Ga je gang... (quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:35 schreef NanKing het volgende:
[..]![]()
.
Ik ga even in een hoekje huilen en mezelf voornemen dat dit het eerste en laatste topic waar ik ooit heb gepost over uitkeringen.
Weet je.. Jij verdraaid de waarheid met je suggestieve TT pas is bedoeld voor mensen die hun financiële zaken niet op orde kunnen houden. Niet voor de mens in de bijstand.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:36 schreef Chahna het volgende:
[..]
Waarheid doet pijnmaar ik begrijp wel de weerstand bij sommige fokkers.
Ach gossie toch, Calimerootje. Weet je wat, ik zit in de bijstand, ik kan 'lekker uitslapen' en af en toe een goedkoop wijntje drinken, zullen we gaan ruilen? Kan jij lekker uitslapen en goedkope shit zuipen bij de vleet, en doe ik mijn best om van 1200 euro rond te komen. Je bent dan wel een paar tientallen jaren ouder hé, met meerdere zware arbeidshandicaps. Maar troost je, die zijn niet te zien aan de buitenkant, dus je zal vast voldoende vuile blikken krijgen als je komt betalen met het door jouw geambieerde pasje.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:51 schreef Chahna het volgende:
[..]
Wel als je verder geen lasten hebt en je lekker kunt uitslapen om vervolgens je goedkope biertje te drinken. Er zijn gezinnen die van 1200 moeten rondkomen en die mensen werken wel, niet eerlijk.
blablabla 'ik heb het zo zwaar' blabla afgunst...blabla 'door jouw geambieerde pasje'quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 12:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Ach gossie toch, Calimerootje. Weet je wat, ik zit in de bijstand, ik kan 'lekker uitslapen' en af en toe een goedkoop wijntje drinken, zullen we gaan ruilen? Kan jij lekker uitslapen en goedkope shit zuipen bij de vleet, en doe ik mijn best om van 1200 euro rond te komen. Je bent dan wel een paar tientallen jaren ouder hé, met meerdere zware arbeidshandicaps. Maar troost je, die zijn niet te zien aan de buitenkant, dus je zal vast voldoende vuile blikken krijgen als je komt betalen met het door jouw geambieerde pasje.
Buddha draait zich om in z'n denkbeeldige graf ..damn zeg.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:18 schreef Chahna het volgende:
[..]
blablabla 'ik heb het zo zwaar' blabla afgunst...blabla 'door jouw geambieerde pasje'
Het is niet mijn idee maar ik ondersteun het. Ga lekker ergens anders slachtoffer spelen.
Ik begrijp dat je het er niet mee eens bent maar om dan direct zo te gaan janken en van je af slaan is nergens voor nodig.
Handig toch zo'n pas? Hoef je ook geen geld meer mee te nemen, of te wachten op wisselgeld etc. Kun je nog beter met je vrije tijd om gaan!
En dan de username hebben welke in het Nederlands vertaald naar genadigquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Buddha draait zich om in z'n denkbeeldige graf ..damn zeg.
Mijn reactie is ook niet heel erg netjes maar waarom moet er continue die slachtofferrol komen? Mensen zitten nu eenmaal in die situatie en dan is het goed dat er alternatieve komen om de geldstroom beheersbaar te krijgen waarna ze later zelf de vruchten van kunnen plukken.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:32 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Buddha draait zich om in z'n denkbeeldige graf ..damn zeg.
En daarmee zie je de vrouw met haar 2 kinderen die rustig achter je staan te wachten bij de kassa over het hoofd, pasje al klaar in de hand.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:34 schreef trampolientje het volgende:
Zodra ik bijv een man bij supermarkt zie die enige tanden uit zijn mond mist,niet al te fris ruikt, een bierpens van hier tot gunter heeft,onder de tattoos zit, iets te populair tegen de kassiere doet,en daarbij 2 treetjes euroshopper of schuttersbier heeft en de nodige euroshopper frituurzaken om vervolgens weg te rijden met een vieze vadsige vrouw achterop een oude aftandse bromfiets die denkt dat een legging leuk staat terwijl de vetrollen over de broek rollen, vieze zweetplekken onder de oksels heeft en een niet nader te noemen merk shaggie in dr mondhoek geplakt heeft dan weet ik al genoeg.Zo n pasje valt niet eens op.Dit soort mensen maakt zichzelf herkenbaar door gedrag.
quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
En daarmee zie je de vrouw met haar 2 kinderen die rustig achter je staan te wachten bij de kassa over het hoofd, pasje al klaar in de hand.
.
Gelukkig, dan hebben we maar heel weinig uitkeringstrekkers in dit land.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:34 schreef trampolientje het volgende:
Zodra ik bijv een man bij supermarkt zie die enige tanden uit zijn mond mist,niet al te fris ruikt, een bierpens van hier tot gunter heeft,onder de tattoos zit, iets te populair tegen de kassiere doet,en daarbij 2 treetjes euroshopper of schuttersbier heeft en de nodige euroshopper frituurzaken om vervolgens weg te rijden met een vieze vadsige vrouw achterop een oude aftandse bromfiets die denkt dat een legging leuk staat terwijl de vetrollen over de broek rollen, vieze zweetplekken onder de oksels heeft en een niet nader te noemen merk shaggie in dr mondhoek geplakt heeft dan weet ik al genoeg.Zo n pasje valt niet eens op.Dit soort mensen maakt zichzelf herkenbaar door gedrag.
Omdat er zat mensen zijn die niet helemaal door zichzelf in zo'n situatie terecht komt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:35 schreef Chahna het volgende:
[..]
Mijn reactie is ook niet heel erg netjes maar waarom moet er continue die slachtofferrol komen? Mensen zitten nu eenmaal in die situatie en dan is het goed dat er alternatieve komen om de geldstroom beheersbaar te krijgen waarna ze later zelf de vruchten van kunnen plukken.
Maar nee, ideeen worden direct afgeschoten omdat het 'stigmatiserend' zou zijn om vervolgens de discussie te draaien naar; 'ik kan er niets aan doen'. Daar gaat het niet over.....
De schuldsanering bepaalt niet waar jij je weekgeld aan uitgeeft. stel je hebt 70 euro weekgeld als jij dat uit wenst te geven aan bier en je kinderen hebben verder niks te eten daar heeft de schuldsanering dus geen zeggenschap over.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Omdat er zat mensen zijn die niet helemaal door zichzelf in zo'n situatie terecht komt.
Sommige mensen zijn ook nou eenmaal slachtoffer.
Maar goed, ik sta niet achter deze vorm als oplossing.
De schuldsanering is vrij streng en beheerd al het geld van de schuldenaar.
Het gaat er dan ook niet om hoe ze er IN zijn gekomen, dit gaat over initiatieven om er juist UIT te komen dmv 'damagecontrol'.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:37 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Omdat er zat mensen zijn die niet helemaal door zichzelf in zo'n situatie terecht komt.
Sommige mensen zijn ook nou eenmaal slachtoffer.
Die damagecontrol is er al Chahna.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:39 schreef Chahna het volgende:
[..]
Het gaat er dan ook niet om hoe ze er IN zijn gekomen, dit gaat over initiatieven om er juist UIT te komen dmv 'damagecontrol'.
Maar je haalt er wel iedere keer de bijstand bij. Heb je enige idee dat vorig jaar de mensen die aanmelding doen bij de schuldsanering? dat is een stijging van 30%. Vaak mensen die met een modale baan lening na lening namen omdat het toch niet slechter kon gaan.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:39 schreef Chahna het volgende:
[..]
Het gaat er dan ook niet om hoe ze er IN zijn gekomen, dit gaat over initiatieven om er juist UIT te komen dmv 'damagecontrol'.
je kunt dan zelf kiezen of die dure bloemkool of een pot wiitte bonen in tomatensaus en een lekker toetjequote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:47 schreef trampolientje het volgende:
En wat is de volgende stap? geen zak diepvriesfriet mogen kopen want dat is ongezond maar wel toestemming krijgen voor bloemkool van 3 euro die eigenlijk voor jou budget onbetaalbar is?
Eindelijk! Iemand die het ziet!Het bericht gaat helemaal niet over mensen met een bijstandsuitkering. Heb ik nog maar tig keer geprobeerd duidelijk te maken (zelfs de TT nog iets gewijzigd)quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:42 schreef Sneezeechu het volgende:
[..]
Maar je haalt er wel iedere keer de bijstand bij. Heb je enige idee dat vorig jaar de mensen die aanmelding doen bij de schuldsanering? dat is een stijging van 30%. Vaak mensen die met een modale baan lening na lening namen omdat het toch niet slechter kon gaan.
Nee, maar ze knallen met O&N wel voor 600 euro de lucht in (want dit schijnt voor sommigen een of ander God given right te zijn) om vervolgens hun zorgverzekering of schulden niet te betalen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 11:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En gaan zes keer per jaar op vakantie, wonen in een villa en zuipen elke dag een stuk in de reet in de kroeg, nietwaar?
ach , straks mag er niet eens meer vuurwerk afgestoken worden als het aan bepaalde politieke partijen ligt.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, maar ze knallen met O&N wel voor 600 euro de lucht in (want dit schijnt voor sommigen een of ander God given right te zijn) om vervolgens hun zorgverzekering of schulden niet te betalen.
Ben ik helemaal met je eens hoor. We zitten alleen nu al op pagina twee en eindelijk kan de discussie beginnen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:14 schreef trampolientje het volgende:
dan nog, paddy, klopt het niet dat ander bepaalt wat jij van je weekgeld halen mag.En hoe wil je dat gaan controleren?
jantje mag wel drank halen, pietje niet, klaas mag er niet van gokken en karel weer wel
want stel je nou voor ik heb zo n pas omdat ik een minimum inkomen en schulden heb maar geld wegleg om eens per 3 weken een lekker flesje wijn van te kopen , ik noem maar wat, dan moet dat toch mijn keuze zijn?
Zal vast iemand zijn die je kent en een grote bedelaar want krijgt het voor elkaar 600 euro....(was in je vorige post nog 500 euro trouwens ...ahum..) de lucht in te knallen. Normaal gesproken doet iemand dat niet.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:18 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, maar ze knallen met O&N wel voor 600 euro de lucht in (want dit schijnt voor sommigen een of ander God given right te zijn) om vervolgens hun zorgverzekering of schulden niet te betalen.
Gaat het ook niet over dat weten we. Maar punt is dat ik gewoon heel veel modale inkomens gezinnen nu in de problemen zie komen omdat een paar jaar terug van alles nog mogelijk was en van sparen had immers niemand zin in.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:12 schreef paddy het volgende:
[..]
Eindelijk! Iemand die het ziet!Het bericht gaat helemaal niet over mensen met een bijstandsuitkering. Heb ik nog maar tig keer geprobeerd duidelijk te maken (zelfs de TT nog iets gewijzigd)
Ik zou alleen nog wel willen weten of ze ook mensen bedoelen die rood staan, of een lening hebben, want er staat ook "voor mensen die dreigen in de geldproblemen te raken"
Jij bent zeker van de werkverschaffing, wie gaan al die maatschappelijk werkers cq buddies betalen en hoeveel.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:25 schreef trampolientje het volgende:
Ik zou meer pleiten voor buddyprojecten via maatschappelijk werk.
er word in kaart gebracht wat iemands persoonlijke situatie is daar word een buddy aan gekoppeld al dan niet vrijwillig(komen al die niet willen werkende soostrekkers ook aan de beurt)
Ga dan samen shoppen, zonder buddy kan er niet geshopt worden bijv.maarja die ideeen zijn ook een utopie denk ik.
zoals je kunt lezen ben ik fan van vrijwiliggerswerk, die buddys kunnen dat vrijwillig doen, beetje teruggeven aan je samenleving maar blijkbaar is vrijwilligerswerk een vloek tegenwoordig want voor wat hoort wat is de mentaliteit.En wie weet kan jij je financiele buddy wel andere zaken bij brengen waar hij of zij minder goed in is?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:28 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Jij bent zeker van de werkverschaffing, wie gaan al die maatschappelijk werkers cq buddies betalen en hoeveel.
Zo.n dikbetaalde buddy kan meer van mij leren dan ik van hem/haar.
Jij begint toch te janken dat het niet eerlijk is! Jij hebt het het over 'lekker uitslapen' etc, dus blijkbaar ben jij afgunstig. En als ik een ruil voorstel blijkt dat jij niet in mijn schoenen wil staan. Sterker nog, je wil je blijkbaar nog niet eens voorstellen hoe dat zou zijn, jij begint meteen te blèren over 'slachtofferrol'. Ik ben over het algemeen iemand van 'wat jij niet wil dat jou geschiedt etc', maar bij sommige mensen zou ik toch wensen dat zij zelf eens ondervinden wat ze een ander toewensen/willen laten ondergaan.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 13:18 schreef Chahna het volgende:
[..]
blablabla 'ik heb het zo zwaar' blabla afgunst...blabla 'door jouw geambieerde pasje'
Het is niet mijn idee maar ik ondersteun het. Ga lekker ergens anders slachtoffer spelen.
Ik begrijp dat je het er niet mee eens bent maar om dan direct zo te gaan janken en van je af slaan is nergens voor nodig.
En, ben je nou trots op jezelf, vindt je dat laatste zinnetje wel goed gevonden? Leuk hé, iemand die figuurlijk toch al op de grond ligt nog een trap nageven, gewoon omdat het kan.quote:Handig toch zo'n pas? Hoef je ook geen geld meer mee te nemen, of te wachten op wisselgeld etc. Kun je nog beter met je vrije tijd om gaan!
Waarom kan je zonder buddy niet shoppen?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:25 schreef trampolientje het volgende:
Ga dan samen shoppen, zonder buddy kan er niet geshopt worden bijv.maarja die ideeen zijn ook een utopie denk ik.
Omdat een buddy je wellicht kan helpen om niet aan bepaalde verleidingen toe te geven?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 14:50 schreef Specularium het volgende:
[..]
Waarom kan je zonder buddy niet shoppen?
Het zou een uitkomst zijn voor iedereen met dat soort ziekelijk koopgedrag .. en daar is het dan ook voor bedoeld.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:06 schreef Mylene het volgende:
Dat zou wel een uitkomst zijn voor mijn buurvrouw met uitkering. Die had een maandelijkse minikrediet bij Ferratum. De laatste twee jaar ''leende'' ze daar maandelijks, zo vertelde ze, 500 euro. Ze moest dan wel binnen drie weken 625 euro terug betalen. Zonder blikken of blozen zei ze ook nog dat ze het geld gebruikte om de Wehkamp en Otto af te betalen, waar ze bij beide voor 3000 euro had besteld. Verder gaat ze ook nog drie keer in de week naar de bingo. Haar oudste kind moet dan op haar broertje en zusje passen.
Nou zolang je het je kunt veroorloven mag je natuurlijk kopen wat je wilt....... een ziekelijk koopgedrag is pas erg als je het geld er niet voor hebt. (Al zal de echtgenoot van zo'n vrouw er waarschijnlijk anders over denken )quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 17:15 schreef moussie het volgende:
[..]
Het zou een uitkomst zijn voor iedereen met dat soort ziekelijk koopgedrag .. en daar is het dan ook voor bedoeld.
Vandaar dus ook die clausule van 'groot risico op geldproblemen', met dat soort koopgedrag kan je erop wachten natuurlijk, al heeft de echtgenoot/partner van zo'n persoon dat natuurlijk al tijden eerder in de gaten. Leuk overigens dat je het meteen over 'zo'n vrouw' hebt, je hebt wel vaker last van stereotypering?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:30 schreef Chahna het volgende:
[..]
Nou zolang je het je kunt veroorloven mag je natuurlijk kopen wat je wilt....... een ziekelijk koopgedrag is pas erg als je het geld er niet voor hebt. (Al zal de echtgenoot van zo'n vrouw er waarschijnlijk anders over denken )
Ben je altijd zo kribbig of kun je soms ook nog lachen? Het was een grapje.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 19:47 schreef moussie het volgende:
[..]
Vandaar dus ook die clausule van 'groot risico op geldproblemen', met dat soort koopgedrag kan je erop wachten natuurlijk, al heeft de echtgenoot/partner van zo'n persoon dat natuurlijk al tijden eerder in de gaten. Leuk overigens dat je het meteen over 'zo'n vrouw' hebt, je hebt wel vaker last van stereotypering?
en dat gaat niet alleen over geld maar over heel veel dingen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 23:52 schreef PKRChamp het volgende:
Het einde van contant geld is echt in zicht zie ik en het erge is dat de meesten hier ook voorstander van zijn.
Zijn we als samenleving al zo diep gezakt dat we een ander niet eens meer gunnen om zijn centen naar eigen inzicht kan besteden?
Wat voor waanzinnig voordeel heeft zo`n pas dan wel niet dat het de inperking van vrijheid niet meer belangerijk maakt?
Zijn de meeste Fokkers echt zo machtswellustig dat ze graag voor een ander bepalen hoe die zijn centen besteed ook al krijgt hij het van de overheid?
Wat voor een dieptrieste tijd leef ik dat men niet eens zelf mag beslissen wat je met je geld doet.
Klopt, de afgunst wordt steeds groter. Reden daarvoor is , dat de kosten stijgen bij de 'gemiddelde particulier', hij/zij steeds minder overhoudt om te besteden en die mensen anderen zien 'profiteren' van de geboden sociale maatregelen.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 09:28 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
en dat gaat niet alleen over geld maar over heel veel dingen.
Als ik commentaren lees zoals de jouwe vergaat mij het lachen. Eerst niet goed lezen maar creatief aan de slag met de inhoud van het artikel in de OP, van mensen met geldproblemen worden uitkeringsgerechtigden gemaakt, om daarna deze gehele groep op basis van stereotypering aan zo'n betaalpas te helpen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 22:17 schreef Chahna het volgende:
[..]
Ben je altijd zo kribbig of kun je soms ook nog lachen? Het was een grapje.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |