abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_115776702

Welkom in het grote chinese webshops topic!

Zoals je ziet is deze reeks al vele topics lang. Om alles op orde te kunnen houden zijn er een aantal regels en maatregelen genomen die in dit topic gelden. Alles wat je moet weten om mee te kunnen posten in dit topic kan je hieronder vinden. Voordat je hier een vraag gaat stellen gelieve even hieronder kijken of daar je antwoord misschien instaat. Domme vragen bestaan niet, maar wel als ze gewoon in de OP staan ;)

Veel succes en veel plezier met het kopen van chinese gadgets!

Kan je iets niet vinden, of weet je écht niet wat je zoekt gebruik dan een van de onderstaande zoekmachines. Let er wel op dat niet alle chinese webshops hierin opgenomen zijn. Je zoekt dus maar door een beperkt aantal shops, alhoewel de belangrijkste shops er wel tussen staan (je kan de zoekmachines natuurlijk ook gebruiken om de shop te vinden met de laagste prijs van je gevonden item!).

We hebben een aantal veel voorkomende vragen op een rijtje gezet, druk op de spoiler van de vraag waar jij het antwoord op wilt weten en het antwoord zal zichtbaar worden.
SPOILER: Ze hebben alleen maar troep op die site welke gek koopt daar nou iets?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Goed ik wil wat bestellen hoe doe ik dit?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ik heb wat besteld hoe lang duurt het nu voor het binnen komt?
SPOILER: Waarom kan ik mijn pakketje niet tracken?
SPOILER: Oeps! Ik heb het verkeerde adres ingevuld of ik wil het ergens anders laten bezorgen! Moet ik nu met mijn webshop mailen?
SPOILER: Hoe kan ik nou vinden wat ik zoek in al die webshops?!
SPOILER: Points? Wat is dat nou weer?
SPOILER: Free shipping? (Gratis bezorgen) hoe kan dat?
SPOILER: Wat is illegaal in Nederland?
SPOILER: Wordt mijn bestelling niet door de douane gepakt? Wat moet ik betalen bij de douane?
SPOILER: Wie is die Jack waar jullie het soms over hebben?
SPOILER: Waar kan ik de 0.01$ deals zien?
Mocht je nog vragen hebben, lees eerst deze pagina met vragen die we niet meer willen horen. Als je vraag daar niet tussen staat, kun je hem altijd hier stellen.

In het algemeen kijk je voor kortingscoupons op www.retailmenot.com en www.tjoos.com .

Korting speciaal voor de FOK!-members die dit topic bezoeken is een feit! De eerste shops hebben inmiddels al aangegeven kortingen te willen geven en hier maken we natuurlijk gebruik van!
SPOILER: Recommenderkorting van 5% bij buyincoins
SPOILER: MP4Nation geeft 5% korting het minimumbedrag is 1$, en de kortingscoupon verloopt op 02/09/2012.
SPOILER: Budgetgadgets geeft 5% korting op het hele assortiment! (Onbeperkt geldig)
SPOILER: Pandawill geeft 5% korting op het hele assortiment
SPOILER: Chinabuye geeft 5% korting op het hele assortiment
SPOILER: Deal-cool geeft 5% korting op het hele assortiment
SPOILER: Pinkcoon geeft 5% korting op het hele assortiment (bij bestellingen van 20$ of meer)
Hopelijk zullen meer shops aangeven een korting te willen geven speciaal voor Fok!, zodra dit gebeurt zal dit natuurlijk toegevoegd worden aan de OP.

Tussen de chinese webshop sites staan ook een aantal sites die volledig in het chinees zijn en een paar wholesale sites. Heb je geen idee hoe je hier mee om moet gaan, en wil je dit toch wel heel graag dan moet je even hieronder kijken. Staat de site die je wilt hier niet tussen, probeer met deze twee spoilers te bekijken er toch uit te komen!

SPOILER: TradeTang
SPOILER: TaoBao
Heb je nog meer vragen over Wholesale sites? Wees niet bang, en post je vraag in 't topic!

PayPal verandert één keer per dag zijn wisselkoers, dus het zal altijd iets anders zijn dan de huidige koers zoals hierboven te zien. Ook zit er een klein percentage onkosten in voor PayPal, ongeveer 3.2%. Dit scheelt ongeveer 3-4 cent met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet precies overeenkomt met de PayPal wisselkoers.

Heb je aanvullingen/aparte vragen; PM dan even de vaste gebruikers in dit topic: Shiznuts, Tokko1, RobertNL e.a.

Veel plezier met bestellen!

Hou verder de volgende regels in de gaten:
- Niet bitchen naar elkaar
- Geen handeltjes.
- Geen illegale meuk zoals wapens, nepkleding.
- En er bestaan geen domme vragen, alleen maar domme mensen die zich te goed voelen om vragen te beantwoorden.
- En het belangrijkste: verkloot deze nieuwe kans niet en laat deze reeks vooral niet op zn voorganger lijken.
- Geen pm kliekjes gedrag, we kunnen niemand verbieden PMs te sturen maar ga er niet om zitten bedelen, we zijn een openbaar forum.

Heb je iets tofs gekocht en heb je zin om er een kleine review over te schrijven in? Daar is een speciaal topic voor! In [GADGETS] DealExtreme reviewtopic kun je uitgebreid je nieuwe aanwinst ophemelen, of afkraken natuurlijk

Link naar deze openingspost

Met dank aan RacerDKB (tekst), Jopiede (Track 'n trace pakketjes), joepie91 (tekst), Mstr (plaatjes OP) en tokko1 revision OP to V2.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_115776803
Dat is toch weer jammer van China Post...
Hong Kong Post kun je alles prima volgen.

Weet iemand wel wat de verschillende statussen bij CP inhouden?
pi_115776835
Hi,

tijdje terug awei oordopjes gekocht op ebay die nooit zijn aangekomen. contact opgenomen met de verkoper die nooit reageerde.
Nu heb ik negatieve feedback achtergelaten en kreeg ik gister dit mailtje, wat moet ik hier nu mee? Ik wil gewoon mijn geld terug of een nieuwe omdat het niet is aangekomen:

Hello,

If you want us to handle your issue, would you please to change the feedback to 5 star positive feedback for us? 22 Aug 2012 is the last date to change the feedback, as if the feedback cannot be changed, we will not followup any issue or keep communication with negative feedback buyer, also, we will also submit the negative feedback buyer ID to the central database centre as well.

If you agree this arrangement, I will send you the feedback revise form (I have 4 quota of this form only), then you will find the feedback revise form at ebay message ==> from ebay

Please kindly advise can I send you the form
pi_115776903
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 11:42 schreef Pindasoepje het volgende:
Hi,

tijdje terug awei oordopjes gekocht op ebay die nooit zijn aangekomen. contact opgenomen met de verkoper die nooit reageerde.
Nu heb ik negatieve feedback achtergelaten en kreeg ik gister dit mailtje, wat moet ik hier nu mee? Ik wil gewoon mijn geld terug of een nieuwe omdat het niet is aangekomen:

Hello,

If you want us to handle your issue, would you please to change the feedback to 5 star positive feedback for us? 22 Aug 2012 is the last date to change the feedback, as if the feedback cannot be changed, we will not followup any issue or keep communication with negative feedback buyer, also, we will also submit the negative feedback buyer ID to the central database centre as well.

If you agree this arrangement, I will send you the feedback revise form (I have 4 quota of this form only), then you will find the feedback revise form at ebay message ==> from ebay

Ik zou hem letter laten creperen, kutchinees :')
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_115776935
quote:
Hi,

Hello,

persoonlijk zou ik ze daarom alleen al 30x negatieve feedback geven als dat kon
pi_115777180
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 11:41 schreef Guul het volgende:
Dat is toch weer jammer van China Post...
Hong Kong Post kun je alles prima volgen.

Weet iemand wel wat de verschillende statussen bij CP inhouden?
Kijk ff in de OP onder 'SPOILER: Ik heb wat besteld hoe lang duurt het nu voor het binnen komt?' ;)
quote:
Hi,

[..]
:') Chantage. En dan in beide gevallen niks doen zeker. :P Ik dacht het ook...

Bij dit soort dingen altijd snel handelen. Twee á drie weken moet je ze gewoon geven. Daarna aan de bel trekken, na vier weken toch nog maar eens navragen. Bij 5 weken een ultimatum stellen. Bereid zijn om op dag 44 een claim bij Paypal aan te maken. Je Ebay-feedback pas geven zodra je je item binnen hebt, dan hoef je niet met dit soort kinderachtige dingen rekening te houden en kun je eerlijk zijn. :) Je moet vaak de Chinees wat peper in z'n reet stoppen om te zorgen dat dingen gaan zoals ze horen. Zolang jij geen druk zet en die druk houdt en je het te lang op z'n beloop laat, verlies je aan controle en zekerheid.

Ik moet zeggen, ik geef ze wel altijd een kans. Er gaat weleens iets mis, maar door de druk te houden en netjes te blijven krijg ik altijd wel een goede oplossing (resend/refund, die dan ook daadwerkelijk aankomen). Ik ben nog niet echt beduveld (*afkloppen*) geweest.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_115780259
en daar issiee dan :) ..

de eerste post vanaf de MK802, eerste indruk.. GEWELDIG APPARAATJE!
Browsen gaat perfect vind ik, inmiddels dus mijn draadloze toetsenbord en muis eraan, die onmiddelijk werden gevonden en kon worden gebruikt, de stick word wel warm zoals vele al zeiden..

Zal straks even kijken naar de mogelijkheden met het afspelen van media, door er een externe HDD aan te koppelen.
pi_115780307
Hoe verbind je die toetsenborden eigenlijk? bluetooth ofzo? WIl er ook eens halen maar mijn chineese ding heeft geen bluetooth ofzo :P
  maandag 20 augustus 2012 @ 15:04:18 #9
372279 SuperChips
Beter dan Pringles
pi_115783487
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 13:34 schreef Downstar het volgende:

Browsen gaat perfect vind ik, inmiddels dus mijn draadloze toetsenbord en muis eraan, die onmiddelijk werden gevonden en kon worden gebruikt, de stick word wel warm zoals vele al zeiden..

Zal straks even kijken naar de mogelijkheden met het afspelen van media, door er een externe HDD aan te koppelen.
Is XMBC al uit voor sticks met hw-versnelling?
Say whaaaat?
  maandag 20 augustus 2012 @ 15:34:30 #10
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_115784552
Ik heb net een tablet besteld bij dealextreme ben eens benieuwd het is een
Ramos W22Pro 9.7" Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ Wi-Fi / HDMI / Camera - Grey (Dual Core)

http://www.dealextreme.com/p/ramos-w22pro-9-7-touch-screen-android-4-0-tablet-pc-w-wi-fi-hdmi-camera-grey-dual-core-147857

geen idee hoe lang de levertermijn of zo is maar ik heb geen haast dus zie hem wel verschijnen :)
Minds are like parachutes, they work best when open!
pi_115784895
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 15:34 schreef HaerdenC het volgende:
Ramos W22Pro 9.7" Touch Screen Android 4.0 Tablet PC w/ Wi-Fi / HDMI / Camera - Grey (Dual Core)

http://www.dealextreme.com/p/ramos-w22pro-9-7-touch-screen-android-4-0-tablet-pc-w-wi-fi-hdmi-camera-grey-dual-core-147857

geen idee hoe lang de levertermijn of zo is maar ik heb geen haast dus zie hem wel verschijnen :)
Leuk, die heb ik ook! Ik had hem alleen elders(aliexpress) besteld en had hem al binnen 4 dagen via DHL. Als je evt. de gerootte en stabielere rom wil hebben om er op te zetten, moet je even mij PMen tzt. :P
  maandag 20 augustus 2012 @ 15:49:07 #12
327191 RobertNL
For your gear.
pi_115785077
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 15:34 schreef HaerdenC het volgende:

Wil je niet plagen maar volgens mij betaal je de hoofdprijs. Je kan beter even op Aliexpress kijken en als het verschil te groot is de order bij DX cancelen.

quote:

Netjes, benieuwd naar je bevindingen. XBMC app al geinstalleerd (omdat het kan :P)?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 20 augustus 2012 @ 16:00:46 #13
134738 HaerdenC
Allround Kluskabouter
pi_115785505
quote:
7s.gif Op maandag 20 augustus 2012 15:44 schreef Xetran het volgende:

[..]

Leuk, die heb ik ook! Ik had hem alleen elders(aliexpress) besteld en had hem al binnen 4 dagen via DHL. Als je evt. de gerootte en stabielere rom wil hebben om er op te zetten, moet je even mij PMen tzt. :P
ik heb al meerdere malen bij deal extreme gekocht en dus niet te veel poespas :) dat het paar euro meer kost geef ik minder om 230 euro inclusief levering is gewoon netjes. De facturen zijn correct en dat is heel belangrijk voor mij aangezien het een zakelijke koop is.

Geen idee of het rooten en zo echt de moeite is maar heb wel eventueel intresse. Hou er wel rekening mee dat ik geen Windows computers heb thuis enkel Linux. Zijn er buiten wat stabieler nog voordelen aan geroote rom ?
Minds are like parachutes, they work best when open!
  maandag 20 augustus 2012 @ 17:21:15 #14
131319 mickeyD
lekker is maar een vinger lang
pi_115788700
quote:
Hi,

Hello,

je wordt gewoon gechanteerd!
das voor t eerst dat de chinees de negatieve review omdraait in zijn voordeel (nou ja, dat probeerd althans)
ik zou hem rapporteren bij ebay!

zet er in:
1) je hebt je spullen niet ontvangen, vandaar de negatieve review
2) meld dat de chinees de boel wil oplichten! (wel geld vangen, niets versturen)
3) meld dat je gechanteerd wordt een positieve review te moeten plaatsen om uberhaupt geholpen te worden, terwijl jij allang (bewezen) betaald hebt.
stuur alle mails die je al had gestuurd, en geen antwoord op gehad hebt mee.
meldt dit OOK aan paypal!

succes..
Lekker naar 80's italo disco luisteren tijdens het surfen op FOK!? Jouw ALL time favoriete tracks GRATIS! geen lidmaatschap/aanmelding/download nodig! Fresh FM
pi_115789642
quote:

Heb je de 1GB of 512MB versie?

Ben benieuwd naar het via WIFI streamen van avi/mkv en XBMC. Dat zou eigenlijk het enige zijn waar i khem voor wil gebruiken.
  maandag 20 augustus 2012 @ 17:52:04 #16
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_115789841
quote:
also, we will also submit the negative feedback buyer ID to the central database centre as well.

Valt nog mee dat hij niet het leger gaat bellen _O-

Hoeveel kost het product en wat is de aankoopdatum? Je bent toch niet zo'n trutje dat na 2 weken een negatieve feedback gaat geven? :P

Gewoon die Chinees bedreigen met een Paypal claim, op dag 44 uitvoeren en dat dreigmailtje bij Paypal toevoegen ~O>
  maandag 20 augustus 2012 @ 17:56:16 #17
348696 bobbernaut
ik heet geen bob.
pi_115789952
Bij de TT moest ik denken aan het genots ei :')
Op woensdag 20 november 2013 16:56 schreef SosuaCafe het volgende:
Bob is gewoon noord korea. Keihard schreeuwen en herrie maken op het grensgebied om de vijand gek te maken.
  maandag 20 augustus 2012 @ 19:17:53 #18
327191 RobertNL
For your gear.
pi_115792893
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 17:21 schreef mickeyD het volgende:

[..]

je wordt gewoon gechanteerd!
das voor t eerst dat de chinees de negatieve review omdraait in zijn voordeel (nou ja, dat probeerd althans)
ik zou hem rapporteren bij ebay!

zet er in:
1) je hebt je spullen niet ontvangen, vandaar de negatieve review
2) meld dat de chinees de boel wil oplichten! (wel geld vangen, niets versturen)
3) meld dat je gechanteerd wordt een positieve review te moeten plaatsen om uberhaupt geholpen te worden, terwijl jij allang (bewezen) betaald hebt.
stuur alle mails die je al had gestuurd, en geen antwoord op gehad hebt mee.
meldt dit OOK aan paypal!

succes..
Inderdaad :P, gewoon terug pakken die vent!
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 17:52 schreef monkeybrain het volgende:

[..]

Valt nog mee dat hij niet het leger gaat bellen _O-

Hoeveel kost het product en wat is de aankoopdatum? Je bent toch niet zo'n trutje dat na 2 weken een negatieve feedback gaat geven? :P

Gewoon die Chinees bedreigen met een Paypal claim, op dag 44 uitvoeren en dat dreigmailtje bij Paypal toevoegen ~O>

If you not give postitive feedback i send Our great leaders Red army after you!
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_115793770
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 16:00 schreef HaerdenC het volgende:

[..]

ik heb al meerdere malen bij deal extreme gekocht en dus niet te veel poespas :) dat het paar euro meer kost geef ik minder om 230 euro inclusief levering is gewoon netjes. De facturen zijn correct en dat is heel belangrijk voor mij aangezien het een zakelijke koop is.

Geen idee of het rooten en zo echt de moeite is maar heb wel eventueel intresse. Hou er wel rekening mee dat ik geen Windows computers heb thuis enkel Linux. Zijn er buiten wat stabieler nog voordelen aan geroote rom ?
Ik was bij Ali wel exact 100 euro kwijt incl shipping, dat scheelt wel een stuk maar daar heb je toch niet veel aan meer nu. Ik geloof dat het wifi bereik wat werd verbeterd, dat er standaaard Android Market op kwam en dat je die voorgeprogrammeerde chineese programmatjes niet meer op je tab hebt. Maar het valt op zich wel mee.
pi_115802753
quote:

Hou nou toch eens op om elke dag het erover te hebben dat dit ding XMBC moet/zal/gaat draaien. De development cycle van deze apparaten is tergend langzaam. Het blog wat ik opgetuigd heb rondom de MK802 concurrent MiniX is zo'n beetje het enige, naast J1nx zijn blog.
Support van Allwinner is ver te zoeken en vanuit Rikomagic / Zero Devices of Pineriver is er nauwelijks nieuwe firmware onderweg.

Gewoon deze apparaten gebruiken waarvoor ze zijn: android / linux :Y)
Friettent dikke Willie, met Willie
  maandag 20 augustus 2012 @ 22:59:17 #21
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
  maandag 20 augustus 2012 @ 23:13:46 #22
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_115805186
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
  maandag 20 augustus 2012 @ 23:25:11 #23
304381 Loll
recommender bij BIC=goedkoop
pi_115805710
Welke 18650's zijn nu aan te raden aangezien we een tijdje geleden bijna alleen maar shit was namelijk.
BAM dit is 3KB
pi_115805824
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 15:04 schreef SuperChips het volgende:

[..]

Is XMBC al uit voor sticks met hw-versnelling?
XMBC draait geloof ik alwel goed op een paar android apparaten, maar die hebben allen geen Allwinner a10 + mali 400 combinatie...

quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 15:49 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Wil je niet plagen maar volgens mij betaal je de hoofdprijs. Je kan beter even op Aliexpress kijken en als het verschil te groot is de order bij DX cancelen.

[..]

Netjes, benieuwd naar je bevindingen. XBMC app al geinstalleerd (omdat het kan :P)?
Uiteraard XMBC erop geknald, resultaten zul je zien in een review, denk dat ik die morgen hier wel post!

quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 17:45 schreef Skiet het volgende:

[..]

Heb je de 1GB of 512MB versie?

Ben benieuwd naar het via WIFI streamen van avi/mkv en XBMC. Dat zou eigenlijk het enige zijn waar i khem voor wil gebruiken.
1 GB natuurlijk, 512 is te doen, maar met 1GB zit je natuurlijk veel beter..
zal in de review wat aandacht aan XMBC en video playback besteden..

quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 22:23 schreef W00fer het volgende:

[..]

Hou nou toch eens op om elke dag het erover te hebben dat dit ding XMBC moet/zal/gaat draaien. De development cycle van deze apparaten is tergend langzaam. Het blog wat ik opgetuigd heb rondom de MK802 concurrent MiniX is zo'n beetje het enige, naast J1nx zijn blog.
Support van Allwinner is ver te zoeken en vanuit Rikomagic / Zero Devices of Pineriver is er nauwelijks nieuwe firmware onderweg.

Gewoon deze apparaten gebruiken waarvoor ze zijn: android / linux :Y)
Waar heb ik het in die post over XMBC dan? daarnaast is dat voor vele de reden voor aanschaf van dit apparaat... om te gebruiken als Mediaspeler.. en wat werkt nou het best als mediaspeler software? juist.. XBMC! daarnaast brengt XBMC niet voor niets hun product naar Android toe..
Er zit nu 1 maal toekomst in dit soort apparaatjes + XBMC ( of welke andere mediaspeler software dan ook..!)

Dat allwinner nu even loopt te bitchen, is natuurlijk niet af te schuiven op het feit dat de MK802 of de MINIX een langzame devolpment cycle hebben.. Ik weet dat sinds het bestaan van deze sticks MK802 inmiddels al 2 redelijke updates heeft uitgebracht..

Het NIET uitbrengen van updates kan duiden op 2 dingen;

1. Weinig support en laksheid van fabrikant..
2. Het niet nodig zijn van updates, omdat product zogoed als volledig werkend is!

in dit geval neigt het toch echt naar de 2de, de sticks werken redelijk met Android 4.0 en die kleine foutjes die er in zitten worden dus opgespaard en in 1 grote update aangeboden..

Waar doel je eigelijk op met ; Het blog wat ik opgetuigd heb rondom de MK802 concurrent MiniX is zo'n beetje het enige, naast J1nx zijn blog

er zijn toch zat websites/blogs/forums die aandacht aan deze sticks/boxes besteden, of wou je zeggen van niet?
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 00:00:29 #25
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_115807172
Ik hoor trouwens ook weleens dingen over www.plexapp.com , dah wah?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')