abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115856576

Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier.

Vaste klasbakken:

Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - 1-2 - eentwee

Nuttige links:

Algemene infoFok! fietsers op de kaartWielersportinfoTeamwebs fietsagenda van de FOK!kers ToertochtenToertochten (komende week) in NLToertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling TourToertochten in FrankrijkToertochten in DldToertochten in Engeland Cyclo'sCyclo's (deze maand) in FrankrijkJedermannrenner in DldGranfondo's in ItaliëCyclo's in Spanje

[html-edit-me]<iframe height='454' width='300' frameborder='0' allowtransparency='true' scrolling='no' src='http://app.strava.com/clubs/fok-recreatieve-wielrenners/latest-rides/0dcfd2b549ee27475b4706ec4f3e1fba1d5ef7ff?show_rides=true'></iframe>[/html]

[html-edit-me]<iframe height='160' width='300' frameborder='0' allowtransparency='true' scrolling='no' src='http://app.strava.com/clubs/fok-recreatieve-wielrenners/latest-rides/0dcfd2b549ee27475b4706ec4f3e1fba1d5ef7ff?show_rides=false'></iframe>[/html]

De marmotte in 2013?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_115856606
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:25 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Op zich bereiken die gasten wel snel resultaten. Als ik zo foto's en statistieken bekijk, werken sommigen hun vetpercentage in enkele weken omlaag van 18 naar 11%...toch knap. Ben er zelf ook niet zo van om volgens schema's te leven; vroeger kon ik dat wel, nu heb ik toch iets meer vrijheid nodig. Ben trouwens door mijn niet-suikerdieet trouwens in 3 dagen (na 200km fietsen) wel al 1.5 kilo kwijt, maar vermoed dat dat ook vocht is (hoewel ik wel veel drink). Ga vandaag even een huidplooimeter kopen zodat ik ook mijn vet goed kan meten (goedkope weegschaal geeft telkens tussen de 22 en 25% aan wat ik niet geloof, want ik ben 1.78 bij 69kg)

@Oksel: knap man, ik heb nog nooit 55 gehaald op het vlakke, zelfs niet met meewind (hoogste is geloof ik 44 met meewind en dan krijg ik na een tijdje de versnelling al niet meer rond :'))
Een kort stuk kom je toch wel boven de 44 :?
pi_115856634
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Als je zo'n mager scharminkel bent als John (69 kg is echt al behoorlijk dun met jouw lengte, dus ik vraag me in godsnaam af waarom jij zonodig gewicht kwijt wilt) dan heb je niet eens het vermogen om zo hard te trappen ;)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_115856878
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:33 schreef Gripper het volgende:

[..]

Als je zo'n mager scharminkel bent als John (69 kg is echt al behoorlijk dun met jouw lengte, dus ik vraag me in godsnaam af waarom jij zonodig gewicht kwijt wilt) dan heb je niet eens het vermogen om zo hard te trappen ;)
Om eerlijk te zijn Gripper, ik heb gewoon nauwelijks spieren! Behalve in mijn benen inmiddels een klein beetje...op mijn armen en buik echt niets.

Zo dun ben ik trouwens niet, ik weet ook niet precies hoe dat zit maar ik heb toch best een buikje, vet op mijn billen, onderrug en bovenarmen. Schat dat ik nog wel een paar kilootjes vet kwijt kan. Ben waarschijnlijk licht gebouwd, kan me herinneren dat ik ooit toen ik 14 was 1.72/48 kg was, en zelfs toen had ik nog een buikje!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_115856947
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn, ik heb het wel eens geprobeerd, kwam een seconde op de 45 en daarna viel ik terug. :')
pi_115857009
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:46 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn Gripper, ik heb gewoon nauwelijks spieren! Behalve in mijn benen inmiddels een klein beetje...op mijn armen en buik echt niets.

Zo dun ben ik trouwens niet, ik weet ook niet precies hoe dat zit maar ik heb toch best een buikje, vet op mijn billen, onderrug en bovenarmen. Schat dat ik nog wel een paar kilootjes vet kwijt kan. Ben waarschijnlijk licht gebouwd, kan me herinneren dat ik ooit toen ik 14 was 1.72/48 kg was, en zelfs toen had ik nog een buikje!
Tuurlijk, ik chargeerde ook maar ff :)
Maar 1.72 en 48 kg, da's geen buikje, da's een holle rug of te weinig buikspieren waardoor er niet zoveel vorm in zit.

Misschien zul je moeten overwegen om ff tijdelijk te gaan leven als een bodybuilder als je spieren erbij wilt... Afvallen en spieren opbouwen tegelijk gaan niet goed samen vandaar dat die gasten ook eerst vreten als een malle tijdens de bulkperiode, en dan tegelijk veel spieren & vet opbouwen. Daarna "cutten" ze het vet er weer af, en voila, er blijft meer spier over dan voor de bulk&cut sessie.

Als je dat niet wilt, en het wel lekker vindt om zo licht te zijn, dan word je een licht&taai klimmertje, maar zul je nooit echt kunnen meesprinten om de plaatsnaambordjes.
Die laatste paar kg vet raak je nooit kwijt, want onder de 5% wordt het toch wel erg ongezond.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_115857071
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 09:52 schreef Gripper het volgende:

[..]

Tuurlijk, ik chargeerde ook maar ff :)
Maar 1.72 en 48 kg, da's geen buikje, da's een holle rug of te weinig buikspieren waardoor er niet zoveel vorm in zit.

Misschien zul je moeten overwegen om ff tijdelijk te gaan leven als een bodybuilder als je spieren erbij wilt... Afvallen en spieren opbouwen tegelijk gaan niet goed samen vandaar dat die gasten ook eerst vreten als een malle tijdens de bulkperiode, en dan tegelijk veel spieren & vet opbouwen. Daarna "cutten" ze het vet er weer af, en voila, er blijft meer spier over dan voor de bulk&cut sessie.

Als je dat niet wilt, en het wel lekker vindt om zo licht te zijn, dan word je een licht&taai klimmertje, maar zul je nooit echt kunnen meesprinten om de plaatsnaambordjes.
Die laatste paar kg vet raak je nooit kwijt, want onder de 5% wordt het toch wel erg ongezond.
Ik zit heus niet bij de 5% hoor. Denk eerder dat ik op 18% zit ongeveer, als ik naar mijn lichaam kijk. Er kan heus nog wel wat vet vanaf!

In principe zou ik trouwens liever een klimmertje zijn, weet niet waar mijn natuurlijke talent ligt - maar in principe houd ik meer van klimmen!
  woensdag 22 augustus 2012 @ 10:00:13 #8
62913 Blik
The one and Only!
pi_115857176
Je hebt een BMI van 21,8. Kan me niet voorstellen dat je vetpercentage 18% is.

Maargoed, je moet zelf weten wat je wilt doen. Maar als je wat meer spieren wilt ga dan gewoon eens opdrukken en buikspieroefeningen doen. Niet specifiek heel goed voor het fietsen, maar wel voor hoe je lichaam eruit ziet
pi_115857329
Het lijkt hier wel een anorexia forum :X Is het dan nog wel nog steeds recreatief wielrennen? Voor mij is dat hard tegen de bulten opfietsen, vlakke kilometers tegen de wind en mooie tochtjes in het buitenland. Verder wel gezond eten maar mijn bier-, chips-, wijn- en bourgondische eetlust ga ik er niet voor opgeven.
Want zeg nou eerlijk, wat is er mooier dan na de amstel gold race of mergelheuvelland twee daagse een heerlijke bourgondische stoofpot te eten met een goede fles wijn of een karmeliet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Deetch op 22-08-2012 10:33:12 ]
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_115857488
Core stability oefeningen doen, alleen je buikspieren trainen is niet goed. Meer info (bijv) hier: http://www.livestrong.com/core-exercises/ of even googlen op core stability.
Met genoeg fietsen en minder bewerkte (toegevoegde) suikers eten zou genoeg resultaat op moeten leveren over een bepaalde tijd, dat is ook veel beter vol te houden.
Die vetpercentages van die weegschalen moet je niet geloven.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_115857544
Ik vind die mannen op die bodybuild fora ook maar enge gasten. Train 4x per week en doe daarnaast gewoon alles wat ik lekker vind. Gelukkig hoef ik niet veel op m'n voeding te letten omdat m'n metabolisme gewoon in order is, en ik van nature een awesome stofwisseling heb.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 22 augustus 2012 @ 10:26:10 #12
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_115857701
quote:
3s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:08 schreef Deetch het volgende:

Wnat zeg nou eerlijk, wat is er mooier dan na de amstel gold race of mergelheuvelland twee daagse een heerlijke bourgondische stoofpot te eten met een goede fles wijn of een karmeliet.
_O_
.
pi_115857750
Dat is ook wel het beste denk ik. Ik heb hetzelfde, lekker eten wat ik wil, slechts een klein beetje er op letten en verder veel trainen.

Afgelopen 1,5 week amper gefietst helaas, en in het vooruitzicht wordt het ook niet veel meer. :( Ben nu dus op werkweek van de introductie van de studentenvereniging en gisteren heb ik 12 uur gewerkt. Helemaal gesloopt dus en heb zelfs nu amper energie (en veel spierpijn) om te trainen.

Heb wel zin in vrijdag t/m zondag, dan ben ik 3 dagen vrij en eigenlijk wil ik dan wel rond de 300 km maken. :)
pi_115857877
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:00 schreef Blik het volgende:
Je hebt een BMI van 21,8. Kan me niet voorstellen dat je vetpercentage 18% is.

Maargoed, je moet zelf weten wat je wilt doen. Maar als je wat meer spieren wilt ga dan gewoon eens opdrukken en buikspieroefeningen doen. Niet specifiek heel goed voor het fietsen, maar wel voor hoe je lichaam eruit ziet
Tsja ik heb gewoon wel een buikje. Dacht ook dat ik er goed voorstond omdat ik zo weinig weeg maar heb een paar dagen op het strand doorgebracht en kwam er daar wel achter dat er ook mannen zijn met strakke buiken.

Hoef echt geen wasbordje ofzo, dat interesseert me niet zoveel, maar ik wil wel dat vet kwijt, lekker in mijn vel zitten en gewoon keihard bergop kunnen fietsen...dus dan moet dat buikje er toch af. En dat doe je alleen maar door vet kwijt te raken.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 10:33:48 #15
62913 Blik
The one and Only!
pi_115857895
quote:
3s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:08 schreef Deetch het volgende:

Want zeg nou eerlijk, wat is er mooier dan na de amstel gold race of mergelheuvelland twee daagse een heerlijke bourgondische stoofpot te eten met een goede fles wijn of een karmeliet.
100% mee eens :)
  woensdag 22 augustus 2012 @ 10:36:12 #16
62913 Blik
The one and Only!
pi_115857948
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:33 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Tsja ik heb gewoon wel een buikje. Dacht ook dat ik er goed voorstond omdat ik zo weinig weeg maar heb een paar dagen op het strand doorgebracht en kwam er daar wel achter dat er ook mannen zijn met strakke buiken.

Hoef echt geen wasbordje ofzo, dat interesseert me niet zoveel, maar ik wil wel dat vet kwijt, lekker in mijn vel zitten en gewoon keihard bergop kunnen fietsen...dus dan moet dat buikje er toch af. En dat doe je alleen maar door vet kwijt te raken.
foute gedachtegang, dat doe je door je vet om te zetten in spieren. Ik heb al buikspier-oefeningen genoemd, en als je ook specifiek oefeningen wilt doen voor het fietsen moet je core-stability oefeningen gaan doen. Gevolg hiervan is wel dat je waarschijnlijk aan zult komen ;)
  woensdag 22 augustus 2012 @ 10:37:16 #17
62913 Blik
The one and Only!
pi_115857970
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:27 schreef Erik92 het volgende:

Heb wel zin in vrijdag t/m zondag, dan ben ik 3 dagen vrij en eigenlijk wil ik dan wel rond de 300 km maken. :)
het wordt heerlijk fietsweer dit weekend...not

http://knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/ :')
pi_115857980
Vet kan je niet omzetten in spieren en tegelijkertijd vet kwijtraken terwijl je spierweefsel opbouwt is vrij lastig (niet onmogelijk).
pi_115857989
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:36 schreef Blik het volgende:

[..]

foute gedachtegang, dat doe je door je vet om te zetten in spieren. Ik heb al buikspier-oefeningen genoemd, en als je ook specifiek oefeningen wilt doen voor het fietsen moet je core-stability oefeningen gaan doen. Gevolg hiervan is wel dat je waarschijnlijk aan zult komen ;)
Kan dat, vet omzetten in spieren? Ik dacht dat je spieren moest kweken en vet moest verliezen? Bovendien: er is toch niet zoiets als lokaal vet verliezen?

Kijk zo ziet mijn buik er ongeveer uit, misschien nog iets vetter dan deze meneer:
http://2.bp.blogspot.com/(...)1600/belly_fat+5.jpg
pi_115858036
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:37 schreef Blik het volgende:

[..]

het wordt heerlijk fietsweer dit weekend...not

http://knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/ :')
FML. :') Daarna ben ik ook weer een week weg.
pi_115858057
Kloteland :')

Zul je zien dat het zaterdag nog wel meevalt, dan kan ik niet namelijk :')
  woensdag 22 augustus 2012 @ 10:41:15 #22
62913 Blik
The one and Only!
pi_115858067
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:37 schreef Ericr het volgende:
Vet kan je niet omzetten in spieren en tegelijkertijd vet kwijtraken terwijl je spierweefsel opbouwt is vrij lastig (niet onmogelijk).
ok, daar heb je gelijk in. vet wordt niet omgezet in spieren. Maar door specifieke spieroefeningen te doen kweek je spieren en verlies te tegelijkertijd vet :)
pi_115858186
Dan wordt het vanavond nog maar ff lekker fietsen!
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_115858329
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:41 schreef Blik het volgende:

[..]

ok, daar heb je gelijk in. vet wordt niet omgezet in spieren. Maar door specifieke spieroefeningen te doen kweek je spieren en verlies te tegelijkertijd vet :)
Geloof persoonlijk toch meer in de cardio om vet te verliezen. Als je 4 uur op de fiets zit, verlies je echt wel sneller vet dan door een paar buikspieroefeningen denk ik zo!
  woensdag 22 augustus 2012 @ 10:55:29 #25
62913 Blik
The one and Only!
pi_115858434
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 10:51 schreef JohnDDD het volgende:

[..]

Geloof persoonlijk toch meer in de cardio om vet te verliezen. Als je 4 uur op de fiets zit, verlies je echt wel sneller vet dan door een paar buikspieroefeningen denk ik zo!
Tuurlijk verbrand je daar meer vet mee, lijkt me logisch. Maar cardio doe je genoeg als je op de fiets zit. En volgens mij heb je niet echt overtollig vet maar gewoon een gebrek aan een gespierd middenrif. Dus lijkt het me verstandig om naast cardio (moet je toch doen voor wielrennen) ook specifieke trainingen voor je middenrif te doen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')