Ik vond masseren op den duur pijnlijker dan gewoon de wee wegpuffenquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:55 schreef Skoap het volgende:
[..]
Ik! mmm dat douchen is wel een punt ja... naja ik zal er nog eens over nadenken en anders moet mijn man maar gewoon mijn onderrug masseren
Nee, wel een manuele placentaverwijdering en een fluxus. Heb begrepen dat er kans op herhaling is en dat is niet zo handig als er nog een kindje uit moet.quote:
Dat hoor ik 3 september. Ik denk dat het gaat zoals de vorige keer alleen nu gepland.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:56 schreef Troel het volgende:
Ik ben er twee keer bevallen en volgens mij innepin ook twee keer
De eerste keer was natuurlijk best hectisch, ook omdat er een kinderarts paraat moest staan. De tweede keer was super
Maar, hoe het is bij ze als de eerste een keizersnee is geworden, weet ik natuurlijk niet. Voor zover ik weet gaan ze altijd eerst voor natuurlijk, behalve als het medisch gezien niet anders kan
Ga je bij de verloskundigen daar of bij een gyn?
Ik vind dat dus helemaal niet zo jammer en verdrietig eigenlijk. Je wil toch het beste voor je kind? Ik snap wel dat je je instelt op een natuurlijke bevalling, voor sommigen liefst thuis, maar als dat niet gaat, dan zij dat maar zo.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:48 schreef pessie het volgende:
[..]
Of 6 uurtjes. Weet je, ik was helemaal panisch van tevoren (degenen die hier weer met mij zitten weten dat helaas ws nog wel) achteraf gezien is het "gewoon" loslaten en zien wat er van komt. Dat loslaten was een beetje een uitdagingmaar het is goed gekomen. En mocht het toch een drama worden kun je altijd nog naar het ziekenhuis voor pijnbestrijding.
Lily, dat weet ik nogik weet ook nog hoe verdrietig je ervan was en hoe ontzettend absoluut niet de manier van bevallen dat voor jou was.
Ik was bij de vk en ze hebben een zwangere lopen die een kindje in stuit heeft liggen met de navelstreng om de nek, de zwangere had thuis willen bevallen maar het is het veiligst om een ks te doen. Heel jammer en verdrietig, wel fijn dat ze het vantevoren zien en dat ze een plan van aanpak hebben die het beste is voor moeder en kind.
Mag je het thuis proberen? Ga je het proberen? Of mag het niet?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:58 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Ik vind dat dus helemaal niet zo jammer en verdrietig eigenlijk. Je wil toch het beste voor je kind? Ik snap wel dat je je instelt op een natuurlijke bevalling, voor sommigen liefst thuis, maar als dat niet gaat, dan zij dat maar zo.
Ik vind het bijna een beetje egoïstisch om daar dan verdrietig om te zijn. Het gaat verdorie om het belang van je kind.
Dat is mijn persoonlijke mening, en mijn kind ligt op dit moment in stuit, en ik wil ook graag thuis bevallen.
Maar het is toch niet raar (of egoïstisch) om het jammer te vinden als het niet loopt zoals je graag had gewild?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:58 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Ik vind dat dus helemaal niet zo jammer en verdrietig eigenlijk. Je wil toch het beste voor je kind? Ik snap wel dat je je instelt op een natuurlijke bevalling, voor sommigen liefst thuis, maar als dat niet gaat, dan zij dat maar zo.
Ik vind het bijna een beetje egoïstisch om daar dan verdrietig om te zijn. Het gaat verdorie om het belang van je kind.
Dat is mijn persoonlijke mening, en mijn kind ligt op dit moment in stuit, en ik wil ook graag thuis bevallen.
Nou, ik kan het me heel goed voorstellen, uiteraard wil je het beste voor je kind, maar in plaats van thuis een natuurlijke bevalling een bevalling op de operatie tafel lijkt me wel even wennen en ik kan me voorstellen dat daar bepaalde gevoelens bij loskomen. Sowieso mag je na een ks niet meer thuis bevallen vanwege het risico dat het litteken opengaat.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:58 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Dat komt me bekend voor! Is hier overigens wel weer overgegaan, al weken geen last meer van gehad.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:10 schreef Twinkle20 het volgende:
Maar tis meer de buitenkant/heupen die zo godnondejuus zeer gaan doen. En om dat te ontlasten ga ik dan maar op mijn andere heup liggen .. Totdat het daar weer pijn gaat doen. En dan draai ik weer terug. .. En weer terug .. en weer terug.
serieusquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:58 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Heb ik op dit moment nog geen idee van, hangt ervan af of de baby nog gaat draaien (wat ik niet verwacht). Als ie niet draait heb ik me al voorgenomen om een stuitbevalling alleen te overwegen als ze zoveel mogelijk risico's kunnen uitsluiten. In de meeste gevallen gaat dat niet, dan heb ik liever een ks. Jammer? Ja, dat wel. Maar dan heb ik wel een gezond kindje.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Mag je het thuis proberen? Ga je het proberen? Of mag het niet?
Ja, ik ook, hoor. Maar wat wel overeenkomt is, denk ik, de frustratie dat het niet "vanzelf" is gegaan. Ik kijk goed terug op mijn bevalling maar heb er altijd toch een wat knagend faal-gevoel aan overgehouden. Hoe onterecht ook hoor, dat weet ik, maar toch.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:14 schreef Kyara het volgende:
Ik vind het ook best wel een verschil of je alleen medisch wordt en in het ziekenhuis moet bevallen of meteen een keizersnede krijgt wat dan ook meteen gevolgen heeft voor volgende bevallingen en uberhaupt voor de bevalling zelf.
Ja, de kans is meer dan 50% dat je alsnog naar het ziekenhuis moet bij een eerste bevalling, dacht ik. Pas las ik weer ergens dat iemand niet eens een koffertje klaar had gezet omdat het gewoon niet in haar opkwam dat ze naar het ziekenhuis zou moeten. Dat vond ik wel érg naïef.quote:Ook als je thuis begint kan het altijd voorkomen dat je toch naar het ziekenhuis moet. Dat hou je toch ook wel een beetje in je achterhoofd. Hoe jammer het dan ook is.
En draaipoging?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:18 schreef Mangostine het volgende:
[..]
Heb ik op dit moment nog geen idee van, hangt ervan af of de baby nog gaat draaien (wat ik niet verwacht). Als ie niet draait heb ik me al voorgenomen om een stuitbevalling alleen te overwegen als ze zoveel mogelijk risico's kunnen uitsluiten. In de meeste gevallen gaat dat niet, dan heb ik liever een ks. Jammer? Ja, dat wel. Maar dan heb ik wel een gezond kindje.
Een eventuele ks lijkt mij op dit moment echt geen teleurstelling waard, maar ik ben dan ook een n00b op bevallingsgebied.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |