quote:
Morgen nog snel even een depositootje van een jaar afsluiten. Langer durf ik niet aan, al zal de rente tegen die tijd wel nog lager zijn.quote:Op maandag 8 oktober 2012 10:02 schreef MrBadGuy het volgende:
3 maanden 2.50% (gelijk)
6 maanden 2.60% (-0.25%)
9 maanden 2.70% (-0,30%)
1 jaar 2.80% (-0,40%)
2 jaar 2.90% (-0,40%)
3 jaar 3.00% (-0,40%)
4 jaar 3.10% (-0,50%)
5 jaar 3.30% (-0,50%)
En zo ziet het er bij LPB uit vanaf woensdag![]()
Ik heb mijn buffertje bij BoS staan. Was voorheen toch wel altijd één van de hoogste. Ik zie het eigenlijk niet zitten om een rekening te openen bij WU of Argenta. Die zullen nu wel volgen.quote:Op maandag 8 oktober 2012 14:37 schreef leolinedance het volgende:
BoS
Sinds onze laatste rentewijziging in mei zijn de relevante rentes met meer dan 0,4% gedaald. Wij zien ons hierdoor genoodzaakt de rente op de Internet Spaarrekening te verlagen van 2,6% naar 2,3%.
Deze wijziging gaat in op dinsdag 9 oktober 2012.
Ze kunnen tegen 1% geld lenen bij de ECB..quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 00:06 schreef Godshand het volgende:
Wat is eigenlijk de reden dat de rentes zo laag gaan? Moeten banken niet meer geld binnenhalen ivm bankenbelasting, stijgende kosten en toenemende inflatie?
Verschilt een beetje per bank. Bij sommige banken kun je in geval van scheiding, werkloosheid, persoonlijk faillisement en/of het kopen van een huis de deposito wel stopzetten (al dan niet tegen een boete, zoals bij LPB), andere banken hanteren een boete of een lagere rente in het geval je een bedrag opneemt (MoneYou doet dat laatste) en bij weer andere banken kun je het niet opnemen. Dit is te vinden in de algemene voorwaarden.quote:Op maandag 8 oktober 2012 21:53 schreef KatyM het volgende:
Als ik het goed begrijp kun je geld dat je in een spaardeposito steekt niet tussentijds opnemen? Met uitzondering van faillisement e.d.?
Net depo 11 vastgezet bij LPB. Hopelijk komt vanmiddag nog wat ander geld binnen, dan kan ik de 12e ook nog nemenquote:Op dinsdag 9 oktober 2012 08:30 schreef Nytro het volgende:
GIsteren nog maar even voor 3.2 wat weggezet bij LPB.
Ze halen toch meer geld binnen als ze allemaal minder rente betalen?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 00:06 schreef Godshand het volgende:
Wat is eigenlijk de reden dat de rentes zo laag gaan? Moeten banken niet meer geld binnenhalen ivm bankenbelasting, stijgende kosten en toenemende inflatie?
Ik had beter alles kunnen beleggen wat ik vorig jaar had, dan had ik 10% rendement gehad.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 15:49 schreef Nytro het volgende:
Dat zuigt!!!!
ik vraag me af of ik mn 20 mille niet beter voor 2 jaar had moeten vastzetten ipv 1.
Alles een half jaartje short in Facebook met hefboom factor 100, dan was je nu multimiljonair geweest!quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:02 schreef leolinedance het volgende:
Ik had beter alles kunnen beleggen wat ik vorig jaar had, dan had ik 10% rendement gehad.
Dat soort dingen weet je achteraf altijd pas.
Ik snap niet waarom mensen hun geld zo heen en weer gooien? Schiet je vaak toch niet veel mee op kost je alleen tijd!quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 09:41 schreef HeertjeB het volgende:
Had net alles van LPB naar BoS overgezet.. Nu is de rente daar nog lager..
ZUCHT!!!!!!!!!!
Banken die rente verlagen moet je afstraffen...quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:04 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom mensen hun geld zo heen en weer gooien? Schiet je vaak toch niet veel mee op kost je alleen tijd!
Maar het heeft geen zin want die nieuwe zakt ook wel weer.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:07 schreef DappereDodo77 het volgende:
[..]
Banken die rente verlagen moet je afstraffen...
0,1% of 0,4% is wel een verschil zeker als het over grotere bedragen gaat.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 21:18 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Maar het heeft geen zin want die nieuwe zakt ook wel weer.
Gewoon laten staan en niet voor elke 0,1 % naar een ander
Goed timen, dan hoef je helemaal geen dag te verliezen.quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:04 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom mensen hun geld zo heen en weer gooien? Schiet je vaak toch niet veel mee op kost je alleen tijd!
Ik ga mijn studieschuld maar afbetalenquote:Op woensdag 10 oktober 2012 08:56 schreef darktower het volgende:
Ik heb trouwens de depositorente in de afgelopen jaren niet zo snel omlaag zien storten/kelderen/denderen als nu zeg, pfff.... waardeloos.... wordt alleen maar nog interessanter (helaas) om hypotheek versneld af te lossen. Maar daar was ik al mee bezig. Ik ga liever weer op dusdanige manier sparen dat het geld oplevert... met de huidige rentes en inflatie is dat simpelweg niet het geval. Eigenlijk bizar.
Waarom is het helaas om je hypotheekschuld af te betalen, hoe minder rente je betaald aan de bank hoe beter zou ik zeggen. Plus dat je bij verkoop dat geld weer terug krijgt om te investeren in andere zaken of een nieuw huis.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 08:56 schreef darktower het volgende:
Ik heb trouwens de depositorente in de afgelopen jaren niet zo snel omlaag zien storten/kelderen/denderen als nu zeg, pfff.... waardeloos.... wordt alleen maar nog interessanter (helaas) om hypotheek versneld af te lossen. Maar daar was ik al mee bezig. Ik ga liever weer op dusdanige manier sparen dat het geld oplevert... met de huidige rentes en inflatie is dat simpelweg niet het geval. Eigenlijk bizar.
En waarom opende je niet meteen een LPB deposito op die eerste rekening..?quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 16:02 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Nou, mijn actie LPB -> ING -> ING -> LPB zit nu in de laatste stap (rond 15:00 overgemaakt). Ik verwacht niet dat het er nog voor middernacht op zal staan
Die rekening is niet van mij.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 09:56 schreef wormtrein het volgende:
[..]
En waarom opende je niet meteen een LPB deposito op die eerste rekening..?
Maar het is wel jouw geld?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 10:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Die rekening is niet van mij.
Al levert het me 50 euro meer op, dan vind het de (kleine) moeite wel waard. Stel je hebt 10.000 euro. Als je die op een spaarrekening zet van 1,9 % dan levert je dat na een jaar 190 euro op. Zet je het op eentje van 2,6 % dan heb je al 260 euro rente getrokken. Dat is toch 70 euro (bijna een volle tank benzine)!quote:Op dinsdag 9 oktober 2012 20:04 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Je kunt voor de zekerheid twee rekeningen met 'hoge' rentes nemen, met het grootste gedeelte op de rekening met de hoogste rente en een deel voor noodgevallen op de andere rekening.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:30 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
Een klein vraagje. Stel je hebt 35000 euro en die wil je op een (onvoorwaardelijke) spaarrekening zetten. Wat is dan slim? Alles op één rekening met de hoogste rente voor maximaal profijt. Of verdelen over meerdere rekeningen om risico te spreiden, maar dan over sommige delen minder rente vangen (omdat die bij andere banken staan). 35000 valt weliswaar onder de garantie, maar als je een tijd moet wachten voordat je al je spaargeld terug hebt is ook niet fijn.
Dat is als je van ING naar BoS of LPB zou overschrijven. Maar het gaat hier om hooguit 0,1 of 0,2% verschil. Daarnaast verlies je ook nog een rentedagen omdat je minimaal 3 dagen kwijt bent om het op de andere rekening te krijgen. De winst die over blijft is dan wel heel erg marginaalquote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:27 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
Al levert het me 50 euro meer op, dan vind het de (kleine) moeite wel waard. Stel je hebt 10.000 euro. Als je die op een spaarrekening zet van 1,9 % dan levert je dat na een jaar 190 euro op. Zet je het op eentje van 2,6 % dan heb je al 260 euro rente getrokken. Dat is toch 70 euro (bijna een volle tank benzine)!
Niet zo wijs overkomen hè Blikquote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:38 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat is als je van ING naar BoS of LPB zou overschrijven. Maar het gaat hier om hooguit 0,1 of 0,2% verschil. Daarnaast verlies je ook nog een rentedagen omdat je minimaal 3 dagen kwijt bent om het op de andere rekening te krijgen. De winst die over blijft is dan wel heel erg marginaal
Daar ben ik het mee eens. Voor zulke verschillen zal ik de moeite niet snel nemen. Maar vergeet niet dat het er maar net vanaf hangt hoeveel spaargeld je hebt. Hoe groter het bedrag, hoe groter het effect van zulke kleine verschillen.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:38 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat is als je van ING naar BoS of LPB zou overschrijven. Maar het gaat hier om hooguit 0,1 of 0,2% verschil. Daarnaast verlies je ook nog een rentedagen omdat je minimaal 3 dagen kwijt bent om het op de andere rekening te krijgen. De winst die over blijft is dan wel heel erg marginaal
Zo heb ik het inderdaad nu ook gedaan.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:36 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Je kunt voor de zekerheid twee rekeningen met 'hoge' rentes nemen, met het grootste gedeelte op de rekening met de hoogste rente en een deel voor noodgevallen op de andere rekening.
hyperinflatie, we kunnen er op wachten! zeg dan maar dag tegen je spaargeld, dus de markten goed in de gaten houden zodat je op tijd je geld kwijt kunt mocht het nodig zijn.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 16:21 schreef RemcoDelft het volgende:
Daar valt bar weinig over te zeggen, het hangt voornamelijk van de bureaucraten in Brussel af wat rente (en inflatie!) gaat doen.
Voorlopig proberen ze met lage rente en steeds meer schulden de schuldencrisis aan te pakken... Dat lijkt me gedoemd om te mislukken! Wat daarna komt, weet niemand...
en waar moet dat geld dan heen?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 18:24 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
hyperinflatie, we kunnen er op wachten! zeg dan maar dag tegen je spaargeld, dus de markten goed in de gaten houden zodat je op tijd je geld kwijt kunt mocht het nodig zijn.
Ik denk dat-ie op aandelen doelt? 0,0001% van Shell zal ook na hyperinflatie nog steeds 0,0001% van Shell zijn.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:31 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
en waar moet dat geld dan heen?
"Echt bezit", dus waardevaste spullen, huis, stuk grond etc.quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:31 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
en waar moet dat geld dan heen?
nou ja, een huis waardevast?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:45 schreef wormtrein het volgende:
[..]
"Echt bezit", dus waardevaste spullen, huis, stuk grond etc.
goed punt inderdaadquote:Op woensdag 10 oktober 2012 19:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik denk dat-ie op aandelen doelt? 0,0001% van Shell zal ook na hyperinflatie nog steeds 0,0001% van Shell zijn.
Dat heeft sowieso niet echt zin want daar ga je altijd op achteruit (ontvangen spaarrente weegt niet op tegen inflatie a 2,3% en box 3 belasting a 1,2%).quote:Op woensdag 10 oktober 2012 14:30 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
Een klein vraagje. Stel je hebt 35000 euro en die wil je op een (onvoorwaardelijke) spaarrekening zetten. Wat is dan slim? Alles op één rekening met de hoogste rente voor maximaal profijt. Of verdelen over meerdere rekeningen om risico te spreiden, maar dan over sommige delen minder rente vangen (omdat die bij andere banken staan). 35000 valt weliswaar onder de garantie, maar als je een tijd moet wachten voordat je al je spaargeld terug hebt is ook niet fijn.
je bedoelt dan het deel beleggen dat boven de grens komt waarop VRH van toepassing is? heb je ook suggesties voor beleggen met een hoog rendement maar laag risico?quote:Op woensdag 10 oktober 2012 20:57 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Dat heeft sowieso niet echt zin want daar ga je altijd op achteruit (ontvangen spaarrente weegt niet op tegen inflatie a 2,3% en box 3 belasting a 1,2%).
Je zal dus moeten gaan beleggen.
Je zou vlak voor 1 januari wat extra postzegels kunnen kopen. De postzegels worden volgend jaar 8% duurder.quote:heb je ook suggesties voor beleggen met een hoog rendement maar laag risico?
Meestal is er toch wel een positief verband tussen rendement en risicoquote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:03 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
je bedoelt dan het deel beleggen dat boven de grens komt waarop VRH van toepassing is? heb je ook suggesties voor beleggen met een hoog rendement maar laag risico?
jawel, maar ik denk dat je dan bij voldoende rendement toch de inflatie voor kunt zijn? maar goed, ik begrijp natuurlijk wel dat er het nodige aan risico's bij komt kijken. geen 'easy money'quote:Op woensdag 10 oktober 2012 21:24 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Meestal is er toch wel een positief verband tussen rendement en risicoBeleggen kan een hoog rendement opleveren, maar het geeft ook de nodige risico's en ik heb nou niet echt het idee dat de aandelen nu goedkoop/ondergewaardeerd zijn.
Daarnaast moet je over je vermogen in aandelen ook gewoon vermogensrendementsheffing betalen, dus dat maakt verder niet uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |