Klopt, maar er gaan stemmen op om dat wel te laten doen. Hypotheekverstrekkers willen dat graag, om te voorkomen dat de hypotheek niet meer betaald kan worden door een veel te hoge studieschuld.quote:Op donderdag 22 november 2012 20:10 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Behalve dan dat je studieschuld dat niet staat.
Piloten.quote:
Ik bedoelde die grootleners, maar goed: "nu lekker lenen om los te gaan als student en dan straks 15 jaar terugbetalen. Knuppels."quote:Op donderdag 22 november 2012 22:12 schreef .FuckFace. het volgende:
[..]
Ik ben 1 van die 'knuppels', nja, ik zit in dezelfde levensfase, laat ik het zo zeggen.
.....Daarnaast kansloos van jou om 'ons' over 1 kam te scheren.
Tja, die komen zichzelf echt nog wel tegen hoor. Ik wens ze alle succes met het terugbetalen, op een modaal inkomen (waar de meesten waarschijnlijk niet eens mee starten) is zelfs 100 euro gewoon veel geld om per maand als extra vaste lasten kwijt te moeten zijn.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:32 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ik had het over die grootleners, maar goed: "nu lekker lenen om los te gaan als student en dan straks 15 jaar terugbetalen. Knuppels."
Er wordt idd wel errug makkelijk over gedaan. Veel ex-studiegenoten betalen al jaren 200 euro per maand af en daar word je niet vrolijk van. Als afgestudeerde mag je blij zijn met 1800 netto; vaste lasten zijn al snel 1300 euro. Als je dan 40% van wat overblijft naar DUO mag brengen voor een periode van 15 jaar, levert dat een hoop zure gezichten op.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:38 schreef matthijst het volgende:
Dat bedoelde ik inderdaad ook. 100 euro lijkt weinig, maar een beetje vaste lasten tikken al aardig aan per maand: huur/hypotheek, 140 zorgverzekering, 200 eten, 130 gwlicht, 100 autoverz + wegenbel, dan nog benzine + aanschafkosten auto, overige verzekeringen, kleding... Etc...
En dan die 100-300 van het IBG...
Daar ging ik ook vanuit. Nu staat dat wanstaltige systeem nog steeds overeind en zit ik met de gebakken peren.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:30 schreef b4kl4p het volgende:
Nare gevolgen? Gewoon lekker lenen man, tegen de tijd dat je het terug moet betalen is de hele economie toch al ingestort.
Er is een groot overschot aan piloten (of een tekort aan vacatures, net hoe je het wil zien). Veel Nederlandse piloten vertrekken naar het buitenland om daar voor een lager salaris te gaan werken. Piloten die net van de opleiding afkomen, een studieschuld hebben van 2 ton en weinig vooruitzicht hebben op een baan, zitten echt diep in de shit.quote:
Klopt. Het probleem is vooral dat de oude garde niet snel genoeg plaats maakt voor jonge piloten.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:39 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Er is een groot overschot aan piloten (of een tekort aan vacatures, net hoe je het wil zien). Veel Nederlandse piloten vertrekken naar het buitenland om daar voor een lager salaris te gaan werken. Piloten die net van de opleiding afkomen, een studieschuld hebben van 2 ton en weinig vooruitzicht hebben op een baan, zitten echt diep in de shit.
Maat van mij ook, heeft 150 000 euro schuld en is piloot. Hij moet al strijden om uberhaupt zijn verplichte vlieguren te halenquote:Op vrijdag 23 november 2012 15:09 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Klopt. Het probleem is vooral dat de oude garde niet snel genoeg plaats maakt voor jonge piloten.
"ADV, vakantiegeld, vakantiedagen én winstuitkering direct bij je salaris"quote:Op maandag 20 augustus 2012 16:16 schreef Yreal het volgende:
En wat betreft werken bij de AH. http://werk.ah.nl/allinloon/ op je 23ste verdien je dus fulltime al 2100 euro.
Mensen die denken dat je als afgestudeerde 1800 gaat verdienen![]()
Die oude piloten hoeven ook helemaal geen plaats te maken zolang zij dat werk goed kunnen uitvoeren.quote:Op vrijdag 23 november 2012 15:09 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Klopt. Het probleem is vooral dat de oude garde niet snel genoeg plaats maakt voor jonge piloten.
wel eens overdag bij de AH geweest? Allemaal 40'ers met pittige kapsels achter de kassaquote:Op vrijdag 23 november 2012 16:15 schreef heiden6 het volgende:
[..]
"ADV, vakantiegeld, vakantiedagen én winstuitkering direct bij je salaris"
![]()
Ja, zo kan je makkelijk aan een hoog uurloon komen natuurlijk, maar uiteindelijk verdien je niet meer.
Daarnaast moet ik nog zien of ze je aannemen voor achter de kassa als je 20 bent, laat staan nog ouder.
alsof het het einde van de wereld isquote:Op vrijdag 23 november 2012 21:03 schreef RadioSlut het volgende:
Herkenbaar, maar dan met lenen over het algemeen.
Op dit moment ben ik dus helemaal blut. Dus ik kan niks doen, niet uitgaan, niet ergens naartoe gaan, niet uit eten gaan, noem al die luxe dingen maar op.
2 ex-klasgenootjes, die ik weleens zie, lenen dus. En ze willen dat ik ook ga lenen."Geen geld om uit eten te gaan? Ga dan lenen! LENEN!" Kom oooooop man. Ga lenen voor een treinkaartje. Je mag wel wat geld van ons lenen. Ja okee, maar hoe moet ik dat terugbetalen?
Jammer dat ze er zo makkelijk over denken
Nee, maar hun mentaliteit vind ik wel om te huilen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 21:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
alsof het het einde van de wereld is
Is niet zielig. Ze doen goed werk voor goed geld.quote:Op vrijdag 23 november 2012 19:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Brrrr, ik krijg de rillingen van dit beeld. Oudere vrouwen met 'pittige' kapsels, het is zo zielig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |