SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een kort stuk kom je toch wel boven de 44quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:25 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Op zich bereiken die gasten wel snel resultaten. Als ik zo foto's en statistieken bekijk, werken sommigen hun vetpercentage in enkele weken omlaag van 18 naar 11%...toch knap. Ben er zelf ook niet zo van om volgens schema's te leven; vroeger kon ik dat wel, nu heb ik toch iets meer vrijheid nodig. Ben trouwens door mijn niet-suikerdieet trouwens in 3 dagen (na 200km fietsen) wel al 1.5 kilo kwijt, maar vermoed dat dat ook vocht is (hoewel ik wel veel drink). Ga vandaag even een huidplooimeter kopen zodat ik ook mijn vet goed kan meten (goedkope weegschaal geeft telkens tussen de 22 en 25% aan wat ik niet geloof, want ik ben 1.78 bij 69kg)
@Oksel: knap man, ik heb nog nooit 55 gehaald op het vlakke, zelfs niet met meewind (hoogste is geloof ik 44 met meewind en dan krijg ik na een tijdje de versnelling al niet meer rond)
Als je zo'n mager scharminkel bent als John (69 kg is echt al behoorlijk dun met jouw lengte, dus ik vraag me in godsnaam af waarom jij zonodig gewicht kwijt wilt) dan heb je niet eens het vermogen om zo hard te trappenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Een kort stuk kom je toch wel boven de 44
Om eerlijk te zijn Gripper, ik heb gewoon nauwelijks spieren! Behalve in mijn benen inmiddels een klein beetje...op mijn armen en buik echt niets.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:33 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als je zo'n mager scharminkel bent als John (69 kg is echt al behoorlijk dun met jouw lengte, dus ik vraag me in godsnaam af waarom jij zonodig gewicht kwijt wilt) dan heb je niet eens het vermogen om zo hard te trappen
Om eerlijk te zijn, ik heb het wel eens geprobeerd, kwam een seconde op de 45 en daarna viel ik terug.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Een kort stuk kom je toch wel boven de 44
Tuurlijk, ik chargeerde ook maar ffquote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:46 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn Gripper, ik heb gewoon nauwelijks spieren! Behalve in mijn benen inmiddels een klein beetje...op mijn armen en buik echt niets.
Zo dun ben ik trouwens niet, ik weet ook niet precies hoe dat zit maar ik heb toch best een buikje, vet op mijn billen, onderrug en bovenarmen. Schat dat ik nog wel een paar kilootjes vet kwijt kan. Ben waarschijnlijk licht gebouwd, kan me herinneren dat ik ooit toen ik 14 was 1.72/48 kg was, en zelfs toen had ik nog een buikje!
Ik zit heus niet bij de 5% hoor. Denk eerder dat ik op 18% zit ongeveer, als ik naar mijn lichaam kijk. Er kan heus nog wel wat vet vanaf!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:52 schreef Gripper het volgende:
[..]
Tuurlijk, ik chargeerde ook maar ff![]()
Maar 1.72 en 48 kg, da's geen buikje, da's een holle rug of te weinig buikspieren waardoor er niet zoveel vorm in zit.
Misschien zul je moeten overwegen om ff tijdelijk te gaan leven als een bodybuilder als je spieren erbij wilt... Afvallen en spieren opbouwen tegelijk gaan niet goed samen vandaar dat die gasten ook eerst vreten als een malle tijdens de bulkperiode, en dan tegelijk veel spieren & vet opbouwen. Daarna "cutten" ze het vet er weer af, en voila, er blijft meer spier over dan voor de bulk&cut sessie.
Als je dat niet wilt, en het wel lekker vindt om zo licht te zijn, dan word je een licht&taai klimmertje, maar zul je nooit echt kunnen meesprinten om de plaatsnaambordjes.
Die laatste paar kg vet raak je nooit kwijt, want onder de 5% wordt het toch wel erg ongezond.
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:08 schreef Deetch het volgende:
Wnat zeg nou eerlijk, wat is er mooier dan na de amstel gold race of mergelheuvelland twee daagse een heerlijke bourgondische stoofpot te eten met een goede fles wijn of een karmeliet.
Tsja ik heb gewoon wel een buikje. Dacht ook dat ik er goed voorstond omdat ik zo weinig weeg maar heb een paar dagen op het strand doorgebracht en kwam er daar wel achter dat er ook mannen zijn met strakke buiken.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:00 schreef Blik het volgende:
Je hebt een BMI van 21,8. Kan me niet voorstellen dat je vetpercentage 18% is.
Maargoed, je moet zelf weten wat je wilt doen. Maar als je wat meer spieren wilt ga dan gewoon eens opdrukken en buikspieroefeningen doen. Niet specifiek heel goed voor het fietsen, maar wel voor hoe je lichaam eruit ziet
100% mee eensquote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:08 schreef Deetch het volgende:
Want zeg nou eerlijk, wat is er mooier dan na de amstel gold race of mergelheuvelland twee daagse een heerlijke bourgondische stoofpot te eten met een goede fles wijn of een karmeliet.
foute gedachtegang, dat doe je door je vet om te zetten in spieren. Ik heb al buikspier-oefeningen genoemd, en als je ook specifiek oefeningen wilt doen voor het fietsen moet je core-stability oefeningen gaan doen. Gevolg hiervan is wel dat je waarschijnlijk aan zult komenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:33 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Tsja ik heb gewoon wel een buikje. Dacht ook dat ik er goed voorstond omdat ik zo weinig weeg maar heb een paar dagen op het strand doorgebracht en kwam er daar wel achter dat er ook mannen zijn met strakke buiken.
Hoef echt geen wasbordje ofzo, dat interesseert me niet zoveel, maar ik wil wel dat vet kwijt, lekker in mijn vel zitten en gewoon keihard bergop kunnen fietsen...dus dan moet dat buikje er toch af. En dat doe je alleen maar door vet kwijt te raken.
het wordt heerlijk fietsweer dit weekend...notquote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:27 schreef Erik92 het volgende:
Heb wel zin in vrijdag t/m zondag, dan ben ik 3 dagen vrij en eigenlijk wil ik dan wel rond de 300 km maken.
Kan dat, vet omzetten in spieren? Ik dacht dat je spieren moest kweken en vet moest verliezen? Bovendien: er is toch niet zoiets als lokaal vet verliezen?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:36 schreef Blik het volgende:
[..]
foute gedachtegang, dat doe je door je vet om te zetten in spieren. Ik heb al buikspier-oefeningen genoemd, en als je ook specifiek oefeningen wilt doen voor het fietsen moet je core-stability oefeningen gaan doen. Gevolg hiervan is wel dat je waarschijnlijk aan zult komen
FML.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:37 schreef Blik het volgende:
[..]
het wordt heerlijk fietsweer dit weekend...not
http://knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/
ok, daar heb je gelijk in. vet wordt niet omgezet in spieren. Maar door specifieke spieroefeningen te doen kweek je spieren en verlies te tegelijkertijd vetquote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:37 schreef Ericr het volgende:
Vet kan je niet omzetten in spieren en tegelijkertijd vet kwijtraken terwijl je spierweefsel opbouwt is vrij lastig (niet onmogelijk).
Geloof persoonlijk toch meer in de cardio om vet te verliezen. Als je 4 uur op de fiets zit, verlies je echt wel sneller vet dan door een paar buikspieroefeningen denk ik zo!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:41 schreef Blik het volgende:
[..]
ok, daar heb je gelijk in. vet wordt niet omgezet in spieren. Maar door specifieke spieroefeningen te doen kweek je spieren en verlies te tegelijkertijd vet
Tuurlijk verbrand je daar meer vet mee, lijkt me logisch. Maar cardio doe je genoeg als je op de fiets zit. En volgens mij heb je niet echt overtollig vet maar gewoon een gebrek aan een gespierd middenrif. Dus lijkt het me verstandig om naast cardio (moet je toch doen voor wielrennen) ook specifieke trainingen voor je middenrif te doenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:51 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Geloof persoonlijk toch meer in de cardio om vet te verliezen. Als je 4 uur op de fiets zit, verlies je echt wel sneller vet dan door een paar buikspieroefeningen denk ik zo!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |