Zeker! Jose Gonzalez had ik al een hele tijd niet meer beluisterd, dus het was weer fijnquote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:44 schreef MindFever het volgende:
[..]
Zeg jij. Heb je naar mijn Jose Gonzalez links geluisterd of wat?
Uitstekend. Noem eens wat bands?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:29 schreef Fledderjon het volgende:
[..]
Zeker! Jose Gonzalez had ik al een hele tijd niet meer beluisterd, dus het was weer fijnMaar ik dacht altijd dat jij wel down was met de reggae vibe, vandaar. Zelf ben ik de laatste tijd vooral bezig met post-rock. Ook heel erg fijn!
Qua echte post rock bands als Yo La Tengo en Don Caballero:quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:20 schreef MindFever het volgende:
[..]
Uitstekend. Noem eens wat bands?
“Não sou nada.quote:
Ik héb al weekend!quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:19 schreef HyperViper het volgende:
Is het alweer bijna weekend lieverds.
Als het eindresultaat er maar naar is, toch?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik héb al weekend!
Zometeen naar de kapper, dat is minder. Dat gepruts aan je haar blegh.
Ik vind dat juist heerlijk. Dat frunniken. Zolang ze maar niet teveel praat. Die geforceerde gesprekken, dát vind ik pas echt minder.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik héb al weekend!
Zometeen naar de kapper, dat is minder. Dat gepruts aan je haar blegh.
Ja, dat mag dan ook wel, na ruim 2 uur gedoe.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:23 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Als het eindresultaat er maar naar is, toch?
Twee uur? Wat laat je allemaal doen dan?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, dat mag dan ook wel, na ruim 2 uur gedoe.
Je laat toch geen permanent zetten hé?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, dat mag dan ook wel, na ruim 2 uur gedoe.
Knippen, kleuren en föhnen. Okee, anderhalf uur dan. Het voelt als ruim 2 altijd.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:27 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Twee uur? Wat laat je allemaal doen dan?
Gelukkig niet zeg!quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:28 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Je laat toch geen permanent zetten hé?
Lekker pittig en kort...quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Knippen, kleuren en föhnen. Okee, anderhalf uur dan. Het voelt als ruim 2 altijd.
Sprékend!quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Lekker pittig en kort...
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 14:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Lekker pittig en kort...
[ afbeelding ]
I can do a short back 'n sides for you if you'd like - 10 minuten klaar!quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Knippen, kleuren en föhnen. Okee, anderhalf uur dan. Het voelt als ruim 2 altijd.
That's pretty fastquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:26 schreef Tingo het volgende:
[..]
I can do a short back 'n sides for you if you'd like - 10 minuten klaar!
Yes it is but I'm not sure how much you would like the results.:)quote:
Gelukkig ben ik al geweest en hoef ik voorlopig een poosje niet dus ik hoef geen gebruik te maken van je aanbodquote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:38 schreef Tingo het volgende:
[..]
Yes it is but I'm not sure how much you would like the results.:)
Lovely weather today isn't it?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 12:24 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Ik vind dat juist heerlijk. Dat frunniken. Zolang ze maar niet teveel praat. Die geforceerde gesprekken, dát vind ik pas echt minder.
Ja je moet inderdaad gelukkig van zijn.quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Gelukkig ben ik al geweest en hoef ik voorlopig een poosje niet dus ik hoef geen gebruik te maken van je aanbod.
Een aluhoedje?quote:Op vrijdag 24 augustus 2012 18:52 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ja je moet inderdaad gelukkig van zijn.
Laat me het weten voor volgende keer misschien - maar voor de zekerheid,het zou handig zijn voor je als je 'n leuke hoedje meeneemt.
Fernando Pessoa.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 19:28 schreef Fledderjon het volgende:
[..]
“Não sou nada.
Nunca serei nada.
Não posso querer ser nada.
À parte isso, tenho em mim todos os sonhos do mundo.”
Mijn beeld van Portugal is dan ook gevormd door The book of Disquiet en Mistérios de Lisboaquote:
Dat heb ik met deze:quote:
Ja, die is ook gaaf ja!quote:Op zondag 26 augustus 2012 13:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat heb ik met deze:
word er zo vrolijk en blij van![]()
![]()
Hippie-onzin..quote:Op zondag 26 augustus 2012 13:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat heb ik met deze:
![]()
quote:Op zondag 26 augustus 2012 13:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat heb ik met deze:
![]()
Ja ook hartstikke mooiquote:Op zondag 26 augustus 2012 13:52 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Hippie-onzin..
Rocken zullen jullie:
Je bent weer te goed voor deze wereld!quote:
Het schijnt dat deze mode uit 1973 helemaal terug gaat komen, dus ze zijn trendsetters!quote:Op zondag 26 augustus 2012 15:06 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Je bent weer te goed voor deze wereld!
Man wat is dit goed.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 23:08 schreef Fledderjon het volgende:
[..]
Mijn beeld van Portugal is dan ook gevormd door The book of Disquiet en Mistérios de Lisboa
I've always rejected being understood. To be understood is to prostitute oneself. I prefer to be taken seriously for what I'm not, remaining humanly unknown, with naturalness and all due respect
My past is everything I failed to be.
I'd woken up early, and I took a long time getting ready to exist.
I feel as if I'm always on the verge of waking up.
Life is an experimental journey undertaken involuntarily. It is a journey of the spirit through the material world and, since it is the spirit that travels, it is the spirit that is experienced. That is why there exist contemplative souls who have lived more intensely, more widely, more tumultuously than others who have lived their lives purely externally. The end result is what matters. What one felt was what one experienced. One retires to bed as wearily from having dreamed as from having done hard physical labor. One never lives so intensely as when one has been thinking hard.
The inventor of the mirror poisoned the human heart.
I am the escaped one,
After I was born
They locked me up inside me
But I left.
My soul seeks me,
Through hills and valley,
I hope my soul
Never finds me.
Everything stated or expressed by man is a note in the margin of a completely erased text. From what's in the note we can extract the gist of what must have been in the text, but there's always a doubt, and the possible meanings are many.
Each of us is several, is many,is a profusion of selves. So that the self who disdains his surroundings is not the same as the self who suffers or takes joy in them. In the vast colony of our being there are many species of people who think and feel in different ways. Livro Do Desassossego
Prachtige en prachtig tragische Fernando Pessoa
Dit is dan ook de SC, voor al je grappen grollen en smalltalk.quote:Op maandag 27 augustus 2012 11:50 schreef MindFever het volgende:
Zelfs al zou ik serieus willen reageren op topics in dit forum, er is gewoon helemaal niets om serieus op te reageren. WTF is het toch slecht hier zeg! Wat een drastisch niveau! Dit is nog erger dan een mongoloïde kleuterklas. Nee ik zweer. Daar valt nog meer op te doen.
Beetje troost voor je, deze gitaarheldquote:Op maandag 27 augustus 2012 11:50 schreef MindFever het volgende:
Zelfs al zou ik serieus willen reageren op topics in dit forum, er is gewoon helemaal niets om serieus op te reageren. WTF is het toch slecht hier zeg! Wat een drastisch niveau! Dit is nog erger dan een mongoloïde kleuterklas. Nee ik zweer. Daar valt nog meer op te doen.
Volgens mij is hij niet alleen een held met de gitaar.quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Beetje troost voor je, deze gitaarheld
Waarmee nog meer dan?quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:57 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Volgens mij is hij niet alleen een held met de gitaar.
Een viezerik is het.quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waarmee nog meer dan?
Oh wacht, ik heb een vermoeden waar je op doelt. Hij suggereert het wel he, met zijn bewegingen
Hij had verborgen cameras in die dames WC van z'n nachtclub toch ?quote:
Het zou mijn niets verbazen als hij er ook nog een gloryhole bij heeft.quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:03 schreef Tingo het volgende:
[..]
Hij had verborgen cameras in die dames WC van z'n nachtclub toch ?
Dat is waar. Maar ik waardeer hem meer om zijn viezigheid.quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Een viezerik die vies goed gitaar kan spelen
Ik niet.quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:04 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar ik waardeer hem meer om zijn viezigheid.
quote:Op maandag 27 augustus 2012 15:14 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Dat zou ik ook zeggen. Gelukkig weet ik wel beter.
Kijk eens aan, zijn haren zijn weer aangegroeid.quote:
Adem in, adem uit; en neem een stapje terugquote:Op maandag 27 augustus 2012 11:50 schreef MindFever het volgende:
Heel mooi.quote:Op maandag 27 augustus 2012 17:00 schreef Fledderjon het volgende:
[..]
Adem in, adem uit; en neem een stapje terug
Nee ik bedoel niet SC, ik bedoelde de andere topics. SC is de enige plek waar ik me nog durf te vertonen.quote:Op maandag 27 augustus 2012 14:49 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dit is dan ook de SC, voor al je grappen grollen en smalltalk.
En muziek eventueel.
Dat er niets is om serieus op te reageren voor je is spijtig, maar het zijn dan ook vaak ongrijpbare dingen waar het om gaat op BNW, dus kwestie van ergens in geloven of juist niet.
Blijft aparte materie.
Wat denk je zelf. Die jongen moet ook geld verdienen.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 18:58 schreef Fledderjon het volgende:
Ligt Gray soms ergens in een steegje?
Ik mag toch hopen van nietquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 18:58 schreef Fledderjon het volgende:
quote:Helaas is er nog nooit een land geweest met een zwarte president waar het economisch voor de wind is gegaan.
Meestal liep bijna alles na verloop van tijd helemaal spaak.
Gray ligt een beetje ziek op bed. Nanogriep denk ik.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 18:58 schreef Fledderjon het volgende:
Leon de Winter?quote:
Je weet dat griep alleen in je hoofd zit he?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 19:39 schreef Gray het volgende:
[..]
Gray ligt een beetje ziek op bed. Nanogriep denk ik.
Kopt. Het zit in m'n hersenen, m'n keel, m'n buis van Eustachius, dus het komt ook m'n neus en m'n oren uit.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:46 schreef Fledderjon het volgende:
[..]
Je weet dat griep alleen in je hoofd zit he?
Tussen je oren dusquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:52 schreef Gray het volgende:
[..]
Kopt. Het zit in m'n hersenen, m'n keel, m'n buis van Eustachius, dus het komt ook m'n neus en m'n oren uit.
Griep:
helemaal niet! Het juist verschrikkelijk laffe en Christelijke opmerking, reactionair haast. Dit is wat SC met me doetquote:
Ik dacht dat je met geneuzel de neus van Gray bedoelde die leeglooptquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:29 schreef Fledderjon het volgende:
[..]
helemaal niet! Het juist verschrikkelijk laffe en Christelijke opmerking, reactionair haast. Dit is wat SC met me doet
Daarom juistquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik dacht dat je met geneuzel de neus van Gray bedoelde die leegloopt
quote:The Two Kings and the Two Labyrinths
It is said by men worthy of belief (though Allah's knowledge is greater) that in the first days there was a king of the isles of Babylonia who called together his architects and his priests and bade them build him a labyrinth so confused and so subtle that the most prudent men would not venture to enter it, and those who did would lose their way. Most unseemly was the edifice that resulted, for it is the prerogative of God, not man, to strike confusion and inspire wonder.
In time there came to the court a king of Arabs, and the king of Babylonia (to muck the simplicity of his guest) bade him enter the labyrinth, where the king of Arabs wandered, humiliated and confused, until the coming of the evening, when he implored God's aid and found the door.
His lips offered no complaint, though he said to the king of Babylonia that in his land he had another labyrinth, and Allah willing, he would see that someday the king of Babylonia made its acquaintance. Then he returned to Arabia with his captains and his wardens and he wreaked such havoc upon kingdoms of Babylonia, and with such great blessing by fortune, that he brought low his castles, crushed his people, and took the king of Babylonia himself captive.
He tied him atop a swift-footed camel and led him into the desert. Three days they rode, and then he said to him, "O king of time and substance and cipher of the century! In Babylonia didst thou attempt to make me lose my way in a labyrinth of brass with many stairways, doors, and walls; now the Powerful One has seen fit to allow me to show thee mine, which has no stairways to climb, nor walls to impede thy passage."
Then he untied the bonds of the king of Babylonia and abandoned him in the middle of the desert, where he died of hunger and thirst. Glory to him who does not die.
Noem je me nou laf? Christelijk?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 22:29 schreef Fledderjon het volgende:
[..]
helemaal niet! Het juist verschrikkelijk laffe en Christelijke opmerking, reactionair haast. Dit is wat SC met me doet
nee, nee .. het was een opmerking over mijn opmerking over geneuzel, waarop Lavender opmerkte dat het geinig was, waarop ik zei dat het laf en reactionair was; waarna ik Borges kon quotenquote:
Dus het was één grote leugen!?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 23:26 schreef Fledderjon het volgende:
[..]
nee, nee .. het was een opmerking over mijn opmerking over geneuzel, waarop Lavender opmerkte dat het geinig was, waarop ik zei dat het laf en reactionair was; waarna ik Borges kon quoten
?quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 23:58 schreef Terecht het volgende:
Is één van jullie toevallig libertarier?
Ik snap die mensen niet. Letterlijk niet. Hun argumenten komen als één grote word salad op mij over. Vandaar.quote:
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 00:04 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik snap die mensen niet. Letterlijk niet. Hun argumenten komen als één grote word salad op mij over. Vandaar.
Wat de invloed van Ayn Rand betreft is deze trouwens wel aan te raden:quote:Op woensdag 29 augustus 2012 00:15 schreef Terecht het volgende:
"There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs."
Probleem gelokaliseerd.
quote:Worshipped by her fans, denounced by her enemies, and forever shadowed by controversy and scandal, the novelist and philosopher Ayn Rand was a powerful thinker whose views on government and markets shaped the conservative movement from its earliest days. Drawing on unprecedented access to Rand's private papers and the original, unedited versions of Rand's journals, Jennifer Burns offers a groundbreaking reassessment of this key cultural figure, examining her life, her ideas, and her impact on conservative political thought.
Goddess of the Market follows Rand from her childhood in Russia through her meteoric rise from struggling Hollywood screenwriter to bestselling novelist, including the writing of her wildly successful The Fountainhead and Atlas Shrugged. Burns highlights the two facets of Rand's work that make her a perennial draw for those on the right: her promotion of capitalism, and her defense of limited government. Both sprang from her early, bitter experience of life under Communism, and became among the most deeply enduring of her messages, attracting a diverse audience of college students and intellectuals, business people and Republican Party activists, libertarians and conservatives. The book also traces the development of Rand's Objectivist philosophy and her relationship with Nathaniel Branden, her closest intellectual partner, with whom she had an explosive falling out in 1968.
One of the Denver Post's Great Reads of 2009
One of Bloomberg News's Top Nonfiction Books of 2009
"Excellent."
--Time magazine
"A terrific book--a serious consideration of Rand's ideas, and her role in the conservative movement of the past three quarters of a century."
--The American Thinker
"A wonderful book: beautifully written, completely balanced, extensively researched. The match between author and subject is so perfect that one might believe that the author was chosen by the gods to write this book. She has sympathy and affection for her subject but treats her as a human being, with no attempt to cover up the foibles."
--Mises Economics Blog
Voordat ik reageer ben ik wel benieuwd naar het onderscheid tussen Objectivisme en Libertarisme. Zelf begreep ik beide namelijk altijd als gestoeld op dezelfde axioma's: egoïsme als positieve, sturende kracht, weinig tot geen overheidsbemoeienis en absolute zelf verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 00:41 schreef Terecht het volgende:
Ja maar de meeste libertariers halen hun inspiratie niet van Ayn Rand vandaan hé. Rand had zelf een hekel aan libertariers. Nee, ik begrijp libertariers gewoon echt niet. Ik heb zojuist nog eens wat recente topics over de libertarische partij doorgelezen en het blijft als ruis in de oren klinken.
En waarom is dat niet verrassend Fledderjon? Ik vind het wel een opvallend verschijnsel nl.
Dat klopt. Alleen kennen objectivisten nog allerlei extra regeltjes over wat schoonheid is, hoe men aan kennis geraakt, het afkeuren van bijgeloof, etc. Libertariers zouden zulke zaken worst wezen, een vrije keuze van het individu. Objectivisten menen dat dit noodzakelijk is voor een gezonde samenleving.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 01:29 schreef Fledderjon het volgende:
[..]
Voordat ik reageer ben ik wel benieuwd naar het onderscheid tussen Objectivisme en Libertarisme. Zelf begreep ik beide namelijk altijd als gestoeld op dezelfde axioma's: egoïsme als positieve, sturende kracht, weinig tot geen overheidsbemoeienis en absolute zelf verantwoordelijkheid.
Het Objectivisme is dan ook meer een filosofische positie (met de nodige ontologische, epistemologische en ethische/esthetische aannames - belachelijk simplistische aannames, dat dan weer wel)quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:59 schreef Terecht het volgende:
[..]
Dat klopt. Alleen kennen objectivisten nog allerlei extra regeltjes over wat schoonheid is, hoe men aan kennis geraakt, het afkeuren van bijgeloof, etc. Libertariers zouden zulke zaken worst wezen, een vrije keuze van het individu. Objectivisten menen dat dit noodzakelijk is voor een gezonde samenleving.
Anyway, dat is waarom ik denk dat er op dit moment zo'n opkomst te zien is van het Libertarische gedachtegoedquote:Take a hypothetical example of a town trying to reduce speeding by either creating speed bumps or by installing speed limit signs and police surveillance.
Galloway explains that it is the speed bump solution, and not the police surveillance, that is protocological. Bumps, he writes, create a physical system of organization. They materially force the driver to acquiesce. Driving slower becomes advantageous. protocol always appeals to the bodyat the level of what we want.
Galloway reminds us that Protocol is a solution to the problem of hierarchy. It is how a seemingly out of control technology can function so flawlessly. It is that massive control apparatus that guides distributed networks, creates cultural objects, and engenders life forms. In other words, as Galloway emphasizes, Protocol is how control exists after decentralization.
Leuke quote.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 00:15 schreef Terecht het volgende:
"There are two novels that can change a bookish fourteen-year old's life: The Lord of the Rings and Atlas Shrugged. One is a childish fantasy that often engenders a lifelong obsession with its unbelievable heroes, leading to an emotionally stunted, socially crippled adulthood, unable to deal with the real world. The other, of course, involves orcs."
Probleem gelokaliseerd.
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 19:44 schreef Hoppahoppa het volgende:
Wat een vreselijk intellectueel gedoe hier ineens...
Even het niveau weer goed krijgen:
Ik denk dat een politieke voorkeur, of een bepaalde opvatting over wat politiek nu precies zou moeten zijn/doen, toch grotendeels bepaald word door het (sociale) milieu waarin iemand zich begeeft. Met deze simpele observatie ben je het denk ik wel eens.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 19:20 schreef Terecht het volgende:
Ik weet niet of de gedachte dat internet een zelfsturend systeem is hetgeen is wat libertariers naar het internet trekt. Ik denk dat je het veel meer in de demografische kant moet zoeken. Op FOK! zitten bijv disproportioneel veel D66 stemmers. D66 stemmers zijn voor een groot deel hoogopgeleide studenten. Hoogopgeleide studenten zijn doorgaans vrij actief op het internet en discussieplatforms in het bijzonder, daar hebben ze immers ook ruimschoots de tijd voor. Het enige vermoeden dat ik over libertariers heb, is dat ICT'ers oververtegenwoordigd zijn. Ook dat is een groep die relatief gezien meer gebruik maakt van het internet dan anderen, maar doen ze dat omdat ze zich ideologisch aangetrokken voelen door het internet of vanwege de aard van hun werkzaamheden? Ik denk het laatste. Op de vraag waarom ICT'ers het libertarisme aanhangen is jouw antwoord wellicht wel een verklaring. Toch een nuanceverschil imo.
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 19:44 schreef Hoppahoppa het volgende:
Wat een vreselijk intellectueel gedoe hier ineens...
haha klopt ja. En hypocriet ook. Want wanneer haar partners dezelfde keuzes namen (haar dumpen), die haar dan niet ten pas kwamen werd ze helemaal hysterisch.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:06 schreef Terecht het volgende:
Het schijnt een enorm manipulatief kreng te zijn geweest, vooral op het gebied van seks.
Hmm, niet helemaal mee eens. Kom ik nog op terug. Misschien.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 22:08 schreef Fledderjon het volgende:
[..]
Ik denk dat een politieke voorkeur, of een bepaalde opvatting over wat politiek nu precies zou moeten zijn/doen, toch grotendeels bepaald word door het (sociale) milieu waarin iemand zich begeeft. Met deze simpele observatie ben je het denk ik wel eens.
Dus het is niet zozeer dat de demografische groep zich aangetrokken voelt tot het internet, maar eerder dat het Internet/Web hun directe leefomgeving is; en als je dan een vertekent beeld hebt van hoe deze omgeving functioneert - namelijk als self organizing system - dan kan ik me voorstellen dat je deze ervaring ook meeneemt in je politieke overtuigingen.
Dat is toch van Marx? Ik heb ooit eens op een borrel met zo'n figuur gesproken. Ik begreep er geen reet van. Hij sprak in een soort geheimtaal. Allemaal onbeduidend jargon waarmee hij zijn betoogjes aan elkaar borduurde. Misschien nog wel onbegrijpelijker dan het gegoochel met woorden van het libertarische gilde.quote:Dit is trouwens mijn lezing als goedgeaarde dialectisch materialist![]()
Ik wacht het geduldig afquote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:15 schreef Terecht het volgende:
[..]
Hmm, niet helemaal mee eens. Kom ik nog op terug. Misschien.
Het komt inderdaad bij Marx vandaan; het is zijn draai aan de Hegeliaanse opvatting van de geschiedenis is dialectisch proces. Jammer dat de persoon waar je mee gesproken hebt niet in staat was zijn wellicht filosofische inzichten en opvatting op een heldere manier onder woorden te brengen.quote:[..]
Dat is toch van Marx? Ik heb ooit eens op een borrel met zo'n figuur gesproken. Ik begreep er geen reet van. Hij sprak in een soort geheimtaal. Allemaal onbeduidend jargon waarmee hij zijn betoogjes aan elkaar borduurde. Misschien nog wel onbegrijpelijker dan het gegoochel met woorden van het libertarische gilde.
Had er eigenlijk nog nooit van gehoord. Op wat voor manier moet ik "no one should ever work." opvatten? Geen loonarbeid meer neem ik aan?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:10 schreef MindFever het volgende:
Hey Fledderjon ken je Bob Black en The Abolition of Work? Laten we het daar eens over hebben. Als je zin hebt uiteraard.
"No one should ever work.
Work is the source of nearly all the misery in the world. Almost any evil you'd care to name comes from working or from living in a world designed for work. In order to stop suffering, we have to stop working."
http://www.primitivism.com/abolition.htm
Denk je dat het lekker zit?quote:
Je zou eigenlijk het stuk moeten lezen, het is hilarisch werkelijk. Maar nee, ik ben het er volkomen mee eens. Ik zal wat passages quoten. Zie maar of je het wilt lezen.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:44 schreef Fledderjon het volgende:
[..]
Had er eigenlijk nog nooit van gehoord. Op wat voor manier moet ik "no one should ever work." opvatten? Geen loonarbeid meer neem ik aan?
Foucaultquote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:47 schreef MindFever het volgende:
[..]
There is more freedom in any moderately deStalinized dictatorship than there is in the ordinary American workplace. You find the same sort of hierarchy and discipline in an office or factory as you do in a prison or monastery. In fact, as Foucault and others have shown, prisons and factories came in at about the same time, and their operators consciously borrowed from each other's control techniques.
Dit stuk is ook lekker.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:53 schreef Fledderjon het volgende:
[..]
Foucault![]()
Op zich zit hier natuurlijk wel een punt in; de Westerse samenleving is een tot op het bod geconditioneerde, genormalizeerde en gedisciplineerde samenleving...
Het leest wel fijn wegZal de rest ook even bekijken.
quote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:58 schreef MindFever het volgende:
Is er trouwens een soort "verband" tussen communisme en totale apathische lusteloze levensloosheid? Want ik heb een meisje leren kennen die zich communist acht. Lid van de partij, activist etc. En werkelijk, wat is ze toch lusteloos eigenlijk! Zit gewoon geen fut in. Ik vraag me af of ze gewoon zo is, of dat haar ideologie haar zo gemaakt heeft.
quote:. You are what you do. If you do boring, stupid monotonous work, chances are you'll end up boring, stupid and monotonous.
Ik zit momenteel vrije goeie muziek te luisteren. Is het essentieel dat ik dit nu moet gaan kijken?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 00:10 schreef Fledderjon het volgende:
alleen de muziek is het al waard om dit even te bekijken
Nee hoor, heel duidelijk geschreven!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 00:12 schreef MindFever het volgende:
Maar even in alle ernst. Communisme en evenzo socialisme an sich (alhoewel misschien ga ik nu wat kort door de bocht) zijn op een bepaalde manier volkomen berooft van vrije inspiratie, bij gebrek aan een beter woord. Laat ik me verduidelijken. Waar kwam Hendrix vandaan? Waar kwam Jazz, Blues, Rock 'N Roll, Metal etc. vandaan? Creativiteit bloeit niet in zulk soort maatschappijen. En dat is vrij dramatisch niet? Want de ziel moet zich kunnen uiten niet?. Er is in mijn opinie waarschijnlijk niets essentiëler dan dat. De vrijheid om te kunnen veranderen.
Beetje incoherent maar goed.
Niets is essentieelquote:Op donderdag 30 augustus 2012 00:14 schreef MindFever het volgende:
[..]
Ik zit momenteel vrije goeie muziek te luisteren. Is het essentieel dat ik dit nu moet gaan kijken?
Maar goed, lijden leidt tot creativiteit en creativiteit is vaak een lijdensweg die nergens toe leidt. Volgens mij zijn er meer mensen kapot gegaan aan hun 'vrijheid' dan dat er in goelags of andere kampen zijn gestorven.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 00:20 schreef Fledderjon het volgende:
[..]
Nee hoor, heel duidelijk geschreven!
Niet dat ik hier wil beweren dat dogmatisch communisme, of evengoed de uitvoering van deze principes, nu zo goed hebben uitgepakt, maar ik denk dat je een beetje een vertekend beeld hebt van wat Communisme, als utopische inrichting van de samenleving (want dat was het ook voor Marx zelf, een utopie, waarvan hij niet verwachte dat deze er ooit zou komen! Marx is dan zelf ook geen communist te noemen.) eigenlijk is.
Wat Marx heeft beschreven als een communistisch systeem is feitelijk een samenleving zonder enige vorm van hiërarchie, zonder centrale instituten - waar mensen naar waarde werken, en dus niet als slaaf van het grootkapitaal een 'arbeider' is. Beetje het verschil tussen een ambachtsman en een lopendebandmedewerker. Feitelijk is communisme dus een beschrijving van een anarchistische samenleving; en dus niet het 'staatscommunisme' zoals we dat uit de vorige eeuw kennen.
Ben ik nu ook met woorden aan het goochelen of wat?quote:
Ik geloof dat je teveel de nadruk op het internet legt als bron van het liberarische gedachtegoed. Het blijft natuurlijk een beetje het-kip-of-het-ei-verhaal, want zijn ze nu libertarisch omdat ze het internet als een zelf organiserend systeem zien of zien ze het internet als zelf organiserend systeem omdat ze libertariers zijn? Ik denk dat de laatste groep veel talrijker is dan de eerste. Dat het vooral ICT'ers zijn die libertarier zijn heeft volgens mij te maken met hun beroep, waarbij je allerlei processen moet formaliseren in code. Die code schrijven ze zelf, en het resultaat is (hopelijk) een stabiele werkomgeving voor anderen. Hieruit volgt een soort mechanisch perspectief op menselijke interactie en organisatie (in lijn met jij beschrijft over protocollen).quote:
Ik denk dat je ook wel gelijk hebt over een te sterke nadruk op de Internet omgeving. Er zijn zeker in de VS natuurlijk genoeg figuren aan te wijzen die hun libertarische gedachtegoed op een andere manier uitdragen; meer het big government - small government verhaal uit de teaparty hoek.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 16:00 schreef Terecht het volgende:
[..]
Ik geloof dat je teveel de nadruk op het internet legt als bron van het liberarische gedachtegoed. Het blijft natuurlijk een beetje het-kip-of-het-ei-verhaal, want zijn ze nu libertarisch omdat ze het internet als een zelf organiserend systeem zien of zien ze het internet als zelf organiserend systeem omdat ze libertariers zijn? Ik denk dat de laatste groep veel talrijker is dan de eerste. Dat het vooral ICT'ers zijn die libertarier zijn heeft volgens mij te maken met hun beroep, waarbij je allerlei processen moet formaliseren in code. Die code schrijven ze zelf, en het resultaat is (hopelijk) een stabiele werkomgeving voor anderen. Hieruit volgt een soort mechanisch perspectief op menselijke interactie en organisatie (in lijn met jij beschrijft over protocollen).
Probleem is natuurlijk dat zulke protocollen/formaliseringen niet de weerbarstige werkelijkheid beschrijven maar mensen in een soort ideaalmodel proppen. Je ziet dat ook met vrije markt denkers die een sterk vereenvoudigd beeld van marktwerking hebben dat bol staat van aannames die iedere menselijke emotie uitsluiten en iedere frictie in transparantie/transacties/gelijke onderhandelingspositie buiten beschouwing laat omdat dat het veronderstelde evenwicht verstoort en daarmee het model onoverzichtelijk moeilijk maakt. Geen wonder dat vrijwel geen enkele econoom de financiele crisis zag aankomen, dat was immers helemaal geen mogelijkheid in hun modellen. Iedere verstoring van het evenwicht werd gemodelleerd als een onafhankelijke gebeurtenis van buitenaf die op het evenwicht ingrijpt, terwijl de onbalans juist vanuit de markt zelf kwam.
quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 18:39 schreef Terecht het volgende:
En fyi, als het onzin is hoort het hier dus thuis, in de SC; voor onzinnig geneuzel door onzinnige reutelaars. En andere rare mensen.
Maar is het niet zo dat sommige van de meeste creatief,indrukkwekkend,fantastische 'art forms'zijn gemaakt onder die meeste oppressief regimen en moeilijkheden?quote:Op woensdag 29 augustus 2012 23:58 schreef MindFever het volgende:
Is er trouwens een soort "verband" tussen communisme en totale apathische lusteloze levensloosheid? Want ik heb een meisje leren kennen die zich communist acht. Lid van de partij, activist etc. En werkelijk, wat is ze toch lusteloos eigenlijk! Zit gewoon geen fut in. Ik vraag me af of ze gewoon zo is, of dat haar ideologie haar zo gemaakt heeft.
Its probably ok for a stevige shag but I wouldn't want to sit on it for too longquote:
quote:“To get a better idea try this: focus on these words, and whatever you do don’t let your eyes wander past the perimeter of this page. Now imagine just beyond your peripheral vision, maybe behind you, maybe to the side of you, maybe even in front of you, but right where you can’t see it, something is quietly closing in on you, so quiet in fact that you can only hear it as silence. Find those pockets without sound. That’s where it is. Right at this moment. But don’t look. Keep your eyes here. Now take a deep breath. Go ahead take and even deeper one. Only this time as you start to exhale try to imagine how fast it will happen, how hard it’s gonna hit you, how many times it will stab your jugular with it’s teeth or are they nails?, don’t worry, that particular detail doesn’t matter, because before you have time to even process that you should be moving, you should be running, you should at the very least be flinging up your arms – you sure as hell should be getting rid of this book – you won’t have time to even scream.
Don’t look.
I didn’t.”
Komt uit een van de meest briljante experimentele novelles van, wel, onze generatie, denk ik tenminstequote:
Weer genezen van de nanogriep trouwens?quote:
Redelijk. Heb nu alleen nog mega-koppijn.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:05 schreef Fledderjon het volgende:
[..]
Weer genezen van de nanogriep trouwens?
Vertel...quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 19:14 schreef Tingo het volgende:
[..]
Maar is het niet zo dat sommige van de meeste creatief,indrukkwekkend,fantastische 'art forms'zijn gemaakt onder die meeste oppressief regimen en moeilijkheden?
Hoeveel boeken lees jij gemiddeld per week kerel?quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 20:51 schreef Fledderjon het volgende:
[..]
Komt uit een van de meest briljante experimentele novelles van, wel, onze generatie, denk ik tenminste
House of Leaves
[ afbeelding ]
Jonguh als apotheker heb je vast toch stapels hoog aan drankjes liggen om die zooi te verhelpen ofniet tAN?!quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 21:54 schreef Gray het volgende:
[..]
Redelijk. Heb nu alleen nog mega-koppijn.
Nooit meer slapen!quote:Op zaterdag 1 september 2012 03:24 schreef MindFever het volgende:
[..]
Hoeveel boeken lees jij gemiddeld per week kerel?
Ben geen apotheker, maar heb drankjes zat!quote:Op zaterdag 1 september 2012 03:28 schreef MindFever het volgende:
[..]
Jonguh als apotheker heb je vast toch stapels hoog aan drankjes liggen om die zooi te verhelpen ofniet tAN?!
Hoeveel?quote:Op zaterdag 1 september 2012 03:39 schreef Fledderjon het volgende:
[..]
Nooit meer slapen!
(de laatste tijd schiet het er een beetje bij in .. reading block ofzo)
Oh dus je hebt zitten liegen al die tijd? Mooi is dat.quote:Op zaterdag 1 september 2012 07:04 schreef Gray het volgende:
[..]
Ben geen apotheker, maar heb drankjes zat!
Ik lieg nooit! Nou, soms. Maar nu niet. Ook niet over de drankjes. Die pakken me morgen wrs wel weer terug.quote:Op zaterdag 1 september 2012 07:05 schreef MindFever het volgende:
[..]
Oh dus je hebt zitten liegen al die tijd? Mooi is dat.
Zo zo nog wakker jij. Je hebt onze meerdere malen verteld apotheker te zijn. Liegebek!quote:Op zaterdag 1 september 2012 07:11 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik lieg nooit! Nou, soms. Maar nu niet. Ook niet over de drankjes. Die pakken me morgen wrs wel weer terug.
Dat heb ik nooit gezegd.quote:Op zaterdag 1 september 2012 07:14 schreef MindFever het volgende:
[..]
Zo zo nog wakker jij. Je hebt onze meerdere malen verteld apotheker te zijn. Liegebek!
Is niet echt een per week dingetje, maar ben in principe altijd wel in een aantal boeken tegelijk bezig; fictie en non fictie een beetje afwisselen. Komt ook vaak genoeg voor dat ik dingen niet uitlees, of alleen via het register de hoofdlijnen eruit haal.quote:
Wat ben je dan wel?!quote:
Mwah, die hele pagina kan je samenvatten als: Werk aan je weerstand en hygiene om de kans op verkoudheid te minimaliseren, in de hoop dat je het niet krijgt.quote:Op zaterdag 1 september 2012 07:14 schreef MindFever het volgende:
[..]
Maar even in alle ernst. Ik ga kapot hier. Is de info hier enigszins reëel denk je? http://mens-en-gezondheid(...)n-en-bestrijden.html
Ik ook niet.quote:Op zaterdag 1 september 2012 07:22 schreef MindFever het volgende:
Goh dit wist ik helemaal niet. Net zo interessant.
Broedplaats in ons lijf voor verkoudheidsbacterien en virussen: witte suiker
Suiker is ver-ruk-ke-lijk! Heerlijk! En is - als extra toevoeging - in ons voedsel terug te vinden. Ondanks dat witte suiker zalig is, is het echter wel een groot vergif! Suiker heeft namelijk twee buitengewoon vervelende eigenschappen:
1.: Zodra we suiker hebben geconsumeerd, vreet het suiker binnin in ons lichaam al onze energie op: al onze vitamine, mineralen, bouwstenen en aminozuren, kortom: alles waar we energie van krijgen, wordt vernietigd door witte suiker. Na het consumeren van witte suiker voelen we ons moe, vermoeid en slaperig. Ons energiebron is namelijk opgevroten door het witte suiker. Ons energiebron bevat alle elementen die nodig zijn om ons te weren tegen een verkoudheid. Ons energiebron bevat alle elementen om ons weerstand op peil te houden.
2.: Zodra het witte suiker alle vitamine, mineralen, bouwstenen en enz. heeft opgegeten, heeft het suiker een uitstekende broedplaats gecreeerd voor alle griepvirussen, griepbacterien, verkoudheidsvirussen, verkoudheidsbacterien, infectieziektevirussen en enz. Alle virussen en bacterien gedijen uitstekend in het lichaam dat vol is met witte suiker en leeg is van alle virussen en bacterien strijders zoals vitamine en mineralen.
Komt bij dat we inmiddels wel op de hoogte zijn dat suiker nu niet bepaald gezond is.quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:34 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik ook niet.
Maar voordat ik dit zou aannemen wil ik het eerst onderbouwd zien met fysiologische processen. Dit komt op mij over als kritiek vanuit de natuurgeneeskundige hoek. Beetje als kwakzalverij.
Hm.. ik zie jou echt voor me als iemand die 10 boeken per week uitleest...quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:11 schreef Fledderjon het volgende:
[..]
Is niet echt een per week dingetje, maar ben in principe altijd wel in een aantal boeken tegelijk bezig; fictie en non fictie een beetje afwisselen. Komt ook vaak genoeg voor dat ik dingen niet uitlees, of alleen via het register de hoofdlijnen eruit haal.
Maar jij bent toch ook wel elke dag ergens onder een palmboom te vinden?
Eat thisquote:Op zondag 2 september 2012 14:19 schreef MindFever het volgende:
[..]
Je hebt een onderontwikkelde smaak.
Boze mensen muziekquote:
Ja, mooi topic.quote:Op zondag 2 september 2012 15:21 schreef Hoppahoppa het volgende:
Fijn dat er eindelijk weer eens een min-of-meer boeiend topic is op BNW. Duurde lang. Het topic over Bohemian Grove kan echter wel iemand gebruiken die wat meer op de hoogte is van het feitelijke ideologische gedachtegoed waar sommige leden door gestuurd werden. Ik gok dat hier wel wat mensen zijn die daar enige bijdrage over willen/kunnen leveren.
Dit moet met voodoo bestreden wordenquote:Op zondag 2 september 2012 16:13 schreef Hoppahoppa het volgende:
Hij blijft geniaal:
Ook dat zwoele dansje. Heerlijk.
Ik heb een Van Dijke gehad. En een Hollywoodian.quote:Op zondag 2 september 2012 19:22 schreef Gray het volgende:
Winter komt er al weer aan jongens! Tijd voor de winterbaard:
[ afbeelding ]
Ik kies The Anchor.![]()
Ik snij graag mijn gezicht open voordat ik de straat opga. Emo stijl je weet toch. Bloedbaard.quote:Op zondag 2 september 2012 19:46 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik heb een Van Dijke gehad. En een Hollywoodian.
Voor nu kies ik een Ducktale.
Vaag mannetje.quote:Op zondag 2 september 2012 20:50 schreef MindFever het volgende:
[..]
Ik snij graag mijn gezicht open voordat ik de straat opga. Emo stijl je weet toch. Bloedbaard.
Wat nou messen slijpen. Een verroest bot mes gaat prima.quote:Op zondag 2 september 2012 20:59 schreef Gray het volgende:
[..]
Zeker. Ik bef dan altijd gewoon een ongestelde vrouw. Scheelt weer messen slijpen.
Like a boss!quote:Op zondag 2 september 2012 21:01 schreef MindFever het volgende:
[..]
Wat nou messen slijpen. Een verroest bot mes gaat prima.
quote:Op zondag 2 september 2012 21:37 schreef Lavenderr het volgende:
Ik vind die anchor de mooiste qua snorren en baarden.
Mail Bush.quote:Op zondag 2 september 2012 15:21 schreef Hoppahoppa het volgende:
Het topic over Bohemian Grove kan echter wel iemand gebruiken die wat meer op de hoogte is van het feitelijke ideologische gedachtegoed waar sommige leden door gestuurd werden.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1273602quote:Een filmverhaal over de blues, vanaf de katoenplukkers in Mississippi tot en met de soldaten in Irak. Blueszangers van verschillende generaties nemen ons met hun bluesteksten mee door de Amerikaanse geschiedenis. Van de crisis eind jaren twintig tot en met het conflict van vandaag in Irak en de historische verkiezingsoverwinning van Barack Obama.
Hm... dat klinkt interessant, Ik denk dat ik weet wat ik ga doen vanavond. Dank je kerel!quote:Op maandag 3 september 2012 19:44 schreef Fledderjon het volgende:
[..]
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1273602
Zit nu 25 min in en het is echt de moeite waard!quote:Op maandag 3 september 2012 20:05 schreef MindFever het volgende:
[..]
Hm... dat klinkt interessant, Ik denk dat ik weet wat ik ga doen vanavond. Dank je kerel!
Tuurlijk tuurlijk.quote:Op maandag 3 september 2012 20:23 schreef Hoppahoppa het volgende:
Die katoenplukkers. Die wisten nog eens wat werken was. Heel wat anders dan de hedendaagse bluesnegers.
edit: jullie snappen dat ik dit niet racistisch bedoel hè?
Zegt niets dus.quote:Op maandag 3 september 2012 20:35 schreef MindFever het volgende:
[..]
Tuurlijk tuurlijk.
Desalniettemin een vrij zinloze opmerking voor zover mijn verstand reikt.
Hoe hard werk jij?quote:
Op dit moment, of gemiddeld??quote:
Whaha!quote:Op maandag 3 september 2012 20:44 schreef Fledderjon het volgende:
Wauw, volgens mij heb ik aids aan m'n vingers ofzo; zit de hele tijd te kutten met die berichten!
Op maandag meestal.quote:
Beide bekken lekker, maar ik hou het meestal bij geslachtsziektesquote:Op maandag 3 september 2012 20:46 schreef MindFever het volgende:
[..]
Whaha!
Dat zeg ik ook altijd. Aids. Heerlijk woord. Aids en kanker mijn favoriete scheldwoorden.
Ik werk eigenlijk nooit hard. Ik heb gestudeerd. Hard werken is voor paupers. Net als uitkeringen.quote:
Wat een cynische hoop stront zeg.quote:Op maandag 3 september 2012 20:52 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik werk eigenlijk nooit hard. Ik heb gestudeerd. Hard werken is voor paupers. Net als uitkeringen.
Het mooie van die katoenplukkers was dat ze nooit zeurde over salariseisen en zo. Tegenwoordig schreeuwen ze om het minst of geringste om de vakbond. Qua arbeidsethos is het weinig meer.
quote:Op maandag 3 september 2012 21:02 schreef Fledderjon het volgende:
[..]
Wat een cynische hoop stront zeg.
Ik ga een ijsje halen
Lekker. Goed idee.quote:Op maandag 3 september 2012 21:02 schreef Fledderjon het volgende:
[..]
Wat een cynische hoop stront zeg.
Ik ga een ijsje halen
Nopes. Ik houd het bij puur natuur. Wiet en paddo's, al heb ik al 12 jaar niets gebruikt. Ben niet principieel tegen, maar zie de meerwaarde er niet meer van binnen mijn huidige levensstijl.quote:Op woensdag 5 september 2012 01:32 schreef MindFever het volgende:
Laten we het eens over LSD hebben. Wie van jullie heeft dat wel eens gebruikt? Fledderjon, Hoppa, Gray, Hyper, Lavenderr?
Nooit geprobeerd, ben ik ook te schijterig voor. Ik ben een controlfreak, wat ik van LSD begrijp is dat je niet hoeft te verwachten controle te hebben over de trip. Niet mijn ding. Slechts alcohol en softdrugs voor mij.quote:Op woensdag 5 september 2012 01:32 schreef MindFever het volgende:
Laten we het eens over LSD hebben. Wie van jullie heeft dat wel eens gebruikt? Fledderjon, Hoppa, Gray, Hyper, Lavenderr?
Owja alcohol. Dat doe ik wel nog. Paddo's zijn qua controle ook klote trouwens. Dat heb ik ook maar 1 keer gedaan . Ik overweeg wel om dat nog eens te probere , maar aan de andere kant voegt het waarschijnlijk ook niets toe aan mijn leven.quote:Op woensdag 5 september 2012 08:19 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Nooit geprobeerd, ben ik ook te schijterig voor. Ik ben een controlfreak, wat ik van LSD begrijp is dat je niet hoeft te verwachten controle te hebben over de trip. Niet mijn ding. Slechts alcohol en softdrugs voor mij.
Geen LSD pour moiquote:Op woensdag 5 september 2012 01:32 schreef MindFever het volgende:
En zo is het hopper. Paddo's heb ik ook overwogen, maar jouw argument was ook mijn reden om het niet te doen. Het voegt niets toe, daarom zal ik die stap waarschijnlijk ook niet meer zetten. Ik heb de leeftijd van experimenteren ook wel achter me. En softdrugs, tja, een voormalig vriend van mij is er ook half debiel van geworden. Die jongen kon geen sociale contacten meer onderhouden.. spijtig.. maar wat je zeg, natuurlijke selectie.quote:Op woensdag 5 september 2012 09:07 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Owja alcohol. Dat doe ik wel nog. Paddo's zijn qua controle ook klote trouwens. Dat heb ik ook maar 1 keer gedaan . Ik overweeg wel om dat nog eens te probere , maar aan de andere kant voegt het waarschijnlijk ook niets toe aan mijn leven.
Eigenlijk vind ik het allemaal wel best qua drugs, maar heb wel te veel mensen kapot zien gaan om me heen. Zeker aan overmatig softdrugs gebruik.
Ach, natuurlijke selectie, zullen we maar zeggen....!
Ok.quote:Op woensdag 5 september 2012 06:43 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Nopes. Ik houd het bij puur natuur. Wiet en paddo's, al heb ik al 12 jaar niets gebruikt. Ben niet principieel tegen, maar zie de meerwaarde er niet meer van binnen mijn huidige levensstijl.
Ik denk dat er teveel misstanden bestaan omtrent LSD. Uit mijn ervaring, en ik heb het vrij vaak gedaan en doe het nog regelmatig, is het vrij onschuldig. Eerder ongelooflijk geestverruimend. Verder het is niet verslavend (lichamelijk) en voor zover men weet volkomen onschadelijk voor het lichaam.quote:Op woensdag 5 september 2012 08:19 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Nooit geprobeerd, ben ik ook te schijterig voor. Ik ben een controlfreak, wat ik van LSD begrijp is dat je niet hoeft te verwachten controle te hebben over de trip. Niet mijn ding. Slechts alcohol en softdrugs voor mij.
Klopt. Softdrugs (marihuana) vind ik eigenlijk veel erger in die zin. Ik doe dat bijvoorbeeld helemaal niet. De passiviteit die daarmee samengaat trekt me totaal niet (meer). Het merendeel van mijn vrienden blowt continue en die hoef ik dus echt niet te vragen of ze met me meegaan mountainbiken door de heuvels.quote:Op woensdag 5 september 2012 09:07 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Owja alcohol. Dat doe ik wel nog. Paddo's zijn qua controle ook klote trouwens. Dat heb ik ook maar 1 keer gedaan . Ik overweeg wel om dat nog eens te probere , maar aan de andere kant voegt het waarschijnlijk ook niets toe aan mijn leven.
Eigenlijk vind ik het allemaal wel best qua drugs, maar heb wel te veel mensen kapot zien gaan om me heen. Zeker aan overmatig softdrugs gebruik.
Ach, natuurlijke selectie, zullen we maar zeggen....!
Jep.quote:Op woensdag 5 september 2012 09:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Geen LSD pour moi![]()
Heel af en toe een joint en dat is het.
En jij? Wel LSD gebruikt?
Maar had je ook controle over de trip? Ik heb trouwens wel één keer DXM gedaan. God dat was hardcore.. ik liep als een zombie en had het gevoel dat ik weer acht was. Helaas toen het uit begon te werken voelde het alsof ik een of andere zware kuur ondergaan had. Echt kút. Hoe zit dat met LSD dan?quote:Op woensdag 5 september 2012 11:51 schreef MindFever het volgende:
Ik denk dat er teveel misstanden bestaan omtrent LSD. Uit mijn ervaring, en ik heb het vrij vaak gedaan en doe het nog regelmatig, is het vrij onschuldig. Eerder ongelooflijk geestverruimend. Verder het is niet verslavend (lichamelijk) en voor zover men weet volkomen onschadelijk voor het lichaam.
Ik verlies nooit de controle. Ik treed eerder juist dieper mijn zelf in. Heb ook nog nooit een bad trip. Slechts een ervaring waarbij ik me niet echt op mijn gemak voelde met de mensen waar ik mee was. Maar dat heb ik dagelijks dus lolquote:Op woensdag 5 september 2012 11:59 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Maar had je ook controle over de trip? Ik heb trouwens wel één keer DXM gedaan. God dat was hardcore.. ik liep als een zombie en had het gevoel dat ik weer acht was. Helaas toen het uit begon te werken voelde het alsof ik een of andere zware kuur ondergaan had. Echt kút. Hoe zit dat met LSD dan?
True that, duidelijk. Hoe is het trouwens met jou? Ik vind je veranderd.. rustiger, kalmer. Alsof je iets gevonden hebt waar je naar zocht of vrede met iets hebt. Hoe zit dat? Waar is die vuurspuwende knul gebleven? Probeer je negativiteit te vermijden? Enlighten me!quote:Op woensdag 5 september 2012 12:03 schreef MindFever het volgende:
[..]
Ik verlies nooit de controle. Ik treed eerder juist dieper mijn zelf in. Heb ook nog nooit een bad trip. Slechts een ervaring waarbij ik me niet echt op mijn gemak voelde met de mensen waar ik mee was. Maar dat heb ik dagelijks dus lol
Ik heb ook nog nooit iemand meegemaakt die "de controle" verloor, maar je hoort zo heel af en toe over de dingen. Tja, mensen verliezen de controle onder alcohol dagelijks en in veel grotere aantallen.
Gaat goed. Ben best gelukkig hier. Wat kan ik zeggen. Nog steeds dezelfde ik, enkel wat rustiger.quote:Op woensdag 5 september 2012 12:06 schreef HyperViper het volgende:
[..]
True that, duidelijk. Hoe is het trouwens met jou? Ik vind je veranderd.. rustiger, kalmer. Alsof je iets gevonden hebt waar je naar zocht of vrede met iets hebt. Hoe zit dat? Waar is die vuurspuwende knul gebleven? Probeer je negativiteit te vermijden? Enlighten me!
Mooi man. Goed om te horen.quote:Op woensdag 5 september 2012 12:13 schreef MindFever het volgende:
[..]
Gaat goed. Ben best gelukkig hier. Wat kan ik zeggen. Nog steeds dezelfde ik, enkel wat rustiger.
Hier loopt er ook nog een topic over: DXM - Vragen & Antwoorden - Deel 5quote:Wat is DMX trouwens?
Ok interessant. Klinkt nasty. Zal er later eens naar kijken. Moet nu de deur uit. Ga een dagje kajakken op zee. Yay!quote:Op woensdag 5 september 2012 12:16 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Mooi man. Goed om te horen.
[..]
Hier loopt er ook nog een topic over: DXM - Vragen & Antwoorden - Deel 5
Het is een vies goedje wat in van die hoestpillen zit. [ afbeelding ] Je maakt de capsules open en de inhoud stamp je plat met een lepel, drinken erbij en gaan. Never again.
*jaloers*quote:Op woensdag 5 september 2012 12:21 schreef MindFever het volgende:
[..]
Ok interessant. Klinkt nasty. Zal er later eens naar kijken. Moet nu de deur uit. Ga een dagje kajakken op zee. Yay!
Oh en geheel gratis mag ik dat er aan toevoegen?quote:Op woensdag 5 september 2012 12:23 schreef HyperViper het volgende:
[..]
*jaloers*
Dan ga ik maar weer eens wat doen. Of althans, een houding aannemen waarop het lijkt alsof ik wat doe. Have fun vandaag MF.
quote:Op woensdag 5 september 2012 12:24 schreef MindFever het volgende:
[..]
Oh en geheel gratis mag ik dat er aan toevoegen?
Thnx.quote:Goed. Veel plezier jij ook vandaag met wat je ook gaat doen.
Retard capsules, heet dat echt zoquote:Op woensdag 5 september 2012 12:16 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Mooi man. Goed om te horen.
[..]
Hier loopt er ook nog een topic over: DXM - Vragen & Antwoorden - Deel 5
Het is een vies goedje wat in van die hoestpillen zit. [ afbeelding ] Je maakt de capsules open en de inhoud stamp je plat met een lepel, drinken erbij en gaan. Never again.
Hevig goedje wel.quote:Op woensdag 5 september 2012 12:51 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Jep. Voor en door retards. Mooi werk.
quote:Op woensdag 5 september 2012 12:51 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Jep. Voor en door retards. Mooi werk.
quote:
Die retard pillen? Weet ik veel. Waarom zou het mij wat interesseren wat Loppe gelooft?quote:Zet er voor Loppe nog even de echte betekenis bij als je wilt, want die gelooft het.
Daar heb je een punt.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:22 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Say what? Waar doel je op?
[..]
Die retard pillen? Weet ik veel. Waarom zou het mij wat interesseren wat Loppe geloofd?
Ah op die manier. Dat wist ik niet. Dat effect probeer je dus te ondermijnen als je DXM wil nuttigen; je maakt de capsules open en de inhoud verpulver je en neem je in één keer tot je. Maar ik kan het niemand aanraden.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar heb je een punt.
Maar ik bedoel dat retard een andere betekenis heeft bij medicijnen. Het is een vertraagde afgifte van de werkzame stoffen.
Gewoon, uitprinten en aan de muur hangenquote:Op woensdag 5 september 2012 15:50 schreef HyperViper het volgende:
Wat moeten wij hier nou mee, Gray?
Voel je klein! Waardeer jezelf en anderen! Leef!quote:Op woensdag 5 september 2012 15:50 schreef HyperViper het volgende:
Wat moeten wij hier nou mee, Gray?
Doe mij babyzonnetje maar hoor. Dit is mij te groot, te intimiderend. Tevens heeft Gray dit natuurlijk niet zelf getekend. Sterker nog, hij heeft er verdorie nauwelijks moeite in gestoken.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Gewoon, uitprinten en aan de muur hangen![]()
Real art
Ik ben aan het werk, leven komt straks. Dit is afzien, zwoegen.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:58 schreef Gray het volgende:
[..]
Voel je klein! Waardeer jezelf en anderen! Leef!
Duh...quote:Op woensdag 5 september 2012 15:59 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Doe mij babyzonnetje maar hoor. Dit is mij te groot, te intimiderend. Tevens heeft Gray dit natuurlijk niet zelf getekend. Sterker nog, hij heeft er verdorie nauwelijks moeite in gestoken.
retard postquote:Op woensdag 5 september 2012 13:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar heb je een punt.
Maar ik bedoel dat retard een andere betekenis heeft bij medicijnen. Het is een vertraagde afgifte van de werkzame stoffen.
Retarded.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:05 schreef Hoppahoppa het volgende:
Echt. Die paralympics, ik snap er geen drol van.
Nou ja, ik begrijp dus dat er zo'n event is. Ik snap ook heel goed dat er enorme prestaties worden geleverd en uiteraard vind ik dat hartstikke mooi voor die mensen.quote:
Nee. Dat hebben we al. Dat heet Turnen.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:39 schreef Loppe het volgende:
Het is natuurlijk wachten op de Kinderolympics.
Jammer, dacht effe een gat in de markt gevonden te hebben.quote:Op woensdag 5 september 2012 19:40 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Nee. Dat hebben we al. Dat heet Turnen.
Geniale zin.quote:Trioseks in Ferrari blijkt dodelijk
De zoon van een Chinese politicus heeft een exclusieve seksuele uitspatting met de dood moeten bekopen. De man beleefde een triootje terwijl hij met hoge snelheid zijn Ferrari 458 bestuurde. Zijn vrouwelijke passagiers raakten uit de slip, terwijl hij er juist in raakte. Een dodelijk ongeval was het gevolg.
Het naakte lichaam van de man werd door reddingswerkers uit de restanten van de Italiaanse sportwagen gehaald. Van de twee vrouwen die zich ook in de auto bevonden, was er een nog deels gekleed. De andere vrouw was naakt. Zij raakten beide zwaar gewond.
De 23-jarige man zou de zoon zijn van een hooggeplaatst lid van de communistische partij. Volgens berichten werd zijn legitimatiebewijs na de crash bewerkt om daarmee een schandaal te voorkomen.
There are worse ways to go I supposequote:
Tijdens het pijpen?quote:Op donderdag 6 september 2012 10:12 schreef HyperViper het volgende:
Gepijpt worden in de auto, dat vind ik nou niets. Ik moet mij concentreren verdomme.
Ow. Ik dacht al.quote:Op donderdag 6 september 2012 10:54 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Tijdens het rijden hopmeister. Het rijden.
Wat ben je toch een raar mannetje eigenlijk. Een beetje viezig, een beetje guitig. Echt een bizar exemplaar ben jij. Ik waardeer het. Dat dan weer wel.quote:Op donderdag 6 september 2012 11:34 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ow. Ik dacht al.
Maar goed, ik vind het wel lekker om tijdens het rijden gepijpt te worden.
Maar dan moet ze wel slikken en goed schoonlikken, anders wordt de autostoel vies.
Ik weet, ik weet.quote:Op donderdag 6 september 2012 11:34 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Wat ben je toch een raar mannetje eigenlijk. Een beetje viezig, een beetje guitig. Echt een bizar exemplaar ben jij. Ik waardeer het. Dat dan weer wel.
Tis gewoon een redneck.quote:Op donderdag 6 september 2012 11:34 schreef HyperViper het volgende:
[..]
Wat ben je toch een raar mannetje eigenlijk. Een beetje viezig, een beetje guitig. Echt een bizar exemplaar ben jij. Ik waardeer het. Dat dan weer wel.
Nee. Ik ben tegen vrij wapenbezit. En ook tegen het hebben van slaven. En voor gelijke rechten voor vrouwen.quote:
quote:Op donderdag 6 september 2012 12:28 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Nee. Ik ben tegen vrij wapenbezit. En ook tegen het hebben van slaven. En voor gelijke rechten voor vrouwen.
Dus geen Redneck.
Ik heb een kruisboog. Dat is veel vetter.quote:Op donderdag 6 september 2012 12:46 schreef MindFever het volgende:
Maar wie wil er nou geen shotgun in bezit hebben?
Echt? Zo'n USA made model? Ik had er laatst in mijn hand. Met scope erop. Bruut.quote:Op donderdag 6 september 2012 12:53 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik heb een kruisboog. Dat is veel vetter.
Claymorequote:Op donderdag 6 september 2012 12:53 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik heb een kruisboog. Dat is veel vetter.
Ik ben wel gewoon een gematigde neo-liberale anti-socialistische pauperhater. Maar dat moet kunnen, vind ik.quote:
Zolang je maar van Italiaans eten houdt.quote:Op donderdag 6 september 2012 12:55 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Ik ben wel gewoon een gematigde neo-liberale anti-socialistische pauperhater. Maar dat moet kunnen, vind ik.
Helaas. Pizzatje op zijn tijd best, maar ik heb meer met de Aziatische keuken.quote:Op donderdag 6 september 2012 12:56 schreef MindFever het volgende:
[..]
Zolang je maar van Italiaans eten houdt.
Eh.. hou je wel van Black Sabbath dan?quote:Op donderdag 6 september 2012 12:57 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Helaas. Pizzatje op zijn tijd best, maar ik heb meer met de Aziatische keuken.
Ja. Maar niet alles.quote:Op donderdag 6 september 2012 12:58 schreef MindFever het volgende:
[..]
Eh.. hou je wel van Black Sabbath dan?
Heaven and hell vind ik een goede plaat. En the mob rules.quote:
quote:
Ga heen man! Die zijn zonder Ozzie.quote:Op donderdag 6 september 2012 12:59 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Heaven and hell vind ik een goede plaat. En the mob rules.
MAster vind ik minder. Blaxk Sabbath en Paranoid zijn inderdaad super. Maar ik ben vooral van 'The new wave..'. Maiden vind ik ook geweldig en de Sabbath van de jaren 80 had wel iets van die stijl....quote:Op donderdag 6 september 2012 13:02 schreef MindFever het volgende:
[..]
[..]
Ga heen man! Die zijn zonder Ozzie.
Black Sabbath, Paranoid en Master of Reality. Dat is het echte werk. Mijlpalen in de geschiedenis. De rest is gematigde onzin.
Zonder Ozzie is Black Sabbath gewoon niet meer hetzelfde.quote:Op donderdag 6 september 2012 13:04 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
MAster vind ik minder. Blaxk Sabbath en Paranoid zijn inderdaad super. Maar ik ben vooral van 'The new wave..'. Maiden vind ik ook geweldig en de Sabbath van de jaren 80 had wel iets van die stijl....
Maar je hebt gelijk Ozzy rules. Ik heb Sabbath nog met Ozzy gezien op Graspop, jaren terug. Dat was vet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |