Ik ook nietquote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:51 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik weet mijn bloedgroep niet.
ff aan je ouders vragenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:51 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik weet mijn bloedgroep niet.
Owquote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:13 schreef roos85 het volgende:
[..]
Mijn moeder zat er bij mij anders mooi naast
Denk dat ze het verkeerd onthouden heeft, volgens haar zou ik A+ hebben, volgens de bloedbankquote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:16 schreef kwiwi het volgende:
[..]
OwMijne had dat in een of ander boekje staan waar ook je groei en alles in werd bijgehouden.
Huisarts bellenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:19 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ze weten waarschijnlijk hun eigen bloedgroep niet eens...
Dat boekje kenden m'n ouders toen niet hoor.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:16 schreef kwiwi het volgende:
[..]
OwMijne had dat in een of ander boekje staan waar ook je groei en alles in werd bijgehouden.
Er is toch ook een bloedgroep die iedereen kan krijgen? of is dat broodje aap?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:19 schreef Rammelaartje het volgende:
Het maakt ook niks uit of je weet welke bloedgroep je hebt. Als er iets gebeurt krijg je echt niet zo maar bloed toegediend, dat checken ze toch eerst.
Ik vind het toch wel handig om te weten, vooral voor als ik op reis ben. Je weet nooit hoe het in andere, en vooral armere, landen werkt (althans ik nietquote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:19 schreef Rammelaartje het volgende:
Het maakt ook niks uit of je weet welke bloedgroep je hebt. Als er iets gebeurt krijg je echt niet zo maar bloed toegediend, dat checken ze toch eerst.
quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:22 schreef LoganMCV het volgende:
[..]
Er is toch ook een bloedgroep die iedereen kan krijgen? of is dat broodje aap?
AB kan alles krijgen, O kan geven. Maar dat maakt helemaal niet uit want ze gaan je echt niet op je mooie blauwe ogen geloven dat je daadwerkelijk een bepaalde bloedgroep hebt. Moet je je voorstellen als dat niet klopt!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:22 schreef LoganMCV het volgende:
[..]
Er is toch ook een bloedgroep die iedereen kan krijgen? of is dat broodje aap?
Dan is het eigen schuld, dikke bultquote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:25 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
AB kan alles krijgen, O kan geven. Maar dat maakt helemaal niet uit want ze gaan je echt niet op je mooie blauwe ogen geloven dat je daadwerkelijk een bepaalde bloedgroep hebt. Moet je je voorstellen als dat niet klopt!
Wel handig om te weten als je in een land bent waar ze geen fatsoenlijke bloedbanken hebben...quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:19 schreef Rammelaartje het volgende:
Ook daar stoppen ze er niet zomaar iets in.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:26 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Wel handig om te weten als je in een land bent waar ze geen fatsoenlijke bloedbanken hebben...
In Turkije wordt via de tv/radio/Twitter regelmatig om bloed gevraagd van mensen met een bepaalde bloedgroep.Als je daar op vakantie bent kan het geen kwaad om je eigen bloedgroep te weten, voor het geval dat een vriend(in) met spoed bloed nodig heeft.
Dat beweer ik toch niet? Het is handig om te weten wat je bloedgroep is voor het geval er bloed nodig is (voor anderen) - dan weet jij of jij hulp kan bieden.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:27 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Ook daar stoppen ze er niet zomaar iets in.
Dat kan je niet, want je moet getest worden op 1000 en 1 verschillende ziektes, waarvan niet alle ziektes gelijk aantoonbaar zijn in je bloed. En je dus nooit tijdens een vakantie oid bloed zou kunnen geven. Bovendien komt er in Turkije hepatitis C voor. Goede reden dus om zo ver mogelijk uit de buurt van naalden te blijven als het niet nodig is.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:28 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Dat beweer ik toch niet? Het is handig om te weten wat je bloedgroep is voor het geval er bloed nodig is (voor anderen) - dan weet jij of jij hulp kan bieden.
Bizar.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:32 schreef electronique het volgende:
ik was een aantal jaar geleden in italie en daar kon je als toerist bloed doneren omdat ze daar te weinig hadden
Ehh... Enkele weken geleden had een oom van me enorm bloedverlies en had dringend bloed nodig. Zo'n beetje iedereen in de familie is toen naar het ziekenhuis gehaast om bloed te doneren, óók de mensen die op familiebezoek/vakantie in Turkije waren.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:30 schreef Rammelaartje het volgende:
[..]
Dat kan je niet, want je moet getest worden op 1000 en 1 verschillende ziektes, waarvan niet alle ziektes gelijk aantoonbaar zijn in je bloed. En je dus nooit tijdens een vakantie oid bloed zou kunnen geven. Bovendien komt er in Turkije hepatitis C voor. Goede reden dus om zo ver mogelijk uit de buurt van naalden te blijven als het niet nodig is.
Ook bizarquote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:34 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ehh... Enkele weken geleden had een oom van me enorm bloedverlies en had dringend bloed nodig. Zo'n beetje iedereen in de familie is toen naar het ziekenhuis gehaast om bloed te doneren, óók de mensen die op familiebezoek/vakantie in Turkije waren.
Nu je dat zegt, in Cyprus kon je ook gewoon als toerist bloed doneren toen het nodig was.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:32 schreef electronique het volgende:
ik was een aantal jaar geleden in italie en daar kon je als toerist bloed doneren omdat ze daar te weinig hadden
Ik! Tenminste, als m'n ipod lader vandaag in de bus ligtquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |