ISS heb ik daarvoor nog gezien. Deze bol was 100% zeker niet het ISS.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 20:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Niet gevraagd. Maar het was donker dus ik denk na 22:00.
Maar als ze nou kerstverlichting in die ISS hebben?
Een Thaise lampion die met minimaal 100km/u per uur in een perfecte rechte lijn komt overwaaien op een windstille avondquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 20:45 schreef starla het volgende:
De zoveelste Thaise lampion die wordt gepromoveerd tot vliegende schotel
Ik deed mijn sighting rond 23.45 uur.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 20:47 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
ISS kwam over om 23:19 helder wit.
En ongeveer recht boven NL vervaagde ie omdat ie in de schaduw van de aarde verdween
Ja, een lampion die zich in een winderige luchtlaag bevindt is vele malen onwaarschijnlijker dan marsmannetjes die even hoi komen zeggenquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 23:51 schreef Probably_on_pcp het volgende:
En dat ik niet geloof dat zo'n papierenmache lampion dat overleeft of dat ie aan blijft, dat lijkt me niet zo'n grote aanname.
-edit, niet schelden-quote:Op zondag 19 augustus 2012 00:00 schreef starla het volgende:
[..]
Ja, een lampion die zich in een winderige luchtlaag bevindt is vele malen onwaarschijnlijker dan marsmannetjes die even hoi komen zeggen![]()
Occam's razor...
Ik dacht juist dat schelden een teken was van een gebrek aan intelligentie.quote:
In dit geval is het een teken van irritatie door jouw gebrek aan intelligentie.quote:Op zondag 19 augustus 2012 00:03 schreef starla het volgende:
Ik dacht juist dat schelden een teken was van een gebrek aan intelligentie.
quote:Dat jij -heel stoer- een ruimteschip hebt gezien, dat impliceer je. Je zegt het niet, maar je impliceert het wel.
Nee, ik dacht aan een lampion. En omdát het volgens jou geen gekke manoeuvres maakte, wordt die kans dus alleen maar groter. Dank voor de bevestiging.quote:Op zondag 19 augustus 2012 00:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Maar dit was een oranje bol die in een rechte lijn bewoog. Jij komt gelijk aanzetten met marsmannetjes en ruimteschepen
Waarom gedraag je je zo belachelijk?quote:Op zondag 19 augustus 2012 00:07 schreef starla het volgende:
[..]
Nee, ik dacht aan een lampion. En omdát het volgens jou geen gekke manoeuvres maakte, wordt die kans dus alleen maar groter. Dank voor de bevestiging.
Oh ik vergeet deze:
Maak van "een aantal meldingen" maar een "heleboel meldingen".quote:Op zondag 19 augustus 2012 01:19 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Vanavond op http://www.ufomeldpunt.nl/ weer een aantal meldingen over een oranje bol die kaarsrecht met hoge snelheid over komt vliegen.
Laat zulke mensen toch. Pure tijdverspilling. Hun 'logische' verklaringen zijn vaak zo absurd dat een ruimteschip incl bemanning veel aannemelijker klinkt.quote:Op zondag 19 augustus 2012 00:13 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Waarom gedraag je je zo belachelijk?
Ik heb toch duidelijk uitgelegd waarom het geen lampion is? Leg jij maar eens uit hoe op een windstille avond er plotseling een chinese lampion van papier mache met ongeveer 180 km/u per uur in een kaarsrechte lijn voorbij komt waaien? En dat ook nog met een hoeveelheid licht van minimaal 100 kaarsen.
Heb je wel eens tassen of blaadjes of andere zaken zien vliegen in de wind? Dat gaat nooit echt in een kaarsrechte lijn he? Maar dit was waarschijnlijk een magische Chinese lampion die dingen kan die andere lampionnetjes niet kunnen![]()
Mag ik je er even aan herinneren dat als dit een technologisch verschijnsel was, het ook van aardse origine had kunnen zijn? Het deed nl. geen dingen die voor mensen onmogelijk zijn.
Jij komt gelijk met ruimteschepen aan
Even los van wat je gezien hebt, wat je zegt over ballonnen klopt niet. Een luchtballon wordt juist wel meegesleurd met de wind, anders kom je nergens. De snelheid van de ballon t.o.v. de grond is even groot als de windsnelheid en "in de ballon" voel je dan ook geen wind. De stof hoeft dus ook niet bijzonder sterk te zijn, de grootste redenen voor schade zijn objecten op de grond, niet de wind.quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 23:57 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Een luchtvaartballon is er op gebouwd om zich in meer turbulente luchtlagen te bewegen. Daarnaast heeft het ook het gewicht om niet zomaar te worden meegesleurd door de wind.
Een chinese lampion is een relatief klein iets van papier mache dat echt wel een speelbal is van de wind als die met meer dan 100 km/u zou waaien.
Maar in het midden van het filmpje zie je er ook 1 zonder staart. Maar als jij wil dat het een ufo is vind k best hoor, wou alleen even laten weten dat er ook kometen en vuurbollen zijn zonder staartquote:Op zaterdag 18 augustus 2012 23:55 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dat eerste filmpje kan ik niets mee, kan net zo goed de achterlamp van een fiets zijn.
In dat tweede filmpje zie je toch duidelijk een richting van het object doordat en een soort van staart is. Dat was ik gisteren zag, had absoluut geen staart.
quote:Het vloog met minimaal 180 km/u door de lucht en bleef gewoon echt een overduidelijke bol.
OMG, die verdomde oranje bol!quote:Op zondag 19 augustus 2012 01:23 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Maak van "een aantal meldingen" maar een "heleboel meldingen".
Gezelligquote:Op zondag 19 augustus 2012 15:42 schreef Aloria het volgende:
Ik ga voor mijn verjaardag over een aantal maanden een nachtverrenkijker kopen, of een telescoop.
Er is 1 iemand die doet nachtelijke ufo spot groepen , waar je je zelf in mag schrijven, Bij hem achter in de tuin of ergens anders. Dit doen ze met nachtverrenkijkers en lazer pennen om de ufo's aan te wijzen.
Er staan een aantal filmpjes op youtube van hem, met en groep. Iets met ufo nightwatch
Gevonden : Ze hebben meer filmpjes
Helaas in Amerika of weet ik waar, in duitsland zit er ook zo'n groep staat er onder bij de reacties. Nu nog in nederland 1 vinden.quote:
Dat kan ik me best voorstellen.quote:Op zondag 19 augustus 2012 17:48 schreef Aloria het volgende:
[..]
Helaas in Amerika of weet ik waar, in duitsland zit er ook zo'n groep staat er onder bij de reacties. Nu nog in nederland 1 vinden.![]()
( durf niet in me uppie ergens in een weiland te staan midden in het donker![]()
![]()
)
Dat klinkt spannend. Je zal achteraf wel balen dat je niet bent gaan kijken. Nu zal je het nooit weten. Wie weet was het bolbliksem ofzo?quote:Op zaterdag 18 augustus 2012 15:03 schreef PontifexMaximus het volgende:
Wij hadden vannacht wel iets vreemds: we werden wakker van de hond die aan het blaffen was (die slaapt altijd in een bench, in de huiskamer). Ik ben gaan kijken; toen ik op de overloop was zag ik rood licht uit de huiskamer komen (de huiskamer heeft een glazen deur, en het licht valt in de hal, wat je vanaf de overloop boven kunt zien). Ook hoorde ik een laag zoemend geluid. Ik stond een paar seconden te dubben of ik zou durven te gaan kijken, en toen hield het plotseling op. Ik ben gaan kijken, maar er was niets meer te zien.
Ik ben bang dat je mijn zin niet goed leest. Ik zeg dat een luchtballon niet zomaar door de wind wordt meegesleurd. Op het moment dat een luchtballon vanuit een rustige luchtlaag in een luchtlaag komt met een snelle wind, dan zal de ballon niet 1 een keer plots worden meegerukt puur door zijn totaal gewicht.quote:Op zondag 19 augustus 2012 10:47 schreef The_stranger het volgende:
Even los van wat je gezien hebt, wat je zegt over ballonnen klopt niet. Een luchtballon wordt juist wel meegesleurd met de wind, anders kom je nergens. De snelheid van de ballon t.o.v. de grond is even groot als de windsnelheid en "in de ballon" voel je dan ook geen wind. De stof hoeft dus ook niet bijzonder sterk te zijn, de grootste redenen voor schade zijn objecten op de grond, niet de wind.
Ik ben bekend met hoe dit soort dingen werken. Dit is simpele middelbare school meetkunde die je hier beschrijft.quote:Dat hangt echter wel samen met de hoogte. Hoe hoger de ballon, hoe minder je de fluctuaties in het pad ziet, waardoor flinke turbulentie niet opgemerkt wordt. En hoe hoog was je bol? Je maakt een schatting van de snelheid, maar dat is heel sterk afhankelijk van die hoogte. Heel veel mensen kunnen van een vliegtuig al niet schatten op welke hoogte deze vliegt (boven een bepaalde grens) maar dat maakt de geschatte afstand wel erg onbetrouwbaar en daarmee de snelheid.
Wat ook meespeelt is dat je het formaat niet kent. Iedereen kent het fenomeen dat een vogel sneller lijkt te vliegen dan een vliegtuig, maar dat komt omdat de vogel zoveel kleiner is (blijkbaar kijken je hersenen naar het aantal keer dat een object zijn eigen lengte beweegt in een tijdsperiode. Omdat een vogel zoveel kleiner is, zal de vogel vaker zijn eigen lengte vliegen t.o.v. een vliegtuig en lijkt een vogel sneller te vliegen.)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |