:41 #132
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116144997
Ik zou eind vorige week gebeld worden i.v.m. mijn sollicitatiegesprek. Ik heb tot nu toe nog niets gehoord. Wanneer vinden jullie dat ik contact "moet" zoeken...?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_116145041
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:05 schreef automatic_ het volgende:
Ik zou eind vorige week gebeld worden i.v.m. mijn sollicitatiegesprek. Ik heb tot nu toe nog niets gehoord. Wanneer vinden jullie dat ik contact "moet" zoeken...?
Ik denk dat je nu best kan bellen.
pi_116145208
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:55 schreef Maanvis het volgende:

[..]

onzin, wij hebben bijvoorbeeld liever iemand die goed in het team past met 2 jaar ervaring dan iemand die niet in het team past met 25 jaar ervaring :)
Jullie wel. ;)
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:16:45 #135
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_116145409
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:06 schreef Bleekvoort het volgende:

[..]

Ik denk dat je nu best kan bellen.
Net gedaan, maar ze was niet aanwezig. Degene die opnam was overigens wel iemand die bij het gesprek zat, maar ik dacht dat ik het beter aan de leidinggevende kan vragen :@
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:24:26 #136
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_116145684
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 08:47 schreef Copthorne het volgende:
Bachelor & master Notarieel recht aan de Universiteit van Leiden. Ik heb geen werkervaring in het notariaat, maar er is nauwelijks werk te vinden. Voor de beschikbare vacatures wordt 3 - 5 jaar werkervaring gevraagd.

Iemand gaf me als tip om het bij de rechtbank te proberen als griffier. Vandaag met de Rechtbank 's-Gravenhage gebeld... ze zitten volgens de vrouw die ik aan de lijn kreeg middenin een reorganisatie en dat duurt volgens haar tot 1 januari. Daardoor hebben ze op dit moment helemaal geen vacatures voor buitengriffier. Ze zei dat het in de gehele rechtspraak aan de gang is en dat ik het bij andere rechtbanken / gerechtshoven ook niet hoef te proberen.

Zijn er mensen die tips voor mij hebben?
Balen, slechte tijd nu in het notariaat (waar niet ...) Deze kende je al denk ik: http://www.vacaturebanknotariaat.nl/

Ook geen werkstudent geweest ergens? Of soort stage gedaan? Misschien dat je daar contacten hebt die iets voor je kunnen betekenen. Al is het maar iets van tijdelijk werk om achterstanden weg te werken/kluis opruimen? Wie weet wat het je kan opleveren.

Zoeken ze bij de grote kantoren geen beginners voor de beroepsopleiding (al hoewel je dan begin volgend kalenderjaar moet instromen)?
klerkje
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:27:39 #137
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116145786
http://www.spitsnieuws.nl(...)-zoekt-nieuwe-beulen misschien leuk voor 1 van jullie?
Een gedicht over Maanvis
pi_116146016
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:27 schreef Maanvis het volgende:
http://www.spitsnieuws.nl(...)-zoekt-nieuwe-beulen misschien leuk voor 1 van jullie?
WAT ;(
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:34:22 #139
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116146038
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:33 schreef Little_Dolls het volgende:

[..]

WAT ;(
hey een kwinkslag moet kunnen!
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:37:42 #140
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_116146166
Is het raar dat je, als je een sollicitatie hebt lopen, ook solliciteert bij de concurrent? Die hebben ook wel een leuke functie namelijk.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:38:44 #141
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116146197
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:37 schreef Kentekenplaat het volgende:
Is het raar dat je, als je een sollicitatie hebt lopen, ook solliciteert bij de concurrent? Die hebben ook wel een leuke functie namelijk.
nee hoor, das zelfs heel gebruikelijk.
Een gedicht over Maanvis
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:44:13 #142
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_116146377
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:38 schreef Maanvis het volgende:

[..]

nee hoor, das zelfs heel gebruikelijk.
^O^ Prima.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_116146819
De moed en hoop begint nu toch redelijk in m'n schoenen te zakken. Als je geen hele specifieke ervaring hebt is hier (het noorden) gewoon geen werk te vinden. Tenzij je akkoord gaat met eisen als deze:

- commitment aangaan van een jaar
- het eerste half jaar geen mogelijkheden om vakantie op te nemen
- wekelijks beschikbaar op maandag t/m zaterdag van 9-21u waarbinnen je flexibel ingezet gaat worden
- marktconform salaris (lees: paar cent boven het minimum)

En dat voor een deprimerende callcenterbaan. Wie gaat zich nou voor zo lang vastleggen voor zoiets? Maar als je dit duidelijk maakt bij een uitzendbureau raakt men bijna geïrriteerd. :')

Zelfs als je zegt dat je fulltime beschikbaar bent en bereid bent om alles te doen (ook schoonmaakwerk, productiewerk, afwassen, verhuisklussen etc.) kunnen ze je niet helpen. "Je staat in het systeem, als we wat voor je hebben bellen we je." Gezien het feit dat ik nooit gebeld word maar toch regelmatig mijn gezicht laat zien moet ik er dan maar van uitgaan dat ze echt niks hebben. -O-
pi_116146940
quote:
15s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:56 schreef Bleekvoort het volgende:
De moed en hoop begint nu toch redelijk in m'n schoenen te zakken. Als je geen hele specifieke ervaring hebt is hier (het noorden) gewoon geen werk te vinden. Tenzij je akkoord gaat met eisen als deze:

- commitment aangaan van een jaar
- het eerste half jaar geen mogelijkheden om vakantie op te nemen
- wekelijks beschikbaar op maandag t/m zaterdag van 9-21u waarbinnen je flexibel ingezet gaat worden
- marktconform salaris (lees: paar cent boven het minimum)

En dat voor een deprimerende callcenterbaan. Wie gaat zich nou voor zo lang vastleggen voor zoiets? Maar als je dit duidelijk maakt bij een uitzendbureau raakt men bijna geïrriteerd. :')
Geloof me, ergens anders ook niet (helaas).

En uitzendbureaus: 8)7 ;( }:|

quote:
Zelfs als je zegt dat je fulltime beschikbaar bent en bereid bent om alles te doen (ook schoonmaakwerk, productiewerk, afwassen, verhuisklussen etc.) kunnen ze je niet helpen. "Je staat in het systeem, als we wat voor je hebben bellen we je." Gezien het feit dat ik nooit gebeld word maar toch regelmatig mijn gezicht laat zien moet ik er dan maar van uitgaan dat ze echt niks hebben. -O-
Typisch...
pi_116147407
Roflol net gekeken bij een vacature, en ik moet eerlijk bekennen, maar mijn topografische kennis van Nederland is bar slecht. Dit is wat gebeurde

>Leest vacature
>Ziet plaats: Dokkum
>Dokkum!? Waar is Dokkum, is dat bij Amsterdam?
>Even Google Maps raadplegen
>Dokkum, zo te zien een klein dorpje
>even uitzoomen
>Kan nog steeds niet plaatsen waar het is
>Nog meer uitzoomen
>Ziet eilanden
>Eilanden? Waar kijk ik naar?
>Zoomed nog verder uit
>Ziet dat Dokkum in het noorden van Friesland is
>GODMILJAAR!!
  woensdag 29 augustus 2012 @ 14:11:51 #146
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116147438
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:11 schreef Kholdstrike het volgende:
Roflol net gekeken bij een vacature, en ik moet eerlijk bekennen, maar mijn topografische kennis van Nederland is bar slecht. Dit is wat gebeurde

>Leest vacature
>even uitzoomen
>Nog meer uitzoomen
>Ziet eilanden
>Zoomed nog verder uit
>GODMILJAAR!!
Laat me raden, monsterboard?
Een gedicht over Maanvis
pi_116147498
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:11 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Laat me raden, monsterboard?
Nee, Jobbird
  woensdag 29 augustus 2012 @ 14:15:16 #148
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116147578
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:13 schreef Kholdstrike het volgende:

[..]

Nee, Jobbird
okay monsterboard geeft ook vacatures her en der in amsterdam als ik nabij mijn woonplaats (in het oosten van brabant) zoek.
Een gedicht over Maanvis
pi_116150974
Wat een verschrikkelijk irritante site, dat Jobbird :X
pi_116152671
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 14:11 schreef Kholdstrike het volgende:

>Leest vacature
>even uitzoomen
>Nog meer uitzoomen
>Ziet eilanden
>Zoomed nog verder uit
>GODMILJAAR!!
Het uwv doet dat ook. Volgens mij heb ik toch echt aangegeven dat ik in omgeving Zwolle wat zoek. Ze hebben een passende vacature, in Eersel, waarbij staat dat je maximaal 50 km verderop mag wonen. :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')