Gewoon zeggen als je klaar bent ''wel even opschrijven hé''quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:24 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Moet ik daar iets over zeggen of moet ik gewoon mijn bek houden en me laten naaien?
Hier standaard op zaterdag, dat als je om 21:00 uur ''klaar'' bent je werkelijk pas om 21:30 uur de winkel uit loopt, wordt waarschijnlijk niet eens uitbetaald. En ondertussen maar drijven dat je alles zo snel mogelijk moet doen, gaan ze raar staan kijken als ik dan bij het spiegelen iets laat vallen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:21 schreef MrBaas het volgende:
Ik werk er nog niet zo lang, woensdag voor het eerst gewerkt. Van 19:00 uur tot 21:00 uur, officieel. Maar rond kwart over 9 gaf de TL me nog een nieuwe opdracht waardoor ik pas om 21:30 uur klaar was met werk. Toen ik keek op mijn schema had hij dit niet bijgewerkt. Krijg ik dat half uur extra nou gewoon niet betaald?
Misschien kan ik dat beter pas doen zodra mijn proeftijd voorbij is.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:24 schreef j95 het volgende:
[..]
Gewoon zeggen als je klaar bent ''wel even opschrijven hé''
Eigenlijk zou de overheid dit soort bedrijven moeten verplichten om de medewerkers in en uit te laten checken zodra ze de AH in- of uitgaan.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:29 schreef FokNederland het volgende:
[..]
Hier standaard op zaterdag, dat als je om 21:00 uur ''klaar'' bent je werkelijk pas om 21:30 uur de winkel uit loopt, wordt waarschijnlijk niet eens uitbetaald. En ondertussen maar drijven dat je alles zo snel mogelijk moet doen, gaan ze raar staan kijken als ik dan bij het spiegelen iets laat vallen.
Bij ons ook 3 euro per periode voor de personeelsvereniging. Echter is dit niet verplicht. Als niet-lid wordt er een bijdrage van je gevraagd als je toch aan het personeelsfeest wilt deelnemen.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:02 schreef MrBaas het volgende:
Bij mij wordt ¤3,- per maand aan loon afgetrokken om daar teamuitjes van te betalen. Dit is verplicht.
Dat kan toch niet zomaar? Wie zegt dat ik mee wil doen aan die team uitjes!
Dit is ¤36,- per jaar!
Ja vind ik ook, bij ons word je ook de helft van de tijd genaaid en moet je er geregeld achteraan. Slechts 1 van de 3 teamleiders en de ASM regelen het goed, bij de rest word je genaaid.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:31 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Eigenlijk zou de overheid dit soort bedrijven moeten verplichten om de medewerkers in en uit te laten checken zodra ze de AH in- of uitgaan.
Schandalig! En al die jongeren (inclusief mijzelf) durven er natuurlijk niets van te zeggen!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:36 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja vind ik ook, bij ons word je ook de helft van de tijd genaaid en moet je er geregeld achteraan. Slechts 1 van de 3 teamleider en de ASM regelen het goed, bij de rest word je genaaid.
Nee.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:44 schreef MrBaas het volgende:
Weet iemand of je op het einde van de maand een schema krijgt met al je werktijden? Dan kan ik zelf bijhouden hoe lang ik daadwerkelijk heb gewerkt en hoelang er op het uiteindelijke schema staat.
Ik hou dit zelf bij, gewoon in een excel bestandje de datum, tijd van werken, of het zondag was en aantal minuten overwerk.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:44 schreef MrBaas het volgende:
Weet iemand of je op het einde van de maand een schema krijgt met al je werktijden? Dan kan ik zelf bijhouden hoe lang ik daadwerkelijk heb gewerkt en hoelang er op het uiteindelijke schema staat.
En als je je loonstrookje krijgt, wat doe je dan? Is het niet zo dat mensen die gaan "zeuren" om meer geld geen contractverlenging krijgen?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:46 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik hou dit zelf bij, gewoon in een excel bestandje de datum, tijd van werken, of het zondag was en aantal minuten overwerk.
Je mag heus wel voor jezelf opkomen hoor, als je ergens recht op heb. Zal een mooie boel worden anders.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:47 schreef MrBaas het volgende:
[..]
En als je je loonstrookje krijgt, wat doe je dan? Is het niet zo dat mensen die gaan "zeuren" om meer geld geen contractverlenging krijgen?
Als je zo'n kutverhouding hebt met je asm dat je je niet kan overleggen als je te weinig betaald krijgt zonder bang te zijn om je baan te verliezen zou ik sterk overwegen om zelf op te stappenquote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:47 schreef MrBaas het volgende:
[..]
En als je je loonstrookje krijgt, wat doe je dan? Is het niet zo dat mensen die gaan "zeuren" om meer geld geen contractverlenging krijgen?
Ik ben net nieuw en ik wil wel graag blijven werken bij de AH. Ik zal overmorgen vragen of mijn overwerkuren wel worden opgeschreven.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:06 schreef bigbass het volgende:
[..]
Als je zo'n kutverhouding hebt met je asm dat je je niet kan overleggen als je te weinig betaald krijgt zonder bang te zijn om je baan te verliezen zou ik sterk overwegen om zelf op te stappen
Tot nu toe heeft het bij mij altijd goed gezeten qua uren, vaak zelfs iets meer dan ik zelf heb genoteerd (dus ook de kleine beetje overwerk worden uitbetaald) Daarnaast heb ik een vast contractquote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:47 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Ik zou het niet op die manier doen, gewoon zelf bijhouden en steeds nakijken. Ik zou er in eerste instantie vanuit gaan dat het goed geregeld wordt.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:09 schreef MrBaas het volgende:
[..]
Ik ben net nieuw en ik wil wel graag blijven werken bij de AH. Ik zal overmorgen vragen of mijn overwerkuren wel worden opgeschreven.
Je SM kan wekelijks een schema uitprinten met de gewerkte uren per persoon, op die manier kan hij fouten bij de uitbetaling voorkomen. Bij ons hangt dat schema in de kantine, zodat we direct kunnen ingrijpen als er iets niet klopt. Vraag er maar eens naar!quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:44 schreef MrBaas het volgende:
lijkt mij wel... miss dan samen met je laatste salarisquote:Op zaterdag 1 september 2012 12:01 schreef VerrekteHarrekes het volgende:
Als ik nu stop met werken krijg ik dan gewoon de volgende personeelskorting? Die is waarschijnlijk in oktober al, omdat ze dit jaar allemaal een maand te vroeg waren.
20 augustus!? Dat is niet zo bestquote:Op zaterdag 1 september 2012 19:10 schreef LDS het volgende:
Wat een dagen zeg. Gisteren een spectaculaire inrekening van twee dieven met 5 man personeel
Vandaag een klant tegen mij:
"Jongeman, jij hebt een bril dus je hebt scherp zicht. Kun je mij zeggen wat de houdbaarheidsdatum is van dit toetje"
Ik: "De 20ste meneer"
Klant: "Ennnn welke maand?"
Ik: "Augustusss..."
Klant: "Dat dacht ik"
en het kinderspeeltv-dingetje was kapot. Geeft toch meer gezeik als je denkt
Was inderdaad niet zo bestquote:Op zaterdag 1 september 2012 19:53 schreef UncleSam het volgende:
[..]
20 augustus!? Dat is niet zo best
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |