Klopt, Zyklon B is ook een stuk goedkoper in Roemenië dus dat bespaart nog meer geld.quote:
Ja deze mensen komen niet vrijwillig naar nl maar worden door het nle leger dat andere landen binnenvalt opgepakt om vergast te worden.quote:
belgie koopt nu ook detentie ruimte in NL.quote:
Bijna verkiezing dus er moet uit elke politicus nog een paar holle kreten komen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 08:41 schreef Re het volgende:
Zoveel asielzoekers zijn er niet eens meer eigenlijk dus het is weer wat holle retoriek van dhr Wilders
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 08:54 schreef CafeRoker het volgende:
Dit is gewoon een proefballonnetje om eens te zien of hij hetzelfde ook voor bejaarden kan voorstellen
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)g-jaar-gedaald.dhtmlquote:Op woensdag 22 augustus 2012 08:41 schreef Re het volgende:
Zoveel asielzoekers zijn er niet eens meer eigenlijk dus het is weer wat holle retoriek van dhr Wilders
Australie verscheept asielzoekers naar Roemenie ?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:21 schreef Hathor het volgende:
Als Australie dit al met succes heeft toegepepast
Nee, naar landen in hun omgeving, zoals nieuw Guinea.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:29 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Australie verscheept asielzoekers naar Roemenie ?
Je zou de OP kunnen lezen natuurlijk voordat je reageert.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:29 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Australie verscheept asielzoekers naar Roemenie ?
Zetten ze ze dan gewoon bij de haven in Nieuw Guinea af en zegt NG dan "oh, da's goed, bedankt weer tot volgende week"?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, naar landen in hun omgeving, zoals nieuw Guinea.
En het is geen verschepen, het is gewoon opvangen in afwachting van de procedure, zodat ze in ieder geval niet in de illegaliteit kunnen verdwijnen.
aanvragen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 08:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)g-jaar-gedaald.dhtml
Toch nog ruim 11.000 per jaar. Noem het maar niets.
Geen sprookjes vertellen.quote:Hebben we natuurlijk ook nog de 150.000 andere immigranten en we gaan weer lekker door met kom maar binnen met je knecht.
quote:Op 1 januari 2012 telde Nederland ruim 16,7 miljoen inwoners. Dat zijn er 70 duizend meer dan een jaar eerder. De natuurlijke aanwas door geboorte en sterfte was 44 duizend en het migratiesaldo bedroeg 26 duizend. Dit blijkt uit cijfers van het CBS.
Groei immigratie vooral uit EU-landen
In 2011 bedroeg de immigratie 160 duizend personen. De stijging met 6 duizend ten opzichte van 2010 is vrijwel volledig toe te schrijven aan immigranten geboren in een van de EU-landen. Met 64 duizend immigranten kwam vier op de tien immigranten uit een van de 26 EU-landen, Van hen hadden er 19 duizend Polen als geboorteland. De immigratie uit Zuid-Europa is in 2011 verder gestegen. Zo kwamen er 3 duizend personen uit Spanje en bijna 3 duizend uit Italië. Dit is twee keer zo veel als in 2007, voor het begin van de economische crisis. De immigratie vanuit Afrika nam in 2011 af, terwijl het aantal immigranten uit Azië licht is toegenomen.
Die landen krijgen daar een vergoeding voor, het is nou ook weer niet zo dat Australie ze gewoon ongevraagd bij hen neerdumpt, hier zijn vantevoren goede afspraken over gemaakt. Beide landen worden er in principe beter van.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:34 schreef lezzer het volgende:
[..]
Zetten ze ze dan gewoon bij de haven in Nieuw Guinea af en zegt NG dan "oh, da's goed, bedankt weer tot volgende week"?
Of hoe gaat dat dan?
Sja, voor de Aboriginals is het al te laat natuurlijk.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee, naar landen in hun omgeving, zoals nieuw Guinea.
En het is geen verschepen, het is gewoon opvangen in afwachting van de procedure, zodat ze in ieder geval niet in de illegaliteit kunnen verdwijnen.
Je weet hoeveel asielzoekers er uitgezet worden he?quote:
Sorry je hebt geljk, het zijn er slechts 160.000quote:
quote:In 2011 bedroeg de immigratie 160 duizend personen
Daar hadden we het dan ook niet over, als je over aboriginals wil ouwehoeren open je daar toch lekker een apart topic over.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:38 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Sja, voor de Aboriginals is het al te laat natuurlijk.
Serieus ?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:39 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je weet hoeveel asielzoekers er uitgezet worden he?
Zelfs bij het afwijzen van de aanvraag blijven ze of hier (en gaan voor het IND kantoor zitten) of ze verdwijnen gewoon de illegaliteit in.
[..]
Sorry je hebt geljk, het zijn er slechts 160.000
[..]
Waarom misgun jij iemand die bijna 20 jaar geleden Irak is ontvlucht, een stabiel leven hier heeft opgebouwd, verblijf in ons (en nu ook 'zijn') land?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 08:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Trouwens, waarom niet in het land waarvan ze gevlucht zijn zelf? Ze gaan er immers ook gewoon op vakantie: Immigrant gelyncht in Athene
Omdat de leugen die altijd vertelt wordt is dat asiel tijdelijk is. Het is zogenaamd een tijdelijke opvang voor mensen die in gevaar zijn en als dat gevaar geweken is zou men teruggaan. Dat is dus je reinste bullshit, het is gewoon 1 vd vele labels waaronder de massaimmigratie plaatsvind en als de permanente verblijfsvergunning binnen is gaat men lekker op vakantie. Het is te debiel voor woorden.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom misgun jij iemand die bijna 20 jaar geleden Irak is ontvlucht, een stabiel leven hier heeft opgebouwd, verblijf in ons (en nu ook 'zijn') land?
Sorry, wie zegt dat ? Dat kan voor bepaalde gevallen gelden, veel vluchtelingen uit voormalig joegoslavie zijn bijvoorbeeld teruggekeerd.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Omdat de leugen die altijd vertelt wordt is dat asiel tijdelijk is.
Het is allemaal afhankelijk van een serie afwegingen. Asiel is mijns inziens tijdelijk tot een bepaald moment. Wanneer jij je hier na tien jaar hebben geworteld is het ronduit belachelijk en misselijk om iemand te dwingen terug te keren naar een Irak of weet ik het wat. Zelfs als de situatie daar weer door kan gaan als veilig.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Omdat de leugen die altijd vertelt wordt is dat asiel tijdelijk is. Het is zogenaamd een tijdelijke opvang voor mensen die in gevaar zijn en als dat gevaar geweken is zou men teruggaan. Dat is dus je reinste bullshit, het is gewoon 1 vd vele labels waaronder de massaimmigratie plaatsvind en als de permanente verblijfsvergunning binnen is gaat men lekker op vakantie. Het is te debiel voor woorden.
Aan de ene kant gaan 'gevluchte' Irakezen gezellig op vakantie naar Irak, aan de andere kant zitten tientallen afgewezen Irakeze 'vluchtelingen' voor het kantoor van de IND te zeiken dat ze ECHT niet naar Irak terugkunnen...
Deze ridiculisatie tast jouw serieuze stuk aan.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:48 schreef KoosVogels het volgende:
En ach, laat die mensen hier blijven. De kans is aanzienlijk dat ze binnen korte tijd de Nederlandse taal beter beheersen dan jij.
Klopt, maar ik weet tegen wie ik het heb.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:50 schreef Murdera het volgende:
[..]
Deze ridiculisatie tast jouw serieuze stuk aan.
Je vindt het niet ridicuul enkel te kijken naar immigratiecijfers om dan vervolgens doodleuk te beweren dat er 160.000 mensen per jaar bij komen in dit landquote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:50 schreef Murdera het volgende:
[..]
Koos is gewoon een beetje vroeg aan de fles vandaag. De kans dat ze over 30 jaar nog steeds geen fatsoenlijk Nederlands spreken is aanzienlijk groter overigens.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:50 schreef Murdera het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En ach, laat die mensen hier blijven. De kans is aanzienlijk dat ze binnen korte tijd de Nederlandse taal beter beheersen dan jij.
Het is natuurlijk wel wat droevig dat iemand die dweept met zijn Nederlanderschap en het liefst de grenzen dicht wil gooien, in z'n post meerdere grammaticale fouten aaneen rijgt.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]Ja hoor knullie wullie.
Ik kan je nog wel hele steden laten zien vol met mensen die het tegendeel bewijzen, maar ja, als je nooit buiten Harderwijk komt zie je niet zo veel he?
Er komen er geen 160.000 bij, er komen er 160.000 BINNEN. En een hoop gaan weer weg, waaronder een hoop echte NLers. Netto resultaat is een verallochtonisering die al decennia bezig is. En dat weet een ieder die in de NLe steden komt. Hell, in de jeugd is de meerderheid op grote schaal allochtoonquote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:51 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Je vindt het niet ridicuul enkel te kijken naar immigratiecijfers om dan vervolgens doodleuk te beweren dat er 160.000 mensen per jaar bij komen in dit landWie denk je dat zo simpel is om daar in te trappen ?
Waar staat die bewering?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:51 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Je vindt het niet ridicuul enkel te kijken naar immigratiecijfers om dan vervolgens doodleuk te beweren dat er 160.000 mensen per jaar bij komen in dit landWie denk je dat zo simpel is om daar in te trappen ?
Ja fijn en als ik jouw zinnen na ga pluizen komen we er ook genoeg tegen. Neemt niet weg dat je inhoudelijk weer geen zak te melden hebt EN je ook nog eens onzin vertelde met die zin, dus ga je 2e fles voor vandaag nou maar open trekken.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel wat droevig dat iemand die dweept met zijn Nederlanderschap en het liefst de grenzen dicht wil gooien, in z'n post meerdere grammaticale fouten aaneen rijgt.
Ik heb net een inhoudelijke reactie gegeven. Jij koos er echter voor om die ene zin eruit te pakken en daarop te reageren.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja fijn en als ik jouw zinnen na ga pluizen komen we er ook genoeg tegen. Neemt niet weg dat je inhoudelijk weer geen zak te melden hebt EN je ook nog eens onzin vertelde met die zin, dus ga je 2e fles voor vandaag nou maar open trekken.
Dat denk ik wel, die worden er namelijk financieel ook beter van, Nederland draait immers nog steeds voor de kosten op, die alleen lager liggen dan bij de opvang in eigen land. Beide partijen hebben er dus voordeel bij. Alleen denk ik wel dat Brussel hier ook nog wat over te zeiken gaat hebben, het zou me verbazen als dat niet het geval zou zijn.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:58 schreef tompsv18 het volgende:
Goed plan. Die asielzoekers zorgen toch alleen maar voor problemen. Denk alleen niet dat Roemenie dit ziet zitten.
Prima Koosje, we zullen die van jou ook wel gaan turven.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb net een inhoudelijke reactie gegeven. Jij koos er echter voor om die ene zin eruit te pakken en daarop te reageren.
Overigens zijn jouw fouten een tikkeltje opzichtiger, maar dat terzijde.
Maar kunnen we de ridiculisatie en taalnazisme achterwege laten? Dat is namelijk altijd het moment dat een discussie overgaat in userbashen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb net een inhoudelijke reactie gegeven. Jij koos er echter voor om die ene zin eruit te pakken en daarop te reageren.
Overigens zijn jouw fouten een tikkeltje opzichtiger, maar dat terzijde.
Veel plezier.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Prima Koosje, we zullen die van jou ook wel gaan turven.
Wat LUL je nou weer? Ik heb met geen woord gerept over 'buitenlanders die gebrekkig Nederlands spreken', ik heb het gehad over dat het belachelijk is dat het zogenaamde tijdelijke asiel in de praktijk gewoon permanent is en men dan gezellig op vakantie gaat erheen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Veel plezier.
Overigens heb ik nog geen reactie gezien op mijn eerdere bericht. Behalve dat je je weer eens zat op te winden over buitenlanders die gebrekkig Nederlands spreken.
Dat kwam daarna. Maar goed, laat ook maar. Terug naar het begin:quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat LUL je nou weer? Ik heb met geen woord gerept over 'buitenlanders die gebrekkig Nederlands spreken', ik heb het gehad over dat het belachelijk is dat het zogenaamde tijdelijke asiel in de praktijk gewoon permanent is en men dan gezellig op vakantie gaat erheen.
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is allemaal afhankelijk van een serie afwegingen. Asiel is mijns inziens tijdelijk tot een bepaald moment. Wanneer jij je hier na tien jaar hebben geworteld is het ronduit belachelijk en misselijk om iemand te dwingen terug te keren naar een Irak of weet ik het wat. Zelfs als de situatie daar weer door kan gaan als veilig.
Wat betreft die Irakezen die zich ophouden bij het IND. Er zal een afweging moeten worden gemaakt door de dienst. Heel simpel.
Dat kwam helemaal niet erna, dat verzin je gewoon zelf. Je kan blijkbaar echt niet lezen he?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat kwam daarna. Maar goed, laat ook maar. Terug naar het begin:
[..]
Lees eest nou eens even het hele topic, dat is allemaal al uitgelegd. Het is een overeenkomst tussen twee landen waar een financiele vergoeding tegenover staat.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:15 schreef Copycat het volgende:
En wat vinden landen als Roemenië hiervan?
Of sturen die de bij hun ongewenste personen dan weer hierheen?
Die gast weet echt van gekkigheid niet meer wat te roepen.
Je kunt toch gewoon aan de grafiek zien dat je onzin praat ?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:57 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Er komen er geen 160.000 bij, er komen er 160.000 BINNEN. En een hoop gaan weer weg, waaronder een hoop echte NLers. Netto resultaat is een verallochtonisering die al decennia bezig is. En dat weet een ieder die in de NLe steden komt. Hell, in de jeugd is de meerderheid op grote schaal allochtoonToppie hoor
![]()
Sorry ?quote:(Niet dat ze dat in Harderwijk of Groningen kunnen zien, maar hun tijd komt ook nog wel).
Het hoeft ook niet per se Roemenie te zijn, het kan elk ander land zijn dat daar wel oren naar heeft.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:20 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Weer eens een onzinvoorstel van Wilders. Ik denk niet dat Roemenie gaat meewerken, omdat Nederland ze buiten Schengen houdt met hun veto. Verder denk ik dat dit voorstel zal afketsen op de Europese regels.
Er zijn niet veel landen die ook dezelfde opvatting hebben als Wilders over dit onderwerp.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:22 schreef Hathor het volgende:
Het hoeft ook niet per se Roemenie te zijn, het kan elk ander land zijn dat daar wel oren naar heeft.
Hongarije om precies te zijn.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:40 schreef Ga.aguyim het volgende:
Owja, zijn vrouw komt toch uit Roemenië of Bulgarije ofzo?
Waarom mag zijn vrouw dan wel in Nederland blijven?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:41 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Hongarije om precies te zijn.
Ik denk niet dat dat een asielzoeker was.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:44 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Waarom mag zijn vrouw dan wel in Nederland blijven?
Ow, maar hij zelf zelf toch een allochtoon?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:45 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ik denk niet dat dat een asielzoeker was.
Het zal je verbazen hoeveel landen ineens welwillend zijn als er geld op tafel komt.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:40 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Er zijn niet veel landen die ook dezelfde opvatting hebben als Wilders over dit onderwerp.
In principe is er ook niks mis mee, het is in veel opzichten zelfs beter. Roemenie heeft sowieso meer ruimte voor opvang, veel meer dan wij.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:52 schreef Jian het volgende:
Maar wat is er nu in de basis echt mis met dit plan? Ik bedoel wanneer beide landen er beter van zouden worden en er ook mee instemmen? Even los van de hysterische concentratiekamp-kretologie e.d. natuurlijk.
Je denkt werkelijk dat het goedkoper zal zijn ? Wat is uberhaupt de gedachte erachter ?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:52 schreef Jian het volgende:
Maar wat is er nu in de basis echt mis met dit plan? Ik bedoel wanneer beide landen er beter van zouden worden en er ook mee instemmen? Even los van de hysterische concentratiekamp-kretologie e.d. natuurlijk.
Wat?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:49 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Ow, maar hij zelf zelf toch een allochtoon?
Ik heb het niet doorgerekend, maar dat is toch het uitgangspunt, of niet?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:54 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Je denkt werkelijk dat het goedkoper zal zijn ? Wat is uberhaupt de gedachte erachter ?
Als het niet goedkoper zou zijn zou het niet eens aan de orde komen, denk je ook niet? Niet vergeten dat je het hier over Nederlanders hebt, die hebben zuinigheid uitgevonden.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:54 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Je denkt werkelijk dat het goedkoper zal zijn ? Wat is uberhaupt de gedachte erachter ?
Geert Wilders is zelf een allochtoon. Zijn moeder komt uit Indonesiëquote:
Leg mij eens uit hoe dit goedkoper gaat zijn, reken het verlies aan werkgelegenheid en het mislopen van inkomsten van toeleveranciers even mee. Ze komen hier binnen, moet verscheept worden naar Roemenie, dat kost ook niets ? Verder zal Roemenie ook geld willen zien.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als het niet goedkoper zou zijn zou het niet eens aan de orde komen, denk je ook niet? Niet vergeten dat je het hier over Nederlanders hebt, die hebben zuinigheid uitgevonden.
Dat heb je allemaal even snel doorgerekend, jij hebt meer exacte gegevens dan wij schijnbaar, deel ze eensquote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:58 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Leg mij eens uit hoe dit goedkoper gaat zijn, reken het verlies aan werkgelegenheid en het mislopen van inkomsten van toeleveranciers even mee. Ze komen hier binnen, moet verscheept worden naar Roemenie, dat kost ook niets ? Verder zal Roemenie ook geld willen zien.
Het is gewoon het zoveelste kortzichtige onuitvoerbare plan van de PVV. En de makkelijk beinvloedbaren vinden het weer geweldig.
Sorry, ik ben geen econoom, maar ik kan me niet voorstellen dat dit uberhaupt gesuggereerd zou worden als het financieel geen win-win situatie zou zijn. Het Australische voorbeeld zal wel genoeg informatie moeten verschaffen hieromtrent.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:58 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Leg mij eens uit hoe dit goedkoper gaat zijn, reken het verlies aan werkgelegenheid en het mislopen van inkomsten van toeleveranciers even mee. Ze komen hier binnen, moet verscheept worden naar Roemenie, dat kost ook niets ? Verder zal Roemenie ook geld willen zien.
Het is gewoon het zoveelste kortzichtige onuitvoerbare plan van de PVV. En de makkelijk beinvloedbaren vinden het weer geweldig.
Waar zijn de doorberekeningen van de PVV ? Dat ik fout kan zitten is 1 ding, van een politieke partij verwacht je dat ze er daadwerkelijk meer over hebben nagedacht dan een gemiddeld gesprek in de kroeg "gewoon in Roemenie opvangen joh !". Hoewel, bij de PVV verwacht ik dat eigenlijk niet als ik eerlijk ben.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:00 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat heb je allemaal even snel doorgerekend, jij hebt meer exacte gegevens dan wij schijnbaar, deel ze eens
We hebben het over de PVV he.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Sorry, ik ben geen econoom, maar ik kan me niet voorstellen dat dit uberhaupt gesuggereerd zou worden als het financieel geen win-win situatie zou zijn.
Die zullen toch ook wel nadenken met money on the brain?quote:
Okee, okee, maar mijn vraag was en is, stel dat beide landen hier beter van worden, ga daar gewoon even vanuit, is het dan in potentie een goed plan?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:03 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Waar zijn de doorberekeningen van de PVV ? Dat ik fout kan zitten is 1 ding, van een politieke partij verwacht je dat ze er daadwerkelijk meer over hebben nagedacht dan een gemiddeld gesprek in de kroeg "gewoon in Roemenie opvangen joh !". Hoewel, bij de PVV verwacht ik dat eigenlijk niet als ik eerlijk ben.
Kan best dat het een allochtoon is, of het is gewoon een autochtoon. Zal wel afhangen wat de wetgeving zegt over mensen die uit Nederlandse ouders geboren zijn in Nederlands-Indië. Verder ook niet interessant.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:56 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Geert Wilders is zelf een allochtoon. Zijn moeder komt uit Indonesië
Persoon die in Nederland woonachtig is en van wie ten minste één ouder in het buitenland is geboren. Wie zelf in het buitenland is geboren, hoort tot de eerste generatie, wie in Nederland is geboren, hoort tot de tweede generatie.
Als je enkel denkt aan de dagelijkse kosten van opvang zou je denken dat je gelijk hebt. Maar daarbovenop komt het geld dat we moeten betalen aan Roemenie, het transport, het verlies aan werkgelegenheid bij zowel mensen die op een AZC werken en toeleveranciers.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:06 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die zullen toch ook wel nadenken met money on the brain?
Ik vind het een onzinnig gesleep met mensen waar je uiteindelijk niets mee opschiet.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:10 schreef Jian het volgende:
[..]
Okee, okee, maar mijn vraag was en is, stel dat beide landen hier beter van worden, ga daar gewoon even vanuit, is het dan in potentie een goed plan?
Och hell, eigenlijk wil ik gewoon even bevestigd zien dat sommigen vinden dat het op voorhand niet deugt omdat de PVV ermee komt
Gelul, zonder exacte cijfers toont jouw redenering helemaal niets aan!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:12 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Alleen al zonder de exacte cijfers toont mijn redenering aan dat het sowieso niet goedkoper zal zijn en hoogst waarschijnlijk zelfs duurder.
Hoeveel goedkoper denk je dat opvang in Roemenie zal zijnquote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:14 schreef Jian het volgende:
[..]
Gelul, zonder exacte cijfers toont jouw redenering helemaal niets aan!
Tsja, het zou wellicht beter zijn geweest als de PVV hier wat beramingen aan zou hebben toegevoegd. Als het meer zou kosten dan nu, zou het in ieder geval geen goed plan zijn, en sowieso weinig kans op bijval vinden, zeker in deze tijd.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:12 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Als je enkel denkt aan de dagelijkse kosten van opvang zou je denken dat je gelijk hebt. Maar daarbovenop komt het geld dat we moeten betalen aan Roemenie, het transport, het verlies aan werkgelegenheid bij zowel mensen die op een AZC werken en toeleveranciers.
Bovendien, wat gaat er gebeuren met de asielzoekers die worden toegelaten ? Die moeten weer terug, hier in de ambtelijke molen. Hoeveel wordt er dan uiteindelijk bespaard ?
Alleen al zonder de exacte cijfers toont mijn redenering aan dat het sowieso niet goedkoper zal zijn en hoogst waarschijnlijk zelfs duurder.
Ja, ik voegde het in mijn eerdere post al toe, ik weet het niet. Maar het gaat me te ver om zonder cijfers even op grond van jouw redeneringen te zeggen, zie je wel het levert niets op het wordt waarschijnlijk zelfs duurder.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:15 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Hoeveel goedkoper denk je dat opvang in Roemenie zal zijn
Het zal ook wel met personele kosten en dergelijke te maken hebben, de salarissen liggen hier toch aanzienlijk hoger dan in Roemenie. De kosten in levensonderhoud ook.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:17 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, ik voegde het in mijn eerdere post al toe, ik weet het niet. Maar het gaat me te ver om zonder cijfers even op grond van jouw redeneringen te zeggen, zie je wel het levert niets op het wordt waarschijnlijk zelfs duurder.
Tja, dat volgt gewoon uit een logische redenatie. De PVV kan kennelijk gewoon wat roeptoeteren en dan is het waar tot het tegendeel bewezen wordt ? Lijkt me de omgekeerde wereld.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:17 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja, ik voegde het in mijn eerdere post al toe, ik weet het niet. Maar het gaat me te ver om zonder cijfers even op grond van jouw redeneringen te zeggen, zie je wel het levert niets op het wordt waarschijnlijk zelfs duurder.
Ja natuurlijk, maar als die hoofdprijs dan alsnog goedkoper uitvalt dan opvang in Nederland, is het natuurlijk snel beklonken. Maar nogmaals...laat die PVV dan eerst maar eens wat cijfers presenteren.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:20 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Tja, dat volgt gewoon uit een logische redenatie. De PVV kan kennelijk gewoon wat roeptoeteren en dan is het waar tot het tegendeel bewezen wordt ? Lijkt me de omgekeerde wereld.
Bovendien zijn die Roemenen ook niet gek, die zouden zeker voor een prikkie zich allerhande problemen op de hals halen. Die vragen gewoon de hoofdprijs hoor.
Logische redenatie naar jouw subjectieve mening! Waarom verzet je je zo tegen het simpele antwoord op mijn eerder gestelde vraag, "Als we ervan uitgaan dat beide landen er financieel beter van worden, is het dan in de basis een goed plan?"quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:20 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Tja, dat volgt gewoon uit een logische redenatie. De PVV kan kennelijk gewoon wat roeptoeteren en dan is het waar tot het tegendeel bewezen wordt ? Lijkt me de omgekeerde wereld.
Bovendien zijn die Roemenen ook niet gek, die zouden zeker voor een prikkie zich allerhande problemen op de hals halen. Die vragen gewoon de hoofdprijs hoor.
In het Australische geval heeft het al aangetoond dat een deel van de asielzoekers dan plotseling geen interresse meer heeft en geen heil ziet in een verblijf in bv nieuw Guinea in afwachting van de afhandeling van de asielprocedure. Je kunt je dan wel afvragen wat voor soort mensen dat zijn dan, als je gevlucht bent lijkt het me nou niet echt logisch dat je in een positie bent om eisen te stellen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:23 schreef Jian het volgende:
[..]
Logische redenatie naar jouw subjectieve mening! Waarom verzet je je zo tegen het simpele antwoord op mijn eerder gestelde vraag, "Als we ervan uitgaan dat beide landen er financieel beter van worden, is het dan in de basis een goed plan?"
Roemenie gaat ook alle asielzoekers opvangen die mogen blijvenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:27 schreef _GdR_ het volgende:
iedereen zit hier allemaal te huilen over geld enzo. lekker boeiend als het 10x duurder is. 10x beter voor ons land is het in iedergeval wel!
Wat als het nou bekend wordt? 'Nederlandse immigranten worden door verwezen naar roemenie'
Denk je dat de profiteurs dan alsnog deze kant opkomen? ik denk het niet.
En als australie het doet waarom zou dit dan een onrealistisch plan zijn? Daar werkt het schijnbaar wel.
Hetzelfde type dat na de ontvangst van het paspoort gezellig op vakantie gaat naar het ontvluchte land.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:28 schreef Hathor het volgende:
[..]
In het Australische geval heeft het al aangetoond dat een deel van de asielzoekers dan plotseling geen interresse meer heeft en geen heil ziet in een verblijf in bv nieuw Guinea in afwachting van de afhandeling van de asielprocedure. Je kunt je dan wel afvragen wat voor soort mensen dat zijn dan, als je gevlucht bent lijkt het me nou niet echt logisch dat je in een positie bent om eisen te stellen.
Een "eiland" is wat neerbuigend voor een continent.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:28 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Roemenie gaat ook alle asielzoekers opvangen die mogen blijven
En Australie is een eiland, Nederland niet. Wat weerhoudt asielzoekers om alsnog naar Nederland te reizen ?
aha, minder asielzoekers dus, zeker ook een factor om rekening mee te houden als het om de kostenberekening gaatquote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:28 schreef Hathor het volgende:
[..]
In het Australische geval heeft het al aangetoond dat een deel van de asielzoekers dan plotseling geen interresse meer heeft en geen heil ziet in een verblijf in bv nieuw Guinea in afwachting van de afhandeling van de asielprocedure. Je kunt je dan wel afvragen wat voor soort mensen dat zijn dan, als je gevlucht bent lijkt het me nou niet echt logisch dat je in een positie bent om eisen te stellen.
Goudzoekers dus, en tsja...die motten we niet.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hetzelfde type dat na de ontvangst van het paspoort gezellig op vakantie gaat naar het ontvluchte land.
Nee, als ze mogen blijven, mogen ze ook naar Nederland natuurlijk!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:28 schreef gnaeus het volgende:
[..]
En Australie is een eiland, Nederland niet. Wat weerhoudt asielzoekers om alsnog naar Nederland te reizen ?
Ik denk juist dat Nederland WEL die kosten voor zijn rekening neemt, alleen liggen die veel lager als bij ons.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:32 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee, als ze mogen blijven, mogen ze ook naar Nederland natuurlijk!
Wat ze tegenhoudt is kost en inwoning, dat krijgen ze namelijk in Nederland niet in afwachting van een beslissing
wat heeft het er mee te maken dat australie een 'eiland' is?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:28 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Vooralsnog is het niets meer dan een proefballonnetje in verkiezingstijd.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:18 schreef Hathor het volgende:
Lees eest nou eens even het hele topic, dat is allemaal al uitgelegd. Het is een overeenkomst tussen twee landen waar een financiele vergoeding tegenover staat.
Neemt niet weg dat het de moeite waard is om eens nader te bekijken.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:35 schreef Copycat het volgende:
[..]
Vooralsnog is het niets meer dan een proefballonnetje in verkiezingstijd.
Verder nog iets zinnigs te melden ?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:35 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
wat heeft het er mee te maken dat australie een 'eiland' is?
Asielzoekers komen graag naar nederland omdat gratis geld enzo. En alles wat je hier doet wordt toch wel gedoogd. en dat weet heel de wereld.
Als je dat kan regelen, waarom niet ? Hoe verder van het gevaar, hoe beter. Bovendien wordt het overgrote deel van vluchtelingen al in de regio opgevangen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:36 schreef raptorix het volgende:
Goed punt, stel je voor je bent in gevaar in laten we zeggen Nigeria, dan is het natuurlijk wel zo logisch om 15.000 kilometer naar Nederland te reizen.
Nee, nee Gnaeus vroeg wat houdt ze tegen om naar Nederland te reizen! Natuurlijk neemt Nederland de kosten in Roemenië voor haar rekening, maar niet als ze stiekem en zonder toestemming naar Nederland komen, terwijl ze in afwachting zijn van een beslissing.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:34 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik denk juist dat Nederland WEL die kosten voor zijn rekening neemt, alleen liggen die veel lager als bij ons.
Hij heeft wel een punt natuurlijk, Nederland staat denk ik toch wat beter op het netvlies van mensen wereldwijd dan pak hem beet een Roemenie, waar de politie en andere overheidsinstanties het niet zo nauw nemen met regeltjes en dergelijke.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:36 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Verder nog iets zinnigs te melden ?
Ja, ik vind het een goed plan van Wilders.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:36 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Verder nog iets zinnigs te melden ?
Je denkt wel heel naieef, om te kunnen vluchten heb je daar meestal 10 jaarsalarissen voor nodig, over het algemeen zijn vluchtelingen niet zo kapitaalkrachtig.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:38 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Als je dat kan regelen, waarom niet ? Hoe verder van het gevaar, hoe beter. Bovendien wordt het overgrote deel van vluchtelingen al in de regio opgevangen.
Bron: de Sentorquote:’PVV beziet asielregels door roze bril’
VluchtelingenWerk Nederland zet grote vraagtekens bij het plan van de PVV om mensen die in Nederland asiel aanvragen, op te vangen in andere landen. Volgens de organisatie is de juridische haalbaarheid twijfelachtig.
Plaatsvervangend directeur Jasper Kuipers liet woensdag in een reactie weten dat Europese richtlijnen aangeven dat een asielzoeker op het grondgebied van de lidstaat waar hij zijn asielverzoek indient, mag blijven en daar in de opvang zijn procedure mag afwachten.
PVV-Tweede Kamerlid Sietse Fritsma "heeft de regels en verdragen met een heel roze bril gelezen als hij constateert dat er niets is dat het plan verhindert”.
Ingewikkeld plan
Los van de juridische aspecten lijkt de PVV volgens VluchtelingenWerk "helemaal te zijn vergeten dat het hier om mannen, vrouwen en kinderen gaat die vaak vreselijke dingen hebben meegemaakt”. "Dan komt de PVV met een ingewikkeld plan om met deze mensen te gaan zeulen naar een land dat volgens deze partij eerder dit jaar nog te corrupt was om toe te treden tot de Schengenzone.”
Kosten en overlast
De partij van Geert Wilders stelt dat de opvangkosten en de overlast van asielzoekers zullen afnemen als zij meteen na aankomst in Nederland op het vliegtuig worden gezet naar bijvoorbeeld Roemenië, waar kosten veel lager liggen. Daar kunnen ze wachten op de uitkomst van de procedure voor een verblijfsvergunning.
Ik ben niet naief, ik weet dat veel vluchtelingen hun hele hebben en houden verkopen voor een reis hier naartoe. Misschien is jouw beeld van de gemiddelde vluchteling wel een beetje vertroebeld.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je denkt wel heel naieef, om te kunnen vluchten heb je daar meestal 10 jaarsalarissen voor nodig, over het algemeen zijn vluchtelingen niet zo kapitaalkrachtig.
Vluchtelingwerk NL kijkt anders ook door een hele naieve bril, wat voor kleurtje het ook mag hebben. Natuurlijk zijn er mensen op de vlucht voor geweld, maar een groot deel komt ook om hele andere redenen.quote:
Hun hele hebben en houden? Hun Ezel? Hun plaggen hut? In plaats van vluchtelingen te helpen kun je veel beter het klimaat in probleemlanden verhelpen, stop eerst eens met het exporteren van wapens naar dat soort landen, drijf eerlijke handel, en zorg voor gratis kennis verspreiding.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:44 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Ik ben niet naief, ik weet dat veel vluchtelingen hun hele hebben en houden verkopen voor een reis hier naartoe. Misschien is jouw beeld van de gemiddelde vluchteling wel een beetje vertroebeld.
En waarom specifiek naar nederland dan?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:44 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Ik ben niet naief, ik weet dat veel vluchtelingen hun hele hebben en houden verkopen voor een reis hier naartoe. Misschien is jouw beeld van de gemiddelde vluchteling wel een beetje vertroebeld.
Dat zeg ik , je beeld van de vluchteling is vertroebeld.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:45 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hun hele hebben en houden? Hun Ezel? Hun plaggen hut? I
Nee hoor, ik ben realist, als ik in zo een land zou wonen zou ik het ook doen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:46 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Dat zeg ik , je beeld van de vluchteling is vertroebeld.
VluchtelingenWerk Nederlandquote:
En dat hebben ze ook netjes gekregen hier, alleen toen het weer veilig was in de Balkan gingen er maar weinig terug.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:46 schreef raptorix het volgende:
Daarnaast vind ik natuurlijk wel dat mensen die echt in nood zijn gewoon asiel moeten krijgen, bijvoorbeeld in het geval van de Joegoslavie oorlog, voorts zou opvang zoveel mogelijk in de regio zelf moeten plaatsvinden.
Ja dat zal het zijn. Het zal vast niets te maken hebben met de sociale voorzieningen hier.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:38 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Hoe verder van het gevaar, hoe beter.
Ja, ook vast wel. Dat kun je toch onmogelijk iemand kwalijk nemen ? Als er hier morgen de pleuris uitbreekt vlucht ik ook niet naar Somalie als er een betere mogelijkheid is. Ook niet naar Duitsland trouwens.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja dat zal het zijn. Het zal vast niets te maken hebben met de sociale voorzieningen hier.
Dus jij zou eerder naar Peru vluchten als naar Duitsland als er tussen bv NL en Belgie een oorlog uitbreekt? Verder van het gevaar toch?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:50 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Ja, ook vast wel. Dat kun je toch onmogelijk iemand kwalijk nemen ? Als er hier morgen de pleuris uitbreekt vlucht ik ook niet naar Somalie als er een betere mogelijkheid is. Ook niet naar Duitsland trouwens.
Waarom niet naar Duitsland? Wat is er mis met onze buren, behalve dat ze beter kunnen voetballen dan ons?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:50 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Ja, ook vast wel. Dat kun je toch onmogelijk iemand kwalijk nemen ? Als er hier morgen de pleuris uitbreekt vlucht ik ook niet naar Somalie als er een betere mogelijkheid is. Ook niet naar Duitsland trouwens.
Hoho...nou niet gaan doorslaan he.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:52 schreef Jian het volgende:
[..]
Waarom niet naar Duitsland? Wat is er mis met onze buren, behalve dat ze beter kunnen voetballen dan ons?
Logisch toch, stel je voor dat die Belgen, Duitsland binnen vallenquote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dus jij zou eerder naar Peru vluchten als naar Duitsland als er tussen bv NL en Belgie een oorlog uitbreekt? Verder van het gevaar toch?
Ik zou geen zin hebben om in een vluchtelingenkamp te moeten zitten als ik een alternatief kan regelen. Jij niet ?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:52 schreef Jian het volgende:
[..]
Waarom niet naar Duitsland? Wat is er mis met onze buren, behalve dat ze beter kunnen voetballen dan ons?
Je bedoelt als je ergens anders gratis geld, onderdak ed kan krijgen, een paspoort van dat land kan regelen en je dan gewoon gezellig weer op vakantie kan gaan?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:54 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Ik zou geen zin hebben om in een vluchtelingenkamp te moeten zitten als ik een alternatief kan regelen. Jij niet ?
De grenzen in Afrika en de conflicten die zich daar afspelen zijn wel wat minder duidelijk dan de grenzen hier he .. Als je daar over een grens vlucht betekent dat niet dat je veilig bent.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:53 schreef Jian het volgende:
[..]
Logisch toch, stel je voor dat die Belgen, Duitsland binnen vallen
Maar het gaat toch puur om veiligheid, als dat gewaarborgd is, is het toch goed?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:54 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Ik zou geen zin hebben om in een vluchtelingenkamp te moeten zitten als ik een alternatief kan regelen. Jij niet ?
Het treurige vind ik een beetje dat je jezelf enorm op de borst klopt maar hoogstwaarschijnlijk zou jij in die situatie precies hetzelfde doen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:55 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je bedoelt als je ergens anders gratis geld, onderdak ed kan krijgen, een paspoort van dat land kan regelen en je dan gewoon gezellig weer op vakantie kan gaan?
Als jij 'geen zin' in een vluchtelingenkamp hebt, dan ben je blijkbaar niet zo ernstig in gevaar.
Hah, dus als je vlucht uit Nigeria, dan moet je niet in Marokko of Egypte zijn, want Nigeria zou die landen wel eens binnen kunnen vallen? ..... wat denk je zelf?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:56 schreef gnaeus het volgende:
[..]
De grenzen in Afrika en de conflicten die zich daar afspelen zijn wel wat minder duidelijk dan de grenzen hier he .. Als je daar over een grens vlucht betekent dat niet dat je veilig bent.
ja , je snapt het helemaal. Complimenten.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:59 schreef Jian het volgende:
[..]
Hah, dus als je vlucht uit Nigeria, dan moet je niet in Marokko of Egypte zijn, want Nigeria zou die landen wel eens binnen kunnen vallen? ..... wat denk je zelf?
Ik snap jou helemaal dat is veel belangrijkerquote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:20 schreef gnaeus het volgende:
[..]
ja , je snapt het helemaal. Complimenten.
beetje triest dat je gelijk lullig ga reageren als je in het ongelijk gesteld wordt.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:20 schreef gnaeus het volgende:
[..]
ja , je snapt het helemaal. Complimenten.
Dat weten noch jij en ik niet, maar dat iemand anders hetzelfde zou doen is toch geen reden om iets maar toe te staan?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:57 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Het treurige vind ik een beetje dat je jezelf enorm op de borst klopt maar hoogstwaarschijnlijk zou jij in die situatie precies hetzelfde doen.
Ja het zijn er slechts 1 of 2 ja. Absoluut...quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:57 schreef Re het volgende:
Altijd effectief om 1-2 exemplarische gevallen compleet uit te lichten en disproportioneel in te zetten in een discussie
Je lijkt het die mensen te verwijten, that's all. Alsof het een minderwaardig soort mensen zijn wier enig doel in het leven is te profiteren van andermans centen. Newsflash : het enige verschil tussen jou en hen is dat jij wel het geluk hebt gehad hier geboren te worden.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:14 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat weten noch jij en ik niet, maar dat iemand anders hetzelfde zou doen is toch geen reden om iets maar toe te staan?![]()
Ja tuurlijk verwijt ik het mensen misbruik te maken van voorzieningen die niet voor hun bedoeld zijn en daarmee dat zelfde systeem uit te hollen (en an passant ook nog eens hele wijken onleefbaar te maken) en daarna gezellig op vakantie naar dat land te gaan.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:17 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Je lijkt het die mensen te verwijten, that's all. Alsof het een minderwaardig soort mensen zijn wier enig doel in het leven is te profiteren van andermans centen. Newsflash : het enige verschil tussen jou en hen is dat jij wel het geluk hebt gehad hier geboren te worden.
dat ik het ooit met je eens zou zijnquote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja tuurlijk verwijt ik het mensen misbruik te maken van voorzieningen die niet voor hun bedoeld zijn en daarmee dat zelfde systeem uit te hollen (en an passant ook nog eens hele wijken onleefbaar te maken) en daarna gezellig op vakantie naar dat land te gaan.![]()
Maar he: leef lekker verder in je naïeve droom dat een ruim sociaal stelsel zoals dat van NL combineerbaar is met open grenzen. Mensen die echt voor hun leven vluchten zijn mi welkom (tijdelijk) in NL, gelukszoekers die hier alleen maar komen om te profiteren NIET.
Hoi Henk, ik ben het met je eens. Het is de schuld van links en van de banken. Die geven al dat geld zomaar gratis weg.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja tuurlijk verwijt ik het mensen misbruik te maken van voorzieningen die niet voor hun bedoeld zijn en daarmee dat zelfde systeem uit te hollen (en an passant ook nog eens hele wijken onleefbaar te maken) en daarna gezellig op vakantie naar dat land te gaan.![]()
Ok Mohammed.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoi Henk, ik ben het met je eens. Het is de schuld van links en van de banken. Die geven al dat geld zomaar gratis weg.
Afghanistan, Somalie en Irak. Zie deze link.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 19:50 schreef Amun90 het volgende:
Waar komen de meeste asielzoekers in Nederland vandaan?
Vergeleken met dit soort landen is Roemenie een paradijs. Het zal waarschijnlijk geen afschrikeffect op hun hebben.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 19:53 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Afghanistan, Somalie en Irak. Zie deze link.
Sociale hangmat, weer een mooie term geleerd vandaagquote:Op woensdag 22 augustus 2012 19:17 schreef Bombshell het volgende:
Prima plan. De doodsbange vluchtelingen ( ze komen immerns na NL omdat ze bang zijn voor oorlog toch ) kunnen heerlijk fijn en veilig in Roemenie gaan zitten. Zitten ze veilig dus daar moeten ze erg blij mee zijn. Nederland geeft de roemenen zo ook nog werkgelegenheid en we betalen ervoor. Twee vliegen in 1 klap.
Of willen de asielzoekers gewoon naar Nederland omdat ze hier heerlijk kunnen profiteren van de sociale hangmat.
Wedje leggen?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 19:58 schreef Amun90 het volgende:
[..]
Vergeleken met dit soort landen is Roemenie een paradijs. Het zal waarschijnlijk geen afschrikeffect op hun hebben.
Het aantal mensen dat in Centraal en Oost-Europa asiel aanvraagt, is de voorbije jaren langzaam maar gestaag gedaald. Voor de weinige mensen die er een vluchtelingenstatus krijgen, is het meestal moeilijk hun leven op de rails te krijgen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:24 schreef gnaeus het volgende:
[..]
We kunnen pamfletten verspreiden met de dreiging dat ze jou eventueel als buurman krijgen.
Dat begrijp ik, logisch nadenken is erg lastig voor jou. Maar het laat duidelijk zien dat het helemaal niet gaat om het redden van het vege leef, maar om een lekkere ontvangst te krijgen en de rest van je gezinnetje uit de staatsruif te laten eten.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:24 schreef gnaeus het volgende:
Ik heb het idee dat je een punt probeert te maken, maar wat dat dan is ontgaat mij een beetje.
Ah, ok.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, logisch nadenken is erg lastig voor jou. Maar het laat duidelijk zien dat het helemaal niet gaat om het redden van het vege leef, maar om een lekkere ontvangst te krijgen en de rest van je gezinnetje uit de staatsruif te laten eten.
Je eerdere post geeft eerder aan dat daar andere factoren aan ten grondslag liggen, maar vooruit, begrijpend lezen blijft een moeilijke opgave.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat begrijp ik, logisch nadenken is erg lastig voor jou. Maar het laat duidelijk zien dat het helemaal niet gaat om het redden van het vege leef, maar om een lekkere ontvangst te krijgen en de rest van je gezinnetje uit de staatsruif te laten eten.
Haalbaarheid 0,0? daar denken ze in Australie toch heel anders over, en als het daar wel kan, kan het hier ook.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 19:39 schreef DroogDok het volgende:
Leuke proefballon, interessante discussie, haalbaarheid 0,0.
We kunnen hier ook kerst in de zomer vieren ? Top.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Haalbaarheid 0,0? daar denken ze in Australie toch heel anders over, en als het daar wel kan, kan het hier ook.
Als je nou helemaal niks zinnigs te melden hebt, blijf dan gewoon weg.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:28 schreef gnaeus het volgende:
[..]
We kunnen hier ook kerst in de zomer vieren ? Top.
Zeggen dat je dingen uit Australië niet 1 op 1 kan kopieren is ook niet zinnig.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:30 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als je nou helemaal niks zinnigs te melden hebt, blijf dan gewoon weg.
Het is tenminste nog ontopic, dat in tegenstelling tot jouw quasi lollige geleuter en je oneline dooddoeners.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:32 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Zeggen dat je dingen uit Australië niet 1 op 1 kan kopieren is ook niet zinnig.
tering wat ben jij een labiel ventje zegquote:Op donderdag 23 augustus 2012 15:28 schreef gnaeus het volgende:
[..]
We kunnen hier ook kerst in de zomer vieren ? Top.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |