Dan had ik er nog wel twee liter in gegooid, gewoon voor de zekerheid en om geen ultiem schrale indruk achter te laten bij de dealerquote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:52 schreef boegschroef het volgende:
[..]
De ergste keer was de dag dat ik hem in ging ruilen voor de Z4 (dit was de e92). Toen moest ik nog +- 10 km naar de dealer en sprong die op ---- Maar toen kwam ik er achter dat er na ---- nog zeker voor 10 km rustig rijden in zit
Haha, dat is inderdaad aardig kansloosquote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:45 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dan had ik er nog wel twee liter in gegooid, gewoon voor de zekerheid en om geen ultiem schrale indruk achter te laten bij de dealer
Koop je een Z4 voor een berg geld, maar vertik je het om vijf euro peut in je bak te laten zitten . Heel principieel, dat wel, maar toch.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:46 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Haha, dat is inderdaad aardig kansloos
Tja op zich heb je gelijk, maar toen ik de E92 (nieuw) kocht brande het brandstof lampje ook al. Dus ik had niet zo'n hoge verwachting van de hoeveelheid brandstof in de Z4, en jawel na de eerste 3 km "pling" lampje aan... Vandaar inderdaad van mij krijgen ze een lege auto terugquote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:48 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Koop je een Z4 voor een berg geld, maar vertik je het om vijf euro peut in je bak te laten zitten . Heel principieel, dat wel, maar toch.
Toen ik m'n vorige auto verkocht heb ik tijdens m'n laatste rit ook nog even getankt. Niet vol natuurlijk, maar wel nog een liter of tien erin zodat hij in elk geval probleemloos naar huis kon rijden. Vond ik wel zo chique, en wat is nou vijftien euro op het totaalbedrag?
Daar dacht de verkoper van m'n huidige auto overigens anders over, onderweg naar de het overschrijvingskantoor moesten we al tanken . Maakt op zich niet veel uit, maar een beetje matig is het wel.
Coolquote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:13 schreef rival het volgende:
gisteren gezellig BBQen met een zooitje BMW liefhebbers
[ afbeelding ]
en dan komt er een maat ineens met zijn nieuwe wagen aanzetten!
[ afbeelding ]
de mijne is echt niet langzaam maar dit is toch wel ander speelgoed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, dan snap ik 't wel ja. Overigens snap ik dat van zo'n dealer echt niet, zo zou ik geen auto durven verkopen. Bij m'n vorige Nissan was de tank leeg en gaf de garagehouder nog los 25 euro in m'n hand om even te gaan tanken, want hij vond 't niet chique dat ik al met een brandend lampje de deur uit ging. Als je dan een E92 of een Z4 koopt, zit je wel met een prijs van ruim in de vijf cijfers. Ik zou me als garagehouder/dealer de ogen uit m'n kop schamen als ik zo'n auto met een lege tank mee gaf. Neem voor mijn part bij de verkoop in je achterhoofd mee dat je dat ding tenminste met een halve tank brandstof aflevert. Zak dan dus maar 50 of 100 euro minder ver. Dat heet 'sier' en 'service'.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:35 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Tja op zich heb je gelijk, maar toen ik de E92 (nieuw) kocht brande het brandstof lampje ook al. Dus ik had niet zo'n hoge verwachting van de hoeveelheid brandstof in de Z4, en jawel na de eerste 3 km "pling" lampje aan... Vandaar inderdaad van mij krijgen ze een lege auto terug
Eens. Toen m'n moeder haar E46 (2e hands) bij de dealer ophaalde was dat ding helemaal klaar, afgetankt, bloemetjes erbij. Zat net geen strik omheen. Zo hoort het als je het mij vraagt, helemaal als je aardig wat geld uitgeeft.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:53 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Oh, dan snap ik 't wel ja. Overigens snap ik dat van zo'n dealer echt niet, zo zou ik geen auto durven verkopen. Bij m'n vorige Nissan was de tank leeg en gaf de garagehouder nog los 25 euro in m'n hand om even te gaan tanken, want hij vond 't niet chique dat ik al met een brandend lampje de deur uit ging. Als je dan een E92 of een Z4 koopt, zit je wel met een prijs van ruim in de vijf cijfers. Ik zou me als garagehouder/dealer de ogen uit m'n kop schamen als ik zo'n auto met een lege tank mee gaf. Neem voor mijn part bij de verkoop in je achterhoofd mee dat je dat ding tenminste met een halve tank brandstof aflevert. Zak dan dus maar 50 of 100 euro minder ver. Dat heet 'sier' en 'service'.
Dan heeft ie niet goed onderhandeld. Kun je beter 100 euro minder zakken en wel de boel netjes meegeven. Onder de streep blijft er hetzelfde over, maar heeft ie wel een nettere naam. Op die 100 euro op een occasions van duizenden euro's kijkt niemand.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:00 schreef boegschroef het volgende:
Als ik een auto particulier verkoop en de prijs die ik ervoor krijg dan gooi ik er ook nog wat brandstof in. Maar als ik alleen de bodem prijs kan vangen dan krijgen ze er geen druppel teveel bij
Zo zal de dealer ook wel gedacht hebben
Wacht, ik ben ff weggeweest he...maar heb jij je E46 ingeruild voor een iQ?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Inderdaad, toen ik m'n E46 inruilde bij de dealer zat er nog een halve tank in zo gul ben ik dan weer. Wel aardig van ze dat ze m'n iQ dan volgooien, maar dat was dus nog minder liters
Een praktisch ingegeven oplossing dus. Nouja, soms moet dat he.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:20 schreef YoshiBignose het volgende:
wééééééééééééééééh ja kreeg teveel problemen mee en was er klaar mee. kan je wel stoer in je bmw doen in de file maar kost gewoon veel. Nu CRUISE ik met een automaatje en in de binnenstad keren wanneer ik wil nog geen moment spijt van gehad eerlijk gezegd, ook al lever je wel heel veel in.
Maar zit nu een eibach pro kit onder binnenkort ff mooiere velgen/banden en dan ga ik gewoon hoeken hoor
Ik vind die golvende lijnen eigenlijk wel wat hebben.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:35 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja... A5 is gaar, die golvende lijnen zijn echt lelijk aan de zijkant, maar hij is wel dik verder. Waar in a'dam werk je dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Per september he, dus ik moet nog stoppen . Wel gewoon het vakgebied waar ik al in werkte.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh wist niet dat je gestopt was... is wel handig als je naast je werk kan wonen op zich
Kan ik me wel iets bij voorstellen. Was er afgelopen weekend nog met een vriend van mij, die rijdt zo'n gigantische (erg) oude Volvo (op gas ), zonder stuurbekrachtiging. Kerel ging half dood toen we een paar keer moesten keren.quote:In Amsterdam is de iQ echt zo handig, met de 7-serie een hel telkens bij stoplichten en je kan nergens parkeren en als je dan een straatje te ver rijdt moet je 3x steken om te keren.
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:52 schreef Mikkie het volgende:
Zo'n IQ is wel praktisch ja. Maar ik blijf erbij, van een E46 naar een IQ, da's puur masochisme.
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Hahaha ja... laatst stond het vrij vol hier maar kon ik nog een prachtig plekje vinden
[ afbeelding ]
Valt me nu pas op dat die invalideauto voor me zelfs langer is hahaha. En toen ik weg ging toen dacht zo'n kleine Fiat dat hij er wel in paste, maar dat ging hem niet lukken
Als je met 2 auto's op 1 parkeerplek staat, hoef je dan maar 1x te betalen?
Ja omdat jij er niet in pastquote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:52 schreef Mikkie het volgende:
Zo'n IQ is wel praktisch ja. Maar ik blijf erbij, van een E46 naar een IQ, da's puur masochisme.
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:43 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Coolja klopt! en ja die rode stond er zaterdag sowieso de hele dag. want toen waren we aan de cabrio daar aan het werk... Kom volgende keer een bakkie doenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zat bij iemand in de auto, ging dus lastigquote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:03 schreef rival het volgende:
[..]
ja klopt! en ja die rode stond er zaterdag sowieso de hele dag. want toen waren we aan de cabrio daar aan het werk... Kom volgende keer een bakkie doen
kan niet anders zeggen dan... +1quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:53 schreef Mikkie het volgende:
Ik zou me als garagehouder/dealer de ogen uit m'n kop schamen als ik zo'n auto met een lege tank mee gaf. Neem voor mijn part bij de verkoop in je achterhoofd mee dat je dat ding tenminste met een halve tank brandstof aflevert. Zak dan dus maar 50 of 100 euro minder ver. Dat heet 'sier' en 'service'.
op zondag probeer ik daar zo min mogelijk te zijnquote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:04 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik zat bij iemand in de auto, ging dus lastig
Geloof ook dat ik er zondag was. Goed, vanaf september woon ik in A'dam dus dan kan ik altijd ff bij je E30's komen kijken natuurlijk. Ik mis m'n E30 wel een beetje
Sounds goodquote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:09 schreef rival het volgende:
[..]
op zondag probeer ik daar zo min mogelijk te zijn
gezellig, doen we een rondje in die rode!
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:10 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Sounds good
Wat hing er ook alweer in je rode?
Ik wil binnenkort de cabrio de deur uit doen. dan hebben we alleen nog 2 coupes staan.quote:
Dat ook, ja . M'n E46 is al krap. Stiekem spiek ik wel eens naar een E39quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:54 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja omdat jij er niet in past
Maar je moet er in gereden hebben, het is heel anders dan Aygo/C1/107 hoor maar genoeg gelul steeds over m'n Toyota haha.
Klinkt goed. Ben benieuwd wat dat doet voor zo'n E30quote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:15 schreef rival het volgende:
[..]
Ik wil binnenkort de cabrio de deur uit doen. dan hebben we alleen nog 2 coupes staan.
van het vrijgekomen budget wil ik dan op zoek naar een S50(M3) of S38(M5) motor.....
dan gaat het pas echt leuk worden
ik ken het alleen van youtube filmpjes maar als je er vleugels op maakt stijg je op gok ik zoquote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:31 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Klinkt goed. Ben benieuwd wat dat doet voor zo'n E30
als het een bredere parkeerplek is kan je 'm gewoon recht erin zetten ipv file te parkerenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Hahaha ja... laatst stond het vrij vol hier maar kon ik nog een prachtig plekje vinden
[ afbeelding ]
Valt me nu pas op dat die invalideauto voor me zelfs langer is hahaha. En toen ik weg ging toen dacht zo'n kleine Fiat dat hij er wel in paste, maar dat ging hem niet lukken
Als je met 2 auto's op 1 parkeerplek staat, hoef je dan maar 1x te betalen?
Ja, inderdaad 'gewoon' ff doen. Fuck je baan, fuck geld. Gewoon een roller kopen en latex RAL 9000 op je auto flikkeren. Is 'ie meteen een stuk meer waard.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:47 schreef Turquaz52 het volgende:
Gewoon strippen en opnieuw opbouwen, is je oldtimer een heel stuk meer waard..
[ afbeelding ]
En kun je lekker alles op je dooie gemak doen/opbouwen op je eigen smaak en gevoel..
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:48 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, inderdaad 'gewoon' ff doen. Fuck je baan, fuck geld. Gewoon een roller kopen en latex RAL 9000 op je auto flikkeren. Is 'ie meteen een stuk meer waard.
Het was meer om aan te geven dat je 'oplossingen' aandraagt die helemaal niet zo heel praktisch zijn. Die jongen heeft ook zijn E46 ingeruild ivm kosten, dan heb je geen zin om je andere auto ook helemaal te gaan restaureren denk ik.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:50 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Er bestaat iets als vakantie enzo.. En hoe kom je bij roller en latex verf..?
En geld, tja.. Je hebt je eigen budget zelf in de handen..
Dan schorsen die hap en repareren wanneer het hem financieel wel uit komt..quote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:59 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het was meer om aan te geven dat je 'oplossingen' aandraagt die helemaal niet zo heel praktisch zijn. Die jongen heeft ook zijn E46 ingeruild ivm kosten, dan heb je geen zin om je andere auto ook helemaal te gaan restaureren denk ik.
En nee, je hebt je eigen budget niet altijd volledig zelf in je handen. Je moet ruimte hebben, niet iedereen kan ergens klussen, niet iedereen kan uberhaupt klussen etc.
Verder zou het de auto wel goed doen, dat wel.
Deze bedoel ik:quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:12 schreef Hyperdude het volgende:
Japanners schijnen wel zuinig te zijn met hun spullen. Maar verder heb je natuurlijk te maken met de standaard import nadelen zoals het mogelijk totaal ontbreken van historie qua km. stand en onderhoud.
Zelf iets in Zwitserland of Duitsland halen geen, betere/goedkopere, optie?
Tijdje geleden werden er nogal wat 911's gehaald uit Japan. Paar bedrijven zaten in die handel; maar zat ook nogal wat UK crap tussen. Nooit echt goedkoop/goede deal wmb..
Zwitserland goedkoop? De koers t.o.v. de euro is gunstig voor de Zwitsers, maar niet voor ons? Jij woont toch in Zwitserland?quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 12:12 schreef Hyperdude het volgende:
Japanners schijnen wel zuinig te zijn met hun spullen. Maar verder heb je natuurlijk te maken met de standaard import nadelen zoals het mogelijk totaal ontbreken van historie qua km. stand en onderhoud.
Zelf iets in Zwitserland of Duitsland halen geen, betere/goedkopere, optie?
Tijdje geleden werden er nogal wat 911's gehaald uit Japan. Paar bedrijven zaten in die handel; maar zat ook nogal wat UK crap tussen. Nooit echt goedkoop/goede deal wmb..
Tja je moet er geluk mee hebben denk ik. Zo staat de E36 (en E46?) bekend om het probleem met de subframe dat afbreekt.quote:Op zaterdag 1 september 2012 13:01 schreef Jaimito het volgende:
1 vraagje, hoe goed is een BMW e46 320D?
Ik hoor er wisselende verhalen over, de een rijdt 4 ton zonder problemen, de ander moet na 50.000 alweer de ophangrubbers vervangen, pech kun je altijd hebben.
En vanaf welke km stand moet ik hem niet kopen?
Ik reed in een peugeot 405 diesel met 6(!!!! gekocht met 4 ton) ton erop, echt nooit problemen gehad op de uitlaat na.
Inderdaad volgens mij kan dat niet eens. 225 overal, of 225/255 zijn meest voorkomende. Spoorvorming hou je sowieso, dan terug naar 16/17 inch en 205.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 00:14 schreef Mikkie het volgende:
Geen idee. Wel is de kachelweerstand een bekend probleem van de E46... die misschien kapot?
Betreffende je banden: 225 is een normale breedte bij 18". Een breedset heeft 225 voor en 255 achter.
Non-breedset heeft 205 bij 16". Ik weet niet of ik 205 bij 18" zou doen, lijkt me ook wel erg smal in verhouding.
oops.quote:Op zondag 2 september 2012 00:46 schreef YoshiBignose het volgende:
Natuurlijk kan dat niet zomaar, je hebt toch te maken met veel meer factoren? Je kan toch ook niet zomaar 3-5 en 7-serie velgen gaan wisselen. Meeste standaardmaten gaan wel, maar echt niet alles hoor. Ik zou toch altijd even checken of het past, maar weet ff de site niet meer waar die maten en ET waardes stonden die je kon gebruiken per BMW.
90PK TDI is ook wel te doen in het dagelijks verkeer hoor..quote:Op zondag 2 september 2012 15:38 schreef gebrokenglas het volgende:
Nouja, vroeger was je een baas als je een 90pk diesel had. 90pk, waarom moet je meer hebben? De verkoper begreep het niet. Kon er niet bij. Echt meer dan zat om gewoon in te kunnen halen, vond 'ie.
M'n iQ is 68pk en zelfs daarmee kan je makkelijk meekomen in de binnenstad (ik rij de meeste mensen er nog makkelijk uit met de CVT, je gaat vaak harder dan 50). Snelweg is alleen soms wat tricky maar als je vol gas trapt (waar je natuurlijk niet echt op zit te wachten) kom je niks tekort.quote:Op zondag 2 september 2012 23:19 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
90PK TDI is ook wel te doen in het dagelijks verkeer hoor..
Alleen het went heel snel en eenmaal op gang zijn ze niet meer te doen.. Maar zo in de stad is het wel te rijden..
Zo'n iQ is best een grappig ding. En Japans, dus superbetrouwbaar.quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:41 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
M'n iQ is 68pk en zelfs daarmee kan je makkelijk meekomen in de binnenstad (ik rij de meeste mensen er nog makkelijk uit met de CVT, je gaat vaak harder dan 50). Snelweg is alleen soms wat tricky maar als je vol gas trapt (waar je natuurlijk niet echt op zit te wachten) kom je niks tekort.
Niet om het een of om het ander, maar een IQ Aygo is echt , maar gister zag ik er een rijden dat was gewoon een bazenbak..quote:Op dinsdag 4 september 2012 12:41 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
M'n iQ is 68pk en zelfs daarmee kan je makkelijk meekomen in de binnenstad (ik rij de meeste mensen er nog makkelijk uit met de CVT, je gaat vaak harder dan 50). Snelweg is alleen soms wat tricky maar als je vol gas trapt (waar je natuurlijk niet echt op zit te wachten) kom je niks tekort.
vooral dat....quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Natuurlijk rijdt dat goed i.c.m. verlagingssetje natuurlijk. Ja minder comfort, maar wel HOEKEN en ziet er mooier uit.
ook onderstel inderdaad!quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:32 schreef daNpy het volgende:
Weet iemand precies wat een M-Tech I pakket op een E30 inhoud?
Spoiler, sideskirts, bumpers en ook onderstel?
ik zat te twijfelen..... dat geruite interieur.. was dat nou speciaal voor een mtech of voor een 318is?quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Officieel via de dealer M-tech dan kreeg je dacht ik de body kit (bumpers, skirts etc.), ander onderstel / vering, speciaal interieur, 15" velgen, m-tech badges en voor je deuren, leer dashboard en volgens mij je handrem was wat mooier leer.
Ja, dat zou kunnen, maar ik zie geen display...quote:Op woensdag 5 september 2012 10:18 schreef Mikkie het volgende:
Lijkt me dat er eentje voor de navi is?
Bovenop het dashboard .quote:Op woensdag 5 september 2012 10:27 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Ja, dat zou kunnen, maar ik zie geen display...
Hoe oud ben je 12?quote:Op woensdag 5 september 2012 14:17 schreef amenth het volgende:
bmw had 2 weke geleden mn bmw m3 e46 vrkocht nu een 328 ci dubbele uitlaat maar binnkort ff m5 halen ofzo
Is voor navigatie DVD inderdaad. MP3 DVD's zou ook moeten kunnen, maar dat gaat nog niet zo soepeltjes vind ik.quote:Op woensdag 5 september 2012 10:29 schreef Anne het volgende:
[..]
Bovenop het dashboard .
Onderste is zo te zien een DVD-speler iig.
En dan werkt je navigatie niet.quote:Op woensdag 5 september 2012 23:37 schreef Impry het volgende:
[..]
Is voor navigatie DVD inderdaad. MP3 DVD's zou ook moeten kunnen, maar dat gaat nog niet zo soepeltjes vind ik.
Daarom navi dvd erin en stickie erin!quote:Op donderdag 6 september 2012 09:43 schreef boegschroef het volgende:
[..]
En dan werkt je navigatie niet.
Ik heb dan wel eens het syndroom om 100 keer te skippen naar het volgende nrquote:Op donderdag 6 september 2012 23:53 schreef gebrokenglas het volgende:
Ik heb vaak mijn iPod op de aux aangesloten, zeker op de wat verdere ritten. tig keer reclame op de radio en al dat domme gelul van die dj's, nee dat irriteert snel.
Wel een beetje geklooi met het volgende nummer selecteren onder het rijden, maarja.
Moet lukken dan. Maar wil natuurlijk niet op de snelweg ineens het stuur eraf trekken. Of die sleepring verkeerd monteren waardoor de airbag het niet meer doet.quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:14 schreef Mikkie het volgende:
Als je TIS volgt mag het niet mis gaan lijkt me. Genoeg mensen die zoiets doen. Je nieuwe sportstuur heeft ook een 1-fase airbag, net als je oude stuur, dus ook op dat gebied geen problemen als 't goed is.
Whehequote:Op vrijdag 7 september 2012 14:33 schreef Mikkie het volgende:
Ah kom op man, een beetje spanning in 't leven
Als 'ie goed gebalanceerd is rijdt 'ie gewoon rechtuit. Kwestie van heel hard remmen dan.quote:Op vrijdag 7 september 2012 14:35 schreef jitzzzze het volgende:
Dat de airbag niet werkt zou ik nog wel mee kunnen leven, maar een los stuur bij 130? Daar wil ik niet bij zijn
Komt dat vaak voor bij BMW dan?quote:Op vrijdag 7 september 2012 17:18 schreef YoshiBignose het volgende:
Niet als je een bocht om gaat en het stuur breekt af
Als het goed is heb je geen last van snelheidsmeterafwijkingen, wel? de 205/50/17 vs de 225/40/18 zal als het goed is de omtrek van de band gelijk doen zijn?quote:Op zaterdag 8 september 2012 07:44 schreef Hyperdude het volgende:
Welke maat wordt in je instructieboekje geadviseerd? Moeten er eventueel kettingen op kunnen?
Ik heb 225/40/18 en 's winters 205/50/17 op een e46 330i. De BMW maten, zeg maar. Bevalt mij prima.
Winterbanden zou ik op aparte velgen willen. 18 Inch winterbanden zijn ook niet echt goedkoop.
Ik doe ze altijd allebei eraf, welke wordt nou ook alweer aangeraden eerst eraf te halen + of - ? Snap niet echt waarom dat is je gaat toch niet dood van een schok van de accu?quote:Op zaterdag 8 september 2012 01:30 schreef Turquaz52 het volgende:
1 accupool er af halen is al voldoende, je verbreekt namelijk het elec. circuit.
Het klopt niet helemaal, maar goed genoeg.quote:Op zaterdag 8 september 2012 09:33 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Als het goed is heb je geen last van snelheidsmeterafwijkingen, wel? de 205/50/17 vs de 225/40/18 zal als het goed is de omtrek van de band gelijk doen zijn?
Hoe bedoel je?quote:Op zaterdag 8 september 2012 09:48 schreef maart78 het volgende:
ivm tegen het chasis aankomen met een steeksleutel
Winterbanden zo smal mogelijk, 195 ofzo dus. Meer druk per cm² is meer grip.quote:Op zaterdag 8 september 2012 01:50 schreef Andyy het volgende:
We zijn hier een beetje rond aan het kijken voor winterbanden, want RWD en sneeuw is wel leuk, maar wegrijden lijkt me een stuk lastiger We hebben 225/45 R18 banden nu, zou het goedkoper zijn om kleinere velgen te halen en banden daarbij te scoren of de velgen houden en ander rubber eronder?
Ja is wat vroeg inderdaadquote:Op zondag 9 september 2012 08:47 schreef Hyperdude het volgende:
Eerste winterbandentopic van het jaar
nog een BMW+WINTER+STOPLICHT youtube filmpje erbij.quote:Op zondag 9 september 2012 08:47 schreef Hyperdude het volgende:
Eerste winterbandentopic van het jaar
Ja, terwijl het buiten 30 graden was vandaag...quote:Op zondag 9 september 2012 08:47 schreef Hyperdude het volgende:
Eerste winterbandentopic van het jaar
maar bij loshalen, als je dus de - los haalt, kom je toch op hetzelfde uit? alleen de plus aangesloten. dus kans op wat jij hier nu zegt?quote:Op zaterdag 8 september 2012 10:30 schreef mitchelll0181 het volgende:
En als je eerst de plus erop zet en geen massa dan kunnen er er vreemde stroompjes gaan lopen omdat er geen goed massapunt is.
Dus idd altijd eerst de -
eerst de - loshalen is veiliger, staat hierboven al uitgelegt.quote:Op maandag 10 september 2012 10:26 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik haal altijd eerst de plus los ... En als laatste vast ..
Nooit problemen gehad
ja die 12 volt is pittig hoor Yoshiquote:Op maandag 10 september 2012 10:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Patssss... als jij je haren zoals Einstein wilt mitch dan moet je dus altijd eerste plus loshalen en het liefst met een steeksleutel in je hand.
snotneusquote:Op maandag 10 september 2012 10:53 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou kan toch best pittig zijn hoor snotneus met 60 amp. bijvoorbeeld en de steeksleutel kan smelten en je kan kortsluiting krijgen. Dus...
Nee, vorlopig nog ff nietquote:Op maandag 10 september 2012 10:55 schreef YoshiBignose het volgende:
en heb je je cabrio al gespoten?
Best een nette kleur! Niet superopvallend, maar wel iets anders dan het standaard grijs of zwart.quote:Op maandag 10 september 2012 14:49 schreef Den_Haag het volgende:
3-serie bestelling doorgegeven. In liquid blue.
jij hebt meer kans op kortsluiting dan iemand die eerst de - loshaaltquote:Op maandag 10 september 2012 15:08 schreef mitchelll0181 het volgende:
Electrotechnisch gezien heb ik gelijk .. Sorry maar
sparkling bronze zag er niet uit, of althans, niet op het model die wij rijden Stond er 1 van in de showroomquote:Op maandag 10 september 2012 17:01 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Best een nette kleur! Niet superopvallend, maar wel iets anders dan het standaard grijs of zwart.
Ook mooi kleuren (vooral voor een Touring) zijn Estoril Blau, Tansanit Blau of Sparkling Bronze
ff geen plaatje maar 320d ede sedan. Heb er de 395 velgen op besteld. Zwart leer, pro navi en hifi setquote:Op maandag 10 september 2012 20:34 schreef Mikkie het volgende:
Wat is 't nu geworden? Heb je foto's uit de configurator? Wel proefgereden van tevoren?
De 397 is ook leuk maar onbetaalbaar vrees ik. En niet comfortabel met veel km's per jaarquote:Op maandag 10 september 2012 22:02 schreef Mikkie het volgende:
Da's een net model, ja. De 397, 400M en 403M zijn ook mooi, maar ook groter en dus weer duurder...
Wel jammer van zwart leer, da's zo standaard vind ik. Het past wel bij het exterieur, maar ik zou bij m'n volgende auto een voorkeur hebben voor een licht interieur.
Heb ook (erg) licht leer. Vvalt wel mee qua verkleuring vind ik.quote:Op maandag 10 september 2012 22:05 schreef mitchelll0181 het volgende:
Tot je elke maand je stoelen op mag poetsen dan ben je dat ook snel zat
Da's waar. Looks zijn leuk, maar uiteindelijk zit je de meeste tijd ín de auto en moet vooral dat goed bevallen.quote:Op maandag 10 september 2012 22:07 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
De 397 is ook leuk maar onbetaalbaar vrees ik. En niet comfortabel met veel km's per jaar
Ik vrees dat ik dat wel een nadeel ga vinden jaquote:Op maandag 10 september 2012 22:05 schreef mitchelll0181 het volgende:
Tot je elke maand je stoelen op mag poetsen dan ben je dat ook snel zat
Heb je leer of stof? Beige leer vind ik erg mooi. Maar ja, ik ben geen echte fan van poetsen ofzo, dus da's wel een lastig puntjequote:Op maandag 10 september 2012 22:17 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb ook (erg) licht leer. Vvalt wel mee qua verkleuring vind ik.
Na 11 jaar en 280000 km zie je wel dat de bestuurder vaak een spijkerbroek draagt.
Maak het 2/3 keer per jaar schoon met zo´n BMW setje met spons
De bovenste herken ik zo gauw niet zeker, de onderste is een 2002.quote:Op maandag 10 september 2012 22:49 schreef FBRacing het volgende:
Speciaal voor de bmw liefhebbers, gisteren gezien bij de Nordschleife, geen idee welke types het zijn dus ik ben benieuwd wat de kenners er van zeggen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Groeten Floris
Met 50.000km per jaar moet er wel een beetje comfort zijn.quote:Op dinsdag 11 september 2012 08:00 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Da's waar. Looks zijn leuk, maar uiteindelijk zit je de meeste tijd ín de auto en moet vooral dat goed bevallen.
Binnenkant maak ik vaker schoon dan de buitenkant.quote:Op dinsdag 11 september 2012 08:00 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Heb je leer of stof? Beige leer vind ik erg mooi. Maar ja, ik ben geen echte fan van poetsen ofzo, dus da's wel een lastig puntje
...
Wij hadden thuis ooit een Volvo 265GLE stationbak met zwart leer en geen airco.quote:
Een vriend zijn E36 heeft ook een uitlaat die rammelt en nu ook een beetje lek isquote:Op woensdag 12 september 2012 21:01 schreef jitzzzze het volgende:
Zo, nieuw stuur gefixt.
Blijkt het gerammel onder de auto afkomstig te zijn van een loshangende uitlaat Rubbers van de ophangbeugel doormidden gescheurd.
Het is ook altijd wat
Daar ben ik al heel blij mee, ik zag de euro's al uit mijn portemonnee vliegen. Nu ben ik voor minder dan een tientje klaar. Inclusief montage en BTWquote:
Hier dus geen lekke uitlaat; ik hou niet van een sportief geluid bij 140+quote:Op woensdag 12 september 2012 23:56 schreef Andyy het volgende:
[..]
Een vriend zijn E36 heeft ook een uitlaat die rammelt en nu ook een beetje lek is
Da's waar. Als ik ondefinieerbare rammeltjes hoor vrees ik vaak al voor een lege portemonnee...quote:
Ja, ben nu voor een tientje klaar. Inclusief onderdelen en brughuur.quote:Op donderdag 13 september 2012 08:49 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Da's waar. Als ik ondefinieerbare rammeltjes hoor vrees ik vaak al voor een lege portemonnee...
True. Zet dan meteen een petje opquote:Op donderdag 13 september 2012 14:38 schreef Andyy het volgende:
Ik zag gisteren een F30, met M-sportpakket, tot nu toe nog goed. Maar hij had ook 4 uitlaatpijpjes en een M3 logo erop, royal sadness
Niks mis met 4 pijpjes.... Ik ben ook aan het wachten op mijn eisenmann.quote:Op donderdag 13 september 2012 15:21 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
True. Zet dan meteen een petje op
Precies! Alleen jammer dat het hier een nieuwe auto betreft en niet een auto van 10 jaar en ouder.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:41 schreef Andyy het volgende:
4 pijpjes vind ik iets voor echte M modellen of Alpina oid. 2 pijpjes zijn meer dan voldoende
Het verschil met de e89 is dat er geen M versie van isquote:Op donderdag 13 september 2012 18:03 schreef YoshiBignose het volgende:
Is ook zo, maar als jij zo'n heel sportpakket erom hebt dan kan ik begrijpen dat je ook wel 4 pijpjes wil en tja, dan denk je weer, hoeveel mensen kan ik wijsmaken dat dit een echte M is? Naja, best wel veel denk ik
Dat is wel zo treurig en wannabe hè. Doe het goed, of doe het niet.quote:Op vrijdag 14 september 2012 12:07 schreef gebrokenglas het volgende:
Je kunt ook van die nep pijpjes nemen, ben je voor heel weinig geld klaar.
Alleen als het koud is valt het op, want dan rookt 'ie alleen aan de linkerkant.
Het "goed" doen kost je zo n 1000~2000 euro meer...quote:Op zaterdag 15 september 2012 01:14 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat is wel zo treurig en wannabe hè. Doe het goed, of doe het niet.
Heb zowel links als recht een fitting en een lens, dus zo'n hele gekke gedachte vind ik het nog niet eensquote:Op zaterdag 15 september 2012 17:56 schreef Hyperdude het volgende:
Je hebt maar 1 mistlicht achter
Dus dat klopt wel.
Wanneer is de olie ververst en welke olie zit erin? Misschien krijgen de kleppenstoters in het begin ff te weinig oliedruk.quote:Op donderdag 13 september 2012 19:27 schreef Alicey het volgende:
Heeft iemand een idee wat er met mijn E38 aan de hand is? Regelmatig (maar niet altijd) loopt de motor een paar seconden erg onregelmatig na het starten. Vervolgens loopt de motor enigszins onregelmatig (het is niet heel merkbaar, maar hij maakt iets meer geluid en je voelt het ook trillen in de auto). Vervolgens licht er een check engine lampje op, dat na een paar seconden ook weer uit gaat. Hierna is het getril en meer geluid weg en rijdt de auto de rest van de dag, ook na weer een paar uur stil gestaan te hebben, probleemloos.
Ik heb het idee dat dit iets met de temperatuur te maken heeft en dat het daarom alleen 's ochtends is en niet altijd (toevallig is het deze week iets koeler dan de afgelopen weken).
Zeker ook nog eens dwars geplaatst , zo aan de stand van de intercooler te zien.quote:Op zondag 16 september 2012 10:13 schreef Fer het volgende:
[..]
Wanneer is de olie ververst en welke olie zit erin? Misschien krijgen de kleppenstoters in het begin ff te weinig oliedruk.
Binnenkort rijdt er een BMW met 3 cylinders ;-)
[ afbeelding ]
Binnekort komt er dan geen BMW maar een Audi voor de deur..quote:Op zondag 16 september 2012 10:13 schreef Fer het volgende:
Binnenkort rijdt er een BMW met 3 cylinders ;-)
[ afbeelding ]
Eh ja, want Audi gaat dat niet doen? VAG heeft al voldoende driepitters rijden, het is een kwestie van tijd tot die in de A1 en de A3 komen.quote:Op zondag 16 september 2012 13:32 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Binnekort komt er dan geen BMW maar een Audi voor de deur..
Begin langzaamaan meer haat te krijgen aan BMW, het begon met de introductie van de 1 serie, de nieuwe 1 serie, de 5 serie GT en nu ook dit?
En dan praat ik niet eens over de downsizing v.d. V8's en V10's..
Ook ivm kostenbesparing inderdaad. Door motoren dezelfde basis de laten hebben, sparen ze de nodige kosten uit op lange termijn. Het is telkens 'een cilindertje erbij'.quote:Op zondag 16 september 2012 13:52 schreef Fer het volgende:
Lijkt erop dat ze willen focussen op een cylinder van 500cc met turbo. Dus dan krijg je een 3-cilinder 1,5l, de 4-cilinder 2,0 is al reeds een groot succes (520-528i) en de i6 3,0l (335i bijvoorbeeld) is er ook al. Dan is nog de vraag of er nog een 4,0l V8 komt of dat ze de i6 gewoon hardstikke opfokken of voorzien van Hybride techniek.
Ben ik alleen bang wat de instapmotor wordt voor de 1 serie, voor de huidige 114i. Een 1,0 2-poot van 120pk?
Ja maar, dwarsgeplaatst en BMW in één zinquote:Op zondag 16 september 2012 13:22 schreef Hyperdude het volgende:
Natuurlijk dwarsgeplaatst. Anders mis je het grootste voordeel; ruimtegebruik.
Daarom is FWD ook handiger/beter voor kleine autootjes.
Als je in een CLS rondcrosst maak je je toch ook niet druk over Aatjes en Beetjes.
Een motor in de lengte plaatsen en FWD kan je alleen maar maken als je klanten zo dom zijn geen Quattro te kopen.quote:Op zondag 16 september 2012 14:04 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ja maar, dwarsgeplaatst en BMW in één zin
Ach, ik zal er niet minder van slapen. Maar het doet wel een beetje afbreuk aan de waarden waar BMW voor staat. Dat vind ik tenminste.quote:Op zondag 16 september 2012 14:22 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Een motor in de lengte plaatsen en FWD kan je alleen maar maken als je klanten zo dom zijn geen Quattro te kopen.
Als Turquaz en jij niet willen dat ze de V10 afschaffen moet je zo nu en dan ééntje kopen zodat het voor BMW loont om die dingen te blijven maken.
Rond 1980 had je ook al een 315. Toen was het vast ook een beetje crisis.
Het zou mij iig niets verbazen..quote:Op zondag 16 september 2012 21:23 schreef YoshiBignose het volgende:
Ach ja misschien gaat de M3 dan eindelijk weer terug naar z'n roots, een 4-cilinder turbo
3e remlicht weet ik niet maar krijg al van 2 E36 rijders door dat ze maar 1 mistlicht hebben.quote:Op maandag 17 september 2012 10:46 schreef jitzzzze het volgende:
Nog steeds niemand die antwoord heeft op mijn 3e remlicht en mistlamp achter vraag?
Dus er hoort rechts wel een fitting en lens te zitten, maar het lampje hoort niet aan te gaan?quote:Op maandag 17 september 2012 10:50 schreef rival het volgende:
[..]
3e remlicht weet ik niet maar krijg al van 2 E36 rijders door dat ze maar 1 mistlicht hebben.
Dat weet ik niet maar mijn E36 had ook maar 1 mistachterlicht. Verder uberhaupt nooit gecheckt hoe het zat oid.quote:Op maandag 17 september 2012 10:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dus er hoort rechts wel een fitting en lens te zitten, maar het lampje hoort niet aan te gaan?
Dat had 'mijn' 1 serie ook.quote:Op maandag 17 september 2012 11:14 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Dat weet ik niet maar mijn E36 had ook maar 1 mistachterlicht. Verder uberhaupt nooit gecheckt hoe het zat oid.
Dus dat zijn er al 3 dit het roepen.
Nu moet ik zeggen dat vroegah een van mijn autos (een Fiat) 2 mistachterlichten had, die het ook beide tegelijk deden. Handig (doch ook wel gevaarlijk) bij bumperklevers, ff die lampen aan en er werd direct ruimte gemaakt...
Niets, vroeg me gewoon af hoe de configuratie in elkaar stak.quote:Op maandag 17 september 2012 11:47 schreef gebrokenglas het volgende:
Maar wat is er mis met gewoon 1 mistachterlicht? Het ding heb je toch nooit nodig.
Ja, maar godver. Hoe zit het nou? Hoor je er nou 1 of 2 te hebben? Wat is de OEM configuratie?quote:Op maandag 17 september 2012 13:21 schreef rival het volgende:
euhm Jitzzze, 2 andere vrienden hebben een E36 met 2 mistlichten achter.
dus euhm... ja
Nu je het zegt.quote:Op maandag 17 september 2012 13:21 schreef rival het volgende:
euhm Jitzzze, 2 andere vrienden hebben een E36 met 2 mistlichten achter.
dus euhm... ja
De olie is een paar weken geleden ververst. Wat voor olie er in zit weet ik niet, het was nl. een introductieaanbod van de locale garage om het gratis te doen.quote:Op zondag 16 september 2012 10:13 schreef Fer het volgende:
[..]
Wanneer is de olie ververst en welke olie zit erin? Misschien krijgen de kleppenstoters in het begin ff te weinig oliedruk.
Binnenkort rijdt er een BMW met 3 cylinders ;-)
[ afbeelding ]
Geen idee, ik heb geen boekje.quote:Op dinsdag 18 september 2012 20:00 schreef Hyperdude het volgende:
Zo'n ouwe diesel hoef je alleen maar bij te vullen.
Wat zegt BMW/je boekje?
Ach, een lek is een groot woord. Je zou het geconcentreerd zweten kunnen noemen. Misschien doe ik er wel gewoon niets aan, gewoon bijvullen en klaar.quote:Op dinsdag 18 september 2012 20:17 schreef Hyperdude het volgende:
dat is meuk, man.
Zou ik alleen gebruiken als ik aan een sukkel wilde verkopen.
Zoek het lek en fix het. Of laat het doen.
Het zit ergens vooraan, ergens bij één van de poelies van de multiriem. Dat is me teveel gekloot gezien de grootte van het lek en way to expensive om te laten fixen.quote:Op dinsdag 18 september 2012 20:19 schreef Hyperdude het volgende:
OK
Zo hoort het niet, maar het is vaak wel een goede "oplossing".
In de omgeving van Utrecht, ergens op een industrieterrein.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:32 schreef Turquaz52 het volgende:
Dat meen je niet, waar had je je auto geparkeerd dan..?
Weer eens wat anders inderdaad.quote:
Zo is er voor elk merk wel wat te zeggen natuurlijk.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha master. Bij Toyota hoeven ze zo'n actie niet te doen, verbruiken geen olie
Mja, maar je zou 't maar net nodig hebben.quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:54 schreef Hyperdude het volgende:
¤20 voor een litertje van die dunne Castrol waterolie
Dan is er iets goed mis!quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:50 schreef YoshiBignose het volgende:
Haha master. Bij Toyota hoeven ze zo'n actie niet te doen, verbruiken geen olie
In de buurt van de wetering? Waar Ekris zitquote:Op dinsdag 18 september 2012 22:36 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
In de omgeving van Utrecht, ergens op een industrieterrein.
Dunno, maar daar is mijn BMW toen nieuw gekocht..quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:10 schreef YoshiBignose het volgende:
Is dat eigenlijk een Nederlandse naam Ekris?
Nee, tegen Nieuwegein.quote:Op dinsdag 18 september 2012 23:09 schreef Andyy het volgende:
[..]
In de buurt van de wetering? Waar Ekris zit
Dealerprijs hè .quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:54 schreef Hyperdude het volgende:
¤20 voor een litertje van die dunne Castrol waterolie
Dat zijn toch echt oliën die op bedrijfstemperatuur dezelfde viscositeit hebben.. Heeft dat wel zin?quote:Op dinsdag 18 september 2012 22:10 schreef Turquaz52 het volgende:
Iets dikkere olie gebruiken.. Ben er vrijwel zeker van dat de lek weg is of iig zo dusdanig verminderd is dat het je niet eens meer op valt.
0w40 is echt te dun.. Gebruik 10 of 15w40..
En daarvoor?quote:Op woensdag 19 september 2012 00:24 schreef rycemasta het volgende:
[..]
Dat zijn toch echt oliën die op bedrijfstemperatuur dezelfde viscositeit hebben.. Heeft dat wel zin?
Ze weten je toch al te vinden als je een auto van een bepaald merk koopt.quote:Op woensdag 19 september 2012 00:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dealerprijs hè .
En voor dat geld, lever je wel weer je adresgegevens aan, waarna je de komende tien jaar platgespamd wordt
Dit ja. Heel irritant.quote:Op woensdag 19 september 2012 00:18 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dealerprijs hè .
En voor dat geld, lever je wel weer je adresgegevens aan, waarna je de komende tien jaar platgespamd wordt
Dealer raadde 10w40 aan. 0w40 kan ik voor 8 euro de liter krijgen, ook nog Castrol longlife 4. Dus ja, de choice is obvious lijkt me.quote:
Ga naar de action, 10w40 voor 8 euro per 4 liter..quote:Op woensdag 19 september 2012 10:15 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dealer raadde 10w40 aan. 0w40 kan ik voor 8 euro de liter krijgen, ook nog Castrol longlife 4. Dus ja, de choice is obvious lijkt me.
Omdat in landen waar ze aan de andere kant rijden zoals de UK het mistlicht aan de andere kant zit. Geen idee waarom.quote:Op maandag 17 september 2012 13:59 schreef YoshiBignose het volgende:
Standaard 1, maar er zit wel plek voor een tweede. Waarom die uiteindelijk niet gebruikt is?? De reden dat 1 beter werkt dan twee lijkt mij omdat mensen dan misschien denken dat het je remlichten zijn..
ik rij benzine ik vervang minimaal elke 15k. (volgens boekje)quote:Op woensdag 19 september 2012 12:31 schreef jitzzzze het volgende:
Maar goed, dit beantwoord nog steeds niet mijn vraag over de interval om de olie te wisselen.
klinkt op zich best logisch.quote:Op woensdag 19 september 2012 12:36 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Omdat in landen waar ze aan de andere kant rijden zoals de UK het mistlicht aan de andere kant zit. Geen idee waarom.
Ja, maar dat verklaart nog steeds niet waarom ze geen 2 mistlampen erin doen. Dan denk ik dat mijn reden de juiste isquote:Op woensdag 19 september 2012 12:36 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Omdat in landen waar ze aan de andere kant rijden zoals de UK het mistlicht aan de andere kant zit. Geen idee waarom.
Lijkt teveel op remlichten dan.quote:Op woensdag 19 september 2012 13:15 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja, maar dat verklaart nog steeds niet waarom ze geen 2 mistlampen erin doen. Dan denk ik dat mijn reden de juiste is
15k? Dat is niet veel, dan zou ik elke drie maanden bezig zijnquote:Op woensdag 19 september 2012 12:37 schreef rival het volgende:
[..]
ik rij benzine ik vervang minimaal elke 15k. (volgens boekje)
in de praktijk rij ik meestal nog geen 5k voor er een oliebeurtje doorheen gaat!
Gvd dat zei ik toch ookquote:Op woensdag 19 september 2012 14:30 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Lijkt teveel op remlichten dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |