SPOILER: Motivatie van FOK!kersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Schema'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Diverse linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Apps voor op telefoonsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: 2012 ChallengeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Foto's van Team Fok! tijdens Rotterdam Ekiden 2012Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door motorbloempje op 21-08-2012 22:46:04 ]Ja doei.![]()
Dat moet de TS even doenquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:33 schreef amaranta het volgende:
Waar kan ik de wie loopt waar aanpassen?
En ik hoef niet op cursus, ben een natuurtalent![]()
![]()
Ik geloof dat ik deze week aan mijn intervallen toe ben die ook een paar keer een minuutje in de snelste zone vragen..niet de beste week voor die slakkencursus![]()
![]()
Of moet dat niet gewoon 1600m in 8.45 minuten zijn, ipv min/km. Het staat immers als tempowerk en dan is het dus 2 x (1600 in 5.28 min/km).quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 15:38 schreef mosselmossel het volgende:
Ik snap alleen dit dan nog niet in dat schema.
Afst: 8 km, inc.
Warm; 2x 1600 in 8:45 min/km
w /800 dribbelpauzes; uitlopen
Dat houdt dus in dat ik een stukkie moet warmlopen en dan 2x 1600 meter moet lopen in 8.45min/km en dan ook nog dribbelen tussendoor. Maar dat 8.45 is al zo'n beetje wandeltempo
Lijkt me wel he?Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ew Swets, oppassen ermee!
Ik had er ook last van, toch eens naar de dokter gegaan. Zijn advies was enkel goed opwarmen. Maar zelfs tijden het verhuizen kreeg ik er last van, dus toch de trainingen maar stopgezet.
Nu, een paar weken later, weer begonnen en geen last. *klopt op hout*![]()
Zo dan![]()
Ik ben kletsnat van het zweet ik wilde eerst vanavond gaan lopen maar ben nu al terug.
En wel 3 bekers binnen![]()
http://www.endomondo.com/workouts/hyEZNYOvirU
Wel wat minder dat ze hadden gemaaid langs zo'n beetje de hele route ik heb licht last van hooikoorts.
maar goed het hooikoorts seizoen is bijna voorbij.
Als ik naar mijn tijden kijk zal ik me maar eerst gaan richten op een 5 km wedstrijd de 10 km is nog wat optimistisch..[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]![]()
Welkom terug!quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:59 schreef Niara het volgende:
Ew Swets, oppassen ermee!
Ik had er ook last van, toch eens naar de dokter gegaan. Zijn advies was enkel goed opwarmen. Maar zelfs tijden het verhuizen kreeg ik er last van, dus toch de trainingen maar stopgezet.
Nu, een paar weken later, weer begonnen en geen last. *klopt op hout*
*meeklopt*Zeeuwse mossels kunnen altijd!![]()
Ja klopt, die fout had ik ook in mijn HM schema van runnerswebquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 16:58 schreef mosselmossel het volgende:
[..]
Of moet dat niet gewoon 1600m in 8.45 minuten zijn, ipv min/km. Het staat immers als tempowerk en dan is het dus 2 x (1600 in 5.28 min/km).
Lijkt me wel he?
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Hallo iedereen,
Ben ik hier goed als een beginnende (lees: rent bijna nooit) inspanningsastmatische Fok!ster die graag zou willen hardlopen vanaf volgende week?
Ik ren dus (liever) nooit omdat mijn conditie 0,0 is en dit erg pijn doet bij het ademhalen. Maar ik ben de beroerdste niet: ik doe al jaren graag aan krachttraining in de sportschool en let goed op mijn voeding. Het lijkt me leuk om hiernaast te beginnen met lopen.
Heb al een paar links van de OP voor beginners bekeken, maar zit toch nog met de vraag of dit iets voor mij zal zijn? Ik haat de pijn die ontstaat bij het rennen in mijn borst, dit heb ik vreemd genoeg niet als ik lang genoeg ga roeien/fietsen/cross-trainen.
Hoe was jullie beginnerservaring met hardlopen? Zijn er meer mensen die echt begonnen met een onmogelijke conditie, hoe ging dit? Hebben jullie nog belangrijke tips voor mij?
Alvast bedankt![]()
![]()
Persoonlijk zou ik beginnen met een schema van Start to Run (als je graag zonder muziek loopt) of een schema van Evy (als je graag met muziek loopt) deze zijn juist ontworpen voor mensen met 0,0 conditie en 0,0 loopervaring.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:23 schreef 3Dino het volgende:
Hallo iedereen,
Ben ik hier goed als een beginnende (lees: rent bijna nooit) inspanningsastmatische Fok!ster die graag zou willen hardlopen vanaf volgende week?
Ik ren dus (liever) nooit omdat mijn conditie 0,0 is en dit erg pijn doet bij het ademhalen. Maar ik ben de beroerdste niet: ik doe al jaren graag aan krachttraining in de sportschool en let goed op mijn voeding. Het lijkt me leuk om hiernaast te beginnen met lopen.
Heb al een paar links van de OP voor beginners bekeken, maar zit toch nog met de vraag of dit iets voor mij zal zijn? Ik haat de pijn die ontstaat bij het rennen in mijn borst, dit heb ik vreemd genoeg niet als ik lang genoeg ga roeien/fietsen/cross-trainen.
Hoe was jullie beginnerservaring met hardlopen? Zijn er meer mensen die echt begonnen met een onmogelijke conditie, hoe ging dit? Hebben jullie nog belangrijke tips voor mij?
Alvast bedankt<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>![]()
Die pijn herken ik wel, maar ik moet zeggen dat sinds ik op een rustig tempo (!) begonnen ben aan start to run ik daar nooit (meer) last van heb gehad.![]()
Ik vind sporten zonder muziek wel prettiger. Die eerste 18 minuten van dat Start to Run schema lijken op dit moment wel ontzettend lang..maar gelukkig mag je tussendoor wandelen
![]()
![]()
Welkom Dino! Ik ben ook vorig jaar begonnen met 0,0 conditie, wel heel mijn leven minimaal 4 x in de week paardgereden (maar dat is volgens velen geen sport..) en veel fitness gedaan, maar vorig jaar augustus begonnen met Evy Start to Run. En toen was ik al 45. In 9 weken zou je naar 5 km gaan, heb er iets langer over gedaan want als een les niet lekker ging deed ik die over, dus een week of 13. Was verbaasd hoe snel je conditie opbouwt, zeker al na een week of 3.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:32 schreef 3Dino het volgende:
Ik vind sporten zonder muziek wel prettiger. Die eerste 18 minuten van dat Start to Run schema lijken op dit moment wel ontzettend lang..maar gelukkig mag je tussendoor wandelen
Sindsdien loop ik zelf op eigen muziek en dan steeds tussen 5 en 7 km, ongeveer 2 a 3 keer per week. Het is zo fijn!![]()
Wow, 5 km lijkt nu nog zo onmogelijk! Trouwens, paardrijden mag wel degelijk als sport gezien worden, laatst gelezen dat daar nog zeker wel ontzettend veel verbrande kcal bij komen kijken.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:36 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Welkom Dino! Ik ben ook vorig jaar begonnen met 0,0 conditie, wel heel mijn leven minimaal 4 x in de week paardgereden (maar dat is volgens velen geen sport..) en veel fitness gedaan, maar vorig jaar augustus begonnen met Evy Start to Run. En toen was ik al 45. In 9 weken zou je naar 5 km gaan, heb er iets langer over gedaan want als een les niet lekker ging deed ik die over, dus een week of 13. Was verbaasd hoe snel je conditie opbouwt, zeker al na een week of 3.
Sindsdien loop ik zelf op eigen muziek en dan steeds tussen 5 en 7 km, ongeveer 2 a 3 keer per week. Het is zo fijn!![]()
Inspanningsastmatische meldt..quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:32 schreef 3Dino het volgende:
Door diverse omstandigheden (waarvan ook "geen zin" 1 was) heb ik lange tijden niet gesport.
Vroeger ontzettend veel en actief en op redelijk niveau gezwommen, toen kreeg ik last van inspanningsastma en de domste fout gemaakt die ik kon maken (achteraf gezien)... gestopt met zwemmen.. k vond het saai worden, en astma, stoppen dus..
Daar ging mn conditie van achteruit.. en werd mn astma dus heviger van. Sindsdien dingen geprobeerd om het op peil te krijgen..
Fitness.. gaaap..
Boksen... Damn.. doodgaan voor gevorderden, maar wat ging mn conditie daarvan vooruit..en heey, de trainingen waren hels, maar wel lekker stukgaan, en mn dagelijkse conditie was opeens weer zo goed dat ik verder weinig/geen astma meer gehad. Verhuisd; gestopt met boksen.. (zit te overwegen misschien toch nog n vereniging opzoeken, maar doe het voor de workout, en niet de techniek.,)
nu wat crossfit opgepakt, maar nog niet superactief en merkte dat mn conditie was teruggezakt (= dagelijks leven ook weer meer astma) dus nu gaan hardlopen, opgebouwd met Evy, maar halverwege de lessen gestopt en eigen muziek gepakt.. ik train voor mezelf, voel voor mezelf wel wanneer ik moet gaan wandelen, astma houdt zich namelijk niet aan die 1/2/3/minuten schema's.. Inmiddels loop ik 6a 7 km vrijwel ononderbroken hard.. en in dagelijks leven stukken minder astma (Ok laatst waarschijnlijk n ontsteking waardoor zelfs mn pufje niet hielp (dat is n paniekmoment!) en dus ging hardlopen ook niet, maar verder echt stukken beter..)It starts with a shiver, an itch, a slow boil![]()
Klinkt als een heftige periode. Maar gelukkig gaat het nu beter!quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:47 schreef Koepert het volgende:
[..]
Inspanningsastmatische meldt..
Door diverse omstandigheden (waarvan ook "geen zin" 1 was) heb ik lange tijden niet gesport.
Vroeger ontzettend veel en actief en op redelijk niveau gezwommen, toen kreeg ik last van inspanningsastma en de domste fout gemaakt die ik kon maken (achteraf gezien)... gestopt met zwemmen.. k vond het saai worden, en astma, stoppen dus..
Daar ging mn conditie van achteruit.. en werd mn astma dus heviger van. Sindsdien dingen geprobeerd om het op peil te krijgen..
Fitness.. gaaap..
Boksen... Damn.. doodgaan voor gevorderden, maar wat ging mn conditie daarvan vooruit..en heey, de trainingen waren hels, maar wel lekker stukgaan, en mn dagelijkse conditie was opeens weer zo goed dat ik verder weinig/geen astma meer gehad. Verhuisd; gestopt met boksen.. (zit te overwegen misschien toch nog n vereniging opzoeken, maar doe het voor de workout, en niet de techniek.,)
nu wat crossfit opgepakt, maar nog niet superactief en merkte dat mn conditie was teruggezakt (= dagelijks leven ook weer meer astma) dus nu gaan hardlopen, opgebouwd met Evy, maar halverwege de lessen gestopt en eigen muziek gepakt.. ik train voor mezelf, voel voor mezelf wel wanneer ik moet gaan wandelen, astma houdt zich namelijk niet aan die 1/2/3/minuten schema's.. Inmiddels loop ik 6a 7 km vrijwel ononderbroken hard.. en in dagelijks leven stukken minder astma (Ok laatst waarschijnlijk n ontsteking waardoor zelfs mn pufje niet hielp (dat is n paniekmoment!) en dus ging hardlopen ook niet, maar verder echt stukken beter..)
Ik ben benieuwd hoe inspannend zo'n werkschema voor mij zal zijn. In principe blijf je wat haken met het opbouwen van het aantal minuten als je een paar weken vast blijft zitten in die eerste minuten. Dat moet vast geen probleem zijn en ik zou hopelijk uiteindelijk vooruitgang in mijn conditie moeten zien.![]()
M'n vader is vandaag na een hele tijd te hebben hersteld van een blessure weer een rondje gaan hardlopen. Helemaal pijnvrij! Lijkt me echt leuk om samen hard te lopen
Wel apart dat hij veel eerder is begonnen met hardlopen dan ik maar omdat hij die blessure heeft gehad, ik nu weer veel verder/langer kan hardlopen. Leuk als het een beetje gelijk trekt.![]()
De mensen die hier wat langer zitten kennen me wel.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:25 schreef kwiwi het volgende:
[..]
HoiLoop je ook hard? Of post je altijd mee en zie ik het over het hoofd?
![]()
En dan geld vragen per km in plaats van per uurquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:25 schreef GotC het volgende:
Welkom nieuwe beginners
En slakkencursusMoet ik zeker les geven?
![]()
![]()
Wij zijn de opperslakkenquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:25 schreef GotC het volgende:
Welkom nieuwe beginners
En slakkencursusMoet ik zeker les geven?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
Forum Opties Forumhop: Hop naar: