Als je geen ambities hebt om je 'onderneming' uit te breiden kan je ook voor deze optie gaan: http://www.belastingdiens(...)cht/ik_ga_freelancenquote:Op maandag 27 augustus 2012 21:09 schreef automatic_ het volgende:
Misschien weet iemand van jullie het:
Ik kan op mijn oude stage onderzoeken gaan doen tegen een vast uur-tarief. Ik moet dan alleen zelf mijn belastingen afstaan etc. Probleem is echter dat ze nu nog niet kunnen zeggen hoeveel uren mij nodig hebben. Ik had gekeken om mijzelf eventueel in te laten schrijven als ZZP-er, maar dan moet je minimaal 12xx uren maken per jaar en minimaal 3 verschillende opdrachtgevers hebben.
Nu dacht ik zelf dat er ook iets was als een "belastingvrije" grens. Dat je dan bij je IF in moet vullen dat je nog inkomsten hebt en dat ze dan kijken hoeveel belasting je eventueel moet betalen.
Iemand die hier meer over weet...?
idem!quote:
je moet gewoon reageren op die vacature ook al ben je maar 1 jaar werkloos!!! dan kan het best zo zijn dat ze niet genoeg aanmeldingen hebben die 2 jaar werkloos zijn en dat ze jou dan kiezen omdat je het langste van alle aangemelde mensen werkloos bent. bovendien is het een goede oefening voor je.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:28 schreef Little_Dolls het volgende:
Ik zag net een vacature voor de zorg (logistiek assistent) die een opleiding + stage leek aan te bieden voor langdurige werklozen om ze ervaring te kunnen laten opdoen, en het was niet zo ver van hier! Ook waren het mooie uren.
Ik dacht, eindelijk, want dit interesseert mij ook...
Moet je wel al 2 jaar werkoos zijn.![]()
![]()
![]()
Alsof 1 jaar (zelfs al wat langer) nog niet lang genoeg is of zo...
Maar ja, ik mag nu weer niet zeuren toch...!!
Ja ok, dat geloof ik wel. Helaas is er ook nog een ander probleem.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je moet gewoon reageren op die vacature ook al ben je maar 1 jaar werkloos!!! dan kan het best zo zijn dat ze niet genoeg aanmeldingen hebben die 2 jaar werkloos zijn en dat ze jou dan kiezen omdat je het langste van alle aangemelde mensen werkloos bent. bovendien is het een goede oefening voor je.
Ik wou al een opleiding kantoor volgen in september (komt dus op hetzelfde neer, maar een ander beroep waar ik het meest ervaring mee heb) en heb de link met info doorgestuurd, met de mededeling dat ik die beroepsoriëntatie later nog kan doen als het niks zou worden, maar nee... Eerst dat!quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:38 schreef ferrari_rood het volgende:
Kun je geen contact met je begeleidster opnemen en deze vavature laten zien?
Sowieso België. Kut apenland is het geworden.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:38 schreef Maanvis het volgende:
Dat is typisch Belgisch gelul. Ik als Nederlander kan daar niet tegenop. Als bij belgen iets éventjes niet volgens het boekje gaat gooien ze de handen de lucht in en doen ze niets meer, dat heb ik in alle jaren dat ik werk met en voor belgen wel gemerkt.
Voor deze vacature óók even bellen met je begeleidster. En gewoon als een Nederlander tekeer gaan tegen haar. Sowieso zit je nu thuis dus waarom zou je niet 8 uur per dag besteden aan kutkarweitjes als deze vacatures regelen?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:41 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ik wou al een opleiding kantoor volgen in september (komt dus op hetzelfde neer, maar een ander beroep waar ik het meest ervaring mee heb) en heb de link met info doorgestuurd, met de mededeling dat ik die beroepsoriëntatie later nog kan doen als het niks zou worden, maar nee... Eerst dat!![]()
Want de beroepen die ik wil doen liggen heel ver uit elkaar etc... Jajaja wat een uitleg, en daarom mag ik nu zelf niet meer kiezen wat ik wil of wat.
Klojo's.
Zodat ze me dan kunnen sanctioneren en er zelfs afgooien?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:42 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Voor deze vacature óók even bellen met je begeleidster. En gewoon als een Nederlander tekeer gaan tegen haar.
Vragen staat vrij he. Je moet niet je angst om eraf gegooid te worden de leidraad laten zijn om maar niets te doen. Want dan ben je over 2 jaar nog werkloos.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:44 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Zodat ze me dan kunnen sanctioneren en er zelfs afgooien?
Ik weet niet hoe dat bij jullie is, maar hier gaat dus zo, en het kan snel gaan. Ze kunnen doen wat ze willen, want zij hebben alle macht over jou.
Ze had trouwens zelf naar mij gebeld over dat mailtje. Ik kon toch moeilijk tegenspreken, want zij heeft alle macht.
Vragen wel, maar "tekeergaan" niet.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:45 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Vragen staat vrij he. Je moet niet je angst om eraf gegooid te worden de leidraad laten zijn om maar niets te doen. Want dan ben je over 2 jaar nog werkloos.
Druk op de ketel houden bedoelde ik. En druk zetten doe je het beste telefonisch. Da's meteen een goede oefening voor als je aan het werk bent.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:46 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Vragen wel, maar "tekeergaan" niet.
Wat bedoel je daarmee?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Druk op de ketel houden bedoelde ik. En druk zetten doe je het beste telefonisch. Da's meteen een goede oefening voor als je aan het werk bent.
Zorg wel dat je afschriften op schrift krijgt.
dat als er iets telefonisch wordt besproken wat je later nog moet kunnen bewijzen, dat je dat dan ook schriftelijk vast laat leggen.quote:
Waar kun je dat laten regelen dan?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dat als er iets telefonisch wordt besproken wat je later nog moet kunnen bewijzen, dat je dat dan ook schriftelijk vast laat leggen.
het is helemaal niet moelijk, je laat je leiden door je angsten ipv door wat je wiltquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:49 schreef Little_Dolls het volgende:
Druk op de ketel houden vind ik gewoon niet makkelijk bij iemand waar ik totaal afhankelijk van ben. Het is heel moeilijk omdat zij jou uitkering betalen. Dat maakt dat iedereen ze altijd maar laat doen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat kun je telefonisch zeggen 'hey we hebben nu dit en dit en dit besproken kun je dat nog even op mail bevestigen naar mij, voor mijn administratie?'quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:49 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Waar kun je dat laten regelen dan?
Wat zou jij doen als je totaal afhankelijk van hen bent dan?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
het is helemaal niet moelijk, je laat je leiden door je angsten ipv door wat je wilt.
Ok, maar aangezien mijn administratie eigenlijk bedoeld is voor hen en de RVA (Rijksdienst Voor Arbeidsvoorziening) kan het goed zijn dat ze dat niet nodig vindt...quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dat kun je telefonisch zeggen 'hey we hebben nu dit en dit en dit besproken kun je dat nog even op mail bevestigen naar mij, voor mijn administratie?'
Niet zo angstig zijn. Je moet in het bedrijfsleven ook vanalles doen dat eng is, dan kun je ook niet als een Belgje blijven wachten op mensen die de dingen voor jou komen oplossen, daar moet je zelf achterheen. Maargoed da's zoals ik zeg ook de belgische mentaliteit, belgen laten dingen liggen terwijl ze wachten op anderen om het op te lossen. En zelfs al wordt het heel dringend, als ze al hebben bepaald dat iemand anders het moet oplossen dan doen ze er zelf helemaal niets meer voor.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:51 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Wat zou jij doen als je totaal afhankelijk van hen bent dan?
'kan het goed zijn'... tja als je al van het slechte uit gaatquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 10:52 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ok, maar aangezien mijn administratie eigenlijk bedoeld is voor hen en de RVA (Rijksdienst Voor Arbeidsvoorziening) kan het goed zijn dat ze dat niet nodig vindt...
Was ooit wel zo, volgens mij, omdat het je kansen op betaald werk meer vergroot dan thuiszitten.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:30 schreef CantFazeMe het volgende:
Daar verdien je niks mee en de huur kun je niet betalen. Lijkt mij dat het ook niet opgevuld wordt door UWV omdat het vrijwilligerswerk is.
Welke huur?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:30 schreef CantFazeMe het volgende:
Daar verdien je niks mee en de huur kun je niet betalen. Lijkt mij dat het ook niet opgevuld wordt door UWV omdat het vrijwilligerswerk is.
Dank je! Ik ga eens even kijkenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 02:32 schreef Lone_Gunman het volgende:
[..]
Als je geen ambities hebt om je 'onderneming' uit te breiden kan je ook voor deze optie gaan: http://www.belastingdiens(...)cht/ik_ga_freelancen
Hierbij hoef je dus niet aan de 3 opdrachtgevers te komen maar je kan nog wel een beroep doen op belastingaftrek als deze minder is dan een bepaald gedrag, ¤ 1.883 btw per jaar als ik me niet vergis.. Voor de inkomstenbelasting val je in dit geval onder 'resultaat uit overige werkzaamheden'. Mocht je ondernemersgeest gaan leven, dan kan je altijd nog uitbreiden. Je KvKnummer heb je in ieder geval nog.
Oh sorry, ben je nog inwonend?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:50 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Welke huur?
Nee, maar dan doe je wel ervaring op.
Geen idee hoor of het tegenwoordig zo is. Ik ben ook nog werkloos kan het wel een keer vragen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Was ooit wel zo, volgens mij, omdat het je kansen op betaald werk meer vergroot dan thuiszitten.
Je bedoelt dat je denkt dat ik een woning huur?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:56 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Oh sorry, ben je nog inwonend?
Inwonend = Thuiswonenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:04 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je denkt dat ik een woning huur?
Het geeft je wat zingeving en het bouwt een netwerk op en het staat goed op je CV, dus het is weldegelijk nuttig.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:30 schreef CantFazeMe het volgende:
ik lees ook 'looking for a new challenge' maar je kunt het ook gewoon weglaten hoorquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Hoe kleed je "werkloosheid" in bij "LinkedIn"? Ik zie termen als "werkzoekend" of "in between jobs".
Hoe gaan jullie hier mee om?
M'n familie etc hielp me allemaal heel goed. Eerst is het irritant, ook omdat je als ICT-er nou eenmaal niet makkelijk uitgelegd krijgt waar je naar op zoek bent aan leken, maar later besef je dat ze wel goed hun ogen voor je open houden. Ze zijn een netwerk van je dat je gewoon kunt gebruiken!quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 12:40 schreef vencodark het volgende:
Vanmiddag ga ik naar Middelburg om daar eens rond te kijken of ze werk voor me hebben. Misschien in één of andere eetgelegenheid of iets.
Ik heb echt heel weinig inspiratie waar ik naar moet solliciteren. Ik ken al die instellingen en organisaties ook geeneens zo goed.Is soms ook zon doolhof.
Btw, in hoeverre 'bemoeien' jullie vrienden, partner en familieleden zich met je werkloosheid of sollicitaties? Bij mij vragen ze er altijd wel naar en verwachten ze soms ook dat ik solliciteer naar elke functie waar maatschappelijk werk bijstaat, terwijl deze inhoudelijk misschien helemaal niet bij me past. Dat is soms wel vervelend. En ik vind het niet altijd fijn om uit te leggen waar en wanneer ik ergens naar gesolliciteerd heb. Juist omdat ik niet zoveel nog heb verstuurd en dat al genânt genoeg vind.
Jaquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het geeft je wat zingeving en het bouwt een netwerk op en het staat goed op je CV, dus het is weldegelijk nuttig.
de veeweyde in turnhout zoekt in de zomer altijd extra mensen om te helpen, misschien is dat wat?quote:
Ik heb net een reactie gestuurd op een vacature om met oude mensen te gaan wandelen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
de veeweyde in turnhout zoekt in de zomer altijd extra mensen om te helpen, misschien is dat wat?
goedzoquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:51 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ik heb net een reactie gestuurd op een vacature om met oude mensen te gaan wandelen.
Ja, alleen zou het nog interessanter zijn als het nog meer was dan dat, natuurlijk. Maar het is beter dan niets!quote:
komt vanzelf als je maar actief blijft en niet bij de pakken neer gaat zitten.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:52 schreef Little_Dolls het volgende:
[..]
Ja, alleen zou het nog interessanter zijn als het nog meer was dan dat, natuurlijk. Maar het is beter dan niets!
okquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
komt vanzelf als je maar actief blijft en niet bij de pakken neer gaat zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |