Ja, daar zat ik aan te denken, maar ik wilde eerst even weten of jullie dachten dat die klacht gegrond zou zijnquote:
Nou, ja, daar kwam het wel op neer.quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:26 schreef zarGon het volgende:
Dus hij haalt er allerlei fratsen mee uit en wanneer blijkt dat die fratsen niet zo heel handig/slim waren, heeft hij geen idee waar het aan kan liggen?
Ja, dat zal, maar mijn vriezer deed het nog prima. En mijn vla e.d bleef er ook gewoon goed in. Ik had iig iets, waar ik nu geen reet heb.quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:31 schreef padlarf het volgende:
Een koelkast die maar tot 10 graden koelt is geen koelkast.
Nou, ik was ook best pissig. Maar ik zat meer zo van : Ja, kut, NU naar de winkel om een nieuwe te regelen. En idd, dan mag ik nog blij zijn dat ik dus een winkel trof met service.quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:33 schreef zarGon het volgende:
Nou ja, mijn conclusie was: 'werkende' koelkast en werkende vriezer » monteur » niet-werkende koelkast én niet-werkende vriezer.
Je hebt geluk gehad dat jij het makkelijk hebt kunnen oplossen, maar ik denk dat ik toch echt pissig zou zijn als de monteur zo nonchalant zou doen.
Je hebt terecht een monteur gebeld en die heeft het probleem niet verholpen, de situatie zelfs erger gemaakt. Dus klacht indienen, bedrijf aansprakelijk stellen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, dat zal, maar mijn vriezer deed het nog prima. En mijn vla e.d bleef er ook gewoon goed in. Ik had iig iets, waar ik nu geen reet heb.
Het beste wat je nu kunt doen is dat je wat moeite gaat steken in een goede mail/brief en gooi je morgen nog een telefoontje achteraan. Let wel op dat je geen typtrutje aan de lijn krijgt, maar wordt doorverbonden na iemand die wat te zeggen heeft in het bedrijf.quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:33 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, dat zal, maar mijn vriezer deed het nog prima. En mijn vla e.d bleef er ook gewoon goed in. Ik had iig iets, waar ik nu geen reet heb.
Nacht-apotheker zonder back-upquote:Op maandag 20 augustus 2012 18:34 schreef Qwea het volgende:
Hoerige is nog, ik gaf nog aan VOORDAT hij begon, dat ik voor 15k aan medicatie in mijn koelkast heb liggen die dus PERSE gekoeld moeten worden.
Check.quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:35 schreef padlarf het volgende:
[..]
Je hebt terecht een monteur gebeld en die heeft het probleem niet verholpen, de situatie zelfs erger gemaakt. Dus klacht indienen, bedrijf aansprakelijk stellen.
Eigen bedrijf hij en zijn (ik denk) vrouw zitten er.quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:36 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het beste wat je nu kunt doen is dat je wat moeite gaat steken in een goede mail/brief en gooi je morgen nog een telefoontje achteraan. Let wel op dat je geen typtrutje aan de lijn krijgt, maar wordt doorverbonden na iemand die wat te zeggen heeft in het bedrijf.
Ik weet niet wat je rechten zijn, maar het zou best handig zijn als je weet hoe je juridisch er voor staat.quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:37 schreef Qwea het volgende:
[..]
Eigen bedrijf hij en zijn (ik denk) vrouw zitten er.
Ik heb een RBV, bedenk ik me net.quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:39 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je rechten zijn, maar het zou best handig zijn als je weet hoe je juridisch er voor staat.Als ik je een tip mag geven, dan stel ik voor dat je morgen, eventueel, contact opneemt met het juridische loket. Ze hebben kantoren over het hele land en kunnen je gratis vertellen wat je rechten in dit geval zijn.
Hier het linkje naar hun site.
http://www.juridischloket.nl/Pages/default.aspx
RBV?quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:42 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb een RBV, bedenk ik me net.
Ik zal die eens even bellen morgen. Anders moet ik helemaal naar Alkmaar en met krukken -> poot in gips is dat geen handige optie. Maar thnx voor de tip
Die geven alleen advies en doen waarschijnlijk niets. Pas bij een bepaald bedrag aan schade kan je daar een beroep op doen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:42 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb een RBV, bedenk ik me net.
Ik zal die eens even bellen morgen. Anders moet ik helemaal naar Alkmaar en met krukken -> poot in gips is dat geen handige optie. Maar thnx voor de tip
Dan heb ik iig advies. Dan weet ik iig wel of ik in mijn recht sta of nietquote:Op maandag 20 augustus 2012 18:44 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Die geven alleen advies en doen waarschijnlijk niets. Pas bij een bepaald bedrag aan schade kan je daar een beroep op doen.
Recht hebben is anders dan je recht krijgen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:46 schreef Qwea het volgende:
[..]
Dan heb ik iig advies. Dan weet ik iig wel of ik in mijn recht sta of niet
Ja, dat zeg ik ook niet. Maar als je het niet probeert gebeurd er sowieso geen flikker.quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:47 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Recht hebben is anders dan je recht krijgen.
Hangt van de medicijnen in kwestie af. Medicijnen voor vrij zeldzame ziekten, zoals Fabry en Pompe zijn extreem duur. Komt ook omdat de farmacie de prijzen ver opdrijft, sommige gaan met 1000% winst over de kop.quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:53 schreef Noisiv het volgende:
15k aan medicijnen in een koelkast hebben liggen?Zijn medicijnen zo ontzettend duur? Dat is op zich wel een reden om mee te nemen dat je werd achtergelaten met een niet werkende koelkast die daarvoor nog wel werkte.
Daar gaat geen één rechter mee akkoord. Als je voor zo'n bedrag in de koelkast hebt liggen mag men verwachten dat je daarom een reserve-koelkast of box in huis hebt. Overigens zijn die 15K waarschijnlijk betaalt door de gemeenschap die opnieuw betaald moeten worden als de medicatie niet meer bruikbaar is. Kosten voor de TS blijft louter 62 euro.quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:56 schreef Rewimo het volgende:
Sommige medicijnen zijn heel duur ja.
Q, je kunt dat mooi gebruiken trouwensGeef me die 62 euro terug of anders stel ik je aansprakelijk voor het verlies van ¤ 15.000 aan medicijnen
Ja, die zijn idd idioot duur.quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:53 schreef Noisiv het volgende:
15k aan medicijnen in een koelkast hebben liggen?Zijn medicijnen zo ontzettend duur? Dat is op zich wel een reden om mee te nemen dat je werd achtergelaten met een niet werkende koelkast die daarvoor nog wel werkte.
Nou, hij kon het wel repareren maar dat was net zo duur als een nieuwe koelkast al dan niet duurder.quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:59 schreef Inlognaam het volgende:
Op zich kan dat best. Sommige apparaten staan op het punt van overlijden en kunnen overlijden op het moment dat je de stroom eraf haalt en er weer op zet. Niet zo verwonderlijk.
De vraag is: hoeveel had je gedacht kwijt te zijn? En wat heeft ie geleverd?
Als ie nu had gezegd: fout is gelocaliseerd: compressor en thermostaat verrot.
Optie: repareren of niet repareren. O
Repareren: andere compressor, plaatsen (arbeid) en voorrijkosten.
Niet repareren: voorrijkosten.
Snap dat je je dubbel voelt, maar denk dat een reparateur aansprakelijk stellen voor een kapotte koelkast erg ver gaat eigenlijk. En dat die 62 euro helaas ook betaald moet worden: voorrijkosten worden standaard gerekend. En neem aan dat er een diagnose gesteld is voor dat bedrag.
Fout, hij heeft geen kortsluiting gemaakt, maar de thermostaat doorverbonden.quote:Op maandag 20 augustus 2012 18:28 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou, ja, daar kwam het wel op neer.
terwijl de eigenlijke conclusie is : Hij is stuk omdat je kortsluiting maakt.
Nogmaals geen kortsluiting maar doorverbonden.quote:Want de compressor sloeg vast. Ja, pas nadat meneer kortsluiting heeft lopen maken.
Niet alleen van witgoed, maar ook niet van elektrotechniek.quote:Nou heb ik de ballen verstand van koelkasten / witgoed, maar als je ergens expres kortsluiting in maakt al dan niet om een compressor aan te slingeren, is het toch logisch dat het ding doorbrand/stukgaat/whatever.
Nee, ja, misschien.quote:Dus mijn koelkast doet niet meer omdat hij de compressor heeft laten vastslaanwhut?
Nee ik vroeg me ook al af of TS misschien drugsdealer van beroep is ofzo.quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:56 schreef henkde_j het volgende:
Is het raar om te vragen wat je met 15k aan medicijnen in je koelkast moet?
Spuiten.quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:56 schreef henkde_j het volgende:
Is het raar om te vragen wat je met 15k aan medicijnen in je koelkast moet?
En dat doorverbinden, hoort dat met een tang waarbij het flink vonkt?quote:Op maandag 20 augustus 2012 19:10 schreef klipper het volgende:
[..]
Fout, hij heeft geen kortsluiting gemaakt, maar de thermostaat doorverbonden.
Door deze actie zou de compressor niet vast mogen slaan.
[..]
Nogmaals geen kortsluiting maar doorverbonden.
Een thermostaat is niets anders dan een schakelcontact dat kan maken (bij koelvraag) of verbreken ( temperatuur bereikt), deze verbind dus gewoon een draad door.
Als de thermostaat vragend (gemaakt) staat dan kan de compressor draaien.
Door de thermostaat "kort te sluiten" lees doorverbinden zorg je er dus voor dat er vraag naar de compressor is en deze dus aan kan.
Hiermee kan je dus controleren of a de compressor werkt en niet voortijdig uitschakelt en b of de oorzaak bij de thermostaat kan liggen.
[..]
Niet alleen van witgoed, maar ook niet van elektrotechniek.
De monteur valt hooguit te verwijten dat hij het niet duidelijk kan verwoorden.
[..]
Nee, ja, misschien.
Van de handeling verricht door de monteur zou de compressor niet vast mogen slaan.
Voor een compressor is het vaak in en uit schakelen slecht, dus voor een koelvriecombinatie kun je dan ook beter een koelvriescombinatie nemen met 2 compressoren, 1 voor het vriesgedeelte en 1 voor het koelgedeelte dan 1 voor beide systemen.
Een enkele keer wat vaker in en uit schakelen mag niet tot deze reactie leiden, dus de 3 keer snel in en uitschakelen zou dit niet mogen veroorzaken, bij een oudere compressor die al op zijn laatste beentjes liep kan dit zetje echter wel net voldoende zijn, maar de echte oorzaak is dus een slechte compressor en niet het in en uitschakelen, deze situatie had zich anders toch wel in de komende dagen voorgedaan.
Iets waar de meeste compressoren niet tegen kunnen, is tegen kantelen, dan is het vaak einde oefening, dus als de koelkast uit de kast gehaald is en hierbij erg scheef gehouden is dan kan dit wel mede de oorzaak zijn, maar dat kunnen ze weer achterhalen aan het type compressor dat erin zit.
Al met al kun je beter om coulantie vragen, dus korting op een nieuwe compressor of een nieuwe inbouw koelvriescombinatie, een en ander afhankelijk van leeftijd van de defecte koelvriescombinatie.
quote:
quote:
Ja, dat kan. Ik ben het volledig met Klipper (en eerder al Inlognaam) eens, die aansprakelijkheidstelling wordt 'm nietquote:Op maandag 20 augustus 2012 20:13 schreef Qwea het volgende:
[..]
En dat doorverbinden, hoort dat met een tang waarbij het flink vonkt?
Oke, nou helaas.quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:02 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Ik ben het volledig met Klipper (en eerder al Inlognaam) eens, die aansprakelijkheidstelling wordt 'm niet
Dus het kan niet zo zijn dat ie nou (al dan niet door de monteur z'n acties) permanent in de "uit" stand staat zeg maar?quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:11 schreef r_one het volgende:
Ja, je denkt nu verkeerd. Zoals Klipper al zegt, een thermostaat is niet meer dan een schakelaar die aan en uit gaat afhankelijk van temperatuur. Overbruggen -'handmatig'- met een tang kan geen kwaad (dat is wat er feitelijk ook al ín de thermostaat gebeurt).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |