Ok, dan is het dus geen satelliet geweest. De grootste satelliet die wij kunnen zien aan de hemel is de ISS en die is ongeveer 3-5 keer groter dan een ster aan de hemel, maar is nog steeds een lichtpunt ipv een ronde bol.quote:Op maandag 20 augustus 2012 17:23 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
nee was echt veel groter dan een ster.
Maar mensen hebben wel last van de horizon illusie en ik zag het vrij laag aan de grond (verdween achter een gebouw) dat is ook wat voor andere mensen die hetzelfde hebben gezien ook die rapporteren voornamelijk iets dat redelijk aan de horizon vloog.quote:Op maandag 20 augustus 2012 17:25 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ok, dan is het dus geen satelliet geweest. De grootste satelliet die wij kunnen zien aan de hemel is de ISS en die is ongeveer 3-5 keer groter dan een ster aan de hemel, maar is nog steeds een lichtpunt ipv een ronde bol.
Bij mij was het zo dat de bol die ik zag vele malen groter was dan het ISS of elke andere satelliet die ik over zie komen. We praten dan over honderden procenten groter aan de horizon dan wanneer hoog in de lucht. Ook de duidelijke omlijning van de bol maakt het volgens mij niet mogelijk dat dit een satelliet was die door een atmosferisch effect groter werd gezien dan dat hij was.quote:Op maandag 20 augustus 2012 17:33 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Maar mensen hebben wel last van de horizon illusie en ik zag het vrij laag aan de grond (verdween achter een gebouw) dat is ook wat voor andere mensen die hetzelfde hebben gezien ook die rapporteren voornamelijk iets dat redelijk aan de horizon vloog.
http://en.wikipedia.org/wiki/Moon_illusion
Wat denk je zelf dat het was dan? Een buitenaards toestel, een andere levensvorm....?quote:Op maandag 20 augustus 2012 17:48 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Bij mij was het zo dat de bol die ik zag vele malen groter was dan het ISS of elke andere satelliet die ik over zie komen. We praten dan over honderden procenten groter aan de horizon dan wanneer hoog in de lucht. Ook de duidelijke omlijning van de bol maakt het volgens mij niet mogelijk dat dit een satelliet was die door een atmosferisch effect groter werd gezien dan dat hij was.
Daar kan ik geen enkele conclusie over trekken. Kijk, als die bol nou plots stil was gaan staan en allerlei manoevres had uitgehaald die voor mensen onmogelijk zijn, dan was het misschien iets niet van deze wereld geweest.quote:Op maandag 20 augustus 2012 20:49 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Wat denk je zelf dat het was dan? Een buitenaards toestel, een andere levensvorm....?
Ok dan heb ik je verkeerd begrepen. thx voor de uitleg.quote:Op maandag 20 augustus 2012 21:54 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Daar kan ik geen enkele conclusie over trekken. Kijk, als die bol nou plots stil was gaan staan en allerlei manoevres had uitgehaald die voor mensen onmogelijk zijn, dan was het misschien iets niet van deze wereld geweest.
Maar deze bol deed in principe niets wat wij mensen niet zouden kunnen (hard vliegen in een rechte lijn) dus echte conclusies kan ik hier niet aan verbinden.
Maar wat natuurlijk op de achtergrond speelt is wel het UFO fenomeen en dan bijvoorbeeld de Foo Fighters die piloten in WOII zagen. Dit waren gekleurde bollen licht die met de vliegtuigen meevlogen en er omheen bewogen en die plots konden wegacceleren met voor ons onmogelijke snelheden.
Misschien een satelliet?quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:09 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Ok dan heb ik je verkeerd begrepen. thx voor de uitleg.
Gisteravond zat ik buiten en keek naar de sterren, ik doe dat wel vaker ik zag iets wat k nog niet eerder heb gezien.
Een wit licht tussen de sterren dat knipperde en niet zo als een vliegtuig.
t Was meer een flash dan ff niks , weer een flash en dan weer niks, toen nog een zachte flash en daarna niets meer.
Ik kijk graag naar vallende sterren dus heb al t een en ander gezien maar dit nog nooit. t Had ook geen staart t viel niet.
He gaaf! Ik heb gisteren hetzelfde gezien! Had al de hele nacht op UFO meldpunt gekeken of iemand hetzelfde heeft gezienquote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:09 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Gisteravond zat ik buiten en keek naar de sterren, ik doe dat wel vaker ik zag iets wat k nog niet eerder heb gezien.
t Was meer een flash dan ff niks , weer een flash en dan weer niks, toen nog een zachte flash en daarna niets meer.
Ik kijk graag naar vallende sterren dus heb al t een en ander gezien maar dit nog nooit. t Had ook geen staart t viel niet.
Cool!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 01:05 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ik zag net een oranje driehoek met hoge snelheid een soort zigzag bewegingen maken. Ineens werd de driehoek opgedeeld in 4 kleinere driehoeken die allen een met een enorme snelheid een andere kant opvlogen. Duurde een goede tien seconden voor er niets meer te zien was.
Ik heb de afgelopen dagen hier gekeken:quote:Op woensdag 22 augustus 2012 01:43 schreef Gray het volgende:
Kunnen af en toe wat links worden gepost naar meldingen van die andere mensen? Heb zelf die sightings niet, maar vind het wel interessant.
Ik heb dit ook gezien, maar interpreteerde het als een aantal kleine meteorieten (is het niet de tijd van de Perseiden?)quote:Op dinsdag 21 augustus 2012 18:09 schreef mousy31 het volgende:
[..]
Het leek net of iemand met een zaklamp tussen de sterren zat en m 3x aan en uit floepte.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 00:05 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
He gaaf! Ik heb gisteren hetzelfde gezien! Had al de hele nacht op UFO meldpunt gekeken of iemand hetzelfde heeft gezien
Ik zag eerst 1 groot knipperend licht dat vrij langzaam knipperde in een vast patroon en dit object bewoog zich langzaam in een rechte lijn van zuid naar noord. Ik dacht ook even aan een satelliet, maar de felheid van dit licht was behoorlijk. Wel twee keer zo fel op z'n minst als het ISS. Ik zag het maar heel kort en toen verdween het achter de rand van de bebouwing hier.
En toen gelijk daarna zag ik iets verder naar links nog zo'n zelfde licht alleen deze knipperde wel, maar niet in een vast patroon. Dit licht bewoog zich richting de plek waar ik het andere licht voor het laatst zag. Het knipperde drie of vier keer waarbij het soms wat langer "aanbleef" en soms wat korter en ruim voordat het verdween achter de rand van de bebouwing (waar de eerste ook was verdwenen) zag ik hem helemaal niet meer. Waarschijnlijk gestopt met het knipperen en bleef het gewoon donker.
Echt geen flauw idee wat dit was en op UFO meldpunt ook geen soortgelijke meldingen gezien. Cool dat jij het ook hebt gezien
De perseiden zijn alweer weg.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 06:32 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Ik heb dit ook gezien, maar interpreteerde het als een aantal kleine meteorieten (is het niet de tijd van de Perseiden?)
Wat jij wil, k heb nooit een claim neergelegd dat t aliens zijn. Ik heb alleen gezegt dat ik iets raars gezien heb dat ik tot die dag nog nooit eerder had gezien.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:43 schreef PontifexMaximus het volgende:
Misschien dat kleine deeltjes meteen opbranden en dus een soort flits veroorzaken? OK, anders waren het aliens ... ongetwijfeld ...
Vuurwerkmeteoren!quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:43 schreef PontifexMaximus het volgende:
Misschien dat kleine deeltjes meteen opbranden en dus een soort flits veroorzaken? OK, anders waren het aliens ... ongetwijfeld ...
Dat komt omdat de toon soms wat cynisch is.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:59 schreef PontifexMaximus het volgende:
Ik probeer jullie er alleen op te wijzen dat dingen ook een alledaagse verklaring kunnen hebben, maak ik me hier niet populair mee, soit.
Volgens mij is het merendeel hier ook van mening dat er een alledaagse verklaring voor is, maar er nog niet uit welke alledaagse verklaring de juiste is.quote:Op woensdag 22 augustus 2012 11:59 schreef PontifexMaximus het volgende:
Ik probeer jullie er alleen op te wijzen dat dingen ook een alledaagse verklaring kunnen hebben, maak ik me hier niet populair mee, soit.
Ik deel zelfs (in het geesten en demonen topic) mijn eigen ervaring, dat je door al dat "zoeken" totaal door kunt draaien, als waarschuwing.
Maar goed, zo is het wel genoeg, dit was mijn laatste post op TRU en BNW.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |