En dat de overheid er veel zwaarder en actiever ingrijpt in het dagelijks leven van de inwoners. Tot staatsdatingbureau's aan toe.quote:Op zondag 19 augustus 2012 15:55 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Nou, ik kan je moeilijk een boek laten zien...het is gewoon waar dat er heel weinig criminaliteit voorkomt in Singapore.
het is ook wel een tikkie gay dat in zo'n libertarische droomstaat van je homo's flink rechten in moeten leveren ten opzichte van nu. Zeg maar dag tegen het homohuwelijkquote:Op zondag 19 augustus 2012 17:27 schreef Libertarisch het volgende:
Bovendien vind ik het ultra gay dat camera's in een straat als beperking van vrijheid worden gezien....
Libertariers zijn niet tegen het homohuwelijk. Homo's hebben alle rechten in een Libertarische samenleving, dus ik begrijp echt niet waar je het over hebt.quote:Op zondag 19 augustus 2012 18:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
het is ook wel een tikkie gay dat in zo'n libertarische droomstaat van je homo's flink rechten in moeten leveren ten opzichte van nu. Zeg maar dag tegen het homohuwelijk
Maar in een kerk trouwen gaat er dus niet meer in zitten voor homo's, lijkt me.quote:Op zondag 19 augustus 2012 18:43 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Libertariers zijn niet tegen het homohuwelijk. Homo's hebben alle rechten in een Libertarische samenleving, dus ik begrijp echt niet waar je het over hebt.
Zucht. Snap je het nou echt niet, of probeer je nu krampachtig een kromme banaan recht te lullen, omdat je niet wilt toegeven aan je eigen dubbele moraal?quote:Op zondag 19 augustus 2012 18:02 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
jawel, de ondernemer heeft alle vrijheid om zijn grond vol te zetten met camera's.
EDIT: heiden6, in beide gevallen word je opgenomen en is er dus sprake van privacy schending, dus in die zin is er geen verschil
Was het maar zo'n feest... Bij de held Paul zit het in elk geval niet snor voor homo's. En sowieso is het weghalen bij de overheid van het instituut huwelijk niet zo gunstig (op z'n minst) voor degenen die geen traditionele man-vrouw relatie hebben.quote:Op zondag 19 augustus 2012 18:43 schreef Libertarisch het volgende:
[..]
Libertariers zijn niet tegen het homohuwelijk. Homo's hebben alle rechten in een Libertarische samenleving, dus ik begrijp echt niet waar je het over hebt.
De kerk mag het gaan bepalen inderdaad. Dat maakt het veel lastiger.quote:Op zondag 19 augustus 2012 18:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar in een kerk trouwen gaat er dus niet meer in zitten voor homo's, lijkt me.
Waar jij nu mee bezig bent is critici en sceptici van klimaattheorieen in een anti-wetenschappelijke hoek neer te zetten. Dat is natuurlijk makkelijker dan om naar hun argumenten te luisteren. Natuurlijk zullen er genoeg mensen zijn die zonder wetenschappelijke kennis alles afdoen als onzin of geldklopperij, maar er zijn ook genoeg mensen met verstand van de materie de zogenaamde "feiten" niet zomaar accepteren. Dat heb je overal en niet alleen bij het libertarisme.quote:Op zondag 19 augustus 2012 08:57 schreef Monidique het volgende:
[..]
Over dat tweede punt: Goed, misschien maakt het iemand niet per se anti-wetenschappelijk, maar klimaatverandering ontkennen of slappe excuusjes als "er is geen consensus", "we weten het niet", al die vormen van verkapte klimaatveranderingontkenning, zijn wel een vorm van een anti-wetenschappelijke gedachtegang. Iemand die ook maar een beetje, heel klein beetje flauw benul heeft van de materie, weet hoe de vork in de steel zit. Maar ik denk dat het eerder een ideologische keuze is om wetenschappelijke feiten te negeren dan een anti-wetenschappelijke motivatie.
Over het eerste punt: ik wil alleen maar aangeven dat het een best breed gedragen anti-wetenschappelijke opvatting is onder de libertaire lui. Het individu Ron Paul negeert de wetenschap, maar hij is wel ikoon van het libertarisme, of je het nou wilt of niet. In Nederland heeft niet alleen één individu ervoor gekozen, nee, het negeren van wetenschappelijke feiten is zelfs een heus partijstandpunt van de enige Libertarische Partij in Nederland! Ik wil alleen maar aangeven dat dit soort rare ideeën geen randverschijnsel is in deze beweging.
Ook de Engelse partij (kennelijk, maar ik ken die partij niet, lijkt geen noemenswaardige te zijn), bijvoorbeeld, heeft weer zo'n dubieus anti-wetenschappelijk antwoord:"The climate has been changing colder and warmer for millions of years, this is the politics of King Cnut trying to pass legislation against nature."
In België noemt de oprichter van de libertarische partij daar zichzelf zelfs "kruisvaarder tegen de groene lobby"! Dan weet je wel in welke hoek je het moet zoeken.
Daarentegen, Gary Johnson, de leider van de Libertarische Partij in Amerika, erkent dan wel grotendeels de opwarming, hoewel met een licht antiwetenschappelijk sausje ("the effects of it are grossly exaggerated" is een dubieuze opmerking, maar hij laat zich verder niet uit over het onderwerp): "For argument’s sake,” said Johnson, “global warming is happening, it’s man-caused. That given, I think the effects of it are grossly exaggerated and I think the amount of money we’re looking to spend on it is grossly, grossly misguided." Hij vind niet dat er zus of zo gedaan moet worden, dat is een beleidskeuze, maar erkent tenminste wel dat klimaatverandering te wijten is aan mensen.
Tja, je libertarische partij haalt hem zelf ook erg graag aan. In die hier geplaatste stukjes van verschillende kandidaten werd Paul bijna omschreven als een messias.quote:Op zondag 19 augustus 2012 18:58 schreef teknomist het volgende:
Ik snap dat aanhalen van Ron Paul niet zo. Je moet dat echt zien in de republikeinse context. Ron Paul is niet voor 100% representatief voor het libertarisme en kennelijk worden die paar procent waarin hij niet consequent is in zijn libertarische opvatting als een soort manier gebruikt om het libertarisme in Nederland zwart te maken.
Private weldoeners hebben er belang bij dat de hulp eindig is de overheid niet. Die schrijft mensen definitief af en geeft ze vervolgens een aalmoes om maar van de straat te blijven. een nog meer onbevredigende oplossing. Private weldoeners zullen er alles aan doen om iemand wel terug in de maatschappij te krijgen. Dat scheelt dan weer geld. hun eigen geld. Geld waar je een ander weer mee kunt helpen.quote:Op zondag 19 augustus 2012 16:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is een illusie te denken dat iedereen de eigen broek op kan houden. En jouw libertarisme helpt mensen ook niet de eigen broek op te houden. Her enige verschil met de huidige situatie is dat armoedzaaiers niet langer afhankelijk zijn van de overheid, maar van private weldoeners. De afhankelijkheid is er dan nog steeds.
Zijn dat dezelfde mensen die nog steeds roepen dat hij een kans maakt voor de presidentsverkiezingen en dat de voorsprong van de andere kandidaten een complot is?quote:Op zondag 19 augustus 2012 19:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, je libertarische partij haalt hem zelf ook erg graag aan. In die hier geplaatste stukjes van verschillende kandidaten werd Paul bijna omschreven als een messias.
Waarom? Niemand doet iets voor niets. Dus de weldoeners moeten ook een belang hebben bij het helpen van de armen, dat zullen ze in stand willen houden.quote:Op zondag 19 augustus 2012 19:05 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Private weldoeners hebben er belang bij dat de hulp eindig is de overheid niet. Die schrijft mensen definitief af en geeft ze vervolgens een aalmoes om maar van de straat te blijven. een nog meer onbevredigende oplossing. Private weldoeners zullen er alles aan doen om iemand wel terug in de maatschappij te krijgen. Dat scheelt dan weer geld. hun eigen geld. Geld waar je een ander weer mee kunt helpen.
Zou zomaar kunnenquote:Op zondag 19 augustus 2012 19:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zijn dat dezelfde mensen die nog steeds roepen dat hij een kans maakt voor de presidentsverkiezingen en dat de voorsprong van de andere kandidaten een complot is?
Nee als mensen die ze de ogen heeft geopend voor een andere denkwijze. de afgelopen week was mijn nichtje hier te logeren. haar Vader is een SP-er. Heeft zelfs in Zutphen nog op de kieslijst gestaan. volledig geïndoctrineerd ging ze ons vertellen wat ze van haar vader had geleerd.quote:Op zondag 19 augustus 2012 19:03 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Tja, je libertarische partij haalt hem zelf ook erg graag aan. In die hier geplaatste stukjes van verschillende kandidaten werd Paul bijna omschreven als een messias.
Dat is zeker niet altijd het geval. Het kan heel aantrekkelijk zijn voor bijvoorbeeld een geloofsgemeenschap om mensen van hen afhankelijk te maken.quote:Op zondag 19 augustus 2012 19:05 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Private weldoeners hebben er belang bij dat de hulp eindig is
het woordgebruik lag toch echt meer in het verlengde van hem zien als een messias (en het libertarisme als een geloof)quote:Op zondag 19 augustus 2012 19:09 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee als mensen die ze de ogen heeft geopend voor een andere denkwijze.
Dat is jouw interpretatie. hoe kan vrijheid een geloof zijn? Het is de natuurlijke staat van de mens.quote:Op zondag 19 augustus 2012 19:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
het woordgebruik lag toch echt meer in het verlengde van hem zien als een messias (en het libertarisme als een geloof)
Dan zijn ze in ieder geval onder de pannen.quote:Op zondag 19 augustus 2012 19:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is zeker niet altijd het geval. Het kan heel aantrekkelijk zijn voor bijvoorbeeld een geloofsgemeenschap om mensen van hen afhankelijk te maken.
Ik ben een gematigd minarchist dus wat mij betreft blijft de rol van de overheid beperkt tot public goods als defensie (letterlijk defensie, tussen geen interventies in het buitenland tenzij het direct de eigen veiligheid bedreigt), rechtspraak (met name strafrecht, civiel- en familierecht kan ook decentraal worden geregeld denk ik), dijken, infrastructuur (vooral het hoofdwegennet), en politie. Dus daarin zie ik geen noodzaak tot privatisering.quote:Op zondag 19 augustus 2012 19:00 schreef Tchock het volgende:
Teknomist, hoe denk jij dat dijken en wegen onderhouden worden in een Libertarische samenleving? En moet wetshandhaving en opsporing bij particuliere bedrijven komen?
De ideologie kan heel goed lijken op een geloof. Daarin is het ook weer heel vergelijkbaar met het communisme, ook daar bijna religieuze aanhangers.quote:Op zondag 19 augustus 2012 19:11 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat is jouw interpretatie. hoe kan vrijheid een geloof zijn? Het is de natuurlijke staat van de mens.
Waarom zou dit zo zijn?quote:Op zondag 19 augustus 2012 19:11 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het is de natuurlijke staat van de mens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |