abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 15 september 2012 @ 14:00:56 #151
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_116813715

_O_ :D
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zaterdag 15 september 2012 @ 16:21:06 #152
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_116817472
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 september 2012 09:37 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Nee
Gemiste kast , wat voor schijfjes gaan ze gebruiken dan ?
Toch geen DVD's toch ?
Ik ben inmiddels overleden
  zaterdag 15 september 2012 @ 16:32:52 #153
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_116817756
Iets gelijkwaardig aan Blu Ray. Twintig GB als ik het goed heb.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_116818042
Ik vraag me nog wel steeds af of het lekker gaat spelen.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_116818768
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 16:32 schreef Notorious_Roy het volgende:
Iets gelijkwaardig aan Blu Ray. Twintig GB als ik het goed heb.
25 GB.

quote:
Slot-loading optical disc drive compatible with 12 cm "proprietary high-density optical discs" (25 GB per layer) and 12 cm Wii optical discs
pi_116820803
quote:
19s.gif Op zaterdag 15 september 2012 11:20 schreef Notorious_Roy het volgende:
VC-games kunnen NIET op Gamepad gespeeld worden. ;(

[..]

PS3 was 599 euro.
Was er niet een 20GB ¤499?
Of is die nooit uitgebracht in Europa.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 15 september 2012 @ 18:24:49 #157
16874 creno
born this way
pi_116821160
intendo brengt zelden technische hardwarespecificaties naar buiten, maar Satoru Iwata deed het donderdag in de Nintendo Direct-presentatie tóch. Niet voor niets, zo blijkt nu: de Wii U is krachtiger dan iedereen dacht.

De grootste verrassing? Nintendo's HD-console heeft maar liefst 2 GB RAM (systeemgeheugen) aan boord. 1 GB voor games, en 1 GB voor de systeemsoftware en 'andere taken'. Ter vergelijking: de PlayStation 3 en Xbox 360 hebben beide 512 MB aan RAM beschikbaar, de 3DS 96 MB aan RAM voor games en 32 MB voor 'andere taken'.

Dat stemt ons vrolijk. Met 1 GB kun je veel leuke dingen doen. Zo wisten we al dat Miiverse tijdens het gamen toegankelijk zal zijn, net als de webbrowser en de videochatfunctie. Maar met 1 GB zul je waarschijnlijk ook razendsnel kunnen winkelen in de eShop, of door een lijst met films kunnen browsen terwijl je game op pauze staat. We zijn erg benieuwd wat Nintendo nog allemaal in voorbereiding heeft.

Hoge leessnelheid
Het andere goede nieuws is dat de Wii U behoorlijk snel optische discs – met 25 GB aan data – kan lezen. Met 22,5 MB per seconde, om precies te zijn. Dit betekent dat we geen trage installaties of lange opstarttijden hoeven te verwachten – een fenomeen dat sowieso al ongebruikelijk was, bij Nintendo-games. Ter vergelijking: de PlayStation 3 leest blu-ray schijfjes met een snelheid van 9 MB per seconde.

Efficiënte GPU
Maar daar blijft het niet bij. Iwata meldde ook dat de GPU (grafische processor) in de Wii U een 'GPGPU' is. Dat betekent in normale mensentaal dat deze processor niet alleen mooie graphics genereert op je scherm, maar dat de grafische rekenkracht ook kan worden ingezet voor andere processen. De Wii U gaat dus, in andere woorden, extra efficiënt met zijn rekenkracht om.

Laag energieverbruik
Tot slot kwam nog de aankondiging dat de Wii U bij het gamen gemiddeld 40 watt aan energie verbruikt. Dat is ongeveer de helft van het energieverbruik van de nieuwe Xbox 360- en PlayStation 3-modellen (beide ongeveer 85 watt). Dit geeft aan dat Nintendo nieuwe, energiezuinige chips in zijn console heeft zitten, maar het betekent ook dat de Wii U straks niet staat te loeien als we aan het gamen zijn.

(bron: ngamer)
<a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.pantsman.nl</a>
fanserie voor en door fans van WIDM
pi_116827468
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 september 2012 18:24 schreef creno het volgende:
intendo brengt zelden technische hardwarespecificaties naar buiten, maar Satoru Iwata deed het donderdag in de Nintendo Direct-presentatie tóch. Niet voor niets, zo blijkt nu: de Wii U is krachtiger dan iedereen dacht.

De grootste verrassing? Nintendo's HD-console heeft maar liefst 2 GB RAM (systeemgeheugen) aan boord. 1 GB voor games, en 1 GB voor de systeemsoftware en 'andere taken'. Ter vergelijking: de PlayStation 3 en Xbox 360 hebben beide 512 MB aan RAM beschikbaar, de 3DS 96 MB aan RAM voor games en 32 MB voor 'andere taken'.

Dat stemt ons vrolijk. Met 1 GB kun je veel leuke dingen doen. Zo wisten we al dat Miiverse tijdens het gamen toegankelijk zal zijn, net als de webbrowser en de videochatfunctie. Maar met 1 GB zul je waarschijnlijk ook razendsnel kunnen winkelen in de eShop, of door een lijst met films kunnen browsen terwijl je game op pauze staat. We zijn erg benieuwd wat Nintendo nog allemaal in voorbereiding heeft.

Hoge leessnelheid
Het andere goede nieuws is dat de Wii U behoorlijk snel optische discs – met 25 GB aan data – kan lezen. Met 22,5 MB per seconde, om precies te zijn. Dit betekent dat we geen trage installaties of lange opstarttijden hoeven te verwachten – een fenomeen dat sowieso al ongebruikelijk was, bij Nintendo-games. Ter vergelijking: de PlayStation 3 leest blu-ray schijfjes met een snelheid van 9 MB per seconde.

Efficiënte GPU
Maar daar blijft het niet bij. Iwata meldde ook dat de GPU (grafische processor) in de Wii U een 'GPGPU' is. Dat betekent in normale mensentaal dat deze processor niet alleen mooie graphics genereert op je scherm, maar dat de grafische rekenkracht ook kan worden ingezet voor andere processen. De Wii U gaat dus, in andere woorden, extra efficiënt met zijn rekenkracht om.

Laag energieverbruik
Tot slot kwam nog de aankondiging dat de Wii U bij het gamen gemiddeld 40 watt aan energie verbruikt. Dat is ongeveer de helft van het energieverbruik van de nieuwe Xbox 360- en PlayStation 3-modellen (beide ongeveer 85 watt). Dit geeft aan dat Nintendo nieuwe, energiezuinige chips in zijn console heeft zitten, maar het betekent ook dat de Wii U straks niet staat te loeien als we aan het gamen zijn.

(bron: ngamer)
Klinkt goed (voor dit moment althans)
pi_116841938
pi_116843743
In Amerika zijn de pre-orders al bijna op. Damn, krijgen we nou hetzelfde als bij de launch van de Wii? :(
Nintendo 3DS Vriendcode: 0259-0280-4485
  zondag 16 september 2012 @ 13:11:02 #161
8369 speknek
Another day another slay
pi_116844408
Never change a winning formula.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_116851394
Heb de Wii U Basic en Premium besteld bij Amazon.de en .co.uk.
Laagste prijsgarantie, dus kijk gewoon welke een week voor launch de beste prijs heeft, andere cancel ik dan

Had alleen liever de witte Wii u gezien in het Premium pakket. Tegenwoordig is alles al zwart qua elektronica...

Had trouwens wel verwacht dat de prijzen van handheld en console games nu wel eens zouden gaan zakken. Als je kijkt naar de App store van Apple of Android, dan kan je zo een game kopen waar je uren mee bezig bent voor maximaal 5 euro.
Dan is 40 of 50 euro nog best veel...

Heb zelf ook een 3DS, maar daar koop ik amper games voor. Al te vaak dat spellen, zelfs Nintendo titels, van 40 euro me flink tegenvallen. Nintendo moet meer de core kant op, dat het spel ook echt zijn geld waard is, zoals vroeger op de Cube. Metroid en Mario's deed je lekker lang over. Tegenwoordig heb je een Mario game in een dag uitgespeeld en doen ze er alles aan om de niet-gamer te lokken.
pi_116852847
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 16:13 schreef Deezertje het volgende:
...Tegenwoordig heb je een Mario game in een dag uitgespeeld...
Dat lukt mij niet bij nsmb Wii, nsmb 2 voor 3ds en ook niet bij Mario 3d land. Ik ben een doorgewinterde Mario speler vanaf Mario bros 3 op de nes dus ik kan mezelf redelijk "goed" noemen in het spelen van Mario. Het is maar net wat je uitgespeeld vindt. Vroeger was het tegen de vlag aanspringen, tegenwoordig is het meer unlocken en verzamelen.
pi_116866346
pi_116888685
quote:
19s.gif Op zaterdag 15 september 2012 11:20 schreef Notorious_Roy het volgende:
VC-games kunnen NIET op Gamepad gespeeld worden. ;(
Dat is wel suf, maar ik verwacht dat het met een firmware update later alsnog mogelijk gemaakt zal worden.

Ik vond het in eerste instantie maar vreemd dat er in de premium bundle zowel een houder als een cradle voor de GamePad zit, want waarom heb je nog een houder nodig als je al een cradle hebt? Maar toen bedacht ik dat het ideaal is: de houder op tafel zodat de GamePad binnen handbereik is zonder dat ik hoef op te staan, en wanneer de batterij leeg is zet ik hem in cradle die naast de Wii U staat.

Premium bundle voor mij dus, alleen weet ik nog niet of ik hem ga pre-orderen.
pi_116889408
Dit is me allemaal even voorbijgegaan.. :D is er nog plek op de hype-train?

Waar moet ik wat pre-orderen?
pi_116889645
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 14:18 schreef Oksel het volgende:
Dit is me allemaal even voorbijgegaan.. :D is er nog plek op de hype-train?

Waar moet ik wat pre-orderen?
40 minuten video @ http://www.nintendo.nl/NOE/nl_NL/news/nintendo_direct_47764.html ;)
pi_116893031
Ah, die gaan we eens bekijken vanavond :D
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_116893252
Wii U premium +Rayman +Mario op launchdag hier :D
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_116893726
Ik ga voor het ZombiU pakket en dan meteen ff Mass Effect, Pikmin, Rayman en Tank Tank Tank erbij pre-order, ookal komen ze niet meteen uit. Ff een weekje wachten met de pre-order, dan is het salaris er weer ik hoef ik geen spaargeld aan te wenden

Call of Duty en Mario twijfel ik nog over, maar die doe ik er ook bij denk ik.

Lego City en The Wonderful 101 wil ik ook nog, maar wel ff previews/reviews afwachten.

Nintendoland leek me ff heel leuk, maar denk dat die me toch snel gaat vervelen. Vind de collectie leuk, maar denk dat de meeste spellen straks in iets andere vorm in Mario Party terug gaan komen.
  maandag 17 september 2012 @ 20:24:31 #171
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_116905555
quote:
Special 32 staat online!
Afgelopen donderdag hield Nintendo een presentatie over de Wii U. Hier zijn o.a. de prijs en de lanceerdatum bekend gemaakt. Ik en Kevin gaan het hier over hebben in de nieuwe special:
  maandag 17 september 2012 @ 20:32:59 #172
16874 creno
born this way
pi_116906122
Hoe zou dat nintendo TVii in nederland gaan werken ?

[edit] ow volgens de preview presentation is het alleen in USA en Canada
<a href="http://www.pantsman.nl" rel="nofollow" target="_blank">www.pantsman.nl</a>
fanserie voor en door fans van WIDM
pi_117063154
Hoi schatjes,

Aanstaande maandag vlieg ik namens FOK!games voor een dagje naar Frankfurt om op het hoofdkantoor van Nintendo met de Wii U te spelen. Ik weet niet wat er speelbaar is maar is er iets waar ik voor jullie op moet letten qua Wii U of de games??
pi_117064784
Ja, nogmaals vragen waarom ze Wii games niet upscalen naar 1080p :( Zelda & Smash Bros. Brawl zien er super uit op emulators die wel 1080p doen... Dus, geen reden om het niet te doen :)
pi_117065732
quote:
Mijn god :')
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  Redactie Games vrijdag 21 september 2012 @ 17:22:47 #176
181272 crew  Noppie2000
pi_117072345
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 september 2012 13:56 schreef wc-eend het volgende:
Hoi schatjes,

Aanstaande maandag vlieg ik namens FOK!games voor een dagje naar Frankfurt om op het hoofdkantoor van Nintendo met de Wii U te spelen. Ik weet niet wat er speelbaar is maar is er iets waar ik voor jullie op moet letten qua Wii U of de games??
ZombiU graag! Ik heb een dubbel gevoel over de game, net als Red Steel eingenlijk destijds. Wil wel weten of die de moeiteis :)

En als je ook kans krijgt vragen te stellen, waarom het niet mogelijk is Virtual Console titels alleen op de gamepad te spelen en of dit later nog mogelijk wordt, zou wel een toffe feature zijn namelijk!
pi_117073780
quote:
Hoi schatjes,

Tank! Tank! Tank!
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_117075220
Tank! Tank! Tank! en ZombiU ben ik benieuwd naar. Al ga ik zo toch gewoon kopen en dan merken we het wel

En idd Virtual Console op de gamepad, dat moet toch gewoon kunnen...
pi_117077716
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 september 2012 18:13 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
En idd Virtual Console op de gamepad, dat moet toch gewoon kunnen...
Ik verwacht dat dat ook wel zal gebeuren. Games van nu kunnen het niet, maar er zal toch wel een upgrade komen waardoor het wel mogelijk is. En ik mag toch hopen dat games als Yoshi's Island en StarFox nu wel uit gaan komen.
pi_117085781
quote:
12s.gif Op vrijdag 14 september 2012 15:52 schreef Aether het volgende:

[..]

"Goede oude tijd"

[ afbeelding ]
_O_
..non est vivere sed valere vita est ..
pi_117110106
pi_117110294
WiiU vs. Wii

zaterdag 22 september 2012 @ 17:44:39 #183
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_117120893
Jammer dat de witte vooralsnog alleen bij het basic pack zit.
Maar gelukkig weet Nintendo sinds de Gamecube dat consoles niet onnodig groot moeten zijn.
Graag op anoniem
  Redactie Games zaterdag 22 september 2012 @ 18:07:15 #184
181272 crew  Noppie2000
  zaterdag 22 september 2012 @ 18:14:39 #185
8369 speknek
Another day another slay
pi_117121826
Mooie strakke console weer :). Wordt toch de zwarte denk ik. Vorm is ook wel handig, kan ik hem op m'n xbox leggen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 22 september 2012 @ 18:28:40 #186
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_117122216
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2012 18:07 schreef Noppie2000 het volgende:

[..]

Die zwarte gamepadis super sexy :9~

Blegh, daarom liever een witte dan zie ik het in ieder geval niet. ;)
Graag op anoniem
  Redactie Games zaterdag 22 september 2012 @ 18:31:45 #187
181272 crew  Noppie2000
pi_117122314
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 18:28 schreef Twiitch het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Blegh, daarom liever een witte dan zie ik het in ieder geval niet. ;)
Dat dan weer wel, maar ik vind het niet erg een doekje overheen te halen :P en als je de controller niet in het licht houdt, zie je het ook een stuk minder :D
  Redactie Games zaterdag 22 september 2012 @ 20:28:36 #188
181272 crew  Noppie2000
pi_117126720
Rayman Legends is overigens voorlopig van mijn lijstje af, de singleplayer is te ruk voor worden zeg. De helft van het spel is Rayman automatisch bestuurd en ben je verplicht als Murphy te spelen, ofwel de sidekick rol met de gamepad.

Hopeloos slechte beslissing. :N
pi_117127779
quote:
Hoi schatjes,

Vraag even waarom de witte Wii U niet in het premium pack zit.... En of ie nog komt ;) Anders zit ik straks met een zwarte, terwijl 3 maanden later er een Wit Premium pack is. (ben al genaaid door de 3DS: prijsdaling, plus amper een jaar later al de 3DSXL.) :P
pi_117130056
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 20:28 schreef Noppie2000 het volgende:
Rayman Legends is overigens voorlopig van mijn lijstje af, de singleplayer is te ruk voor worden zeg. De helft van het spel is Rayman automatisch bestuurd en ben je verplicht als Murphy te spelen, ofwel de sidekick rol met de gamepad.

Hopeloos slechte beslissing. :N
Daar was een beetje onduidelijkheid over. In het ene interview wordt gezegd dat de singleplayer idd onrails is met Murphy-features, terwijl in het andere interview wordt gezegd dat je gewoon als Rayman kunt gespelen (en Murphy dus computer gestuurd is).
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_117131755
pi_117132383
Mijn lijstje voor de release is nu: Zwarte Wii U + NintendoLand, Mario, ZombiU en Assasins Creed 3. Twijfel over Rayman. LEGO City later halen. :)
pi_117135212
quote:
Hoi schatjes,

* Zijn niet-motion plus controllers te gebruiken?
* Regionlock aanwezig?
* Hoe lang gaat batterij mee van de gamepad?
* Is WiiWare / Virtual Console te starten vanaf SD-kaart / HDD of alleen vanaf interne geheugen (zoals bij Wii)?
* Er is geen optical out voor geluid. Is dit de definitieve hardware?
* Zal Nintendo nog resoluties voor 4:3 TVs ondersteunen?
* Wordt er naast de HDMI-kabel ook een composietkabel geleverd?

[ Bericht 2% gewijzigd door Aether op 24-09-2012 11:26:53 ]
pi_117135653
Wat zou er met de achterkant zijn eigenlijk?

Mag absoluut niet gefotografeerd worden, is verboden.
pi_117135858
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 00:15 schreef j0rdiiii het volgende:
Wat zou er met de achterkant zijn eigenlijk?

Mag absoluut niet gefotografeerd worden, is verboden.
Vreemd ja, want tijdens E3 mocht het wel.

zondag 23 september 2012 @ 00:23:00 #196
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_117135894
Heb dat ding al getest in Amsterdam, mooi met HDMI maar het is gewoon nog een generatie achterlopend, het kan zich wel gaan meten met de PS3 en 360 denk ik.
pi_117136034
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 00:23 schreef Gtaboy107 het volgende:
Heb dat ding al getest in Amsterdam, mooi met HDMI maar het is gewoon nog een generatie achterlopend, het kan zich wel gaan meten met de PS3 en 360 denk ik.
Toch zullen ze wel weer veruit de meeste consoles gaan verkopen, graphics boeit heel veel mensen namelijk geen ene reet.
  Forum Admin zondag 23 september 2012 @ 00:27:33 #198
35723 crew  GGMM
pi_117136065
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 00:26 schreef j0rdiiii het volgende:

[..]

Toch zullen ze wel weer veruit de meeste consoles gaan verkopen, graphics boeit heel veel mensen namelijk geen ene reet.
Dat dus.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
<a href="http://puu.sh/3kNmL" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Nicki Minaj en ik</a>
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=3BTsY1HAW_c target=_blank rel=nofollow" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >Mijn vissen in actie.</a>
pi_117136814
quote:
We weten weinig van de graphics en al helemaal van de CPU.
Duidelijk is dat het hetzelfde concept als de Wii gebruikt en niet de allernieuwste hardware zal gebruiken.
  Redactie Games zondag 23 september 2012 @ 09:32:45 #200
181272 crew  Noppie2000
pi_117140544
quote:
De Wii U draait spellen moeiteloos met 60 fps in 1080p, iets wat niet mogelijk was op de ps3/60. Dat, en het feit dat launch games er beter uitzien dan op deze systemen (de multiplatforms sowieso), laat me toch denken dat de Wii U nog wel wat sterker is (ook 2gb ram enzo).

VEEL sterker is hij misschien niet, maar sterker sowieso. Maakt me ook weinig uit verder, Nntendo titels in HD en 25gb aan schijfruimte, moeten hele dikke games worden! Zelda, mario, donkey kong, smash bros, pokemon, metroid, pikmi. En ga maar door _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')