Ligt er misschien aan wat je koopt..quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:23 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Mijn ervaring met franse supermarkten is dat altijd duurder is eigenlijk. Niet veel, maar wel duurder.
Dagelijkse boodschappen heb ik het over, koffie,thee melk brood beleg, groente, fruit en andere kookartikelen etc.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:35 schreef LoganMCV het volgende:
[..]
Ligt er misschien aan wat je koopt..
Het is wel heel degelijk een argument. Dat effect is uitvoering beschreven en gedocumenteerd in de vakliteratuur over dit onderwerp. Dat je dat niet goed uitkomt is leuk voor jou maar doet aan het argument niets af.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je binnensteden mening is geen argument, een mening. Van grotere bedreigingen voor de binnensteden wil je geen weet hebben.
Twee weken terug in Belgie regelmatig bij een Carrefour geweest en daar was het gemiddeld genomen gewoon flink duurder dan hier. Maar dat waren geen echte hypermarkten.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:38 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Dagelijkse boodschappen heb ik het over, koffie,thee melk brood beleg, groente, fruit en andere kookartikelen etc.
Of een fiets bij de Carrefour goedkoper is weet ik niet.
Carrefour komt ook in kleinere vormen voor inderdaad, maar ik geloof niet dat er een gigantisch prijsverschil zit tussen deze en de hypermarkten.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:42 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Twee weken terug in Belgie regelmatig bij een Carrefour geweest en daar was het gemiddeld genomen gewoon flink duurder dan hier. Maar dat waren geen echte hypermarkten.
Kan ook dat België weer duurder is dan Frankrijk.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:43 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Carrefour komt ook in kleinere vormen voor inderdaad, maar ik geloof niet dat er een gigantisch prijsverschil zit tussen deze en de hypermarkten.
Dat kan, maar bedoelde eigenlijk tussen de kleine Carrefours en de hypermarkt versies. In Frankrijk (en in België ook denk ik) heb je beide vormen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:44 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Kan ook dat België weer duurder is dan Frankrijk.
Ik bedoel artikelen als wijn, zuivel, vers of voorverpakte groente, vers of voorverpakt fruit, koffiebonen, gemalen koffie of instant koffie. Olijfolie, zonnebloemolie of boter om te braden. Aardappelen in schil, geschild, krieltjes..quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:38 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Dagelijkse boodschappen heb ik het over, koffie,thee melk brood beleg, groente, fruit en andere kookartikelen etc.
Of een fiets bij de Carrefour goedkoper is weet ik niet.
Een aantal daarvan zal goedkoper zijn. Het merendeel helaas niet vrees ik voor je.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:55 schreef LoganMCV het volgende:
[..]
Ik bedoel artikelen als wijn, zuivel, vers of voorverpakte groente, vers of voorverpakt fruit, koffiebonen, gemalen koffie of instant koffie. Olijfolie, zonnebloemolie of boter om te braden. Aardappelen in schil, geschild, krieltjes..
het ligt er aan wat je koopt
Ja, dat zeg ik toch ook? We gaan het hier toch niet over 1 artikel hebben. Ik kom al lang in Frankrijk, ook voor langere perioden en mijn ervaring is dus dat de meeste boodschappen of ongeveer gelijk of duurder zijn. En ja, er zullen ongetwijfeld ook goedkopere producten bij zitten.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:55 schreef LoganMCV het volgende:
[..]
Ik bedoel artikelen als wijn, zuivel, vers of voorverpakte groente, vers of voorverpakt fruit, koffiebonen, gemalen koffie of instant koffie. Olijfolie, zonnebloemolie of boter om te braden. Aardappelen in schil, geschild, krieltjes..
het ligt er aan wat je koopt
Dus voor alle binnenstadsbewoners die graag naar een nette schone winkel met goede producten gaan en waar het personeel vriendelijk en beleefd is met aandacht voor hun klanten en die je niet proberen te naaien, er is weer een alternatief voor de AH.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:30 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Ja het kleinere deel op de begane grond van de V&D, het kantoorboekhandeldeel, dat is nu een Aldi.
Je bent bijzonder selectief met wat je wilt reguleren en waarom.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 16:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is wel heel degelijk een argument. Dat effect is uitvoering beschreven en gedocumenteerd in de vakliteratuur over dit onderwerp. Dat je dat niet goed uitkomt is leuk voor jou maar doet aan het argument niets af.
Dat winkelen via internet ook een bedreiging vormt weet ik natuurlijk ook. Dat is echter wel een bedreiging die zich anders ontwikkelt en waar een lokale middenstander ook beter op kan anticiperen.
Mag de markt dat bepalen?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:06 schreef betyar het volgende:
Ik heb even een expert gebeld om na te vragen waarom die winkels hier niet komen en niet lopen.
Dat komt door de infrastructuur, Nederland is te dicht bevolkt en omdat hier op elke hoek een supermarkt of twee zit. Klaar einde discussie, slotje erop.
Dus de gemeentes moeten het niet toestaan van de verkoop van levensmiddelen buiten de bebouwde kom laten vallen?quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:20 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat is al bepaald door degene die het hebben geprobeerd.
Ze moeten van mij niks, maar ik vind het een onzinnige maatregel.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dus de gemeentes moeten het niet toestaan van de verkoop van levensmiddelen buiten de bebouwde kom laten vallen?
He he, je geeft dus toe dat een overheid zich niet met dit soort onzin moet bezighoudenquote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:30 schreef betyar het volgende:
[..]
Ze moeten van mij niks, maar ik vind het een onzinnige maatregel.
Ik vind het ook goed dat er nu eindenlijk eens een alternatief is.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 18:49 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dus voor alle binnenstadsbewoners die graag naar een nette schone winkel met goede producten gaan en waar het personeel vriendelijk en beleefd is met aandacht voor hun klanten en die je niet proberen te naaien, er is weer een alternatief voor de AH.
Ja klopt, binnenstad is diepenring, maar het punt wat ik probeerde te maken was dat er een aardig aantal supermarkten zijn.quote:Van die AH in de Nieuwe Ebbinge wist ik niet, is ook niet echt binnenstad, die is vrij helder gedefinieerd door de Diepenring.
Ik heb ook nergens gezegd dat ze dat wel moeten doen, heel die ophef is onnodig omdat die winkels hier toch niet draaien. Wil je naar zo'n winkel ga dan naar België of Duitsland zou ik zeggen.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
He he, je geeft dus toe dat een overheid zich niet met dit soort onzin moet bezighouden
En dat klopt ook, maar ik wist niet van het bestaan van die AH, dus ik wilde weten waar die zat.quote:Op donderdag 23 augustus 2012 20:33 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Ja klopt, binnenstad is diepenring, maar het punt wat ik probeerde te maken was dat er een aardig aantal supermarkten zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |