abonnement Unibet Coolblue
pi_115754232
De vorige delen: Topicreeks: Breien, breien, breien

Veel breiplezier!

Een paar creaties uit het vorige topic:













[ Bericht 65% gewijzigd door PatriQue89 op 20-08-2012 14:07:50 ]
pi_115754659
Binnenkort toch maar weer beginnen :P
pi_115762338
Die tas in de OP lijkt wel gehaakt..

Ik ben nog steeds verliefd op dat waterzakje O+
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_115764135
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 22:35 schreef Dottey het volgende:
Die tas in de OP lijkt wel gehaakt..

Ik ben nog steeds verliefd op dat waterzakje O+
die is ook gehaakt, is al een hele oude post van mij waar die in stond!
Kwak
  zondag 19 augustus 2012 @ 23:58:29 #5
211083 Angelof9
I must go first
pi_115766390
Hey, een nieuw deel! ^O^
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_115776566
quote:
0s.gif Op zondag 19 augustus 2012 23:09 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

die is ook gehaakt, is al een hele oude post van mij waar die in stond!
Ja! dat is waar.. hij blijft mooi en leuk ^^. maar misschien beter om iets anders in de OP te zetten wat gebreid is.

er was toch ook een mooie deken gebreid op pagina 5 ofzo? is dat niets?
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_115776735
ja, hij mag eruit hoor!
Kwak
pi_115781031
quote:
7s.gif Op zondag 19 augustus 2012 19:16 schreef PatriQue89 het volgende:
Binnenkort toch maar weer beginnen :P
:o _O- _O-

Maar toch lief dat juist jij een mooi nieuw topic hebt geopend, alleen nieuwere foto@s uit vorige deel had wel gemogen O+
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_115781393
Et voila!
pi_115782389
Goed bezig!

die upjes sjaal... die was ik al een beetje vergeten.. hoe gaat het daarmee?
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  maandag 20 augustus 2012 @ 19:17:32 #11
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_115792877
Heeft iemand een linkje naar een overzicht met termen en afkortingen in Engelse breipatronen?
Ik was er net aan gewend geraakt bij het haken, kom ik nu weer nieuwe termen tegen als K1, K2 etc.

Misschien moeten we eens een linkjes overzicht gaan maken in de OP? :)
... ♥ ik mis je ♥
pi_115793961
K=Knit=Rechts
P=Purl=Averrechts
YO= Yarn Over = Draad overhalen

K1 is dus 1 rechts.
  maandag 20 augustus 2012 @ 19:58:39 #13
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_115794799
Ah, dank je wel! Ik print morgen even wat patroontjes uit en dan gaan we maar eens aan de slag.
... ♥ ik mis je ♥
pi_115797513
quote:
7s.gif Op maandag 20 augustus 2012 14:07 schreef PatriQue89 het volgende:
Et voila!
O+
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_115798987
Ik snap idd wat jullie met verdraaid breien bedoelen! In Engelse patronen gebruiken ze in zo'n geval k2tbl (knit through the back loop) of p2tbl (purl through the back loop). Die verdraaide steken komen ook in dit patroon voor maar niet bij de boord, ik zal het onthouden, handig voor volgende projecten!
pi_115802885
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 21:15 schreef NoralyZ het volgende:
Ik snap idd wat jullie met verdraaid breien bedoelen! In Engelse patronen gebruiken ze in zo'n geval k2tbl (knit through the back loop) of p2tbl (purl through the back loop). Die verdraaide steken komen ook in dit patroon voor maar niet bij de boord, ik zal het onthouden, handig voor volgende projecten!
^O^
en mijn boorden maak ik altijd 2 verdraait recht 1 averecht, vind ik persoonlijk het mooiste
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 19:50:11 #17
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_115835111
Ik haak af in het breitopic (leuke woordspeling, hopelijk leest trui mee) ;)

Maar serieus: ik ben nu al maanden brei-dingetjes aan het doen, en het geeft me geen plezier. Het frustreert me dat ik geen vorderingen maak, dat ik patronen moet laten schieten die ajour-steken hebben omdat ik het minderen niet onder de knie krijg, etc. etc. etc.

Ik haak veel, en met veel plezier. Ik wilde mijn mogelijkheden uitbrei(d)en met breien (weer zo'n woordgrapje) :P maar het brengt me meer nadelen dan voordelen. En al die tijd dat ik gefrustreerd zit te doen, had ik plezier kunnen hebben aan haken.

Een andere reden was dat ik veel (!) mooi materiaal heb liggen dat geschikter is om te breien dan om te haken. Een kapitaal waard, maar op de kop getikt voor een prikkie. Misschien bewaar ik het, misschien geef ik het ooit weg. We'll see. Maar ik laat het geen argument meer zijn om te MOETEN breien.

Dus dames, tot ziens! Sommige zie ik nog wel terug in het haaktopic en voor de rest! Misschien tot ooit. ;) :W
... ♥ ik mis je ♥
pi_115838420
Breien is ook geen moeten. Maar waarom geeft het minderen problemen?
pi_115839109
Jammer, phluphy!

Ik ben net begonnen aan een smitten, ofwel een lovers' mitten, ofwel 1 handschoen waarin 2 handen handjes kunnen vasthouden :D . Een vriendin gaat donderdag trouwen en dit leek me een grappig cadeautje.
  dinsdag 21 augustus 2012 @ 22:13:42 #20
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_115841684
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 21:07 schreef Teslynd het volgende:
Breien is ook geen moeten. Maar waarom geeft het minderen problemen?
In 2 steken tegelijk breien lukt me echt echt echt niet!
Ik oefen al weken op (nóg) losser breien, maar het haalt niets uit. :{
... ♥ ik mis je ♥
pi_115843739
Je bedoelt dat het veel te strak staat om daar de naald doorheen te worstelen?
pi_115843924
Je kan dan hulpnaalden gebruiken. Dan neem je een veel dunnere en schuift daar de twee steken op. Dan kan je ze wel in één keer opnemen met je rechter breinaald.

Ik vraag me een beetje af hoe je breit. Zag iemand de naald insteken, de rechter naald loslaten en met een knuistje de draad oppakken. Die werd dan met een rukje omgeslagen. Dan is het dus erg strak.
Het is jammer dat handwerken niet meer goed geleerd wordt.
pi_115844227
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 22:48 schreef Teslynd het volgende:
Je kan dan hulpnaalden gebruiken. Dan neem je een veel dunnere en schuift daar de twee steken op. Dan kan je ze wel in één keer opnemen met je rechter breinaald.

Ik vraag me een beetje af hoe je breit. Zag iemand de naald insteken, de rechter naald loslaten en met een knuistje de draad oppakken. Die werd dan met een rukje omgeslagen. Dan is het dus erg strak.
Het is jammer dat handwerken niet meer goed geleerd wordt.
dat is toch hoe engels breien gaat? ik vind het ook te strak en onhandig, dus ik brei continentaal...
Kwak
pi_115846971
Daarmee baarde ik wat opzien in Zwitserland. Het lukt me niet te zien hoe zij dat precies doen. Mijn versie van het Zwitserse breien was ook weer reden tot staren. Maar zij breien heel los: ze trekken de draad door de steken/lussen zoals breimachines. En het gaat razendsnel.

Met het knuistje breien is hier niet geleerd, het was dus een eigen uitwerking.

Nu valt me een Engels breiboek in. Of misschien Iers of Schots. In elk geval met twee kleuren breien en de draden apart houden: de ene kleur links en de andere rechts. Gaat stukken beter! Gaat ook soepeler. De draden zijn niet omlaaghangend, maar worden om de wijsvingers gedraaid omhoog gehouden. Neu, ik draai het er 1 of 2 keer om, zijzelf laat het los om de vingertoppen kleven. Geen idee hoe ze dat voor elkaar speelt.

Gevonden: Alice Starmore's book of Fair isle Knitting.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 07:17:46 #25
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_115855127
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 22:48 schreef Teslynd het volgende:
Je kan dan hulpnaalden gebruiken. Dan neem je een veel dunnere en schuift daar de twee steken op. Dan kan je ze wel in één keer opnemen met je rechter breinaald.

Ik vraag me een beetje af hoe je breit. Zag iemand de naald insteken, de rechter naald loslaten en met een knuistje de draad oppakken. Die werd dan met een rukje omgeslagen. Dan is het dus erg strak.
Het is jammer dat handwerken niet meer goed geleerd wordt.
Ik brei continentaals, dus al vrij los.
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 22 augustus 2012 @ 07:19:56 #26
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_115855135
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 22:54 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

dat is toch hoe engels breien gaat? ik vind het ook te strak en onhandig, dus ik brei continentaal...
Ah, een ervaringsdeskundige, dus jou wil ik nog even wat vragen over dat continentaals.
Linkse naalden gaan prima. Sneller dan de wind. :P
Rechtse naalden: Insteken in de vóórste lus vind ik (te) lastig. In de achterste lus is een makkie. Ik meende eens op een Belgisch forum gelezen te hebben dat dit o.k. is. Maar ik ben er niet van overtuigd. Wat vind jij?
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 22 augustus 2012 @ 09:49:07 #27
211083 Angelof9
I must go first
pi_115856936
Als je er geen plezier in hebt, moet je het gewoon laten.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_115857489
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 augustus 2012 19:50 schreef phluphy het volgende:
Ik haak af in het breitopic (leuke woordspeling, hopelijk leest trui mee) ;)

Maar serieus: ik ben nu al maanden brei-dingetjes aan het doen, en het geeft me geen plezier. Het frustreert me dat ik geen vorderingen maak, dat ik patronen moet laten schieten die ajour-steken hebben omdat ik het minderen niet onder de knie krijg, etc. etc. etc.

Ik haak veel, en met veel plezier. Ik wilde mijn mogelijkheden uitbrei(d)en met breien (weer zo'n woordgrapje) :P maar het brengt me meer nadelen dan voordelen. En al die tijd dat ik gefrustreerd zit te doen, had ik plezier kunnen hebben aan haken.

Een andere reden was dat ik veel (!) mooi materiaal heb liggen dat geschikter is om te breien dan om te haken. Een kapitaal waard, maar op de kop getikt voor een prikkie. Misschien bewaar ik het, misschien geef ik het ooit weg. We'll see. Maar ik laat het geen argument meer zijn om te MOETEN breien.

Dus dames, tot ziens! Sommige zie ik nog wel terug in het haaktopic en voor de rest! Misschien tot ooit. ;) :W
Als je er geen plezier in hebt gewoon niet doen O+ , want dan zit je je te verbijten met stukjes breiwerk waar je al van te voren van weet komt toch niet af, maar je komt maar af en toe gluren hoor in breitopic :Y en haken is net zo ontspannend.........
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  woensdag 22 augustus 2012 @ 10:56:07 #29
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_115858457
Bedankt Angelof en Toverheks, het is eigenlijk heel simpel.

Maar Toverheks, of ik kom gluren betwijfel ik, want dan gaat het misschien toch weer "jeuken". ;)
... ♥ ik mis je ♥
pi_115861699
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 07:19 schreef phluphy het volgende:

[..]

Ah, een ervaringsdeskundige, dus jou wil ik nog even wat vragen over dat continentaals.
Linkse naalden gaan prima. Sneller dan de wind. :P
Rechtse naalden: Insteken in de vóórste lus vind ik (te) lastig. In de achterste lus is een makkie. Ik meende eens op een Belgisch forum gelezen te hebben dat dit o.k. is. Maar ik ben er niet van overtuigd. Wat vind jij?
ik heb een vriendinnetje die alles zo breit, je breit dan officieel verdraaid, maar je ziet niet veel verschil vind ik.

wat bedoel je met linkse en rechtse naalden? je breiwerk hangt altijd aan de linkerkant en gaat naar rechts, toch?
Kwak
pi_115863147
Eerlijk gezegd: ik weet niet wat continentaal breien is. Ook op het vaste land van Europa zijn er verschillende breistijlen.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 13:19:51 #32
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_115863193
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 12:35 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

ik heb een vriendinnetje die alles zo breit, je breit dan officieel verdraaid, maar je ziet niet veel verschil vind ik.

wat bedoel je met linkse en rechtse naalden? je breiwerk hangt altijd aan de linkerkant en gaat naar rechts, toch?
Links en rechts wordt ook weleens gebruikt i.p.v. recht en averecht :)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_115863626
Vreemd: m'n cursor stond op zo'n magische plaats die de inhoud van een bericht laat zien. Kan dat bericht alleen niet terugvinden.
Iemand vroeg wat er met linker- en rechternaald bedoeld wordt en de reactie was dat rechts en links ook wel bekend staat als rechts en averecht.

Met linker naald en rechter naald bedoel ik de naald in de linkerhand en de naald in de rechterhand. Dus de naald met de passieve stekenrij en de breiende naald. Ook bij rondbreinaalden, want die hebben twee korte naaldjes met een flexibel tussenstuk.
pi_115863677
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:18 schreef Teslynd het volgende:
Eerlijk gezegd: ik weet niet wat continentaal breien is. Ook op het vaste land van Europa zijn er verschillende breistijlen.
continentaa(duits/scandinavisch)l: draad links, losjes in de linkerhand, de naald haakt de draad mee door t lusje
engels: draad rechts en om de naald heenslaan met de rechterhand.

op het continent wordt doorgaans continentaal/duits/scandinavisch gebreid, behalve in NL waar ze engels breien voornamelijk. amerika weet ik niet, volgens mij breien ze daar jusit weer veel continentaal ook.

dit onderscheid wordt ook gemaakt op sites zoals www.knittinghelp.com waar ze de technieken dus op twee manieren voordoen.

als "haker" vind ik continentaal prettiger en makkelijker aan te leren, vooral ivm draadcontrole en strakheid. ik brei ook alles op rondbreinaalden omdat continentaal breien makkelijker is als je naald flexibeler is en meer beweeglijk in je hand...
Kwak
pi_115863719
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:32 schreef Teslynd het volgende:
Vreemd: m'n cursor stond op zo'n magische plaats die de inhoud van een bericht laat zien. Kan dat bericht alleen niet terugvinden.
Iemand vroeg wat er met linker- en rechternaald bedoeld wordt en de reactie was dat rechts en links ook wel bekend staat als rechts en averecht.

Met linker naald en rechter naald bedoel ik de naald in de linkerhand en de naald in de rechterhand. Dus de naald met de passieve stekenrij en de breiende naald. Ook bij rondbreinaalden, want die hebben twee korte naaldjes met een flexibel tussenstuk.
het ging mij om phlupy's vraag: dat ze moeite heeft met insteken in de voorste lus op de rechter naald, en niet op de linkernaald. ik vraag me af of ze heen en weer (dus achterstevoren) terugbreit.
Kwak
pi_115864028
O, dan hebben wij thuis en op school de engelse manier geleerd. Mijn moeder breide zeer snel en zeer soepel. Ik heb veel stijviger vingers (wat ik vroeger niet besefte) en doe het beter op de continentale manier. M'n zus kwam thuis met het verhaal van een juf die het op de Donald Duck-manier deed: wij houden de naalden van bovenaf vast, zij van onderen.

Volgens de site doen de meeste Amerikanen het op de Engelse manier en vallen degenen die het op z'n Engels leren en dan de continentale manier leren kennen, voor de continentale manier. Ik dus ook. En in bovengenoemd boek van Alice Starmore wordt het dus gecombineerd bij breien met twee verschillende draden. Ergens anders werd ik op de mogelijkheid met twee gelijke draden te breien geattendeerd. Dat is een soort van dubbelbreien, door die meeloopdraadjes.
pi_115864116
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 07:19 schreef phluphy het volgende:

[..]

Ah, een ervaringsdeskundige, dus jou wil ik nog even wat vragen over dat continentaals.
Linkse naalden gaan prima. Sneller dan de wind. :P
Rechtse naalden: Insteken in de vóórste lus vind ik (te) lastig. In de achterste lus is een makkie. Ik meende eens op een Belgisch forum gelezen te hebben dat dit o.k. is. Maar ik ben er niet van overtuigd. Wat vind jij?
Dat klinkt alsof je het doet zoals ik het doe en dat is niet de juiste manier. Bij hun zijn voor- en achterkant precies hetzelfde. Waar je wel aan denken moet is dat je de naalden bij rechts breien een beetje de andere kant opgeklapt vasthoudt dan bij averechts breien.
pi_115864472
Eerste filmpje continentaal aan begonnen. Krijg er hoofdpijn van. Erg onhandige breister is dat en ze breit veel te strak.
De Engelse mantra is insteken - omslaan - doorhalen - aflaten glijden.
De continentale mantra is: vooraan insteken - draad doortrekken.
Losser breien doe je door de draad er beter = verder doorheen te trekken dan zij doet.
pi_115864693
Ik heb het geleerd met de naalden onder de arm geklemd. Heb me later aangeleerd om de linker naald min of meer onder de arm vast te klemmen (ben niet goed in iets zwaars hoog vasthoude) en de rechter naald losser te hanteren.

In Zwitserland zag ik dat ze de naalden vrij hoog geheven vasthouden en met de naaldpunt breien. Dus met de naaldpunt wip je de draad door de lus heen naar je toe, zowel bij recht breien als bij averecht breien. Bij recht breien hou je naalden meer in een V-vorm dan bij averichts breien. Daardoor kan je die voorste lust makkelijker insteken.
pi_115865034
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:56 schreef Teslynd het volgende:
Ik heb het geleerd met de naalden onder de arm geklemd. Heb me later aangeleerd om de linker naald min of meer onder de arm vast te klemmen (ben niet goed in iets zwaars hoog vasthoude) en de rechter naald losser te hanteren.

In Zwitserland zag ik dat ze de naalden vrij hoog geheven vasthouden en met de naaldpunt breien. Dus met de naaldpunt wip je de draad door de lus heen naar je toe, zowel bij recht breien als bij averecht breien. Bij recht breien hou je naalden meer in een V-vorm dan bij averichts breien. Daardoor kan je die voorste lust makkelijker insteken.
ja, dat is wat ik doe denk ik. en dat vind ik makkelijker met korte naaldjes.
Kwak
pi_115865290
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 13:51 schreef Teslynd het volgende:
Eerste filmpje continentaal aan begonnen. Krijg er hoofdpijn van. Erg onhandige breister is dat en ze breit veel te strak.
De Engelse mantra is insteken - omslaan - doorhalen - aflaten glijden.
De continentale mantra is: vooraan insteken - draad doortrekken.
Losser breien doe je door de draad er beter = verder doorheen te trekken dan zij doet.
ik vind de filmpjes erg duidelijk. ze doen het langzaam en dus anders dan als ze gewoon zelf breien denk ik ;)

deze zijn misshcien meer iets voor jou

http://verypink.com/
Kwak
pi_115865647
Zat net de tweede steek te bekijken.
Nee, ze doet het echt fout. Ze duwt de punt met de andere hand omdat ze veel te strak breit. Juist de continentale manier laat een soepeler breien toe. Draad ver genoeg doortrekken zodat je een losse lus op je naald hebt staan. Bij haar is elke steek een worsteling op zich. Geen wonder dat jij moeite hebt met recht breien.

Dat andere filmpje ziet eruit als een nachtmerrie. Maar het is wel het proberen waard: rondbreiend bij de punt beginnen. Haha, maar dat ga ik misschien toch een keer proberen.
  woensdag 22 augustus 2012 @ 14:21:40 #43
211083 Angelof9
I must go first
pi_115865838
Teslynd, kun jij me een voorbeeld geven van averechts continentaal breien? Rechts heeft iemand uit Finland me voor gedaan, dus dat begrijp ik nu eindelijk, al heb ik het nog niet echt onder de knie. Maar averechts lukt me niet zonder de steken om te draaien. Ik weet niet wat ik verkeerd doe en die filmpjes helpen niet echt.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_115865930
Dan moet ik even een stukje breien om het precies te doen. Komt vanavond. Nu moet ik opstappen.

Heb net een paar andere filmpjes bekeken, maar die kunnen inderdaad een beetje ontmoedigend zijn.
pi_115866125
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:16 schreef Teslynd het volgende:
Zat net de tweede steek te bekijken.
Nee, ze doet het echt fout. Ze duwt de punt met de andere hand omdat ze veel te strak breit. Juist de continentale manier laat een soepeler breien toe. Draad ver genoeg doortrekken zodat je een losse lus op je naald hebt staan. Bij haar is elke steek een worsteling op zich. Geen wonder dat jij moeite hebt met recht breien.

Dat andere filmpje ziet eruit als een nachtmerrie. Maar het is wel het proberen waard: rondbreiend bij de punt beginnen. Haha, maar dat ga ik misschien toch een keer proberen.
ik heb geen enkele moeite met breien, ik vroeg iemand die daar moeite mee heeft naar haar techniek :') en ik gebruik die filmpjes alleen als ik niet weet hoe een nieuwe steek in elkaar zit. niet alles wat anders is dan jij het doet is fout :') ik postte die filmpjes als illustratie voor het verschil tussen continentaal en engels breien. dude. echt.

[ Bericht 2% gewijzigd door kwakz0r op 22-08-2012 14:37:45 ]
Kwak
pi_115866247
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:21 schreef Angelof9 het volgende:
Teslynd, kun jij me een voorbeeld geven van averechts continentaal breien? Rechts heeft iemand uit Finland me voor gedaan, dus dat begrijp ik nu eindelijk, al heb ik het nog niet echt onder de knie. Maar averechts lukt me niet zonder de steken om te draaien. Ik weet niet wat ik verkeerd doe en die filmpjes helpen niet echt.
averechts continentaal:

1. je hebt je lege naald rechts, je werk links. de draad hangt achter je werk.
2. de haalt de draad naar de voorkant van je werk, over de naald heen of onderlangs, maakt niet zoveel uit.
3. je houdt de draad links over je wijsvinger vast, en links houd je ook je werk vast.
4. met je rehcternaald steek je van rechts naar links door de voorkant van de eerste steek. normaal steek je van links naar rechts door die steek naar ahcteren, nu van rechts naar links naar voren.
5. sla de draad om de naald.
6. doorhalen
7. af laten glijden.

ik ga er zo foto's bij maken!
Kwak
  woensdag 22 augustus 2012 @ 14:37:15 #47
211083 Angelof9
I must go first
pi_115866451
Ik denk dat ik bij stap 5 of 6 ergens misga, verkeerd om om de naald heen of zoiets. Mijn steken komen verkeerd om op de naald te staan.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_115866645
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:37 schreef Angelof9 het volgende:
Ik denk dat ik bij stap 5 of 6 ergens misga, verkeerd om om de naald heen of zoiets. Mijn steken komen verkeerd om op de naald te staan.
hoe bedoel je verkeerd om? ze staan bij averecht sowieso anders dan bij recht he? en bij continentaal/engels zit de steek ook iets anders op de naald (niet gedraaid maar je kunt moeilijk halverwege van omslag wisselen zonder dat je toch iets ziet zeg maar)
Kwak
  woensdag 22 augustus 2012 @ 14:50:00 #49
211083 Angelof9
I must go first
pi_115866915
Als ik rechts continentaal brei, komen de steken op dezelfde manier op de naald te staan als wanneer ik rechts "engels" brei. Maar bij averechts komen ze andersom ten opzichte van "engels" breien zeg maar. En dan is het lastig insteken op de terugweg omdat de steken verkeerd om staan.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_115867289
ik ga zo zelf een filmpje maken, als mn webcam meewerkt...

@Teslynd: ik duw soms ook met mijn vinger de naald terug met continentaal. maar ik brei alles behalve strak! het is gewoon een manier van controleren van de beweging, vooral in het begin als de lussen nog erg bewegen op de naald. het heeft niets met strak breien te maken.
Kwak
  woensdag 22 augustus 2012 @ 15:26:07 #51
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_115868078
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 14:50 schreef Angelof9 het volgende:
Als ik rechts continentaal brei, komen de steken op dezelfde manier op de naald te staan als wanneer ik rechts "engels" brei. Maar bij averechts komen ze andersom ten opzichte van "engels" breien zeg maar. En dan is het lastig insteken op de terugweg omdat de steken verkeerd om staan.
Ik begrijp wat je bedoelt, dat is ook wat ik bedoelde toen ik schreef dat ik, om die reden, de achterste lus kies bij de rechtse naalden.

Zo lang je alleen maar rechtse naalden breit, is er niets aan de hand.
Maar ga je rechtse naalden breien ná averechtse, dan liggen de draadjes inderdaad verdraaid.

Dit ligt dus niet aan jou, maar is een bekend fenomeen.
... ♥ ik mis je ♥
pi_115868174


voila, het slechtste brei-instructiefilmpje ooit, door mij, maar misschien heb je wat aan de plaatjes. bij mij is het júist makkelijker om voorin in te steken als ik recht brei na averecht... dus wie weet...
Kwak
  woensdag 22 augustus 2012 @ 15:36:54 #53
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_115868480
Zo slecht vind ik 'm niet. Sterker nog, volgens mij zie ik nu dat ik bij de averechte naalden de lus anders omsla. Tenminste, dat denk ik, ik moet het vanavond even testen. (Ben niet thuis en heb geen materiaal bij me).

Mag ik je een gunst vragen? Zou je nog een klein filmpje kunnen maken waarop je de ajoursteek maakt? Waarop zowel de omslag staat als ook de mindering? Zou ik heel tof vinden!
... ♥ ik mis je ♥
pi_115868515
ehm, dan moet ik even zoeken hoe die steek gaat. heb je een voorbeeldje?

edit: ah, gevonden, das met 1 omslag en 2 samenbreien he? ik ga even aan de slag voor je ;)
Kwak
  woensdag 22 augustus 2012 @ 15:40:45 #55
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_115868641
Super!
... ♥ ik mis je ♥
pi_115868687
heb net even uitgeprobeerd: als ik de draad andersom omsla bij averecht dan zijn de steken idd erg krap aan de voorkant. opgelost! (slotje! :P)
Kwak
  woensdag 22 augustus 2012 @ 15:45:51 #57
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_115868832
:D :'( :D _O-
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 22 augustus 2012 @ 15:48:10 #58
211083 Angelof9
I must go first
pi_115868935
Ik ga thuis even vogelen, heb hier ook geen naalden, draad of het recht om filmpjes te kijken (stom werk!)
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_115869225

deze is wel rommelig hoor. ik vind samenbreien soms ook lastig, zelfs als ik los brei. komt ook van de dunnere wol met dikkere naalden hier... dus je ziet me veel helpen met mijn vingers.

moet zeggen dat ik dat ook veel doe als gewoonte vanuit het haken volgens mij!
Kwak
  woensdag 22 augustus 2012 @ 16:09:09 #60
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_115869798
Dank je wel kwakz0r! Er zitten toch wat handigheidjes bij waar ik misschien wel wat aan heb.
Als het even kan ga ik vanavond prutsen.

Nogmaals bedankt voor de moeite. ^O^
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 22 augustus 2012 @ 21:18:22 #61
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_115881469
Ongelooflijk! Legio youtubefilmpjes hebben niet bereikt wat jouw filmpje wel bereikte. Ik doe het nu goed, ik zie duidelijk verschil in de steken zoals ze op de naald staan.
Ik draaide inderdaad de draad verkeerd om op de naald bij de averechtse naalden. Ik kan het nog steeds niet geloven! :-D

Ik oefen nog even wat naaldjes en ga dan ook nog wat steken-samenbreien oefenen. I will report a.s.a.p.!
... ♥ ik mis je ♥
  woensdag 22 augustus 2012 @ 21:32:04 #62
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_115882164
It's a bloody miracle !!!!!
* phluphy is totally flabbergasted

Oftewel: nu lukt alles wel, het gaat supergoed, supermakkelijk, het klopt, het werkt, het gaat heerlijk!

Thank you so much kwakz0r, ik had de (rond)breinaalden al in de wilgen gehangen, maar ik pluk ze er allemaal weer uit!
... ♥ ik mis je ♥
pi_115885488
Nog wat filmpjes geprobeerd, maar daarvan valt m'n pc steeds uit.
Deze is redelijk, zij het ook weer te stijf. Als naald insteken moeite kost, brei je te vast.

Nog eentje alleen in woorden:

Je hebt een proeflapje nodig dat soepel gebreid is. Lukt dat niet, dan lapje breien op dikkere naalden en het resultaat op een naald van de juiste naalddikte schuiven.
– draad loopt voorlangs
- naald achterlangs insteken
- de steek bevat nu twee naalden en je maakt vanzelf de ruimte nog iets groter
- hark nu de draad naar achteren van boven naar beneden

Wat haat ik Writer met zijn ongevraagde ongewenste opmaakveranderingen. Weet iemand hoe je dat automatisch inspringen al of niet met opsommingsteken defintief kan uitschakelen? Ik kan er niet tegen en met dyslectie is het zaak dat de opmaak duidelijk is (schreeuwerig is niet duidelijk) en de boel niet onder je handen verspringt). Het is elke keer een ramp om dat weer ongedaan te krijgen.

Link vergeten:
maar die heb je niet meer nodig, is alleen voor de goede orde nog toegevoegd.
pi_115885552
Fijn dat het breien nu wel goed gaat.
Ik vind het onbegrijpelijk dat we in Nederland die engelse methode leren.
pi_115889282
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:18 schreef phluphy het volgende:
Ongelooflijk! Legio youtubefilmpjes hebben niet bereikt wat jouw filmpje wel bereikte. Ik doe het nu goed, ik zie duidelijk verschil in de steken zoals ze op de naald staan.
Ik draaide inderdaad de draad verkeerd om op de naald bij de averechtse naalden. Ik kan het nog steeds niet geloven! :-D

Ik oefen nog even wat naaldjes en ga dan ook nog wat steken-samenbreien oefenen. I will report a.s.a.p.!
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 21:32 schreef phluphy het volgende:
It's a bloody miracle !!!!!
* phluphy is totally flabbergasted

Oftewel: nu lukt alles wel, het gaat supergoed, supermakkelijk, het klopt, het werkt, het gaat heerlijk!

Thank you so much kwakz0r, ik had de (rond)breinaalden al in de wilgen gehangen, maar ik pluk ze er allemaal weer uit!
*O* misschien komt het omdat ik alles ook "vanuit haken" doe en denk? omdat ik dat eerder beter kon? ben blij voor je dat het geholpen heeft!

@Teslynd: ik ook... zo onhandig!!
Kwak
pi_115892499
Kwakzor: Wat een goeie filmpjes! Beetje geklungel met de camera, dat wel :P Maar de techniek leg je duidelijk uit! Ik brei ook continentaal, omdat dat sneller zou gaan (ik vind breien bij mij zoooo langzaam gaan! Haken gaat bij mij veel sneller!) en dichter bij de techniek van het haken ligt. Daar heb ik meer ervaring mee, dus dit vond ik makkelijker. Alleen het averechts gaat bij mij niet zo snel. Ik doe ook iets onhandigs met duim en dat lijkt dan meer op het omslaan volgens de engelse manier, maar dan wel met links. Klinkt dat duidelijk? Vast niet :P Ik ga jouw manier eens proberen! Kijken of dat beter werkt :P
En je breiwerk ziet er lekker los uit hoor! ;) Ik gebruik ook altijd mijn andere vingers erbij als ondersteuning, terwijl het misschien niet eens nodig is. Ik brei in ieder geval niet te strak, om de naald gemakkelijk door de steken te krijgen!

Onwijs lief en behulpzaam ook, dat je zomaar even 2 filmpjes in elkaar flanst en upload! ^O^
  donderdag 23 augustus 2012 @ 07:14:18 #67
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_115896183
Weet je wat grappig is bietel? Dat de averechtse naalden bij mij juist supersnel gingen.
Maar dat was dan wel met de verkeerde omslag-richting van de draad.
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 23 augustus 2012 @ 10:01:46 #68
211083 Angelof9
I must go first
pi_115898248
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 22:33 schreef Teslynd het volgende:
Ik vind het onbegrijpelijk dat we in Nederland die engelse methode leren.
Ja, dat snap ik dus ook niet.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_115898314
* Lyssa meldt zich voorzichtig in dit topic.

Ik heb een proeflapje gebreid gisteren en dat ging redelijk. Foutjes herstellen lukt me nog niet en ik wil knuffels breien en daarvoor moet ik met meerdere naalden onder de knie krijgen. Gelukkig wil mijn moeder me zondag wel een brei les geven ;)
pi_115905673
Lyssa, probeer te leren losjes te breien. Dus geen steken die strak om de naald liggen.
pi_115928240
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 00:46 schreef bietel het volgende:
Kwakzor: Wat een goeie filmpjes! Beetje geklungel met de camera, dat wel :P Maar de techniek leg je duidelijk uit! Ik brei ook continentaal, omdat dat sneller zou gaan (ik vind breien bij mij zoooo langzaam gaan! Haken gaat bij mij veel sneller!) en dichter bij de techniek van het haken ligt. Daar heb ik meer ervaring mee, dus dit vond ik makkelijker. Alleen het averechts gaat bij mij niet zo snel. Ik doe ook iets onhandigs met duim en dat lijkt dan meer op het omslaan volgens de engelse manier, maar dan wel met links. Klinkt dat duidelijk? Vast niet :P Ik ga jouw manier eens proberen! Kijken of dat beter werkt :P
En je breiwerk ziet er lekker los uit hoor! ;) Ik gebruik ook altijd mijn andere vingers erbij als ondersteuning, terwijl het misschien niet eens nodig is. Ik brei in ieder geval niet te strak, om de naald gemakkelijk door de steken te krijgen!

Onwijs lief en behulpzaam ook, dat je zomaar even 2 filmpjes in elkaar flanst en upload! ^O^
thanks :) de camera had ik aan mn jurkje zitten en hij zakte steeds mn decolletee in :') maar t was de enige hoogte die werkbaar was... :+
Kwak
  donderdag 23 augustus 2012 @ 22:18:14 #72
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_115928594
Hahaha kwakz0r, dat is op zich al een filmpje waard. Volgende keer een 2e webcam plaatsen tegenover je, dat filmpje kun je dan in andere sub-fora wel kwijt. ;)

Ik heb vandaag niet verder kunnen oefenen. De stucadoors zijn vandaag bezig geweest en toen ik thuiskwam uit mijn werk heb ik nog 3 uur gepoetst. Om 21.30 uur ging ik eten. :o
Ik val dus bijna om, morgenavond herkansing.
... ♥ ik mis je ♥
  donderdag 23 augustus 2012 @ 22:19:48 #73
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_115928689
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 10:05 schreef Lyssa het volgende:
* Lyssa meldt zich voorzichtig in dit topic.

Ik heb een proeflapje gebreid gisteren en dat ging redelijk. Foutjes herstellen lukt me nog niet en ik wil knuffels breien en daarvoor moet ik met meerdere naalden onder de knie krijgen. Gelukkig wil mijn moeder me zondag wel een brei les geven ;)
Moeders kunnen erg handig zijn in dat soort gevallen inderdaad. Helaas woont de mijne 160 km hier vandaan. Maar gelukkig heb ik kwakz0r. :D
... ♥ ik mis je ♥
pi_115930151
Ik heb ook nog even geoefend en ik kwam er achter dat ik rechts en averechts verkeerd omsloeg, zodat ik steeds in de achterste lus moest insteken. De steken zaten niet gedraaid, dat dan weer wel :P Maar de manier van kwakzor is wel handiger voor averechts, dus ik moet het me weer opnieuw aanleren! Maar nu nog niet, want ik heb teveel haak wipjes liggen :P
Als ik weer ga breien, zoek ik je filmpjes weer op! Het werd trouwens wel een heel stuk losser! En ik brei al niet zo strak, dus ik moet ook aan de spanning werken.
Jaja, Teslynd, je leest het goed: ik moet strakker leren breien! ;)
pi_115930759
ik breide de filmpjes wel extra los hoor! zelf brei ik wel iets strakker dan dit. ik vind t zo tof dat ze jullie hebben geholpen! ze staan overigens openbaar maar verborgen, dus zoeken op youtube zal niet lukken, via t topic moet wel lukken.
Kwak
pi_115930873
Kakz0r:
zo veel moeite om dat kleine stukkie tekst te begrijpen van je (:*) ..
ZOO super vond ik je filmpjes! *thumbs up!* ^O^

beetje onstabiel camera werk.. maar dat maakt het eigenlijk alleen maar leuker ^^.
dat commentaar ook.. de ajoursteek vind ik eigenlijk maar :X .. _O-
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_115930961
quote:
0s.gif Op woensdag 22 augustus 2012 15:28 schreef kwakz0r het volgende:


voila, het slechtste brei-instructiefilmpje ooit, door mij, maar misschien heb je wat aan de plaatjes. bij mij is het júist makkelijker om voorin in te steken als ik recht brei na averecht... dus wie weet...
Heel erg leuk je filmpje en jij breit anders als mij ga jou methode uitproberen, ik heb de draad aan de andere kant hangen en sla dan nog om, mijn moeder deed iets met haar wijsvinger die kon zo snell breien.( vaak geprobeert maar kreeg dat niet onder de knie) Maar jou filmpje sla ik op ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_115931129
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 22:57 schreef Dottey het volgende:
Kakz0r:
zo veel moeite om dat kleine stukkie tekst te begrijpen van je (:*) ..
ZOO super vond ik je filmpjes! *thumbs up!* ^O^

beetje onstabiel camera werk.. maar dat maakt het eigenlijk alleen maar leuker ^^.
dat commentaar ook.. de ajoursteek vind ik eigenlijk maar :X .. _O-
elke keer als ik m in een patroon zie he... :(

ik had bijna het opzetten ook op film gezet ;) :*
Kwak
pi_115931273
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 23:02 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

elke keer als ik m in een patroon zie he... :(

ik had bijna het opzetten ook op film gezet ;) :*
Waarom doe je dat gewoon niet, leuk all je filmjes in de OP voortaan, denk dat je er heel veel beginnende breisters gelukkig mee maakt. Goede uitleg en je bent ( handen) goed te volgen.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_115931311
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 23:04 schreef Toverheks het volgende:

[..]

Waarom doe je dat gewoon niet, leuk all je filmjes in de OP voortaan, denk dat je er heel veel beginnende breisters gelukkig er mee maakt. Goede uitleg en je bent ( handen) goed te volgen.
:o echt? ik zou OP wel een hele eer vinden :P
ik ga er even over nadenken, kijken of ik van de week wat meer tijd heb. misschien kan vriendje me dan filmen over mijn schouder.
Kwak
pi_115931434
ik denk ook wel OPhandig idd! Je legt goed uit in de filmpjes :D
vaste Fokbreifilmgids ^^.

@ heks : Ik brei zelf ook met wijsvinger gedoe ^^.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_115931461
Dat doet onze LUTTE wel :Y :Y echt leuk hoor en wat ik zei, denk dat de beginnende breister heel veel uit je filmpjes kan leren.......zijn je filmpjes af gewoon even een PM en in de Feedback voor Lutte neerzettten, zij propt ze in de OP
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_115931577
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 23:07 schreef Dottey het volgende:
ik denk ook wel OPhandig idd! Je legt goed uit in de filmpjes :D
vaste Fokbreifilmgids ^^.

@ heks : Ik brei zelf ook met wijsvinger gedoe ^^.
Hey Dotje, nee ik sla nog ouderwets om, en heb de draad tussen duim en wijsvinger, op school geleerd, maar kan alles breien wat ik wil :@ maar brei toch wel strak en egaal zeg maar, en meestal op dunne pennen 2 of 3
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_115932090
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 23:10 schreef Toverheks het volgende:

[..]

Hey Dotje, nee ik sla nog ouderwets om, en heb de draad tussen duim en wijsvinger, op school geleerd, maar kan alles breien wat ik wil :@ maar brei toch wel strak en egaal zeg maar, en meestal op dunne pennen 2 of 3
ik heb een strenge breijuf gehad.... :{

mijn mammie :X

hhi heb bijna al het handwerken van haar geleerd.. SUPER *O*
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_115932228
Mijn oma en mijn moeder, mijn oma haakte veel, van alles en nog wat en had aan haar inkerhand al een knokkel zeg maar van het vasthouden, dat heb ik van haar geerft :@ maar was een jaar of 6 a 7 toen ik al freubelde, de beesten van TiTaTovernaar waren mijn eerste *kunststukjes*
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_115932425
ik naaide toen ik 8 of 9 was op mijn zelfgekochte singer handnaaimachine (5 gulden op de rommelmarkt, met veel liefde gerepareerd door opa) pluchen beesten, vooral Peter Rabbit was favoriet!

verder fimo klei natuurlijk, graveren in glas, embossing, origami, iets met papiersnippers weken en in een andere vorm persen en opdrogen, pergamano, filigrain, haken en breien...

edit: mama is (kleuter)juf :P dus ook van haar geleerd.
Kwak
pi_115932669
schattig :D

ik zat laatst bij mijn oma te bladeren in het eeuwen oude familie fotoboek :D

Mijn over overgrootmoeder waar ik schijnbaar ook op lijk.. zit heel typisch op elke foto met een breiwerkje :D Mijn overgrootmoeder en oma haakte meer, maar vroeger ook altijd handwerken. Mijn moeder deed veel aan breien en borduren.
sinds ik een kleine 3/4e jaar heb leren haken, haak ik meer dan ik brei :D

zit gewoon in de genen dus :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_115932750
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 23:25 schreef kwakz0r het volgende:
ik naaide toen ik 8 of 9 was op mijn zelfgekochte singer handnaaimachine (5 gulden op de rommelmarkt, met veel liefde gerepareerd door opa) pluchen beesten, vooral Peter Rabbit was favoriet!

verder fimo klei natuurlijk, graveren in glas, embossing, origami, iets met papiersnippers weken en in een andere vorm persen en opdrogen, pergamano, filigrain, haken en breien...

edit: mama is (kleuter)juf :P dus ook van haar geleerd.
Oh wat leuk allemaal, wat ik al heel lang van pan ben maar komt er maar niet van is zelf mozaik te gaan doen, staat ook ergens hier in Cre en elke keer denk ik ga eens wat aanschaffen, toch maar eens rond gaan neuzen in Hobbyland voor een goed boek met plaatjes en uitleg
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_115932783
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 23:30 schreef Dottey het volgende:
schattig :D

ik zat laatst bij mijn oma te bladeren in het eeuwen oude familie fotoboek :D

Mijn over overgrootmoeder waar ik schijnbaar ook op lijk.. zit heel typisch op elke foto met een breiwerkje :D Mijn overgrootmoeder en oma haakte meer, maar vroeger ook altijd handwerken. Mijn moeder deed veel aan breien en borduren.
sinds ik een kleine 3/4e jaar heb leren haken, haak ik meer dan ik brei :D

zit gewoon in de genen dus :D
Dotje echt waar, foto`s van mij van vroeger altijd breiend, zelf op verjaardagen
_O-
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_115933048
zal de foto eens fotograferen als ik er weer ben ^^. zo cute. (lijk gelukkig niet qua looks op mijn over over grootmoeder :P man wat waren de mensen vroeger....anders :9 )
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_115933163
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 23:38 schreef Dottey het volgende:
zal de foto eens fotograferen als ik er weer ben ^^. zo cute. (lijk gelukkig niet qua looks op mijn over over grootmoeder :P man wat waren de mensen vroeger....anders :9 )
Leuk kijk er nu al naar uit ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_115933722
Grappig he, ik heb het ook van mijn moeder en oma geleerd. Mijn moeder breide vroeger wel truien enzo voor ons. Mijn broer en ik hebben nog best lang in een spencertje gelopen met v-hals en kabels. Hij een blauwe, ik een rode. Zo lekker jaren 70 :P Nu is ze voor haar kleinzoon bezig en voor een vriendin van me die in verwachting is. Kan ze toch nog haar ei kwijt ;)
Mijn oma haakte veel. Inmiddels heeft iedereen in de familie wel een sprei van haar hand (grannysquares ook nog ;) ) Zij heeft mij leren tunisch haken. Ze maakte ook veel wandkleden. Daar ging dan van alles op: kralen, stukjes stof, garen, enz. Heel gaaf!
Ik was ook altijd aan het frobelen: kleertjes maken voor mijn barbies, kettingen maken, fimoklei, haken, breien, origami inderdaad, later ook nat vilten, kleding verbouwen, borduren deed ik ook wel, maar ik heb volgens mij nog nooit wat afgemaakt :P
pi_115934084
ik mocht bij oma in de stoffen servetten knippen om kleertjes voor barbie te maken O+
Kwak
pi_115936157
Ik moet nog naar de bieb om de filmpjes te kunnen zien. Thuis lukt niet, stomme computer.
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 08:10:22 #95
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_115941010
Hier ook een moeder die (nog steeds) heel veel handwerkt. Vroeger heeft ze het ons geleerd, maar toen vond ik het niet leuk. Later begon het te kriebelen, en wat me heel erg verbaasde is dat je de principes gewoon helemaal niet vergeten was. Breisteken opzetten bijvoorbeeld, ik kon het meteen weer.

En het continue (uit verveling) meekijken als ze naaide heeft toch ook wel veel opgeleverd. Somehow steek je daar toch veel van op.
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 20:57:48 #96
211083 Angelof9
I must go first
pi_115968143
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 21:12:04 #97
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_115968960
:o Wat een gedrocht!
... ♥ ik mis je ♥
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 22:42:11 #98
211083 Angelof9
I must go first
pi_115974671
Echt ZO fout :N
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  vrijdag 24 augustus 2012 @ 23:15:03 #99
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_115976224
haha ik vind 'm best knap gemaakt anders!
in de haak.
pi_115983543
quote:
Vind het wel heel knap gemaakt, maar leuke kleertjes er voor breien en een beetje haar maken dan is hij pas echt af vind ik, is wel een jongentje dat zie je zo :P
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_115996389
Hij heeft zelfs billen en de sumoworstelaars armpies O+
ik vind het wel knap maak eigenlijk.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_115998143
Heel knap, alleen moet het mondje nog beter uitgewerkt worden en die ogen niet die zwarte gaten zijn.
  zaterdag 25 augustus 2012 @ 19:38:08 #103
211083 Angelof9
I must go first
pi_115998377
Mooi gemaakt of niet, ik vind het een eng ding. Ik krijg er echt zo'n naar pedo-pop gevoel van.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  zondag 26 augustus 2012 @ 15:32:13 #104
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_116026033
Kijk, ik kan het wel! (En begin het steeds leuker te vinden).

"mede mogelijk gemaakt door kwakz0r" :



Het is niet niet erg gelijkmatig, het gaat nog niet snel, ik vind het patroon-lezen met al die vakjes nog best lastig, maar het begin is er. *O*
... ♥ ik mis je ♥
pi_116026434
*O* GOED ZO!!!

Vraagje: waarom zit je eigenlijk op rondbreipennen te breien?
Dat valt niet mee als het maar enkele steken zijn! Hoe heb je dat dan voor elkaar gekregen?
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  zondag 26 augustus 2012 @ 16:14:35 #106
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_116027855
Met de draad-links-methode is het niet moeilijk, hoor, ik ben er al helemaal aan gewend.
Voorheen gebruikte ik rechte naalden en de draad-rechts-methode, ik vind met name de houding hierbij veel minder prettig (plus dat de werkwijze inefficiënter is).

Met de rondbreinaalden ben je veel flexiber in je zithouding. Plus het is makkelijker mee te nemen natuurlijk.

Overigens, dit patroon begint met weinig steken maar het worden er steeds meer. Het wordt een sjaal die in een punt begint en daarna uitloopt.
... ♥ ik mis je ♥
  zondag 26 augustus 2012 @ 16:29:48 #107
211083 Angelof9
I must go first
pi_116028556
Die kun je niet op rechte naalden breien, want als ie groter wordt, passen al die steken niet meer op een rechte naald. Ik neem aan dat je gewoon heen en weer breit op je rondbreinaalden?
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  zondag 26 augustus 2012 @ 17:05:20 #108
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_116029803
quote:
0s.gif Op zondag 26 augustus 2012 16:29 schreef Angelof9 het volgende:
Die kun je niet op rechte naalden breien, want als ie groter wordt, passen al die steken niet meer op een rechte naald.
Dat zou wel kunnen, het is een sjaal, geen omslagdoek.

quote:
Ik neem aan dat je gewoon heen en weer breit op je rondbreinaalden?
Yep
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 3 september 2012 @ 12:03:53 #109
211083 Angelof9
I must go first
pi_116340825
Ok, ook nog maar even hier: tofste beer ter wereld! Herkent iemand het garen?
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_116416366
hoi hoi!
Ben nieuw hier, weet niet of ik hier vaak ga komen maar allereerst: wat zitten er leuke dingen tussen!! :D Dat kan ik dus echt niet breien (ben meer van het haken :) ) Maar.. momenteel ben ik bezig met een sok, en ben nog bij de boord, de boordsteek ging prima, niks geen moeite en ben nu overgegaan op de tricot steek.. echter ben ik hem nu binnenstebuiten aan het breien, dus zegmaar de goede kant van de tricot steek naar binnen, hoe kun je dit veranderen? Want als je het werk omkeert (tussen de naalden doorhaalt zeg maar) moet je gebeurt hetzelfde bij mij, óf ik moet averecht gaan breien, alleen voel ik daar niet zoveel voor :@ :X Heeft iemand tips? of kan ik zo doorgaan met breien en dan bij de hiel het werk binnenstebuiten keren en dan vanaf de hiel (hopelijk) normaal breien?

alvast bedankt! :D
pi_116417233
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 12:25 schreef wild-r0se het volgende:
hoi hoi!
Ben nieuw hier, weet niet of ik hier vaak ga komen maar allereerst: wat zitten er leuke dingen tussen!! :D Dat kan ik dus echt niet breien (ben meer van het haken :) ) Maar.. momenteel ben ik bezig met een sok, en ben nog bij de boord, de boordsteek ging prima, niks geen moeite en ben nu overgegaan op de tricot steek.. echter ben ik hem nu binnenstebuiten aan het breien, dus zegmaar de goede kant van de tricot steek naar binnen, hoe kun je dit veranderen? Want als je het werk omkeert (tussen de naalden doorhaalt zeg maar) moet je gebeurt hetzelfde bij mij, óf ik moet averecht gaan breien, alleen voel ik daar niet zoveel voor :@ :X Heeft iemand tips? of kan ik zo doorgaan met breien en dan bij de hiel het werk binnenstebuiten keren en dan vanaf de hiel (hopelijk) normaal breien?

alvast bedankt! :D
Als je de sok omkeert, dan zou het toch goed moeten gaan? Kun je misschien foto's maken en het laten zien? We kunnen je dan beter helpen. :)
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  woensdag 5 september 2012 @ 13:00:09 #112
211083 Angelof9
I must go first
pi_116417369
Als je recht breit, komen de v-tjes aan de buitenkant en de ribbels aan de binnenkant (van rondbreinaalden uitgaande). Als het bij jou andersom zit, brei je dan niet averrechts??
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_116417697
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 12:55 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Als je de sok omkeert, dan zou het toch goed moeten gaan? Kun je misschien foto's maken en het laten zien? We kunnen je dan beter helpen. :)
als je de sok omkeert komt de draad aan de andere kant te staan en moet je dus "terug" breien... en eigenlijk alles vanaf daar averechts.. foto's kan ik momenteel niet doen, misschien vanavond en anders morgen!

quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 13:00 schreef Angelof9 het volgende:
Als je recht breit, komen de v-tjes aan de buitenkant en de ribbels aan de binnenkant (van rondbreinaalden uitgaande). Als het bij jou andersom zit, brei je dan niet averrechts??
Ik brei met 4 pennen,, en weet zeker dat ik recht brij haha (van links naar rechts de naald door de lus steken). Vind het echt zo merkwaardig :P :9
  woensdag 5 september 2012 @ 14:16:07 #114
211083 Angelof9
I must go first
pi_116419944
Ik ook, ik snap er niks van!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_116419962
opeens ingeving, ik heb alles teken op 1 pen opgezet en heb ze toen, geloof ik, averecht afgehaald, zou dat het kunnen zijn? Dat de steken verdraaid zitten en ik ze 1 voor 1 af moet halen en moet keren zodat ze "recht" staan?
pi_116420386
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 14:16 schreef wild-r0se het volgende:
opeens ingeving, ik heb alles teken op 1 pen opgezet en heb ze toen, geloof ik, averecht afgehaald, zou dat het kunnen zijn? Dat de steken verdraaid zitten en ik ze 1 voor 1 af moet halen en moet keren zodat ze "recht" staan?
Dat zou best kunnen.

Bij mij maakt het nooit verschil uit of ik links of rechs brei, de steken op de naalden zijn dan hetzelfde. Is dat bij jou niet dan?
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_116435688
Ik moet het toch hebben van live voorbeelden :-) hihi.

Was het een makkelijk patroon angelof dat stukje oranje?
By DMB
pi_116437334
quote:
14s.gif Op zondag 26 augustus 2012 15:32 schreef phluphy het volgende:
Kijk, ik kan het wel! (En begin het steeds leuker te vinden).

"mede mogelijk gemaakt door kwakz0r" :

[ afbeelding ]

Het is niet niet erg gelijkmatig, het gaat nog niet snel, ik vind het patroon-lezen met al die vakjes nog best lastig, maar het begin is er. *O*
O+
Kwak
pi_116612981
Ik kom even buurten vanuit het haaktopic, ben voorzichtig wat met breien aan het proberen, eerst een simpele sjaal om een beetje de 'flow' te krijgen. Maar ik heb ook het patroon van Jacobus de aap gekocht en nou heb ik een vraag. Welke lengte rondbreinaalden moet je daar nou voor hebben? Het lijkt me dat het vrij kort moet zijn maar ik heb dus geen idee hoe dat allemaal werkt met rondbreinaalden.

Ik wil 'm overigens met sokkenwol gaan doen, waarschijnlijk naalddikte 2mm dus.
  maandag 10 september 2012 @ 19:26:28 #120
211083 Angelof9
I must go first
pi_116613079
Nee, juist wat langer, Je werkt met de magic loop (aan beide kanten een lus in de draad) omdat de rondjes veel kleiner zijn dan de kleinste rondbreinaalden. En dan is een wat langere draad handiger.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  maandag 10 september 2012 @ 19:27:42 #121
211083 Angelof9
I must go first
pi_116613155
Voorbeeld plaatje:

You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_116623847
ah, super, dankjewel Angel! Wat zou je aanraden, 60, 80cm? Ik ga denk ik een set bestellen van verschillende diktes van 1 lengte.
  maandag 10 september 2012 @ 22:27:55 #123
211083 Angelof9
I must go first
pi_116624432
Ik heb die van mij op 60 gebreid, het is ook een beetje persoonlijke voorkeur. Maar die draadjes zijn niet zo duur, als je voor de set gaat. Ik heb er ook een paar losse lengtes bijgekocht.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_116831210
Gratis konijnpatroon om te breien O+
http://www.petitepurls.com/Summer11/summer2011_p_fruit.html



of



Beide voorbeelden die niet van mij zijn, maar ik ga wel een poging wagen, denk ik :Y
pi_116838685
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:37 schreef PaarsBeestje het volgende:
Gratis konijnpatroon om te breien O+
http://www.petitepurls.com/Summer11/summer2011_p_fruit.html

[ afbeelding ]

of

[ afbeelding ]

Beide voorbeelden die niet van mij zijn, maar ik ga wel een poging wagen, denk ik :Y
Oh die zijn schattig!
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_116838692
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:27 schreef Angelof9 het volgende:
Voorbeeld plaatje:

[ afbeelding ]
Ik werk vaak met 2 tegelijk. Ik vind dat fijner, jouw manier is wel de gebruikelijke manier. :)

Ik brei trouwens altijd met rondbreinaalden. Scheelt zo'n stuk voor mijn schouders en rechterelleboog.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  zondag 16 september 2012 @ 09:31:28 #127
211083 Angelof9
I must go first
pi_116839238
quote:
1s.gif Op zondag 16 september 2012 08:13 schreef MizzEnroe het volgende:
Ik brei trouwens altijd met rondbreinaalden. Scheelt zo'n stuk voor mijn schouders en rechterelleboog.
Ik ook. En je kunt alle patronen op rondbreinaalden zetten.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_116839480
Hoe zet je een patroon wat recht moet worden dan op een rondbreinaald? :o Ik hoor er meer mensen over, maar heb het nog nooit echt gesnapt.

Die konijntjes zijn echt heel gaaf. Ik ga er denk ik een maken met restjes van een vestje wat ik gemaakt heb voor mijn neefje. :)

En oja, *meld*. Hoi, ik ben Nanuke, 22 jaar en ik ben pas sinds kort wat aan het rondkijken op CRE en ik vind deze verzameltopics echt leuk om te lezen. O+ Ik heb nog een trui op de pennen staan waar ik binnenkort weer mee verder wil, maar ik moet er rondbreinaalden voor hebben en die heb ik nog niet. Dus daar is het wachten op. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_116839542
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 09:57 schreef Nanuke het volgende:
Hoe zet je een patroon wat recht moet worden dan op een rondbreinaald? :o Ik hoor er meer mensen over, maar heb het nog nooit echt gesnapt.

Die konijntjes zijn echt heel gaaf. Ik ga er denk ik een maken met restjes van een vestje wat ik gemaakt heb voor mijn neefje. :)

En oja, *meld*. Hoi, ik ben Nanuke, 22 jaar en ik ben pas sinds kort wat aan het rondkijken op CRE en ik vind deze verzameltopics echt leuk om te lezen. O+ Ik heb nog een trui op de pennen staan waar ik binnenkort weer mee verder wil, maar ik moet er rondbreinaalden voor hebben en die heb ik nog niet. Dus daar is het wachten op. :D
Welkom ^O^ en duik ook eens de archiefen in, staan allemaal mooie breisels en haaksels in de gesloten topic`s.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  zondag 16 september 2012 @ 10:18:58 #130
211083 Angelof9
I must go first
pi_116839776
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 09:57 schreef Nanuke het volgende:
Hoe zet je een patroon wat recht moet worden dan op een rondbreinaald? :o Ik hoor er meer mensen over, maar heb het nog nooit echt gesnapt.
Gewoon net doen of de naald recht is. Je breit wel op een neer zoals bij rechte naalden, maar met een rondbreinaald. Bij mij duurde het ook even voor het kwartje gevallen was.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_116847749
wat een leuke konijntjes!
bedankt voor de link! O+
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_116903745
quote:
0s.gif Op zondag 16 september 2012 10:18 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Gewoon net doen of de naald recht is. Je breit wel op een neer zoals bij rechte naalden, maar met een rondbreinaald. Bij mij duurde het ook even voor het kwartje gevallen was.
Ik denk toch echt dat ik even een filmpje moet zien, voordat bij mij het kwartje zal vallen. :P

Hebben jullie nog tips om betaalbaar aan een aantal rondbreinaalden van verschillende dikte/lengte te komen? :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_116905636
Ik heb een aantal breisels te pakken en heb het virus wel een beetje te pakken!


Mijn eerste breisel!


Het tweede breisel!


En deze laatste! Gisteren afgemaakt!
pi_116909796
quote:
0s.gif Op maandag 17 september 2012 19:55 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Ik denk toch echt dat ik even een filmpje moet zien, voordat bij mij het kwartje zal vallen. :P

Hebben jullie nog tips om betaalbaar aan een aantal rondbreinaalden van verschillende dikte/lengte te komen? :D
Je pakt de rondbreinaald op alsof het twee heel kleine naaldjes zijn. Begin anders een proeflapje dat klein genoeg is om op de naald te blijven. Maak hem langzaam groter en zie dat hij gedeeltelijk over de verbindingsdraad schuift. Heb je een lange naald van 80 cm voor een proeflapje van 10 cm, dan moet je hem telkens van het ene eind naar het andere schuiven. Met twee rechte naalden heb je dat schuifwerk niet. Als je rondbreit op met een rondbreinaald die klein genoeg is (bv. colsjaal), dan heb je dat ook niet. In dat geval moet je een rondbreinaald nemen die korter is dan de "lengte" van het breiwerk. Dus voor een colsjaal van 60 cm neem je dan een rondbreinaald van 50 cm.

Iets kleins rondbreien op een grote naald moet ik nog eens proberen. Maar op 3 of 4 4 of 5 naalden ging rondbreien niet zo netjes op de naaldovergangen en ik denk niet dat ik het met een rondbreinaald wèl netjes krijgen zal.

[ Bericht 0% gewijzigd door Teslynd op 17-09-2012 22:20:48 ]
pi_116912263
Ze zien er mooi en schattig uit Lyssa.
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_117061925
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 september 2012 22:37 schreef PaarsBeestje het volgende:
Gratis konijnpatroon om te breien O+
http://www.petitepurls.com/Summer11/summer2011_p_fruit.html



of



Beide voorbeelden die niet van mij zijn, maar ik ga wel een poging wagen, denk ik :Y
Dat is schitterend! Ik zie hier wel verkoopwaar in als dit in masse wordt verspreidt!
pi_117194064
Nou, ik ben nu echt aan het breien geslagen, tijd om me als beginnende breier eens voor te stellen.

Ik ben Karin, 31, en ben begin vorig jaar begonnen met haken. Inmiddels een flink aanwezige hobby. Daarvoor heb ik ook al veel creatieve hobbies gehad, een die is blijven hangen is scrapbooking, al ligt dat nu alweer een tijdje stil, inspiratie daarvoo laat nu even op zich wachten.

M'n eerste breipoging was een ramp. Dat was denk ik rond 2005, in die tijd had je veel 'fun' garen om sjaals mee te breien (niet het lint spul voor de spiraal sjaals van nu, maar garen met draadjes of pluisjes). Het was erg zacht maar niet handig om mee te beginnen met breien. Na 3 pennen had ik steeds teveel of te weinig steken, na een aantal pogingen heb ik het opgegeven en heeft m'n moeder de sjaals gebreid. Heb en gebruik ze nog steeds.

Vorig jaar dus begonnen met haken. Dan komt toch ook het breien weer een beetje om de hoek kijken. Ik zit ook veel op Ravelry dus daar kom je ook vanalles tegen waarvan je denkt, goh, dat is toch wel heel leuk.

In december kwam ik met m'n moeder in een wolwinkel heel dik zacht garen tegen waar ze een sjaal van hadden hangen. Besloten om een poging te doen, op 15mm naalden. Aardig gelukt maar dat is toch niet zo'n kunst he.



Paar weken terug de draad weer opgepakt (haha) en begonnen aan een simpel sjaaltje. Ging redelijk snel, maar nog wel wat slordig.



Die lange breinaalden zaten me wel nogal in de weg dus heb eens rondbreinaalden geprobeerd. Een proeflapje gemaakt en toen bleek dat ik verkeerd aan het breien was. Ik zag dat er in dit topic al veel gepraat is over verschillende methoden, maar ik had er geloof ik eentje uitgevonden die niet klopte. Ik brei continentaal maar ik stak verkeerd in voor het recht breien. Het resultaat was dit.



Bovenaan zie je een stukje dat ik gedaan had na het bekijken van de videos op knittinghelp.com, daaronder dus het foute stuk. Bleek dus ook dat ik het fout had gedaan met dat sjaaltje, geen wonder dat die er slordig uit zag.....

Inmiddels veel geleerd over verschillende breitechnieken maar ik hou het bij 'standaard' continentaal.
Ik heb een aantal Knitpro rondbreinaalden bestelt in engeland bij Woolstack. Een setje uitwisselbare rondbreinaalden, zgn 'sampler', waar 1 naald van metaal, 1 van hout en 1 van acryl in zit (4, 5 en 6mm resp.) Ik had bijna de complete set acryl bestelt maar twijfelde toch teveel, gelukkig maar want het gepiep van de acryle naalden met saskia o.i.d. kan ik echt niet uitstaan, krijg er de kriebels van.

Na een heel zooitje proeflapjes en een aantal keer de magic cast on proberen ben ik nu bezig met Jacobus. Dat gaat verbazingwekkend goed. Ben wel blij dat ik die knitpro naalden heb (dit is op 2.5, daar zijn geen uitwisselbare van dus die had ik er los bij bestelt als vaste rondbreinaald) want je moet hier wel een goeie flexibele kabel voor hebben.



Krijg de smaak aardig te pakken!
pi_117194898
^ wat leuk! Ik vind zelf die heel grofgebreide sjaals etc heel tof, ik heb nog nooit zoiets grofgebreids als dat gemaakt, komt op de to do lijst!

Ik ben net begonnen met een sjaal voor mijn vriend, een heel simpel project naast het vest (waar ik nu met het voorpand bezig ben), nl deze. In grijsachtig beige. Ik had eerder eens Clockwork van Stephen West voor hem gemaakt, maar die is kapot gegaan. Wel een supermooi en relatief eenvoudig patroon :-)

nog even work-in-progress foto's..
het vest (de kleur is wel wat minder fel hoor, in 't echt)

en de sjaal


[ Bericht 38% gewijzigd door NoralyZ op 24-09-2012 16:37:24 ]
  dinsdag 25 september 2012 @ 07:14:22 #139
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_117222682
NoralyZ, dat ziet er -in de ogen van een beginner- vreselijk ingewikkeld uit! Het wordt wel mooi!

@KarinvdB, ik vind het wel een mooi effect, die foute steek in dat rode lapje. :o
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 25 september 2012 @ 09:24:36 #140
211083 Angelof9
I must go first
pi_117224051
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 07:14 schreef phluphy het volgende:
NoralyZ, dat ziet er -in de ogen van een beginner- vreselijk ingewikkeld uit! Het wordt wel mooi!
:Y
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_117225445
Even een Jacobus vraagje. Ik ben nu bij het eerste been, er zijn 20 steken aan beide kanten over met afgekante steken er tussen. Nu staat er "Brei het eerste been rond over de 20 steken aan de kant waar de werkdraad zit"

Dat betekent dan toch dat ik die andere 20 steken op een stekenhouder moet zetten? Er wordt niets over gezegd en tot nu toe wordt alles zo goed uitgelegd dat ik het idee heb dat ik iets mis.
  dinsdag 25 september 2012 @ 11:12:50 #142
211083 Angelof9
I must go first
pi_117226735
Je hebt twee "beensgaten", had je die eerste 20 steken niet al op een hulpnaald gezet? Er ligt me bij dat je dat moest doen voordat je ging afkanten. Dan brei je het andere been over de resterende 20 steken.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_117227547
Nee, het afkanten van voor en achterkant gaat in 1 toer door, daar staat niets over hulpnaalden oid. Maar goed, moet dus inderdaad die andere 20 steken even 'wegzetten' dus dat doe ik dan maar gewoon.
  dinsdag 25 september 2012 @ 11:44:30 #144
211083 Angelof9
I must go first
pi_117227715
ik herinner me dat ik 3 veiligheidsspelden had hangen :D In de arms gaten en in 1 beensgat, hihi.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  dinsdag 25 september 2012 @ 11:46:41 #145
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_117227794
quote:
0s.gif [b]Op dinsdag 25 september 2012 07:14 @KarinvdB, ik vind het wel een mooi effect, die foute steek in dat rode lapje. :o
dat vind ik dus ook, ik zou 'm goed onthouden en er een mooie naam aan geven, aan die steek. :)
in de haak.
pi_117228083
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:46 schreef trui het volgende:

[..]

dat vind ik dus ook, ik zou 'm goed onthouden en er een mooie naam aan geven, aan die steek. :)
Die steek heeft al een naam: knit / purl through backloop stitch. :P

Ik zal ook eens mijn huidige breisels showen:

La Digitessa sokken voor mezelf.


Een baby vestje voor mijn dochter.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  dinsdag 25 september 2012 @ 11:56:46 #147
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_117228115
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:55 schreef MizzEnroe het volgende:
Die steek heeft al een naam: knit / purl through backloop stitch. :P
ik was er al bang voor. ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door trui op 25-09-2012 12:18:59 ]
in de haak.
pi_117228165
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:56 schreef trui het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op dinsdag 25 september 2012 11:55 schreef MizzEnroe het volgende:
Die steek heeft al een naam: knit / purl through backloop stitch. :P

ik was er al bang voor. ;)
;)
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_117231767
Ja, ik was er ook niet vanuit gegaan dat ik echt een steek had uitgevonden, alleen per ongeluk een andere steek gemaakt dan de bedoeling was!

Wat ik deed is dit maar dan met andersom omslaan, en averecht deed ik 'normaal'. Als ik het goed begrijp zaten mijn rechte steken dus gedraait (en dan zou je ze met de 'combined' methode met averechts breien weer terug moeten draaien zoals hier als je normaal wilt breien maar dat deed ik dus niet, en ik sloeg ook verkeerdom om, weet niet zeker wat dat voor effect heeft).

Het duizelt wel een beetje als je al die methoden naast elkaar zet, ik kwam ook nog tegen waarbij je met averechts de draad nog steeds achter houd. Omdat ik echt in de war aan het raken was en steeds moest nakijken of ik nou wel goed in stak en omsloeg hou ik het nu maar even bij standaard contintenaal zoals op knittinghelp.com wordt uitgelegd, tot ik dat niet meer kan vergeten.

Iemand op ravelry gaf wel de tip om eens allerlei methoden uit te proberen (qua insteken en omslaan) en dan goed te kijken hoe je steken uit komen zodat je begrijpt hoe het allemaal werkt, dan kan je altijd de methode kiezen die je het beste ligt en eventuele patroon instructies altijd aanpassen aan hoe jouw steken draaien enzovoorts. Wel een goeie tip maar ik wil wel eerst weten dat ik normaal kan breien ;)
pi_117237578
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:55 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Die steek heeft al een naam: knit / purl through backloop stitch. :P

Ik zal ook eens mijn huidige breisels showen:

La Digitessa sokken voor mezelf.
[ afbeelding ]

Een baby vestje voor mijn dochter.
[ afbeelding ]
Sokken op een rechte naald! Heb je daar een duidelijk patroon van? Ik raak snel in de war bij breibeschrijvingen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 11:46 schreef trui het volgende:

[..]

dat vind ik dus ook, ik zou 'm goed onthouden en er een mooie naam aan geven, aan die steek. :)
Dat is toch verdraaid recht breien?
pi_117244405
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 16:40 schreef Teslynd het volgende:

[..]

Sokken op een rechte naald! Heb je daar een duidelijk patroon van? Ik raak snel in de war bij breibeschrijvingen.

[..]

Dat is toch verdraaid recht breien?
Het is geen rechte naald, het zijn twee sokken, synchroon gebreid op twee rondbreinaalden en begonnen bij de teen.

Sorry. :-(
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_117250180
Dat is toch hetzelfde: met zijn tweeën op één lijn ipv elk afzonderlijk rond.
Of brei jij opeens met andere basispatronen als je van de rechte naald op de rondbreinaald overstapt voor dezelfde rechte lappen?
  dinsdag 25 september 2012 @ 22:55:55 #153
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_117256015
met z'n tweeën op 1 lijn?

in de haak.
  dinsdag 25 september 2012 @ 23:17:56 #154
211083 Angelof9
I must go first
pi_117257224
_O-
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_117257354
Zo, die moest zeker voor het eind van het jaar door de stash op zolder heen ofzo :s)
  woensdag 26 september 2012 @ 07:26:12 #156
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_117262259
Ze hadden 'm wel mogen blokken, zeg. De pasvorm is niet goed. :P
... ♥ ik mis je ♥
pi_117264396
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 21:12 schreef Teslynd het volgende:
Dat is toch hetzelfde: met zijn tweeën op één lijn ipv elk afzonderlijk rond.
Of brei jij opeens met andere basispatronen als je van de rechte naald op de rondbreinaald overstapt voor dezelfde rechte lappen?
Ik brei wel rond, met een rondbreinaald brei ik de voorkant en met de tweede brei ik de achterkant.

http://breien.wordpress.com/sokken/sokken-op-rondbreinaalden/

[ Bericht 10% gewijzigd door MizzEnroe op 26-09-2012 13:16:10 ]
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_117272165
Ik denk dat je wat mist.
pi_117275227
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 14:06 schreef Teslynd het volgende:
Ik denk dat je wat mist.
Dat kan best.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  woensdag 26 september 2012 @ 16:30:57 #160
211083 Angelof9
I must go first
pi_117277315
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2012 09:49 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Ik brei wel rond, met een rondbreinaald brei ik de voorkant en met de tweede brei ik de achterkant.

http://breien.wordpress.com/sokken/sokken-op-rondbreinaalden/
Het lijkt me niet handig, maar als het voor jou werkt. Ken je de magic loop methode? Die gebruik ik voor kleine, ronde dingen. het is even wennen, maar nu vind ik het echt wel handig.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_117279471
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 16:30 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

Het lijkt me niet handig, maar als het voor jou werkt. Ken je de magic loop methode? Die gebruik ik voor kleine, ronde dingen. het is even wennen, maar nu vind ik het echt wel handig.
Het is wezenlijk hetzelfde als de magic loop, alleen met twee rondbreinaalden. Ik vind de magic loop altijd zo'n gehannes, je moet dan telkens goed in de gaten houden waar het begin en eind is. Op deze manier heb ik daar geen last van. :)
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  zondag 30 september 2012 @ 14:20:41 #163
211083 Angelof9
I must go first
pi_117422485
Mooi! :D Ik krijg weer helemaal Jacobus-zin!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_117435025
Erg leuk geworden die aap, met een echte apekop.
pi_117445243
Superleuk die jacobus! Misschien toch maar eens het patroon aanschaffen...
pi_117456455
Ik heb het begin van dit topic eens helemaal doorgelezen en blijkbaar heb ik door steeds op "spring naar laatste nieuwe bericht sinds je laatste bezoek" een heel stuk gemist! :( Ik heb laatst een heel gaaf patroon aan de kant gegooid en uitgehaald omdat mij de ajoursteek die erin stond niet netjes kreeg (onregelmatig en zo). Blijkt dat ik engels brei en dat continentaals breien soepeler en minder strak gaat? :o Ik ga morgen eens kijken hoe en wat, want ik vind het nog steeds een fantastisch mooi patroon. En wie weet dat het op de andere manier ook wat vrijer breit, aangezien ik nu steeds verkrampt ga zitten doordat ik de rechternaald vastklem en dus een zere nek en rug krijg na een wat langere tijd. Jemig, ik heb nooit geweten dat er andere manieren waren om te breien. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_117456743
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 10:25 schreef Nanuke het volgende:
Ik heb het begin van dit topic eens helemaal doorgelezen en blijkbaar heb ik door steeds op "spring naar laatste nieuwe bericht sinds je laatste bezoek" een heel stuk gemist! :( Ik heb laatst een heel gaaf patroon aan de kant gegooid en uitgehaald omdat mij de ajoursteek die erin stond niet netjes kreeg (onregelmatig en zo). Blijkt dat ik engels brei en dat continentaals breien soepeler en minder strak gaat? :o Ik ga morgen eens kijken hoe en wat, want ik vind het nog steeds een fantastisch mooi patroon. En wie weet dat het op de andere manier ook wat vrijer breit, aangezien ik nu steeds verkrampt ga zitten doordat ik de rechternaald vastklem en dus een zere nek en rug krijg na een wat langere tijd. Jemig, ik heb nooit geweten dat er andere manieren waren om te breien. :')
Als je een rondbreinaald gebruikt, in plaats van rechte naalden, ga je ook niet zo verkrampt zitten. :)

Continentaal breien gaat ook vele malen sneller dan engels breien. Bij mij wordt het alleen minder regelmatig (moet ik duidelijk nog oefenen). Ben benieuwd of je patroon nu mooier wordt, hoop het voor je!
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_117457540
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 10:34 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Als je een rondbreinaald gebruikt, in plaats van rechte naalden, ga je ook niet zo verkrampt zitten. :)

Continentaal breien gaat ook vele malen sneller dan engels breien. Bij mij wordt het alleen minder regelmatig (moet ik duidelijk nog oefenen). Ben benieuwd of je patroon nu mooier wordt, hoop het voor je!
Ja dat van de rondbreinaalden was me ook al verteld in dit (vorig?) topic, maar dat gaat bij mij nog niet zoals het zou moeten. :p En qua snelheid maakt het me niet zoveel uit, ik brei op de engelse manier ook al redelijk vlot. Ben wel benieuwd of het echt veel scheelt. Het ziet er wel makkelijker uit, en volgens mij moet ik dan rechts en averechts wel gelijk kunnen breien (nu brei ik averechts met een grotere naald omdat ik die te strak brei).

Oh, en ik zoek eigenlijk nog een beetje tips om de rand van een breiwerk wat netter te krijgen. Op de een of andere manier blijft het wat rommelig en niet gelijk. :o
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_117458783
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 10:59 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Ja dat van de rondbreinaalden was me ook al verteld in dit (vorig?) topic, maar dat gaat bij mij nog niet zoals het zou moeten. :p En qua snelheid maakt het me niet zoveel uit, ik brei op de engelse manier ook al redelijk vlot. Ben wel benieuwd of het echt veel scheelt. Het ziet er wel makkelijker uit, en volgens mij moet ik dan rechts en averechts wel gelijk kunnen breien (nu brei ik averechts met een grotere naald omdat ik die te strak brei).

Oh, en ik zoek eigenlijk nog een beetje tips om de rand van een breiwerk wat netter te krijgen. Op de een of andere manier blijft het wat rommelig en niet gelijk. :o
Hier zijn wat tips:
http://www.lanagrossa.com(...)ipp_randmaschen.html

Ik vind het zelf het fijnst om de eerste 5 steken van de naald iets strakker te breien en de laatste 5 net iets losser. Breien heeft heel veel te maken met spanning en als je goed kijkt naar je zijkanten, dan zie je dat de eerste paar steken net iets te los zijn en degene daaronder net iets te strak. Mijn methode zorgt ervoor dat dit tegengewerkt wordt.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_117458834
Mijn moeder maakte daar een lange steek door de laatste steek van de naald over te nemen ipv te breien. Maar zij kon perfect breien, ik heb spierspanningsproblemen. Het oogt altijd wat rommelig.
pi_117458999
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 11:45 schreef Teslynd het volgende:
Mijn moeder maakte daar een lange steek door de laatste steek van de naald over te nemen ipv te breien. Maar zij kon perfect breien, ik heb spierspanningsproblemen. Het oogt altijd wat rommelig.
De chain edge dus?

.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_117459083
Min of meer. Het werd bij haar geen vlecht maar een rechte V's-lijn.
pi_117459375
wat is die aap mooi geworden karin!
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_117459725
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 11:52 schreef Teslynd het volgende:
Min of meer. Het werd bij haar geen vlecht maar een rechte V's-lijn.
Klinkt mooi. Zou je je moeder kunnen vragen hoe ze dat doet? :)
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_117464375
Ik voel me weer net als toen mijn mams mij voor het eerst uitlegde hoe je averechts moet breien en het kwartje maar niet wilde vallen. Ik heb geen flauw idee hoe je die stomme draad moet vasthouden met je linkerhand, en ga op een gegeven moment mijn beide naalden maar bewegen omdat de draad niet meewerkt. :D Ik verlies/creeer steken en mijn lapje ziet er nu net uit als mijn allereerste breiwerk; vol gaten en schots en scheef. Ik denk dat ik in mijn omgeving maar iemand ga zoeken die het me voor kan doen, want filmpjes zijn leuk, maar werken blijkbaar voor mij niet voldoende. Hmpf. -O-
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_117464513
Nee, dat kan niet meer. Ik schreef al hoe ze het deed. Alleen had ze een veel betere breihand dan ik: op de engelse manier, met 1 naald onder de arm (de andere leek er ook onder te zitten) en razendsnel klikkeren. Het maakte niet uit of ze met één of met meer naalden breide.

Dat kon zo snel omdat ze het niet zo raar doet als ik velen zie doen: naald in steek steken, naald loslaten, draad oppakken, draad omslaan, draad rukje geven (waar het strak van gaat zitten), naald weer vastklampen en naald in de volgende steek steken. Ze deed het door de rechternaald flexibel vast te houden en de wijsvinger als soepel draadhaakje te gebruiken.
  maandag 1 oktober 2012 @ 14:56:00 #177
211083 Angelof9
I must go first
pi_117464830
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_117465721
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 14:46 schreef Teslynd het volgende:
Nee, dat kan niet meer. Ik schreef al hoe ze het deed. Alleen had ze een veel betere breihand dan ik: op de engelse manier, met 1 naald onder de arm (de andere leek er ook onder te zitten) en razendsnel klikkeren. Het maakte niet uit of ze met één of met meer naalden breide.

Dat kon zo snel omdat ze het niet zo raar doet als ik velen zie doen: naald in steek steken, naald loslaten, draad oppakken, draad omslaan, draad rukje geven (waar het strak van gaat zitten), naald weer vastklampen en naald in de volgende steek steken. Ze deed het door de rechternaald flexibel vast te houden en de wijsvinger als soepel draadhaakje te gebruiken.
Volgens mij brei ik ook redelijk op die manier. Alleen heb ik me uiteindelijk dus aangeleerd om met die rondbreinaalden te breien. ;)

Mijn moeder heeft vroeger veel gebreid en ook heel netjes. Ze heeft er alleen een zeer vervelende RSI klacht door gekregen en breit nu al jaaaaaaaaaaaaaaren niet meer. Ik ben er voetstoots vanuit gegaan dat jouw moeder ook door zoiets (of gewoon vanwege geen zin) niet meer breidde. Het spijt me voor mijn vraag. :{

PS Ik heb wel vaker dat ik niet geheel goed begrijp wat mensen bedoelen. Ligt dus aan mij. :@
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_117470701
Sommige gebeurtenissen zijn geheel natuurlijk. Toen we onze eigen kleren gingen kopen, werd er niet meer gebreid. Later is ze op haken overgestapt. Naaien bleef ze wel doen tot op het laatst.
pi_117471146
Inmiddels zag ik hoe je iets kleins op een rondbreinaald breidt en dat je zo twee sokken tegelijk breien kan. Dat had ik jaren geleden graag gezien. Weet niet of ik nu nog voldoende concentratie heb om sokken zo af te breien. Het ene paar dat ik op 5 naalden gebreid heb volgens een oostenrijks boerenpatroon, was zo'n werk dat ik er niet over piekerde om ze te dragen en er knollen in te lopen.
pi_117477107
Wat ik tegen kwam over de rand netjes krijgen is dat je de eerste steek moet overhalen "op z'n averechts" (dus de draad voor je werk houden) en de laatste steek recht breien (ongeacht of je volgens het patroon averechts hoort te breien)

pi_117550640
Ik heb een deken gebreid! Het is simpel alleen recht gebreid en met dik garen, maar ik ben er erg blij mee! Ik zag altijd erg tegen een deken maken op (vooral met haken), omdat het mij zo veel werk leek, maar dit was appeltje eitje! Ik vind zelf het simpele, groffe effect erg leuk geworden :) Ook wel lekker om iets om handen te hebben, waar je niet zo bij na hoeft te denken :P
De wol is Olga van de Zeeman en gebreid op naald 15mm:
pi_117550949
quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 19:53 schreef KarinvdB het volgende:
Wat ik tegen kwam over de rand netjes krijgen is dat je de eerste steek moet overhalen "op z'n averechts" (dus de draad voor je werk houden) en de laatste steek recht breien (ongeacht of je volgens het patroon averechts hoort te breien)

Vandaar dat vlechtjeseffect.
quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:22 schreef bietel het volgende:
Ik heb een deken gebreid! Het is simpel alleen recht gebreid en met dik garen, maar ik ben er erg blij mee! Ik zag altijd erg tegen een deken maken op (vooral met haken), omdat het mij zo veel werk leek, maar dit was appeltje eitje! Ik vind zelf het simpele, groffe effect erg leuk geworden :) Ook wel lekker om iets om handen te hebben, waar je niet zo bij na hoeft te denken :P
De wol is Olga van de Zeeman en gebreid op naald 15mm:
[ afbeelding ]
Heb je hem in banen gebreid of toch als een grote lap uit een stuk?

Ja dekens zien er het beste uit met zo'n forse steek, beetje vullend.
Een andere manier om massa te krijgen is dubbelbreien, maar dat is écht dubbel en schiet dus niet op.
pi_117559781
Heb 'm in een stuk gebreid. Paste net aan op m'n pen! Moest 'm ook voorzichtig wegleggen, anders verloor ik steken :P

Heb dubbelbreien even gegoogled en dat ziet er inderdaad uit als veel werk! Maar wel mooi dat je dan aan beide kanten een tricotsteek krijgt.
  woensdag 3 oktober 2012 @ 20:18:04 #185
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_117560420
Leuke deken, bietel. Gezellig en handig!

Tip: kurk op de naald om te voorkomen dat de steken van je naald vallen!
... ♥ ik mis je ♥
pi_117571739
Dank je :) Goeie tip!, maar ik denk dat deze naalden daar iets te dik voor zijn :P Ik heb nu steeds de steken zoveel mogelijk van beide kanten naar het midden geduwd en het werk op een plek neergelegd waar het kon blijven liggen.
Misschien toch eens van die dikke rondbreinaalden aanschaffen :)
  donderdag 4 oktober 2012 @ 09:16:04 #187
211083 Angelof9
I must go first
pi_117578219
Je kunt ook van die dopjes kopen die je op je naalden zet, die verkopen ze in allerlei maten.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_117579001
Of je breit zelf dopjes mutsjes voor je naalden:

.: Let epsilon be smaller than zero :.
  donderdag 4 oktober 2012 @ 10:10:07 #189
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_117579457
handig met dat tussentouwtje. :P
in de haak.
pi_117587643
Goeie tips :)
Die mutsjes zijn wel erg schattig!
pi_117599673
dat aapie echt knap gedaan. ben ook ooit is begonnen met een knuffeltje breien, maar het is uiteindelijk een tasje voor mijn kleine meid geworden hahaha.

Is het bij breien niet zo dat je ook netals haken gewoon mindert als je iets wat rond is dicht wil mk?

Je hebt toch ook van die speciale stoppers (voor 2 pennen) om de steken er op te houden?
By DMB
pi_117599868
teslynd: ik heb met rondbreinaalden ook 2 sokjes gebreid, maar dan van die babyslofjes. Ik denk dat je voor gewone sokken een hele lang draad moet hebben op de rondbreinaald en het dan niet fijn is.
By DMB
pi_117605609
Je bedoelt het flexibele deel? Ik ben wel gewend aan lange rondbreinaalden. Zit me juist af te vragen of ik sokkenrondbreinaaldjes hanteren kan.

Babyslofjes op rechte naalden herinner ik me van lang geleden en op die manier schijn je ook sokken te kunnen breien. Mij lijkt het voordeel daarvan, dat je de twee dan gelijk op breien kan. En nu ik de magic loop bekeken heb, kan het dus rondbreiend met twee te gelijk: http://komdeur.eu/sokken-breien/
Ik denk tenminste, dat dit met elke rondbreinaald kan. Iemand hier liet eerder een foto zien waar de verbindingsdraad wijd uitstak.
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 14:37:22 #194
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_117659012
quote:
0s.gif Op zondag 30 september 2012 13:04 schreef KarinvdB het volgende:
Mijn Jacobus is af!!


[ [url=http://farm9.staticflickr.com/8316/8038764217_12105d3451.jpg]afbeelding
]
Meer fototjes op de project pagina[/url]
Oh, wat issie leuk geworden O+

quote:
0s.gif Op woensdag 3 oktober 2012 16:22 schreef bietel het volgende:
Ik heb een deken gebreid! Het is simpel alleen recht gebreid en met dik garen, maar ik ben er erg blij mee! Ik zag altijd erg tegen een deken maken op (vooral met haken), omdat het mij zo veel werk leek, maar dit was appeltje eitje! Ik vind zelf het simpele, groffe effect erg leuk geworden :) Ook wel lekker om iets om handen te hebben, waar je niet zo bij na hoeft te denken :P
De wol is Olga van de Zeeman en gebreid op naald 15mm:
[ afbeelding ]
Mooi geworden zeg!

Ik heb even een flink baalmoment :(
De bol Scheepjes Hannah die ik pas gekocht heb om een poncho van te breien (de megabol :D ), blijkt vol knopen en losse eindjes te zitten :%



Het subtiele kleurverloop dat erin zit, gaat nu dus volledig verloren en ik verlies zoveel garen met af- en aanhechten,dat ik never nooit een poncho ga krijgen die past.
Vooral bij de laatstgebreide pen kun je het contrast veel te goed zien...


Ik heb de firma Scheepjes dus maar even een mailtje gestuurd met foto's, want dit vind ik verre van tof, zeker omdat de bol 13,50 kostte -O-
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_117659164
Ben benieuwd hoe dit afloopt Muck, zonde inderdaad -O- Wel een super kleur zeg!
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
  zaterdag 6 oktober 2012 @ 14:52:21 #196
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_117659464
Ja he? Ik ben nog steeds wel verliefd op het kleurtje *;
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  woensdag 10 oktober 2012 @ 10:26:08 #197
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_117806110
Tot op heden heb ik nog niets gehoord, dus ik ben met een nieuw project begonnen:


Ik maak dit vestje in een donkere aubergine-kleur O+
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_117806904
Leuk vestje Muck, ben benieuwd! Ik waag me voorlopig nog niet aan kleding, wil wedden dat het dan niet goed past....

Heb een simpel colsjaaltje af, bij wijze van breioefening. Was het aan het eind wel aardig zat, toch maar patronen zoeken met meer uitdaging.

  woensdag 10 oktober 2012 @ 11:00:10 #199
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_117806940
Ik ben ook benieuwd! Het begin is supersimpel, maar daarna moeten de gaatjes gebreid gaan worden, dus ik moet goed gaan opletten :P

Leuke col!
Als je je aan iets moeilijkers wilt wagen, zou je een sjaal of col met kabels kunnen maken :)
Dat lijkt ingewikkeld, maar dat valt eigenlijk reuze mee en het ziet er reuze indrukwekkend uit :D
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_117807109
Hey Teach is inderdaad een leuk patroon, die wil ook ooit eens gaan maken!

Wat balen van dat garen. Ik ben ook erg benieuwd wat voor reactie je gaat krijgen.

Welke steek heb je gebruikt, KarinvdB? Telkens li re li re enz? De col ziet er lekker warm uit, goed gelukt! :)
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 11:44:56 #201
211083 Angelof9
I must go first
pi_117808328
Ik ben echt geen breiwonder, het gaat zo tergend langzaam! Ik heb er het geduld niet voor geloof ik.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  woensdag 10 oktober 2012 @ 11:47:49 #202
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_117808429
quote:
0s.gif Op woensdag 10 oktober 2012 11:44 schreef Angelof9 het volgende:
Ik ben echt geen breiwonder, het gaat zo tergend langzaam! Ik heb er het geduld niet voor geloof ik.
Dikke wol en dikke naalden gebruiken :)
Grote stappen, snel thus O-)
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  woensdag 10 oktober 2012 @ 11:49:42 #203
211083 Angelof9
I must go first
pi_117808501
Ik ben met een een lace-patroontje bezig :D
In de comments staat dan "lekker snel projectje" en "in 1 avondje klaar" en ik ben er al 2 weken mee bezig en pas op de helft! En ik zit echt elke dag te breien!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  woensdag 10 oktober 2012 @ 11:54:19 #204
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_117808656
voel je ook eens hoe dat is. ;)
in de haak.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 11:58:15 #205
211083 Angelof9
I must go first
pi_117808808
LOL, ja, je weet hoe snel ik haak! En dus is dat langzame breien extra frustrerend :P
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_117812673
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 oktober 2012 14:37 schreef Muck het volgende:

[..]

Oh, wat issie leuk geworden O+

[..]

Mooi geworden zeg!

Ik heb even een flink baalmoment :(
De bol Scheepjes Hannah die ik pas gekocht heb om een poncho van te breien (de megabol :D ), blijkt vol knopen en losse eindjes te zitten :%

[ afbeelding ]

Het subtiele kleurverloop dat erin zit, gaat nu dus volledig verloren en ik verlies zoveel garen met af- en aanhechten,dat ik never nooit een poncho ga krijgen die past.
Vooral bij de laatstgebreide pen kun je het contrast veel te goed zien...
[ afbeelding ]

Ik heb de firma Scheepjes dus maar even een mailtje gestuurd met foto's, want dit vind ik verre van tof, zeker omdat de bol 13,50 kostte -O-
Het ziet eruit als effectgaren en ik denk dat je dat direct al bij de nieuwe kluwen kan zien.
Als het bij normale draadspanning (dus bij soepel breien en zonder rukje na het omslaan) afbreekt, heb je waarschijnlijk een stokoude kluwen te pakken. Die dan bezig uit elkaar te vallen. Lijkt me niet dat die voor ¤ 13,50 verkocht worden.

Wat een leuke foto's op de Jacob-link. Hij is nog leuker dan hij al op Karins foto uitzag.
pi_117815731


Ontmoet Bea :D
pi_117816095
Oeh Bea is leuk! Dat gemeleerde garen is ook geweldig! Welk merk is dat?
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  woensdag 10 oktober 2012 @ 16:04:20 #209
211083 Angelof9
I must go first
pi_117817112
Dat is Red Heart garen.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  woensdag 10 oktober 2012 @ 16:48:51 #210
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_117818979
Angelof, ik brei ook nog steeds langzaam. Voor mijn idee boekte ik, qua snelheid, geen vooruitgang. Tot gisteren, toen dacht ik opeens dat het iets makkelijker (en sneller) ging. Dus ik blijf het gewoon steeds proberen.

Succes, het moet voor jou inderdaad frustrerend zijn, vergeleken met het haken.
... ♥ ik mis je ♥
pi_117839482
MizzEnroe: het is 1 ronde recht, dan 1 ronde 1 recht 1 averecht. Het is de broken rib cowl op Ravelry.

Ik was er verbaasd over dat ik Jacobus in 1 week af had! Ik heb over de meeste amineko's langer gedaan (al zaten daar wel veel onderbrekingen tussen). Nou vond ik die col wel weer lang duren, het is natuurlijk bij haken zo dat je met cols en dekens enzo vaak met stokjes werkt, dat gaat toch een stuk harder dan gewone breisteken. Hoewel ik met een gehaakte shawl ook het erg langzaam vond gaan met sokkenwol, die is nog steeds niet verder dan half af, poosje terug een poging gedaan om verder te gaan maar had er echt geen zin in.
pi_117919420
Bea is tof!

snelheid moet gewoon in je vingers gaan zitten. Met haken wen je gewoon iets sneller.. soms ook goed om iets langer over iets te doen, denk ik zo. Des te blijer ben je strakjes als het klaar is!
Dubbeltrots omdat je het dan ook nog eens vol hebt gehouden en niet zomaar uit hebt getrokken of in een hoekgedonderd :P

Ga zo door! Jullie maken al toffe dingen!

-----

ondertussen eens aan het stoeien met stomme pompomwol. Ik heb mega veel van die domme bolen gekregen (1 per kleur ofzo ook nog) waar ik alleen maar fatsoenlijk mee overweg kan dorr 25mm penen doorheen te rammen :P Kindersjaaltjes dan maar... weggooien is altijd zo zonde!

Iemand anders wel eens wat leuks weten te fabriceren van dat garen?
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_117960399
Ik heb eindelijk het babyvestje af! Ik was telkens niet tevreden met de boord, die wilde ik in één keer rondom breien met meerderen in de hoeken. Dat meerderen in de hoeken was nogal lastig vanwege het patroon.

.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_117999134
Ok, ik ben voor het eerst op een rondbreinaald aan het breien (ook nog daadwerkelijk in het rond). En nu zitten er meerdere draaien in mijn breiwerk. Komt dat goed, of moet ik het uithalen en zorgen dat het niet gedraaid is? Ik ben nog niet heel ver, en eigenlijk moet hij toch een naald kleiner dus het is niet zo'n probleem om het opnieuw te doen. ;)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  maandag 15 oktober 2012 @ 16:02:28 #215
211083 Angelof9
I must go first
pi_118001403
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Maar nee, dat is niet goed. Als je de twee helften samenvoegt (na het steken opzetten) moet je zorgen dat het niet gedraaid is.
Tenminste, dat denk ik. Nu ik erover nadenk heb ik eigenlijk geen idee. Maar zelf zorg ik dat er geen draaien inzitten
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_118001842
Voordat je de sluitsteek breit, moet je inderdaad controleren of alle steken recht zijn. Anders krijg je een soort moebiusband.
pi_118003217
Ooo een breitopic!
Ik heb onlangs mijn eerste colsjaal gebreid en lekker warm dat die is O+ .

Kunnen jullie mij helpen aan een patroon voor een zo simpel mogelijke trui? Het is tijd voor een nieuwe uitdaging. :)
pi_118003645
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 16:12 schreef Teslynd het volgende:
Voordat je de sluitsteek breit, moet je inderdaad controleren of alle steken recht zijn. Anders krijg je een soort moebiusband.
Dat ja, precies. :p Goed om te weten. Ik dacht dat je gewoon moest zorgen dat alle steken niet gedraaid waren (als in; verdraaid gebreid door het schuiven) maar blijkbaar was het letterlijker bedoelt dan ik dacht. :D Scheelt dat ik toch een naald kleiner moet hebben en het dus sowieso moet uithalen.

Ik ben echt geen breitalent. :(
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_118012455
Boorden in boordsteek moet altijd een heel of een half nummer kleiner dan de panden.
Ik vind dat startwerk wel het minst leuke van breien.
pi_118028030
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 16:47 schreef VGA4xZoom het volgende:
Ooo een breitopic!
Ik heb onlangs mijn eerste colsjaal gebreid en lekker warm dat die is O+ .

Kunnen jullie mij helpen aan een patroon voor een zo simpel mogelijke trui? Het is tijd voor een nieuwe uitdaging. :)
Je kunt op www.ravelry.com eens kijken. Daar staan heel veel patronen, vaak wel in het Engels. Als je ergens hulp bij nodig hebt, vraag dan maar raak!
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 08:48:43 #221
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_118028118
Of bij www.garnstudio.com. Best veel gratis (Nederlandse) patronen, ook voor haken.
En veel handige hulp-filmpjes!
... ♥ ik mis je ♥
pi_118028783
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 20:37 schreef Teslynd het volgende:
Boorden in boordsteek moet altijd een heel of een half nummer kleiner dan de panden.
Ik vind dat startwerk wel het minst leuke van breien.
Ja, klopt en dat weet ik ook wel. Maar ik dacht 'als ik nou gewoon veel strakker brei dan komt dat wel goed' maar dat is niet zo. :D Een boordsteek strak breien is ook best lastig, kwam ik achter. Maarja, ik wilde toch gewoon eerst een beetje oefenen, aangezien ik nog nooit een rondbreinaald gebruikt had, dus ik vind het niet zo erg om na 6 rijen het te moeten uithalen. Daardoor kwam ik er ook achter dat het zo'n 30 cm in omtrek groter is als bedoeld door dezelfde naald als de panden (5) te gebruiken. Dus nu twijfel ik of het gebruik van naald 4 wel genoeg is, of dat ik misschien 3,5 moet pakken. Ik moet ze toch aanschaffen dus wie weet pak ik wel allebei. :) Iemand ideeën?
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_118031732
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2012 16:52 schreef MizzEnroe het volgende:
Ik heb eindelijk het babyvestje af! Ik was telkens niet tevreden met de boord, die wilde ik in één keer rondom breien met meerderen in de hoeken. Dat meerderen in de hoeken was nogal lastig vanwege het patroon.

[ afbeelding ]
wat schattig! goed gelukt zeg!
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_118037549
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 09:28 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Ja, klopt en dat weet ik ook wel. Maar ik dacht 'als ik nou gewoon veel strakker brei dan komt dat wel goed' maar dat is niet zo. :D Een boordsteek strak breien is ook best lastig, kwam ik achter. Maarja, ik wilde toch gewoon eerst een beetje oefenen, aangezien ik nog nooit een rondbreinaald gebruikt had, dus ik vind het niet zo erg om na 6 rijen het te moeten uithalen. Daardoor kwam ik er ook achter dat het zo'n 30 cm in omtrek groter is als bedoeld door dezelfde naald als de panden (5) te gebruiken. Dus nu twijfel ik of het gebruik van naald 4 wel genoeg is, of dat ik misschien 3,5 moet pakken. Ik moet ze toch aanschaffen dus wie weet pak ik wel allebei. :) Iemand ideeën?
Het patroon zorgt ervoor dat het extra stretch krijgt, dat krijg je bijna niet weg. Dus ook niet door strakker te breien.

Over het algemeen is het voldoende om een halve cm omlaag te gaan. Als jouw breiwerk breder wordt, kun je ook overgaan op kleinere naalden voor het pand. Had je een steekproef gedaan?
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_118037561
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 11:38 schreef Dottey het volgende:

[..]

wat schattig! goed gelukt zeg!
Dankje!
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_118044979
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 14:17 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Het patroon zorgt ervoor dat het extra stretch krijgt, dat krijg je bijna niet weg. Dus ook niet door strakker te breien.

Over het algemeen is het voldoende om een halve cm omlaag te gaan. Als jouw breiwerk breder wordt, kun je ook overgaan op kleinere naalden voor het pand. Had je een steekproef gedaan?
De steekproef ging alleen om de tricotsteek met naald 5, en die komt gewoon goed uit. Deze boordsteek moet volgens het patroon met naald 4 gebreid worden. Maar omdat ik met naald 5 zo'n 30 cm meer had dan met naald 4 zou moeten, vroeg ik me af of naald 4 wel klein genoeg zou zijn. Maar aangezien de steekproef wel goed is, denk ik dat ik het maar gewoon moet doen met 4. :)

Warrig verhaal, ik weet het. :P
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_118046727
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 17:19 schreef Nanuke het volgende:

[..]

De steekproef ging alleen om de tricotsteek met naald 5, en die komt gewoon goed uit. Deze boordsteek moet volgens het patroon met naald 4 gebreid worden. Maar omdat ik met naald 5 zo'n 30 cm meer had dan met naald 4 zou moeten, vroeg ik me af of naald 4 wel klein genoeg zou zijn. Maar aangezien de steekproef wel goed is, denk ik dat ik het maar gewoon moet doen met 4. :)

Warrig verhaal, ik weet het. :P
Je verhaal is duidelijk hoor. :-) ik zou het dan inderdaad met 4 proberen.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  zaterdag 20 oktober 2012 @ 11:26:44 #228
211083 Angelof9
I must go first
pi_118203276
Mijn Jacobus heeft nu een groter vriendje.

You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_118203467
Aaahhhh dat is echt heel schattig haha!
pi_118214600
wat leuk!
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_118216518
Aaah superleuk! Ik ben een sjaal aan het breien. Naald 10 dus zo klaar!
pi_118216613
Die Jacobus met papa zijn echt heel erg leuk! Zo schattig die twee samen.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_118217112
ok, brein00b hier.. Gisteren tijdens een etentje bedacht dat het zo lekker kneuterig zou zijn om op een winterse zondagmiddag al theeleutend en breiend gezellig te keuvelen. Dus vandaag wol en naalden gekocht. Ik heb me net door verschillende plaatjes geworsteld om überhaupt te zien hoe je steken moet opzetten. Maar goed, dat is gelukt. Ik begin met 10 en ga eerst eens proberen om iets voor elkaar te krijgen. Ga ik daarna wel kijken hoe het moeilijker kan :P
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_118226903
Was het wel wol? Breigaren heet dat al heel lang. Daarvan maakt het niet uit of het van wol of katoen of iets anders gemaakt is, het is gewoon garen om mee te breien.

Ik denk dat die dikke naalden niet zo prettig breien als je het nog moet leren. Of bedoel je iets anders met 10?
pi_118227278
Breigaren :) Als je erop staat..
En ik was begonnen met 10 steken, naald 7.
Heb mn proeflapje alweer uitgehaald en ben nu met 30 steken bezig omdat dat me wel een redelijke sjaaldikte leek. So far so good moet ik zeggen! Moet nog wel even een ontspannen houding zoeken maar dat komt wel als ik kan breien met mn tong binnenboord 8-)
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_118228273
Meteen aanleren om de draad soepel om te slaan, niet aantrekken.
pi_118228458
Dat gaat nu (in tegenstellingen tot eerdere pogingen toen ik nog een klein nectarientje was) erg goed! Ik had ook ergens een tip gelezen om niet alles op de top van je naalden je doen en dat scheelt ook. Ik heb nu voor het eerst meer dan 5 naalden kunnen breien zonder dat het muur- en muurvast zit *)
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_118247551
*O*
  zondag 21 oktober 2012 @ 18:59:36 #239
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_118249758
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2012 16:47 schreef VGA4xZoom het volgende:
Ooo een breitopic!
Ik heb onlangs mijn eerste colsjaal gebreid en lekker warm dat die is O+ .

Kunnen jullie mij helpen aan een patroon voor een zo simpel mogelijke trui? Het is tijd voor een nieuwe uitdaging. :)
jesicatromp.nl kan je ook eens kijken, en dan klikken op eigen ontwerpen goeie beschijving helder en duidelijk
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  zondag 21 oktober 2012 @ 19:02:15 #240
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_118249852
dat vestje te snoezig gewoon en gebreide beestje heel leuk.
van de week op rondbreinaald geprobeerd, niks voor mij moet pennen onder mijn arm *voelen*. kreeg het echt niet voor elkaar met die rondbreinaald zat echt te klooien.
nu aan kabelcol bezig kijken hoever ik kom heb genoeg bollen en anders wordt het een das.......
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_118253477
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 00:00 schreef Teslynd het volgende:
Was het wel wol? Breigaren heet dat al heel lang. Daarvan maakt het niet uit of het van wol of katoen of iets anders gemaakt is, het is gewoon garen om mee te breien.

Ik denk dat die dikke naalden niet zo prettig breien als je het nog moet leren. Of bedoel je iets anders met 10?
De meesten bedoelen garen wanneer ze het over wol hebben. Ik heb me er maar bij neergelegd. ;)

Wol is uiteraard een soort garen, net als katoen, acryl enz.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
  zondag 21 oktober 2012 @ 21:20:18 #242
211083 Angelof9
I must go first
pi_118257011
Ik denk bij het woord "garen" eerder aan dat spul wat je op je naaimachine zet. Ik weet wel dat wol technisch gezien een soort garen is, maar op een andere manier denk ik bij wol aan spul waar je mee haakt of breit en bij garen aan spul waar kleiding van geweven of mee genaaid wordt.

Maar misschien ligt dat aan mij.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_118265118
Ik ga nu echt als een tierelier, verbaas mezelf ;)
Maar nu het volgende probleem, het bolletje garen is bijna op.. Hoe maak ik een nieuwe bol 'vast' aan mn breiwerk?
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  maandag 22 oktober 2012 @ 07:16:34 #244
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_118269870
quote:
0s.gif Op zondag 21 oktober 2012 21:20 schreef Angelof9 het volgende:
Ik denk bij het woord "garen" eerder aan dat spul wat je op je naaimachine zet. Ik weet wel dat wol technisch gezien een soort garen is, maar op een andere manier denk ik bij wol aan spul waar je mee haakt of breit en bij garen aan spul waar kleiding van geweven of mee genaaid wordt.

Maar misschien ligt dat aan mij.
Het is ook streekgebonden, denk ik. Ik kom uit Limburg, daar noemen ze ook gewoon alles "garen".
... ♥ ik mis je ♥
  maandag 22 oktober 2012 @ 07:17:09 #245
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_118269871
quote:
7s.gif Op zondag 21 oktober 2012 23:49 schreef nectarientje het volgende:
Ik ga nu echt als een tierelier, verbaas mezelf ;)
Maar nu het volgende probleem, het bolletje garen is bijna op.. Hoe maak ik een nieuwe bol 'vast' aan mn breiwerk?
Google is your friend. Dit vond ik bij het intypen van: "breien nieuwe wol beginnen". ;)

... ♥ ik mis je ♥
pi_118271573
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 07:16 schreef phluphy het volgende:

[..]

Het is ook streekgebonden, denk ik. Ik kom uit Limburg, daar noemen ze ook gewoon alles "garen".
Ik kom oorspronkelijk ook uit Limburg. Wellicht dat het daardoor komt. :Y

Garen voor de naaimachine noem ik trouwens naaigaren.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_118271634
ik ben eindelijk bezig met de tweede sok van dit patroon:

http://www.ravelry.com/patterns/library/a-twist-of-citrus-socks

mijn resultaat:
http://ravel.me/fwoukje/atocs
Kwak
pi_118271787
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 09:49 schreef kwakz0r het volgende:
ik ben eindelijk bezig met de tweede sok van dit patroon:

http://www.ravelry.com/patterns/library/a-twist-of-citrus-socks

mijn resultaat:
http://ravel.me/fwoukje/atocs
Mooi!

Ik brei ze altijd tegelijk, omdat ik anders niet meer aan de tweede ga beginnen. :@
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_118272467
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 09:56 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Mooi!

Ik brei ze altijd tegelijk, omdat ik anders niet meer aan de tweede ga beginnen. :@
mja, ik heb één bolletje en brei niet op rondbreinaalden, dus ik doe ze gewoon één voor één met kleine naaldjes. met dit paar ben ik al meer dan een jaar bezig... heb tussendoor wel heel veel andere dingen gedaan hoor ;)
Kwak
pi_118273288
quote:
0s.gif Op maandag 22 oktober 2012 10:30 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

mja, ik heb één bolletje en brei niet op rondbreinaalden, dus ik doe ze gewoon één voor één met kleine naaldjes. met dit paar ben ik al meer dan een jaar bezig... heb tussendoor wel heel veel andere dingen gedaan hoor ;)
Dan wordt het lastiger ja. Ik heb mijn sokkenwol extra in tweeën gedeeld (in de hoop dat ik bij beide genoeg heb). ;) Ik doe ook een miljoen dingen tussendoor hoor.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_118331778
Hoihoi :W

Feelgoodkerstcreativiteit-brainstorm topic

FHF, FEE en CRE slaan de handen ineen voor een grote kerst feel good actie! Er zijn plannen om kaartjes te versturen, de kerstpakketen komen weer terug en... Er gaat geknutseld worden :7 Nu wordt er een beetje gebrainstormd, hebben jullie nog ideeën? Hier is het topic, hopelijk zien we jullie daar! Feelgoodkerstcreativiteit-brainstorm topic
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
  woensdag 24 oktober 2012 @ 01:09:25 #252
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_118360007
Ben eigenlijk een haakster maar kwam van de week dat mooie tweed garen tegen bij de Zeeman en bedacht me dat ik daar wel een trui van wil proberen te maken. Heb dus op de wilde gok 7 bollen meegenomen en een setje breinaalden :')

Nu heb ik mijzelf vandaag leren opzetten, recht en averecht breien en ben bezig met het achterpand in de breedte van een bestaande trui, waar ik eerst 5cm boordsteek [2r, 2av] heb gemaakt en nu een flink stuk tricosteek [weet nog niet welke kant ik mooier vind]
Ik denk dat het met de mouwen ook wel goed komt maar ik heb echt geen enkel idee hoe ik een hals ronding in de voorkant moet maken, en snap natuurlijk helemaal niets van alle uitgeschreven patronen omdat ik nog een ontzettende breinoob ben, dus ik dacht misschien heeft hier iemand tips?
an urge to help mankind overcomes me
pi_118363576
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 01:09 schreef saaw het volgende:
Ben eigenlijk een haakster maar kwam van de week dat mooie tweed garen tegen bij de Zeeman en bedacht me dat ik daar wel een trui van wil proberen te maken. Heb dus op de wilde gok 7 bollen meegenomen en een setje breinaalden :')

Nu heb ik mijzelf vandaag leren opzetten, recht en averecht breien en ben bezig met het achterpand in de breedte van een bestaande trui, waar ik eerst 5cm boordsteek [2r, 2av] heb gemaakt en nu een flink stuk tricosteek [weet nog niet welke kant ik mooier vind]
Ik denk dat het met de mouwen ook wel goed komt maar ik heb echt geen enkel idee hoe ik een hals ronding in de voorkant moet maken, en snap natuurlijk helemaal niets van alle uitgeschreven patronen omdat ik nog een ontzettende breinoob ben, dus ik dacht misschien heeft hier iemand tips?
wil je een ronde of een V hals, of wil je een sjaalkraag als ik goed begrijp welke wol je hebt gekocht is een sjaalkraag heerlijk warm, en ik maak ze zo simpel dus roep even welke hals je wilt.

http://www.jessica-tromp.(...)ngbreimodebreien.htm

en ga hier eens lezen, duidelijk uitleg en plaatjes. alle soorten en maten. ^O^

[ Bericht 10% gewijzigd door Toverheks op 24-10-2012 09:21:12 ]
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_118363711


Ben een col aan het breien, wil zo een dubbele om je hals, wordt het te dik en een prop dan wordt het een das, geen patroon van gewoon uit de losse pols wat gemaakt.

(pen 4) en dit is turkse wol/garen een keer op de markt gekocht 2 euro per bol, beetje rare wol maar breit lekker weg al voelt het niet zo superzacht aan zoals het eruit ziet.

[ Bericht 26% gewijzigd door Toverheks op 24-10-2012 09:26:15 ]
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  woensdag 24 oktober 2012 @ 10:09:51 #255
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118364949
knap hoor Toverheks!
in de haak.
  woensdag 24 oktober 2012 @ 10:44:46 #256
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_118366051
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 09:11 schreef Toverheks het volgende:

[..]

wil je een ronde of een V hals, of wil je een sjaalkraag als ik goed begrijp welke wol je hebt gekocht is een sjaalkraag heerlijk warm, en ik maak ze zo simpel dus roep even welke hals je wilt.

http://www.jessica-tromp.(...)ngbreimodebreien.htm

en ga hier eens lezen, duidelijk uitleg en plaatjes. alle soorten en maten. ^O^
Thanks voor het meedenken alvast! Ik zou graag een beetje een diepe ronde hals maken. De boord van die hals kan ik wel weer haken denk ik, of ik maak inderdaad alsnog een grote kol, maar dan nog moet het voorpand een ronde hals hebben denk ik, toch? Hangt er ook een beetje van af hoe warm hij al is tegen de tijd dat ik daar aan toe kom, en of ik nog garen over heb [dat garen vliegt de winkel uit]

Verder doe ik het niet helemaal netjes volgens de regels want heb willekeurig naalden bij de wol gekocht en ben begonnen, heb dus gewoon mazzel dat dat een mooi resultaat geeft en dat mijn aantal opgezette steken ongeveer klopt met de trui die ik als patroon gebruik :@
Als ik zo lees op die pagina wordt er vaak een ingezette mouw gebruikt, maar dat is bij de trui die ik namaak ook niet het geval dus dat zal ik dan maar negeren?

En wat een prachtige col!
an urge to help mankind overcomes me
pi_118366448
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:44 schreef saaw het volgende:

[..]

Thanks voor het meedenken alvast! Ik zou graag een beetje een diepe ronde hals maken. De boord van die hals kan ik wel weer haken denk ik, of ik maak inderdaad alsnog een grote kol, maar dan nog moet het voorpand een ronde hals hebben denk ik, toch? Hangt er ook een beetje van af hoe warm hij al is tegen de tijd dat ik daar aan toe kom, en of ik nog garen over heb [dat garen vliegt de winkel uit]

Verder doe ik het niet helemaal netjes volgens de regels want heb willekeurig naalden bij de wol gekocht en ben begonnen, heb dus gewoon mazzel dat dat een mooi resultaat geeft en dat mijn aantal opgezette steken ongeveer klopt met de trui die ik als patroon gebruik :@
Als ik zo lees op die pagina wordt er vaak een ingezette mouw gebruikt, maar dat is bij de trui die ik namaak ook niet het geval dus dat zal ik dan maar negeren?

En wat een prachtige col!
je hoeft geen ingezette mouw te maken, brei gewoon je voor en achterpand recht door, zelfde als de mouwen, kant wel altijd op de averechte kant averecht af, kan je hem er mooier innaaien, maar dat zie je vanzelf wel, de lapjes tegen elkaar houden en dan heen en weer is ff handigheidje ( wel aan de binnenkant heen en weer vast naaien)
Hoop dat je me uitleg snapt hahahaha

dan de ronde hals, je moet een beetje schatte hoeveel steken in totaal je houd hem voor je je denk ja daar moet de hals beginnen.
dan kant je in het midden zeg maar 18 steken af, alles aan de binnenkant ( averechtse kant afkanten met een averechtse steek) dan doe je aan beide zijde 1 keer 3 steken, dan 2 of 3 keer 2 steken, en dan 2 of 3 keer 1 steek, dan kijk je of hij niet te wijd wordt, zo niet en je denkt wil iets wijder kan je nog een paar keer 1 keer 1 steek afkanten.
(zeg je heb in totaal 40 steken afgekant voor je ronde hals)

Het achterpand net zo, alleen een stuk hoger maar daar doe je inplaats van 18 steken bijvoorbeeld meer steken maar dat je wel net zoveel steken hebt afgekant als aan de voorzijde ( dus dan doe je bijvoorbeeld 34 steken en dan 3 keer 2 steken iedere kant)

de rand van de hals maak ik altijd apart erbij, dus 1 recht 1 averecht ik schat ongeveer hoeveel steken ik moet opzetten, dan brei ik de gewenste lengte en vouw hem dubbel en naai hem aan de hals met ienie mienie steekjes dat je het niet ziet dat het eraan genaaid is en niet dat ik steken heb opgenomen aan de hals.

ik hoop dat je er een beetje uitkomt uit mijn uitleg :@ succes. ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  woensdag 24 oktober 2012 @ 11:00:49 #258
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_118366583
Te gekke uitleg, mega bedankt!! Ik snap in ieder geval helemaal wat je bedoelt, nu nog kijken of het ook lukt om na te doen :D Hou jullie op de hoogte! Brei nog niet zo snel dus kan even duren, maar het lijkt me wel heel tof om een zelfgebreide trui te hebben *)
an urge to help mankind overcomes me
pi_118366634
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:00 schreef saaw het volgende:
Te gekke uitleg, mega bedankt!! Ik snap in ieder geval helemaal wat je bedoelt, nu nog kijken of het ook lukt om na te doen :D Hou jullie op de hoogte! Brei nog niet zo snel dus kan even duren, maar het lijkt me wel heel tof om een zelfgebreide trui te hebben *)
^O^ nou me uitleg snap je dus een beetje hahahaa ben erg benieuwd dus een foto als ie af is, en weet niet hoeveel steken je hebt???? had je erbij moeten zetten en welke maatbreipennen kan ik een beetje voor je schatte zeg maar.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_118366664
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 10:09 schreef trui het volgende:
knap hoor Toverheks!
Dank je Trui *O* gewoon omdat ik niet verder wil met die popcorn deken erg toch ben ik maar weer gaan breien. :@
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  woensdag 24 oktober 2012 @ 11:06:49 #261
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_118366761
:D daar kan ik me wat bij voorstellen. geen probleem toch? even wat afwisseling!
in de haak.
pi_118366806
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:06 schreef trui het volgende:
:D daar kan ik me wat bij voorstellen. geen probleem toch? even wat afwisseling!
juist, heb wel weer een AH tas opgefleurt zal er wel een foto van maken, was ff wat anders dan die eeuwige popcornsteek :'(
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_118366847
Ik wil ook gaan breien!
Ik heb zo'n leuk patroon voor een shawl gevonden. http://www.ravelry.com/patterns/library/texelle-chunky-shawl deze!

O+
pi_118366998
quote:
17s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:09 schreef SpaceInvaders het volgende:
Ik wil ook gaan breien!
Ik heb zo'n leuk patroon voor een shawl gevonden. http://www.ravelry.com/patterns/library/texelle-chunky-shawl deze!

O+
die is inderdaad mooi, met nopjes en recht en averechte steken, gewoon opzetten en beetje zelf aanklooien en mooie steken opzoeken op het internet. zit in de punt zeg maar ajour steken.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  woensdag 24 oktober 2012 @ 11:14:01 #265
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_118367024
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:02 schreef Toverheks het volgende:

[..]

^O^ nou me uitleg snap je dus een beetje hahahaa ben erg benieuwd dus een foto als ie af is, en weet niet hoeveel steken je hebt???? had je erbij moeten zetten en welke maatbreipennen kan ik een beetje voor je schatte zeg maar.
Ik heb breipennen maat 8 geloof ik en heb 60 steken opgzet, zal straks eens opmeten hoe breed het is., ik denk ongeveer 60cm.

Dit is de trui die ik als voorbeeld neem trouwens.

Hij is ongeveer net zo breed als hoog [al valt dat in de foto's niet echt op] dus de schouders vallen ver voorbij je daadwerkelijke schouders als je hem aanhebt.

Maar brei je nu eigenlijk tot waar je begint met afkanten en dan eerst het hele stuk links van de hals en dan rechts van de hals, of brei je door en laat je dat middenstuk dan leeg en knip je de draad daar later weg? [beetje slecht verwoord, hoop dat je me begrijpt]


Wauw wat een prachtige sjaal trouwens!
an urge to help mankind overcomes me
pi_118367077
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:13 schreef Toverheks het volgende:

[..]

die is inderdaad mooi, met nopjes en recht en averechte steken, gewoon opzetten en beetje zelf aanklooien en mooie steken opzoeken op het internet. zit in de punt zeg maar ajour steken.
Ik heb van mijn oma leren breien maar dat was een simpele steek en ik kon alleen lapjes maken.
Ik ga eens wat op internet zoeken!
pi_118367110
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:14 schreef saaw het volgende:

[..]

Ik heb breipennen maat 8 geloof ik en heb 60 steken opgzet, zal straks eens opmeten hoe breed het is., ik denk ongeveer 60cm.

Dit is de trui die ik als voorbeeld neem trouwens.
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Hij is ongeveer net zo breed als hoog [al valt dat in de foto's niet echt op] dus de schouders vallen ver voorbij je daadwerkelijke schouders als je hem aanhebt.

Maar brei je nu eigenlijk tot waar je begint met afkanten en dan eerst het hele stuk links van de hals en dan rechts van de hals, of brei je door en laat je dat middenstuk dan leeg en knip je de draad daar later weg? [beetje slecht verwoord, hoop dat je me begrijpt]
je breit de delen apart verder, dus eerst de ene kant en dan alles afkanten, en dan de andere kant contra, dus bij de hals links ( als ik het goed heb) ...........

pen 8 60 steken dus, dan moet je voor de hals wel minder afkanten he, geen 18 steken wat ik zei want anders hou je geen steek over, als je aan de hals begint een beetje schatte, ik zou aan iedere zijde ieder geval minimaal 20 a 25 steken overhouden, dus de rest mooi verdelen.


HERSTEL AAN ELKE KANT MINIMAAL15 A 17 STEKEN. :@

[ Bericht 4% gewijzigd door Toverheks op 24-10-2012 11:24:41 ]
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_118367195
quote:
17s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:15 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Ik heb van mijn oma leren breien maar dat was een simpele steek en ik kon alleen lapjes maken.
Ik ga eens wat op internet zoeken!
als je hem gewoon recht wilt breien ( dus zonder punt) dat je hem als sjaal om je hals kan draperen zal ik gewoon gaan uitrekenen welke steek en hoe en wat, en in het midden een ajour steek, een simpele.........

aan de goed kant 2 recht samen breien 1 omslag 1 recht 1 omslag dan een steek afhalen dan 1 breien en de afgehaalde steek erover heen. op de terugpen de steken gewoon averecht breien.

( dat zit midden in die sjaal als ik het goed kan zien die gaatjes)
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_118367234
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:19 schreef Toverheks het volgende:

[..]

als je hem gewoon recht wilt breien ( dus zonder punt) dat je hem als sjaal om je hals kan draperen zal ik gewoon gaan uitrekenen welke steek en hoe en wat, en in het midden een ajour steek, een simpele.........

aan de goed kant 2 recht samen breien 1 omslag 1 recht 1 omslag dan een steek afhalen dan 1 breien en de afgehaalde steek erover heen. op de terugpen de steken gewoon averecht breien.
Ik wil hem sowieso om mijn hals dragen maar ik vind een punt toch wel leuk! Ik snap nu nog niets van die steken die je noemt maar er zijn vast handige dingen op internet te vinden en anders een boekje!
pi_118367301
quote:
17s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:20 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Ik wil hem sowieso om mijn hals dragen maar ik vind een punt toch wel leuk! Ik snap nu nog niets van die steken die je noemt maar er zijn vast handige dingen op internet te vinden en anders een boekje!
bij Hobbyland vroeger euroland of knakenland heb je schitterende boeken, ik heb daar de breibijbel vandaan geplukt gewoon voor de heb, als je dat kent moet je daar eens gaan kijken en misschien eentje kopen. :@
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_118367328
aan de goed kant 2 recht samen breien 1 omslag 1 recht 1 omslag dan een steek afhalen dan 1 breien en de afgehaalde steek erover heen. op de terugpen de steken gewoon averecht breien.

( dat zit midden in die sjaal als ik het goed kan zien die gaatjes)

dat is de steek van het midden die gaatjes zeg maar.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_118367577
quote:
17s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 11:20 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Ik wil hem sowieso om mijn hals dragen maar ik vind een punt toch wel leuk! Ik snap nu nog niets van die steken die je noemt maar er zijn vast handige dingen op internet te vinden en anders een boekje!
http://www.breienmetplezier.nl/breisteken.htm
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_118369405
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_118369472
quote:
^O^ die is zeker super handig..............
nou voor de beginnende breisters onder ons te kust en te keur met al een paar linkjes:Y
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_118369574
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 12:23 schreef Toverheks het volgende:

[..]

^O^ die is zeker super handig..............
nou voor de beginnende breisters onder ons te kust en te keur met al een paar linkjes:Y
Kun je nagaan, wij hebben het nog zonder internet geleerd. ;) Na ja, ik dan. Van jou weet ik het eigenlijk niet. :o
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_118369801
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 12:26 schreef MizzEnroe het volgende:

[..]

Kun je nagaan, wij hebben het nog zonder internet geleerd. ;) Na ja, ik dan. Van jou weet ik het eigenlijk niet. :o
Op school handwerkklas, en van mijn oma en moeder, mijn oma kon haken zo mooi en mijn moeder breien, hele pakjes vooral met Sinterklaas kreeg je weer trui en rokje, foto`s van toen ik nog jong en onschuldig was een jaar of 4 tot en met 8 had ik hele pakjes aan inclusief beenwarmers....... Heb voor mijn oudste, inmiddels bijna 30 ook veel jurkjes en truien gebreid, nu zie je het weer terug komen al die gebreide jurkjes bij die kleintjes, maar mijn oudste, inmiddels ook moeder van een kontkrummel van 14 maanden zegt mijn meid geen kriebeljurken hoor mam dus daar hoef ik niet aan te beginnen.
Ik was 7 en maakte de grobbebollen van TiTatoverheks dat is mijn vroegste herrinering aan mijn gefreubel.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_118370792
Oh nee! Garen (jaja) op dus vol goede moed naar de wibra voor een nieuwe voorraad: op!! Andere Wibra: op!! :o :{ :'(
Ga morgen in de pauze van mn werk nog even in andere stad kijken maar ik vrees met grote vreze :N
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_118371218
Nectarientje, hier een meelezer.. Kan zelf niet breien maar vind het wel mooi!
Wat voor garen zoek je? Ik heb nog het een en ander in de kast liggen op voorraad van de Wibra voor toekomstige haakprojecten ;-)
pi_118372005
De regenboog-Isa. Is behoorlijk dik (naald 7-8). Ze hadden de andere kleurverlopen wel (blauw wit, roze wit) maar niet de geel-paars-roze-groen-blauw-oranje-geel-paars-roze ;)
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_118375754
quote:
7s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 13:35 schreef nectarientje het volgende:
De regenboog-Isa. Is behoorlijk dik (naald 7-8). Ze hadden de andere kleurverlopen wel (blauw wit, roze wit) maar niet de geel-paars-roze-groen-blauw-oranje-geel-paars-roze ;)
Ah, nee, sorry.. die heb ik hier ook nog nooit zien liggen.. Zowel, dan had ie vast en zeker in mijn kast gelegen want hij klinkt geweldig!
  woensdag 24 oktober 2012 @ 16:14:26 #281
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_118377694
Toverheks wat wordt dat mooi, en wat ziet het er ingewikkeld uit! :D
... ♥ ik mis je ♥
pi_118378185
Ik heb 4,5 week gewacht, maar het is uiteindelijk aangekomen. Ik had wat wol (van schapen ja danku) besteld uit Amerika (via Etsy) en ik heb er op "mogen" wachten. Ik wilde deze gebruiken voor een KAL in oktober. De rest heeft de trui al zo goed als af en ik moet nog beginnen. Haasten dus!

Is gelukkig wel in baby formaat, dus dat gaat wat sneller. ;)

De wol:



Het patroon:

.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_118405306
Ben even afwezig geweest omdat m'n tablet naar Tsjechie moest voor reparatie :o

Angel die grote Jacobus is ook super zeg! Ik ben bezig met een Jacobus van dezelfde 'wol' als de eerste maar dan met dubbele draad, heb ik ook een duo :)

Toverheks die col/sjaal ziet er super uit, ik vind dat zo knap als je zo een patroon zelf kan verzinnen!

MizzEnroe wat een heerlijke wolletjes!

Ik heb ook nog een col geprobeerd te maken, heb inmiddels met 1 bol Royal 4 x een start gemaakt en gister de laatste poging weer uitgehaald, eerst was de naald waarmee ik bezig was niet goed (houten knitpro naald, was een heel klein stukje af waar het garen steeds op bleef hangen), kon ik met dat patroon niet meer verder (nieuwe naald van de winkel gehad maar dat was wel in Engeland dus moest even wachten), dan was er weer een die ik achteraf helemaal niet leuk vond, en degene waar ik tot gisteravond mee bezig was had ik ergens twee steken laten vallen. Frustratie alom dus. Ik ga vandaag met m'n moeder naar de handwerkbeurs, hopelijk kom ik dan in een betere breistemming ;)
  donderdag 25 oktober 2012 @ 08:54:18 #284
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_118405694
quote:
0s.gif Op woensdag 24 oktober 2012 09:18 schreef Toverheks het volgende:
[ afbeelding ]

Ben een col aan het breien, wil zo een dubbele om je hals, wordt het te dik en een prop dan wordt het een das, geen patroon van gewoon uit de losse pols wat gemaakt.

(pen 4) en dit is turkse wol/garen een keer op de markt gekocht 2 euro per bol, beetje rare wol maar breit lekker weg al voelt het niet zo superzacht aan zoals het eruit ziet.
Die wordt mooi zeg! :o _O_

Ik heb inmiddels, na aardig wat geworstel (en gevloek) het achterpand van het Hey Teach-vest af *O*
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  donderdag 25 oktober 2012 @ 09:35:34 #285
211083 Angelof9
I must go first
pi_118406492
Ik ben nu het jurkje van Jacobus aan het breien, zo'n leuk patroon.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_118414126
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 08:54 schreef Muck het volgende:

[..]

Die wordt mooi zeg! :o _O_

Ik heb inmiddels, na aardig wat geworstel (en gevloek) het achterpand van het Hey Teach-vest af *O*
Foto *O*
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_118414827
Wat een mooie wolletjes!! En die trui is ook zo schattig! ik geloof niet dat ik dat zou kunnen..

Ik heb wel mn sjaal af maar die is niet zo spannend. Gewoon een hele grote col met naald 10 gebreid.
pi_118414915
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 13:32 schreef annelotje het volgende:
Wat een mooie wolletjes!! En die trui is ook zo schattig! ik geloof niet dat ik dat zou kunnen..

Ik heb wel mn sjaal af maar die is niet zo spannend. Gewoon een hele grote col met naald 10 gebreid.
leuk he die wolletjes :Y en truitje top gedaan, en van jou willen we een foto van je col, al is hij niet spannend gewoon ff plaatsen :Y
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_118415045
bij deze!
pi_118415094
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 13:38 schreef annelotje het volgende:
bij deze!
[ afbeelding ]
^O^ hartstikke mooi en wat een leuke kleur, simpel en eenvoudig kan heel sjiek wezen he :Y
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_118415230
thnx! ik had vorig jaar al een roze gemaakt en vond m zo fijn! Ik heb nu echter een turquoise winterjas. Dat vond ik niet zo mooi met roze.
pi_118416290
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 13:43 schreef annelotje het volgende:
thnx! ik had vorig jaar al een roze gemaakt en vond m zo fijn! Ik heb nu echter een turquoise winterjas. Dat vond ik niet zo mooi met roze.
past mijn col die ik aan het maken ben wel weer bij je jas *O* (mijn lievelingskleur turquoise)
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_118416815
Stel dat ie nou vloekt met de jouwe dan weet je waar je m kwijt kunt hihi
pi_118432944
quote:
0s.gif Op donderdag 25 oktober 2012 14:30 schreef annelotje het volgende:
Stel dat ie nou vloekt met de jouwe dan weet je waar je m kwijt kunt hihi
:P
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_118493458
Innocent mutsje gebreid :)



Innocent (van die smoothies) staat volgende week op de Kreadoe met een heel breiplein met allemaal workshopjes, ze zijn nu bezig met een breicampagne voor mutsjes voor op de flesjes, per gemutst flesje verkocht gaat er 20 cent naar het ouderenfonds.

Patronen staan op de website, erg leuk om te doen, en heul snel.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 13:18:48 #296
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_118493928
Achterpand van mn trui af *O* *trots*

Oh en dat kleine mutsje O+
an urge to help mankind overcomes me
pi_118494132
oei dat mutsje, graag foto van het achterpand, en meisjes kabels breien is echt niet moeilijk, geloof me is beetje tellen en een kabelnaald voor of achter en gaan met die banaan :Y
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_118494844
ik heb gisteren mijn maandelijkse wol/naalden allowance gebruikt voor een bolletje mini-mochi dat perfect past bij mijn jas, worden korte vingerloze handschoentjes (nog even een patroon zoeken).

ook had ik een 3mm rondbreinaald 80 of 100 cm nodig, en ik heb een cubic naald gekocht, om te proberen. wat breit dat lekker zeg! iemand ervaring met deze naalden?

http://www.knitterspride.com/Materialwise-Details.asp?id=3&mcid=1
Kwak
pi_118497030
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 13:24 schreef Toverheks het volgende:
oei dat mutsje, graag foto van het achterpand, en meisjes kabels breien is echt niet moeilijk, geloof me is beetje tellen en een kabelnaald voor of achter en gaan met die banaan :Y
O, verre herinnering: kabelbreien ging vroeger gewoon op je twee naalden. Was een heel gesjor.
pi_118497530
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 oktober 2012 14:57 schreef Teslynd het volgende:

[..]

O, verre herinnering: kabelbreien ging vroeger gewoon op je twee naalden. Was een heel gesjor.
je kan ook gewoon een haaknaald als kabelnaald gebruiken, en echt nu is het veel simpeler :P
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  zondag 28 oktober 2012 @ 11:06:12 #301
211083 Angelof9
I must go first
pi_118527848
Jacobus heeft nu ook een jurk :D

You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')