Ik geloof er niet heel hard in, maar denkt toch dat ik die man ga bellen...ze roepen dat het 25% meer kans geeft op 'normale' bevalling.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:48 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Wat zou daaraan niet serieus zijn? Het is net als bij acupuntuur, dat de achterliggende gedachte is, dat bepaalde plekken op je lichaam weer andere punten in het lichaam stimuleren. Zo zou je via deze punten bij je tenen en nog andere punten op het lichaam (voor acupunctuur) de baarmoeder/ placenta kunnen stimuleren wat weer je kind stimuleert om te draaien. Of je erin gelooft is natuurlijk een 2e.
Wat je moet bedenken is dat je een flinke buikwond hebt, en dat je daardoor dus wat moeite kan hebben met zitten. Je kan dan wel liggend voeden of in de rugbyhouding...quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:49 schreef Zolena het volgende:
[..]
Ja mijn verloskundige noemde het ook echt inclusief geven telefoonnummer van zo'n acupuncturist...misschien is de verloskundige ook wel een zweef, maar om eerlijk te zijn zou ik graag gewoon bevallen, en stel nou dat het helpt...
Ze zeggen ook dat borstvoeding moeilijker is na een keizersnede en dat wil ik eigenlijk wel, dus met name die keizersnede zie ik tegenop (ook al hoeft het niet altijd als er een stuitligging is en kan het als je geluk hebt ook nog best gewoon natuurlijk).
ik zou bij een antroposofische verloskundige praktijk gaan werken als ik jou was.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:13 schreef Tinuviel het volgende:
Phaidra, als je zelf thuis moxatherapie wil doen is dat heel makkelijk. Je koopt via internet of bij een acupuncturist de moxastick, lijkt een beetje op een cigaar en daarvan steek je het einde aan, net als bij een cigaar. Datmoet je dan zo'n 10cm van het uiteinde van de kleine teen houden of iemand laten houden en een soort cirkelende bewegingen maken. Sommige acupuncturisten bieden ook Moxatherapie aan met deze sticks of een elektrische moxastaaf.
Ach, je kunt het altijd proberen toch. Het kan allicht geen kwaad.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:50 schreef Zolena het volgende:
[..]
Ik geloof er niet heel hard in, maar denkt toch dat ik die man ga bellen...ze roepen dat het 25% meer kans geeft op 'normale' bevalling.
Nou ik heb de kennis misschien wel maar dat is echt niet waar mijn passie ligt op werkgebied.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:52 schreef Joene het volgende:
[..]
ik zou bij een antroposofische verloskundige praktijk gaan werken als ik jou was.
Als jij je daar goed bij voelt moet je dat gewoon doen natuurlijk...quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:50 schreef Zolena het volgende:
[..]
Ik geloof er niet heel hard in, maar denkt toch dat ik die man ga bellen...ze roepen dat het 25% meer kans geeft op 'normale' bevalling.
Ja das waar.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:52 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ach, je kunt het altijd proberen toch. Het kan allicht geen kwaad.
Ik heb wel eens een sexshow gezien waar ze brandende kaarsen in bepaalde holtes douwden... Staat dat ook op de dvd?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:14 schreef Tinuviel het volgende:
Nou Vicky, moxatherapie kun je dus gewoon ook zelf doen. Vind ik ook niet raar. Het is toch wel eenverschil of je een naald in je lichaam steekt of gewoon een vlam, zwelend iets bij je hebt. Anders zouden aanstekers en lucifers enzo ook niet zomaar verkrijgbaar mogen zijn. Je krijgt bij moxatherapie wel een demonstratie van de acupuncturist of via een dvd.
kunnen we dan de .mkv krijgen kunnen we het op de laptop kijken!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een sexshow gezien waar ze brandende kaarsen in bepaalde holtes douwden... Staat dat ook op de dvd?
Moxa en sex zijn wel 2 verschillende dingen en die moxasticks worden ook niet in holtes gestopt. Het is niet de bedoeling dat je met die moxasticks je lichaam raaktquote:Op woensdag 22 augustus 2012 15:23 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een sexshow gezien waar ze brandende kaarsen in bepaalde holtes douwden... Staat dat ook op de dvd?
Dat aanleggen binnen een uur is heel belangrijk, maar er is totaal geen man over boord als het niet lukt.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:06 schreef kwakz0r het volgende:
hoi! ik meld me even als baby die in stuitligging en met een spoedkeizersnede (narcose ipv de geplande ruggeprik) geboren is. ik heb borstvoeding gehad (probleemloos) en de band met moeder is net zo goed als bij broertje (die daarna met een gewone vaginale bevalling geboren is, wel in zkh).
Let wel, dit was in de jaren tachtig, toen lieten ze moeders gewoon nog urenlang op een zaal liggen zonder haar eigen kind vastgehouden of gezien te hebben, waarna ze me eerst achter een raampje mocht bekijken vanuit bed, en pas weer een paar uur daarna werd ik voor het eerst aangelegd "voor de vorm" waarbij tot grote verbazing van de verpleging is toch echt gewoon dronk en er melk was.
boodschap: mijn mama en ik hebben er qua bonding en bv niet onder geleden. het kan dus gewoon ook zo gaan met ks lieve mama's to be
Ik heb na mijn keizersnede geen enkele moeite gehad met borstvoeden. Zowel qua houding als met het op gang komen niet. Ik kreeg Daan pas na anderhalf uur aangelegd en dat ging gelijk goed. Kwam wel maar met beetjes, maar later op de dag, na regelmatig aanleggen was het goed. Na 4 dagen al weer op geboortegewicht.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wat je moet bedenken is dat je een flinke buikwond hebt, en dat je daardoor dus wat moeite kan hebben met zitten. Je kan dan wel liggend voeden of in de rugbyhouding...
Met het op gang komen van de melk na een keizersnee zijn verschillende verhalen over.
Het zal je pijngrens wel zijn ;-)quote:
*Valt binnen...quote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:14 schreef happyme28 het volgende:
[..]
Ik heb na mijn keizersnede geen enkele moeite gehad met borstvoeden. Zowel qua houding als met het op gang komen niet. Ik kreeg Daan pas na anderhalf uur aangelegd en dat ging gelijk goed. Kwam wel maar met beetjes, maar later op de dag, na regelmatig aanleggen was het goed. Na 4 dagen al weer op geboortegewicht.
Ehrm... bedankt?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:49 schreef freecell het volgende:
Ow,dat durfde ik ook altijd met baby's van anderen.
Bij mijn oudste ging de kraam weg en dacht ik echt: uhm? En nu? Wat als ik hem stuk maak?
ter bemoediging
Jij ziet er ook echt puik uit op die buikfoto's meisquote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:57 schreef Cantare het volgende:
@Coco: ik ben niet "bang" van baby's maar vond het met mijn eigen baby toch zoveel makkelijker en vanzelfsprekender dan met baby's van anderen!
Ter bemoediging
Hier trouwens een kilo of 9 met 39 weken, net als de vorige keer.
Kan beiden.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:12 schreef Fieder het volgende:
Ik trek net mn bh uit, zit ie n beetje aan mn tepels geplakt. Ook wat witte 'korstjes' rond mn tepels. Ben nog niet eens 14 weken?! Kan er nu al wat uitkomen?of ik moet vaker douchen
![]()
oeh! Smeuig!quote:
Ohjee, dat is een heel klein beetje wat mij tegenhoudt om Moeders voor Moeders te doen. Dat ik straks een zalvend tiep op de bank heb zitten. En ik vond de website ook niet echt wervend ofzo. Het doel is wel goed, daar ligt het niet aan. Ik twijfel nog even door..quote:Op woensdag 22 augustus 2012 13:59 schreef LadyBlack het volgende:
Guttegut, ik had een mevrouw van Moeders voor Moeders aan de telefoon.... van een landelijk callcenter oid denk ik. Mènwat een doos... zeverig stemmetje, las duidelijk dr vragen op en was dus niet echt een gesprek aan het voeren.
Nouja, volgens mij hadden ze al 3x gebeld, ben ik er nou eindelijk vanaf. Ik vond die informatrice een tof mens, en ik doe graag mee, maar pffff... deze had ik hier niet aan huis gehoeven
Hier no problem.. had zelfs teveelquote:Op woensdag 22 augustus 2012 18:16 schreef Zolena het volgende:
Wat fijn alle goede verhalen over borstvoeding na keizersnee.ook al hoop ik nog steeds dat ie draait, geen bv kunnen geven was wel de belangrijkste reden dat ik op zag tegen ks.
Meen je dat?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:59 schreef Cocotrimonium het volgende:
Twink, ik zal op iets meer uitkomen. Alleen moest ik eigenlijk sowieso een kilo of 9 eraf voordat ik überhaupt zwanger raakte
Hahahha 'of ik moet vaker douchen'quote:Op woensdag 22 augustus 2012 17:12 schreef Fieder het volgende:
Ik trek net mn bh uit, zit ie n beetje aan mn tepels geplakt. Ook wat witte 'korstjes' rond mn tepels. Ben nog niet eens 14 weken?! Kan er nu al wat uitkomen?of ik moet vaker douchen
![]()
quote:Op woensdag 22 augustus 2012 21:24 schreef Limone het volgende:
Nee, daar heb je ook weer gelijk in. Ik heb het formulier ingevuld.
En? Had je nog tips?
ymmequote:Op woensdag 22 augustus 2012 16:17 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Het zal je pijngrens wel zijn ;-)
(Wie was dat nou... Vorige keer was er iemand die het steeds over een hoge pijngrens had en dat bevallen niet zoveel zou voorstellen ofzo)
Ja hoor, ik zei toen zeker dat bevallen niet veel voorstelde ja...quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:13 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
ymme
trouwens, bij beide kids vaginale bevalling gehad en geen van 2 binnen een uur aamgelegd. Nummer 2 drinkt na 2,5 jaar nog bij me.
Dankje. Kan om 9 uur bellen. Het is voor mij eigenlijk al wel duidelijk zo. Ik wist het ook wel toen het vorige week begon..quote:Op donderdag 23 augustus 2012 08:09 schreef LadyBlack het volgende:
Owwww L0t...wat een stress zo!!
Wanneer kun je bellen? Ik hoop dat je gauw terecht kunt. En ik duim voor je
En toch hoor, eerst die echo zien!quote:Op donderdag 23 augustus 2012 08:15 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Dankje. Kan om 9 uur bellen. Het is voor mij eigenlijk al wel duidelijk zo. Ik wist het ook wel toen het vorige week begon..
JA.. Klopt.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 22:13 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
ymme
trouwens, bij beide kids vaginale bevalling gehad en geen van 2 binnen een uur aamgelegd. Nummer 2 drinkt na 2,5 jaar nog bij me.
Nee nog niet. Ik heb gebeld en kreeg de assistente, heb van haar het 06-nummer van de dienstdoende verloskundige gekregen maar daar krijg ik voicemail dus die zal ik zo nog een keer proberen te bellen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 09:11 schreef Kwisted het volgende:
Lot, wat ergWeet je nu al iets meer, je mocht om 9.00u bellen toch? Je had al zo'n gevoel zei je ja, maar dan nog blijft het super k*t. Heel veel sterkte
Ja maar, heel vroeg kunnen ze nog niets zien... En verder kunnen ze je ook niet iets geven waardoor het opeens wel goed komt. Uiteindelijk zullen er dus gevallen zijn die wel spoed zijn en die dus voor gaan.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 10:02 schreef Logician78 het volgende:
Je zou toch verwachten dat je meteen langs mag komen, vind het belachelijk als ze iemand zo in onzekerheid laten zitten dat vond ik eigenlijk de vorige keer dat je belde al...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |