En dan wel GRATIS parkeren, anders gaat het bij voorbaat al mislukken...quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik zou heel graag de grote "malls" zien, die ze in heel veel landen hebben. VS, Australie, maar ook Frankrijk en deels in Belgie: gewoon een drukke doorgaande weg buiten de stad, met daarlangs grote winkels met grote parkeerplaatsen. Lijkt me ideaal!
gratis parkeren in Nederland¿quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:42 schreef tcr het volgende:
[..]
En dan wel GRATIS parkeren, anders gaat het bij voorbaat al mislukken...
gezellig met het hele gezin op zaterdagmiddag naar de mega-marktquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:41 schreef Q. het volgende:
Ik heb trouwens liever 5 kleinere supermarkten dichter bij elkaar dan één mega-markt verder weg. Ik woon dan ook in een stad en heb geen auto. Lijkt me echt killing voor de leefbaarheid van de steden.
Het maakt juist dat de historische binnensteden in Nederland weer een woonfunctie kunnen krijgen. De meeste binnensteden in NL verschralen juist omdat er steeds minder mensen wonen omdat winkels liever een paar vierkante meter extra in de winkel hebben dan een trap naar bovenquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:40 schreef Q. het volgende:
Alsjeblieft niet, zulke ketens slopen de binnensteden, kijk maar in de USA, nergens is daar meer een leefbaar centrum over.
Wonen zonder voorzieningen, nee, dat is aantrekkelijk. Het zorgt er alleen maar voor dat de leegstand in de binnensteden nog verder toeneemt en ze onleefbaar worden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het maakt juist dat de historische binnensteden in Nederland weer een woonfunctie kunnen krijgen.
leuk die woonfunctie, worden de laatste actieve functies in een binnenstad (vermaak zou nog over kunnen blijven) ook weggejaagd omdat de bejaarden die in de binnenstad komen te wonen dat niet trekken vanwege alle herrie en overlast...quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het maakt juist dat de historische binnensteden in Nederland weer een woonfunctie kunnen krijgen. De meeste binnensteden in NL verschralen juist omdat er steeds minder mensen wonen omdat winkels liever een paar vierkante meter extra in de winkel hebben dan een trap naar boven
Binnensteden in NL gaan sowieso de winkels verliezen omdat mensen op internet inkopen. Dit maakt plaats voor horeca, bewoning en een ander aanbod.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:50 schreef Q. het volgende:
[..]
Wonen zonder voorzieningen, nee, dat is aantrekkelijk. Het zorgt er alleen maar voor dat de leegstand in de binnensteden nog verder toeneemt en ze onleefbaar worden.
De tijden veranderen. Geen enkele reden voor de overheid hier nog te reguleren.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
leuk die woonfunctie, worden de laatste actieve functies in een binnenstad (vermaak zou nog over kunnen blijven) ook weggejaagd omdat de bejaarden die in de binnenstad komen te wonen dat niet trekken vanwege alle herrie en overlast...
De komst van hypermarkten gaat sowieso ten koste van bestaande supermarkten/winkels in wijken, buurten en binnensteden. Nogmaals, kijk maar naar wat Walmart heeft gedaan met de oude Main Streets in de USA.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:52 schreef kwiwi het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het juist lekker vind om naar de supermarkt te kunnen lopen/fietsen, en dat er meerdere bij elkaar in de buurt zitten. Een grote hypermarkt buiten de stad zou ik leuk vinden, maar niet als vervanging van de winkels in de binnensteden.
Het zorgen voor een leefbare stad is geen overheidstaak?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De tijden veranderen. Geen enkele reden voor de overheid hier nog te reguleren.
En die hebben we toch al wel. (Kronenburg, Arnhem / Alexandirum, Rotterdam)quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Een mall is trouwens compleet wat anders, dat is een overdekt winkelcentrum
Daarom zeg ik ook: als het erbij kan prima, maar niet ter vervanging van.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:56 schreef Q. het volgende:
[..]
De komst van hypermarkten gaat sowieso ten koste van bestaande supermarkten/winkels in wijken, buurten en binnensteden. Nogmaals, kijk maar naar wat Walmart heeft gedaan met de oude Main Streets in de USA.
Een deel van de winkels zal inderdaad verdwijnen door online winkelen maar dit zal slechts een klein deel van de winkels zijn, waarbij de offline winkel geen toegevoegde waarde heeft ivm standaardproducten.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Binnensteden in NL gaan sowieso de winkels verliezen omdat mensen op internet inkopen. Dit maakt plaats voor horeca, bewoning en een ander aanbod.
Binnensteden zijn nu juist, als gevolg van dit beleid ongelofelijk schraal, overal dezelfde ketenwinkels vanwege de hoge huur. Nauwelijks bewoning omdat de vierkante meters van een trap naar boven meer opleveren aan winkelruimte dan aan huur van de woning erboven.
Hell en verdoemenis omdat er buiten de bebouwde kom levensmiddelen worden verkocht? Moet internetwinkelen dan ook maar verboden worden?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:57 schreef Q. het volgende:
[..]
Het zorgen voor een leefbare stad is geen overheidstaak?
Maar levensmiddelen mogen niet buiten de bebouwde kom worden verkocht?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:58 schreef Q. het volgende:
[..]
Een deel van de winkels zal inderdaad verdwijnen door online winkelen maar dit zal slechts een klein deel van de winkels zijn, waarbij de offline winkel geen toegevoegde waarde heeft ivm standaardproducten.
Het kan er niet bij zonder ernstige negatieve gevolgen te hebben voor de bestaande winkels.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook: als het erbij kan prima, maar niet ter vervanging van.
(Lagere) Overheden hebben juist belang bij levende binnensteden. Dit heeft positieve invloed op het vestigingsklimaat van een gemeente. Zie geen enkele reden waarom ze zich daar niet druk over zouden mogen maken.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De tijden veranderen. Geen enkele reden voor de overheid hier nog te reguleren.
Jep, je ziet steeds meer industrieterreinen met een meubelboulevard, een bouwmarkt, een tuincentrum en snuisterijen bij elkaar.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:59 schreef VacaLoca het volgende:
Het is helaas al wel een trend dat winkels verhuizen van het centrum naar een winkelcentra daarbuiten
Ik denk dat de binnenstad weinig te vrezen heeft, de wijkwinkelcentra wel.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:00 schreef Q. het volgende:
[..]
Het kan er niet bij zonder ernstige negatieve gevolgen te hebben voor de bestaande winkels.
Maar die ga je ook niet in een binnenstad neerzetten, logisch.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jep, je ziet steeds meer industrieterreinen met een meubelboulevard, een bouwmarkt, een tuincentrum en snuisterijen bij elkaar.
En dus de leefbaarheid van de wijken als niemand meer op de fiets naar de supermarkt kan en gaat. Lekker, nog meer auto's de wijken in en uit. Dat is lekker leefbaar.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:01 schreef JRRY het volgende:
[..]
Ik denk dat de binnenstad weinig te vrezen heeft, de wijkwinkelcentra wel.
Het hoeft niet te betekenen dat er geen winkels in het centrum meer overblijven hoor (wellicht wat minder, maar zolang de basisdingen blijven vind ik het prima). Ook in de VS zijn er steden/dorpen die gewoon nog een centrum hebben, ondanks dat er een Walmart e.d. in de buurt liggen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:00 schreef Q. het volgende:
[..]
Het kan er niet bij zonder ernstige negatieve gevolgen te hebben voor de bestaande winkels.
Ik denk eerder dat heel veel winkels gaan verdwijnen door internet. Wat dat betreft is het misschien al te laat voor hypermarkten hier.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:58 schreef Q. het volgende:
[..]
Een deel van de winkels zal inderdaad verdwijnen door online winkelen maar dit zal slechts een klein deel van de winkels zijn, waarbij de offline winkel geen toegevoegde waarde heeft ivm standaardproducten.
Het heeft er juist voor gezorgd dat de huren in de binnensteden enorm hoog zijn, die alleen betaald kunnen worden door internationale ketens, waardoor binnensteden verschralen en leeglopen wat bewoning aangaat.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:01 schreef 99.999 het volgende:
[..]
(Lagere) Overheden hebben juist belang bij levende binnensteden. Dit heeft positieve invloed op het vestigingsklimaat van een gemeente. Zie geen enkele reden waarom ze zich daar niet druk over zouden mogen maken.
Tja, die zijn al grotendeels dood...quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:01 schreef JRRY het volgende:
[..]
Daar moet dan maar wat op verzonnen worden.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:02 schreef Q. het volgende:
[..]
En dus de leefbaarheid van de wijken als niemand meer op de fiets naar de supermarkt kan en gaat. Lekker, nog meer auto's de wijken in en uit. Dat is lekker leefbaar.
In Duitsland is het ook mislukt niet? De Wall Mart is weer weggegaan omdat het gewoon niet aansloeg bij de Duitse cultuur.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 09:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Verkoop van levensmiddelen buiten de bebouwde kom..
Het is in Nederland vrijwel nergens of liever, niet, toegestaan levensmiddelen te verkopen buiten de bebouwde kom. Dit staan gemeentes niet toe omdat ze zo hun binnensteden willen beschermen. Is dit een goede zaak? Ik denk het niet. Het heeft als resultaat dat Supermarkten in Nederland relatief klein zijn en er geen hypermarkten zijn. Voor de consument is dit een slechte zaak.
Waarom? Omdat vastgoed in de binnensteden duur is en dat merk je terug in de prijs van de producten, het aanbod is krapper omdat er de schapruimte beperkt is. Een Hypermarkt aan de snelweg zou een ruimer assortiment kunnen voeren omdat ze een veel groter bereik hebben, en producten waar minder vraag naar is zullen ze ook kunnen voeren omdat er meer klanten zijn.
Heeft het zin de binnensteden te beschermen? Nee, dit is door de steeds snellere opkomst van internetwinkelen achterhaald. De enigen die daar onder zullen lijden zijn de grote vastgoedjongens en de overheid hoeft deze helemaal niet te beschermen.
Van de vakantie zul je ze wel kennen, de rijk gesorteerde hypermarkten in Frankrijk, Italie en Spanje. Prachtige producten, scherpe prijzen, en ook een ruime keuze aan nonfood artikelen.
Nee, daar gaat het niet om. Het gaat om die zeer grote winkels die je voorstelt ver weg buitenaf die het winkelaanbod uit de binnensteden gaan vervangen.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar levensmiddelen mogen niet buiten de bebouwde kom worden verkocht?
Ook binnensteden gaan er onder lijden, dat lijkt me logisch. Een klein winkelcentrum in een woonwijk voor wat dagelijkse benodigdheden zie ik nog wel overleven.quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:01 schreef JRRY het volgende:
[..]
http://www.mojvideo.com/v(...)1f86b6d0fc6a59a6147dquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 10:02 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Het hoeft niet te betekenen dat er geen winkels in het centrum meer overblijven hoor (wellicht wat minder, maar zolang de basisdingen blijven vind ik het prima). Ook in de VS zijn er steden/dorpen die gewoon nog een centrum hebben, ondanks dat er een Walmart e.d. in de buurt liggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |