abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115836954
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Ja doei.
pi_115836983
Jillian level 3...

Ik weet nog niet wat ik er van moet vinden. Ja, de oefeningen zijn vrij zwaar, maar ik vind ze niet allemaal even fijn. Ik overweeg om weer met level 1 te beginnen en dan alles met Nathalie mee te gaan doen, wederom 10 dagen, en dan weer 10 dagen level 2, zoveel mogelijk met Nathalie mee en dan overweeg ik level 3 nog een keer. Veel knie-oefeningen als je met Anita meedoet en laat mijn linkerknie nou net nog altijd relatief geblesseerd zijn van m'n val van vorig jaar (voel het alleen als ik op m'n knie zit of leun) dus dat is allemaal net niet lekker.
Ja doei.
pi_115837109
6.5 km met moeite. Geen bodybalance en kort rondje, maar alleen lang rondje. Had overal pijntjes, dus 1x 2 minuten gelopen halverwege. Nu even uitzweten, dan douchen en avondeten!

Eindstand:
O: 2 nectarines en bakje overnight oats
L: salade met pompoen, pijnboompitten en tomaat, boterham kip, glas karnemelk
T: bakje optimel yoghurt, handje amandelen
B: 2x20 minuten fietsen
T: banaan met sesampasta (bij gebrek aan pindakaas!)
S: 6,5 km hardlopen in iets minder dan 45 minuten
D: 2 gebakken eieren op brood, met rauwe worteltjes en komkommer met dressing

1800 kcals, tevreden! Vanaf volgende week ga ik echt weer fatsoenlijke avondmaaltijden eten :').
pi_115837446
Ik ben trouwens tegenwoordig best wel blij met mezelf, voor het eerst sinds ik me kan herinneren eigenlijk. :@. Ik zie wel dat het allemaal best wat strakker kan, maar als ik in de spiegel kijk ben ik best wel blij. Niet alleen om m'n figuur, maar ook gewoon m'n haar en huid en kleding en zo. Of klink ik nu arrogant? :+.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_115837643
Hier al een paar dagen geen Jillian -O- deels door de hitte maar nog meer doordat ik na maanden eindelijk weer ongesteld ben en dan is sporten niet echt ideaal.
Donderdag hopelijk weer :)
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:51:49 #6
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_115837733
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 20:45 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben trouwens tegenwoordig best wel blij met mezelf, voor het eerst sinds ik me kan herinneren eigenlijk. :@. Ik zie wel dat het allemaal best wat strakker kan, maar als ik in de spiegel kijk ben ik best wel blij. Niet alleen om m'n figuur, maar ook gewoon m'n haar en huid en kleding en zo. Of klink ik nu arrogant? :+.
, Nee, realistisch.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  Vis een optie? dinsdag 21 augustus 2012 @ 20:52:36 #7
70532 loveli
N
pi_115837768
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 20:51 schreef Tinkepink het volgende:
Nee, realistisch.
^^

Toen je pas meldde dat je samen met baard wat ging afvallen, vroeg ik me af waarom.
crap in = crap out
pi_115838109
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 20:49 schreef Sarabi het volgende:
Hier al een paar dagen geen Jillian -O- deels door de hitte maar nog meer doordat ik na maanden eindelijk weer ongesteld ben en dan is sporten niet echt ideaal.
Na maanden?
pi_115838532
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 20:52 schreef loveli het volgende:

[..]

^^

Toen je pas meldde dat je samen met baard wat ging afvallen, vroeg ik me af waarom.
Nou ja, het kan best wat strakker. Maar ik heb mezelf best lang lelijk gevonden, en dat doe ik niet meer. *O*.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_115838533
Meneer was trouwens jarig op vakantie en dat vieren we met een week of twee. Ik wil een amerikaans thema gaan doen. Met brownies, cheesecake, lemon bars en nachos, chips en groentes met dips, mini hamburgertjes. Iemand nog andere passende hapjes?
  Vis een optie? dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:10:20 #11
70532 loveli
N
pi_115838537
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:00 schreef LieLie het volgende:
Na maanden?
Verandering van anti-conceptie, toch?
crap in = crap out
pi_115838584
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:00 schreef LieLie het volgende:

[..]

Na maanden?
Ik slik altijd de pil door maar door stress had ik niet in de gaten dat het nu wel al erg lang geleden was.
Is verder niet erg maar heb er nu dan wel een paar dagen last van.
pi_115838695
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:11 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik slik altijd de pil door maar door stress had ik niet in de gaten dat het nu wel al erg lang geleden was.
Is verder niet erg maar heb er nu dan wel een paar dagen last van.
Ah, zo.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:14:34 #14
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_115838735
Sod it. Komt niks uit mn handen. Dus wordt early night, wekker eerder en morgen wat langer door. Dit wordt niks meer vanavond.

Tot morgen :W
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Vis een optie? dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:16:05 #15
70532 loveli
N
pi_115838800
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:14 schreef XcUZ_Me het volgende:
Sod it. Komt niks uit mn handen. Dus wordt early night, wekker eerder en morgen wat langer door. Dit wordt niks meer vanavond.

Tot morgen :W
Op de korte termijn: goed bezig ^O^

Lange termijn: wanneer krijg je de rekening?
crap in = crap out
pi_115838838
Jillian begrijp ik nog, maar wie zijn Nathalie en Anita? Doen die weer 2 verschillende niveaus binnen de levels?
pi_115838842
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 20:49 schreef Sarabi het volgende:
Wannneer zou jij door mogen aan level 3? Ben benieuwd wat jij er van vindt.
Ja doei.
pi_115838877
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:16 schreef Laureline het volgende:
Jillian begrijp ik nog, maar wie zijn Nathalie en Anita? Doen die weer 2 verschillende niveaus binnen de levels?
Yup! Dat zijn de immer-lachende-nooit-zwetende dames achter Jillian. Anita doet de 'makkelijke' versie, Nathalie de moeilijke.
Ja doei.
pi_115838925
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:10 schreef LieLie het volgende:
Meneer was trouwens jarig op vakantie en dat vieren we met een week of twee. Ik wil een amerikaans thema gaan doen. Met brownies, cheesecake, lemon bars en nachos, chips en groentes met dips, mini hamburgertjes. Iemand nog andere passende hapjes?
Vriendlief denkt bij amerikaans thema meteen aan epic mealtime!
Wellicht een idee :')

Daglijstje
O: dubbele boterham pindakaas
T: appel
L: dubbele boterham hummus limoenkoriander, dubbele boterham vlees
T: bakje tomaten, halve liter vifit light
T: glas groene ijsthee
D: andijviestamp met spekjes, paar glaasjes rose
T: mininepsolero
T: chocorijstwafel

Carbs I know
pi_115839101
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:18 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Vriendlief denkt bij amerikaans thema meteen aan epic mealtime!
Wellicht een idee :')
Dat youtube-kanaal? Ik kan het op mijn ipad niet zien, maar de titels klinken erg amerikaans :P
pi_115839406
Lijstjestijd:

O: Geroosterde boterham met boter en frambozenjam :9
T: ei
L: salade - gemengde sla, geraspte gele wortel, halve trostomaat, handje walnoten, tonijn en olijfolie/azijn/z&p
T: kwark en amandel
D: kip en 1/2 avocado
T: snickertaart
S: fitness & cardio
T: rijst en kip
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 21:28:52 #22
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_115839440
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:16 schreef loveli het volgende:

[..]

Op de korte termijn: goed bezig ^O^

Lange termijn: wanneer krijg je de rekening?
Geen idee. Maar ik probeer zoveel mogelijk af te krijgen zodat ik met beperkte stress op vakantie rondloop. De weersverwachtingen zijn wel beroerd voor 'ons' gebied -O-.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_115839515
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:16 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Wannneer zou jij door mogen aan level 3? Ben benieuwd wat jij er van vindt.
Morgen eigenlijk maar ik loop nu een paar dagen achter dus waarschijnlijk ergens in het weekend :)
Ik ben ook erg benieuwd....
pi_115839598
DaD, is jullie renuurtje al voorbij? Ze komen hier weer tot rust :P
pi_115839607
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:10 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Nou ja, het kan best wat strakker. Maar ik heb mezelf best lang lelijk gevonden, en dat doe ik niet meer. *O*.
*O*
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')