En dan wel GRATIS parkeren, anders gaat het bij voorbaat al mislukken...quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik zou heel graag de grote "malls" zien, die ze in heel veel landen hebben. VS, Australie, maar ook Frankrijk en deels in Belgie: gewoon een drukke doorgaande weg buiten de stad, met daarlangs grote winkels met grote parkeerplaatsen. Lijkt me ideaal!
gratis parkeren in Nederland¿quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:42 schreef tcr het volgende:
[..]
En dan wel GRATIS parkeren, anders gaat het bij voorbaat al mislukken...
gezellig met het hele gezin op zaterdagmiddag naar de mega-marktquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:41 schreef Q. het volgende:
Ik heb trouwens liever 5 kleinere supermarkten dichter bij elkaar dan één mega-markt verder weg. Ik woon dan ook in een stad en heb geen auto. Lijkt me echt killing voor de leefbaarheid van de steden.
Het maakt juist dat de historische binnensteden in Nederland weer een woonfunctie kunnen krijgen. De meeste binnensteden in NL verschralen juist omdat er steeds minder mensen wonen omdat winkels liever een paar vierkante meter extra in de winkel hebben dan een trap naar bovenquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:40 schreef Q. het volgende:
Alsjeblieft niet, zulke ketens slopen de binnensteden, kijk maar in de USA, nergens is daar meer een leefbaar centrum over.
Wonen zonder voorzieningen, nee, dat is aantrekkelijk. Het zorgt er alleen maar voor dat de leegstand in de binnensteden nog verder toeneemt en ze onleefbaar worden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het maakt juist dat de historische binnensteden in Nederland weer een woonfunctie kunnen krijgen.
leuk die woonfunctie, worden de laatste actieve functies in een binnenstad (vermaak zou nog over kunnen blijven) ook weggejaagd omdat de bejaarden die in de binnenstad komen te wonen dat niet trekken vanwege alle herrie en overlast...quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het maakt juist dat de historische binnensteden in Nederland weer een woonfunctie kunnen krijgen. De meeste binnensteden in NL verschralen juist omdat er steeds minder mensen wonen omdat winkels liever een paar vierkante meter extra in de winkel hebben dan een trap naar boven
Binnensteden in NL gaan sowieso de winkels verliezen omdat mensen op internet inkopen. Dit maakt plaats voor horeca, bewoning en een ander aanbod.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:50 schreef Q. het volgende:
[..]
Wonen zonder voorzieningen, nee, dat is aantrekkelijk. Het zorgt er alleen maar voor dat de leegstand in de binnensteden nog verder toeneemt en ze onleefbaar worden.
De tijden veranderen. Geen enkele reden voor de overheid hier nog te reguleren.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
leuk die woonfunctie, worden de laatste actieve functies in een binnenstad (vermaak zou nog over kunnen blijven) ook weggejaagd omdat de bejaarden die in de binnenstad komen te wonen dat niet trekken vanwege alle herrie en overlast...
De komst van hypermarkten gaat sowieso ten koste van bestaande supermarkten/winkels in wijken, buurten en binnensteden. Nogmaals, kijk maar naar wat Walmart heeft gedaan met de oude Main Streets in de USA.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:52 schreef kwiwi het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het juist lekker vind om naar de supermarkt te kunnen lopen/fietsen, en dat er meerdere bij elkaar in de buurt zitten. Een grote hypermarkt buiten de stad zou ik leuk vinden, maar niet als vervanging van de winkels in de binnensteden.
Het zorgen voor een leefbare stad is geen overheidstaak?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De tijden veranderen. Geen enkele reden voor de overheid hier nog te reguleren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |