Ik zit er ook aan te denken, maar vind het lastig om "te beginnen". En tricky!quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:26 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
maar wel eens leuk om dat terrein te ontdekken. met 1000 euro ofzo, kan worden gemist.
Klopt, als het rendement hoger is dan blijf je de inflatie voor. Bij sparen heb je op dit moment (helaas) de zekerheid dat het reële rendement (inflatie + vrh) licht negatief is. Bij beleggingen (aandelen of juist put-opties, vastgoed, metalen, etc.) kan het natuurlijk alle kanten op gaan. Op dit moment gaat mijn voorkeur naar sparen (al heb ik wel een klein deel in aandelen zitten, wat tot nu toe heel goed heeft uitgepakt, maar dat kan ook zo omslaan).quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:26 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
jawel, maar ik denk dat je dan bij voldoende rendement toch de inflatie voor kunt zijn?
Zo is hetquote:maar goed, ik begrijp natuurlijk wel dat er het nodige aan risico's bij komt kijken. geen 'easy money'. maar wel eens leuk om dat terrein te ontdekken. met 1000 euro ofzo, kan worden gemist.
Ik ben met 5k begonnen. Nou ja begonnen, het staat klaar bij Binck maar ik weer nog niet wat ik precies wil kopen. Geen tijd gehad om me echt goed te verdiepen. Denk toch aan 'zekerheidjes' als olie, Unilever, Ahold, Shell dat soort dingen. Buy and hold strategie.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:32 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik zit er ook aan te denken, maar vind het lastig om "te beginnen". En tricky!
Maar juist met 1000 euro beginnen schiet niet echt op vanwege de minimum transactiekosten, dan ben je al 1% kwijt, en bij opname nog 1%.
't Is hier offtopic, maar ik denk dat meerdere "vaste klanten" in dit topic toch zeker geinteresseerd zijn in beleggen. De bestaande "beginners" topic zijn wat dat betreft al te ver heen, dus ik zou zeggen, open een topic en link hem hierquote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:47 schreef leolinedance het volgende:
Maar goed, wilde daar morgenavond eens naar gaan kijken.
Dat is een mogelijkheid. Hoog rendement met laag risico willen we allemaal natuurlijk.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:03 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
je bedoelt dan het deel beleggen dat boven de grens komt waarop VRH van toepassing is? heb je ook suggesties voor beleggen met een hoog rendement maar laag risico?
Doe maar niet. Btw Binck is binnen 1 jaar failliet of overgenomen door een grote partij. Ze vallen i.e.g wel onder het garantiestelsel dus je zal je 5K sowieso terugkrijgen............tenzij je aandelen gaat kopen waar je geen verstand van hebt. Ga aub niet af op de woorden van beleggingsadviseurs. Het zijn net makelaars : "we verwachten dat het weer gaat stijgen". Lol, sure.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ben met 5k begonnen. Nou ja begonnen, het staat klaar bij Binck maar ik weer nog niet wat ik precies wil kopen. Geen tijd gehad om me echt goed te verdiepen. Denk toch aan 'zekerheidjes' als olie, Unilever, Ahold, Shell dat soort dingen. Buy and hold strategie.
Heb je nog enige argumentatie hiervoor of kom je echt alleen maar moddergooien?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 11:59 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Doe maar niet. Btw Binck is binnen 1 jaar failliet of overgenomen door een grote partij.
Valt nog meequote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:50 schreef RemcoDelft het volgende:
WestlandUtrecht Bank:
Op donderdag 11 oktober 2012 hebben wij de rente verlaagd met 0,1% naar 2,5%.
Ik heb ASR obligaties waar 9,3 % rente op zit en aandelen Delta Lloyd met 8 % dividendquote:Op donderdag 11 oktober 2012 09:47 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik ben met 5k begonnen. Nou ja begonnen, het staat klaar bij Binck maar ik weer nog niet wat ik precies wil kopen. Geen tijd gehad om me echt goed te verdiepen. Denk toch aan 'zekerheidjes' als olie, Unilever, Ahold, Shell dat soort dingen. Buy and hold strategie.
quote:Op donderdag 11 oktober 2012 13:50 schreef RemcoDelft het volgende:
WestlandUtrecht Bank:
Op donderdag 11 oktober 2012 hebben wij de rente verlaagd met 0,1% naar 2,5%.
Leasplan kon iig geheel online.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 22:37 schreef Extraneus het volgende:
Ik wil eigenlijk mijn spaargeld wel op een rekening zetten met hogere rente. Staat nu bij de Rabobank a 1,8% en da's wel heel weinig zie ik. Ik wil het zetten bij de Nederlandse bank met de hoogste rente. Kun je dat helemaal online regelen of moet je ook nog ergens langs om formulieren in te vullen?
Allemaal online geregeld?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 22:45 schreef KatyM het volgende:
Gisteren spaarrekening geopend bij Westland Utrecht. Vandaag een mail dat de rente omlaag gaat...
Kijk ook eens naar MoneYou. Daar ben ik zelf zeer tevree over. Dochter van ABN AMRO. Die Staatsbank, weet je wel.quote:
Bedankt, ga ik doen. Wat ik me afvraag, ik doe nu mijn online banking bij de Rabobank Nu heb ik een overzicht van al mijn rekeningen. Is er een site waarop je een overzicht kunt krijgen van al je rekeningen als die bij verschillende banken zijn?quote:Op donderdag 11 oktober 2012 23:08 schreef Greenfolk het volgende:
[..]
Kijk ook eens naar MoneYou. Daar ben ik zelf zeer tevree over. Dochter van ABN AMRO. Die Staatsbank, weet je wel.
Geheel online.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |