Momenteel is mijn leven niet echt spannend (zal voor de meeste frequente fok-posters gelden lijkt me zo) nee, dus wat "fun" is wel welkom. En mensen die de gekste dingen zonder enig bewijs voor zoete koek slikken (N.B. ik zeg niet dat iedereen die op TRU en BNW post dat doet), roepen dat wel bij mij op. Dat wil niet zeggen dat ik niet open sta voor echte onverklaarbare verschijnselen, of denk dat er geen conspiracies zijn ...quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:57 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Wat jij wil, k heb nooit een claim neergelegd dat t aliens zijn. Ik heb alleen gezegt dat ik iets raars gezien heb dat ik tot die dag nog nooit eerder had gezien.
Maar t lijkt er meer op dat je opzettelijk topics aan het afstruinen bent om te proberen mensen belachelijk te maken. is je leven zo saai dat jij zulk soort "fun" nodig bent.
Nee joh, dit is een discussieforum, jouw mening-mits netjes verwoord, en dat doe je-is net zo belangrijk als die van ieder ander.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:59 schreef PontifexMaximus het volgende:
Ik probeer jullie er alleen op te wijzen dat dingen ook een alledaagse verklaring kunnen hebben, maak ik me hier niet populair mee, soit.
Ik deel zelfs (in het geesten en demonen topic) mijn eigen ervaring, dat je door al dat "zoeken" totaal door kunt draaien, als waarschuwing.
Maar goed, zo is het wel genoeg, dit was mijn laatste post op TRU en BNW.
Nou ja, ik heb mijn punt wel gemaakt denk ik, dan heeft 't niet zoveel zin het te blijven herhalen. Zeker niet als anderen er agressief van worden.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee joh, dit is een discussieforum, jouw mening-mits netjes verwoord, en dat doe je-is net zo belangrijk als die van ieder ander.
Niemand wordt er agressief van hoor, het zijn meningen, en niet iedereen denkt hetzelfde.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:44 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb mijn punt wel gemaakt denk ik, dan heeft 't niet zoveel zin het te blijven herhalen. Zeker niet als anderen er agressief van worden.
Ja logisch, andere background.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:10 schreef PontifexMaximus het volgende:
OK, nog 1 dan: ik meende korte streepjes te zien die opflitsten, dus dacht ik onmiddelijk aan kleine meteoren. Blijkt maar weer hoe mensen die hetzelfde zien, het verschillend kunnen interpreteren.
Waarom ?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 12:52 schreef mousy31 het volgende:
Weet je post vooral lekker door ik ga wel weer weg.
Zou ook verklaren waarom het veel gezien wordt als het warm en broeierig is (kijkend naar afgelopen weekend en eerdere meldingen voorgaande jaren die er op lijken, zijn allemaal in de zomer).quote:They are generally spherical or pear-shaped with fuzzy edges
Their diameters range from 1100 cm, most commonly 1020 cm
Their brightness corresponds to roughly that of a domestic lamp, so they can be seen clearly in daylight
A wide range of colours has been observed, red, orange and yellow being the most common.
The lifetime of each event is from 1 second to over a minute with the brightness remaining fairly constant during that time
They tend to move, most often in a horizontal direction at a few metres per second, but may also move vertically, remain stationary or wander erratically.
Ja het waren geen meteoren. Wat het was weet ik niet, maar vreemd was het wel. En het was idd als een zaklamp tussen de sterren die aan en uit werd gedaan.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 10:35 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Het leek net of iemand met een zaklamp tussen de sterren zat en m 3x aan en uit floepte.
t Licht was iets groter als een ster. Maar t bewoog nouwelijks want als t licht weer aan ging begaf t zich voor mijn zicht nog op dezelfde plaats.
Dit heeft zeker overeenkomsten met wat ik zag. Jammer dat het filmpje niet superscherp is. Wat ik kan zeggen over mijn bol is dat hij in de 10 seconden dat ik hem zag duidelijk omlijnd was ipv vervaagde randen. Ook de felheid van mijn bol leek toch stukken feller te zijn dan deze en zeker veel feller dan een gemiddelde lamp.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:22 schreef oompaloompa het volgende:
Ik denk dat ik het heb gevonden, het lijkt in ieder geval extreem veel op wat ik heb gezien.
Pcp kijk hier eens naar:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ball_lightning
[..]
Zou ook verklaren waarom het veel gezien wordt als het warm en broeierig is (kijkend naar afgelopen weekend en eerdere meldingen voorgaande jaren die er op lijken, zijn allemaal in de zomer).
Er zijn maar weinig filmpjes van te vinden op youtube maar ertussen staan wel een aantal die op de mijne lijken. Een groot gedeelte legt strakke lijnen af, sommigen minder strak. Er is ook een filmpje waar je een setje van 3 ziet.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:43 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dit heeft zeker overeenkomsten met wat ik zag. Jammer dat het filmpje niet superscherp is. Wat ik kan zeggen over mijn bol is dat hij in de 10 seconden dat ik hem zag duidelijk omlijnd was ipv vervaagde randen. Ook de felheid van mijn bol leek toch stukken feller te zijn dan deze en zeker veel feller dan een gemiddelde lamp.
Maar wat je zegt over de broeierigheid is idd ook wel interessant. De laatste maanden zijn er veel van deze bollen gezien. Aan de andere kant, het was alleen de afgelopen twee weken wat warmer en broeieriger. En ook moet je vergelijken met andere zomers om te kunnen zeggen of er een verband is tussen het weer en de sightings van rood/oranje bollen.
Maar als het iets "alledaags" was, dan was het zo'n vuurbol als in het filmpje, hoewel de vergelijking niet helemaal op gaat voor mijn gevoel, maar wat weet ik nou van bolbliksem. Ook blijft het vreemd dat mijn bol in een hele strakke lijn met hoge snelheid bleef vliegen. Ik weet niet of zo'n vuurbal dat kan.
Die zelfgemaakte bolbliksems in het labquote:Op woensdag 22 augustus 2012 23:48 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Er zijn maar weinig filmpjes van te vinden op youtube maar ertussen staan wel een aantal die op de mijne lijken. Een groot gedeelte legt strakke lijnen af, sommigen minder strak. Er is ook een filmpje waar je een setje van 3 ziet.
Sowieso leuk om over te lezen, blijkbaar weten ze nog steeds niet hoe die ball-lightning nou precies werkt omdat het weinig voorkomt. Wat het dus ook was, we hebben iig iets speciaals gezien
Hier een filmpje met heel veel footage:
Hou er trouwens ook rekening mee dat heel veel cameras gewoon slecht snachts idngen op kunnen nemen. Mijn bol was ook veel feller dan in de filmpjes maar ik heb ooit fotos proberen te maken van vuurwerk en dat was ook een stuk minder indrukwekkend op camera
Dat ziet er toch gewoon een beetje uit als een alarmpijl / flare?quote:Op woensdag 22 augustus 2012 14:22 schreef oompaloompa het volgende:
Ik denk dat ik het heb gevonden, het lijkt in ieder geval extreem veel op wat ik heb gezien.
Pcp kijk hier eens naar:
http://en.wikipedia.org/wiki/Ball_lightning
Zou ook verklaren waarom het veel gezien wordt als het warm en broeierig is (kijkend naar afgelopen weekend en eerdere meldingen voorgaande jaren die er op lijken, zijn allemaal in de zomer).
Nicequote:Op donderdag 23 augustus 2012 11:20 schreef Schunckelstar het volgende:
Ik heb gisteren exact hetzelfde gezien
Een grote oranje duidelijke bol die met hoge snelheid in een kaarsrechte lijn over kwam vliegen.
Het was iig veel te groot en duidelijk rond om een sateliet of het iss te zijn..
En VEEL te fel om een thaise ballon te zijn
De filmpjes op deze pagina laten daar voorbeelden van zien.quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 08:28 schreef Schunckelstar het volgende:
ik weet het niet, ik weet niet hoe een bolbliksem eruit ziet![]()
maar ik betwijfel of een natuurlijk verschijnsel in zo'n rechte lijn beweegt..
Niet altijd hoor:quote:Op zaterdag 25 augustus 2012 16:36 schreef xzaz het volgende:
Altijd opmerkelijk dat aliens altijd naar ons toekomen bij mensen die 240p camera's hebben en die totaal niet kunnen filmen.
quote:edit: o en willen ze hier komen doen ze niks met licht, licht is sloom als je interstellair wilt reizen.
Daarom, als je weet hoe je ruimte kan manipuleren kan je snel 'reizen'. Een alien die licht gebruikt is per definitie geen alien.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |