Wie doet er handel met het buitenland? de overheid? Laat me niet lachen dat doen zakelijke ondernemers. Economische problemen van de omvang die we nu kennen kunnen niet meer ontstaan want niemand maakt meer uit onze naam schulden. Bedrijven zullen failliet gaan en personen zullen failliet gaan maar overheden niet meer. Zoals de LP het voorstaan houden we een staat met politie. Niet om te kijken of er een bel op je fiets zit maar om je bezit te beschermen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 13:37 schreef Belabor het volgende:
Persoonlijk denk ik dat de grootste valkuil van het libertarisme een veel te groot vertrouwen in de (westerse) mensheid is. De samenleving is hier al in zoverre geïndividualiseerd en gekapitaliseerd dat de achterliggende ideologie van de stroming hier nooit (in ieder geval niet binnen afzienbare tijd) voeten in de aarde zal krijgen. Zoals in deze reeks door mij en door veel andere users al is uitgelegd: deregulering en toenemende vrijheid brengt het slechte in de (kapitalistische) mens naar boven.
Waarom iets voor een ander doen als je er zelf geen voordeel bij kan behalen? Hoe kunnen wij als gedereguleerd land nog in grote hoeveelheden handel voeren met het buitenland? Wie is er verantwoordelijk als er economische problemen ontstaan? Hoe gigantisch moet de inzet van politie/burgerwacht/camera's etc. wel niet zijn om diefstal en corruptie te voorkomen zonder uitgebreide regulering en toezicht van overheidsinstanties? Hoe kun je op al deze vragen een oplossing geven zonder de essentie van libertarisme te schaden: persoonlijke vrijheid?
Dit zijn allemaal vragen waar ik persoonlijk mee zit. De Libertarische Partij zal hier ongetwijfeld wel op in gaan, maar ik heb nog geen directe oplossingen kunnen vinden.
Prachtig. Ik ben ontroerd. Maar het enige wat er gaat gebeuren is dat mensen meer geld hebben, en dus meer gaan kopen. Waarom zou je ineens je buren gaan helpen als je meer geld krijgt? Hell no, een groter huis kopen is wat mensen doen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 16:14 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wie doet er handel met het buitenland? de overheid? Laat me niet lachen dat doen zakelijke ondernemers. Economische problemen van de omvang die we nu kennen kunnen niet meer ontstaan want niemand maakt meer uit onze naam schulden. Bedrijven zullen failliet gaan en personen zullen failliet gaan maar overheden niet meer. Zoals de LP het voorstaan houden we een staat met politie. Niet om te kijken of er een bel op je fiets zit maar om je bezit te beschermen.
Mensen zoals het leger des heils helpen vanuit het hart. Zo zouden er meer kunnen zijn ware het niet dat de overheid mensen bijna dwingt om tweeverdiener te worden en beiden een full time baan te moeten hebben om de eindjes aan elkaar te knopen. Als in ieder geval de loonbelasting vervalt houden mensen meer over. Of tijd, of geld. Het zal wennen worden maar misschien hebben we dan weer tijd voor elkaar zoals mensen dat 60 jaar geleden hadden. Help je met plezier je bejaarde buren met wat klusjes.
Zijn we niet meer sociaal via de stembus maar elke dag sociaal.
quote:Op maandag 20 augustus 2012 16:14 schreef Paper_Tiger het volgende:
Mensen zoals het leger des heils helpen vanuit het hart. Zo zouden er meer kunnen zijn ware het niet dat de overheid mensen bijna dwingt om tweeverdiener te worden en beiden een full time baan te moeten hebben om de eindjes aan elkaar te knopen. Als in ieder geval de loonbelasting vervalt houden mensen meer over. Of tijd, of geld. Het zal wennen worden maar misschien hebben we dan weer tijd voor elkaar zoals mensen dat 60 jaar geleden hadden. Help je met plezier je bejaarde buren met wat klusjes.
Zijn we niet meer sociaal via de stembus maar elke dag sociaal.
Straks is er particuliere concurrentie, dan worden die straten super goedkoopquote:Op maandag 20 augustus 2012 17:10 schreef DroogDok het volgende:
[..]Wat een grap man, als we geen belasting meer hoeven te betalen helpen we onze buren, ja vast.
Overigens is het nog maar de vraag of je zonder loonbelasting meer overhoudt, als je moet sparen of premies moet opbrengen voor je oude dag, arbeidsongeschiktheid en ziektekosten en vervolgens ook nog eens tol moet betalen om je straat in uit te mogen rijden vraag ik me zeer serieus af hoeveel goedkoper het allemaal gaat worden.
Nee hoor bedrijven en personen ook niet meer want er is geen rechtbank meer waar dat kan en er is geen staatscourant meer.quote:Op maandag 20 augustus 2012 16:14 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Bedrijven zullen failliet gaan en personen zullen failliet gaan maar overheden niet meer.
Wat wordt ik moe van jou.....quote:Op maandag 20 augustus 2012 17:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee hoor bedrijven en personen ook niet meer want er is geen rechtbank meer waar dat kan en er is geen staatscourant meer.
Let wel een klein beetje op d/t-foutjes.quote:Op maandag 20 augustus 2012 17:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wat wordt ik moe van jou.....
Ik zie het...quote:Op maandag 20 augustus 2012 17:32 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Let wel een klein beetje op d/t-foutjes.
Ik kan ook niet helpen dat jij allemaal onzin blijft roepen. Aangezien er ook geen kadaster en boekhoudregels meer zijn kun je je ook afvragen of er nog wel bezit is zoals wij dat nu kennen. Iemand die de rekening niet wil betalen roept gewoon dat ie failliet is en klaar.quote:Op maandag 20 augustus 2012 17:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
quote:Op maandag 20 augustus 2012 17:28 schreef Paper_Tiger het volgende:
Alles wat ik jullie kan antwoorden vindt je in bovenstaand filmpje.
Leer spellenquote:Op maandag 20 augustus 2012 17:31 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
als we nu in een libertarische samenleving zouden leven, dan zou je dus wel fatsoenlijk nederlands hebben geleerd neem ik aan?quote:Op maandag 20 augustus 2012 17:28 schreef Paper_Tiger het volgende:
Alles wat ik jullie kan antwoorden vindt je in bovenstaand filmpje.
Wie zegt dat? Spendeer 50 minuten aan het filmpje die ik net heb gepost. Je komt jezelf tegen rond minuut 17...quote:Op maandag 20 augustus 2012 17:33 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik kan ook niet helpen dat jij allemaal onzin blijft roepen. Aangezien er ook geen kadaster en boekhoudregels meer zijn kun je je ook afvragen of er nog wel bezit is zoals wij dat nu kennen. Iemand die de rekening niet wil betalen roept gewoon dat ie failliet is en klaar.
Dat neem ik aan. Ik zou ook hoofdletters correct hebben gebruikt....quote:Op maandag 20 augustus 2012 17:34 schreef dawg het volgende:
[..]
als we nu in een libertarische samenleving zouden leven, dan zou je dus wel fatsoenlijk nederlands hebben geleerd neem ik aan?
Ach nee ik kijk nooit filmpjes, je kunt het toch ook gewoon opschrijven, dan weet ik ook hoe jij zegt dat het is. Als ik zo'n filmpje anders uitleg dan jij krijgen we daar weer misverstanden over.quote:Op maandag 20 augustus 2012 17:34 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Spendeer 50 minuten aan het filmpje die ik net heb gepost. Je komt jezelf tegen rond minuut 17...
Verwijzen naar YouTube is vaak wel een zwaktebod inderdaad.quote:Op maandag 20 augustus 2012 17:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ach nee ik kijk nooit filmpjes, je kunt het toch ook gewoon opschrijven, dan weet ik ook hoe jij zegt dat het is. Als ik zo'n filmpje anders uitleg dan jij krijgen we daar weer misverstanden over.
Het zou fijn zijn als je het uitlegt. Als je daar geen zin in hebt verwijs ik je graag naar www.google.com, daar is mijn response vast wel te vinden.quote:Op maandag 20 augustus 2012 17:34 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Spendeer 50 minuten aan het filmpje die ik net heb gepost. Je komt jezelf tegen rond minuut 17...
Dat zou wat algemeen zijn. Ik zag pas een 'bewijs' dat het versoepelen van ontslagrecht niet werkt. Dat werd door iedereen omarmt. Het was een link en later copy en paste. Ik zou graag een heel boek voor je typen maar vrees dat je het niet leest. Jaccob spinney vertelt het zoals ik het ook graag zou doen.quote:Op maandag 20 augustus 2012 17:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het zou fijn zijn als je het uitlegt. Als je daar geen zin in hebt verwijs ik je graag naar www.google.com, daar is mijn response vast wel te vinden.
dat is een vrije keuze vriend. ik gok jouw belabberde spelling niet.quote:Op maandag 20 augustus 2012 17:35 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat neem ik aan. Ik zou ook hoofdletters correct hebben gebruikt....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |