abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115866946
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:48 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Wat zou daaraan niet serieus zijn? Het is net als bij acupuntuur, dat de achterliggende gedachte is, dat bepaalde plekken op je lichaam weer andere punten in het lichaam stimuleren. Zo zou je via deze punten bij je tenen en nog andere punten op het lichaam (voor acupunctuur) de baarmoeder/ placenta kunnen stimuleren wat weer je kind stimuleert om te draaien. Of je erin gelooft is natuurlijk een 2e.
Ik geloof er niet heel hard in, maar denkt toch dat ik die man ga bellen...ze roepen dat het 25% meer kans geeft op 'normale' bevalling.
pi_115866981
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:49 schreef Zolena het volgende:

[..]

Ja mijn verloskundige noemde het ook echt inclusief geven telefoonnummer van zo'n acupuncturist...misschien is de verloskundige ook wel een zweef, maar om eerlijk te zijn zou ik graag gewoon bevallen, en stel nou dat het helpt...

Ze zeggen ook dat borstvoeding moeilijker is na een keizersnede en dat wil ik eigenlijk wel, dus met name die keizersnede zie ik tegenop (ook al hoeft het niet altijd als er een stuitligging is en kan het als je geluk hebt ook nog best gewoon natuurlijk).
Wat je moet bedenken is dat je een flinke buikwond hebt, en dat je daardoor dus wat moeite kan hebben met zitten. Je kan dan wel liggend voeden of in de rugbyhouding...

Met het op gang komen van de melk na een keizersnee zijn verschillende verhalen over.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_115866984
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:13 schreef Tinuviel het volgende:
Phaidra, als je zelf thuis moxatherapie wil doen is dat heel makkelijk. Je koopt via internet of bij een acupuncturist de moxastick, lijkt een beetje op een cigaar en daarvan steek je het einde aan, net als bij een cigaar. Datmoet je dan zo'n 10cm van het uiteinde van de kleine teen houden of iemand laten houden en een soort cirkelende bewegingen maken. Sommige acupuncturisten bieden ook Moxatherapie aan met deze sticks of een elektrische moxastaaf.
ik zou bij een antroposofische verloskundige praktijk gaan werken als ik jou was. *)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_115867004
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:50 schreef Zolena het volgende:

[..]

Ik geloof er niet heel hard in, maar denkt toch dat ik die man ga bellen...ze roepen dat het 25% meer kans geeft op 'normale' bevalling.
Ach, je kunt het altijd proberen toch. Het kan allicht geen kwaad.
pi_115867040
quote:
6s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:52 schreef Joene het volgende:

[..]

ik zou bij een antroposofische verloskundige praktijk gaan werken als ik jou was. *)
Nou ik heb de kennis misschien wel maar dat is echt niet waar mijn passie ligt op werkgebied.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_115867086
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:50 schreef Zolena het volgende:

[..]

Als jij je daar goed bij voelt moet je dat gewoon doen natuurlijk...

Ik zou er het type niet voor zijn.
pi_115867222
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:52 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Ach, je kunt het altijd proberen toch. Het kan allicht geen kwaad.
Ja das waar.

En borstvoeding ga ik toch gewoon proberen, desnoods in rugbyhouding :') maar lijkt me vervelend als het niet lukt.

Ik vraag me ook af of ik niet ga lopen giebelen als ik daar ben (al was het maar omdat het vast kietelt), maar goed zoals gezegd kan geen kwaad, en die accupuncturist zal vast niet al te beledigd zijn. O-)
pi_115867282
Het zal best wel iunnen helpen maar het lijkt me dat je dat, net als acupunctuur, door iemand met ervaring/opleiding laat doen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_115867750
Nou Vicky, moxatherapie kun je dus gewoon ook zelf doen. Vind ik ook niet raar. Het is toch wel eenverschil of je een naald in je lichaam steekt of gewoon een vlam, zwelend iets bij je hebt. Anders zouden aanstekers en lucifers enzo ook niet zomaar verkrijgbaar mogen zijn. Je krijgt bij moxatherapie wel een demonstratie van de acupuncturist of via een dvd.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115868005
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:14 schreef Tinuviel het volgende:
Nou Vicky, moxatherapie kun je dus gewoon ook zelf doen. Vind ik ook niet raar. Het is toch wel eenverschil of je een naald in je lichaam steekt of gewoon een vlam, zwelend iets bij je hebt. Anders zouden aanstekers en lucifers enzo ook niet zomaar verkrijgbaar mogen zijn. Je krijgt bij moxatherapie wel een demonstratie van de acupuncturist of via een dvd.
Ik heb wel eens een sexshow gezien waar ze brandende kaarsen in bepaalde holtes douwden... Staat dat ook op de dvd?
pi_115868092
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een sexshow gezien waar ze brandende kaarsen in bepaalde holtes douwden... Staat dat ook op de dvd?
kunnen we dan de .mkv krijgen kunnen we het op de laptop kijken!
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_115868670
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:23 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Moxa en sex zijn wel 2 verschillende dingen en die moxasticks worden ook niet in holtes gestopt. Het is niet de bedoeling dat je met die moxasticks je lichaam raakt :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_115868915
Nou zodra tico met brandende stokjes tussen de poten gaat zitten ga ik heel hard lachen :')
pi_115869681
hoi! ik meld me even als baby die in stuitligging en met een spoedkeizersnede (narcose ipv de geplande ruggeprik) geboren is. ik heb borstvoeding gehad (probleemloos) en de band met moeder is net zo goed als bij broertje (die daarna met een gewone vaginale bevalling geboren is, wel in zkh).

Let wel, dit was in de jaren tachtig, toen lieten ze moeders gewoon nog urenlang op een zaal liggen zonder haar eigen kind vastgehouden of gezien te hebben, waarna ze me eerst achter een raampje mocht bekijken vanuit bed, en pas weer een paar uur daarna werd ik voor het eerst aangelegd "voor de vorm" waarbij tot grote verbazing van de verpleging is toch echt gewoon dronk en er melk was.

boodschap: mijn mama en ik hebben er qua bonding en bv niet onder geleden. het kan dus gewoon ook zo gaan met ks lieve mama's to be :*
Kwak
pi_115869794
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:06 schreef kwakz0r het volgende:
hoi! ik meld me even als baby die in stuitligging en met een spoedkeizersnede (narcose ipv de geplande ruggeprik) geboren is. ik heb borstvoeding gehad (probleemloos) en de band met moeder is net zo goed als bij broertje (die daarna met een gewone vaginale bevalling geboren is, wel in zkh).

Let wel, dit was in de jaren tachtig, toen lieten ze moeders gewoon nog urenlang op een zaal liggen zonder haar eigen kind vastgehouden of gezien te hebben, waarna ze me eerst achter een raampje mocht bekijken vanuit bed, en pas weer een paar uur daarna werd ik voor het eerst aangelegd "voor de vorm" waarbij tot grote verbazing van de verpleging is toch echt gewoon dronk en er melk was.

boodschap: mijn mama en ik hebben er qua bonding en bv niet onder geleden. het kan dus gewoon ook zo gaan met ks lieve mama's to be :*
Dat aanleggen binnen een uur is heel belangrijk, maar er is totaal geen man over boord als het niet lukt.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 16:11:26 #216
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_115869887
Dat wilde ik idd ook zeggen. E. was zo misselijk na haar geboorte dat ze dat eerste uur helemaal niet wilde drinken, niet eens wilde proberen. Eenmaal thuis hapte ze bijna in 1x goed aan en heeft ze gedronken. Tot nu toe gaat de bv prima!
pi_115869928
Gezonde kindjes hebben genoeg reserve voor zelfs als het allemaal niet in 1x goed loopt..
pi_115870007
Ik heb bij de derde een geplande keizersnede gehad en het is niet gelukt om Leah binnen dat uur aangelegd te krijgen. Het hechten van de wond duurde al een uur.
Ik schat toch voordat ik eindelijk op de uitslaap lag en ze bij me werd gebracht een uurtje of 2 heeft geduurd.
Wel daarna nog 20 maanden probleemloos gevoed.

Wat Ticootje hierboven al zegt; je buikwond (auw auw auw x 1000) hindert je verschrikkelijk de eerste tijd. De tijd in het ziekenhuis kon ik helemaal niets (moest steeds bellen of ze haar uit haar bedje wilde halen om bij me te leggen want ik voedde op verzoek). Ga maar eens rechtzitten uit ligstand met een buikwond :')
pi_115870018
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:51 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wat je moet bedenken is dat je een flinke buikwond hebt, en dat je daardoor dus wat moeite kan hebben met zitten. Je kan dan wel liggend voeden of in de rugbyhouding...

Met het op gang komen van de melk na een keizersnee zijn verschillende verhalen over.
Ik heb na mijn keizersnede geen enkele moeite gehad met borstvoeden. Zowel qua houding als met het op gang komen niet. Ik kreeg Daan pas na anderhalf uur aangelegd en dat ging gelijk goed. Kwam wel maar met beetjes, maar later op de dag, na regelmatig aanleggen was het goed. Na 4 dagen al weer op geboortegewicht.
pi_115870082
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:14 schreef happyme28 het volgende:
Zowel qua houding .
ik ben een aansteller ;(
pi_115870101
Ik vind het altijd fijn om dan positieve verhalen te lezen! De meeste verhalen zijn overwegend negatief, dat het allemaal problemen zijn, en melk die niet op gang komt, en en en...
pi_115870132
quote:
10s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:16 schreef lily het volgende:

[..]

ik ben een aansteller ;(
Het zal je pijngrens wel zijn ;-)

(Wie was dat nou... Vorige keer was er iemand die het steeds over een hoge pijngrens had en dat bevallen niet zoveel zou voorstellen ofzo)
pi_115870134
Hahaha, ik ging net mijn post aanpassen... ik bedoel dus niet dat alle houdingen pijnloos waren, maar dat ik makkelijk mijn houding kon aanpassen zodat ik geen pijn had. En flink gebruik maakte van die knop en thuis van de Kraam om me te bedienen ;)
pi_115870150
Ik had geen moeite met de houding. Dat ging allemaal best gemakkelijk. Het kwam alleen moeilijk op gang. :)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_115870169
Het was hoe dan ook mijn fijnste borstvoedingsperiode, dat wel :)
uiteindelijk
pi_115870208
Beetje weinig online geweest de laatste dagen/week. Heb ik nog verse babies of verse moeders-to-be of andere spannende dingen gemist?

Morgen ben ik 29 weken zwanger, en volgens mijn weegschaal ben ik nu zo'n 7 kilo aangekomen. Ik vermoed/hoop dat ik rond de 12./13 uit ga komen. Zou wel fijn zijn :)

Gisteren van een vriendin stapel rompertjes gekregen en vandaag smste ze of wij nog een badje+standaard kunnen gebruiken. Nou, graag :D Lief ook O+

Was (gisteren dus) op visite bij haar en ik durf tegenwoordig baby's uit mezelf op te pakken en ben niet meer bang dat ik ze stuk maak *O* :')
pi_115871379
Ow,dat durfde ik ook altijd met baby's van anderen.
Bij mijn oudste ging de kraam weg en dacht ik echt: uhm? En nu? Wat als ik hem stuk maak? :?

ter bemoediging ;)
  woensdag 22 augustus 2012 @ 16:50:25 #228
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_115871400
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:14 schreef happyme28 het volgende:

[..]

Ik heb na mijn keizersnede geen enkele moeite gehad met borstvoeden. Zowel qua houding als met het op gang komen niet. Ik kreeg Daan pas na anderhalf uur aangelegd en dat ging gelijk goed. Kwam wel maar met beetjes, maar later op de dag, na regelmatig aanleggen was het goed. Na 4 dagen al weer op geboortegewicht.
*Valt binnen...

Hier idem dito, geen problemen met bv gehad na de ks.
Ook van de buikwond weinig last ervaren; de dag na de bevalling/operatie liep ik al weer. Maar ik weet van anderen dat ik een van de weinigen ben die zo goed herstelde.

Ik wist overigens pas de dag voor de ks, dat het uberhaupt een ks zou worden. Ik wilde ook een stuitbevalling doen maar Draakje zou te weinig vruchtwater hebben.
Ik vind het nog steeds erg jammer dat ik geen gewone bevalling heb gehad en dat ik nooit geen thuisbevalling zal meemaken.
pi_115871596
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:49 schreef freecell het volgende:
Ow,dat durfde ik ook altijd met baby's van anderen.
Bij mijn oudste ging de kraam weg en dacht ik echt: uhm? En nu? Wat als ik hem stuk maak? :?

ter bemoediging ;)
Ehrm... bedankt?

:D

Ik vind baby's altijd zo klein en tenger en teer en fijn en mini en etc. Had eigenlijk wel verwacht dat je er bij je eigen baby een stuk minder last van zou hebben :+
pi_115871610
Wat mooi die 3d echo's. Wij zijn het ook van plan. Twijfel alleen nog over dvd-opname...

Tico dat zijn geen leuke dromen -O- Er komt binnenkort een programma over tweelingen waarvan 1 donker en 1 licht gekleurd is. (was dat politiek correct genoeg uitgedrukt :7 ) Lijkt me ook wel even schrikken :D

Aaah Coco dat heb ik ook :X of dat je ze laat vallen ofzo.

Over moxa/ acupunctuur; het vervelende is dat je nooit zeker kunt weten of dat nou geholpen heeft of dat het sowieso wel goed was gekomen. Maar ook al zit het misschien tussen je oren; als het werkt vind ik het best! Net als met homeopatische middelen, misschien is het wel nep, maar ik word er wel beter van. Dus slikken die hap :P

Ik heb net t hartje kunnen vinden met de Angelsounds O+ leuk!
pi_115871663
Ahh Coco dus je bent weer heerlijk verwend O+
Ik denk dat we dan ongeveer gelijk op gaan qua gewicht .. Vanmorgen nog op de weegschaal gestaan. Nu met 30 weken + 6 kg en daar kan ik zeker mee leven! :)

Ow ja, en ik blijf met mijn klauwen van de kindjes van mijn vrienden af inderdaad omdat ik bang ben dat ik ze stuk maak :') ... En als ze spugen ofzo dan zit ik zo van ieeeuueww :D .... Hahaha mijn vent moet er altijd wel om lachen .. Die zegt al, ga je dat later zeker ook doen met je eigen kind? :D ... Laten we er maar vanuit gaan dat dat heul iets anders is :D
pi_115871679
@Coco: ik ben niet "bang" van baby's maar vond het met mijn eigen baby toch zoveel makkelijker en vanzelfsprekender dan met baby's van anderen!

Ter bemoediging ;)

Hier trouwens een kilo of 9 met 39 weken, net als de vorige keer. :)
pi_115871738
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:57 schreef Cantare het volgende:
@Coco: ik ben niet "bang" van baby's maar vond het met mijn eigen baby toch zoveel makkelijker en vanzelfsprekender dan met baby's van anderen!

Ter bemoediging ;)

Hier trouwens een kilo of 9 met 39 weken, net als de vorige keer. :)
Jij ziet er ook echt puik uit op die buikfoto's meis :Y ... Ik ga een Cantare/Kwisted doen heb ik me voorgenomen deze zwangerschap :Y)
pi_115871754
Fieder, leuk is dat he? Als je het hartje zelf ineens vindt dan :D O+

Twink, ik zal op iets meer uitkomen. Alleen moest ik eigenlijk sowieso een kilo of 9 eraf voordat ik überhaupt zwanger raakte :+

Cantare: ah, kijk. Op zoiets hoop ik dus ook :Y
pi_115871891
Tnx Twinkle! Moet bij jou ook makkelijk lukken, volgens mij. ;)

Ik ben trouwens wel slank gebleven, maar niet fit, omdat ik door mijn energiepeil (below zero :') ) wel heel weinig bewogen heb... Ik ben niet echt sportief, maar wandelen of fietsen is natuurlijk ook nuttig. Maar goed, weinig meer aan te doen nu.
pi_115872338
Ik trek net mn bh uit, zit ie n beetje aan mn tepels geplakt. Ook wat witte 'korstjes' rond mn tepels. Ben nog niet eens 14 weken?! Kan er nu al wat uitkomen? :? of ik moet vaker douchen :')
  woensdag 22 augustus 2012 @ 17:14:08 #237
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_115872402
*Valt ook binnen. Met op gang komen van de bv ook totaal geen problemen gehad na mijn keizersnee. Zittend voeden ging ook wel (als je de baby maar een beetje tactisch over je buik legt, zodat er niet te veel druk op de wond komt), liggen voeden ging in het begin niet (op de zij liggen deed gewoon teveel pijn, ging erg trekken), rugbyhouding ging prima. Dus een keizersnee hoeft de bv zeker niet te hinderen, hoor.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 17:33:03 #238
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_115873193
Vamp O+

*O* *O*
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_115873248
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:12 schreef Fieder het volgende:
Ik trek net mn bh uit, zit ie n beetje aan mn tepels geplakt. Ook wat witte 'korstjes' rond mn tepels. Ben nog niet eens 14 weken?! Kan er nu al wat uitkomen? :? of ik moet vaker douchen :')
Kan beiden.
pi_115873789
Ik ga voor douchen! :D
pi_115873812
:Y) :9
  woensdag 22 augustus 2012 @ 18:09:20 #242
35189 Troel
scherp en bot
pi_115874430
De beste test is om te gaan douchen en vooral flink ruig met je handdoek langs je tepels te gaan. Als je nog een keer moet douchen vanwege het vrijkomende vocht, weet je dat het niet aan het douchen lag ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_115874592
maar dan moet je wel de zeep goed afspoelen
pi_115874659
Wat fijn alle goede verhalen over borstvoeding na keizersnee. :) ook al hoop ik nog steeds dat ie draait, geen bv kunnen geven was wel de belangrijkste reden dat ik op zag tegen ks.
pi_115874729
Ik heb trouwens geen ks gehad maar ook niet echt aan kunnen leggen binnen een uur. We wilde hem zelf de borst laten zoeken maar toen kwam er een golf bloed uit zonder placenta dus toen moest ik toch eerst naar de ok. Al met al duurde het toen ook een paar uur voordat we geinstalleerd waren.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 18:31:19 #246
171422 LadyBlack
paint it black
pi_115875163
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:32 schreef Poppedein het volgende:
Waar ga je heen Ladyblack?
Naar de Stadspraktijk, ken jij daar mensen? :)
pi_115878819
huuu baby's! Met van die fontanelletjes... *ril Hopelijk trekt die angst nog wel een beetje weg :o
pi_115880267
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:01 schreef rebel-angel het volgende:

[..]

:Y m'n nichtje

oeh! Smeuig!

quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:59 schreef LadyBlack het volgende:
Guttegut, ik had een mevrouw van Moeders voor Moeders aan de telefoon.... van een landelijk callcenter oid denk ik. Mèn :') wat een doos... zeverig stemmetje, las duidelijk dr vragen op en was dus niet echt een gesprek aan het voeren.

Nouja, volgens mij hadden ze al 3x gebeld, ben ik er nou eindelijk vanaf. Ik vond die informatrice een tof mens, en ik doe graag mee, maar pffff... deze had ik hier niet aan huis gehoeven :')
Ohjee, dat is een heel klein beetje wat mij tegenhoudt om Moeders voor Moeders te doen. Dat ik straks een zalvend tiep op de bank heb zitten. En ik vond de website ook niet echt wervend ofzo. Het doel is wel goed, daar ligt het niet aan. Ik twijfel nog even door..
pi_115880431
Oh ja, zo'n MvM belmiep. Die mijn moeder aan de telefoon kreeg en doodleuk vertelde dat ze van MvM was. Toen mijn moeder vertelde dat ze de oppasoma was werd het toch even stil. :')
Gelukkig heeft mijn moeder dit soort dingen niet in de gaten en viel het kwartje pas toen ze het wist.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 21:16:57 #250
171422 LadyBlack
paint it black
pi_115881402
Nouja, zo'n miep heb je dan een halfuurtje thuis, daar zou ik het niet om laten. Zeker niet nu er een tekort is.

Het telefoontje was een soort tevredenheidsonderzoekje. Of ik nog tips had voor meer bekendheid...
pi_115881815
Nee, daar heb je ook weer gelijk in. Ik heb het formulier ingevuld.

En? Had je nog tips?
pi_115882053
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 18:16 schreef Zolena het volgende:
Wat fijn alle goede verhalen over borstvoeding na keizersnee. :) ook al hoop ik nog steeds dat ie draait, geen bv kunnen geven was wel de belangrijkste reden dat ik op zag tegen ks.
Hier no problem.. had zelfs teveel ;)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_115882118
Ik heb vandaag mijn 'miep' aan de telefoon gehad omdat ze helaas verhinderd was. Ze komt nu morgenochtend. Volgens mij is zij juist heel vlot. Gelukkig maar.

Oh en ik wil niet de boeken in als klaagzeur enzo, maar ik ben toch wel een beetje geschrokken van de pijn in mijn been.
Kort samengevat kreeg ik tijdens de vorige zwangerschap rond week 16 een verdoofd en later een scherpe pijn in mijn linkerbovenbeen. Pas na de bevalling kon er eindelijk iemand mij vertellen wat ik had, daarvoor kreeg ik alleen maar vraagtekens. Sindsdien ben ik bij de betreffende osteopaat onder behandeling voor een beknelde zenuw in mijn bekken en had ik nagenoeg geen last meer.
Maar nú! Ik ben blij dat ik morgen weer mag en hem kan vertellen dat ik zwanger ben. Ik kan wel janken van de pijn. En ik ga morgen pas aan week 7 beginnen. Ik hoop zo dat hij me kan helpen!
Vorige keer kon ik niet langer dan een kwartier lopen. Toch best lastig nu met een dreumes erbij.
pi_115882710
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:59 schreef Cocotrimonium het volgende:

Twink, ik zal op iets meer uitkomen. Alleen moest ik eigenlijk sowieso een kilo of 9 eraf voordat ik überhaupt zwanger raakte :+

Meen je dat? :o
En ik vond/vind jou al zo'n slankie :Y) .. Toch niet omdat je 'te dik' was of wel dan? :o .. Want dat ben je echt niet hoor! Vind jou echt altijd mooi op die bollie foto's :)
pi_115882778
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 17:12 schreef Fieder het volgende:
Hahahha 'of ik moet vaker douchen'

Nou meis, ik had het ook met 21 weken en ik dacht WTF?
Vanaf toen dus ook aan de borstcompressen omdat je je kleren anders telkens in de wasmachine kon gooien. Ging er niet zo makkelijk uit met alleen een doekje en wat water. En wat voor doel heeft het helemaal voordat je kleintje er is? :D
  woensdag 22 augustus 2012 @ 21:59:21 #256
171422 LadyBlack
paint it black
pi_115883505
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:24 schreef Limone het volgende:
Nee, daar heb je ook weer gelijk in. Ik heb het formulier ingevuld.

En? Had je nog tips?
:D ^O^

Nou, mond tot mond reclame dus? ;)
Nee, ik denk dat ze best goed bezig zijn, met folders die door gynaecologen en verloskundigen worden uitgedeeld.
pi_115883774
19wk vandaag en meneer heeft de baby kunnen voelen! Wat een verschil met mini daar was dat veel later!
Ook de weegschaal is best aardig vanaf begin getest nu -4,5

Ik zag Mn mooie nichtje voorbij komen,
bijzondere en toffe streepje *G*

Stuitligging, keizersnee borstvoeding verhalen, vocht vasthouden, zere benen en gewrichten :*
  woensdag 22 augustus 2012 @ 22:13:34 #258
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_115884304
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 16:17 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het zal je pijngrens wel zijn ;-)

(Wie was dat nou... Vorige keer was er iemand die het steeds over een hoge pijngrens had en dat bevallen niet zoveel zou voorstellen ofzo)
ymme ;)

trouwens, bij beide kids vaginale bevalling gehad en geen van 2 binnen een uur aamgelegd. Nummer 2 drinkt na 2,5 jaar nog bij me. :)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_115884834
danic, bij mijn tweede had ik ook een zenuwbeklemming zoals jij en die kwam inderdaad al heel vroeg opzetten, ergens rond week 10 bij mij. Een uur na de bevalling was het weg, maar al met al heb ik er dus meer dan een half jaar mee rond 'gelopen'.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_115885467
Ja das waar Mef! En ik weet nog hoeveel last jij ervan had.
Ik heb dit dus al sinds de zwangerschap van Eva en het is daarna helaas dus niet over gegaan.
Ik baal er van dat ik er nu al last van heb en hoop dat het te beperken is.
pi_115885930
danic, ik hoop voor jou dat het te hanteren blijft ja. Bezoekje bekkenfysio nog een idee? Wie weet nog tips ofzo? De beklemming was zo weg toen, maar ik voel de pijn nog wel eens tijdens mijn menstruatie, raar he.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 22 augustus 2012 @ 22:48:13 #262
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_115886484
Gefeliciteerd Vamp! Prachtige baby O+
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 22 augustus 2012 @ 23:06:42 #263
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_115887739
Van harte gefeliciteerd, Vamp!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_115896163
Onze SEO gister was helemaal goed. Wat we gaan krijgen blijft een verassing want dat liet ie mooi niet zien.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_115896165
Nou, het lijkt erop dat het hier dus echt mis is. Ik heb daarnet nog een test gedaan ivm het aanhoudende bruinverlies en hij is al een stuk lichter. Ik zou nu 7 weken zijn dus de streep zou er vanaf moeten knallen, maar dat is dus niet zo. Ik ga straks de verloskundige bellen of ik vandaag langs mag komen, dan heb ik tenminste echt duidelijkheid, al lijkt me dit al behoorlijk duidelijk.

Kut.
pi_115896372
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:13 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

ymme ;)

trouwens, bij beide kids vaginale bevalling gehad en geen van 2 binnen een uur aamgelegd. Nummer 2 drinkt na 2,5 jaar nog bij me. :)
Ja hoor, ik zei toen zeker dat bevallen niet veel voorstelde ja...
Tuurlijk!
pi_115896388
Oh nee L0t, ook al.... Wat naar. Hoop dat je vandaag nog langs mag komen zodat je in elk geval duidelijkheid hebt. Sterkte :*

MeNicole, wat een eigenwijsje O+ Ga je nog een extra echo laten doen of blijft het echt een verassing? In elk geval fijn dat alles goed is want dat is natuurlijk het belangrijkste :*

Danic, klinkt pijnlijk :X Hopelijk kan je osteopaat iets voor je betekenen.

Ik vond de mvm mevrouw die langs is geweest echt super! Ik zal d'r trouwens nog even mailen dat het er 2 zijn. En de zorgverzekering moet ik ook nog bellen.
pi_115896404
MeNicole wat fijn dat het goed was!

Lot ik hoop dat de vk je gerust kan stellen en goed nieuws kan brengen! Sterkte meis.
pi_115896423
Oh nee L0t ;( Ik hoop dat je snel terecht kan.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 08:09:31 #270
171422 LadyBlack
paint it black
pi_115896530
Owwww L0t... ;( wat een stress zo!!

Wanneer kun je bellen? Ik hoop dat je gauw terecht kunt. En ik duim voor je :*
pi_115896578
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 08:09 schreef LadyBlack het volgende:
Owwww L0t... ;( wat een stress zo!!

Wanneer kun je bellen? Ik hoop dat je gauw terecht kunt. En ik duim voor je :*
Dankje. Kan om 9 uur bellen. Het is voor mij eigenlijk al wel duidelijk zo. Ik wist het ook wel toen het vorige week begon..
  donderdag 23 augustus 2012 @ 08:19:40 #272
171422 LadyBlack
paint it black
pi_115896626
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 08:15 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Dankje. Kan om 9 uur bellen. Het is voor mij eigenlijk al wel duidelijk zo. Ik wist het ook wel toen het vorige week begon..
En toch hoor, eerst die echo zien!

Maar ik zou ook denken dat een test nu knalpositief moet zijn... en ik kan me voorstellen dat je het zelf niet meer gelooft. Sterkte zo :*
pi_115896637
quote:
1s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:13 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

ymme ;)

JA.. Klopt.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 08:23:57 #274
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_115896662
Wat ontzettend balen Lot. :*
A grand adventure has begun.
  Moderator donderdag 23 augustus 2012 @ 08:26:21 #275
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_115896685
Momenteel zijn ze onze kinderkamer aan het monteren *O*

En de kinderwagen en al die meuk is ook geleverd 8-)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_115896707
Oh nee Lot, sterkte :*
pi_115896719
Oh lot :*
pi_115896794
L0T :*

Zometeen groeiecho :s) , blijft toch spannend, zeker omdat (8> echt niet mee kon vandaag.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 08:39:13 #279
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_115896798
L0t.. -O- :*

Vamp, wat een schatje O+
3!
pi_115896802
L0t .. Wat klote! Ik hoop stiekem nog op een wondertje maar als ik jou zo hoor ... Succes straks bij de vk!

MeNicole, fijn dat je echo zo goed was!

Ik had ook een hele lieve MVM mevrouw :) .. Maar het kan dus ook heel anders als ik jullie zo hoor :')
pi_115896808
Jammer Ophelia dat je alleen moet gaan. Maar veel succes en plezier voor straks! :)
pi_115896997
Oh nee L0t ik hoop zo voor je dat het wel goed zit, maar ik zou idd ook verwachten dat de streepjes ervan af zouden knallen.
Ik ga alsnog heel erg hard voor je duimen, sterkte.
  donderdag 23 augustus 2012 @ 08:59:19 #283
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115897044
Hier na een vaginale bevalling ook pas na 2,5 uur aangelegd. Kwam gewoon goed. Ik stond eigenlijk niet zo stil bij hoe het zou gaan qua borstvoeding. Ik wilde het van te voren wel doen, maar ik had gewoon niet nagedacht over hoe het beginnen daarmee dan praktisch zou gaan. Opluchting overheerste zo vlak na de bevalling. Het was meer van ohja, mijn baby moet natuurlijk ook eten :P En toen lag ik al lang en breed in mijn eigen ziekenhuiskamertje. Volgens mij moet je er ook niet teveel over nadenken, je weet niet hoe een bevalling verloopt. Het komt niet aan op een paar uur.
pi_115897085
Bij Jen lukte aanleggen ook niet. En ik moest een nachtje blijven, en toen was ze aan het huilen, en toen ging ik op het knopje drukken waarom ze aan het huilen was.. De verpleegster echt zo van, nou misschien wilt ze eten... Had ik niet aan gedacht.. :@
pi_115897228
Lot, wat erg :{ Weet je nu al iets meer, je mocht om 9.00u bellen toch? Je had al zo'n gevoel zei je ja, maar dan nog blijft het super k*t. Heel veel sterkte :*
pi_115897298
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 09:11 schreef Kwisted het volgende:
Lot, wat erg :{ Weet je nu al iets meer, je mocht om 9.00u bellen toch? Je had al zo'n gevoel zei je ja, maar dan nog blijft het super k*t. Heel veel sterkte :*
Nee nog niet. Ik heb gebeld en kreeg de assistente, heb van haar het 06-nummer van de dienstdoende verloskundige gekregen maar daar krijg ik voicemail dus die zal ik zo nog een keer proberen te bellen.
pi_115897392
Lot ;( :*
Life is what happens while you are busy making other plans...
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:21:26 #288
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_115897442
Sterkte L0t.
pi_115897767
Sterkte Lot... ik hoop mee op een klein wondertje :*
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_115897845
Ohh nee L0t.... ;( Ik hoop ook mee op een klein wondertje.... :*
  donderdag 23 augustus 2012 @ 09:44:31 #291
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_115897895
l0t sterkte / succes ;(
W
Z
E
pi_115897904
Nou heb de verloskundige gesproken, ze was heel aardig en meelevend. Zij gaat er ook vanuit dat het niet goed zit maar ik krijg voor de zekerheid nog wel een echo. Ze ging proberen om dit nog voor vandaag in te plannen en anders draagt ze het over aan de gynaecoloog waar ik morgen toch al een afspraak bij heb staan. Ik word straks nog teruggebeld hierover dus.
pi_115898061
Hopelijk dan toch vandaag, want je wilt wel graag weten hoe en wat lijkt me. Ook al ben je bijna zeker dat het niet goed is. Echt mega stom!
pi_115898262
Je zou toch verwachten dat je meteen langs mag komen, vind het belachelijk als ze iemand zo in onzekerheid laten zitten dat vond ik eigenlijk de vorige keer dat je belde al...
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_115898570
Vervelend Lot! Hopelijk is er vanmiddag nog een plekje voor je en anders proberen rustig te blijven tot je afspraak van morgen (makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het).

(Ik moest zelf na flinke bloeding op 10w2d nog vijf dagen afwachten tot de termijnecho...slecht nieuws...weer vier dagen wachten voor afspraak in ziekenhuis en toen nog drie dagen voor echte actie. Er is op zich geen direct gevaar dat spoed vereist; alhoewel het wel goed was geweest in mijn geval als er sneller actie was ondernomen, maar het was niet bij de eerste echo bekend dat het een mola was.)
pi_115898610
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 10:02 schreef Logician78 het volgende:
Je zou toch verwachten dat je meteen langs mag komen, vind het belachelijk als ze iemand zo in onzekerheid laten zitten dat vond ik eigenlijk de vorige keer dat je belde al...
Ja maar, heel vroeg kunnen ze nog niets zien... En verder kunnen ze je ook niet iets geven waardoor het opeens wel goed komt. Uiteindelijk zullen er dus gevallen zijn die wel spoed zijn en die dus voor gaan.
pi_115898618
Hè L0t wat rot dat je zo in onzekerheid zit. Ik hoop dat je vandaag duidelijkheid krijgt en heel veel sterkte :*

MeNicole; fijn dat de SEO goed was!

Gistermiddag de envelopjes binnengekregen dus ben met schrijven begonnen.
O en wat is laxeerspul vies :r
I found myself alone,
Alone above the raging sea
That stole the only boy I loved
And drowned him deep inside of me
pi_115898686
L0t :* Shit zeg.... Sterkte meis! Hopelijk heb je snel duidelijkheid....
pi_115898824
Lot :'( Wat shit.
Wel fijn dat de verloskundige probeert zo snel een echo voor je te plannen.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_115900905
Bedankt voor het meeleven iedereen. Ik ben net gebeld, kan om 12.15 terecht voor een echo.
Ondanks dat ik vrij zeker weet dat het niet goed zit schijt ik toch in m'n broek hiervoor... ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')